Donderdag 2 juli word de nieuwe duo-racer geopend op De Eemhof, wij zijn daar bij!! Weekend van 3 juli reizen wij af naar Park De Haan. Vragen en foto verzoeken kunt u hier plaatsen.

[Ervaringen & Vragen] Sunparks De Haan aan zee

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over Sunparks & Pierres et vacances.
Roeckie92
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Ervaringen & Vragen] Park De Haan

Bericht door Roeckie92 »

Afgelopen weekend weekendje doorgebracht in een 4 persoons & een 5 persoonshuisje in park de haan, keer gaan bowlen, badmintonnen & zwemmen.
Heb al in tientallen keren in 10 andere centerparcsen doorgebracht, toch een beetje teleurgesteld deze keer en dit voor het eerst.....

Tijd dat ze veel geld in de centrale faciliteiten bijsteken (bowling/zwembad/market dome)...... en de ex sunparks naar een centerparcs upgraden!
okt/10 EP
juni/10 HT dec/10 LTF jan/11 KV (16 eden vip) sep/11 EP nov+/11 park de haan + LTF dec/11 LTF (12edenvip) +BS (boomhuis)+lac d'ailette jan/12 EH (kindercottage) jan/12 kv (woonboot) jun/12 hauts-de-b
gouda
All-in
All-in

Bericht door gouda »

De bowling stond in mei al op de nominatie om aangepakt te worden. Wordt ook wel tijd. Ik begrijp dat het nog niet is gebeurd?

Dan weet ik in ieder geval hoe je je voelt na een uurtje bowlen. javascript:replaceText(' ;D', document.forms.postmodify.message);
Cp_is_de_max
All-in
All-in

Bericht door Cp_is_de_max »

Toen ik enkele maanden geleden vernam dat De Haan overgenomen was door mijn favoriete  Center Parcs, wou ik dit nog voor die zomer ontdekken .
Teleurgesteld kreeg ik van de receptie een plannetje van Sun?? Parcs.
Ik vroeg nogmaals het CENTER PARCS plannetje en kreeg nogmaals een Sun?? Parcs plannetje.
Hallo Centerparcs!!!!
Dan maar even rondkijken en inderdaad in de market dome was men bezig met vernieuwing.
Ik keek uit naar de echte typische bungalows en inderdaad ze zijn vernieuwd en gemoderniseerd, vooral de nieuwe bungalows aan het water zijn mooi.
Maar als je dan verder kijkt naar de andere bungalows dan zie je weer die typische sun parks huisjes, naar het zwembad ben ik niet gaan zien.

Geef mij maar een Center parcs VVVVV - gevoel of beter gezegt een *****- parcs
Cp_is_de_max
All-in
All-in

foutje: het is Center Parcs en Sun Parks
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Aan de huisjes van het voormalige Sunparks kunnen ze niet veel meer doen buiten schilderwerken he
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="jeroom"]
Aan de huisjes van het voormalige Sunparks kunnen ze niet veel meer doen buiten schilderwerken he
[/quote]
Bovendien heb ik het probleem met de Sunparks huisjes nooit echt gesnapt. Ik ga zowel bij Sunparks als bij Center Parcs op vakantie en de villa's bij SP zijn toch vaak ruimer dan die bij CP. (Eden misschien niet meegerekend, want daar heb ik nog nooit verbleven). Daarnaast moeten de exclusives van SP zeker niet onder doen voor om het even welk type van CP.
Cp_is_de_max
All-in
All-in

