Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

Zijn er parken vergelijkbaar met Center Parcs?

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
mie
All-in
All-in

Zijn er parken vergelijkbaar met Center Parcs?

Bericht door mie »

Wij zijn jaren na elkaar naar CP geweest....hebben afgehaakt na een uitgeregende Eemhofvakantie...(we kenden het verschil blijkbaar niet tussen marketdôme en market square én we keken verlangend uit naar binnenterrasjes die er niét meer waren...de discussie daarover is gesloten).

Wij hebben wél altijd de CP-omgeving én faciliteiten gewaardeerd.

Maar gezien het feit dat we om medische redenen niet mogen/kunnen zwemmen , vinden we een CP , waar je toch érg veel betaalt omwille van het subtropisch zwemgebeuren , weggegooid geld.

CP zonder zwemkaart kan niet....dus hier gaat mijn vraag :
Zijn er bungalowparken zonder dure zwemaccomodatie , maar mét de luxe van terrasjes...fietsenverhuur...autovrije parken...véél groen...praktische bungalows , ook voor kleinere kinderen...

Alle tips zijn welkom !
Voorkeur voor Zuid-Nederland ; Vlaanderen , West-Duitsland....
Laatst gewijzigd door mie op 10 feb 2019, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Re: Zijn er parken vergelijkbaar met Centerparcs?

Bericht door jeroom »

In belgie heb je in de ardennen (dus niet Vlaanderen denk ik)  ;D.
De ardennen : Domaine du Bonsoy - Parc des trois frontieres - Ergens iets in Lierneux (de naam ontglipt me eventjes)
mie
All-in
All-in

Bericht door mie »

Dat klopt Jeroom,
allemaal in de Ardennen !

Niet dat we iets hebben tégen de Ardennen....
Maar gezien we de volgende vakantie met 3 generaties willen organiseren ( én de bijhorende verschillende vakantiewensen) ; zijn de Ardennen als locatie minder geschikt...
colake
All-in
All-in

Bericht door colake »

Aan de Belgische kust heb je Ysermonde in Nieuwpoort  (http://www.ysermonde.be)
Dit bevind zich vlakbij Sunparks Oostduinkerke dus als er toch iemand op bezoek komt die wil gaan zwemmen kan je daar terecht.

Verder heb je in Belgische Limburg Molenheide (http://www.molenheide.be)
Je hebt daar ook wel een zwembad maar minder uitgebreid dan centerparcs

Verder heb je natuurlijk ook nog de landal parken.  In Belgie zijn er 3 in de Ardenne, in Duitsland zijn er een 7 tal  en in Nederland nog veel meer. (http://www.landal.be)
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Ik weet niet of het u wat lijkt maar Landal Duinpark het Hof van Haamstede is erg leuk en ligt direct aan de Zepe duinen, een mooi natuurgebied in Zeeland. Je loopt er ook naar het strand waar de kinderen schelpen kunnen zoeken en met zand kunnen spelen en lekker rennen. Er zijn op het park leuke speeltuintjes en een mooi restaurant met binnenterras. In de buurt is er genoeg te doen en te bekijken of lekker winkelen in Zierikzee. Op het park is een klein openluchtzwembad dat beperkt open is, van mei tot sept. En verderop is tegen betaling van 5 euro per dag een grote binnenspeeltuin. Voor ieder wat wils dus. De huisjes zijn prachtig en ruim en allemaal vrijstaand. Ook gaan we regelmatig naar duitsland waar in de mooie omgeving ook veel parken van Landal zijn zonder zwembad. Succes met uw keuze.
Denny
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Denny »

Misschien niet helemaal te vergelijken met een bungalowpark, is De Hoge Rielen in Lichtaart.
Dit is een oud militair domein met paviljoenen van basic tot luxe. De natuur is daar enorm mooi (bos, heide, duinen, vijvers), het domein is autovrij, er is een café met terras, fietsenverhuur, ... en vlakbij Bobbejaanland.
In de eerste plaats is het domein voor jeugdgroepen, maar er komen vaak ook families. De paviljoenen liggen ook allemaal min. 200m uit elkaar, zodat je veel privacy hebt.

