Donderdag 2 juli word de nieuwe duo-racer geopend op De Eemhof, wij zijn daar bij!! Weekend van 3 juli reizen wij af naar Park De Haan. Vragen en foto verzoeken kunt u hier plaatsen.

[Ervaringen & Vragen] Sunparks De Haan aan zee

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over Sunparks & Pierres et vacances.
Desperado
All-in
All-in

[Ervaringen & Vragen] Sunparks De Haan aan zee

Bericht door Desperado »

Vorig weekend zijn we met 4 vrienden een weekendje naar zee geweest, we logeerde in een gewoon hotelletje aan de kust, maar op onze planning stond ook eens te gaan zwemmen in Sunparks De Haan. Ik was daar vroeger als kind ooit al geweest en de herinneringen waren best goed, dus we gingen.

Er was zogezegd een snelle verbinding te voet vanaf het kusttramstation met het park. Nu zal het in de zomer geen probleem zijn als je een kilometer of 2 moet wandelen, maar in de gietende regen (zonder ergens iets om te schuilen) vonden we het toch maar een rare omschrijving. Maar goed we stonden aan het metrostation, dachten dat het niet veraf was en we waren er, dus...

Daar aangekomen zag het er allemaal wel netjes uit en we zetten ondertussen doorweekt onze weg verder naar het hoofdgebouw. Vriendelijk geholpen door de mevrouw van het zwembad, maar wel 12 euro om te zwemmen per man. (Dat is een centerparcsprijs!!!) Maar goed we waren er dus...

Het was ons al opgevallen dat alles er vanbinnen toch niet zo gezellig uitzag als bij centerparcs, maarja... Naar binnen. En daar was het zwembad. Nou viel dat effe tegen!!! In mijn herinnering was dit zwembad echt een paradijs, nu leek het meer op een kale plaats om te zwemmen. Ik ging direct op zoek naar de bubbelbaden, maar die bleken op 1 enkel na alleemaal plantenbakken geworden te zijn. ??? De schuifaf was op haar beurt dichtgemetseld! ::) De grot met stroomversnelling was duidelijk aan een opknapbeurt toe.  >:(
Bleef over het golfslagbad, 1 schuifaf en het buitenbadje. We vonden het ronduit armoedig. (Ik weet het we zijn verwend bij centerparcs, maar als ik een centerparcsprijs moet betalen om binnen te komen, dan zie ik dat ook graag terug bij het afgeleverde product )
Na een uur waren we het zo beu als koude pap. Achja, dan maar terug omkleden. Kwamen we bij de haardrogers mensen tegen die ons vroegen of wij ook zoveel defecten hadden aan ons huisje. Wij uitgelegd dat we dagbezoekers waren. Zij wou beginnen met haar haar te drogen. En op rij deden de 7 haardrogers het niet, geen enkele!!! "Nou dit is dus wat ik bedoel, als er eentje niet werkt, kan ik dat begrijpen, maar dat ze het alle 7 niet doen..." Ik kon haar alleen maar gelijk geven en heb haar aangeraden om maar klacht in te dienen. We zijn vertrokken (deze keer was het droog om terug naar het kusttramstation te lopen) om nooit meer terug te komen.

Tip: vertrouw nooit op je jeugdherinneringen :)

Verder nog wel een leuk weekend gehad  :D
Laatst gewijzigd door Desperado op 04 jan 2013 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Jbroeders
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Park De Haan

Bericht door Jbroeders »

Interessant verhaal, maar mag ik vragen wat een schuifaf is?
Desperado
All-in
All-in

Bericht door Desperado »

een glijbaan (sorry Belgisch Limburgs denk ik)
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Schuifaf is ook een jeugdprogramma, maar volgens mij bedoelde desperado dat niet ;) .

Wat betreft het zwembad: ik ben daar een tweetal jaar geleden ook nog binnen geweest, het was de eerste keer dat ik er binnen kwam. En ik vond het eigenlijk nogal meevallen, als je het vergelijkt met sunparks oostduinkerke (waar we geregeld wel al eens gingen zwemmen). Echter, de bubbelbaden die plantenbakken waren bij u, waren bij ons nog bubbelbaden, maar er stond geen water in. Er stonden een drietal baden zonder water... Ook vielen mij de roste plekken op de muur en grond op. Ook de omkleedhokjes zijn klein in aantal.

