Donderdag 2 juli word de nieuwe duo-racer geopend op De Eemhof, wij zijn daar bij!! Weekend van 3 juli reizen wij af naar Park De Haan. Vragen en foto verzoeken kunt u hier plaatsen.

Het twijfeltopic

Heb je hulp nodig bij het kiezen van een park? Vraag hier advies, zodat leden je kunnen helpen bij het maken van een keuze.
lientje
All-in
All-in

Re: Het twijfeltopic

Bericht door lientje »

SnoopyB schreef: Graag advies, we willen onze zoons verrassen met een midweek centerparc eind augustus alleen de vraag is nu welk park. De jongens zijn 14, 12 en 2. Alle drie echte watterratten dus we zoeken een parc met de leukste AM met voldoende actie. Nederland, Belgie en Duitsland zijn allemaal mogelijk. In het voorjaar zijn we nog in Heijderbos geweest en vorig jaar nog in de Eemhof dus die vallen nu wel af. We zijn ook al eens in het Meerdal, Kempervennen en Erperheide geweest maar dat is langer geleden, de oudste ,2 waren toen een stuk jonger. Verder zou het voor de jongste fijn zijn als er leuke speeltuintjes en een leuke kinderboederij is.
Tips voor een fijn huisje zijn ook welkom.
De Vossemeren is ook helemaal geweldig, leuke glijbanen en de Discovery Bay overdekte speeltuin met water en zand, mijn zoon van 14 jr vind dit al jaren 1 van de leukste CP en hij vind juist de Kempervennen helemaal niks maar smaken verschillen natuurlijk. Zou anders eens bij de foto's of video's van de parken kijken.
Babss
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Babss »

Ik wil in november met mijn moeder een midweek naar CP. (35 en 59) wij zwemmen niet dus een AM is niet belangrijk. Verschillende parken in overweging genomen. Limburgse peel, Meerdal en Erperheide. We denken dat Limburgse Peel qua activiteiten in de avond minder is. Bij meerdal weet ik niet zo goed wat ik moet kiezen md32, 33 of 34. Allen 4 persoons comfort. (Willen beide een eigen kamer) bij Erperheide naar een 3 persoons appartement gekeken. We hebben niet echt een voorkeursligging. Maar als we 3 keer per dag de afstand moeten lopen die je op de kempervennen van de ingang naar marketdome moet lopen, is dat voor een midweek te ver. (Ken alleen de kempervennen, dus gebruik dat even als referentiekader). Op de plattegrond van Meerdal lijken md32,33 en 34 woning niet zover van een parkeerplaats of marketdome. Heeft iemand tips voor ons? Dank je wel
Chatzmann
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Chatzmann »

De huisjes op her Meerdal ontlopen elkaar niet veel. MD032, MD033 en MD034 zijn vrijwel hetzelfde. MD034 zijn wel ongeveer 10 later gebouwd (begin jaren '80) en hebben in een van de slaapkamers een deur naar het terras. Als je die boekt zou ik wel met voorkeur het rijtje van 640 kiezen, anders zit je alweer een stukje verder bij het centrum vandaan. Als je voor MD032 of MD033 gaat, zou ik die in zone 6, of de lage 200-nummers kiezen  :).

De MD van het Meerdal is ruim en wat mij betreft de leukste van de drie parken die je noemt. Op de Erperheide zijn de loopafstanden van de appartementen naar de MD altijd beperkt (compact park). Let er bij de drie persoons wel op dat de appartementen onder de MD op de kaart gestapeld zijn en je dus ook zomaar met trappen te maken kunt krijgen (eerste of tweede verdieping). Uit mijn hoofd zijn alle appartementen die op de kaart boven de MD liggen allemaal gelijkvloers.

Succes met je keuze, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

Babss schreef: Ik wil in november met mijn moeder een midweek naar CP. (35 en 59) wij zwemmen niet dus een AM is niet belangrijk. Verschillende parken in overweging genomen. Limburgse peel, Meerdal en Erperheide. We denken dat Limburgse Peel qua activiteiten in de avond minder is. Bij meerdal weet ik niet zo goed wat ik moet kiezen md32, 33 of 34. Allen 4 persoons comfort. (Willen beide een eigen kamer) bij Erperheide naar een 3 persoons appartement gekeken. We hebben niet echt een voorkeursligging. Maar als we 3 keer per dag de afstand moeten lopen die je op de kempervennen van de ingang naar marketdome moet lopen, is dat voor een midweek te ver. (Ken alleen de kempervennen, dus gebruik dat even als referentiekader). Op de plattegrond van Meerdal lijken md32,33 en 34 woning niet zover van een parkeerplaats of marketdome. Heeft iemand tips voor ons? Dank je wel
8xEH - 6xHB - 3xKV - 12xMD - 3xHH - 2xLH - 2xZV - 3xBH - 3xSL - 2xHE - 1xBT - 1xVM - 4xEP
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Als jullie toch niet zwemmen zou ik eerder voor Het Meerdal gaan.
Het zwembad vind ik er niet zo fameus.
Babss
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Babss »

Ik heb geboekt. Het Meerdal type md0033. Lastig te kiezen tussen de 4persoons woningtypen, als het zo weinig scheelt. Wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven is dat ik toch voor een bosrijke omgeving wilde gaan, de kans op hertjes is dan groter en dat het toilet niet op de badkamer is. Geen voorkeursligging, dus wat we krijgen is even afwachten.
Pollewop
All-in
All-in

Bericht door Pollewop »

In de herfstvakantie willen mijn man en ik met onze tweeling van 2 naar sandur of huttenheugte.

Huttenheugte heeft vrij oude huisjes maar een leuker zwembad.

Sandur ligt mooi,  nieuwere huisjes volgens mij.  Zwembad is wel echt veel minder,  niet eens een peuterglijbaan zoals ik dat nu zie...

Iemand advies?
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Hittenheugte doen.
Prachtig park. Zeer mooi zwembad. Neem een VIP huisje en je merkt weinig van veroudering. Wij hebben er een heerlijk verblijf gehad afgelopen november.
Mariëtte
All-in
All-in

Bericht door Mariëtte »

Ik zou kiezen voor Parc Sandur. Dit park is zeker geschikt voor gezinnen met nog kleine kinderen.
De kindercottages zijn nog niet zolang geleden vernieuwd, lekker ruim, met een heel leuk speelhuisje
op het (omheinde) terras. Er is ook een wasmachine en droger aanwezig, altijd handig.

In het park centrum is een heel leuk speelgedeelte aanwezig ( een soort mini Baluba) Het zwembad
is niet te vergelijken met een Aqua Mundo, maar het is heerlijk om eens te zwemmen in een omgeving
waar het niet zo massaal/druk is. Kleine kinderen zullen het verschil denk ik nog niet merken tussen
een Aqua Mundo en dit zwembad, die ook een leuk (klein) kindergedeelte heeft en er is een een toffe
glijbaan aanwezig in het zwembad. (meerdere keren gedaan, echt leuk).

Je kunt altijd een dagje naar HuttenHeugte gaan. Tegen gereduceerd tarief kun je dan ook gebruik maken
van de Aqua Mundo.

Succes met het maken van je keuze!
Pollewop
All-in
All-in

Bericht door Pollewop »

B767-300ER schreef: Hittenheugte doen.
Prachtig park. Zeer mooi zwembad. Neem een VIP huisje en je merkt weinig van veroudering. Wij hebben er een heerlijk verblijf gehad afgelopen november.
Bedankt voor het advies
Pollewop
All-in
All-in

Bericht door Pollewop »

Mariëtte schreef: Ik zou kiezen voor Parc Sandur. Dit park is zeker geschikt voor gezinnen met nog kleine kinderen.
De kindercottages zijn nog niet zolang geleden vernieuwd, lekker ruim, met een heel leuk speelhuisje
op het (omheinde) terras. Er is ook een wasmachine en droger aanwezig, altijd handig.

In het park centrum is een heel leuk speelgedeelte aanwezig ( een soort mini Baluba) Het zwembad
is niet te vergelijken met een Aqua Mundo, maar het is heerlijk om eens te zwemmen in een omgeving
waar het niet ......
Succes met het maken van je keuze!
Bedankt
Frouk
All-in
All-in

Bericht door Frouk »

Welk park zouden jullie voor een volgend bezoek voor ons aanraden? 2 volwassenen zonder kinderen.

We willen graag een mooi zwembad met een leuke, snelle wildwaterbaan.
We willen een niet te druk park (we gaan wel buiten de vakanties).
We willen een park in Nederland of hooguit België, ivm afstand vanuit het noorden van het land.

