De nieuwe, grote, mooie speeltuin van Park De Haan zie je HIER
Nieuwe foto's van de Baluba Park De Haan vind je HIER

Ervaringen & Vragen De Huttenheugte (Deel 7)

Alle ervaringen en vragen kunnen hier in de parktopics gesteld worden. Twijfel je tussen meerdere parken? Gebruik dan het Adviesforum!
mvi
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: Ervaringen & Vragen De Huttenheugte (Deel 7)

Bericht door mvi »

Hoi weet iemand of er een dvd speler is in cottage 653?
En zijn er misschien recente fotos van dit huisje?
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Er zit een dvd speler in.
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Binnenkort hier op het forum:

Deze week ben ik met mijn gezin te vinden op De Huttenheugte, binnenkort hier een verslag over en uiteraard de foto's.

Welke maatregelen heeft De Huttenheugte genomen als het gaat om het Coronavirus: je leest het straks allemaal in het verslag! En ik neem jullie mee op een wandeltour, hou je van wandelen en kan je genieten van het moois van de natuur hier op De Huttenheugte heeft te bieden? Hou ons dan in de gaten ;)

Voor nu vieren we nog even vakantie in het kleine plaatsje genaamd Dalen.

Tot gauw!

Groet,
Loulou
weegschaaltje
All-in
All-in

Bericht door weegschaaltje »

Veel plezier loulou, ik kijk al uit naar je reisverslag!
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Veel plezier Marlou..
M.b.
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door M.b. »

Hoi,

Wij vertrekken morgen richting de huttenheugte. We gaan een warme week tegemoed. Kan er in het meer gezwommen worden? En is er plek om aan t meer te zitten?
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

M.b. schreef:
09 aug 2020 10:25
Hoi,

Wij vertrekken morgen richting de huttenheugte. We gaan een warme week tegemoed. Kan er in het meer gezwommen worden? En is er plek om aan t meer te zitten?
Hi M.b.

Wij zijn net terug van een weekje Huttenheugte en ook enorm warm weer gehad. Ja hoor, je kan aan het meer zitten. Je hebt een strandje bij het grote meer vlakbij cottage 772 en daar kan er ook gezwommen worden, er is daar ook een speeltuintje voor als jullie eventueel kleine kinderen hebben.
Bij het buitenterras van de Action Factory heb je ook een strand met uitzicht op het Aqua Park, alleen mag daar in dat voorste stukje niet gezwommen worden.
Ik geef nog het advies om goed, als jullie op het terras zitten van jullie cottage, te letten op teken. Wij hadden met regelmaat beestjes op onze arm of benen lopen die verdacht veel op een teek leek. We hebben toen voordat we gingen zitten eerst flinke emmers met heet water (of van de waterkoker) over de stoelen,- tafels,- en vloer gegooid.

Ik wens jullie een hele fijne week toe en heel veel plezier!

Groet,
Loulou
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

De Huttenheugte: 31-07-2020 t/m 07-08-2020

Algemeen:

31 juli, de dag waar we enorm naar uitgekeken hebben want we gaan een weekje De Huttenheugte, maar dit keer was de vakantiestemming toch anders dan anders en dat heeft allemaal te maken met het Coronavirus. M'n oudste zoontje heb ik moeten voorbereiden op het feit dat we voorlopig niet meer zolang kunnen zwemmen als dat we zouden willen en als we eruit moeten dan moeten we er ook echt uit (hij is nogal een waterratje en we hebben genoeg momenten meegemaakt dat hij ging gillen als een speenvarken als we het zwembad weer uitgingen, denk dat dit voor vele ouders herkenbaar is? :lol: ). Ik heb hem daarbij uitgelegd dat dat allemaal te maken heeft met het Coronavirus.
Dag voor vertrek stonden alle tassen al klaar en die hoefde we alleen maar in te laden op de dag zelf, over het weer niks te klagen gehad. We gingen met zon weg en kwamen met zon aan en dat hebben we de hele week zo gehad. We vertrokken 12:30uur van huis en kwamen aan, met file onderweg op de A28 en bij Groningen, om 15:30uur aan.