Wat de jeugdherinneringen betreft: zoals gezegd gingen wij vroeger soms in sunparks oostduinkerke zwemmen, en in mijn jeugdherinneringen was dat een groot zwembad, met verschillende baden, een stroomversnelling,...  Na een aantal jaar niet geweest te hebben, zijn we vorig jaar nog eens geweest. En dat was inderdaad ook wel tegenvallen. Alles was veel kleiner, de stroomversnelling was er wel, maar in 2 stappen was je er alweer uit,... Conclusie: na een halfuur waren we het er al beu!!

Ohja, voor alle duidelijkheid, ik woon in West-Vlaanderen (dichtbij de sunparksen), maar ik rij liever 3 uur naar center parcs voor een dagje, dan te moeten zwemmen in sunparks.
GJ75
All-in
All-in

Bericht door GJ75 »

Hmm, en ik wilde in het voorjaar nog wel een paar daagjes naar de Belgische kust...

Als ik toch wil gaan; moet ik dan voor De Haan of Oostduinkerke kiezen?
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Als het van mij afhangt: De haan. Mooiere "market dome", huisjes en zwembad.
Desperado
All-in
All-in

Bericht door Desperado »

Als ik je iets mag aanraden. Huur een kamer in een goedkoop hotelletje in Blankenberge en met de kusttram kom je dan overal voor weinig geld. Ik ben nooit in Oostduinkerke geweest, dus kan niet vergelijken.
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Ik raad het je ook niet aan... Alhoewel, als je je eens ziek wilt lachen misschien...
GJ75
All-in
All-in

Bericht door GJ75 »

Hmm, toch nog maar eens over nadenken dus......
marie
All-in
All-in

Bericht door marie »

en dat sunparcs park vlakbij de vossemeren is dat wat?
Desperado
All-in
All-in

Bericht door Desperado »

Vlakbij Vossemeren?
Je bedoelt de Kempense Meren? Voor zover ik weet was dat bij de opening best te pruimen. Mijn ex-vriendin was er vaker naartoe geweest als kind en zij was er niet zo negatief over.  Als ik het goed heb, is dit park ook het laatste gebouwd.  Ik heb verder geen recente info, dus zou niet weten in welke staat het park er nu is.
GJ75
All-in
All-in

Bericht door GJ75 »

In de SP-brochure staat dat in ieder geval het parkcentrum helemaal vernieuwd wordt voor Pasen. Zwembad ziet er op plaatsjes het beste uit.....maar de andere baden van SP zien er ook best redelijk uit op de foto....volgens de reacties hier blijkt dat echter niet zo te zijn!
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Kempense meren is inderdaad het "beste" park van sunparks. Mooie natuur, redelijke plaza, behoorlijk zwembad,... Je moet dit echter allemaal niet vergelijken met center parcs. Want laat ons zeggen dat de kempense meren nog niet aan de enkels komt van een center parcs original park. En zelfs in vergelijking met parken als Zandvoort en dergelijke komt zandvoort nog als beste eruit. Het zwembad ziet er op foto's trouwens inderdaad mooi uit, maar is, naar men zegt, niet veel spectaculairder dan de haan/oostduinkerke.
Maar het nadeel van sunparks is eigenlijk het personeel. Ze zijn totaal onderbemand/onderbevrouwd. Mijn ouders hebben er eens op een middag een uur moeten wachten op een broodje. Voor warme maaltijden was de wachttijd 2 uur. Je moet weten dat ze maar met 2 mensen dat restaurant openhielden. Dus zowel bediening, dranken en eten moesten door 2 mensen klaargemaakt worden...
ehkhmve
All-in
All-in

Bericht door ehkhmve »

Vind ik ook.
Maar de parken van sunparks zijn allemaal niet echt goed.

Voldoen naar mijn inziens onder de maat
Nick
All-in
All-in

Bericht door Nick »

Sunparks Kempense Meren is dus een van de betere sunparks parken.
Ze zijn nu gelukkig een beetje op de goede weg, villa's zijn opgeknapt, en dit jaar gaan ze een nieuwe bowling aanleggen.
Sinds afgelopen jaar zijn ze echt weer druk aan het werk met hun park, de oude parkings waren vroeger helemaal verwoekerd, en waren afgelopen keer dat ik er was (mei) helemaal opgeknapt.

