Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

Boekings- en bijkomende kosten

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
henk1972
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Boekings- en bijkomende kosten

Bericht door henk1972 »

Beste iedereen,

Persoonlijk stoor ik mij mateloos aan de verplichte bijkomende kosten bij een boeking. Bij CP is al snel E 50. Sunparcs doet er nog een schepje boven op. Bij Roompot moet je E65 betalen of het huisje schoonmaken.

Heeft iemand andere voorbeelden. Wat zou het leven eenvoudig zijn als iedere keten dit afschaft.
Laatst gewijzigd door henk1972 op 17 jan 2019, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
5xErperheide, 5X Meerdal, 4X Vossenmeren, 3X Heijderbos, 3x Kempervennen, 3X Hoogsauerland, 2x Eemhof, 2x Huttenheugte, 2x Bispingen, 1X Port Zelande. 3x Looihorst, 1x Eifel, 2x Vennenbos, 1x Lommerbergen.
dani

Re: [Algemeen] Bijkomende kosten

Bericht door dani »

Is bij alle reisorganisaties toch het geval?
Overal betaal je (steeds hogere) administratiekosten, toeristenbelasting (?), lakenpakketten enz.
Schoonmaak bij de roompot is natuurlijk eigen keuze. Ze kunnen dit geld ook bij het boekings bedrag indoen maar of iedereen daar nou zo blij mee zou zijn?
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Ik erger mij ook dood aan de extra kosten. Toeristenbelasting, daar wil ik nog inkomen. Omdat dit een kost is die niet van het park zelf uit gaat. Maar dossierkosten? En servicekosten? Die zijn al te belachelijk. Die moeten zo snel mogelijk standard opgenomen worden in de prijzen. Evenaals eventueel verplichte lakenpakketten. Wat verplicht is moet in de prijs ingerekend zijn!
dani

Bericht door dani »

Dan zit je wel weer wanneer je met 2 personen in bijv. een 4 of  6 persoons huisje gaat want dan betaal je weer lakenpakketten teveel.
Wanneer men de lakenpakketten enz. gaat verrekenen in de prijs gaat men toch weer van volledige bezetting uit en ik vraag mij af of je dan zoveel beter uit bent.

Die toeristenbelasting vind ik sowieso een vreemd verhaal want die prijzen varieren nogal en er wordt vet misbruik van gemaakt
Waarom betaal ik als nederlander bijv. in belgie op de erperheide en vossemeren toeristenbelasting terwijl men dit in belgie niet overal kent?

toeristenbelasting heijderbos is omgerekend €1,65 pp per nacht.
Erg vreemd wanneer je ziet dat de toeristenbelasting in deze gemeente 1 euro pp per nacht is.

De Eemhof berekend €1,53 pp per nacht terwijl de belasting voor deze gemeente €0,82 is.

Mooi extra potje met al die gasten.

Geldt niet alleen voor Cp hoor,bijna alle vakantieketens en hotels maken zich hier schuldig aan.
Laatst gewijzigd door dani op 28 nov 2009, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Anita

Bericht door Anita »

apirama schreef: Evenaals eventueel verplichte lakenpakketten. Wat verplicht is moet in de prijs ingerekend zijn!
deze kun je omzeilen door via de Duitse of Belgische CP site te boeken. Kost je vaak ook nog minder aan huurprijs van je cottage!!!!

alle andere bijkomende kosten is inderdaad lang niet altijd duidelijk hoe men dat berekend. Nu gaat het allemaal niet om superhoge prijzen, maar als je ze bij elkaar optelt komt er toch weer aardig wat bij het eindbedrag.
dani

Bericht door dani »

klopt , de toeristenbelasting kun je zo ook omzeilen want die is in belgie ook al inbegrepen.
Flashy
All-in
All-in

Bericht door Flashy »

Ik vind het ook altijd duur worden, de kale huur is al zo hoog, met al die kosten is het vaak helemaal onbetaalbaar!
Anita

