Heb je de nieuwe Deep Nature® Spa op Park Hochsauerland al gezien? Kijk HIER voor foto's en informatie.
Nieuwe foto's van de Baluba Park De Haan vind je HIER

Hoe gaat Center Parcs om met Corona

Het laatste nieuws en algemene discussies over Center Parcs.
bijou040571
All-in
All-in

Re: Hoe gaat Centerparcs om met Corona

Bericht door bijou040571 »

jolanda66 schreef: oke mijn boeking is al verdwenen maar nog geen Voucher ontvangen wacht wel af
Bij mij is de boeking ook verdwenen en ook heb ik nog geen voucher ontvangen.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

De Vouchers komen wel, ze hebben het momenteel heel druk!
basje1975
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door basje1975 »

Vandaag even met de friendslijn gebeld om te informeren of de vouchers ook te gebruiken zijn voor boekingen via de "buitenlandse" sites als je nu via NL geboekt had. Dat kan gewoon! Ook kon ik nu al een nieuwe boeking maken en werd er gewoon een notitie gemaakt dat betaling via de nog te leveren voucher zal gaan. Je hoeft dan alleen nog het vouchernummer door te geven zodra je die ontvangen hebt.
Dus gelijk telefonisch maar geboekt voor VM in de herfstvakantie en kon gewoon aangeven dat ik via de Belgische site wilde boeken, omdat dat aanzienlijk scheelde (geen vakantie daar, dus familiekorting) Was dus €300 goedkoper dan via NL.
Nu dus ipv in de meivakantie naar MD (4p. comf) in herfstvakantie naar VM in 4p premium voor dezelfde prijs. Geluk bij een ongeluk, zal ik maar zeggen :)
Nu alleen maar hopen dat met de zomervakantie eind juli het weer redelijk normaal is en die "gewoon" door kan gaan!
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Dat is leuk om te horen dat het toch allemaal mogelijk is, nu inderdaad positief afwachten
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Misschien een beetje optimistisch maar, we hebben geboekt voor dit keer een verblijf op de Huttenheugte eind juli. Hopelijk is deze Corona ellende dan voorbij en kunnen we weer mooie foto's maken van het park en het huisje.

Gaat verder alles goed met iedereen hier op het Forum?
Groetjes,
Loulou
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

loulou schreef:
Gaat verder alles goed met iedereen hier op het Forum?
Hier wel, ik geniet eigenlijk wel van dit verplicht onthaasten en de tijd met mijn gezin.

Wij hebben een boeken voor Heijderbos begin Juli. Alles is betaald dus nu maar duimen dat het park open gaat en dat wij Belgen naar Nederland mogen reizen. We blijven hopen, misschien tegen beter weten in, dat we kunnen gaan.

Het zijn bizarre tijden, ik zou zeggen, zorg goed voor jezelf en elkaar en hou je aan de regels zodat we binnen afzienbare tijd terug kunnen genieten van een vakantie
1 x Meerdal, veel Erperheide :-) en 1 x Vossemeren
..::Jacob::..
All-in
All-in

Bericht door ..::Jacob::.. »

Wij hebben half september een verblijf staan voor Eifel.
Ik vraag me af hoe dat er uit gaat zien.
Volgens mij met goed fatsoen niet uitvoerbaar, hoe wil je die anderhalve meter uitvoeren???
Word gewoon een K.... vakantie denk ik.
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en HH in 2021
ijsje
All-in
All-in

Bericht door ijsje »

We hadden aankomstdag 1 mei voor Les Bois Francs. Deze week mail gekregen, park gaat pas 12 mei open. Ik heb natuurlijk al veel gekeken naar alternatieve weken. Maar.....betaalde ik in mei nog 750 euro voor week vip cottage (actie), de prijzen voor herfstvakantie gaan voor het dubbelen!!!! En ook laatste week zomervakantie zit je rond de 1200 euro. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Denk dat wij voorlopig maar niet gaan, voucher op den duur inruilen voor geld. Hebben jullie ook gemerkt dat de prijzen erg hoog zijn?
En de teller staat op......41 boekingen (Huttenheugte, Erperheide, Vossemeren, Kempervennen, Meerdal, De Eemhof, Het Heijderbos, Les Bois Francs, en eerder nog bij Berkenhorst en Lommerbergen)
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

ijsje schreef: We hadden aankomstdag 1 mei voor Les Bois Francs. Deze week mail gekregen, park gaat pas 12 mei open. Ik heb natuurlijk al veel gekeken naar alternatieve weken. Maar.....betaalde ik in mei nog 750 euro voor week vip cottage (actie), de prijzen voor herfstvakantie gaan voor het dubbelen!!!! En ook laatste week zomervakantie zit je rond de 1200 euro. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Denk dat wij voorlopig maar niet gaan, voucher op den duur inruilen voor geld. Hebben jullie ook gemerkt dat de prijzen erg hoog zijn?
Wij vertrekken normaal 22/06 naar Bois Aux Daims, had ook al wat rondgekeken naar zomer/oktober/november als alternatief omdat ik er vanuit ga dat alles in juni nog niet opgelost zal zijn. Inderdaad serieuze prijzen gezien die veel hoger lagen dan wat wij nu betaalden.
Lac d'Ailette midweek 8/10-12/10/2012 - Erperheide weekend 18/01-21/01/2013 -
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
All-in
All-in

En dan te bedenken dat ik erg kritisch was wat betreft multinational CP, werd van alle kanten aangevallen ook op het andere cp forum, kreeg daar zelfs eerst een ban omdat ik mij te negatief zou opstellen :D
Nou zie je wat er van komt , ze trekken je ook nog eens het vel over de oren omdat zij ten koste van de consument zsm het verlies willen goed maken.
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en HH in 2021
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Ook Center Parcs heeft een update geplaatst betreft openingsdata i.v.m. het Corona virus. Klik op de onderstaande link voor de info
Corona update centerparcs
All-in
All-in

UPDATE.
Duitsland geen toerisme tot medio juni.
bron: https://www.1limburg.nl/duitsland-verle ... medio-juni
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

..::Jacob::.. schreef:
29 apr 2020 11:18
UPDATE.
Duitsland geen toerisme tot medio juni.
bron: https://www.1limburg.nl/duitsland-verle ... medio-juni
Dank je wel voor het plaatsen.
Pffff zeg dat gaat dan er echt wel omspannen dat de zomervakantie's door kunnen gaan in Duitsland.
Ik persoonlijk heb mij er op ingesteld dat er geen zomervakantie dit jaar in gaat zitten.
All-in
All-in

Heb zelf nog een week Eifel staan in september, maar betwijfel of dat wat word.
En mochten ze open zijn dan heb je zoveel restricties dat je je moet afvragen of je dat wel wil.
All-in
All-in

Belgische parken: maandag 18 mei 2020
Nederlandse parken: maandag 11 mei 2020
Duitse parken: maandag 18 mei 2020
Franse parken: dinsdag 12 mei 2020
update 29 april https://www.centerparcs.nl/nl-nl/coronavirus-info_ms

Duitsland weliswaar vanaf 18 mei weer open , maar als nederlander kom je er niet
vanwege het hierboven genoemde advies tot medio juni.
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

mrs Marian schreef:
29 apr 2020 11:23

Ik persoonlijk heb mij er op ingesteld dat er geen zomervakantie dit jaar in gaat zitten.
Wij zijn onze dochters ook stilaan aan het voorbereiden dat we misschien niet naar CP kunnen deze zomer. Wij hebben geboekt voor Heijderbos, wonen zelf in België, dus 2 onzekerheden: gaan de grenzen open en gaan de parken open. En als de parken open gaan, hoe zal het dan zijn. Mijn jongste wil vooral gaan om te zwemmen, maar wat als je maar 2 maal binnen je verblijf mag gaan zwemmen... Ik ga graag eens lekker gaan eten op vakantie, gaat dat wel mogen? En de vraag is dan, als ze open gaan met beperkingen, kun je dan makkelijk je verblijf kosteloos annuleren? Geduld hebben en afwachten zeker
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