De eerste indruk:

1 van de maatregelen die genomen waren: als friends mag je ook pas om 15:00uur je cottage in. Ik denk dat dit te maken heeft dat de harder werkers van de huishoudelijke dienst extra aandacht moeten besteden aan de hygiëne die er nog meer toe doet dan normaal. Ook is gewenst dat je voor aankomst via de Center Parcs planet app al incheckt. Wanneer we bij de E-ticket arriveren gaf ik onze naam en cottagenummer door, de dames zoeken dan je welkomstpakket op en reiken deze aan je aan via een een soort bord dat je zelf je pakketje er van af kan pakken.

Het is zeker 8 jaar geleden dat we voor het laatst hier op het park zijn geweest, de laatste keer dat we hier waren, was met Kerst in 2012. M'n ouders brachten de feestdagen door en wij bleven gezellig 2 nachtjes slapen. Ik weet nog dat ze verbleven in cottage 835, een 4 persoons Premium.
De eerste indruk die ik had was: "Zo dat is een tijd geleden dat ik hier heb rondgelopen," maar ook wel weer fijn om er te zijn.
Onderweg naar onze cottage zag ik dat in het begin van zone 5 werkzaamheden worden uitgevoerd aan de daken, tijdens onze week lagen die werkzaamheden stil door de bouwvak vakantie.

De cottage:

In die week, verbleven we in cottage 582, een 6 persoons Premium cottage. Het huisje ligt best achterin het park gelegen en zeker zo'n 15 tot 20 minuten (afhankelijk van looptempo, dat verschilt per persoon) lopen naar de Market Dome. Het was die week ook druk op het park en ondanks er parkeerplaatsen op het park aanwezig zijn, waren deze vol en stonden we gewoon voor onze cottage geparkeerd wel met netjes de parkeerkaart achter de voorruit zonder problemen.
De cottage is ideaal voor mensen die van wandelen/ hardlopen houden en heeft een mooie ligging. Achter heb je veel groen en ligt er een sloot verstopt achter het riet.

We hebben best in veel Premium cottages gezeten maar dit was toch 1 van de mooiste Premiums waar we zaten. Een mooie badkamer met ligbad, apart toilet, er zijn 3 slaapkamers aanwezig waarvan 2 met nette slaapkamer meubilair. 1 Slaapkamer is voorzien van een stapelbed.
Nette tuinmeubelen met 2 ligbedden, het vervelende was wel dat we last hadden van beestjes die verdacht veel leken op een teek. Voordat we buiten gingen zitten hebben we eerst emmers met heet water en gekookt water uit de waterkoker, over de stoelen,- tafels- ligbedden,- en de grond gegooid. Wanneer we weer naar binnen gingen hebben we de kinderen en daarna onszelf even onder de douche gezet om af te spoelen.

De cottage is voorzien van TV, radio met CD/ DVD speler, openhaard, keuken met magnetron en vaatwasser, er is een waterkoker aanwezig en koffiezetapparaat/ Dolce Gusto apparaat. Bij het laatste miste we het mandje met de cupjes voor de Dolce Gusto. En er is ook een broodrooster aanwezig en de nodige kookgerei.
In het CV hok staat een kinderstoel en kinderbed, daarnaast kan je daar ook de stofzuiger vinden en de bezems.

Er was 1 puntje en dat was dat ondanks de cottage schoon was, we toch dotten hondenhaar tussen de kussens vonden en zelfs in sommige kopjes. Ook vonden we een aantal borden in het kastje dat niet goed schoon was. We hebben dit later geconstateerd en hebben dit op het formulier aangegeven en zelf even de stofzuiger over de bank en tussen de kussens gehaald. Nu zaten wij daar, maar voor hetzelfde geldt dat er een gast kwam die een hondenallergie heeft. Betreft het servies vond ik wel een puntje van de vorige gasten die hier beter hadden op moeten letten, de schoonmaak heeft al een zware druk op de schouders en zeker in deze vervelende tijd waar extra hygiëneregels in acht genomen moeten worden.

Betreft de friendscadeau, die konden we ophalen met de voucher bij de Toy's & Souvenirs. Dit keer was het een Hammamhandoek

De Market Dome

Ik kan me niet meer herinneren hoe de De Market Dome de laatste keer eruit zag, maar volgens mij is er wel het 1 en ander veranderd. De momenten dat ik in de Market Dome liep was het vrij rustig en ook hier zijn er net als op andere plekken van het park, de nodige veiligheids- en hygiëne maatregelen genomen.
Waar je normaal kris kras door elkaar heen kon lopen zonder problemen, is nu een looproute aangegeven met aanduidingen, pijlen die op de vloer zijn aangebracht en een gespannen touw dat als wegafscheiding dient.
In winkels zoals de Fashion Store en de Toy's & Souvenirs geld dat 1 winkelmandje per persoon verplicht is, in de Foodstore is een winkelwagentje verplicht, bij alle winkels staat een desinfectietafeltje met papier en desinfectiemiddel om de handvaten schoon te maken.
De De Market Dome was in onze week niet zo druk omdat iedereen buiten op het terras van de Action Factory vertoefde, en op sommige momenten leek de 1.5 meter regel niet van toepassing te zijn.
De horecamedewerkers (en ook alle andere medewerkers) deden ontzettend hun best om alle gasten het naar de zin te maken ook al waren er regels van kracht.

De Aqua Mundo

Ga je een week, dan mag je maar 1x in het weekend en 1x doordeweeks zwemmen, dit heeft Center Parcs zo ingevoerd om iedereen een kans te geven een duik te nemen in de Aqua Mundo. Op een zaterdag ben ik met m'n oudste zoontje gaan zwemmen, van te voren had ik een tijdsblok gereserveerd via de Center Parcs Planet app. Je gaat nu niet via de hoofdingang van het zwembad naar binnen maar hebben ze een alternatieve ingangen gemaakt. Er komen lifeguards buiten te staan met een lijst waarop de namen staan die dat tijdblok hadden gereserveerd. Ondanks dat ik via de app had gereserveerd stond onze naam niet op de lijst, ik had van te voren een print screen van de reservering gemaakt zodat ik het kon aantonen maar de medewerker vertelde me dat ze me geloofde en heeft toen onze naam op de lijst erbij geschreven.
Je gaat via een nooduitgang naar binnen toe, voordat je naar binnengaat moet je wel en schoenen uit doen, je kan gebruik maken van de kleedhokjes. In het zwembad staan per families 2 stoelen waar je je spullen neer kan zetten.

De sfeer in het zwembad vond ik heel bedroevend, Grabber Joe's die dicht is dus een snackje in het zwembad zit er niet in en dat komt dat je maar een tijdvak hebt van 1.5 uur. Geen golven in het golfslagbad, die machine hadden ze uitgeschakeld. Ook de bubbelbaden en het solarium waren afgesloten. De grote glijbaan en de wildwaterbaan waren wel open.
Ik heb helaas niet van alles een foto kunnen maken omdat ik alleen met m'n oudste zoontje liep en die heeft zich wel prima vermaakt. Bommetjes gemaakt in het duikbad en even gespeelt in het kleuterbad.
Een kwartier voordat je tijd erop zit, werd iedereen omgeroepen met het verzoek zich richting de uitgang te begeven (je krijgt de gelegenheid om je weer om te kleden) en het zwembad te verlaten want dat kan de andere groep gaan zwemmen.

Entertainment:

De entertainers hebben geen klagen gehad want door dat hele gebeuren, vindt de entertainment buiten plaats, met een wagentje waar de muziek vandaan komt en 2 zangers of zangeressen heb je toch gezelligheid voor als je op een terrasje zit.
Orry daarentegen, rijdt met zijn mobiel over het park om even een bezoekje te brengen aan de kindjes op het park en wanneer hij in de buurt is laat hij dat weten door op zijn toeter keihard te toeteren.
De entertainment die binnen in de Action Factory plaats vindt is de Poppenkastvoorstelling die een duur heeft van 30 minuten.
Voor de activiteiten in de cottage kan je zelf een insectenhotel maken of je eigen knuffel, wist je dat Orry en zijn vrienden de benodigde spulletjes persoonlijk komt brengen bij je cottage?

Betreft de Family Quiz Night, dat vind ook in je eigen cottage plaatst, wat moet je doen om hieraan deel te nemen:

- Hou 2 mobiele apparaten (mobiel of tablet) klaar voor gebruik
- Ga naar de website www.centerpacs.eu/quiz. Hier zie je de live-uitzending van de quiz en krijg je verdere instructies om deel te nemen.

Test je kennis en wie weet win je een leuke prijs!

De natuur:

Ook de natuur op De Huttenheugte is, net als De Kempervennen en Het Heijderbos, mooi en lekker groen. In onze week heb ik op een dag mijn fotocamera gepakt en ben een rondje park gelopen en via een wandelroute weer terug. De wandelroute is ook goed te doen voor fietsers en hardlopers.
Op De Huttenheugte is ook gelegenheid om te vissen, zowel aan het grote meer als het kleine meertje met fontein die zich achter de cottages van o.a. 835 bevind.
Als je wilt vissen, is het wel van belang een visvergunning te halen en deze zijn verkrijgbaar bij de Cycle Center. Tijdens het wandelen kwam ik ook steigertjes tegen, en die steigers behoren tot een cottage. Op de steiger is een bordje aanwezig bij welke cottage deze hoort en wat je moet doen als je even lekker wilt gaan vissen.
Ook kwam ik borden met dieren en Orry erop tegen met een letter, helaas heb ik niet alle letters van het alfabet kunnen vinden :-| wie helpt me om het alfabet compleet te krijgen :?:

Een dagje aan het strandje vlakbij cottage 772 was ook lekker op een snikhete zomerse dag en in het water zagen we veel beestjes en groepen visjes zwemmen. Beide jongens en m'n man hebben heerlijk verkoeling in het water gezocht bij terugkomst in de cottage wel even onder de douche en zwemkleding goed uitgespoeld.

De omgeving:

Dit keer zijn we niet buiten het park geweest want het was veel te heet om met de auto weg te gaan, maar mocht je besluiten om is een kijkje buiten het park te nemen; Coevorden ligt op 7km afstand van het park en ben je ook zo in het plaatsje Dalen. Beide dorpen zijn prima met de fiets te doen, mocht je naar Dalen gaan, kan je zeker lekker eten bij 't Oelnbret. De buitenkant oogt als een boerderij en het is daar o zo heerlijk om is een middagje/ avondje door te brengen en bekijk de lunchkaart/ menukaart eens.

Restaurant 't Oelnbret is in Dalen een begrip in de omgeving en dat komt door hun gastvrije bediening en de ambachtelijke keuken en wat is daar de uitstraling: sfeer, warmte en gezelligheid.

Ze hebben daar de volgende kaarten:
- Menukaart
- Lunchkaart
- Loungekaart
- Afhaal
- Wijnkaart

Eindoordeel:

Ondanks alle regeltjes, beperkingen e.d., hebben we ons best kunnen vermaken. We komen zeker een keer weer terug op De Huttenheugteen hopelijk zitten we allemaal weer in ons 'oude' normale ritme.
Even een shout out naar alle medewerkers daar: jullie zijn toppers! In deze tijd doen jullie zo je best om alle gasten het zo goed mogelijk naar de zin te maken en laten we de schoonmakers niet vergeten want op jullie schouders ligt momenteel extra druk en wil ik jullie allemaal bij deze in het zonnetje zetten.

Ps: Aan de foto's van de wandelroute wordt nog hard aan gewerkt maar zullen zeker binnenkort ook op het forum komen te staan, stay tuned
erik
All-in
All-in

Bericht door erik »

Als het goed is mocht je 4 keer zwemmen, 2 keer in het weekend en 2 keer tijdens de midweek. Als je het laatste tijdklok reserveerde (19.30) kon je een half uur langer blijven zwemmen. Of ze moeten het pas aangepast hebben, wij zijn afgelopen vrijdag weer thuisgekomen van 12 dagen Huttenheugte.
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Hai Erik,

Helaas mochten wij maar 2x zwemmen, 1x in het weekend en 1x doordeweeks in een tijdvak van 1.5 uur (zoals je in m'n verslag kon lezen) het kan inderdaad zijn dat ze dat in de tussentijd veranderd hebben.
Wat een geluk dat jullie wel vaker konden zwemmen. Hebben jullie een prettig verblijf gehad?
erik
All-in
All-in

Bericht door erik »

Hoi loulou,

Ja hoor, het was ons prima bevallen.
We zouden eigenlijk naar Hochsauerland gaan, maar een paar maanden geleden toch maar besloten om het om te boeken naar eigen land.
We zaten in cottage 793, de oude beheerderswoning. Deze is zoals hier wel bekend lekker groot en vrijstaand.
Ook de ' eigen ' parkeerplaats is ideaal, hoewel de overburen de plaatsjes ook wel eens inpikte.
Verder zijn jouw review en foto's zeer uitgebreid, bedankt.
Het is in grote lijnen verder ook, hoe wij het ook hebben ervaren.
weegschaaltje
All-in
All-in

Bedankt voor je review Loulou, fijn om te lezen! Werden er ook nog groepsactiviteiten voor kinderen georganiseerd zoals boogschieten of laser battle?
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

erik schreef:
24 aug 2020 06:02
Hoi loulou,

Ja hoor, het was ons prima bevallen.
We zouden eigenlijk naar Hochsauerland gaan, maar een paar maanden geleden toch maar besloten om het om te boeken naar eigen land.
We zaten in cottage 793, de oude beheerderswoning. Deze is zoals hier wel bekend lekker groot en vrijstaand.
Ook de ' eigen ' parkeerplaats is ideaal, hoewel de overburen de plaatsjes ook wel eens inpikte.
Verder zijn jouw review en foto's zeer uitgebreid, bedankt.
Het is in grote lijnen verder ook, hoe wij het ook hebben ervaren.
Jammer is dat he om de sfeer anders te ervaren om een rare manier. Hopelijk is dat weer heeeeeel snel voorbij. Hebben jullie nog de plannen voor een volgend verblijf?
Wat super gaaf! Een verblijf in een oude beheerderswoning, hebben jullie daar ook foto's van? ;)
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

weegschaaltje schreef:
24 aug 2020 17:27
Bedankt voor je review Loulou, fijn om te lezen! Werden er ook nog groepsactiviteiten voor kinderen georganiseerd zoals boogschieten of laser battle?
Hai Weegschaaltje,

Dank je wel! Qua groepsactiviteiten heb ik niet gezien tijdens ons verblijf, wel werden volop de bootjes gehuurd om lekker te dobberen op het water met die snikhete dagen. Ook zag ik kinderen/ volwassenen vanaf de klimmuur een rit maken met de kabelbaan, het strandje waar je kan beachvolleyballen (dat is tegenover het buitenterras van de Action Factory en ze hebben daar ook een glijbaan met klimtoestel voor de kleintjes) werd ook gebruikt om te voetballen en waren de kleintjes lekker aan het spelen in het zand.

Qua activiteiten was het wel verder rustig, iedereen zat liever met koud biertje of een lekker wijntje buiten op het terras, haha.