Ik kan je zeker paviljoen 16 aanraden (15 pers.)
www.dehogerielen.be
Laatst gewijzigd door Denny op 12 feb 2008, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Marveld Recreatie in Groenlo, wel een zwembad, maar aanzienlijk kleiner en je zal er dus nauwelijks voor betalen.
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Sunparks De Haan heb je ook nog - dat ligt wel meer aan de oostkust dunkt me  ;D
marloes
All-in
All-in

Bericht door marloes »

Landal Hoog Vaals!

Een autovrij park met mooie huisjes. Een leuke indoor speeltuin voor de kinderen, en een klein zwembad (gewoon een rechte bak).
Er is minigolf, een kleine dierenweide, restaurant met terras en animatie voor de kinderen
Verder is de omgeving super!

Wij hebben het daar erg goed naar onze zin gehad.
cp rick
All-in
All-in

Bericht door cp rick »

marloes schreef: Landal Hoog Vaals!

Een autovrij park met mooie huisjes. Een leuke indoor speeltuin voor de kinderen, en een klein zwembad (gewoon een rechte bak).
Er is minigolf, een kleine dierenweide, restaurant met terras en animatie voor de kinderen
Verder is de omgeving super!

Wij hebben het daar erg goed naar onze zin gehad.
Zomers wel een buitenbad erbij met glijbaan! ;)
Let's get closer!
mie
All-in
All-in

Bericht door mie »

Bedankt voor de tips !
Hoog-vaals hebben we al gedaan (OK) ; Sun Parcs ook (niét OK)
We kozen nu voor een mini-park :Landsrade.(NL)
Afwachten wat het wordt !
mie
All-in
All-in

Bericht door mie »

Het is een tijd geleden dat ik hier postte.
Na onze minder-goede ervaring door het ontbreken van een overdekte Parc Plaza in de Eemhof , zijn wij niet meer in een CP geweest.

Wij hebben wel CP gevolgd....en willen er ooit wel terug....maar !!
door medische redenen is gebruik van het subtropisch zwemparadijs momenteel uitgesloten. Moeten we dan zoveel geld betalen ??

Om het kort samen te vatten :
Wij zoeken een bungalowpark met CP-like accomodatie ( comfortabele huisjes ; supermarkt ; overdekte ontmoetingsplaats met tearoom...;veel groen ) maar waar we niet moeten betalen voor luxe-zwemfaciliteiten die we toch niet gebruiken.

Bestaat zo'n park ?  of zoeken wij een witte raaf ?
Pass_
All-in
All-in

Bericht door Pass_ »

De prijs die je betaalt bij cp zitten ook zwemkosten etc bij
dan zou je het alweer goedkoper kunnen maken dan bijvoobeeld naar een 4 vogeltjes park te gaan bij voorbeeld park zandvoort ( sunparks zandvoort aan zee)
Dit is een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld de eemhof
Het zwembasd is een stuk minder en persoonlijk vind ik de activiteiten net zoals op de andere parken met een beach factory toen ik er was (2006) live entertaiment  in de plaza kinder disco in de beach factory etc
de huisjes vind ik zelf erg gezellig met een dakje erop ( medische redene weet ik niet of je er boven kunt slapen met die persoon) 2 slaapkamers boven en 1 beneden  ( ik zat toen in cottage 1 dicht bij de plaza dit was een 6 persoons ecodomy (Comfort)

Ik ben er nog nooit geweest maar volgens mij is landal een stuk goedkoper dan cp maar je hebt er ook minden facaliteiten
Good Food Happy People
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Kijk eens in de landalbrochure, daar kun je op faciliteiten zoeken. Dit is ook mogelijk op internet op hun site om zo de keuze te verfijnen. Denk eens aan Landal hof van Haamstede of parc sandur. Succes. ;)
Lieke
All-in
All-in