We zijn in 2011 in Het Meerdal geweest. De wildwaterbaan hier vonden prachtig, het zwembad zelf wat minder. In 2017 zijn we naar De Eemhof geweest. Daar vonden we het zwembad prachtig, maar de wildwaterbaan was ons te langzaam. We moesten meer lopen dan dat we konden blijven zitten en ons laten voorstuwen door het water.

EDIT: We hebben voor over een paar weken Het Heijderbos geboekt.
B767-300ER

Als de snelle wildwaterbaan een must is, dan is het Heijderbos the place to be. By far de snelste WW baan van CP.
aendekerk
All-in
All-in

Bericht door aendekerk »

Les trois forest en les bois aux daims vind ik top wildwaterbaan
vennebos 2x : lommerbergen 1x  : erperheide 8x : vossemeren 12x : eemhof 6x : meerdal 7 x : heiderbos 2x : port zelande 1x : kempervenne 4 x : les trois forest 3x : le bois aux daims 1x
center park england woburn forest 1x elveden forest 1x
Frouk
All-in
All-in

Bericht door Frouk »

B767-300ER schreef: Als de snelle wildwaterbaan een must is, dan is het Heijderbos the place to be. By far de snelste WW baan van CP.
Dank je, dat wordt dan hopelijk een nieuwe favoriet!
aendekerk schreef: Les trois forest en les bois aux daims vind ik top wildwaterbaan
Tja, gezien het feit dat beide parken meer dan 10 uur rijden hiervandaan zijn wordt hem dat niet.
In de rit naar het Heijderbos (2 en een half uur) zullen we, door gezondheidsproblemen, al 2 à 3 X moeten stoppen. Een rit van 10 uur + ga ik niet redden...
Vandaar dat ik ook had aangegeven Nederland en hooguit België.
natas69
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door natas69 »

Hallo, ik wil in de herfstvakantie naar centerparcs in noordlimburg met mijn zoon van 14 en moeder van 85.
We zoeken liefst een vip huisje, maar wel op loopafstand van de parkeerplaats en de marketdome aangezien mijn moeder niet heel mobiel is maar we er wel af en toe op uit willen. Ik kom er niet uit qua ligging en welk park. Voordeel van limburgse peel is dat de auto dichtbij het huisje staat, maar het meerdal lijkt me voor mijn zoon weer wat leuker wat betreft het zwembad. Wie heeft er tips voor het park en liefst ook een bungalownummer ;) en is het verschil tussen een premium en een vip huisje het geld waard?
Alvast bedankt!
weegschaaltje
All-in
All-in

Bericht door weegschaaltje »

natas69 schreef: Hallo, ik wil in de herfstvakantie naar centerparcs in noordlimburg met mijn zoon van 14 en moeder van 85.
We zoeken liefst een vip huisje, maar wel op loopafstand van de parkeerplaats en de marketdome aangezien mijn moeder niet heel mobiel is maar we er wel af en toe op uit willen. Ik kom er niet uit qua ligging en welk park. Voordeel van limburgse peel is dat de auto dichtbij het huisje staat, maar het meerdal lijkt me voor mijn zoon weer wat leuker wat betreft het zwembad. Wie heeft er tips voor het park en liefst ook een bungalownummer ;) en is het verschil tussen een premium en een vip huisje het geld waard?
Alvast bedankt!
Meerdal heeft een uitgebreider zwembad maar verder is het park vooral gericht naar kleuters, persoonlijk ga ik liever naar Limburgse Peel (je kan dan nog een keertje gaan zwemmen in Meerdal als je dat wenst, mits betaling). 
Limburgse Peel heeft enkel comfort en VIP (en de VIP enkel 2 of 4 personen) maar de cottages zijn wel recent vernieuwd, die van Meerdal zijn nogal oud. De Meerdal cottages 6 pers Premium zijn wel heel ruim, wat ik daar dan weer fijn vind.
Verder heb je in Noord-Limburg nog Heijderbos, wat voor je 14-jarige wel een heel leuk park is, de premiums zijn daar oud maar de (eden) vips zijn heel mooi.