Eerst en vooral wil ik de prijs en kwaliteit vergelijken ...
Vooral het onderhoud van Sp kun je niet vergelijken met CP.
Kwalitatief vind ik Cp ook beter.
Laat ons even een vergelijking maken met de duinenhuisjes van Oostduinkerke (volgens de brochure Nieuwpoort, klinkt mooier).
Tja daar kom je direct binnen in het salon en een klein, smal verouderd badkamerke met wc en om het helemaal gezellig te maken een buislamp boven de lavabo ... anno 2012 bijna. Koel, kil en een vuile frigo, geen microgolf ...
Waar er grotendeels de woningen verkocht zijn en waar de banen naar de huisjes doodlopen en je moet achteruitrijden in bochten waar kleine kinderen spelen ...
Bestaan die toestanden in Center Parcs ... ik denk het niet.
De huisjes zijn verwarmd, de frigo staat aan, het is er proper en ruikt er fris.
Er heerst een duidelijke verwelkoming vanaf de check in.
De check in in Oostduinkerke is met 1 die je de weg toont en 3 die staan te kijken, en zoek het dan maar uit, in Cp krijg je direct een uitleg en plannetje.
Daarboven kan ik zeggen dat de Eden cottage het pareltje zijn van Cp.
Eventjes vragen of ze een bruisbrubbelbad met gekleurde letlampjes hebben in Sunparks...
Dan eventjes nog over het onderhoud rond de bungalows: broodzakken in Sp gans het verlof rond de bungalow, alsook papietjes en blikjes.
In Cp regelmatige reiniging. Proper onderhouden park.
Kortom, de prijs/kwaliteit zit hem ergens ... Dus voor mij CP!! Cp_is_de_max!
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Om te beginnen dacht ik dat het hier over park De Haan ging, dus geen idee waarom je er persé Sunparks Oostduinkerke bij wil halen (ik weet trouwens niet in welke brochure jij kijkt, maar in die van mij staat gewoon Sunparks Oostduinkerke aan zee).
Het klopt idd dat er in Oostduinkerke een aantal verouderde villa's staan. In Vielsalm trouwens ook. Dit zijn dan ook niet de echte 'sunparks villa's', maar de villa's die al in het park aanwezig waren voor het Sunparks werd, want beide parken zijn gebouwd vanuit een bestaand vakantiepark. Dit in tegenstelling tot De Haan en Kempense Meren die volledig nieuw waren. Een aantal van die oude villa's zijn exclusives geworden, maar er zijn idd nog enkele oude versies over. (in Oostduinkerke is dit aantal trouwens beperkt omdat er veel particulier bezit zijn).
Zoals ik reeds al gezegd heb, bezoek ik beide ketens, en ik heb zeker mijn opmerkingen over Sunparks (schrappen van entertainment, krappe openingsuren in het laagseizoen,...), maar ik ben in al die keren dat ik op een Sunparks geboekt hebt (ondertussen al tegen de 30 keer) nog nooit een smerige villa met grote gebreken tegengekomen (en ik boek zowel standard, select als exclusive), de check in was meestal meer dan oké en kwa vuiligheid in de omgeving heb ik ook zelden klagen. (al heb ik het wel een keer meegemaakt dat er in Kempense Meren jongeren in de villa naast ons zaten die er een compleet boeltje van gemaakt hadden en dat dit best sneller opgekuist mocht worden).
Ondanks alles klopt het wel dat Centerparks kwalitatief beter is, dat is dan ook de reden dat ik voor mijn Centerparcsverblijven ruim het dubbel betaal dan bij Sunparks. Maar dat is een keuze die je maakt.
Cp_is_de_max
All-in
All-in

Ik ben niet meer naar Sunparks De Haan geweest na de fameuze artikelen in de media waarover ik niet wil uitwijden.
Enkel kort na de naamsverandering eens gaan kijken.
We hebben voor valentijn dan maar eens de duinenhuisjes geprobeerd.
En dit is tegengevallen...
Ik zal dan maar in een verouderde villa gezeten hebben, echt romantisch was dit dus zeker niet.
Een origineel Cp park zal je nooit kunnen vergelijken met een overgekocht park.

Dus liever een origineel park.
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="Cp_is_de_max"]
Een origineel Cp park zal je nooit kunnen vergelijken met een overgekocht park.
[/quote]
Dat is zeker waar, maar de vraag is ook of je dat moet doen. Als ik naar een overgekocht park ga, weet ik ook dat ik in een andere sfeer terecht ga komen. Zo bezocht ik zopas Port Zélande en was ik twee jaar geleden in Zandvoort en beide parken hadden een bijzonder fijne sfeer. Toen ik deze zomer in Kempervennen was, was ik niet echt gecharmeerd door de sfeer van het park. En alhoewel de twee eerstgenoemden overgekochte parken zijn, zou ik ze zonder meer verkiezen boven Kempervennen.
Maar dat heeft allemaal te maken met smaak en waarnaar je precies op zoek bent natuurlijk.
Maar bon, we zijn wel redelijk aan het afwijken van 'park De Haan'. Dus on topic maar weer zeker?  ;)
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Er mankeerde aan onze Exclusive op De Haan vanalles toen het nog een Sunparks was, en dat hoort niet. Daar staat tegenover dat ik een week van te voren te horen kreeg dat ik ipv een standard een exclusive ging krijgen (mooi nieuws!) en het slechts een paar minpunten waren. Deze zijn door de technische dienst daarna ook keurig opgepikt.

