Donderdag 2 juli word de nieuwe duo-racer geopend op De Eemhof, wij zijn daar bij!! Weekend van 3 juli reizen wij af naar Park De Haan. Vragen en foto verzoeken kunt u hier plaatsen.

[Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide (Deel 2)

Alle ervaringen en vragen kunnen hier in de parktopics gesteld worden. Twijfel je tussen meerdere parken? Gebruik dan het Adviesforum!
Mariëtte
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide (deel 2)

Bericht door Mariëtte »

Maak je eigen knuffel nu ook als activiteit op Bispinger Heide.

Bij deze activiteit maken kinderen hun eigen knuffelbeest.
Ze kiezen bijna alles zelf. Van het hart van de knuffel tot het
soort kleding die de knuffel draagt. Na de activiteit ontvangen
de kinderen een geboortecertificaat - een nieuw vriendje is geboren!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Bispinger Heide.
Mariëtte
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide (deel 2)

Bericht door Mariëtte »

Ivetje schreef: Even een vraagje, ik heb geboekt voor de meivakantie hier en heb nu huisje 852 vastgelegd. Deze ligt tegenover een speeltuintje. Iemand enig idee of je hier last van hebt wat betreft herrie of rondhangende jongeren? We hebben het op de camping afgelopen zomer nl wel gehad en dat was niet zo fijn. Ik heb ook geen idee of het een groot speeltuintje is. We hebben een dochter van dan 6 en leek me wel prettig dat ze dan ook zelf even kon spelen daar :)
Hoi Ivetje,

Voor jou komen de foto's net te laat, maar voor toekomstige bewoners van deze cottage
heb ik een aantal foto's geplaatst van 4 persoons comfort, cottagenr.852.
KimdeB
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide (Deel 2)

Bericht door KimdeB »

Over anderhalve week gaan wij naar BH huisje 134. Iemand hier ervaringen mee?
Ik lees hier zulke verschillende ervaringen over vriendelijk en onvriendelijk personeel dat ik nu echt benieuwd ben hoe het is. Hopelijk spreken ze wel een beetje Engels daar, want onze Duits is niet echt goed. Hier iemand ervaringen mee?
Timberg
All-in
All-in

Bericht door Timberg »

KimdeB schreef: Over anderhalve week gaan wij naar BH huisje 134. Iemand hier ervaringen mee?
Ik lees hier zulke verschillende ervaringen over vriendelijk en onvriendelijk personeel dat ik nu echt benieuwd ben hoe het is. Hopelijk spreken ze wel een beetje Engels daar, want onze Duits is niet echt goed. Hier iemand ervaringen mee?
Hoi Kim,

Leuk dat jullie naar BH gaan, ik ben hier twee jaar geleden geweest. Het is een heerlijk park in een mooie, bosrijke omgeving. Mijn ervaring is dat het personeel wat stugger is, maar zeker niet onvriendelijk. De meeste medewerkers spreken wel Engels, wij hebben ons prima met Engels kunnen redden op het park.

Alvast een fijne vakantie!
ynnck
All-in
All-in

Bericht door ynnck »

Is er iemand recent op Bispinger Heide geweest? Er staan zo weinig ervaringen en foto's van dit park op het forum, in vergelijking tot andere parken. Ik ben super benieuwd naar ervaringen van anderen, want het is voor ons de eerste keer dat we naar dit park gaan.
We gaan over een maand ongeveer en we hebben een 6 persoons premium, nummer 658. Iemand ervaring met deze cottage?
Timberg
All-in
All-in

Bericht door Timberg »

Hoi Ynnk,

Ik ben twee jaar geleden op dit park geweest, wij zaten toen in een Eden cottage dus over de 6- persoons premium kan ik weinig zeggen. Ik vond het een erg leuk park, het is een park met het typische, knusse CP-gevoel, maar je merkt wel dat het wat later is gebouwd dan de original parken in NL en BE. De cottages hebben veelal dezelfde indeling als in de Nederlandse parken, maar alle ruimtes zijn wat groter. Dat is echt heel prettig! Ook de market dome en de Aqua mundo zijn erg groot opgezet en licht. Laat maar weten als nog nog specieke dingen over BH wilt weten :-)
ynnck
All-in
All-in

Bericht door ynnck »

Bedankt voor je reactie Tim!