En of het prijsverschil het geld waard is, hangt een beetje af van wat jij belangrijk vindt.  De vips zijn recenter, hebben een sauna, streaming wifi, broodjesservice, mooiere badkamer met inloopdouche (misschien wel handig voor je moeder: bij de premiums moet je in het bad klauteren om te douchen).  Bij Limburgse Peel zijn er vernieuwde comfort cottages met douche i.p.v. bad.  Opgemaakte bedden en handdoeken zijn inbegrepen bij vip (bij Premium enkel opgemaakte bedden).
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 6 x P. Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen * 1 x De Haan
natas69
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door natas69 »

Bedankt voor je reactie. Ik heb het heijderbos inderdaad ook bekeken, daar zijn we al eerder geweest en is een super leuk park. Alleen gaat dan de prijs voor de vip huisjes in de herfstvakantie een beetje boven ons budget. Dan zou de keus dus zijn vip in het meerdal of limburgse peel en premium in het heijderbos.
Wat kost het om vanuit de limburgse peel een keer te gaan zwemmen in het meerdal?
B767-300ER

Gratis
ijsje
All-in
All-in

Bericht door ijsje »

weegschaaltje schreef: Meerdal heeft een uitgebreider zwembad maar verder is het park vooral gericht naar kleuters, persoonlijk ga ik liever naar Limburgse Peel (je kan dan nog een keertje gaan zwemmen in Meerdal als je dat wenst, mits betaling). 
Limburgse Peel heeft enkel comfort en VIP (en de VIP enkel 2 of 4 personen) maar de cottages zijn wel recent vernieuwd, die van Meerdal zijn nogal oud. De Meerdal cottages 6 pers Premium zijn wel heel ruim, wat ik daar dan weer fijn vind.
Verder heb je in Noord-Limburg nog Heijderbos, wat voor je 14-jarige wel een heel leuk park is, de premiums zijn daar oud maar de (eden) vips zijn heel mooi.

En of het prijsverschil het geld waard is, hangt een beetje af van wat jij belangrijk vindt.  De vips zijn recenter, hebben een sauna, streaming wifi, broodjesservice, mooiere badkamer met inloopdouche (misschien wel handig voor je moeder: bij de premiums moet je in het bad klauteren om te douchen).  Bij Limburgse Peel zijn er vernieuwde comfort cottages met douche i.p.v. bad.  Opgemaakte bedden en handdoeken zijn inbegrepen bij vip (bij Premium enkel opgemaakte bedden).
Ik vind het Meerdal (zeker zwembad en marketdome) echt mooier dan Limburgse Peel. De 4 persoons VIP’s in Meerdal zien er prima uit, inloopdouche en ruimte zat. Maar smaken verschillen nou eenmaal, gelukkig maar.
En de teller staat op......41 boekingen (Huttenheugte, Erperheide, Vossemeren, Kempervennen, Meerdal, De Eemhof, Het Heijderbos, Les Bois Francs, en eerder nog bij Berkenhorst en Lommerbergen)
natas69
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door natas69 »

Bedankt voor jullie reacties, ik heb ondertussen een vip huisje bij het meerdal geboekt :)
Mariëtte
All-in
All-in

Bericht door Mariëtte »

natas69 schreef: .Wat kost het om vanuit de limburgse peel een keer te gaan zwemmen in het meerdal?
B767-300ER schreef: Gratis
Niet helemaal gratis ;). Zie dit bericht.
Bramensylvia
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Bramensylvia »

Hoi, ook hier een twijfelaar ;)
Wij willen in oktober met onze meiden van 3 en 5 naar het Heijderbos of de Vossemeren (of heel misschien Port Zelande, maar dat hangt er van af wanneer mijn man vrij heeft. We hebben  een vaststaande afspraak in Eindhoven op zaterdag, als we vrij-vrij boeken ipv maan-maan, en dus al op cp zitten is PZ te ver weg).
Het zijn twee echte waterratjes, maar nergens fatsoenlijke foto's van de peuterbaden te vinden! We hebben al verschillende cp parken gehad waaronder recent erperheide en huttenheugte. Kan iemand ons van tips of eventueel foto's voorzien? En wat is leuker voor deze leeftijden? Jungle dome of Discovery bay? Alvast bedankt voor het meedenken!!!
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Bramensylvia schreef: Hoi, ook hier een twijfelaar ;)
Wij willen in oktober met onze meiden van 3 en 5 naar het Heijderbos of de Vossemeren (of heel misschien Port Zelande, maar dat hangt er van af wanneer mijn man vrij heeft. We hebben  een vaststaande afspraak in Eindhoven op zaterdag, als we vrij-vrij boeken ipv maan-maan, en dus al op cp zitten is PZ te ver weg).
Het zijn twee echte waterratjes, maar nergens fatsoenlijke foto's van de peuterbaden te vinden! We hebben al verschillende cp parken gehad waaronder recent erperheide en huttenheugte. Kan iemand ons van tips of eventueel foto's voorzien? En wat is leuker voor deze leeftijden? Jungle dome of Discovery bay? Alvast bedankt voor het meedenken!!!
Hi Bramensylvia,