Ik ging er wel met andere verwachtingen heen als wanneer ik naar bijvoorbeeld de Eemhof ga. Het zijn verschillende parken, destijds een ander merk en de omgeving is niet te vergelijken. Die van de Haan is namelijk veel mooier en gezelliger.

Ik heb er een toptijd gehad en ik pas mijn verwachtingen altijd aan aan het product en de prijs, en ik moet zeggen dat ik daardoor zelden mijn neus heb gestoten. Als de verwachtingen van CP alleen op vijf vogel niveau zijn, dan zou ik parken waarvan ik bij voorbaat weet dat ze het niet kunnen bieden vooral links laten liggen.
bobsel
All-in
All-in

Bericht door bobsel »

Ben voornemens(ondanks vele negatieve berichtgeving hier) voor sept 2012 een Orig VIP lakeside te huren op park de haan. (type dh511).

- Heeft iemand ervaring met een goed (nieuw? of zijn alle VIP lakesides nieuw) huisjesnummer.
  (we zijn met 3 kinderen 1 jr oud, 3 jr oud en 4 jr oud, dus dicht in buurt van MD en speeltuintje)
- Weet iemand of er in de Orig. VIP Lakeside traphekjes zitten?
- Is er fietsverhuur mogelijk (met kinderkar) op het park? en kan er dan naar het strand gefietst worden?(is
  die route fietsbaar? of is het bospad?)
gouda
All-in
All-in

Bericht door gouda »

Alle Lakeside huisjes zijn ongeveer even oud en ze hebben een trap hekje. Tenminste die waar wij in zaten.
Het park is niet zo heel groot dus je zit al gauw dicht bij het Centrum. Op de plattegrond zie je wel dat de uitgang altijd aan de andere kant van het meer is.

Wij zijn er afgelopen voorjaar geweest en hebben een top tijd gehad. Naar het strand fietsen kan, maar niet via de kortste weg. Er is niet alleen een bos pad maar ook een lastige trap. Fiets je wat verder (rechts het park uit) dan kom je met de fiets goed bij het strand. Ik weet dat er fiets verhuur is, maar gebruikt hebben we het niet. In De Haan zelf is zeker ook fiets verhuur.

Veel plezier
ann
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door ann »

Wij gaan binnen een kleine 2 weken naar de haan in een 12 persoonshuisje. Weet er iemand of er een vaatwas is? Ik kan dit nergens vinden.

Alvast bedankt!
sjorstukker2
All-in
All-in

Bericht door sjorstukker2 »

Het is een comfort, dus geen geen vaatwasser. Staat gewoon op de site ;)
'Werkt bij groendienst Park Zandvoort'
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="sjorstukker2"]
Het is een comfort, dus geen geen vaatwasser. Staat gewoon op de site ;)
[/quote]
Dan zijn ze eruit gehaald? Vroeger (in Sunparkstijd) had elke villa vanaf 8 personen automatisch een vaatwasser.
ann
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door ann »

ja, daarom dat ik twijfelde, het is een gewone comfort, maar ik dacht ook dat vanaf 8 personen er een vaatwas in stond. We zullen dan maar afwachten tot we daar zijn :-)
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="ann"]
ja, daarom dat ik twijfelde, het is een gewone comfort, maar ik dacht ook dat vanaf 8 personen er een vaatwas in stond. We zullen dan maar afwachten tot we daar zijn :-)
[/quote]
Als je het zeker wilt weten kun je nog altijd snel even naar het park telefoneren. Maar ik veronderstel idd dat het ook geen probleem is om af te wachten en je te laten verrassen  ;D
ann
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door ann »

Er was dus wel een vaatwas. en een sauna!  ;D
smurfin
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door smurfin »

Hoi,
Wij gaan in mei een mid-weekje naar cp De Haan met onze 2 kindjes (5 en 3j).  Ik hoop dat het goed mee gaat vallen.  We kijken er al naar uit.  Ik lees hier wel verschillende negatieve verhalen, maar we gaan ons er toch aan wagen!  Iemand ervaring met kinderen van die leeftijd in deze cp?
Pico
All-in
All-in

Bericht door Pico »

Op het parc zelf is er mischien wat minder te beleven, maar hopelijk heb je supper goed weer en dan is er in De Haan en omgeving van alles te beleven ; De Haan is bekent om één van de mooiste gemeenten van de Belgische kust , ook aan het strand en de dijk is het supper en dit allemaal op wandel afstand van het CP park
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="ann"]
Er was dus wel een vaatwas. en een sauna!  ;D
[/quote]
En hoe was het anders? Is het allemaal meegevallen?
krisje29
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door krisje29 »

wij gaan altijd op vakantie naar cp gemiddeld 2 a 3 keer per jaar en we hebben eingelijk nog nooit een klacht gehad tot afgelopen december ik ben vorig jaar bevallen van ons eerste kindje dus we dachten er in december ff lekker een weekje tussenuit te gaan met de felicitas korting we kozen voor park de haan eens een keer een ander park dachten we nou toen we bij ons huisje aankwamen was voor ons al gauw de lol eraf het begon met de klink die los zat die ik dus in mijn hand had toen kon ik niet eens met de kinderwagen het huisje in de deuren waren te smal en toen ik naar de wc ging viel ik ervan af omdat de wc bril helemaal los hing we hebben er meteen een klacht over ingediend maar er werd niks aan gedaan we mochten voor 100 euro extra naar een lake side huisje terwijl we al in een vip huisje zaten nou dat zijn toch al niet de goedkoopste huisjes dus hiermee zijn we natuurlijk niet akkoord gegaan we kregen 30 euro aan tegoedbonnen mee die we op de plaza konden besteden nou de lol was er dus al gauw af we hebben eerst geurkaarsen gehaald omdat het helemaal naar schimmel stonk niet echt gezond voor ons en al helemaal niet voor onze 5 maanden oude dochter. we hebben het volgehouden tot dinsdag toen wilden we gaan zwemmen om 18;15 we kwamen daar aan bleek het zwembad al dicht te zitten nou dat zijn wij toch niet gewend van een centerparcs dat was de druppel de volgende dag weer naar de receptie met een a4tje vol klachten en de mededeling dat we die ook naar het hoofdkantoor zouden sturen incl alle foto's maar er werd niet op gereageerd we zijn toen ook naar huis gegaan. CP heeft ons uiteindelijk een kadobon van 85 euro toegestuurd naar ons idee veel te weinig maarja dus we willen eind maart een midweekje weg en nu hopen dat we hete beter treffen!!
Bverwaal
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Bverwaal »

[quote="krisje29"]
wij gaan altijd op vakantie naar cp gemiddeld 2 a 3 keer per jaar en we hebben eingelijk nog nooit een klacht gehad tot afgelopen december ik ben vorig jaar bevallen van ons eerste kindje dus we dachten er in december ff lekker een weekje tussenuit te gaan met de felicitas korting we kozen voor park de haan eens een keer een ander park dachten we nou toen we bij ons huisje aankwamen was voor ons al gauw de lol eraf het begon met de klink die los zat die ik dus in mijn hand had toen kon ik niet eens met de kinderwagen het huisje in de deuren waren te smal en toen ik naar de wc ging viel ik ervan af omdat de wc bril helemaal los hing we hebben er meteen een klacht over ingediend maar er werd niks aan gedaan we mochten voor 100 euro extra naar een lake side huisje terwijl we al in een vip huisje zaten nou dat zijn toch al niet de goedkoopste huisjes dus hiermee zijn we natuurlijk niet akkoord gegaan we kregen 30 euro aan tegoedbonnen mee die we op de plaza konden besteden nou de lol was er dus al gauw af we hebben eerst geurkaarsen gehaald omdat het helemaal naar schimmel stonk niet echt gezond voor ons en al helemaal niet voor onze 5 maanden oude dochter. we hebben het volgehouden tot dinsdag toen wilden we gaan zwemmen om 18;15 we kwamen daar aan bleek het zwembad al dicht te zitten nou dat zijn wij toch niet gewend van een centerparcs dat was de druppel de volgende dag weer naar de receptie met een a4tje vol klachten en de mededeling dat we die ook naar het hoofdkantoor zouden sturen incl alle foto's maar er werd niet op gereageerd we zijn toen ook naar huis gegaan. CP heeft ons uiteindelijk een kadobon van 85 euro toegestuurd naar ons idee veel te weinig maarja dus we willen eind maart een midweekje weg en nu hopen dat we hete beter treffen!!
[/quote]