Hebben jullie nog plannen voor een verblijf?
weegschaaltje
All-in
All-in

Wij gaan eind september naar Zeeland mits deze provincie oranje zone blijft, of nog beter, groene zone wordt. Mocht ze rode zone worden, moet ik even kijken want dan moeten we daarna in quarantaine en mits de scholen vorig schooljaar hier in Belgie al zo lang zijn dicht geweest, wil ik niet dat de kids weer 2 weken school missen.
En dan hangt het ook nog af hoe het dan met onze eigen provincie zit, ik weet eigenlijk niet hoe het zit met reizen naar Nederland als je uit bv een rode zone komt. Als ik het goed lees, word je dan verondersteld in quarantaine te gaan en om nou een heel weekend in je cottage te blijven, daarvoor gaan we niet op vakantie natuurlijk. Dus we wachten nog even bang af...
erik
All-in
All-in

Bericht door erik »

Jammer is dat he om de sfeer anders te ervaren om een rare manier. Hopelijk is dat weer heeeeeel snel voorbij. Hebben jullie nog de plannen voor een volgend verblijf?
Wat super gaaf! Een verblijf in een oude beheerderswoning, hebben jullie daar ook foto's van? ;)
[/quote]

Plannen zat, we zouden afgelopen mei vakantie naar Allgäu gaan. Dat ging toen niet door.
Dat was voor ons al de 2e keer dat het niet doorging, doordat de opening van dat park ook niet heel soepel verliep.
Ook de vip op Hochsauerland willen we nog proberen, maar voorlopig boeken we nog even niks.
Eerst maar even aankijken hoe de wereld er over een poosje uitziet en binnenkort ook eerst met een nieuwe baan starten....
Ik heb wel foto's van de oude beheerderswoning, moet alleen even opzoeken hoe ik die op het forum krijg....
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Hi erik,

Leuk! Dat is goed, je kan de foto's als bijlage toevoegen in je bericht.
Mocht het niet lukken, stuur me maar een prive berichtje dan help ik je erbij
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

Wauw dankjewel voor de uitgebreidde review Loulou!
Wij waren in debat om voor oktober een weekje te boeken naar een park in België of Nederland maar zitten al weken te wikken en wegen omdat we niet goed kunnen inschatten of het wel een fijne vakantie kan worden met al die maatregelen. Fijn om zo'n uitgebreid verslag te lezen waaruit duidelijk wordt wat er nou net anders is en wat niet!
Je hebt ons echt enorm gerustgesteld dat we met een gerust hart kunnen gaan boeken, dikke dankjewel daarvoor!

Nog een klein vraagje: hebben jullie de restaurants uitgeprobeerd? Was hier alles qua aanbod "normaal" met de volledige menukaarten etc.?
Vrienden van ons verbleven een tijdje terug op Bois Aux Daims en meldden dat ze hier uit amper 3 gerechten konden kiezen bij elk restaurant en dat dit eigenlijk niet veel soeps was. Dit heeft ons wat angst aangejaagd omdat wij wel veel uit eten gaan als we in Centerparcs zijn.
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Hai Ona,

Dank je wel voor je compliment en graag gedaan ;), we hebben deze vakantie geen restaurant geprobeerd juist omdat de sfeer heel anders is. We hebben wel buiten bij de Action Factory op het terras gezeten met het warme weer en voor het huisje pizza's gehaald bij Nonna's.

We hopen ook dat deze hele crisis snel voorbij is, want de volgende keer willen we wel ergens een vorkje prikken :D
erik
All-in
All-in

Bericht door erik »

Hai loulou,

Ik zal de foto's er komend weekend opzetten, als het niet lukt hoor jij het.
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

erik schreef:
25 aug 2020 22:09
Hai loulou,

Ik zal de foto's er komend weekend opzetten, als het niet lukt hoor jij het.
Helemaal goed, leuk!!! Ik ben benieuwd. Succes
Plaats reactie