Donderdag 2 juli word de nieuwe duo-racer geopend op De Eemhof, wij zijn daar bij!! Weekend van 3 juli reizen wij af naar Park De Haan. Vragen en foto verzoeken kunt u hier plaatsen.

[Ervaringen & Vragen] Sunparks Ardennen

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over Sunparks & Pierres et vacances.
Leander
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Ervaringen & Vragen] Sunparks Ardennen

Bericht door Leander »

Jammer dat niemand nieuwe ervaring of informatie heeft over de renovaties in Sunparks/centerparcs ardennen/vielsalm.
Ben zeer benieuwd welke huisjes beter zijn geworden, of er meerdere aspecten al verbeterd zijn..
28e die kant op! :)
In het vooruitzicht: 28-7 t/m 4-8 Sunparks/Centerparcs Ardennen
Leander
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Leander »

Heeft er iemand al ervaringen op gedaan dit jaar na eventuele renovaties in dit park?
Iemand al verbeteringen gezien of iets dergelijks? Zitten ergens achteraan in de huisjes, in de 500 iedergeval.
Alvast bedankt!
bo
All-in
All-in

Bericht door bo »

Er is heel veel nieuwe informatie, maar zolang er geen duidelijkheid is over het vermelde van bepaalde bronnen welke hier niet zijn toegestaan kan ik ook geen informatie delen want ik haal de informatie ook weer ergens anders vandaan.
AnneBleijs
All-in
All-in

Bericht door AnneBleijs »

Ik heb er op Internet wel een artikel over gelezen, maar mag je daar geen link van plaatsen dan?
AnneBleijs
All-in
All-in

Is trouwens maar erg beknopte informatie hoor. Niks over hoe het er nu voor staat e.d.
bo
All-in
All-in

Bericht door bo »

Op dit forum zijn bepaalde bronnen verboden te vermelden, waarom weet ik ook niet precies, ging over iets uit het verleden ofzo.

Er is zoveel informatie beschikbaar op die bronnen, zelfs heel veel foto's van een aantal huisjes die ze al hebben opgeknapt.
Echt heel erg mooi geworden.

Erg jammer dat de informatie hier niet vermeld mag worden want zo onthoudt je de leden wel erg leuke informatie en foto's.
AnneBleijs
All-in
All-in

Oh, dat is wel erg jammer! Ik ben er wel benieuwd naar!
Leander
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Leander »

Heb zelf ook wel gelezen dat er huisjes gerenoveerd werden etc. Maar ben weer benieuwd naar echt ervaringen van mensen die er nu echt geweest zijn. Want niet al de huisjes zijn gerenoveerd en er was veel mis aan het park.. Maar dan zal ik het wel gewoon gaan zien:)
Leander
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Leander »

Nouw zijn vandaag gebeld. Huisje nr. 501 was technisch niet in orde en konden we niet in. Was een 8 persoonshuisje voor ze 6en zodat we wat meer ruimte hadden en 2 toiletten. Of we nu aan het begin van het park willen, maar dan in een 6 persoonshuisje, maar dan krijgen we er 2. (huisje met een open slaapkamer: mezzanine, geen idee wat ik er van moet verwachten).Vind het een beetje belachelijk dat dat zo op het laatste moment gebeurd.. Zijn ook niet te vergelijken met 8persoons huisjes volgens mij. Mist de vaatwasser ook..
Leander
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Leander »

Toch een diner bon & afwaspakket er bij gekregen. Moeten het toch zelf gezellig maken, dus ben benieuwd!
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Je zit in de oudste huisjes van het park. Op zich niets mis mee natuurlijk. Ze hebben in de loop der jaren ook wel wat opknapbeurten gehad. Maar dit zijn niet de typische Sunparksvilla's. Deze huizen stonden er al voor het park Sunparks werd. Je gaat in ieder geval geen zware dagelijkse beklimmingen moeten doen (wat je met bij die andere villa wel had)  ;)
Eigenaardig dat je niet in het gevraagde huisje kunt, maar ik vind het toch mooi opgelost.
Geniet van jullie vakantie. Ik vind Sunparks Ardenne alvast een erg fijn park. Hopelijk bevalt het jullie ook.
lil_cp
All-in
All-in

Bericht door lil_cp »

Het lijkt er op dat Sunparks Vielsalm vanaf het voorjaar van 2016 Centerparcs Ardennen heet. Eerdere berichten/geruchten gingen over de zomer van 2015. Zie de informatie op de algemene vastgoed site van CP.
Bron:
Centerparcs Vastgoed
'90-'00 vaak ZV, LP
2012 ZV, VM, EH
2013 KV, HB, EP
2014 HB, SL
Leander
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Leander »