Klinkt allemaal niet best, ik zou als ik jullie was de volgende keer een original park kiezen, ik hoor niet anders dan slechte berichten over de aangekochte parken .
--
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="Bverwaal"]
ik hoor niet anders dan slechte berichten over de aangekochte parken .
[/quote]
Waar ik het dan weer helemaal niet mee eens ben. Zandvoort, Nordseeküste, Port Zélande, De Haan zijn allemaal niet original parken waar ik de afgelopen twee jaar verbleven heb en ik vond ze allemaal hun eigen charme hebben, en hoewel anders dan een original, zeker ook de moeite waard.
Bverwaal
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Bverwaal »

[quote="apirama"]
Waar ik het dan weer helemaal niet mee eens ben. Zandvoort, Nordseeküste, Port Zélande, De Haan zijn allemaal niet original parken waar ik de afgelopen twee jaar verbleven heb en ik vond ze allemaal hun eigen charme hebben, en hoewel anders dan een original, zeker ook de moeite waard.
[/quote]
Het is maar wat je verwachtingen zijn, de meeste mensen hebben bij centerparcs het beeld van een tropische oase, en als je dat verwacht dan kunnen de door jou genoemde parken wel flink tegen vallen.

Er zijn uit uitzonderingen zo zijn de ex grandorado parken mooier als de ex sunpark parken, ook het onderhoud is daar beter.

Als je op zoover.nl kijkt krijg je een mooi overzicht wat men er van vind , zo score de original's beduidend hoger dan de ex Grando's en de ex grando's score weer hoger dan de ex sunparks.
Voorbeeld ; (original)Erperheide 8,3 -- (grando)zandvoort 6,6 -- (sunparks)De Haan 6,1

Het is jammer dat centerparcs niet beter naar buiten brengt wat men waar kan verwachten. .
Laatst gewijzigd door Bverwaal op 25 feb 2012 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
--
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door centerparcs »

[quote="Bverwaal"]
Het is maar wat je verwachtingen zijn, de meeste mensen hebben bij centerparcs het beeld van een tropische oase, en als je dat verwacht dan kunnen de door jou genoemde parken wel flink tegen vallen.

Er zijn uit uitzonderingen zo zijn de ex grandorado parken mooier als de ex sunpark parken, ook het onderhoud is daar beter.

Als je op zoover.nl kijkt krijg je een mooi overzicht wat men er van vind , zo score de original's beduidend hoger dan de ex Grando's en de ex grando's score weer hoger dan de ex sunparks.
Voorbeeld ; (original)Erperheide 8,3 -- (grando)zandvoort 6,6 -- (sunparks)De Haan 6,1

Het is jammer dat centerparcs niet beter naar buiten brengt wat men waar kan verwachten. .
[/quote]En sandur een 8,4  :P
Ondek het vernieuwde "Center Parcs & Zo" op www.cpenzo.tk
Center Parcs & Zo Veel Meer!
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

En Port Zelande is weer beter dan zandvoort vind ik. Qua uitstraling en sfeer zeker.
Cp_is_de_max
All-in
All-in

Topic: VERPLAATST: Sunparks de Haan, een schande voor centerparcs  (gelezen 117 keer)

Er is een fout opgetreden !

Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken.

Zegt genoeg  ???
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Die foutmelding krijg je ook als het topic met een ander topic is samengevoegd. De oude link bestaat dan niet meer, maar heeft simpelweg een ander nummer gekregen.
Plaats reactie