Naar het schijnt zal Sunparks dit jaar overgaan in Nederlandse handen, namelijk die van de Roompot, die hebben een bod gedaan op de parken.
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Euhm, die villa's gerenoveerd, hoe lang is dat geleden? Toen mijn ouders anderhalf jaar geleden gingen werden ze gedeponeerd in een "villa" met witte smakeloze muren, een klein tafeltje en felblauwe ijzeren stoelen. Hopelijk is het pas daarna gerenoveerd...
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Vraagje aan CP Friend :

U zei in 1 van je vorige postings : Ohja, voor alle duidelijkheid, ik woon in West-Vlaanderen (dichtbij de sunparksen),

Ik woon namelijk ook dichtbij de sunparksen van de kust.

10 minuten van Oostduinkerke en 45 minuten van De Haan om precies te zijn.
Misschien komen we mekander nog eens tegen  ;D ;D
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Ja wie weet, al zal ik niet zo vlug meer gaan zwemmen in Sunparks ;) Maar anders zal ik je wel herkennen hé, je bent geel, kaal en volslank (volgens uw foto'tje toch ;) ;) )
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Vergeet de 3 haren op mijn hoofd niet he
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Het is nog altijd geen modeprogramma hier he ;) Keuvelen over looks kan wel in Market Dome...
rolandhoogwerf
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door rolandhoogwerf »

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen betreffende Sunparks De Haan...
Ik ga 30 juli t/m 3 augustus ook al weer naar Het Vennenbos, waar ik al erg naar uit zie, maar nu wil ik (midden/eind) augustus waarschijnlijk nog een midweekje Belgische Kust doen!

- Is Sunparks de Haan of Sunparks Oostduinkerke dan beter qua keuze, zoja, waarom?
- Is de omgeving een beetje aangenaam (zoals De Haan Centrum en het strand)
- Zijn de ''villa's op de Haan ook gerenoveerd en zoja, heeft iemand een plattegrond of een paar foto's en voorkeurnummers??

En wie is er al geweest?! Ik ben zo erg benieuwd naar de foto's van De Haan, heeft iemand die toevallig of een link ofzo?

Ik wacht gewoon de last minutes weer af met boeken, want nu is er ook wel een last minute voor als nog 639 euro voor een Villa.. Vind ik een beetje aan de dure kant wat betreft de ervaringen die ik hier en op zoover.nl lees! Ik kan dan net zo goed een weekje Port Zelande boeken.. Ik denk dat ze nog wel later met een actie komen, want de bungalows krijgen ze toch al moeilijk vol, is het niet? ;)

Ik wil het gewoon eens gaan uitproberen en zelf ervaren hoe de parken van Sunparks er aan toe zijn! Ik hoop vooral op de foto's!

Bedankt alvast! ;D
Nick
All-in
All-in

Bericht door Nick »

Het is een erg moeilijke keuze tussen deze 2 parken.

Uit eigen ervaring (op andere sunparks parken) en uit een bron van op het forum hier, kan ik je vertellen dat alle villa's bij sunparks gerenoveerd zijn, echter zijn er op oostduinkerke bijv. de oudere types (vissershuis en polderhuis) die iets minder comfort bieden.

Als je in het binnenland zou gaan had ik je Kempense Meren aangeraden, aangezien je daar de meeste voorzieningen hebt en nieuwe bowling (als dat nog is doorgegaan met de overname door P en V).

Verder denk ik dat het zwembad van oostduinkerke iets leuker is, deze heeft wat hogere en langere glijbanen.

Daarnaast hangt het volledig af van je keuze qua omgeving, wil je een dagje Bellewearde dan kun je beter naar Oostduinkerke, Plopsaland ligt echter weer tussen beide parken in.

Tevens zijn de beoordelingen op zoover niet echt representatief, het hangt compleet af van welke vila je boekt, neem je een luxe of een cottage dan zal je beleving een stuk anders zijn, dan als je een vissershuisje boekt.

Maar mijn vermoeden is wel, dat je sunparks qua kwaliteit redelijk kunt vergelijken met het Vennenbos, het heeft alleen geen opzet ala centerparcs maar een meer eigen idee.