Oké, na laten we hopen dat deze huisjes er nog redelijk uit zien. En de beklimming scheelt inderdaad ja. Was in Bostalsee ook wel erg het nadeel vorig jaar. Zaten we ook op de 1 na achterste rij.. Was je net wezen zwemmen(lekker +graden), moest je weer omhoog, was je net zo nat^^

Bedankt!
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

[quote="Leander"]
Jammer dat niemand nieuwe ervaring of informatie heeft over de renovaties in Sunparks/centerparcs ardennen/vielsalm.
Ben zeer benieuwd welke huisjes beter zijn geworden, of er meerdere aspecten al verbeterd zijn..
28e die kant op! :)
[/quote]

Kijk al uit naar jullie review !
Laten jullie eventueel eens weten welke cottagenummers al de nieuwe styling hebben?
Mochten jullie kinderen hebben: Plopsa Coo is bij mooi weer een leuke uitstap, ligt vlakbij.
5x Bostalsee, 1x Les Trois Forets, 1x Kempervennen, 8x Limburgse Peel, 3x Erperheide, 4x Park Eifel, 1x Heijderbos, 1x Huttenheugte, 1x sunparks Ardennen, 2x Lac d'ailette, 1x Landal Lommerbergen, 4x Landal Waterparc Veluwemeer, 1x port zelande
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

Het gerucht gaat dat de aquamundo, marketdome en ALLE cottages van sunparks worden verbouwd volgend jaar, om erna onder de vlag van Centerparcs verder te gaan.
O ik hoop het zo dat dit waar is! Het park is echt super mooi qua natuur, temidden van de Ardennen, dichtbij Plopsa Coo, en vlot te combineren met doorreis (vanuit België) naar verder gelegen Bostalsee of Park Eifel.
Er zou een waterplayhouse en glijbaan komen, spijtig genoeg geen wwbaan.
5x Bostalsee, 1x Les Trois Forets, 1x Kempervennen, 8x Limburgse Peel, 3x Erperheide, 4x Park Eifel, 1x Heijderbos, 1x Huttenheugte, 1x sunparks Ardennen, 2x Lac d'ailette, 1x Landal Lommerbergen, 4x Landal Waterparc Veluwemeer, 1x port zelande
cinderella
All-in
All-in

Bericht door cinderella »

Heb ik ook gelezen op een ander forum. Alle huisjes worden opgeknapt.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.
lientje
All-in
All-in

Bericht door lientje »

http://www.centerparcs-vastgoed.nl/cent ... salm_42-pp

http://www.pierreetvacances-immobilier. ... ium-240-fp
met virtuele toer van cottage

Dit is wat ik kon vinden op internet,helaas nog geen foto's van de rest, behalve dan op ander forum
Laatst gewijzigd door lientje op 01 sep 2014 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Bootjebootje
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Bootjebootje »

Sanierungsprojekt : Center Parcs Ardennen

Een bijzondere locatie

De Belgische Ardennen vormen een bosrijk laaggebergte, een paradijs op aarde voor wandelaars en fietsers.

In het hart van Europa zijn de Ardennen verbonden door een efficiënt wegennet: Vielsalm ligt op slechts 35 km van Spa en 95 km van Luxemburg en Nederland.

Het park en zijn activiteiten

Het “Sunparks Ardennes”, dat door een schitterend landschap wordt omringd, zal in het voorjaar van 2016 Center Parcs Ardennen (Vielsalm) worden, door een grondige upgrade in de kwaliteit van de infrastructuur en de vakantiewoningen.

Center Parcs Ardennen (Vielsalm) ligt in een bijzondere natuurlijke omgeving op slechts tien minuten lopen van het stadscentrum. U kunt zich gemakkelijk te voet of per fiets verplaatsen.

Als aanvulling op de Aqua Mundo en de spa, zal dit nieuwe Center Parcs het vertrouwde aanbod van in- en outdoor activiteiten bieden: adventure trails, tennisbaan, midgetgolf, ponyrijden, bowling enz…

De vakantiewoningen

Alle 350 woningen hebben een compleet uitgeruste keuken, woon- en eetkamer met open haard en een ruim terras. De woningen zijn volledig gerenoveerd en passen perfect in de omgeving.

Er zijn drie categorieën beschikbaar: Comfort, Premium en VIP. Alle woningen hebben een grote glazen schuifdeur naar het terras.

http://www.centerparcs-vastgoed.nl/cent ... salm_42-pp
Hans33
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Hans33 »

Onlangs een e-mail gekregen om een cottage te kopen bij Sunparks Vielsalm. Uit de informatie blijkt dat dit park omgebouwd gaat worden tot een Centerparcs met de voorzieningen die bij Centerparcs horen

http://www.centerparcs-vastgoed.nl/cent ... CP_NL_1411
Erperheide 9x, Het Meerdal 7x, Kempervennen 5X, Vossenmeren 7x, Heijderbos 4x, Hoog Sauerland 4x, Huttenheugte 5x, Limburgse Peel 6X, Bispingen 2x, Eemhof 2x, PZ 1x, Park Eifel 1X, Zandvoort 1x .
estja
All-in
All-in

Bericht door estja »

Op facebook zijn al filmpjes te zien hiervan. Er wordt ook gesproken over een WWB. Was die er nu nog niet?
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

[quote="estja"]
Op facebook zijn al filmpjes te zien hiervan. Er wordt ook gesproken over een WWB. Was die er nu nog niet?
[/quote]

Nee, er was zelfs geen buisglijbaan bij ons verblijf in zomer 2012.

Weet er iemand wanneer die wwbaan klaar zou zijn en wanneer de werken aan de huisjes voorbij zijn?
Laatst gewijzigd door Ccmel op 24 jan 2015 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="Ccmel"]
Nee, er was zelfs geen buisglijbaan bij ons verblijf in zomer 2012.
[/quote]
Dat laatste klopt niet hoor. Er is al een buisglijbaan sinds de opening van het park. Het opvangbad (en de toren) zit direct achter het golfslagbad.
estja
All-in
All-in

Bericht door estja »

Ik kan niet echt een datum vinden wanneer het klaar moetzijn. Die wordt niet genoemd in de filmpjes.
mariska_a
All-in
All-in

Bericht door mariska_a »

Is hier al wat meer over bekend? Of een huidiger topic hierover?
2009: MD 4P Comfort (kids) 2010: HB 8P Comfort, HH 6P VIP 2011: HH 8P comfort HH 6P comfort 2013: VM 4P VIP LTF 6P VIP 2014: EH 5P Premium 2015: HH 6P VIP, EP 5 premium 2016: MD 5 pony
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Het park is volgens mij nog steeds open, of het inmiddels al onder Center Parcs Ardennes is is mij onbekend.
estja
All-in
All-in

Bericht door estja »

Op bungalows.nl kun je hier een bungalow huren onder de naam Sunparks. Er zijn data beschikbaar voor de rest van 2015. Lijkt of die renovatie niet echt opschiet?
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

[quote="estja"]
Op bungalows.nl kun je hier een bungalow huren onder de naam Sunparks. Er zijn data beschikbaar voor de rest van 2015. Lijkt of die renovatie niet echt opschiet?
[/quote]

Bij de heen en weer switch van de andere parken, zoals Loohorst/Limburgse Peel en Heilbaschee/Park Eifel, kon je ook steeds boeken. Op bepaald moment werd je op de website van de ene tijdens een boeking via link wel doorgestuurd naar de andere website.
Maar blijkbaar sluiten ze het park niet tijdens de renovaties. Vooral tijdens eventuele werken aan MD en zeker aan AM lijkt me dat toch niet zo fijn, om daar net te verblijven.
Niemand hier onlangs verbleven ?
bo
All-in
All-in

Bericht door bo »

Eerst zal 60% van de huisjes moeten zijn verkocht anders gaat het hele plan niet door.

Bron: FD
weegschaaltje
All-in
All-in

Bericht door weegschaaltje »

Heb op mijn vorig verblijf in Erperheide info proberen los te frutselen over het nieuwe park (ik wil dan ook graag boeken!) maar ze laten niets los.  Het enige dat werd gezegd is dat ze Sunparks heel grondig aan het verbouwen zijn om aan de CP normen te voldoen.  Als ze iemand zoeken om het park uit te testen, stel ik me graag kandidaat ;)
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 6 x P. Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen * 1 x De Haan
cinderella
All-in
All-in

Bericht door cinderella »

Hier sluit ik me graag bij aan. We hebben gekeken om deze zomer naar dit park te gaan maar we wachten liever tot het verbouwd is tot een CP park. We zullen nog even geduld moeten hebben.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.
Plaats reactie