JokeV schreef:
29 apr 2020 22:02
mrs Marian schreef:
29 apr 2020 11:23

Wij zijn onze dochters ook stilaan aan het voorbereiden dat we misschien niet naar CP kunnen deze zomer. Wij hebben geboekt voor Heijderbos, wonen zelf in België, dus 2 onzekerheden: gaan de grenzen open en gaan de parken open. En als de parken open gaan, hoe zal het dan zijn. Mijn jongste wil vooral gaan om te zwemmen, maar wat als je maar 2 maal binnen je verblijf mag gaan zwemmen... Ik ga graag eens lekker gaan eten op vakantie, gaat dat wel mogen? En de vraag is dan, als ze open gaan met beperkingen, kun je dan makkelijk je verblijf kosteloos annuleren? Geduld hebben en afwachten zeker
Ikzelf woon ook in België en hebben gisteren wijzelijk omgeboekt naar een CP park in België.
De overheid raad reizen naar het buitenland af ( ja ja Nederland is het buitenland) en dit zeker tot het einde van het jaar.
Het zou zelfs goed kunnen dat de Nederlanders ook vakantie moeten nemen in eigen land.
ijsje
All-in
All-in

Bericht door ijsje »

Ik hoop toch echt dat in juli of augustus gereisd mag worden naar buitenland met natuurlijk bepaalde voorwaarden. Ik moet er niet aan denken dat we allemaal in eigen land op vakantie moeten (mogen). Hutje mutje, veel te druk, meer kans op besmetting. Er is nu al een run op boekingen bij Nederlandse parken en campings. Ik sla dan CP even over hoor. Het is normaal al druk in zwembad en restaurants op het park, laat staan als ze straks vol zitten. In het buitenland is er per persoon meer m2. Landen zoals Portugal en Griekenland willen in de zomer het toerisme opstarten, in die landen zijn er veel minder besmettingen en doden dan in België en Nederland. Natuurlijk is de vraag of reizen naar dat andere land toegestaan wordt.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

jeroom schreef:
30 apr 2020 09:13

Ikzelf woon ook in België en hebben gisteren wijzelijk omgeboekt naar een CP park in België.
De overheid raad reizen naar het buitenland af ( ja ja Nederland is het buitenland) en dit zeker tot het einde van het jaar.
Het zou zelfs goed kunnen dat de Nederlanders ook vakantie moeten nemen in eigen land.
Ik hoop dat reizen naar België weer mogelijk is vanaf juni zoals ze nu zeg maar voorspellen, laten we het hopen. hoorde ook dat Duitsland nu het vaccin aan het testen is op mensen. Wie weet gaat straks alles in een stroomversnelling. En mocht het niet zo zijn dan gaan we gewoon later.
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

Ik keek al eens op de site naar de verblijven in België voor dezelfde periode en die zijn allemaal een stuk duurder dan we we nu betaalden. Dus als we willen omboeken dan zal ons dat behoorlijk wat extra geld kosten. We wachten dus voorlopig nog even af.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Eigenlijk heeft het boeken nu nog niet veel zin, je merkt dat de datums steeds verschoven worden. Afwachten is dan wel het beste
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Nieuwe up-date over de vouchers van Center Parcs Nederland en België op Facebook
Fotobron Facebook
Fotobron Facebook
FB_IMG_1588331568528.jpg (68.06 KiB) 1679 keer bekeken
Lieve volgers, allereerst hopen we dat jullie en jullie families allemaal gezond zijn. 💚 Hierbij een update over de vouchers.

👉 Zoals aangegeven, ontvang je per e-mail een recreatie-voucher ter waarde van het betaalde bedrag van de oorspronkelijke boeking indien je jouw verblijf hebt moeten uitstellen als gevolg van de sluiting van onze parken.

📩 Het uitsturen van deze vouchers duurt helaas om technische redenen wat langer dan wij hadden gehoopt, onze welgemeende excuses hiervoor! We willen jullie laten weten dat we er hard aan werken om de vouchers zo snel mogelijk uit te sturen en dat je je geen zorgen hoeft te maken – we kunnen verzekeren dat je de voucher zo snel mogelijk in je mail hebt! Het merendeel van de vouchers is inmiddels verzonden en we blijven de resterende vouchers dagelijks uitsturen. We danken jullie voor jullie begrip in deze uitzonderlijke situatie.

❓ Zie in een reactie hieronder de veelgestelde vragen over de vouchers en bekijk alle informatie op: bit.ly/informatie-COVID-19.

🔜🏡 Hopelijk mogen we jullie snel weer ontvangen in één van onze parken!
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Center Parcs heeft weer een update geplaatst betreft de openingen van het park. Tot nu toe zullen de Nederlandse parken naar verwachting 20 mei geopend worden. Klik voor meer info op: Corona update
All-in
All-in

Dit betekent echter niet dat je er weer heen kunt.
De verschillende landen hebben zo hun eigen regels betreffende het toelaten van buitenlanders of buitenlandse toerisme.
Duitsland bijvoorbeeld wil tot medio juni geen buitenlandse toeristen toelaten, België eveneens tot 8 juni
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Informatie betreffende het coronavirus COVID-19
Gezondheidssituatie Coronavirus - laatste update: 7 mei 2020 18.30 uur

Vanaf maandag 16 maart 2020, 12.00 uur zijn al onze vakantieparken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk gesloten.

Center Parcs volgt de voorschriften van de overheden in elk land. Op dit moment zijn de maatregelen van toepassing zoals hierboven vermeld. Op basis van de huidige gestelde maatregelen zouden onze parken weer open kunnen op:

Nederlandse parken: woensdag 20 mei 2020
Belgische parken: maandag 8 juni 2020
Duitse parken: maandag 18 mei 2020
Franse parken: vrijdag 5 juni 2020

Link naar het originele bericht .
cp-vippie
All-in
All-in

Bericht door cp-vippie »

Als de parken 20 mei open gaan is alle horeca nog dicht. Die zijn misschien pas open vanaf 1 juni als het door gaat. Om die reden durfde ivoor juni nog niet te boeken eerst maar even afwachten. Volgende week is er dan meer bekend.
Jol@nd@
All-in
All-in

Bericht door Jol@nd@ »

België blijft op slot tot 15 juni, je komt er ook niet de campings op tot 15 juni, ook al heb je eigen douche en toilet
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

De belgische parken zijn inderdaad dicht tot 8 juni.
De horeca in België is eveneens dicht tot 8 juni.
Aangezien er zich tal van horeca gelegenheden bevinden op de CP parken is het mij dus logisch dat ze ook gesloten blijven tot 8 juni.
Momenteel zijn ze aan het kijken hoe ze het zullen aanpakken qua zwembaden.
Iemand reanimeren bijvoorbeeld is ten tijde van corona niet zo bijster simpel; mond op mond kan bijvoorbeeld niet meer.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Het is weer tijd voor “echt even samen”
Goed nieuws! Onze parken openen weer hun deuren. Om er zeker van te zijn dat jullie een geweldig verblijf beleven gaan onze parken open met een aangepast aanbod, flexibele boekingsvoorwaarden en houden wij diverse veiligheidsmaatregelen aan.

Onze parken openen hun deuren weer op:
• woensdag 20 mei: Het Meerdal en Parc Sandur
• vrijdag 29 mei: De Eemhof, Het Heijderbos, De Kempervennen, De Huttenheugte, Port Zélande en Limburgse Peel
• vrijdag 5 juni: Park Zandvoort:

Bron: Center Parcs Nederland Link

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Informatie betreffende het coronavirus COVID-19

Gezondheidssituatie Coronavirus - laatste update: 13 mei 2020 10.25uur

Center Parcs volgt de voorschriften van de overheden in elk land. Op dit moment zijn de maatregelen van toepassing zoals hierboven vermeld. Op basis van de huidige gestelde maatregelen zouden onze parken weer open kunnen op:

Belgische parken:
maandag 8 juni 2020

Nederlandse parken:
woensdag 20 mei 2020: Het Meerdal en Parc Sandur
vrijdag 29 mei: De Eemhof, Het Heijderbos, De Kempervennen, De Huttenheugte, Port Zélande en Limburgse Peel
vrijdag 5 juni: Park Zandvoort

Duitse parken:
maandag 25 mei: Park Nordseeküste, Bispinger Heide en Park Hochsauerland
vrijdag 29 mei: Park Eifel, Park Bostalsee and Park Allgäu

Franse parken:
vrijdag 5 juni 2020

Dit betekent dat als u een verblijf heeft geboekt na de heropening van onze parken uw vakantie voorlopig zou kunnen plaatsvinden. Center Parcs volgt de ontwikkelingen en regelgeving op de voet, wanneer de richtlijnen worden aangepast, waardoor uw verblijf niet kan plaatsvinden, wordt u hierover per e-mail of sms geïnformeerd.

Bron: Center Parcs België link
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Productaanbod na opening Corona sluiting.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie