De nieuwe, grote, mooie speeltuin van Park De Haan zie je HIER
Nieuwe foto's van de Baluba Park De Haan vind je HIER

[Ervaringen & Vragen] De Vossemeren (Deel 6)

Alle ervaringen en vragen kunnen hier in de parktopics gesteld worden. Twijfel je tussen meerdere parken? Gebruik dan het Adviesforum!
1Hanneke
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Ervaringen & Vragen] De Vossemeren (Deel 6)

Bericht door 1Hanneke »

Wij zijn 2 weken geleden een week naar de Vossemeren geweest. 4p kindercottage, mooi huisje, lekker dicht bij de MD.
Het concept bij Evergreenz met drankjes all in voor 5 euro pp vonden wij een erg goede deal! Vooral ook omdat de kids gratis waren. Schijnbaar is Vossemeren een park waar ze nieuwe dingen als eerste uitproberen zei een medewerker. Van mij mogen ze dat drankjes concept overal wel doen. We zijn 2x naar Evergreenz geweest, was wel verschillend. Eerste keer was duidelijk lekkerder, degene die achter de grill stond maakte het zeer smakelijk klaar. Helaas ging de ijsmachine kapot, maar dat werd goed opgelost dat de kids bij de snacks een ijsje mochten gaan halen. De tweede keer was het vlees echt minder... Vlees veel te lang op de grill en super droog, danwel worstjes die rauw vanbinnen waren. Wel gemeld, mevrouw is wel netjes de andere worstjes gaan controleren.
Deze vakantie hebben de kids voor het eerst aan wannabe/kiddies activiteiten meegedaan. Zoon van 4 vond het schatzoeken in de discover bay helemaal geweldig. Sowieso heeft hij zich daar supergoed vermaakt, ging helemaal los met al het water en zand. Lees soms dat het voor oudere kinderen zou zijn, maar de mijne van 4 en 2 vonden het super. Zoon heeft ook pizza gebakken, vond hij erg leuk. Ze hebben beide kiddies prinses en ridder gedaan, vonden ze ook wel leuk, maar wij iets minder eigenlijk. Ze mochten verkleden en een beetje schminck als ze wouden en maskers kleuren, maar grotendeels was het samen met jou als ouder spelen in de kidsclub. Had misschien wat meer 'programma' verwacht zoals bij de wannabe's.
Orry en friends was erg leuk, alleen was zoon wel flink teleurgesteld dat de show met Rep en Woops was en niet met Orry. Het was iets met een sprekende bank en sprookjes, vond de show met de vogel uit dat ei leuker eigenlijk. Al was deze Rep geniaal, vooral hoe ze een geitje speelde
jeroen00
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door jeroen00 »

1Hanneke schreef: Wij zijn 2 weken geleden een week naar de Vossemeren geweest. 4p kindercottage, mooi huisje, lekker dicht bij de MD.
Het concept bij Evergreenz met drankjes all in voor 5 euro pp vonden wij een erg goede deal! Vooral ook omdat de kids gratis waren. Schijnbaar is Vossemeren een park waar ze nieuwe dingen als eerste uitproberen zei een medewerker. Van mij mogen ze dat drankjes concept overal wel doen. We zijn 2x naar Evergreenz geweest, was wel verschillend. Eerste keer was duidelijk lekkerder, degene die achter de grill stond maakte het zeer smakelijk klaar. Helaas ging de ijsmachine kapot, maar dat werd goed opgelost dat de kids bij de snacks een ijsje mochten gaan halen. De tweede keer was het vlees echt minder... Vlees veel te lang op de grill en super droog, danwel worstjes die rauw vanbinnen waren. Wel gemeld, mevrouw is wel netjes de andere worstjes gaan controleren.
Deze vakantie hebben de kids voor het eerst aan wannabe/kiddies activiteiten meegedaan. Zoon van 4 vond het schatzoeken in de discover bay helemaal geweldig. Sowieso heeft hij zich daar supergoed vermaakt, ging helemaal los met al het water en zand. Lees soms dat het voor oudere kinderen zou zijn, maar de mijne van 4 en 2 vonden het super. Zoon heeft ook pizza gebakken, vond hij erg leuk. Ze hebben beide kiddies prinses en ridder gedaan, vonden ze ook wel leuk, maar wij iets minder eigenlijk. Ze mochten verkleden en een beetje schminck als ze wouden en maskers kleuren, maar grotendeels was het samen met jou als ouder spelen in de kidsclub. Had misschien wat meer 'programma' verwacht zoals bij de wannabe's.
Orry en friends was erg leuk, alleen was zoon wel flink teleurgesteld dat de show met Rep en Woops was en niet met Orry. Het was iets met een sprekende bank en sprookjes, vond de show met de vogel uit dat ei leuker eigenlijk. Al was deze Rep geniaal, vooral hoe ze een geitje speelde
1Hanneke
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door 1Hanneke »

Ja je hebt het er dus al met 2 drankjes uit en met jonge kids nog eerder. Wel beperkte kaart maar er stond wel op wat wij graag drinken.
De standaard wifi in het huisje was erg goed trouwens, misschien omdat het rustig was? Maar we konden zelfs stressen
jeroen00
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door jeroen00 »

1Hanneke schreef: Ja je hebt het er dus al met 2 drankjes uit en met jonge kids nog eerder. Wel beperkte kaart maar er stond wel op wat wij graag drinken.
De standaard wifi in het huisje was erg goed trouwens, misschien omdat het rustig was? Maar we konden zelfs stressen
1Hanneke
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door 1Hanneke »

1Hanneke schreef: Ja je hebt het er dus al met 2 drankjes uit en met jonge kids nog eerder. Wel beperkte kaart maar er stond wel op wat wij graag drinken.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Je zat niet in een vip cottage?
1Hanneke
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door 1Hanneke »

Nee hoor, premium kindercottage, ook niet dichtbij de vips ofzo.
weegschaaltje
All-in
All-in

Bericht door weegschaaltje »

1Hanneke schreef: Nee hoor, premium kindercottage, ook niet dichtbij de vips ofzo.
Dat lukt idd prima, begin van het jaar een keer wifi vergeten bij te nemen en sindsdien doe ik het altijd zonder.  Enige nadeel is dat als je een paar minuten niet op de wifi zit, je telkens weer moet inloggen met mobiele apparaten.  Ik laat daarom in de cottage op mijn telefoon of ipad constant de Spotify spelen (desnoods zonder geluid), dan moet je niet telkens inloggen.
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 6 x P. Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen * 1 x De Haan
karel49
All-in
All-in

Bericht door karel49 »

Dat inloggen is echt een nadeel, ze zouden het gewoon moeten veranderen. hopelijk snel alles over op glasvezel. En dan gewoon gratis  normaal goed internet zonder dat inloggen
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Even wat nostalgie

Herinneren jullie je dit nog

Afbeelding

Dit was de vroegere olympia golf (naam staat erbij); nu begint hier het parcours voor de kids safari.

Op het einde van de golfbaan vond je dan dit terug

Afbeelding

Fotos zijn genomen uit de film Team Spirit waar er een deel van de film is opgenomen
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Bij het terras van het Grand Café word er een nieuwe speeltuin geplaatst !!

Afbeelding

Bron: De Vossemeren Facebook.
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Nieuw speeltuintje bij de kinderboerderij 😊 We kunnen niet wachten op onze kids. Hopelijk tot snel 😉
#CenterParcs #speeltuig #echtevensamen #vakantie #nogevengeduld

Afbeelding

Bron : FB De Vossemeren
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Gooi terug naar ons grootste waterpark 💦Het WaterCamp park bij Center Parcs VOSSEMEREN is weer open.
Het heeft een oppervlakte van 4000 m² 🤩
Het park heeft de merkkleuren van Center Parcs en heeft ook hun logo.
Ongeveer 100 opblaasbare elementen worden gecombineerd om de grootste uitdaging op het water te creëren.

Afbeelding

Bron: WaterCamp
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

De Discovery Bay gaat open voor onze parkgasten.

Center Parcs De Vossemeren heeft deze unieke beleving weer helemaal in orde om alle piraten zich thuis te laat voelen.

Afbeelding

Bron: Paul Janssen
Manta
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Manta »

Vraagje ivm À-la-Carte-Arrangement : is drank hier ook bij inbegrepen?
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

Manta schreef:
14 jul 2020 23:54
Bij Evergreenz wel, Nonna en Fuego niet.
Manta
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Manta »

JokeV schreef:
15 jul 2020 09:34
Manta schreef:
14 jul 2020 23:54
Bij Evergreenz wel, Nonna en Fuego niet.
Bedankt! Ik vond het niet terug bij de info
bartholomeus
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door bartholomeus »

Misschien kijk ik er overheen, maar zou het kunnen dat er nergens een gedetailleerde "inventaris" bestaat van de huisjes?
Ik vraag me concreet af of er een zeef beschikbaar is in de keuken, maar meer algemeen zou een lijst met al het beschikbare keukenmateriaal wel nuttig zijn...

Iemand een idee of ik dat ergens kan vinden?
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Ik ben van 14 tot 18 september naar De Vossemeren geweest.
De aankomst verliep in “corona stijl”; de checkin verliep vlot – de medewerkers hadden mondmaskers aan -
In de Market Dome moet je een bepaalde route volgen. Bijna nergens kan je elkaar kruisen.
De House of Games is momenteel gesloten. Er hangt een groot doek met de tekst “hier werken we aan een nieuwe Center Parcs ervaring. Voorlopig bevindt de House of Games zich in de Action Factory op de plaats waar normaal de bumper cars zijn
De eerste dag gaan we smiddags altijd iets eten in het Grand Cafe. Indien er op de tafels nog gleiswerk staat (borden en glazen, enzovoort) mag je er niet gaan zitten.
Een medewerker komt eerst de tafels en stoelen ontsmetten alvorens je mag gaan zitten. Van zodra je neerzit mag je je mondmasker afdoen.
Na het afruimen gaat alles in de afwasmachine. Vroeger werden de glazen met de hand gewassen maar dat mag nu niet meer.
Tevens zijn we elke dag gaan zwemmen.
Voor je de Aqua Mundo binnengaat moet je eerst je handen ontsmetten en schoenen uitdoen en dan pas mag je binnen. Tot je in de AM bent dien je je mondmasker op te houden. De douches kan je niet gebruiken. De toiletten kan je wel gebruiken.
Een medewerker duid aan welke hokjes je mag gebruiken.
In de Aqua Mundo is er ook overal eenrichtingsverkeer.
De medewerkers van de Aqua Mundo beginnen momenteel te werken om 6u30 – dit om nog eens alles te ontsmetten en alles te regelen ( is er nog genoeg chloor en dergelijke in het water).
Nadat de Aqua Mundo gesloten is, is er nog veel bedrijvigheid; de stoelen en tafels worden allemaal ontsmet. Alles wordt mooi op elkaar gestapeld en de gehele vloer wordt ontsmet.
Het water van de wildwaterbaan en sprudelbad wordt opgeslagen in de bufferkelders zodat het niet teveel vafkoelt snachts
Voor opening gebeurt alles vanzelfsprekend in omgekeerde volgorde.
Op dinsdag zijn we gaan eten naar Fuego. Er liggen geen menukaarten meer op tafel. De menukaart wordt nu gepresenteerd op een schildersezel.
Woensdag zijn we naar Evergreenz geweest. Je dient op vootrhand te betalen en je drank is inbegrepen. Je hebt anderhalf uur om te eten dus je hebt eigenlijk ruim de tijd om te eten.
Er loopt iemand rond met de soep en die vraagt of je soep wil hebben of niet. Nadien schuif je gewoon aan aan het buffet en de voorgerechten zijn op voorhand klaargemaakt; je dient gewoon een bordje te nemen met groentjes op. Bij het hoogfdgerecht schuif je aan. Het personeel neemt een bord voor je en vraagt wat je allemaal moet hebben. Jij duid aan wat je wenst en zij scheppen het voor je op. Afruimen moet je zelf doen.
Donderdag zijn we gaan eten in de snacks; daar serveren ze nu ook de echte belgische friet zoals het geval al is in de vernieuwde Frites Affairs die je al op diverse parken hebt.
Op vrijdag zijn we nog gaan ontbijten in Evergreenz en dan was het alweer tijd om naar huis te gaan.

Nog enkele algemene weetjes :
Per tijdslot van 2 uur mogen er maximum 360 personen in de Aqua Mundo.
In de Discovery Bay mogen er maximum 200 personen tegelijk binnen; er zit iemand aan de ingang die je cottagenummer vraagt; bij het buitengaan duid ze dan weer aan dat je buiten bent gegaan.
De foto’s van mijn verblijf worden ook nog geplaatst in de juiste topics.
Op dinsdag was er mobiel entertainment; op bepaalde plaatsen waren er 2 personen die enkele liedjes zongen en dan verplaatsten ze zich naar een andere plaats.
Op donderdag was er in de Market Dome op het podium 2 dames die liedjes zongen.
Er was toch wel een beetje volk die zat te luisteren.
Elke dag reden Orry en Woops rond in hun autootje door het park en zwaaiden naar de kinderen (en volwassenen); dit enkel tussen 16u en 17u.
Conclusie : ondanks dat het een rare periode is om naar CP te gaan proberen alle medewerkers er wat van te maken. Iedereen was enthousiast en ze houden het positieve erin.
Er volgen ook nog wat foto’s, onder andere een kijkje in de machinekamer van de Aqua Mundo
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

leuk om te lezen, bedankt voor je uitgebreide verslag! Vooral leuk om eens te lezen hoe het er aan toe gaat in de AM voor en na opening
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Dank je el Jeroom voor je uitgebreide Review.
Het geeft een goede indruk hoe het nu eraan toe gaat op De Vossenmeren.
En dat je een heerlijk verblijf heb gehad.
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

Sorry, geen toiletten in de AM? Dat vind ik dan weer een gigantisch minpunt. Als je moet, moet je. Ik begrijp dat veiligheid en besmettingsgevaar beperken ontzettend belangrijk is maar zo creëer je gewoon een situatie van viezerikken die gaan plassen in het zwembad of de kids dat laten doen omdat er geen alternatief is. Mensen met darm- of blaasproblemen of gewoon kinderen kunnen nu eenmaal niet altijd alles 2u ophouden, dat vind ik wel zeer vreemd dat ze effectief toiletten dan ook sluiten. :shock:
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Ona1991 schreef:
20 sep 2020 13:08
Sorry, geen toiletten in de AM? Dat vind ik dan weer een gigantisch minpunt. Als je moet, moet je. Ik begrijp dat veiligheid en besmettingsgevaar beperken ontzettend belangrijk is maar zo creëer je gewoon een situatie van viezerikken die gaan plassen in het zwembad of de kids dat laten doen omdat er geen alternatief is. Mensen met darm- of blaasproblemen of gewoon kinderen kunnen nu eenmaal niet altijd alles 2u ophouden, dat vind ik wel zeer vreemd dat ze effectief toiletten dan ook sluiten. :shock:
Er is een foutje geslopen in mijn verslag zie ik nu pas; de toiletten kan je wel gebruiken maar de douches niet.
Mijn verontschuldigingen.
Ik zal dit aanpassen.
Bedankt om me er op te wijzen.

Update : inmiddels aangepast
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

jeroom schreef:
20 sep 2020 13:20
Ona1991 schreef:
20 sep 2020 13:08
Er is een foutje geslopen in mijn verslag zie ik nu pas; de toiletten kan je wel gebruiken maar de douches niet.
Mijn verontschuldigingen.
Ik zal dit aanpassen.
Bedankt om me er op te wijzen.

Update : inmiddels aangepast
Oef, da's een geruststelling! Haha, kan gebeuren, geen probleem! Er kwam hier al een licht paniekske opzetten aangezien wij binnen 12 dagen naar Erperheide gaan. :lol:
Ik ben zo iemand dat als ik weet dat ik niet kan/mag gaan, tjah, dan moet ik ineens keidringend plassen van het idee alleen al. Ik dacht al lap, ik ga het hier aan mijn rekker hebben! :lol:
Plaats reactie