Bericht door Anita »

ik blijf het maar zeggen: blijf vergelijken met de centerparcs.de en centerparcs.be, zeker in de vakantieperiodes. Het scheelt soms echt 300 euro plus dat je niet verplicht bent de dekbedovertrekken erbij te nemen.
Ik heb gisteravond geboekt via de Duitse site voor een midweek op VM en het scheelde mij echt ruim 300 euro met de Nederlandse CP site.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Ook ik vind de toeristen belasting behoorlijk aan de hooge kant als je ze met de gemeente vergelijkt. Daarom heb ik er een keer over op gebeld. Ik kreeg als uitleg dat het bedrag is opgebouwd uit verschillende dingen. En dat ook bv mileubelasting enz.daarbij hoord. Het is aan het park of de camping hoe ze dat door rekenen en blijkbaar benoemd centerparcs dit als 1 onder toeristen belasting.
Zelf zie ik liever het all-inn plaatje. Net als nu bij vliegreizen hoord te zijn.
Behalve de lakenpakketten vind dat dat toch echt een vrije keus moet blijven.
Boekingskosten ook zo die zijn ook behoorlijk gestegen, Nu er tegenwoordig veel via internet gaat moeten de kosten toch dalen!!
Groetjes, Marian
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
Saturnus
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Saturnus »

Tja, dat is inderdaad iets waar ik mij ook al zeer lang aan heb lopen ergeren. Je ziet een aanbieding van € 39,00 en aan het eind van de rit ben je dik € 200,00 kwijt.
Daarom heb ik er wat aan gedaan en ben 2 maanden geleden zelf begonnen met het aanbieden van bungalowverhuur, zonder kleine lettertjes. Weet overigens niet of dit van de webmaster mag (reclame voor mijzelf)) maar voor de nieuwsgierigen mijn alternatief wat is op te vragen via PM
Laatst gewijzigd door Saturnus op 01 dec 2009, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
De mooiste bungalowparken in Europa
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Volgens de regels:
- Reclame maken voor eigen websites kan alleen maar in de signature middels een tekstlink. Plaatjes in de signature zijn verboden.
Als je het dus in je signature zet (kun je in je profiel aanpassen), dan wordt het goedgekeurd. ;) Je kunt ook in je profiel je website vermelden, dan komt er een wereldbolletje onder je avatar te staan.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Ik heb, naar aanleiding van het voorgaande bericht, het bericht van Saturnus even aangepast. Ik ben ervan overtuigd dat de link snel in zijn signature terug zal komen.
Saturnus
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Saturnus »

Dank je wel. Wist het ook niet zeker of het was toegelaten, vandaar. Heb inmiddels het profiel aangepast, bedankt voor de tip!
Saturnus
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Saturnus »

Staat als het goed is nu in mijn profiel. Thanks!
mortagne
All-in
All-in

Bericht door mortagne »

Wij zijn van België en ik heb al een paar keer geboekt via de nederlandse site.  Ik heb ook al gezien dat boeken via de duitse site dikwijls nog goedkoper is, maar krijg je dan al je papieren bij aankomst in het nederlands of is dit dan in het duits?  En mijn centerparcs?  Ik ken namelijk heel weinig duits en vroeg mij dit af?
Jarne
All-in
All-in

Bericht door Jarne »

Ik denk dat alles wel in het nederlands is, omdt ze naar het land kijken. Wij hadden via cp.nl geboekt en we kregen bonnetjes voor 'het laatste nieuws'. Wat mijncp betreft. dat gaat ook via de belgische site, dus gewoon in het nederlands.
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Ja het grootste gedeelte van de organisaties is dat gelukkig al maar het zal ook wel mooi zijn als de reseveringskosten inbegrepen zijn. Bij Hogenboom en Roompot zie ik heel vaak dat alles er bij komt zelfs schoonmaak kosten!
24-08-2012/14-09-2012 Landal Het Land van Bartje.
markieanta

Bericht door markieanta »

Zitten daar de schoonmaakkosten niet bij de prijs inbegrepen dan?
Shoppie
All-in
All-in

Bericht door Shoppie »

markieanta schreef: Zitten daar de schoonmaakkosten niet bij de prijs inbegrepen dan?
Het kan zonder, maar dan moet je zelf schoonmaken.
Pluk de dag!!
dani

Bericht door dani »

Dat kan je hier makkelijk zelf doen. De schoonmaakkosten bij roompot bedragen meestal rond de 65 euro maar veel moet je toch al opgeruimd /schoon achter laten want anders wordt er (een deel van) de borg ingehouden.
Je betaald dus eigenlijk 65 euro voor het schoonmaken van de keuken en sanitair en dat is snel verdiend wanneer je het zelf even doet toch?
markieanta

Ach, jullie zijn er schijnbaar aan gewend, maar ik moet er niet aan denken om de boel beter en schoner achter te laten dan dat ik normaal al doe.
markieanta

En hoe zit het met het toilet en de badkamer dan?
markieanta

Dat is waar, maar ik heb er in ieder geval nog nooit mee te maken gehad.
dani

Bericht door dani »

ik wilde dat ik het thius zo snel kon verdienen ;D een half uur 65 euro dus een uurloon van 130 euro. Niet gek toch ? ;D
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Jaa opzich wel snel verdiend enzo maar stel je heb mensen voor je die even snel hop hop alles schoonmaken en het is op het oog schoon. Maar een schoonmaakploeg gebruikt toch desinfecterende middelen enzo en mensen die het snel even schoonmaken niet vind ik dan toch een stuk onhygienischer.
Eveliefje
All-in
All-in

Bericht door Eveliefje »

Ja een schoonmaakploeg zal toch alles na moeten lopen lijkt me?? vraag me af hoe zoiets werkt?
Groetjes, Evelien
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Jaa tuurlijk maar die zien denk het niet of er nog bacterieen op de wc bril zit ofzo! Vraag me inderdaad ook af hoe dat werkt.
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Oke, ja bedovertrek moet je zowiezo altijd er zelf al halen.
Bouwman
All-in
All-in

Bericht door Bouwman »

Mijn ervaringen met zelf schoonmaken zijn deels positief. Heb altijd de borg teruggekregen (volledig) maar heb het gevoel dat mijn wijze van schoonmaken grondiger is dan gemiddeld. Heb altijd het gevoel dat ik het verblijf schoner achterlaat dan aantref.

Trouwens, mijn complimenten aan Samantha die bij de Kempervennen in de schoonmaak ploeg zit. Heb niet vaak zo een frisse cottage aangetroffen als vorig jaar december.. ;)
2 x de Huttenheugte,  2 x het Meerdal, 4 x de Kempervennen, 3 x de Eemhof, 1 x de Vossemeren, 1 x Bostalsee, 2 x Erperheide
Héél veel dagjes naar de Eemhof, het Heijderbos, Port Zelande, het Meerdal en de Kempervennen
marloes
All-in
All-in

Bericht door marloes »

Voordelige vakantie valt vies tegen

Extra verplichte kosten niet genoemd door aanbieders

9 februari 2011 - Toerisme
Een weekje naar een vakantiepark. Op het eerste gezicht best voordelig, maar de werkelijke prijs ligt uiteindelijk een stuk hoger. Uit een onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat vakantieparken vaak niet informeren over extra verplichte kosten.

Voor het onderzoek deed de Consumentenbond 800 proefboekingen bij 23 parken van Landal, Hogenboom, Centerparcs en Roompot. Het resultaat? Vanwege de verplichte kosten komt de totaalprijs soms ruim 30 procent hoger uit. Dit kwam onder andere voor bij Port Zélande en Klein Vink. De extra verplichte kosten bestaan uit gemeenteheffingen en reserveringskosten.

Annuleringsverzekering

Naast deze resultaten kwam er nog meer aan het licht. De toeristenbelasting die de parken rekenen is vaak hoger dan de belasting die de gemeente vraagt. En hoewel het volgens de Reclamecode Reisaanbiedingen niet mag, vinken alle parken standaard de annuleringsverzekering aan.

Echte prijs communiceren

De Consumentenbond vraagt vakantieparken nu te stoppen met het standaard aanvinken van verzekeringen en extra diensten. Want doordat de prijzen niet duidelijk zijn kunnen consumenten ook de verschillende parken niet vergelijken. Sneller en duidelijker communiceren over de prijs moet dit probleem oplossen. Bekijk de testresultaten op de website van de Consumentenbond.
bron: http://www.dagjeweg.nl/nieuwsredactie/n ... es%20tegen

Eens in de zoveel tijd kom je dit soort berichten weer tegen. Zelf valt mij de uiteindelijke boekingsprijs ook vaak vies tegen. Merken jullie dit ook in de praktijk en wat voor acties zouden hierop genomen moeten worden?
Plaats reactie