Bericht door Lieke »

Marveld recreatie in Groenlo is nog steeds een goeie tip. Kijk maar eens bij mijn revieuw hier op het forum. Er staat ook een link naar mijn foto's.

groetjes
Lieke
I have the best times of my life at Center Parcs.
mie
All-in
All-in

Bericht door mie »

Mijn excuses dat ik hier nooit op reageerde.
(reden : eerst PC-problemen....dan niet meer ingelogd geraken...uiteindelijk was het idee 'vakantie' totaal uit mijn hoofd )
Landsrade is toen érg meegevallen qua huisje ; netheid ; omgeving.
Alleen de kookfaciliteiten waren minnetjes.

Vermoedelijk gaan we toch nog weerkeren naar CP ; en er ons bij neerleggen dat we een som geld betalen voor iets waar we geen gebruik van maken . (wat normaal tegen mijn principes is)
Maar de luxe van een CP vindt je nergens .
Landal doet zijn best....maar mist de 'slagroom op het toetje '
Sunparcs is dan nog een graadje minder.

Als het zover is dat wij vakantie kunnen nemen bij CP ; dan kom ik op het forum eerst eens neuzen naar de meest geschikte locatie.
markieanta

Bericht door markieanta »

Ik maak niet zo vaak een topic, maar nu wilde ik toch eens ergens een topic aan wijden, aangezien ik wat vragen heb over andere bungalowparken die ik nergens in andere topics echt goed kwijt kan.

Zijn er binnen de landal danwel roompot organisatie parken echt vergelijkbaar met centerparcs original parken qua accomodatie, het zwembad, de natuur en de marketdome?

Met andere woorden, kun je het centerparcs gevoel in een ander park vinden? Is het mogelijk om een week een park te boeken bij een andere organisatie met alle wensen die er zijn, qua winkeltjes, restaurantjes, het zwembad, de ruimte en de natuur om niet van het park af te gaan en je op het park te vermaken of vallen eigenlijk alle mogelijkheden qua vermaak in het niet bij centerparcs?
Zit er wel een zwembad bij, maar is het qua aankleding en diversiteit qua baden toch een stuk minder dan centerparcs. Is er wel een soort marketdome, maar zijn de mogelijkheden om te winkelen danwel uit eten te gaan een stuk minder?

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik wel eens zou willen kijken of er iets anders mogelijk is zo af en toe, maar ik een beetje huiverig ben om naar een andere organisatie te gaan omdat ik centerparcs gewend ben.
Houdt er dan even rekening mee dat wij geen kinderen hebben en ik dus puur voor ons eigen vermaak naar een park zouden gaan.

Mark
dani

Bericht door dani »

Je hebt natuurlijk de ex- CP Parken de Lommerbergen en Vennenbos.....
markieanta

Maar die zijn afgestoten omdat ze te weinig uitbreidingsmogelijkheden hadden toch? Zijn die niet verouderd qua zwembad en dome dan?
dani

Bericht door dani »

kleiner maar niet verouderd.
De lommerbergen heeft helaas geen wildwaterbaan maar wel een nieuw parkcentrum.(was destijds afgebrand) en het Vennenbos ziet er ook erg goed uit hoor en die heeft wel een wildwaterbaan en het centrumgebouw is net uitgebreid.
Is natuurlijk geen centerparcs maar wel goed .

Dan heb je nog aquadelta in Bruinisse, hier is ook wel veel te doen op het park maar een klein zwembad.

buitenhof Domburg van de Roompot met zwemparadijs de Parel. Vanaf dit park loop je zo aan de ene kant de duinen in en de andere kant het mooie plaatsje Domburg.
Misschien wel een ideetje voor jullie????

Wij gaan dit jaar  naar Roompot de Banjaard. Heb nog een particulier adresje voor je als het je wat lijkt

De Banjaard ligt pal aan het strand en heeft hele mooie huisjes. Een centrum gebouwtje en een piepklein zwembad maar je kan gratis naar het grotere Roompotbad ietsje verderop.
Is geen CP maar wel leuk.

Boomhiemke op ameland is er ook nog..

Tjonge, lijk wel een reisbureau ;D
Laatst gewijzigd door dani op 05 mar 2010, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
markieanta

Ach, ik vertrouw ook gewoon meer op de adviezen hier dan op de plaatjes die ik op de sites zelf zie staan over het algemeen. In Zoover heb ik helemaal geen vertrouwen.
En ik wil wel eens wat tips voor andere lokaties dan de plekken waar cp ligt. Zo twijfel ik ook nog altijd over het oude Butjadinger Kuste, spreekt me op zich namelijk ook wel aan. Maar weet niet of dat de moeite echt is.
dani

Bericht door dani »

Volgens mijn vriendin heeft het een fantastisch zwembad.....
Yvonne79
All-in
All-in

Bericht door Yvonne79 »

Ik denk dat als je eenmaal verwend bent met CP je alle andere parken toch iets minder zult vinden.

Vennebos bv is de MD (daar heet het nog plaza) en de AM wat aankleding betreft minder dan de original parken van CP. Maar... persoonlijk vind ik de natuur daar echt geweldig. De huisjes liggen echt in het groen. De kinderboerderij daar kan CP een puntje aan zuigen evenals de aan de 2 omheinde speeltuinen ernaast.

Als je mooi weer hebt dan vind ik het Vennebos absoluut de moeite waard.
dani

Bericht door dani »

ik denk niet at markieanta in de speeltuin gaat spelen ;) zit in een andere doelgroep.i
Yvonne79
All-in
All-in

Bericht door Yvonne79 »

Ach ik zou m daar wel eens willen zien hahahah
markieanta

Speeltuinen worden niet gebouwd op mijn formaat.
Sorry ;)
Nickje
All-in
All-in

Bericht door Nickje »

Bayanca schreef:
Wij gaan dit jaar  naar Roompot de Banjaard. Heb nog een particulier adresje voor je als het je wat lijkt

De Banjaard ligt pal aan het strand en heeft hele mooie huisjes. Een centrum gebouwtje en een piepklein zwembad maar je kan gratis naar het grotere Roompotbad ietsje verderop.
Is geen CP maar wel leuk.
Dat adresje zou ik wel graag willen hebben, vind het een geweldig park namelijk! Super mooie omgeving, veel natuur en water. En Domburg echt een aanrader, mooi strand!

Groetjes Nickje
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Ik denk dat er buiten CP niet echt parken zijn die er goed op lijken je heb natuurlijk Hof van Saksen die heeft de faciliteiten wel alleen de sfeer is 0.0 en park is erg kaal. Dan heb je ook nog Marveld reacreatie dat is ook wel uitgebreid met mooie bungalows alleen ook weer niet zo als CP geen wildwaterbaan enzo.
24-08-2012/14-09-2012 Landal Het Land van Bartje.
ameland
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door ameland »

Op Ameland is er vakantiepark Klein Vaarwater. Dit is eigenlijk al verder. Het heeft onder andere een eigen hotel en strandfaciliteiten.

Link verwijderd reclame is niet toegestaan
Laatst gewijzigd door ameland op 05 mar 2010, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
armiva
All-in
All-in

Bericht door armiva »

ameland schreef: Op Ameland is er vakantiepark Klein Vaarwater. Dit is eigenlijk al verder. Het heeft onder andere een eigen hotel en strandfaciliteiten.

Link verwijderd reclame is niet toegestaan
Dat kan je echt niet vergelijken met CP
. Het lijkt meer op reclame
Laatst gewijzigd door armiva op 06 mar 2010, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie