Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

Zijn er parken vergelijkbaar met Center Parcs?

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

Re: Zijn er parken vergelijkbaar met Centerparcs?

Bericht door centerparcs »

[quote="ameland"]
Op Ameland is er vakantiepark Klein Vaarwater. Dit is eigenlijk al verder. Het heeft onder andere een eigen hotel en strandfaciliteiten.

Link verwijderd reclame is niet toegestaan
[en sommigen centerparcs parken hebben ook een hotel!!! :) ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door centerparcs op 06 mar 2010, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondek het vernieuwde "Center Parcs & Zo" op www.cpenzo.tk
Center Parcs & Zo Veel Meer!
Pelle
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Pelle »

Puk zou zeggen, het is appels met peren vergelijken!

maar: Het Vennenbos en De Lommerbergen zijn leuke opties. Op beide parken zijn de huisjes nog heel herkenbaar vanuit de CP tijd maar inmiddels wel allemaal gerenoveerd. Ze zien er weer fris en fruitig uit! Dit in tegenstelling tot vergelijkbare huisjes op sommige CP parken.
dan de plaza's. Die van Het Vennenbos is nog het meest te vergelijken met de MD's van CP hoewel iets kleiner. Deze is onlangs gerenoveerd en kan weer jaren mee. De Plaza op De Lommerbergen is inderdaad nog vrij nieuw en heeft een wat lichter karakter. qua faciliteiten doet deze niet onder voor de meeste MD's: drie restaurants, een snackbar, supermarkt, souvenirwinkel, bar met bowling en een compleet speelparadijs.

De zwembaden: deze zijn redelijk vergelijkbaar met de CP baden maar dan zonder de latere aanbouw die de meeste parken gehad hebben. Ze zijn dus wat kleiner maar wel met de tijd meegegaan qua interieur.

Hopelijk heb je hier wat aan.

groetjes,

Pelle
Ken je Puk dan ken je Pelle van verhalen op de buis,
'ik ben Puk!' 'ik ben Pelle!', wij zijn tuf tuf thuis!
Bouwman
All-in
All-in

Bericht door Bouwman »

Wij zijn vorig jaar naar de Lommerbergen geweest. Vergeleken met vroeger (de Sporthuis Centrum periode) is het enorm verbetert. De plaza is leuk aangekleed, niet als een MD maar zeker de moeite waard. Vanaf het teras heb je een leuk uitzicht over de speeltuin en vijver. Het zwembad herkende ik niet meer terug. Was vroeger een zwemtuin met 5 kleedhokjes maar is nu echt leuk, klein maar leuk. We misten alleen een wildwaterbaan, heeft net als CP kruidenbaden, stoombaden e.d. als je maar genoeg euro´s meeneemt.
Het Vennenbos schijnt qua zwembad beter te zijn maar daar heb ik (nog) geen ervaringen mee...
2 x de Huttenheugte,  2 x het Meerdal, 4 x de Kempervennen, 3 x de Eemhof, 1 x de Vossemeren, 1 x Bostalsee, 2 x Erperheide
Héél veel dagjes naar de Eemhof, het Heijderbos, Port Zelande, het Meerdal en de Kempervennen
dani

Bericht door dani »

Ik vond het zwembad van het vennenbos beter, zijn vorig jaar naar beide parken geweest.
Is groter en heeft inderdaad een wildwaterbaan en 2 leuke kinderbaden.

het kinderbadje van de lommerbergen vond ik gevaarlijk dichtbij de rand van het golfslagbad zitten, er zaten maar enkele meters tussen zonder omheining oid.
Singledad
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Singledad »

Zoals al eerder gezegd kan je CP eigenlijk niet vergelijken met ander aanbieders.
In dit geval is de grote troefkaart van CP de MarketDome en de zwemfaciliteiten.
Op het gebied van huisje zijn er wel concurrenten.
Ik vind Landal steeds beter worden, een paar jaar geleden op Migchelenberg geweest en recenter op de Sluftervallei (Texel) en dat ziet er qua huisjes goed uit.
Persoonlijk was ik prettig verrast door de nieuwe huisjes op de Katjeskelder van Roompot.
Maar ja geen van alle kunnen tippen aan de eerder genoemde faciliteiten.
fred_33jr
All-in
All-in

Bericht door fred_33jr »

Ik kom regelmatig bij het Vennenbos. Het is een prachtig park, met idd de beroemde bakema-bungalows.
Het is een prettig park en straalt nog steeds CP uit. Dan zal niet veranderen tot het moment dat een sloper de huisjes plat gaat gooien.

De plaza is klein maar goed opgeknapt, het subtropisch zwemparadijs is nog wel beetje jaren '80. Met een forse investering valt er nog een echt CP park van te maken. Nu is het nog sporthuis Centrum. Niets mis mee overigens!!!!

Ik blijf het nog steeds een geweldig park vinden. Landal heeft een mooi cadeautje met dit park.
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

markieanta schreef: Zo twijfel ik ook nog altijd over het oude Butjadinger Kuste, spreekt me op zich namelijk ook wel aan. Maar weet niet of dat de moeite echt is.
Wij zijn afgelopen herfstvakantie met zes personen naar Sunparks Nordseekuste geweest (het oude Butjadinger Kuste dus) en dat is ons erg goed bevallen. Wij hadden een exclusive villa en daar was helemaal niets op aan te merken. Bovendien zijn deze in de voorbije sluitingsperiode onder handen genomen en kunnen ze er dus alleen maar op verbeterd zijn.
Het park heeft een erg leuk en groot zwembad (wel met heel veel trappen). Alleen zijn de openingsuren tijdens midweekdagen beperkt (10 tot 19 / 10 tot 21 op vrijdag en zaterdag) Het park centrum is eerder klein, maar wel voorzien van leuke restaurantjes. Het ontbijt was erg uitgebreid en lekker. De pizzeria viel ook goed mee. Het enige echte gemis is dat er geen supermarkt voorzien is in het park en dus daarvoor wel speciaal naar buiten moet.
De omgeving zal in de zomer duidelijk leuker zijn dan in de winter. Maar toch had het ook iets in de herfstvakantie. (ik moet je er wel bij vertellen dat ik een kustmens ben ;-) )
Bremershaven is  zeker een aanrader in de omgeving!
Gewoon eens doen zou ik zeggen!
ps: ik heb een verslag geschreven voor sunparksforum. Anders moet je daar maar eens kijken ;-)
markieanta

Bericht door markieanta »

Dikke kans dat ik dat verslag dan al gelezen heb, want ik beziek het sunparcsforum vrij regelmatig, maar aangezien ik er niet zoveel te vertellen heb ivm gebrek aan ervaring, type ik er nooit wat ;)
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Je mag er gewoon niet heen gaan met de gedachte dat je naar cp gaat. Maar je zal, voor minder geld, een mooie vakantie hebben met toch nog heel wat faciliteiten voorhanden. Moest je verdere vragen hebben over het park, moet je 't maar zeggen  ;)
Anita

Bericht door Anita »

wat raar dat er geen supermarkt op het park is, het valt toch nog altijd onder het CP concern? Ben toch wel gewend dat die er minimaal is? En die moet er in het verleden toch ook zijn geweest?
markieanta

Dat park schijnt tegen het dorpje aan te liggen geloof ik.
Anita

Bericht door Anita »

ja oke, maar dan nog, vind een supermarkt op het park toch wel een prettige bijkomstigheid hoor. Niet specifiek voor de grotere boodchappen maar je (tenminste ik wel) komt er nog weleens achter dat je net 1 ding vergeten bent of al op is en dan is een supermarkt in de buurt wel prettig.
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Anita schreef: wat raar dat er geen supermarkt op het park is, het valt toch nog altijd onder het CP concern? Ben toch wel gewend dat die er minimaal is? En die moet er in het verleden toch ook zijn geweest?
Nordseeküste had in de Center Parcs-tijd al nauwelijks voorzieningen als een Food Store, Boulangerie of wat dan ook, was volgens mij beperkt tot o.a. een 24H-shop.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 08 mar 2010, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Er is naast de 24 - uur shop wel een cado- en sportshop. Dat is al. Volgens mij heeft het park nooit een supermarkt gehad. En hoewel het park idd tegen een dorp ligt, vond ik de supermarkt toch niet zo dicht bij het park hoor...
Ansie
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Ansie »

CenterParcsen heeft toch altijd wel een voetje voor op andere parken zoals Roompotparken of Landalparken.
Vorig jaar deden we de Katjeskelder, de kinderhuizen zijn echt wel de max, maar het zwembad is er klein! Er is daar geen indoorspeelplein, geen marketdome, maar 1 restaurant (met snackmogelijkheden), veel kalmer. In Centerparcs heb je sneller een vakantiesfeer!
Vennenbos zou iets ouder zijn, volgens een vriendin. Ze vond Centerparcs nieuwer.

Roompotvakanties (zoals Katjeskleder) zou ik wel graag eens doen, zoals buitenhof Domburg, omdat je dan vlak aan zee zit. Van prijs is het daar ook duurder.

Dit jaar wordt het CenterParcs Les Trois Forets!! Gisteren geboekt ;-)
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Wij hebben in Roompot Buitenhof Domburg gezeten in een 6 pers. huis met rieten dak. Zag er top uit van buiten maar binnen was alles vergeven van de rook. Voor ons was er dus stevig gerookt door de gasten, zelfs op de slaapkamers. Wij hebben 2 kleine kinderen die daar dus in moesten slapen. Alles open zetten hielp niet.
Verder ligt het erg ver van alle voorzieningen van het park. Naar het zwembad is het een flink stuk lopen, net als naar het parkcentrum en speeltuintjes. Die stellen niet veel voor.
Het zwembad is wel aardig maar dat is het dan ook. En naar het strand kun je met kliene kinderen echt niet lopen.
Voor die prijs gaan wij in elk geval niet meer terug. Geef ons maar Port Zelande.
dani

Bericht door dani »

Kent iemand het park "De Berckt"?
Ik krijg hier net een aanbieding van en zo te zien hebben ze ook een groot zwembad met stroomversnelling ed...
In het kort:
- Subtropisch zwembad
- Kleuter- en peuterbad met kapitein Ed’s piratenschip
- Stroomversnelling ‘de Gekke slotgracht’
- Waterglijbaan ‘de Waterspugende Draak’
- Drakeneiland
- Recreatieve sauna
- Turks stoombad
- Snelbruiner
- Hotwhirlpool
- Relaxruimtes met voldoende lig- en zitstoelen
- Kinderboxen
- Diverse aankleedplateaus
- Kleedruimtes
- Douches
- Herberg ‘het Silveren Paerdt’
- de Uitkijkpost (bezoekersruimte).

Meer informatie op: www.zwemparadijsdeberckt.nl
dani

Bericht door dani »

is meer een camping zie ik net....
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Ja inderdaad zie ik ook, veel stacaravans en echt luxe vind ik ze niet.
24-08-2012/14-09-2012 Landal Het Land van Bartje.
markieanta

Zoals jullie ondertussen weten probeer ik met de hemelvaart nog een leuk weekendje te boeken. Nu is er wel het een en ander mogelijk bij centerparcs, maar nu zijn er natuurlijk ook de parken Lommerbergen en Vennenbos, welke van de twee parken sluit het meest aan bij het centerparcs gevoel?
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Ik zou zeggen Het Vennenbos, omdat dat park nog het oorspronkelijke centrumgebouw heeft.
markieanta

Dat zou maximaal een keer 300 euro moeten kosten namelijk, dus mochten de mysterie weekendjes op zijn, denk ik dat ik daarvoor kies, aangezien die huisjes naar wat ik erover lees, comp[leter zijn dan de cottages die je anders in centerparcs zou krijgen voor een vergelijkbare hoeveelheid geld. Met andere woorden een comfort cottage.
dani

Bericht door dani »

Completer wil ik niet zeggen maar ze zijn wel ruim een jaar geleden vernieuwd . Ze zijn verder ongeveer vergelijkbaar met de MD032/033  huisjes op het Meerdal .
Behalve dan die met een bovenverdieping .
De faciliteiten zijn wel iets minder als bij CP.
Het Vennenbos geeft nog wel echt een center parcs gevoel.
Laatst gewijzigd door dani op 25 apr 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
markieanta

Hebben ze ook geen vaatwasser in de cottage dan?
dani

Bericht door dani »

nee, helaas niet. Is ook echt geen ruimte voor aangezien ze ook zo'n klein keukenblok hebben.
markieanta

Nou daar ben ik dan mooi klaar mee ;)
Dan wordt de keuze wel heel lastig hoor.
Ik wacht het gewoon tot morgen af, dan is de uitslag van die wedstrijd tenslotte en dan boek ik wel een mysterieweekend en zie ik dan wel waar ik uit kom, dat is niet te boeken met friendsvoordelen toch?
dani

Bericht door dani »

helaas niet :)
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Hier kan je een beetje zien hou een bungalow van Het Vennebos er uit ziet ook het keukenblok :D

http://www.landalmakelaardij.nl/templat ... akelaardij#
markieanta

Hee, dat is leuk, die kan ik wel kopen als vakantiehuisje ;) Zo duur zijn ze tenslotte niet.
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Haha nee joh tis niks! Alleen wel jammer dat je niks met het huisje mag doen en max 6 weken per jaar mag inzitten en dan buiten het hoogseizoen :D
Plaats reactie