Heb je de nieuwe Deep Nature® Spa op Park Hochsauerland al gezien? Kijk HIER voor foto's en informatie.
Nieuwe foto's van de Baluba Park De Haan vind je HIER

Hoe gaat Center Parcs om met Corona

Het laatste nieuws en algemene discussies over Center Parcs.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Re: Hoe gaat Center Parcs om met Corona

Bericht door mrs Marian »

KimdeB schreef:
12 jun 2020 16:48
Wij zijn op dit moment in het Heijderbos voor een week. Het zal waarschijnlijk ook afhangen de drukte op het park, maar wij mogen sowieso 2x doordeweeks en 2x in het weekend zwemmen 2 uur per keer. Daarnaast kunnen we elke dag informeren of er nog plek is.
djidee schreef:
12 jun 2020 12:00
Ik heb gisteren gebeld met de receptie van het Heijderbos. Toch meer in detail weten hoe daar dingen geregeld zijn, dat is vanaf HQ lastiger te vertellen.

Alle bestaande maatregelen uitgelegd, hoe ze het nu doen met het reserveren van het zwemmen en wat haar verwachtingen zijn. Ook voor de Jungle Dome (die is nog niet zeker) en hoe ze in de MarketDome dingen geregeld hebben. Ook naar de animatie gevraagd (onze jongens zijn behoorlijk Orry fan, maar dan wel van een afstandje kijken ipv zelf actief vooraan staan). Dat komt ook wel goed. En ja, er zitten nog wat aannames in, net als bezetting rond die tijd (half vol), maar geeft ons voldoende vertrouwen om de vakantie toch door te zetten. Een alternatief is ook niet snel gevonden en daar maak je ook behoorlijke gokken in, terwijl je nu weet waar je aan toe bent.
Daarnaast ook de tip gekregen van een aantal zandstranden in de buurt, voor onze jongens bij mooi weer ook zeker een alternatief, schepjes en emmertje mee en gaan. We hoeven ook niet elke dag Aquamundo, integendeel. Maar 1 a 2 x 2 uur in 1,5 week was voor ons wel een showstopper geweest.

Echt hulde voor de manier waarop we te woord werden gestaan, vol begrip. Ze krijgen ook ongetwijfeld veel 'gezeik' over zich heen, en vast ook mensen die heel boos worden. Wij gaan er gewoon het beste van maken
Begrijp ik u goed dat als u informeert of er die dag plaats is, u extra mag zwemmen bovenop de 2x 2uur weekend en 2x 2uur midweek?
KimdeB
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door KimdeB »

Dat klopt. Je kan een uur voor een tijdslot informeren of er nog plek is en dan kan je extra zwemmen.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Dat vind ik toch wel top. Zo word het maximaal bezet en heb je toch de mogelijkheid om extra te kunnen gaan zwemmen.
markieanta
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door markieanta »

Wij zitten er vreselijk over na te denken om toch in september maar weer eens een midweekje op vakantie te gaan. Maar ik ben toch wel heel nieuwsgierig hoe ze dan, dus over drie maanden, denken over het zwembeleid e.d., want om naar CP te gaan en dan zo beperkt zijn in je vakantie vind ik dan weer zonde van het geld, kan ik net zo goed Landal boeken tenslotte.
Is er misschien iemand die hier al iets over kan vertellen?
..::Jacob::..
All-in
All-in

Bericht door ..::Jacob::.. »

wie heeft er een glazen bol?
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

markieanta schreef:
15 jun 2020 17:23
Wij zitten er vreselijk over na te denken om toch in september maar weer eens een midweekje op vakantie te gaan. Maar ik ben toch wel heel nieuwsgierig hoe ze dan, dus over drie maanden, denken over het zwembeleid e.d., want om naar CP te gaan en dan zo beperkt zijn in je vakantie vind ik dan weer zonde van het geld, kan ik net zo goed Landal boeken tenslotte.
Is er misschien iemand die hier al iets over kan vertellen?

Ik ben bang dat niemand hier nu of op korte termijn antwoord op kan geven. Hoe het virus de aankomende maanden zich zal ontwikkelen zal bepalend zijn in hoe dan de maatregels zullen zijn. Je ziet nu al dat er per week een andere besluit genomen kan worden. met vervroegd open gaan van grenzen enz.
Ik zou ook wel willen weten hoe het dan zal zijn dan was het voor mij en vele andere heel wat makkelijker om een besluit te nemen. Het blijft lastig. Mijn advies is doe wat voor jullie het beste aanvoelt.
mwoe
All-in
All-in

Bericht door mwoe »

Vandaag (helaas) mijn weekend naar Allgäu geannuleerd.
Had begin januari geboekt, maar zag het, met 2 kinderen van 12 en 14 niet zitten om erheen te gaan op basis van de huidige voorwaarden.
Vorig jaar geweest en een topweekend gehad. Mooi zwembad met glijbanen en mooie wildwaterbaan. Kinderen zijn 4 dagen bijna alleen in het zwembad geweest. Om nu maar 1 of misschien 2 keer een dagdeel te mogen zwemmen, is wel heel weinig. Daarbij kunnen er ook nog glijbanen dicht zijn en de wildwaterbaan zeer waarschijnlijk.

Klantenservice deed verder ook niet moeilijk. Iedereen die geboekt heeft voor 28 mei 2020 kan gewoon omboeken naar een ander park, of de voucher krijgen. Ben voor het laatste gegaan.

De mail die ik echter kreeg wordt afgesloten met onderstaand tekst:

Het teveel betaalde bedrag zullen wij zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen drie weken na vervaldatum, aan u overmaken.

Bij betalingswijze staat overschrijving en bij status: Gepland € 0
Is mij om het even. Terugstorten is mooi, maar voucher is ook prima.

Snap dat men omzetderving heeft en alle huisjes het liefst vol willen hebben.
Zou beter zijn dat men dit limiteert, zodat de gasten die op het park zijn, in ieder geval elke dag minimaal 4 uur kunnen zwemmen.
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

mwoe schreef:
16 jun 2020 21:08
Vandaag (helaas) mijn weekend naar Allgäu geannuleerd.
Had begin januari geboekt, maar zag het, met 2 kinderen van 12 en 14 niet zitten om erheen te gaan op basis van de huidige voorwaarden.
Vorig jaar geweest en een topweekend gehad. Mooi zwembad met glijbanen en mooie wildwaterbaan. Kinderen zijn 4 dagen bijna alleen in het zwembad geweest. Om nu maar 1 of misschien 2 keer een dagdeel te mogen zwemmen, is wel heel weinig. Daarbij kunnen er ook nog glijbanen dicht zijn en de wildwaterbaan zeer waarschijnlijk.

Klantenservice deed verder ook niet moeilijk. Iedereen die geboekt heeft voor 28 mei 2020 kan gewoon omboeken naar een ander park, of de voucher krijgen. Ben voor het laatste gegaan.

De mail die ik echter kreeg wordt afgesloten met onderstaand tekst:

Het teveel betaalde bedrag zullen wij zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen drie weken na vervaldatum, aan u overmaken.

Bij betalingswijze staat overschrijving en bij status: Gepland € 0
Is mij om het even. Terugstorten is mooi, maar voucher is ook prima.

Snap dat men omzetderving heeft en alle huisjes het liefst vol willen hebben.
Zou beter zijn dat men dit limiteert, zodat de gasten die op het park zijn, in ieder geval elke dag minimaal 4 uur kunnen zwemmen.
Je krijgt gewoon een voucher. Ik had hetzelfde. De mail die je krijgt is standaard en niet aangepast op de huidige situatie en annuleringsvoorwaarden, zie mijn post enkele berichten hierboven. ;)
Dcs
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Dcs »

Afgelopen dagen heb ik een paar keer contact met Eemhof over hoe het daar nu zit met zwemmen. Normaal ga ik daar vooral in de winter heen, maar nu overwoog ik om ook in de zomer te gaan. Een van de redenen dat de kinderen daar zo graag heen gaan, is het zwembad en daarom wilde ik wel graag weten hoe het daar nu mee zat.

Ik kreeg te horen dat ze daar met een tijdslot van 2,5 uur werken. Tot vorige week mocht je per weekend/midweek 3 keer gebruik maken van het zwembad, maar nu het drukker werd, was dat nog slechts 2 keer en dat kon de komende periode nog minder worden.

Zelf hoef ik niet eens per se te zwemmen en daarom heb ik gevraagd of ik dan ook bijvoorbeeld mijn beurten aan de kinderen mocht geven. Het totaal aantal beurten per gast blijft dan immers hetzelfde. Helaas was dat niet mogelijk en ik moest er dus rekening mee houden dat de kinderen maar 1 keer konden zwemmen.

Weet iemand of je in een van de andere parken je beurt wel aan een ander kunt geven?
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag.
Wel weet ik dat je iedere dag kan kijken of er plaatsen nog vrij zijn. Zodat je extra beurten kan gaan zwemmen.

Zeg je heb zin om te gaan voor een bepasld tijdsblok. Dan kan je kort daarvoor kijken of er nog plaats is en dan mag je extra zwemmen.
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

Zijn er in Nederland ook bepaalde versoepelingen op 1 juli?
BaVe01
All-in
All-in

Bericht door BaVe01 »

Beste JokeV.

In de Nederlandse parken zijn er nog steeds maatregelen van kracht die al sinds 1 juni gelden.
Dit waren al onder andere minder beschikbare bungalows, looproutes, geen golven in het golfslagbad en tot slot bubbelbaden en wildwaterbaan buiten gebruik.
Enkele versoepelingen zijn dat in het zwembad de omkleedruimtes en de toiletten weer gebruikt kunnen worden. Douches helaas nog niet.
Gasten op het park mogen weer bezoek ontvangen.
Ook kunnen er waarschijnlijk meer zitplaatsen beschikbaar zijn bij restaurants (Den Haag sprak van max. 100 binnen en 250 buiten). Hangt natuurlijk van het restaurant af.

Verder is mijn advies om goed na te gaan welke specifieke maatregelen nog van kracht zijn op het park waar u naartoe (wilt) gaan.
Enkele details verschillen namelijk van park.
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

BaVe01 schreef:
26 jun 2020 21:38
Beste JokeV.

In de Nederlandse parken zijn er nog steeds maatregelen van kracht die al sinds 1 juni gelden.
Dit waren al onder andere minder beschikbare bungalows, looproutes, geen golven in het golfslagbad en tot slot bubbelbaden en wildwaterbaan buiten gebruik.
Enkele versoepelingen zijn dat in het zwembad de omkleedruimtes en de toiletten weer gebruikt kunnen worden. Douches helaas nog niet.
Gasten op het park mogen weer bezoek ontvangen.
Ook kunnen er waarschijnlijk meer zitplaatsen beschikbaar zijn bij restaurants (Den Haag sprak van max. 100 binnen en 250 buiten). Hangt natuurlijk van het restaurant af.

Verder is mijn advies om goed na te gaan welke specifieke maatregelen nog van kracht zijn op het park waar u naartoe (wilt) gaan.
Enkele details verschillen namelijk van park.
Dank u! Ik weet ondertussen wat wel en niet mag/kan op Heijderbos. In België mogen een aantal dingen terug open op 1 juli, bvb zwembaden en binnenspeeltuinen. Ik vroeg me gewoon af of er bij jullie ook dingen veranderen :-) We beseffen dat het geen vakantie zal zijn zoals we gewoon zijn maar we gaan met de bedoeling van te rusten en relaxen en om eens in een andere omgeving te zijn, dus we zullen er van genieten :-) no matter what
markieanta
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Zijn de zwembaden in België weer compleet open dan Joke? Want dan zouden we nog wel lekker even naar de Vossemeren kunnen in september.
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

markieanta schreef:
29 jun 2020 10:22
Zijn de zwembaden in België weer compleet open dan Joke? Want dan zouden we nog wel lekker even naar de Vossemeren kunnen in september.
Ze zijn open vanaf 1 juli maar ook met beperkte capaciteit. Op Center Parcs met ongeveer dezelfde ristricties als die er al in Nederlandse parken waren. September is nog meer dan 2 maanden, wie weet wat er dan nog allemaal al anders is...

Ik las ergens dat de Gametown terug openen op 1 juli, is dat in alles parken?
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

Wij zijn nu op Heijderbos voor een week. We mogen 4x gaan zwemmen voor 1,5u (2x per weekend en 2x per midweek). De Jungle Dome is open mits reserveren. Daar mogen we 2x 45min heen. In de Market Dome ben ik nog niet geweest, geen idee hoe alles daar verloopt. Zodra ik nog meer weet zal ik het posten. Wie vragen heeft, laat maar weten, ik probeer antwoorden te vinden ;-)
markieanta
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat en of het momenteel ook echt wel leuk is op zo'n park.
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

markieanta schreef:
04 jul 2020 08:26
Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat en of het momenteel ook echt wel leuk is op zo'n park.
Ik zal zo veel mogelijk laten weten. En het is zo leuk als je het zelf maakt hé ;-) Die vriendelijkheid van de medewerkers lijkt er alvast niet onder geleden te hebben.

Het is hier natuurlijk ook nog wat extra anders doordat er ook renovaties aan de gang zijn.
Keiko
All-in
All-in

Bericht door Keiko »

markieanta schreef:
04 jul 2020 08:26
Wat ik zelf een nadeel vind, is het 1,5u tijdslot van de AM en het reserveren van activiteiten. Eigenlijk zit je maar 1 uur in het zwembad. Je wacht in de rij tot je de AM in kunt, dan kleed je je om. (Natuurlijk zwemkleding al aan gedaan). Een kwartier van te voren wordt je weer het zwembad uitgeroepen. Een uur is vrij kort om te zwemmen, maar zo heeft iedereen wel de kans. Maar misschien had 1x langer zwemmen beter geweest. Een voordeel juist weer wel is dat het natuurlijk een stuk rustiger is dan het normaal zou zijn gezien ze een beperkt aantal toe laten. Waardoor ook dus minder drukte bij de wwb.

Ik heb ook geen activiteiten kunnen reserveren, alles zit al volgeboekt, maar wellicht is een dag van te voren te kort dag. Dus als je van plan bent om activiteiten te gaan doen, reserveer dan op tijd. Ik twijfelde of de activiteit dan wellicht niet beschikbaar was, maar aan de tabel te zien was het geopend. Ik denk echter ook dat er een beperkte capaciteit nog is er voor en dat het daardoor sneller volgeboekt is.

Paar kleine nadelen, maar het is zeker leuk en nog steeds de moeite waard.
Nietverslappen
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Nietverslappen »

Hoi forum leden.
Wij zitten sinds 13 juli in les bois-francs in Frankrijk. Zwemmen is hier onbeperkt dus kunt komen en gaan de gehele dag wanneer je maar wil, alleen er zijn geen ligbedden of stoelen alleen in het restaurant gedeelte. Solarium en bubbelbaden zijn gesloten. Wildwaterbaan is open stroomversnelling is open maar staat niet aan.
In de marketdome en bij de activiteiten moet je een mondkapje op. 5 Nederlandse autos en 4 belgiesche op de parkeerplaats. Verder rest loopt al het personeel met een mondmasker. Zeer vriendelijk en zeer behulpzaam top vakantie tot nu toe.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Hoi Nietverslappen

Zo dat is heel anders als in Nederland en België !
Hoe is het met de drukte in de Aqua Mundo en op het park?
Is de 1.5 mrt afstand te handhaven? Met deze vrije toegang.

Bedoel je met 5 NL en 4 BE auto's dat dat de enige auto's zijn of is de rest Frans?
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

mrs Marian schreef:
15 jul 2020 20:35
Hoi Nietverslappen

In Frankrijk is de social distance afstand dacht ik slechts 1m.

Mij viel het in Heijderbos trouwens op dat Nederlanders en Belgen die afstand wel behoorlijk respecteren, maar de Duitse mensen minder.
Nietverslappen
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Nietverslappen »

mrs Marian schreef:
15 jul 2020 20:35
Hoi Nietverslappen

Zo dat is heel anders als in Nederland en België !
Hoe is het met de drukte in de Aqua Mundo en op het park?

Bedoel je met 5 NL en 4 BE auto's dat dat de enige auto's zijn of is de rest Frans?
Hier is het 1 meter, maar die meter doen dat met franseslag. In het zwembad gaat dat goed in de wildwaterbaan minder en op de trappen naar de glijbaan let niemand er op. Maar er zijn mensen die er zich aan houden. Maar is opvallend dat (nu wil ik niet discrimineren )veel mensen met een niet blanke huidskleur zich nergens aan houden ook niet de loop routes die in de marketdome zijn aangegeven en op de pad rechts houden. Want alleen samen krijgen we corona onder controle. Maar er zijn nog mensen bij die het niet begrijpen hoe gevaarlijk dat het is. Ja 9 buitenlandse autos en de rest Franse hier.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Ik hoorde van de week ook al dat de Franse met de Franseslag omgaan met de maatregels.
Wel jammer vind ik, want het is heel goed te doen in de praktijk.
djidee
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door djidee »

Na 1,5 week Heijderbos morgen weer naar huis.

Reserveren via app voor AM en andere faciliteiten werkt prima
1e week was het nog relatief rustig, toen werd er goed afstand gehouden, ook rond de marketdome (pad Marketdome / Fietsverhuur / Dierenboerderij / ActionCenter-Jungledome is vaak goed druk). Nu merk je dat het aanzienlijk drukker is, en tijdsloten vinden is daarmee ook lastiger geworden. Bowlen (Vip vouchers uitgeven) op kinderbaan lukte niet meer, dus de heren hebben dat in de shop uitgegeven.

Zwemmen is prima geregeld, ruime wachtrij, naar binnen, kleding uit en zo door zwembad in, ruimte zat in het bad, voor grote glijbaan moet je wel steeds hele bad rond, maar goed. Afstand daardoor vaak wel prima, ouderen en duitsers zijn er het minst mee bezig eigenlijk, das net als thuis bij ons in het dorp.
Voor ons is 2e blok (10.45) meest handige, maar die is ook wel druk. Top keuze was de maandag van de 2e week (vertrek/aankomstdag), toen hadden we 12.30, en waren er denk ik slechts 8 gezinnen in het hele zwembad... Wat een ruimte 😁

Jungledome ook prima, met 6 en 4 jarige was wat hulp soms op loopbrug wel handig (in principe alle speeltoestellen/klauterdingen alleen <12jaar), medewerker gaf proactief al aan, draai ruggen naar elkaar toe, dan is het prima.

Animatie rijdt rond, overdag paar keer karretje gespot, toen kwam onze jongste met hun aan de klets, jammer dat jullie niet bij ons huisje komen (4jr is ie), we zaten op een doodlopend hoekje (509), ik kom vanmiddag wel ff langs, en inderdaad, smiddags Woops aan de deur... Heerlijk voor onze jongens. Dag later kwam Rep even buurten. Later in de week hadden ze een tekening gemaakt en in de bus gedaan, dag erop Bing en Woops weer aan de deur met kaartjes. Toch voor hun een mooie CP beleving, geen kidsdisco, maar meestal kijken ze daar toch de kat uit de boom, en als iedereen weg is na afloop stappen ze nog op het animatieteam af...

En het personeel is top, receptie, fietsverhuur, restaurants, zwembad, animatie. Vrolijk, vriendelijk en uitermate correct.
Met rondfietsen (safari fiets is pest pittig heuveltjes op en af) ook deel park bezocht waar flink verbouwd wordt, huisjes lijken er top uit te zien, wel aardig wat kaalslag rondom de huisjes in het groen.

De beleving is anders dan normaal, zoals corona ook het dagelijkse leven beheerst. En ja, niet elke dag zwemmen en vooral lang in aquamundo blijven hangen, maar wel voldoende beleefd om het gezien de context een goede vakantie te noemen.

Overigens geen proactief aanbod gehad (ver voor corona tijd geboekt) voor gedeeltelijk refund ivm verminderde voorzieningen , al dan niet in vouchers, maar ik vind het wel prima zo.

Hoop voor CP dat het op termijn weer terug naar normaal kan, denk dat ze met name in de horeca fors minder omzetten door minder plekken.
kimpie
All-in
All-in

reacties van de vakantieparken tijdens corona.

Bericht door kimpie »

beste forumlezers/beheerders,...

Jullie mogen hier je reacties schrijven hoe het is tijdens coronatijd op de parken.
zoals wat je er allemaal kunt doen bv, wat je ervan vind bv van schoonmaak huisjes ,... personeel,...
jullie mogen ook steeds foto's doorsturen.is ook altijd leuk.
En voor wie naar de parken gaat hou het veilig,draag mondmasker,ontsmet je handen ,hou afstand,... .
Ik hoor jullie verhalen , .... graag!
Keiko
All-in
All-in

Re: reacties van de vakantieparken tijdens corona.

Bericht door Keiko »

Hier is een ander topic voor, namelijk in nieuws & discussies.
Daar heb ik en anderen al meerdere ervaringen geplaatst.
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Re: reacties van de vakantieparken tijdens corona.

Bericht door jeroom »

Wij verwijzen u graag door naar volgend topic Hoe gaat CP om met corona
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Hoe gaat Center Parcs om met Corona

Park De Haan
De ingang van de Aqua Mundo ingang is vanwege de Corona maatregels verplaatst naar de achterkant van de Market Dome.

Via een achter ingang die door de indoor tennisbaan loopt ga je door de kleedkamers van deze tennishal naar de Aqua Mundo toe.
Je kan geen gebruik maken van de kleedkamers en lockers. Je badkleding moet je dan ook al van te voren hebben aangedaan.

De tijdsblokken wanneer je kan gaan zwemmen en de voorwaarden.
Je moet van te voren een tijdblok reserveren

Afbeelding

Afbeelding

Bordje langs de weg en het pad naar de ingang

Afbeelding

Nog meer bordjes met maatregels zoals afstand houden staan langs het pad tot aan de ingang

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Via de locker/kleedruimte van de tennishal loop je naar de Aqua Mundo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook binnen in de Aqua Mundo is er een looproute (1 richtingverkeer)

Afbeelding
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Het dragen van een mondmasker is nu ook verplicht in de Market Dome, Foodstore, Baluba en Cycle Center van De Haan
Plaats reactie