Donderdag 2 juli word de nieuwe duo-racer geopend op De Eemhof, wij zijn daar bij!! Weekend van 3 juli reizen wij af naar Park De Haan. Vragen en foto verzoeken kunt u hier plaatsen.

[Ervaringen & Vragen] Sunparks De Haan aan zee

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over Sunparks & Pierres et vacances.
ann
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Ervaringen & Vragen] Park De Haan

Bericht door ann »

[quote="apirama"]
En hoe was het anders? Is het allemaal meegevallen?
[/quote]

We vonden het best meevallen. Ik vind dit park goed voor een weekendje, maar voor een week zou ik hier wel niet naartoe komen, dan ga ik liever naar een original park.
Op het park zelf vond ik best nog wel veel te doen, we zijn er ook gaan squashen en badmintonnen.

Het huisje was ruim genoeg voor 12 personen. Er waren wel een paar mankementjes aan maar eigenlijk viel het wel goed mee. Ik had ook wel mindere verwachtingen omdat ik wist dat het geen original park is. Voor een original park zou ik dit huisje niet goed genoeg vinden. Je betaalt nu een maal minder voor dit park en dat heeft natuurlijk ook z'n redenen.
mjr001
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door mjr001 »

Cheque van 1000 euro voor Bredense Welzijnschakels.

Op 1 oktober 2011 organiseerde het feest comité van Centerparcs De Haan een sneukelfietstocht ten voordele van Welzijnsschakel De Caproen. We mochten er +/- 100 fietsers ontvangen. Dit bracht een som van 750.00€ op.

Samen met het management van Centerparcs keken we om nog iets meer te organiseren om deze welzijnsschakel te steunen. Zo werd afgelopen zondag een gezinsdag georganiseerd in Centerparcs De Haan verteld ons Jeroen Naudts van het feest comité

We vertrokken van het idee om de gezinnen in armoede een ongelofelijke dag te bezorgen. Samen met jeugdhuis sjarelkot, noodhulpvereniging Vincentius en parochiaal centrum De Caproen sloegen wij de handen in elkaar. Kinderen en jongeren konden een hele dag genieten van het subtropisch zwembad, sport en spel en andere activiteiten. Nadien werden de “VIP” gasten nog onthaald voor een glaasje bubbels, fruitsap en een lekkere pannenkoek.

Ruim 60 jongeren schreven zich in voor deze dag. Met dit bijzondere initiatief willen wij ouders motiveren om samen met hun kinderen een fijne dag te beleven. We moeten opmerken dat vooral kwetsbare gezinnen daar niet toe komen. Soms door financiële redenen, maar vaak ook door conflicten binnen het gezin.

Op het einde van de dag werd de cheque dan overhandigd aan De Heer Bart Mommerency, medeoprichter van Welzijnsschakel De Caproen. Vanuit het parkmanagement werd er nog 250€ bijgelegd om de mooie ronde som van 1000 € te kunnen schenken. Men zal deze bijdrage gebruiken voor de opfrissing van de lokalen. Met de leuzen van de welzijnsschakel “Elke schakel telt” hoopt Centerparcs De Haan vandaag een deel van deze schakel op zich te hebben genomen.

Na een geslaagde dag keerden alle blije gezichtjes terug naar huis.
cedric013
All-in
All-in

Bericht door cedric013 »

Kijk,
Ik ben gisteren weer even geweest :)
Nu liepen ze eindelijk wel met hun CenterParcs Uniform, 1 jaar geleden niet,
AM: Het zou veel mooier zijn, als alles wat groener en avontuurlijker is aangekleed,
Die wildwaterbaan, ik zou hem altijd even graag gedaan hebben, je kan er gelijk wel iets leuks terug van maken, maar dat moeten ze eerst willen, want hoe hij er nu bij ligt, trekt op niets eigenlijk.
Hun buitenzwembad was echt wel lekker warm :)
Golfslagbad, ik vroeg me nu echt steeds af wanneer die golven kwamen, want dit kon ik geen golven noemen.
Op een bepaalde plaats, bovenaan, ligt zowaar een zwembad, 30 cm diep, wat staat erin, ligstoelen, waar niemand in zat....
De sfeer in MD was armtierig, geen groen, weinig sfeer...
03/03 De Vossemeren (Midweek) -07/03 De Vossemeren (Weekend) - 30/06 De Vossemeren (Midweek) - 01/09 De Kempervennen (Midweek)
het haantje
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door het haantje »

Heeft er iemand ervaring met huisje 718 op cp de Haan?

Ik heb nog niet  veel positieve verhalen gehoord over de cottages en het park. Je betaald toch een hele som geld en dan ga je er vanuit dat je daarvoor een goed huisje hebt.

Misschien nog leuke tips om te doen in de omgeving? Ik lees goede verhalen over de kustram.

Ik hoor het graag.
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Wanneer ga je precies 'het haantje'? Er is aan de kust in de zomermaanden erg veel te doen. Ga je in de grote vakantie of op een  ander moment? En welk soort activiteiten zoek je? Musea? Natuurgebieden? Shoppingssteden?
het haantje
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door het haantje »

Wij gaan het weekend met hemelvaart.

Onze interesse liggen toch wel bij de steden, maar ook een stukje wandellen en fietsen behoort tot de mogelijkheden. Het lijkt me alleen al leuk als het een beetje weer is om lekker te slenteren over de boulevard en een terrasje pakken.

Heel eerlijk gezegd maak ik me meer zorgen om de cottages hoe die zijn. Ik wordt gewoon erg nieuwsgierig na alle (negatieve) verhalen die er ten ronde gaan. Misschien mezelf maar niet zo druk maken, dan valt het altijd mee
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Nooit luisteren achter negatieve commentaren.
Wat voor de ene negatief is, is voor de andere dan positief.
Uiteraard heb ik het hier over de normale zaken zoals bijvoorbeeld "het was negatief want de lamp was kapot".
Dit voorbeeld ervaar ik niet als negatief maar je hebt wel sommige anderen
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Wandelen is fijn in het duinenbos vlak voor park De Haan. Het is behoorlijk smal (waardoor je wel overal de grote baan hoort), maar toch is het een fijn stukje natuur.
Brugge is een museumstad waar toeristen meestal dol op zijn (ik dus absoluut niet  ;) ), Oostende is een fijne stad aan de kust. Leuk om te gaan shoppen, paar fijne dingen om te bezoeken.
De kusttram is handig en goedkoop (dagpas= €5), maar soms wel overvol (wat hem heel wat minder aangenaam maakt).
Twee jaar geleden zijn wij zelf met collega's voor een weekendje naar park De Haan geweest en onze villa was toen best in orde. Alleen de zetels zijn een pijnpunt natuurlijk. Die ondingen zitten voor geen meter.
Port_Zelande
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Port_Zelande »

De andere kant van de Aqua Mundo. Het blijft een zwembad met heel wat (onbenut) potentieel... :)

[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1442_n.jpg[/img]

(bron: Facebook)
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Er is inderdaad nog veel van te maken, maar dan wel met voldoende investeringen. Als ik deze foto zo zie, mag er wat mij betreft als eerste stap vooral wat groen aan toegevoegd worden, dat geeft meteen een heel ander beeld. :)
estja
All-in
All-in

Bericht door estja »

Maar waarom is die wildwaterbaan nu eigenlijk gesloten? Heb al gezocht maar kan het antwoord nergens vinden.
Bverwaal
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Bverwaal »

[quote="estja"]
Maar waarom is die wildwaterbaan nu eigenlijk gesloten? Heb al gezocht maar kan het antwoord nergens vinden.
[/quote]
Voldeed niet meer aan de huidige veiligheids-eisen.
--
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="Bverwaal"]
Voldeed niet meer aan de huidige veiligheids-eisen.
[/quote]
Wat natuurlijk een verschrikkelijk domme en flauwe reden is. Want in plaats van hem gewoon te sluiten (wat wel de goedkoopste oplossing geweest zal zijn) konden ze hem ook gewoon aanpassen aan de nieuwe veiligheidseisen.
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Sluiten  was de eenvoudigste oplossing, maar wat blijkt nu; ze willen hem weer openen  ;D
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Plopsaweekenden

Tijdens de twee laatste weekenden van november en het eerste weekend van december is het een waar kinderfeest bij Center Parcs De Haan! Kom op 23 november, 30 november of 7 december een weekendje uitwaaien met de kinderen aan zee. Of het nu mooi weer is of niet, kinderen kunnen zich helemaal uitleven in ons subtropisch zwemparadijs en onze Kids World. Daarnaast ligt op nog geen 50 minuten van het park Plopsaland De Panne! Ontdek er Mayaland, een overdekte speelhal met wel 10 nieuwe attracties.

Boek nu je verblijf en krijg je tickets voor Plopsaland De Panne er gratis bovenop. Bovendien is er tijdens de Plopsaweekenden voor de kinderen een gratis kidsbuffet voorzien.

Mis dit aanbod niet en boek nu!

Arrangement

Center Parcs heeft tijdens het Plopsaweekend speciaal voor jou een arrangement samengesteld, dat bestaat uit:
•Drie overnachtingen van vrijdag tot en met maandag in Center Parcs De Haan, met kortingen tot 35% op je verblijf.
•Tickets voor Plopsaland De Panne (t.w.v. € 29.90 pp )
•Gratis kidsbuffet voor de kinderen
•Toegang tot alle reguliere park faciliteiten gedurende het hele weekend, zoals subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo.

Bron: Center Parcs.nl

Opvallend dat er in dit tekstje tot twee keer toe geen 'Park' in de parknaam staat vermeld. Misschien een verandering die we later dit jaar in de nieuwe brochure kunnen aantreffen?
mjr001
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door mjr001 »

Center parcs De haan wordt vanaf 4 januari 2013 terug Sunparks De Haan.
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Bedankt voor het melden. :) Bijzonder dat het nu toch weer helemaal wordt teruggedraaid, werkte de merkverandering voor dit park niet zo goed als verwacht?
Daddy_Cool
All-in
All-in

Bericht door Daddy_Cool »

[quote="mjr001"]
Center parcs De haan wordt vanaf 4 januari 2013 terug Sunparks De Haan.
[/quote]

Goed nieuws. Scheelt namelijk enorm in prijs. Zeker de sunparks '99 euro' actie is dan interessant. We vinden het een prima uitvalsbasis voor weekend Plopsa en strand maar de sfeer van centerparcs was er echt niet. Goed besluit om er weer sunparks van te maken.
Tom...
All-in
All-in

Bericht door Tom... »

Zeer goed nieuws dat dit park terug gaat naar Sunparks  :)

Je las zo vaak dat mensen het park niet CP waardig vonden. Het zal een goede uitvalsbasis zijn voor dingen die je in de omgeving kunt doen. Bovendien hebben de mensen die graag naar Sunparks gaan nu ook weer hun originele 4 parken terug en dat kan voor het park alleen maar goed zijn.
-
Cp_is_de_max
All-in
All-in

Bericht door Cp_is_de_max »

Center Parcs Park De Haan wordt weer Sunparks De Haan, zo werd op ons forum bekendgemaakt. Vanaf 4 januari 2013 is het park weer terug onder de Sunparks-vlag.Ook is niet bekend in hoeverre er nog investeringen in het park gedaan zullen worden nu het park niet meer op directe wijze concurreert met de andere parken van het Center Parcs-merk.

Eindelijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit park kon en kan  onmogelijk een Centerparcs park zijn !!!!

Mega goed nieuws !!!!

Ook is niet bekend in hoeverre er nog investeringen in het park gedaan zullen worden ---> heeft dit nut ???

Lang leve de vernieuwde cottages in oa. D Vossemeren, de edens in de Kempervennen en de app op De Eemhof.
Goede beslissing om te investeren in parken die opbrengen en die kwaliteit leveren  !!!

Centerparcs is de max....
En moeten we daarvoor verder rijden dan is dat maar zo ...

Wat de Kempense meren betreft: laat dat ook maar zo !
Ofwel buldozer erin ofwel laten zoals het is !!!

NOOIT meer een sunparkspark overkopen hé !!!!! ...... :o

Let een beetje op je taal gebruik! :) - Menno.
Laatst gewijzigd door Cp_is_de_max op 07 okt 2012 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
wwwer
All-in
All-in

Bericht door wwwer »

Wat zijn ze toch allenmaal aan het doen bij CP.... Eerst Sunparks, toen CP en nu weer SP... lekker geloofwaardig allemaal zo....
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

Een paar jaar geleden was het net omgedraaid he, met de parken als LP, ZV etc.
Ik denk dat ze niet goed weten wat ze met het concept Sunparks aan moeten!
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13
belinda
Beheerder
Beheerder

Bericht door belinda »

Misschien dat men nu wel sneller Park De Haan boekt, is straks namelijk officieel een ex- center parcs park, dus dat is vast in het voordeel.
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

De Sunparks-versie van www.dagjecenterparcs.nl/dehaan is www.zwemmenbijsunparks.be/dehaan. Vorige week werd deze nog doorgelinkt naar Dagje Center Parcs, maar nu is Zwemmen bij Sunparks online. Het subtropisch zwembad gaat weer Aqua Fun heten, maar de naam BALUBA blijft volgens de site voorlopig nog behouden.
Cp_is_de_max
All-in
All-in

Baluba zit toch in Erperheide ??
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Re: [Ervaringen & Vragen] Sunparks Park De Haan

Bericht door jeroom »

Op de website van CP staat het volgende te lezen :

Park De Haan gaat vanaf 4 januari 2013 over naar het merk Sunparks. Dit is besloten op basis van feedback van onze gasten. We weten dat veel gasten kiezen voor dit park vanwege de directe omgeving: dicht bij het langste zandstrand van België en in de nabijheid van Brugge, Oostende en Plopsaland. Voor onze gasten betekent Park De Haan dan ook een ideale uitvalsbasis voor het verkennen van de regio. Dit is tevens dé kernwaarde van Sunparks.

Voor wie Park De Haan geboekt heeft onder het merk Center Parcs verandert er niets. U blijft de voorwaarden behouden van de Center Parcs vakantie.
Laatst gewijzigd door jeroom op 03 jan 2013 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Cp_is_de_max
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Sunparks De Haan aan zee

En Centerparcs Erperheide ligt het dichtst bij Plopsa Indoor te Hasselt :-)
Laatst gewijzigd door Cp_is_de_max op 04 jan 2013 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door centerparcs »

Center Parcs De Haan wordt opnieuw SunParks

maandag 31 december 2012 om 17u30

Bron: Focus-WTV

De Haan - Center Parcs De Haan wordt vrijdag weer omgedoopt tot SunParks.

Zo heette het vakantiepark al tot 2011, toen het werd overgenomen door de Franse groep Pierre&Vacances Center Parcs Group. Omdat de naam SunParks met de jaren een begrip is geworden in De Haan wordt alles opnieuw zoals vroeger.

Vernieuwing

Mede omdat vakantiegangers en omwonenden steeds bleven spreken van SunParks, besliste de directie om terug te grijpen naar de vroegere naam. Vele toeristen gaven op internetfora ook aan dat het park nooit een Center Parcs-park is geweest omdat er onvoldoende werd geïnvesteerd. De directie van SunParks maakt wel meteen werk van vernieuwing. Zo werd de komst van een nieuwe wildwaterbaan in het zwembad aangekondigd.
Laatst gewijzigd door centerparcs op 04 jan 2013 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondek het vernieuwde "Center Parcs & Zo" op www.cpenzo.tk
Center Parcs & Zo Veel Meer!
Ramonnie4
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Ramonnie4 »

yes het gaat door
estja
All-in
All-in

Bericht door estja »

Ja, is heel gemakkelijk. Gewoon de kraan weer open draaien van de WWB die er al jaren ongebruikt ligt  ;D
Plaats reactie