Heb je de nieuwe Deep Nature® Spa op Park Hochsauerland al gezien? Kijk HIER voor foto's en informatie.
Nieuwe foto's van de Baluba Park De Haan vind je HIER

Hoe gaat Center Parcs om met Corona

Het laatste nieuws en algemene discussies over Center Parcs.
..::Jacob::..
All-in
All-in

Hoe gaat Center Parcs om met Corona

Bericht door ..::Jacob::.. »

H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en HH in 2021
Jol@nd@
All-in
All-in

Re: Hoe gaat Center Parcs om met Corona

Bericht door Jol@nd@ »

heb voor 30 maart geboekt voor de limburgse peel,
ik weet niet wat ik nu moet doen!
kan de datum verzetten,maar niet langer dan 29 september,dan zit je wel een stuk duurder dan nu!
dus weet niet goed,afwachten of omzetten!
2020 Limburgse peel2019 Limburgse Peel en De Vossemeren..2018 Het heijderbos en De Limburgse Peel..2017 de huttenheugte en de lommerbergen Het Meerdal.2016- De Kempervennen.2015- Het Heijderbos-De eemhof
2014- Erperheide-Het meerdal-De Huttenheugte Meerda
All-in
All-in

Re: Hoe gaat Center Parcs om met Corona

Ik heb ook een week geboekt vanaf 30 maart. en in september heb ik al een andere boeking staan dus verplaatsen is voor mij ook geen optie.
Ik laat het er maar op aankomen.
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en HH in 2021
BaVe01
All-in
All-in

Re: Hoe gaat Centerparcs om met Corona

Bericht door BaVe01 »

Hastalapasta,

Ik heb die info gelezen... een sterke maatregel om de Belgische parken inclusief het restant van Sunparks tijdelijk te sluiten. Nu de Nederlandse parken nog open zijn, weet ik zeker dat vele vakantiegangers alsnog vele narigheden krijgen aangezien er maximaal 100 personen in bepaalde delen van de Market Dome en de subtropische zwembaden mogen komen.

Tussen haakjes: Bij Landal is het trouwens nog strenger, daar wordt het aantal zelfs beperkt tot 80 en bovendien is het subtropisch zwembad op De Lommerbergen en Het Vennenbos helemaal gesloten.

Mijn vakantieplannen voor de zomervakantie richting De Huttenheugte vallen net als bij anderen (dat heb ik inmiddels kunnen merken) ook in diepe onzekerheden. Daarom heb ik nog niet geboekt, ook al duurt de geplande periode nog 4 maanden. Toch vraag ik of iemand misschien toevallig weet wat de (financiële) vergoedingen zijn, mocht men besluiten om De Huttenheugte alsnog te ontruimen en alle boekingen ongedaan worden gemaakt?

P.S. Inmiddels zijn er 10 mensen in Nederland aan het Covid-19 bezweken.
SL05/09/10/13/15, HE06/08, BK07/08, LH09/12/19, EH*10/11, BS12, AR14, PZ*10/14, MD16*19, ZV17, HH18 (,geen 20...)
Ik wens u een prettige dag verder.
Rob
All-in
All-in

Bericht door Rob »

Zou de 23ste naar Peer afreizen. begrijpelijk allemaal maar toch ontzettend balen :-(
Sander
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Sander »

wij gingen aanstaande maandag aankomen bij eperheide
nog even wachten dat ze ons bellen voor alternatief dat gebeurd pas morgen of maandag
Jol@nd@
All-in
All-in

Bericht door Jol@nd@ »

Jol@nd@ schreef: heb voor 30 maart geboekt voor de limburgse peel,
ik weet niet wat ik nu moet doen!
kan de datum verzetten,maar niet langer dan 29 september,dan zit je wel een stuk duurder dan nu!
dus weet niet goed,afwachten of omzetten!

heb om kunnen boeken nu gaan we 2 keer in 3 weken tijd eind van het jaar,limburgse peel en de kempervennen
2020 Limburgse peel2019 Limburgse Peel en De Vossemeren..2018 Het heijderbos en De Limburgse Peel..2017 de huttenheugte en de lommerbergen Het Meerdal.2016- De Kempervennen.2015- Het Heijderbos-De eemhof
biancaaaa
All-in
All-in

Bericht door biancaaaa »

Jol@nd@ schreef:
heb om kunnen boeken nu gaan we 2 keer in 3 weken tijd eind van het jaar,limburgse peel en de kempervennen

Jolanda weet je als je je boeking verzet binnen wat voor tijdbestek dat moet zijn. Moet dat dit jaar nog zijn of mag je het ook verzetten naar volgend jaar. Wij gaan pas in Mei maar ben bang dat het niet door zal gaan ook al duurt het nog even.
Ontdek, inspireer en geniet...
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Belgische parken

Center Parcs volgt de voorschriften van de Belgische overheid, daarom neemt Center Parcs de volgende maatregelen voor alle Belgische parken:

- Op last van de overheid zijn alle Vlaamse Center Parcs en Sunparks parken in België vanaf vrijdag 13-3-2020, 12.00 uur gesloten: Center Parcs Erperheide, De Vossemeren of Les Ardennes of naar Sunparks Kempense Meren, De Haan aan Zee of Oostduinkerke aan Zee.

- In Wallonië zal ook Center Parcs Les Ardennes gesloten worden per 13-3-2020, 12.00 uur.

- De maatregelen gelden tot 4 april 2020.

- We informeren onze gasten per sms en e-mail. Onze gasten ontvangen een digitale voucher ter waarde van hun originele reservering die zij kunnen gebruiken voor het boeken van een volgend verblijf.

- De Nederlandse en Duitse parken zijn wel geopend, Belgische en Franse gasten die daar hebben geboekt kunnen wel afreizen.

Nederlandse parken

Onze Nederlandse vakantieparken blijven geopend en onze gasten kunnen gewoon genieten van hun geboekte vakantie. Center Parcs volgt de richtlijnen van de Nederlandse overheid en neemt daarom de volgende maatregelen op de Nederlandse parken:

- Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo blijft geopend voor onze gasten, waarbij we ervoor zorgen dat er maximaal 100 personen tegelijkertijd aanwezig zijn. We verruimen de openingstijden en de Aqua Mundo. We werken hierbij met een tijdslot van anderhalf uur. Gasten kunnen op het park reserveren voor een specifiek tijdslot.

- Onze Spa & Wellness centra zijn gesloten op de desbetreffende parken.

- De Market Dome blijft geopend voor onze gasten, waarbij we ervoor zorgen dat er maximaal 100 personen tegelijkertijd aanwezig zijn in een bepaalde outlet, bijvoorbeeld een restaurant, winkel of speelparadijs.

- We besteden extra aandacht aan schoonmaak en de hygiëneregels.

Duitse parken

Onze Duitse parken blijven open en onze gasten kunnen blijven genieten van hun vakantie. We volgen echter strikt de aanbevelingen van de gezondheidsautoriteiten en volgen de ontwikkeling van de situatie op de voet om onze procedures indien nodig onmiddellijk aan te passen.

Park Bostalsee: tropisch zwemparadijs Aqua Mundo

In de strijd tegen het coronavirus heeft de deelstaatregering van Saarland het bevel gegeven om tot nader order alle zwembaden in Saarland met onmiddellijke ingang te sluiten. Dit geldt helaas ook voor onze Aqua Mundo in Park Bostalsee. Het park blijft open.

Park Eifel

We volgen de richtlijnen van de lokale overheid met betrekking tot maximaal 75 personen in een ruimte, concreet betekent dit:

- De Market Dome blijft geopend voor onze gasten, waarbij we ervoor zorgen dat er maximaal 75 personen tegelijkertijd aanwezig zijn in een bepaalde outlet, bijvoorbeeld een restaurant, winkel of speelparadijs.

- Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo blijft geopend voor onze gasten, waarbij we ervoor zorgen dat er maximaal 75 personen tegelijkertijd aanwezig zijn. We verruimen de openingstijden van de Aqua Mundo. We werken hierbij met een tijdslot van anderhalf uur.

- Gasten kunnen op het park reserveren voor een specifiek tijdslot.

Franse parken

Center Parcs volgt de voorschriften van de Franse overheid, daarom neemt Center Parcs de volgende maatregelen voor alle Franse parken:

- Vanaf zondag 15 maart 2020 sluiten alle Franse vakantieparken: Les Bois-Francs, Le Lac d'Ailette, Le Bois aux Daims, Les Hauts de Bruyères, Les Trois Forêts en Villages Nature Paris.

- Deze maatregelen gelden tot 15 april 2020.

- Als gevolg hiervan moeten we onze gasten op de Franse parken helaas vragen om hun verblijf te onderbreken en aan degenen die de komende dagen een verblijf hebben geboekt om niet naar onze Franse parken te komen.

- We informeren onze gasten per sms en e-mail. Onze gasten ontvangen een digitale voucher ter waarde van hun originele reservering die zij kunnen gebruiken voor het boeken van een volgend verblijf.

We verwachten de komende dagen veel telefoontjes, we doen ons uiterste best om zo snel mogelijk op al uw verzoeken te reageren. We danken u bij voorbaat voor uw geduld en begrip.

Bron : Center Parcs
All-in
All-in

Zo staat het inderdaad in mijn link, maar deze info is na de update van vanavond dus niet meer actueel.
Wachten is op actualisatie!!
Maar goed dat kun je zelf lezen op deze link  https://www.centerparcs.nl/nl-nl/coronavirus-info_ms
Jol@nd@
All-in
All-in

Bericht door Jol@nd@ »

biancaaaa schreef:
Jolanda weet je als je je boeking verzet binnen wat voor tijdbestek dat moet zijn. Moet dat dit jaar nog zijn of mag je het ook verzetten naar volgend jaar. Wij gaan pas in Mei maar ben bang dat het niet door zal gaan ook al duurt het nog even.
moet dit jaar zijn!! dat zeiden ze tegen mij!
BaVe01
All-in
All-in

Bericht door BaVe01 »

Hastalapasta,

BELANGRIJK BERICHT I.V.M. CORONAVIRUS

Het was voor mij persoonlijk al te verwachten, maar de knoop is erdoor gehakt.
Vanaf morgen (maandag 16.3.2020) zijn om 12:00 alle parken van Center Parcs in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk gesloten.

Voor ieder die momenteel een op de parken verblijft, geef ik het advies mee om nu alvast de inboedel in te pakken en eventueel vanavond nog het park te verlaten. Om 12:00 uur in de middag zijn alle faciliteiten gesloten en dienen de bungalows niet meer bezet te zijn.

Dat is wat ik wilde delen.
SL05/09/10/13/15, HE06/08, BK07/08, LH09/12/19, EH*10/11, BS12, AR14, PZ*10/14, MD16*19, ZV17, HH18 (,geen 20...)
Ik wens u een prettige dag verder.
All-in
All-in

jolanda66
All-in
All-in

Bericht door jolanda66 »

was te verwachten, maar erg vervelend natuurlijk. Wij gaan 10 april lang weekend met pasen dus maar weer afwachten
2xMeerdal
6x de Eifel, 4x Loohorst, 2xVennenbos, 3x Hochsauerland ,1x Bispinger heide, 2xVossemeren, 1xErperheide, 1xLac 'd Ailette, 1xPort Zelande, 3xHuttenheugte, 2xHeiderbos 1xZandvoort, 2xKempervennen, 1x Eemhof, 1x Parc Sandur, 1x Les Ardennes,
All-in
All-in

Zojuist weekje HH van 30 mrt tot en met 6 april omgeboekt naar maart 2021 zonder verdere kosten :)
In september hadden we al een andere boeking staan voor Eifel.
Nou ja jammer van de vakantie maar alles komt toch weer op zijn pootjes terecht.
Pluis
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Pluis »

Wij zouden het weekend van 3 april gaan :'(
Gister omgeboekt naar het einde van het jaar. Was iets duurder maar ze hebben de factuur op 0 gezet. Enigste voordeel is dat onze 2 comfort huisjes nu comfort vernieuwd zijn. Gaan we ons maar opnieuw verheugen  ;D
Mijn complimenten voor centerparcs want het is netjes opgelost.
Sinds de jaren`80 als kind al gek op Centerparcs en nu nog steeds. Als het een beetje kan 3x per jaar.
weegschaaltje
All-in
All-in

Bericht door weegschaaltje »

Pluis schreef: Wij zouden het weekend van 3 april gaan :'(
Gister omgeboekt naar het einde van het jaar. Was iets duurder maar ze hebben de factuur op 0 gezet. Enigste voordeel is dat onze 2 comfort huisjes nu comfort vernieuwd zijn. Gaan we ons maar opnieuw verheugen  ;D
Mijn complimenten voor centerparcs want het is netjes opgelost.
Heb je je voucher al gehad dan?  Wij hadden normaal ook 3 april onze volgende CP vakantie maar ik heb de mail met de voucher nog niet gehad.  Ondertussen geraakt de herfstperiode natuurlijk goed volgeboekt...

Toch heel blij met de oplossing van CP, ons jaarlijks familieweekend (niet op een park) was 10 april maar die laten niets horen.... Groepshuis voor 24 personen dus hopelijk zijn we niet alles kwijt ...
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 6 x P. Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen * 1 x De Haan
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

weegschaaltje schreef: Heb je je voucher al gehad dan?  Wij hadden normaal ook 3 april onze volgende CP vakantie maar ik heb de mail met de voucher nog niet gehad.  Ondertussen geraakt de herfstperiode natuurlijk goed volgeboekt...

Toch heel blij met de oplossing van CP, ons jaarlijks familieweekend (niet op een park) was 10 april maar die laten niets horen.... Groepshuis voor 24 personen dus hopelijk zijn we niet alles kwijt ...
De meeste parken gaan op 3 april weer open dus de kans dat je een voucher krijgt is eerder "klein".
Ik leg de nadruk op  klein omdat de kans bestaat dat de periode wordt verlengd al is dit nog niet zeker
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Nederland heeft blijkbaar het licht gezien want ze verscherpen de maatregelen - ook voor vakantieparken geldt blijkbaar een nieuwe regeling - men moet nu proberen om 1,5 meter afstand te bewaren tussen elkaar, lukt dit  niet dan moet het desbetreffende park sluiten
weegschaaltje
All-in
All-in

jeroom schreef: De meeste parken gaan op 3 april weer open dus de kans dat je een voucher krijgt is eerder "klein".
Ik leg de nadruk op  klein omdat de kans bestaat dat de periode wordt verlengd al is dit nog niet zeker
Ik kreeg een tweetal weken geleden van CP al een mail dat de vakantie niet door zou gaan en dat ik een voucher zou krijgen.  Ik woon in België en hier tellen de maatregelen t.e.m. 5 april,hoogstwaarschijnlijk worden ze verlengd.  Dus zelfs als de parken in Nl zouden open gaan 3 april, mag ik er niet naar toe mits ik de grens niet over mag.

Maar ik ben heel blij dat CP de voucher geeft, veel mensen zijn het geld van hun geboekte vakantie kwijt.  Ik vroeg me alleen af wanneer ik die voucher dus zou krijgen, ik wacht nog even af.
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 6 x P. Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen * 1 x De Haan
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

weegschaaltje schreef: Ik kreeg een tweetal weken geleden van CP al een mail dat de vakantie niet door zou gaan en dat ik een voucher zou krijgen.  Ik woon in België en hier tellen de maatregelen t.e.m. 5 april,hoogstwaarschijnlijk worden ze verlengd.  Dus zelfs als de parken in Nl zouden open gaan 3 april, mag ik er niet naar toe mits ik de grens niet over mag.

Maar ik ben heel blij dat CP de voucher geeft, veel mensen zijn het geld van hun geboekte vakantie kwijt.  Ik vroeg me alleen af wanneer ik die voucher dus zou krijgen, ik wacht nog even af.
Ik zit in dezelfde situatie, ben ook van België dus ook wij kunnen niet vertrekken.
Ik heb wel nog geen mail gehad. Deze komt misschien nog.
Calli21
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Calli21 »

Even ter verduidelijking op de data, de Nederlandse parken mogen pas 7 april weer open.

Na het nieuws van gisteravond (verlenging van alle maatregelen en nog strengere controle) vermoed ik dat de sluiting zal worden verlengt tot 1 Juni voor de Nederlandse parken.

de huidige info op de CP website:

Belgische parken: zaterdag 4 april 2020
Nederlandse parken: dinsdag 7 april 2020
Duitse parken: Maandag 20 april 2020
Franse parken: woensdag 15 april 2020
bijou040571
All-in
All-in

Bericht door bijou040571 »

Wij zitten ook in hetzelfde situatie en wonen ook in België.  We zouden op 3 april tot 10 april naar centerparcs in Nederland gaan.  We hebben tot nu toe nog steeds geen mail gekregen dat onze vakantie niet door zou gaan en hebben ook geen voucher ontvangen.  We zouden dan graag in de herfstvakantie willen gaan.
Je zou zeggen, boek het om via telefoon, maar zoals jullie ook weten, verschillen de prijzen per land in de herfstvakantie en daarom willen we het online boeken met de voucher en dan hebben we de vrije keuze via welke site we het gaan boeken.
weegschaaltje
All-in
All-in

Ik denkt dat ze het bij CP momenteel gewoon heel druk hebben en mss zelf afwachten hoe lang alles verlengd wordt, ach ja, we zien wel, ben al blij dat we gewoon mogen omboeken en niet ons geld kwijt zijn.
sinds 2012:
All-in
All-in

Tot 2 juni kun je niks meer boeken voor nl parken.
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Dat staat nog niet op de website, tenzij ze het  nog moeten aanpassen. Ze hebben nu wel andere prioriteiten denk ik
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Net contact gehad met CP.
Officieel gaan de parken terug open op 6 april.
De Nederlandse regering is heel onduidelijk geweest wat vakantieparken betreft. De datum dat je niet kan boeken t.e.m. 2 juni klopt dus niet.
Indien je toch aanspraak maakt op een voucher blijft deze 1 jaar geldig. (normaal gezien toch)
All-in
All-in

Tot 2 juni kun je NIET boeken op Nl parken
probeer maar eens online te boeken :P
karel49
All-in
All-in

Bericht door karel49 »

uit voorzorg hebben ze het boeken even stop gezet, als de overheid anders beslist dan gaat alles weer open. Maar ben bang dat we weer moeten wachten tot juni.
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Je kan inderdaad niet boeken voor Nederland en Duitsland.
Zoals eerder aangegeven wachten ze de beslissing af.
Voor hetzelfde geld worden er morgen nieuwe maatregelen uitgesproken.
Plaats reactie