Wacht nog even gezellig op de reactie van een SPOD medewerker, die kan je nog beter advies geven vermoed ik.
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Ik zou niet twijfelen: De haan. Gezelligere centrumvoorzieningen en gezelliger park. Sorry SPOD fans, maar het is zo. Het is ook nog redelijk gezellig gelegen. En wat betreft pretparken, alles ligt hier dichtbij ;) Alles in West-Vlaanderen is eigenlijk niet veraf.  ;)
mjr001
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door mjr001 »

Ik zou optioneren voor De Haan.
Je moet weten dat de renovatie de laatste tijd prioriteit nummer 1 is.
Zo gaat onder andere het 2 de brubbelbad terug open.
De reden van de sluiting van de wildwaterbaan:Niet meer in orde voor keuring van Vlarem.

Ik weet een zwembad van Sunparks en Centerparks kan je niet vergelijken.
Wat je ook op Sunparks mist zijn animatie momenten.

S'avonds is het er dood en dat is wel jammer als je weet dat je park vol zit en dat je niemand ziet.

Ik vind het best een uitdaging voor de mensen van cp om weer nieuw leven in die parken te brengen.

Voor info kan je altijd vragen.
Ik ben op de hoogte over De Haan, oostduienkerke en Kempense meren

Greeetz
Ck

Bericht door Ck »

in spod heb je op woensdag en zaterdag avond, kidsdisco, bingo en karaoke, en  momenteel ook live optredens.
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Die live optredens zijn er dan nog niet lang, want we zijn er vorig jaar eens geweest en daar was dan 's avonds helemaal niets te doen!
dieter
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door dieter »

.NCK schreef:

Daarnaast hangt het volledig af van je keuze qua omgeving, wil je een dagje Bellewearde dan kun je beter naar Oostduinkerke, Plopsaland ligt echter weer tussen beide parken in.

Ik weet niet van wie jij Aardrijkskunde hebt gekregen  ;D, maar Plopsaland ligt in De Panne. Ten Westen van SP Oostduikerke. SP De Haan ligt ten Oosten van SP Ootsduinkerke. Dus Plopsaland ligt niet in het midden van die twee.
Nick
All-in
All-in

Bericht door Nick »

Ja daar kwam ik later achter :p Maar uhm... ik heb nooit de kleinere plaatsen van Belgie met topografie gehad ;)

Plopsaland ligt 8 km (of minder) van SPOD en 56 km vanaf SPDH...
Cp Lei
All-in
All-in

Bericht door Cp Lei »

Ben onlangs een midweekje geweest. De Incheck ging snel en vlot. Alleen behoorlijk armoedige plantenbakken bij de entree van het park. 

Het huisje was wel oke, niet echt schoon, we kwamen links en rechts wat beestjes tegen die niet meer leefden. Maar zo'n zeikerds zijn we niet dus die hebben we eigenlijk genegeerd. De bedden waren UITSTEKEND, en dat meen ik echt !

Van maandag t/m vrijdag telkens dezelfde jongedame aan de kassa (volgens de kassabon Ann). Vaak was zij echt helemaal alleen in de winkel, ongelooflijk.. De broodjes waren niet vers en er stond vaak een lange rij maar daar kon de kassiere dus niks aan doen.

Een avond in het buffetrestaurant gegeten en dat is goed bevallen.

Het zwembad mist een aantal likjes verf en een beetje achterstallig onderhoud maar is eigenlijk best goed ! Vooral de temperatuur deed mij deugd want die is bij veel CP's echt te laag...

Sávonds op de plaza is helemaal niets te beleven behalve het cafe. Erg ongezellig want op de verdere plaza zijn de lichten uit. Een kwartier voor piet nsot gezeten want er kwam geen hond de bestelling opnemen terwijl er hooguit 4 tafeltjes bezet waren. Dik onvoldoende dus.

Info en folders over de omgeving en VER daarbuiten zijn volop aanwezig, dat is positief !

Niet zover van De Haan ligt Oostende, Blankenberge en Brugge dus het was voor ons absoluut de moeite waard, al moet je Sunparks absoluut niet willen vergelijken met Cp !!
Laatst gewijzigd door Cp Lei op 26 nov 2008 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Happycardverzamelaar!!
Nick
All-in
All-in

Bericht door Nick »

En CP Lei heb je nog wat fototjes gemaakt?

Watertemperaturen is al tijden een probleem in zwembaden van tegenwoordig, bij CenterParcs is deze soms echt te beroerd.
Laatst gewijzigd door Nick op 26 nov 2008 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie