Welkom op Center Parcs Forum. Het informatie forum voor en door Center Parcs liefhebbers

[Park foto's & video's] Center Parcs Les Bois-Francs

Foto's en video's van alle parken.
A3N
All-in
All-in

[Park foto's & video's] Center Parcs Les Bois-Francs

Bericht door A3N »

Ik heb een aantal foto's van mijn verblijf in Les Bois Francs in een filmpje gezet en 'mijn' vakantiegevoelmuziekje eronder!  :D

video niet meer beschikbaar
Laatst gewijzigd door A3N op 11 dec 2018, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Jarne
All-in
All-in

Re: [CP] Les Bois-Francs

Bericht door Jarne »

Je moet hem even openbaar zetten ;)
JJaspers
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door JJaspers »

Jep, hij is privé.
2006 De Vossemeren
2007 Het Heijderbos 2008 Elveden Forest (UK) 2010 Les Trois Forêts 2012 Hochsauerland
A3N
All-in
All-in

Bericht door A3N »

Oké, foutje...
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Goed filmpje, leuk om te zien hoe het park eruit ziet. :)
dani

Bericht door dani »

leuk filmpje,

Het park / plaza doet mij op de een of andere manier aan de Vossemeren denken...door de sporthal denk ik?
Lijken de plaza's ook op elkaar?
Jarne
All-in
All-in

Bericht door Jarne »

Volgens mij zijn die qua bouw identiek. Ze hebben voor de bouw hetzelfde concept genomen als Vossemeren en later is dan Bispinger gebouwd met ook hetzelde concept. Ook in Engeland is er een park dat hetzelfde is.

Natuurlijk verschillen de parken uiteindelijk in de afwerking wel hoor. BS heeft het drakengedeelte bij de AM, LBF heeft het nieuwe buitenbad en nieuwe glijbanen en water play house...
Laatst gewijzigd door Jarne op 10 aug 2010, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Shoppie
All-in
All-in

Bericht door Shoppie »

Zeer leuk filmpje met een leuk muziekje eronder.
Pluk de dag!!
erperheide
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door erperheide »

Erg leuk fimpje! :)
Centerparcs, daar heb ik nouw altijd zin in:)
A3N
All-in
All-in

Bericht door A3N »

Het is inderdaad gelijk aan Vossemeren, alleen dan hoe het er een jaar of 12 geleden uitzag. Dat was wel even raar toen ik net binnenstapte. Er zijn alleen nog gewoon tennisbanen als tennisbanen zonder al die rare dingen die er eigenlijk niet passen zoals racebaantjes, pooltafels en grijpautomaten, haha!
markieanta

Bericht door markieanta »

Heeft er ook mee te maken dat de twee oude Franse parken geen beste naam hadden/ hebben.
markske912
All-in
All-in

Bericht door markske912 »

ik ben er niet echt helemaal in thuis, maar waarom hadden deze 2 parken een slechte naam? P.s. is het zonden dat dingen zoals de receptie in het hotel enzo niet meer gebruikt worden.
markieanta

Slechte schoonmaak en onderhoud, weinig andere talen dan Frans etc.
martin1976

Bericht door martin1976 »

markieanta schreef: Slechte schoonmaak en onderhoud, weinig andere talen dan Frans etc.
Kan dit absoluut niet onderschrijven. Onze kamer was de schoonste ooit die we gehad hadden (het bestaat gelukkig nog echt: een schone Center Parcs accommodatie) en wat schoonmaak betreft kunnen de Nederlandse en Belgische schoonmakers hier nog wat leren. Het gehele park oogde ook netter en beter onderhouden dan de andere parken die we kennen; het is dan ook duidelijk een park waarin nog flink geïnvesteerd wordt.
Het personeel deed zonder uitzondering zijn best om Engels te praten, en dit was hartverwarmend. Natuurlijk was dit niet foutloos, maar het was begrijpelijk. 
Wellicht zijn deze zaken in het in het verleden anders geweest hoor, maar Les Bois-Francs was in ieder geval voor ons een zeer positieve ervaring. Kan het zonder overdrijven aanbevelen, zeker voor degenen die van original parken houden maar eens een keer iets anders willen dan de Nederlandse en Belgische parken.

Zelf denk ik dat de belangrijkste oorzaak waarom dit park niet zo bekend is op het Forum de afstand naar het park is. Het ligt immers nog dik een uur ten westen van Parijs en voor een weekend is dit natuurlijk te kort. Er zijn genoeg andere parken die dichterbij liggen.
markieanta

In ieder geval leuk om een keer iets echts positiefs over dit park te horen.
Het is mij zelfs te ver rijden voor een week, heb ook geen zin om te gaan klooien met tol enzo trouwens.
Pim1984

Bericht door Pim1984 »

Misschien dat CP zoveel aandacht aan de oude Franse parken geeft omdat het verschil met Le Lac en LTF anders te groot is? Daarom testen ze de cottage-renovatie waarschijnlijk ook hier, zodat de accomodaties ook op hetzelfde peil komen als in de nieuwe parken.
fred_33jr
All-in
All-in

Bericht door fred_33jr »

Als je goed op de originalparken kijkt zie je veel dezelfde dingen terug. Kijk eens naar al die recepties, pannenkoekenhuisjes. Ik vind het niets gek dan LBF zoveel lijkt op VB mbt het restaurant.
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Les Bois-Francs is ook heel wat ouder, daar werd nog niet gedacht aan nieuwe soorten cottages en een andere opzet voor de centrale voorzieningen.
Bouwman
All-in
All-in

Bericht door Bouwman »

Good old Afbeelding
2 x de Huttenheugte,  2 x het Meerdal, 4 x de Kempervennen, 3 x de Eemhof, 1 x de Vossemeren, 1 x Bostalsee, 2 x Erperheide
Héél veel dagjes naar de Eemhof, het Heijderbos, Port Zelande, het Meerdal en de Kempervennen
woops
All-in
All-in

Bericht door woops »

Iemand hier nog geweest en foto`s gemaakt?
We zitten te denken om er heen te gaan.
- '03: Heijderbos
- '05: Limburgse Peel - '06: Vossemeren - '07: Heijderbos - '09: 2x Huttenheugte, Meerdal - '10: Meerdal, 2x Heijderbos, Les Trois Forets - '11: 2x Eemhof, Eifel - '12: 2x Heijderbos, Zandvoort
reijntjes
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door reijntjes »

Even wat foto's van Eden VIP 921 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes
Frank
Laatst gewijzigd door reijntjes op 11 dec 2018, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Bedankt voor het plaatsen van de foto's. Het ziet er inderdaad niet al te goed meer uit, naar mijn mening tijd voor wat investeringen om het weer netjes eruit te laten zien.
reijntjes
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door reijntjes »

En dat is nog zacht uitgedrukt.
Schande dat men dit nog durft te verhuren als VIP cottage voor 1200,- Euro per week !
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Helemaal mee eens. Of het nu Comfort, Premium of VIP is: dit zou eigenlijk niet meer verhuurd moeten kunnen worden zolang het er zo uitziet en zeker niet voor zo'n hoog bedrag. Heb je er een klacht over ingediend bij Center Parcs?
reijntjes
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door reijntjes »

Ja dat heb ik gedaan . Even afwachten wat daar uitkomt.
Ik zal het laten weten zodra ik nieuws heb.
andzelika18

Bericht door andzelika18 »

Hallo iedereen,

Heeft iemand foto's van de hotelkamer op Les Bois-Francs? Hoe zijn jullie ervaringen met dit park? Ik ga in augustus voor een weekje en ben erg benieuwd, omdat ik slechte verhalen hoor over dit park.

Ik zie jullie reactie tegemoet!

Groet,
Andzelika.
denne007
All-in
All-in

Bericht door denne007 »

Wij zijn net terug van een weekje Les Bois France en het was zeker geen meevaller. Bij aankomst gemerkt dat er een slaapkamerdeur ingetrapt was, de sloten van de schuifdeur kapot waren, beschadigde keukenkastje en en kapotte waterkoker. Na 3 keer melde werd er niets hersteld of vervangen maar doorheen het park zie je een grote onderhoudsachterstand.
Het oudste deel van de aqua mundo lijkt hard op een combinatie van de vossemeren en sunparks de haan. Er zijn in het oudste deel 2 leuke glijbanen, een stroomverstelling, golfslagbad en een erg lange (wild)waterbaan. De wildwaterbaan is leuk maar niet echt wild, aan de wildwaterbaan is ook een nieuwe brede glijbaan verbonden die uitkomt in het nieuwe buitenbad. In het nieuwe deel van de aqua mundo is een waterplayhouse die ze daar 'arbre a eau' noemen, een groot peuterbad en 2 hele snelle glijbanen.
De marketdome is denk ik onveranderd sinds de opening van het park en zou wel een update kunnen gebruiken, in de sporthal staat de Baluba. Het is een leuke baluba die ideaal is voor kinderen tussen 3 en +/- 12jaar.

Het is een leuk park maar volgens mij is er een management probleem, je ziet ook nooit een manager rondlopen in tegenstelling tot bijvoorbeeld de belgische en nederlandse parken. Ergens misten we ook de wandelpaadjes. Het park trekt vooral mensen aan die Parijs ontvluchten en Engelsen. Het is een heel ander publiek dan in de meeste andere parken.
18: Meerdal 17: Meerdal, Erperheide, Lac d'ailette 16: Huttenheugte, Meerdal (2x), Les Bois France, Erperheide 15: Meerdal, Bostalsee, Huttenheugte 14: Meerdal, Les hautes de B., Erperheide 13: Eemhof & vossemeren 12: Kempervennen & lac d'ailette
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Kasteel.
Met dank aan Ceetje voor het insturen.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Marian
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

Groetjes, Marian
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Met dank aan Ceetje voor het insturen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Marian

Groetjes, Marian
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Sfeer zone 8 & 9.
Met dank aan Ceetje voor het insturen van de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Marian

Groetjes, Marian
Plaats reactie