Een keuze is altijd lastig maar als de kinderen echte waterratjes zijn, zou ik kiezen voor de Discovery Bay. In ieder geval een goede rede om wat langer in het zwembad te blijven.

Groet,

Marlou
Groetjes,
Loulou
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

IK zou ook kiezen voor De Vossemeren - ik vind de Discovery Bay heel leuk (al ben ik een volwassene)
Bramensylvia
Dagbezoeker
Dagbezoeker

loulou schreef: Hi Bramensylvia,

Een keuze is altijd lastig maar als de kinderen echte waterratjes zijn, zou ik kiezen voor de Discovery Bay. In ieder geval een goede rede om wat langer in het zwembad te blijven.

Groet,

Marlou
Hoi Marlou,

Bedankt voor je reactie, maar ik snap hem niet  :-[ Zwembad en discovery bay zijn toch twee aparte dingen? Waarom is het dan een goede reden om langer in het zwembad te blijven? Sorry, lees 'm misschien verkeerd  :-X
Weet jij toevallig wel of het peuterbad ook zo'n wat grotere glijbaan voor kleuters heeft, of alleen één klein rood mini glijbaantje (als je vossemeren peuterbad googled).

Groetjes Sylvia
Bramensylvia
Dagbezoeker
Dagbezoeker

jeroom schreef: IK zou ook kiezen voor De Vossemeren - ik vind de Discovery Bay heel leuk (al ben ik een volwassene)
Bedankt!!! :D
Bramensylvia
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Oke, ik heb nog wat verder gezocht en de virtual tour gevonden!!! Peuterbad is me nu duidelijk dat er een veel grotere in het Heijderbos is dan in de Vossemeren. https://inspiratie.centerparcs.nl/insid ... vossemeren
jolanda66
All-in
All-in

Bericht door jolanda66 »

wij wiilen met de kerst een midweekje weg nu zitten we te twijfelen tussen park Zandvoort en Het Vennenbos. wij gaan met 3
volwassenen (mijn man en ik en mijn vader die moeilijk te been is) en een hond. Wij kiezen voor deze parken ivm de prijs
2xMeerdal
6x de Eifel, 4x Loohorst, 2xVennenbos, 3x Hochsauerland ,1x Bispinger heide, 2xVossemeren, 1xErperheide, 1xLac 'd Ailette, 1xPort Zelande, 3xHuttenheugte, 2xHeiderbos 1xZandvoort, 2xKempervennen, 1x Eemhof, 1x Parc Sandur, 1x Les Ardennes,
Jose13
All-in
All-in

Bericht door Jose13 »

Wie geeft mij advies?
Les trois forets of le lac d’ailette? Kids 12, 10 en 5 jaar. Waterratten van het hoogste niveau en durfals. Mini houdt nog van binnenspeeltuin.
Ouders houden van mooi uitzicht. Comfort huisjes zijn ons prima.
Ik hoor het graag.
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Bramensylvia schreef: Hoi Marlou,

Bedankt voor je reactie, maar ik snap hem niet  :-[ Zwembad en discovery bay zijn toch twee aparte dingen? Waarom is het dan een goede reden om langer in het zwembad te blijven? Sorry, lees 'm misschien verkeerd  :-X
Weet jij toevallig wel of het peuterbad ook zo'n wat grotere glijbaan voor kleuters heeft, of alleen één klein rood mini glijbaantje (als je vossemeren peuterbad googled).

Groetjes Sylvia
Hoi Sylvia,

Je hebt hem goed gelezen, ik had de tekst even aan moeten passen maar door een calamiteit die ik op het werk kreeg, was ik daar niet voor in de gelegenheid, mijn excuus daarvoor. De zin had anders moeten zijn.

Groet,

Marlou
Groetjes,
Loulou
Plaats reactie