Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

Welk CP-park past bij mij? (deel 4)

Heb je hulp nodig bij het kiezen van een park? Vraag hier advies, zodat leden je kunnen helpen bij het maken van een keuze.
Plaats reactie
Mariëtte
All-in
All-in

Welk CP-park past bij mij? (deel 4)

Bericht door Mariëtte »

Welkom in deel 4. Deel 3 vind je HIER

Het laatste bericht uit deel 3:
Klientje schreef: Met zo'n kleintje zou ik gaan voor Meerdal of Erperheide. De Baluba van de Erperheide is voor zo'n jong kindje wel meer geschikt. Die van het Meerdal is klein, maar vereist meer klimvaardigheid. Mijn zoontje van bijna 4 had nog wel een klein beetje hulp nodig van zijn grote broer. (Nou is hij ook niet heel erg groot, maar toch...)

Frankrijk zijn wij zelf nog nooit geweest. Staat nog wel op het wensenlijstje voor als de kinderen wat ouder zijn. (Onze jongste is net een jaar.)
*Edit: link aangepast (mrs. Bibi)
Laatst gewijzigd door Mariëtte op 19 jun 2019, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
natas69
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: Welk CP-park past bij mij? (deel 4)

Bericht door natas69 »

Ik wil in de herfstvakantie met mijn zoon van 14 en moeder van 85 een weekje naar centerparcs. Qua ligging en budget past het meerdal of de limburgse peel het beste. Wat zijn de voors en tegens van deze parken? En weet iemand of die hertjes op het hele meerdal rondlopen of in een bepaalde zone.

Bedankt alvast
Taco
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Taco »

Ik heb inmiddels al heel vaak, lang en veel als gast gelezen, maar toch maar besloten om een account aan te maken. Enerzijds omdat ik het leuk vind om soms eens ergens op te reageren, anderzijds omdat ik zelf ook graag een advies zou willen krijgen. Hopelijk is er iemand die mij verder kan helpen.

Ik wil in januari een weekend weg met mijn gezin (2 kinderen, dan 4,5 en bijna 7 jaar). Vereist is een cottage met drie slaapkamers. Het is in de winter dus activiteiten binnen zijn ook wel een must bij regenweer. Ook leuke glijbanen en een wildwaterbaan is vereist (je gaat immers niet voor niets naar CP!). Een vaatwasser is ook een must, want wil met een weekend weg niet moeten afwassen (ook niet na alleen een ontbijt). De parken die ik op het oog heb zijn De Vossemeren, Erperheide, en Bispinger Heide. De reisafstand vanaf ons huis is voor de drie parken gelijk, maar verder wil ik niet reizen. Wil eigenlijk voor minder dan 500 euro boeken.

Nu zie ik veel oudere cottages in deze parken. Uitzondering: Premium Eden Cottage in Bispinger Heide. Klopt mijn beeld? Ik weet (door dit forum) dat er veel vernieuwingen zin gepland, maar of die ook al in januari af zijn..? (denk het niet)

Andere parken mogen ook, maar parken als Port Zélande, Park Zandvoort of De Eemhof trekken mij toch minder. Ook vanwege de beperkte overdekte faciliteiten. Of zie ik iets heel erg leuks over het hoofd? Uiteindelijk ben je er ‘maar’ drie dagen dus superveel activiteiten hoef je nu ook weer niet te doen. Even het bos in is al lekker, zwemmen kan altijd en een spelletje doen is natuurlijk ook leuk. De andere activiteiten zijn overal wel wat gelijk (Kids Safari uitgezonderd, maar dat is geen show stopper). Shows zijn voor ons niet belangrijk, animatie is leuk om ter plaatse te bezien. Een opsomming van wat overeenkomsten en verschillen hieronder.

De Vossemeren
Binnen spelen in Pirate Bay en minigolf
Leuke Aqua Mundo
Oude cottages

Erperheide
Binnen spelen in Baluba
Leuke Aqua Mundo
Mooie Aqua Mundo (veel natuursteen met tof kinderbad)
Oude cottages

Bispinger Heide
Binnen spelen in Baluba
Leuke Aqua Mundo
Oude cottages, vernieuwde Premium Eden
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

Erperheide is onze persoonlijke favoriet, wij hebben nog geen kindjes maar hebben al vaak gezegd dat wanneer die er komen, Erperheide sowieso onze eerste vakantie zal worden samen aangezien wij dat park gewoon fantastisch vinden voor jongere kinderen. Heerlijk kleinschalig, je zit nooit ver van de dome en ik vind het persoonlijk de mooiste aqua mundo van allemaal met heel veel natuursteen en een zeer compleet aanbod. Groot golfslagbad, buitenbad, grote jacuzzi buiten (zalig wanneer het sneeuwt om daarin te zitten!), leuk kindergedeelte, 2 glijbanen en een familieglijbaan, wildwaterbaan, stroomversnelling en dan heb je nog het snorkelgedeelte met de aquaria en al de kleine badjes naast het golfslagbad.

De cottages zijn in Erperheide een paar jaar geleden opgefrist en zijn naar mijn mening zeker meer dan comfortabel, zeker de premium's en VIP's.
Lac d'Ailette midweek 8/10-12/10/2012 - Erperheide weekend 18/01-21/01/2013 -
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Taco schreef: Ik heb inmiddels al heel vaak, lang en veel als gast gelezen, maar toch maar besloten om een account aan te maken. Enerzijds omdat ik het leuk vind om soms eens ergens op te reageren, anderzijds omdat ik zelf ook graag een advies zou willen krijgen. Hopelijk is er iemand die mij verder kan helpen.

Ik wil in januari een weekend weg met mijn gezin (2 kinderen, dan 4,5 en bijna 7 jaar). Vereist is een cottage met drie slaapkamers. Het is in de winter dus activiteiten binnen zijn ook wel een must bij regenweer. Ook leuke glijbanen en een wildwaterbaan is vereist (je gaat immers niet voor niets naar CP!). Een vaatwasser is ook een must, want wil met een weekend weg niet moeten afwassen (ook niet na alleen een ontbijt). De parken die ik op het oog heb zijn De Vossemeren, Erperheide, en Bispinger Heide. De reisafstand vanaf ons huis is voor de drie parken gelijk, maar verder wil ik niet reizen. Wil eigenlijk voor minder dan 500 euro boeken.

Nu zie ik veel oudere cottages in deze parken. Uitzondering: Premium Eden Cottage in Bispinger Heide. Klopt mijn beeld? Ik weet (door dit forum) dat er veel vernieuwingen zin gepland, maar of die ook al in januari af zijn..? (denk het niet)

Andere parken mogen ook, maar parken als Port Zélande, Park Zandvoort of De Eemhof trekken mij toch minder. Ook vanwege de beperkte overdekte faciliteiten. Of zie ik iets heel erg leuks over het hoofd? Uiteindelijk ben je er ‘maar’ drie dagen dus superveel activiteiten hoef je nu ook weer niet te doen. Even het bos in is al lekker, zwemmen kan altijd en een spelletje doen is natuurlijk ook leuk. De andere activiteiten zijn overal wel wat gelijk (Kids Safari uitgezonderd, maar dat is geen show stopper). Shows zijn voor ons niet belangrijk, animatie is leuk om ter plaatse te bezien. Een opsomming van wat overeenkomsten en verschillen hieronder.

De Vossemeren
Binnen spelen in Pirate Bay en minigolf
Leuke Aqua Mundo
Oude cottages

Erperheide
Binnen spelen in Baluba
Leuke Aqua Mundo
Oude cottages

Bispinger Heide
Binnen spelen in Baluba
Leuke Aqua Mundo
Oude cottages, vernieuwde Premium Eden
Hi Taco,

Allereerst welkom op ons forum! Ik hoop dat je het hier naar je zin zult hebben en de informatie tot je kan krijgen die je nodig hebt. Zo niet, dan staan wij, de moderators voor je klaar om te helpen.

De Huttenheugte, het Heijderbos en de Kempervennen zijn ook ontzettende leuke parken om te verblijven, als ik je gezinssamenstelling bekijk en je wensen is denk ik een Premium 6 persoons ruimschoots voldoende. Er is een vaatwasser aanwezig in het huisje en je hebt 3 slaapkamers. en sommige oude premiums zijn echt prima te doen hoor.
Het Heijderbos staat bekend om zijn snelle wildwaterbaan, Kempervennen heeft 2 glijbanen waarvan de grote glijbaan verlichting aan de binnenkant heeft, als je het leuk vindt, kan je mijn uitgebreide verslag en fotoreportage lezen/ bekijken in de topic parken en cottages 'Kempervennen'

De Huttenheugte heeft ook 1 grote glijbaan, een wildwaterbaan en een aparte 'duikersbad' dat aansluit op het buitenbad en heeft een jungleachtige loopbrug over het golfslagbad.

Er staan in ieder geval voor volgend jaar bij een aantal parken grote renovaties op de planning, helaas is nog niet exact bekend wanneer precies, uiteraard houden wij je daarvan op de hoogte en zullen daarover ook fotoreportages van gemaakt worden.

Ik hoop hiermee je lijst een beetje aangevuld te hebben en mocht je nog vragen hebben, wij staan voor je klaar om zo snel mogelijk je vragen te beantwoorden.

Groetjes,

Marlou
Groetjes,
Loulou
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

De premium Eden op Bispinger Heide zijn cottages uit de jaren 2008. Dit zijn dus geen gerenoveerde cottages uit het renovatieplan wat eerdaags gaat starten. (Overigens volgens mij pas in 2021).
Ik zou voor een 6P Premium op het Heijderbos gaan. Als je per se uit deze parken wil kiezen, dan of Bispinger Heide of Erperheide. Zwembad Vossemeren vond ik niet bijzonder.
markieanta
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door markieanta »

Persoonlijk zou ik al deze parken aan de kant gooien en lekker een zes persoons premium op het Meerdal boeken. Het park is leuk, er is genoeg te doen, de actionfactory zit als ik het mij goed kan herinneren aan de marketdome vast, dus alles is altijd dichtbij. En dat zes persoons premium huisje is geweldig, alle ruimte die je je maar kan wensen en nog heel erg netjes.
vw
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door vw »

Ben al regelmatig naar centerparcs geweest maar omdat we nu een kleintje hebben moeten we natuurlijk op andere dingen letten, daarom wou ik hier eens horen of jullie mij kunnen helpen met de keuze van ons volgend verblijf.
We dachten aan een lastminute eind deze maand te nemen voor 2volwassen + onze kleine man van 8maanden. We twijfelen nog tussen Erperheide en Meerdal.
Alvast bedankt.
Mariëtte
All-in
All-in

Bericht door Mariëtte »

Hoi vw,

Voor jullie kleine man zal het park nog niet zoveel uitmaken, alle parken hebben verder ook goede babyfaciliteiten.
Taco
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Taco »

Uiteindelijk de keuze gemaakt: Erperheide. We hebben onze eigen comfort-/luxewensen opzij gezet en het belang van de kinderen meer laten meewegen. Als je dan alle ervaringen en andere adviezen leest kom je al snel uit bij dit park. We weten dat de huisjes kleiner zijn dan we normaal gesproken gewend zijn, maar kiezen voor betere parkfaciliteiten zoals een mooie Baluba, Aqua Mundo en kinderboerderij. We zitten in een huisje begin 200, dus met een prima ligging.

De ligging was ook een reden om niet voor Bispinger Heide te kiezen. Daar liggen veel van onze accomodaties erg ver weg van de parkfaciliteiten.
Visenya
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Visenya »

Ik zoek een leuk park met voldoende activiteiten in de omgeving voor een koppel jonge dertigers zonder kinderen. We plannen om eind maart een week op vakantie te gaan.

We hebben reeds de Kempervennen, Erperheide, Les Ardennes en Porte Zélande bezocht en gaan eind november voor een midweekje naar de Vossemeren.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Visenya schreef: Ik zoek een leuk park met voldoende activiteiten in de omgeving voor een koppel jonge dertigers zonder kinderen. We plannen om eind maart een week op vakantie te gaan.

We hebben reeds de Kempervennen, Erperheide, Les Ardennes en Porte Zélande bezocht en gaan eind november voor een midweekje naar de Vossemeren.
Dan geef ik De Eemhof als tip.
Vele leuke plaatsen in de omgeving, Amersfoort, Volendam, Amsterdam, Harderwijk.
Bataviastad een outlet center.
Met de pont naar Spakenburg, mooi oude haven.
Dolfinarium in Harderwijk.

in dit topic kan je veel informatie vinden wat er te doen is in de omgeving van de parken.
Groetjes, Marian
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
xcarinex
All-in
All-in

Welk CP heeft een leuke wellness?

Bericht door xcarinex »

Welk park heeft een leuke wellness en welke arrangementen raden jullie dan aan? We hebben al vaak op vakantie geweest bij CP maar tot op heden van de wellness nog geen gebruikt gemaakt. Maar we hebben de laatste tijd met onze gezondheid al wat tegenslag gehad en zoeken nu echt iets om te relaxen en te genieten.
2004 Vossemeren
2006 Vossemeren
2006 Erperheide
2007 Kempervennen
2008 Vossemeren
2009 Erperheide
2011 De Eemhof
2011 Les trois forêts
2013 Le Lac d'Ailette
2014 Kempervennen
Ona1991
All-in
All-in

Re: Welk CP heeft een leuke wellness?

Bericht door Ona1991 »

Ik heb toevallig gisteren wat op de site aan het snuisteren geweest omdat wij voor november 2020 inspiratie aan het opdoen zijn en het viel mij op dat park Allgau een heel mooie, uitgebreide wellness lijkt te hebben. Geen persoonlijke ervaring mee, maar hij sprong er echt wel uit in mijn mening.
Lac d'Ailette midweek 8/10-12/10/2012 - Erperheide weekend 18/01-21/01/2013 -
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
..::Jacob::..
All-in
All-in

Bericht door ..::Jacob::.. »

Bispingerheide , Hoch Sauerland.
Je moet in elk geval de duitsers hebben daar hebben ze aufguss in nl niet, beetje waardeloos
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en HH in 2021
Liesa
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Liesa »

Wij zouden graag begin volgend jaar (januari/februari) een weekend weg willen met het ouderlijke gezin, we zijn dan met 9 volwassenen en 7 honden. Omwille van de honden zouden we dus 4 bungalows willen boeken zodat ieders toch nog een beetje zijn privacy heeft. Zijn er parken waar we een 4pers bungalow en drie 2pers bungalows bijeen kunnen boeken? Bij voorkeur VIP of eventueel premium...
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

@Liesa,

Gaat dan de voorkeur uit dat ze direct naast elkaar liggen of mag er een cottage tussen zitten?
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Op het Heijderbos liggen de 2pers. VIP bij de 4 pers VIP.

Bij dit park zit ook een bos waar je kan wandelen met de honden.

Afbeelding
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Op De Vossemeren liggen er enkele bij elkaar.

Daar heb je het sahara gebied om te gaan wandelen met de honden.

Afbeelding
Liesa
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Liesa »

De voorkeur is vooral voor cottages die gewoon dicht bij elkaar liggen, wat bij deze 2 zeker het geval is. Ze allemaal tezamen boeken lukt waarschijnlijk wel niet?
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

Liesa schreef:
20 aug 2020, 20:36
De voorkeur is vooral voor cottages die gewoon dicht bij elkaar liggen, wat bij deze 2 zeker het geval is. Ze allemaal tezamen boeken lukt waarschijnlijk wel niet?
Als je telefonisch boekt dan moet dit normaal wel lukken.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Liesa schreef:
20 aug 2020, 20:36
Tip als je telefonisch gaat boeken dan vragen of ze nummers met voorkeur zijn geboekt. Als dat niet het geval is dan kunnen ze die vrij maken (als er nog andere beschikbaar zijn)voor je zodat je die met voorkeur kan boeken
Isaaa201
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Kempervennen of vossemeren

Bericht door Isaaa201 »

Beste,

Begin december zouden wij een weekje naar centerparcs gaan met ons dochtertje van dan 11 maand. We zullen een VIP bungalow nemen maar twijfelen nu tussen kempervennen of vossemeren?
Welke zouden jullie nemen? Iemand ervaringen? Voor- of nadelen?

Danku!
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Hallo Isaaa201,

Wat zoek je in een verblijf op Center Parcs?
Wil je alles gericht naar je dochtertje van 11 maanden?
Plaats reactie