Welkom op Center Parcs Forum. Het informatie forum voor en door Center Parcs liefhebbers

Meerdal, Kempervennen of Heijderbos?

Heb je hulp nodig bij het kiezen van een park? Vraag hier advies, zodat leden je kunnen helpen bij het maken van een keuze.
Plaats reactie
marty93

Meerdal, Kempervennen of Heijderbos?

Bericht door marty93 »

Dag allemaal,

Sinds kort heb ik een relatie en heb ik besloten om voor kerst een cadeau te schenken zodat we met zijn drietjes op vakantie kunnen gaan in de laatste week van februari. Via de Duitse site kwam ik een deal tegen die ik wel oké vond, namelijk de vernieuwde cottages in het Meerdal voor een zeer aantrekkelijk tarief. Nu, ik ben daar zelf 17 jaar geleden (ja, echt erg) zelf geweest en ik heb heel goede herinneringen aan het park. Dat was ook de reden voor mij om ze direct te boeken. Achteraf gezien ben ik gaan twijfelen daar ik steeds meer en meer las dat het park niet echt geschikt is voor de kids die rond de 10 jaar zijn alsook de erbarm ge staat van de cottages en de infrastructuur. Minder goede activiteiten, minder goede entertainment (dit laatste en zeker de avondshows zijn voor mij persoonlijk enorm belangrijk). Zonde, want in mijn tijd waren deze juist erg goed! Toen kwam het entertainmentteam (met onder andere Ees) nog voor in een talentenjacht op tv. Nu lees ik ook dat er rond diezelfde periode verbouwingen zullen zijn? We zitten in zone 6 op het eilandje dan. Nu, aangezien dit één van de weinige vakanties zullen zijn die we volgend jaar doen is het wel echt de bedoeling om ook uit te kunnen rusten. Kan iemand me hier meer over vertellen hoe en wat?

Mede doordat ik dus zelf goede ervaringen had met het Meerdal en toch tegenstrijdige berichten blijf tegenkomen over dat het minder goed is, zit ik dus zelf in twijfel. Ook ben ik zelf al in het Heijderbos geweest maar, dit had toen niet dezelfde 'magische' ervaring als het Meerdal. Mocht ik een cottage gaan boeken bij Kempervennen of Heijderbos scheelt dit direct 170 euro voor eenzelfde product en ik weet dus niet echt of zeker of dit dan ook een meerwaarde zou zijn.

De kleine vindt het voornamelijk belangrijk om samen te zijn. Hij kan erg genieten van klauteren, actief zijn (op een normale manier) en is gewoon een supertof kind. Als je maar 5 minuten per dag met hem persoonlijk zou spenderen is hij al enorm content, het is echt geen moeilijke. Maar ik wil hem wel één van de tofste vakanties schenken die hij tot nu toe al heeft meegemaakt. Zoals ik de planning in mijn hoofd heb zou ik elke dag een activiteit doen. Zowel bowling als minigolven als een dag gaan zwemmen en ook hem laten kijken en meedoen aan de shows. Wat is jullie advies? Gewoon bij het Meerdal blijven of toch omboeken naar de Kempervennen of Heijderbos?

Alvast heel erg bedankt,
Martijn
B767-300ER
All-in
All-in

Re: Meerdal, Kempervennen of Heijderbos?

Bericht door B767-300ER »

Zone 6 is dan al helemaal af en die staat vanndencottages zou een stuk beter moeten zijn. De slechte berichten die je leest over de staat van de cottages herken ik zeker, en die zijn met name van toepssing op de nog niet gerenoveerde cottages in zone 1 tm 7.

Show is op elk park hetzelfde, geen verschil. Ook in de activiteiten zit weinig verschil. Een beetje bowlen en minigolf kan op alle drie de parken.

Uit je bericht maak ik twee tegenstrijdige dingen op. Jullie reizen met drie maar heb de indruk dat er 2 kids mee gaan wat bij mij het totaal op 4 brengt…. Meerdal is leuk voor jonge kinderen, voor tieners raad ik meer Kempervennen of Heijderbos aan, daar hebben/krijgen de zwembaden net wat meer voor en ook de activiteiten wat meer. Hou er rekening mee dat hartje winter lang niet alle buitenactiviteiten beschikbaar zijn.

Succes.
HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(3)/‘21(4)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21(2)
EH: ‘89/‘19/‘20(2)
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: EH (10/21) HB (11/21) KV (01/22)
marty93

Re: Meerdal, Kempervennen of Heijderbos?

Bericht door marty93 »

Goedemorgen,

Bedankt voor je reactie. We gaan echt met zijn drietjes, de kleine is 10 jaar. Maar, bedankt! Ik ga zeker er nog eens goed over nadenken.
Plaats reactie