Heb je toevallig nog tips voor dingen in de omgeving van het park die we gezien/ gedaan moeten hebben?
En we twijfelen erover om het ontbijtbuffet bij te boeken. Volgens mij heeft Bispinger Heide geen Evergreenz. Is het aanbod bij het buffet een beetje vergelijkbaar met de Nederlandse/ Belgische parken?
ronaldvos1997
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door ronaldvos1997 »

Twee keer hier verbleven: 1 van onze favoriete parken. Heerlijk ruim en bijna geen Nederlanders. Mijn tip is Heide Park in Soltau! Prachtig pretpark met mooie attracties. Ook Bergen Belsen is niet heel ver (concentratiekamp)
Chatzmann
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Chatzmann »

Ik ben afgelopen zomer nog op Bispingen geweest. 6 persoons VIP. Deze zijn vergelijkbaar met die op KV en HH. Park is ruim en groot. Huisjes staan verder uit elkaar en zeker zone 5 kent ook behoorlijke hoogteverschillen. Centrum is een kopie van VM, evenals het zwembad. Alleen geen snorkelbad, maar extra groot kindergedeelte: de drakenrots. Verder een groot klimtoestel in de sporthal. Voor mij is het mijn favoriete original, kan merken dat het de meest recente uit die bouwtijd is en goed onderhouden.

In de omgeving veel natuur, absoluut de moeite waard. Hamburg en Heidepark zijn aanraders.

Ontbijtbuffet is gewoon vergelijkbaar met parken in Nederland en België.  Uitgebreid, veel keus en zou ik zeker aanraden. Als je een keer in de avond uit eten wil, er zit een heel goed Italiaans restaurantje in het dorp Bispingen zelf, spot goedkoop, maar de mama staat daar zelf superlekker te koken. Haar zoon heeft daarnaast een hele goede ijssalon, zeker ook de moeite waard.
8xEH - 6xHB - 3xKV - 12xMD - 3xHH - 2xLH - 2xZV - 3xBH - 3xSL - 2xHE - 1xBT - 1xVM - 4xEP
Timberg
All-in
All-in

Bericht door Timberg »

ynnck schreef: Bedankt voor je reactie Tim!

Heb je toevallig nog tips voor dingen in de omgeving van het park die we gezien/ gedaan moeten hebben?
En we twijfelen erover om het ontbijtbuffet bij te boeken. Volgens mij heeft Bispinger Heide geen Evergreenz. Is het aanbod bij het buffet een beetje vergelijkbaar met de Nederlandse/ Belgische parken?
Wij hebben niet veel uitjes gemaakt, maar de omgeving van het park is erg mooi. Ook de omliggende dorpen zijn netjes, met leuke winkeltjes en restaurants. Als je vanaf het park het dorpje Bispingen binnenrijdt, zie je een groot, oud gebouw (denk een oud postkantoor) dat gerenoveerd is en waar sinds een paar jaar een hotel-restaurant zit met erg lekkere, huisgemaakte taarten en goede koffie. Het heet ‘Schmucke Witwe’. Ook leuk: in de buurt vind je ook een ‘omgekeerd huis’. Dat huis staat letterlijk op zijn kop, inclusief de inrichting van alle kamers. Leuk om even doorheen te lopen en foto’s te maken. Let op: je kunt bij de kassa alleen contant betalen.

Horeca op het park is inderdaad niet van Albron, dus je hebt iet de bekende concepten als Evergreens. Wij hebben een paar keer gegeten bij het Duitse bierhuis o.i.d. en dat was prima, maar geen buffet. Pannenkoekenrestaurant is ook goed. 
ynnck
All-in
All-in

Bericht door ynnck »

Dank voor de reacties!
Als je een keer in de avond uit eten wil, er zit een heel goed Italiaans restaurantje in het dorp Bispingen zelf, spot goedkoop, maar de mama staat daar zelf superlekker te koken. Haar zoon heeft daarnaast een hele goede ijssalon, zeker ook de moeite waard.
Weet je toevallig de naam van dit restaurant?
Chatzmann
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Chatzmann »

Ik heb het even opgezocht. Het is restaurant DA CAPO en de ijssalon heet Lumi. Beide aan de Hűtzeler strasse in Bispingen
8xEH - 6xHB - 3xKV - 12xMD - 3xHH - 2xLH - 2xZV - 3xBH - 3xSL - 2xHE - 1xBT - 1xVM - 4xEP
ynnck
All-in
All-in

Bericht door ynnck »

Bedankt!
Pluis
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Pluis »

Binnenkort gaan we voor het eerst hierheen. Spannend! Iemand ervaring met het brauhaus en de pizzeria?
Ben gewend om voor de tijd te reserveren met name fuego want dat is onze favoriet maar aangezien die hier niet is .... Is het verstandig om te reserveren en vonden jullie het lekker?
Sinds de jaren`80 als kind al gek op Centerparcs en nu nog steeds. Als het een beetje kan 3x per jaar.
Clown
All-in
All-in

Bericht door Clown »

Pluis schreef: Binnenkort gaan we voor het eerst hierheen. Spannend! Iemand ervaring met het brauhaus en de pizzeria?
Ben gewend om voor de tijd te reserveren met name fuego want dat is onze favoriet maar aangezien die hier niet is .... Is het verstandig om te reserveren en vonden jullie het lekker?
Bisp Brauhaus is een prima eetgelegenheid met een betere kaart dan de Market Cafe’s in NL/BE.

Il Gardino is qua beleving minder (geen Nonna) maar heeft een prima kaart en goede prijs/kwaliteit.

Reserveren zou ik wel direct doen bij aankomst. Via de app werkt helaas niet ;-(

Erg leuk park en de rit dubbel en dwars waard!
Pluis
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Pluis »

Dank je voor je reactie. Dan gaan we meteen reserveren bij aankomst.  ;)
Sinds de jaren`80 als kind al gek op Centerparcs en nu nog steeds. Als het een beetje kan 3x per jaar.
ynnck
All-in
All-in

Bericht door ynnck »

Vorige week hebben wij doorgebracht op Bispinger Heide. Hierbij onze ervaringen!

Aankomst
Na een rit van ruim 5 uur, arriveerden we rond 19.30u op het park. Ondanks dat we geen e-ticket hadden, konden we toch direct bij de ingang van het park inchecken. Daarna konden we direct doorrijden naar de cottage. Het viel me op dat de receptie op Bispinger Heide zeer beperkt open is, enkel op maandag, vrijdag en zaterdag en maar tot 18.30u 's avonds. Voor vragen tijdens het verblijf kun je terecht bij de info desk naast de ingang van de Aqua Mundo.

Cottage
Dit was een 6 persoons premium, nummer 658. We hadden gereserveerd met de voorkeur 'rookvrij' en kregen dit nummer toegewezen. Vreemd genoeg stond er toch een asbak in de cottage, gelukkig hing er geen rooklucht. Er was opvallend goed schoongemaakt, de schoonmaakmiddelen waren nog te ruiken bij aankomst. Het interieur is typisch Center Parcs en ook de indeling vind je terug op andere parken, zoals de Vossemeren en het Heijderbos. De cottage is wel echt toe aan een renovatie; voornamelijk de keuken en badkamer zijn echt verouderd, maar ook beschadigingen aan de kozijnen en verkleuring van het schilderwerk laten zien dat deze bungalow al lang geen groot onderhoud meer heeft gehad. Verder waren er veel gebreken in de keukeninventaris (geen koekenpan, broodmes, vleesmes, pannenlappen...) en een aantal kleine defecten maar die zijn na een melding vrijwel allemaal opgelost. Kortom: een krappe voldoende voor nummer 658.

Ik zal foto's plaatsen in het juiste topic.

Market Dome
Qua indeling een kopie van de Vossemeren, wel andere horeca- en winkelconcepten. We hebben elke ochtend gebruikgemaakt van het ontbijtbuffet in het Market Restaurant. Dit is vergelijkbaar met het buffet bij Evergreenz, alleen wat minder zoetigheden en meer broodsoorten en vleeswaren (we zijn immers in Duitsland ;)). De kwaliteit van het eten is in orde, vriendelijkheid van het personeel is wisselend. Het personeel is niet echt onvriendelijk, maar eerder ongeïnteresseerd. Het lijkt alsof het ze allemaal niet zo veel kan schelen wat er gebeurt. Jammer!
Verder een keer Starbucks gehaald bij Le Petit Moulin en wat gedronken in de Biergarten van het Bispinger Brauhaus, allemaal niets op aan te merken.

Aqua Mundo
Ook weer een kopie van de Vossemeren. Wel een hogere en steilere familieglijbaan en een iets betere wildwaterbaan. Helaas is geen attractie zoals Monkey Splash, maar Bispinger Heide heeft toch wel een van de betere Aqua Mundo's!

Omgeving
Hamburg is een mooie stad, wij hebben geparkeerd bij P+R Harburg, dit is ongeveer 35 minuten rijden vanaf het park. Parkeren kost 2 euro per dag en het OV naar het centrum is ook niet duur. Lüneburg is ook de moeite waard. Verder is de Lüneburger Heide erg mooi om te wandelen. Bij aankomst krijg je per persoon een Bispingen Card. Hiermee kun je bij de Tourist Information in Bispingen gratis wandelroutes en een wandelkaart halen.

Conclusie
Bispinger Heide is een mooi park, maar besluit je om de rit naar het park te gaan maken, zou ik ook zeker verschillende plaatsen in de omgeving bezoeken. Ga je enkel voor het park, dan zou ik het niet de moeite waard vinden om er helemaal heen te rijden. Ik zou dan voor de Vossemeren kiezen.
Verder zijn de cottages aan een opknapbeurt toe en kunnen sommige medewerkers wel een motivatiecursus gebruiken.
BaVe01
All-in
All-in

Bericht door BaVe01 »

Hastalapasta 'ynnck',

Bedankt voor het delen van uw ervaringen op Bispinger Heide. Zelf heb ik in de zomervakantie van 2012 in bungalow 653 verbleven, ook een 6 Premium. Men stapt als het ware een echte Center Parcs-bungalow binnen zoals het hoort. Wat op de door u gemaakte foto's te zien is (te zien in topic '[CP] Cottages in Bispinger Heide'), zag 7 jaar geleden precies hetzelfde uit.

Het park is zelf eind jaren '80 aangekondigd, maar door vele vertragingen is het park pas in 1995 geopend voor publiek. Dat verklaart waarom enkele faciliteiten zijn gekopieerd van het Belgische park De Vossemeren (geopend in 1987).

De laatste veranderingen die ik persoonlijk ken was dat in het voorjaar van 2012 de bakkerij en de naastgelegen supermarkt was vernieuwd. Nog meegemaakt dus. Verdere vernieuwingen komen pas in de periode 2020-2023, want dit park is opgenomen in de plannen voor een complete upgrade.
SL05/09/10/13/15, HE06/08, BK07/08, LH09/12/19, EH*10/11, BS12, AR14, PZ*10/14, MD16*19, ZV17, HH18
Ik wens u een prettige dag verder.
Mariëtte
All-in
All-in

Bericht door Mariëtte »

Hoi ynnck,

Dank je wel voor je review!

Ik ben zelf al vaker op Bispinger Heide geweest en ook een paar keer in een 6 persoons premium
cottage gezeten. Als ik de foto's van jullie cottage bekijk is er niks verandert (behalve dan de bank).
ynnck schreef: De kwaliteit van het eten is in orde, vriendelijkheid van het personeel is wisselend. Het personeel is niet echt onvriendelijk, maar eerder ongeïnteresseerd. Het lijkt alsof het ze allemaal niet zo veel kan schelen wat er gebeurt. Jammer!
Die ervaring heb ik dus ook. We aten een keer iets bij het Brauhaus en de bediening was niet echt
onvriendelijk, maar ook niet echt vriendelijk, het kwam bij mij ook over als ongeïnteresseerd.

Ik sluit me aan bij jouw eindconclusie.
BaVe01 schreef: De laatste veranderingen die ik persoonlijk ken was dat in het voorjaar van 2012 de bakkerij en de naastgelegen supermarkt was vernieuwd. Nog meegemaakt dus. Verdere vernieuwingen komen pas in de periode 2020-2023, want dit park is opgenomen in de plannen voor een complete upgrade.
Ook de Snack corner is in 2012 vernieuwd en heet sindsdien Break Point ;).

Break Point.
Afbeelding
Pluis
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Pluis »

Inmiddels weer terug van een midweek van 19-23 aug. We waren nog nooit in Bispingerheide geweest en moet zeggen het is voor herhaling vatbaar.
Mooi groot plaza met alle facaliteiten. Normaal gaan we niet naar het market restaurant omdat het vaak tegenvalt maar voor deze onze complimenten. Het menu was Duitsland die avond en erg lekker. Bij de cafetaria hebben we niet gegeten. We waren elke keer te laat want was al om 19.00 gesloten helaas. Aquamundo is ook netjes aangekleed en heeft inderdaad wel wat van vosssemeren weg. De bowlingbaan is ook netjes kunt je er goed vermaken. Personeel zou volgens velen chagerijnig zijn maar moet zeggen dat ik er geen heb gehad die geen goede bui had. Iedereen was netjes en probeerde je het naar de zin te maken.
Helaas is de stand waar je crepes kunt halen alleen op maandagmiddag en vrijdagmiddag geopend. maandag geen gebruik van gemaakt en toen de kans niet meer gekregen omdat het pas vrijdags om 12 uur weer geopend zou zijn. Jammer...
We zijn nog een dag op pad geweest naar concentratiekamp Bergen Belsen. Mocht je ooit in de buurt komen, het is zeer de moeite waard. Erg indrukwekkend! Gegeten hebben we ook nog bij Heidegrill in Bispingen. Typische duitse foute tent maar met superlekker en veel eten en goede bediening, Waren voor 4 personen incl drinken 32,- kwijt.
Mochten jullie nog vragen hebben dan mag je ze natuurlijk altijd stellen.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Veel eten Voor 8 eur pp Incl drinken? Typfoutje? Anders gaan we daar als zuunige hollanders zeker langs
Pluis
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Pluis »

Er was 1 kind bij met wat minder eten ofwel een patat mayo en 0,4 cola maar we hadden snitzel met patat en salade en halve liter bier en dan nog 2x een groot broodje döner met 2x patat en 2x cola 0,4 liter.
Ter vergelijking , ik was bij het market restaurant iets van 96,- kwijt en zat net zo vol  ;D
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Nieuwe dierenspeeltuinen in Bispinger Heide

Na de zomer starten de renovaties op grote schaal in Bispinger Heide - in juni starten vier nieuwe buitenspeeltuinen. En het zullen niet zomaar speeltuinen zijn, nee, de thema-spelelementen zullen de vorm aannemen van verschillende dieren.

Afbeelding
Speeltuin met Heidschnucken-thema in Bispinger Heide

Volgens het karakter van de regio

In overeenstemming met de Lüneburger Heide, die zich in de directe omgeving van het park bevindt, zullen de overwegend houten speeltuinen de kuddes schapen opnemen die kenmerkend zijn voor de regio. Hierdoor ontstaat een centrale speeltuin met een spelelement in de vorm van een heide in een speeltuin bij de Market Dome, terwijl een andere grote speeltuin wacht op parkgasten aan de oever van het meer. Hier belooft een enorme houten herdershond een spannende mix van avontuur en waterspeeltuin. Daarnaast zijn er nog twee, iets kleinere speeltuinen verdeeld over de vakantiehuizen op het park - ideaal voor kortere speel- en ravussessies tussendoor.

Afbeelding
Gegarandeerd plezier voor het hele gezin

Geschikt voor alle leeftijden

Speeltuinen zijn alleen voor kinderen? Niet correct! De nieuwe speeltuinen in Bispinger Heide zijn zo ontworpen dat ze ook door volwassenen gebruikt kunnen worden, waardoor je weer kind kunt zijn en in de natuur kunt spelen. Dit geeft het hele gezin de mogelijkheid om samen plezier te hebben in een natuurlijke en leuke en kleurrijke omgeving - onder het motto: Samen beleef je de leukste avonturen!

Afbeelding
Speeltuin met herderthema in Bispinger Heide
Plaats reactie