Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

Creatief Vakantieparken

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
Plaats reactie
markske912
All-in
All-in

Creatief Vakantieparken

Bericht door markske912 »

Wie kent het nog? Creatief vakantieparken. Nou was mijn vraag of dat iemand weet welke parken creatief allemaal had? Ik weet wel dat het samen is gaan werken met grandorado. Wie weet het?
Laatst gewijzigd door markske912 op 10 feb 2019, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

Re: Creatief vakantieparken

Bericht door centerparcs »

Ondek het vernieuwde "Center Parcs & Zo" op www.cpenzo.tk
Center Parcs & Zo Veel Meer!
markske912
All-in
All-in

centerparcs schreef: moet je zien!!!

http://www.creatiefvakantieparken.nl/creatief.htm

Deze website werkt bij mij niet. Bij mij komt er te staan: We zijn de site aan het op bouwen. Maar kun je mij zo ook vertellen welke parken creatief allemaal had?
Anita

Bericht door Anita »

yep, bij mij komt hetzelfde tevoorschijn. Zal dus nog eventjes duren voordat je daar de info kunt vinden  ::)
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Re: Creatief Vakantieparken

Bericht door Jeroen »

De Berkenhorst, Het Vennenbos en De Lommerbergen zijn door Center Parcs verkocht aan Creatief Vakantieparken. Uiteindelijk zijn zij weer bij Landal GreenParks beland, maar deze 3 parken had Creatief Vakantieparken dus in ieder geval.

Hier nog een oud nieuwsbericht uit 1996: http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... Parcs_over :)
markske912
All-in
All-in

oké, nu ben ik benieuwd naar de andere parken!
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Overigens wel grappig waar de mensen van Wikipedia hun informatie vandaan halen ;D:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Creatief_Vakantieparken (zie toelichting die er staat in het kader)
Hmn

Bericht door Hmn »

Die nieuwe website van creatiefvakantieparken.nl is denk ik een soort website als dit, maar dan met andere ketens er ook bij.
markske912
All-in
All-in

hallo,

weet iemand waar ik een lijstje kan vinden welke parken van creatief vakantieparken waren? Of weet iemand dit zo?

Alvast bedankt!
marloes
All-in
All-in

Bericht door marloes »

In dit nieuwsbericht worden wel een aantal parken genoemd:

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... Parcs_over
Creatief neemt opnieuw park van Center Parcs over
NIET BEKEND, op 24 mei '96, 00:00, bijgewerkt 16 januari '09, 01:31

De Groningse zakenman Jacob Strating neemt via zijn onderneming Creatief Vakantieverblijven opnieuw een vakantiepark van Center Parcs over. Het gaat om De Lommerbergen in het Limburgse plaatsje Reuver. Eerder naam Creatief al de Center Parcs De Berkenhorst op de Veluwe en Het Vennenbos in het Brabantse Hapert over.

Van onze verslaggever

GRONINGEN

Door de overname van De Lommerbergen is Creatief nu qua aantal vakantiebungalows het grootste concern in Nederland. In totaal exploiteert het bedrijf ruim vierduizend vakantiebungalows, landhuizen en appartementen in 31 parken. Center Parcs, dat qua omzet wel marktleider blijft, heeft ruim 3000 vakantiebungalows op de overblijvende vijf parken. Gran Dorado is de derde exploitant in Nederland.

De verkoop van De Lommerbergen, het oudste park van Center Parcs, heeft te maken met de grootschalige investeringsplannen van het Rotterdamse recreatieconcern voor de huidige Nederlandse parken. Center Parcs wil in alle parken spectaculaire nieuwe attracties gaan bouwen zoals overdekte jungles. Hiermee is een bedrag gemoeid van minimaal 125 miljoen gulden. De Lommerbergen is met zijn 502 bungalows te klein voor deze aanpassingen.

Pas bij 700 bungalows zijn dergelijke uitbreidingsinvesteringen volgens Center Parcs rendabel. De Lommerbergen, 31 hectare groot, heeft geen ruimte voor verdere groei. De resterende vijf bungalowparken van Center Parcs zijn wel groot genoeg. Plannen om nog meer parken af te stoten zijn er niet, verzekerde de woordvoerster.

Eigenaar van Creatief Vakantieverblijven is Jacob Strating. Deze Groningse zakenman is groot geworden in de automobielbranche. Hij had lange tijd een aantal Mercedes-garages in het noorden des lands. In 1977 nam Strating het vakantiebungalowpark Land van Bartje in Drenthe over. Hij breidde zijn bedrijf uit met enkele andere parken, waarna de onderneming in 1983 werd omgedoopt tot Creatief Vakantieparken. In 1987 verkocht hij de parken aan de Sasea Groep, maar drie jaar later kocht hij ze weer terug. In 1990 begon hij aan een hernieuwde expansie, waarbij hij De Berkenhorst overnam. Bekende parken van Creatief zijn naast Het Land van Bartje onder meer Grootslag aan het IJsselmeer, het appartementencomplex Vita Maris op Schiermonnikoog en Beach Park op Texel.

Het concept van Creatief verschilt van dat van Center Parcs, 'Wij streven niet naar een uniform concept. De parken bieden een grote verscheidenheid. Op sommige parken zijn veel attracties. Op andere parken is er geen enkele attractie', vertelt directeur Peter Sloot. Daarnaast is Creatief volgens Sloot ook omgevingsgericht. 'Wij streven er niet naar dat de mensen op het park zelf blijven. Ook de omgeving moet iets te bieden hebben.'
Hmn

Bericht door Hmn »

Volgens mij was het merendeel van de parken, die na 1996 onder Gran Dorado vielen, van Creatief Vakantieparken.

Gran Dorado was een keten met, ik dacht, 6 parken: Port Zélande, Park Heilbachsee, Park Hochsauerland, Park Loohorst, Park Zandvoort en De Weerterbergen. De parken die daarna werden toegevoegd, waren van Creatief.
Eric
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Eric »

Hierbij een aantal parken die in verleden via Creatief vakantieparken verhuurd werden.

Waddeneilanden:
- Vitamaris
- Ameland State
- Resort d'Amelander Kaap
- Beach Park Texel
- Bosch en Zee

Waddenzee:
- Suyderoogh

Drente en omgeving
- Het Pate Centrum
- De Drentse World
- Het Hart van Drente
- Het Land van Bartje

Overijssel
- Resort De Eese
- De Vlegge
- Resort Bart Boekelo
- De Buurserbeek
- De Elsgraven

Veluwe/Gelderse Vallei
- De Berkenhorst (voorheen CP)
- Klein Ruwinkel
- 't Loo (grond ooit voorheen CP, echter nooit park gebouwd vanwege schietbaan)

Zeeland
- Resort Haamstede
- Villapark Livingstone

Brabant / Limburg
- De Vers
- Het Vennenbos (voorheen CP)
- De Lommerbergen (voorheen CP)
- Duc de Brabant
- 't Vosseven
- Aerwinkel
- Het Reoekbosch
- Reevallis

Belgische Ardennen
- Domaine Long Pré
- Le Vieux Sart
- Domaine de Chôdes
- Village les Gottales
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

leuk om teweten :)
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13
Het Vennenbos (Rick)

Bericht door Het Vennenbos (Rick) »

ik wist nooit dat `t loo iets te maken had met cp leuk om te weten ;)
Het Vennenbos (Rick)

Bericht door Het Vennenbos (Rick) »

Erg jammer dat Creactief Vakantieparken samen ging met Gran Dorado :-\ (het was altijd wel heel erg speciaal)
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door centerparcs »

[quote="Het Vennenbos (Rick)"]
ik wist nooit dat `t loo iets te maken had met cp leuk om te weten ;)
[/quote]Wat heeft het dan met CP te maken gehad ???
Ondek het vernieuwde "Center Parcs & Zo" op www.cpenzo.tk
Center Parcs & Zo Veel Meer!
Plaats reactie