Wij testte de Nieuwe wildwaterbaan op Park De Haan, zie hier de video!!

[Ervaringen & Vragen] Sunparks Ardennen

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over Sunparks & Pierres et vacances.
kimpie
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Sunparks Ardennen

Bericht door kimpie »

[quote="Thielkinga"]
Al maanden geleden voor de periode van 1 t/m 4 juni een grote villa geboekt op Vielsalm. Na de online bevestiging netjes de termijnen betaald, maar met nog twee weken te gaan heb ik verder niks meer gehoord van Sunparks.

Weet iemand hoe dat werkt bij Sunparks? Hoe ver tevoren stuurt men nog eventueel nadere informatie per post / mail? Heb online al wat zitten snuffelen, maar kan er weinig over vinden, vandaar maar even een postje hier.

[/quote]

Beste

Normaal zou je deze week of volgende week toch papieren krijgen van sunparks via de post .
Krijg dit altijd toch minstens 10 dagen op voorhand.(de papieren die je moet afgeven aan de check in ) Alleen als je de laatste 2weken of laatste week (last minute) zou geboekt hebben krijg je geen papieren moet je van sunparks de mail afprinten wat je geboekt hebt als je niks van papieren zou krijgen print dan toch iets af van je mail van sunparks .
Thielkinga
All-in
All-in

Bericht door Thielkinga »

Thanks!

Het klantcontactcenter was in dit geval sneller dan het forum..  ;D

Vooraf inchecken via www.sunparksshop.nl  Daar kun je alle gegevens van het aantal gasten, aantal auto's en bijbehorende kentekens kwijt. Er zal geen papieren informatie meer volgens zegt men..

Ga ik maar even doen binnenkort. Gaan namelijk met veertien personen. Scheelt flink wat geschrijf bij de receptie....  ;)
CP vakanties: 11-12 ZV, 12-03 MD, 12-05 HH, 12-08 HB, 12-09 MD, 13-03 MD, 13-09 Marina Eemhof, 13-10 PZ, 13-12 HB, 14-06 HH, 15-06 VM, 15-08 KV, 16-03 MD, 16-09 PZ, 16-11 HH, 17-03 EH, 17-05 HS, 17-12 PS.
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

Werkt het zelfde dus als het e-ticket van CP!
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13
Thielkinga
All-in
All-in

Het lijkt er wel op. Ik ben nog even de gegevens van de medereizigers bij elkaar aan het schrapen en ga dan die online registratie doen. Zal daarna weer even posten.

E-ticket is in ieder geval een prima systeem al blijf ik het key-card systeem van roompot ook een prachtige oplossing vinden.
CP vakanties: 11-12 ZV, 12-03 MD, 12-05 HH, 12-08 HB, 12-09 MD, 13-03 MD, 13-09 Marina Eemhof, 13-10 PZ, 13-12 HB, 14-06 HH, 15-06 VM, 15-08 KV, 16-03 MD, 16-09 PZ, 16-11 HH, 17-03 EH, 17-05 HS, 17-12 PS.
Thielkinga
All-in
All-in

Update

Vanmorgen op www.sunparksshop.nl het nachtregister ingevuld. Dat is een vrij compleet verhaal waarbij ze inderdaad alle relevante gegevens willen weten als namen, geboortedata, woonadres, nationaliteit en de kentekens van de auto's. Na het te hebben ingevuld kan er worden gedrukt op 'verzenden' en dan volgt er een mailtje ter bevestging. Die print ik uit en daarmee ga ik komende week maar voor de express check in staan. Een bar-code zoals het CP e-ticket staat er niet op, maar wellicht volgt dat nog....  ;)

Omdat het nummer van de cottage nog niet bekend was nog even een mail gedaan naar klantcontactcenter. Binnen een half uur een reactie. 'U verblijft in nummer 219, dicht bij het park center'. Dat moet ook wel, want volgens mij is het de enigste 20p cottage..
Thielkinga
All-in
All-in

Boeking bij Sunparks

Begin dit jaar voor ons jaarlijkse familieweekend een boeking gedaan bij Sunparks. Gekozen voor een 20 persoons SELECT villa op Sunparks Ardennen in Vielsalm. Geboekt via internet, ontvangstbevestiging gekregen en netjes de twee termijnen betaald. Daarna bleef het lang stil. Twee weken voor vertrek even contact gezocht met contactcenter en via hen vernomen dat ik online via sunparksshop.nl het nachtregister kon invullen. Dat moest ik doen, verder zou ik niks meer horen. Ingevuld, ingezonden en de bevestiging maar geprint meegenomen.

Heenreis

Op 4 juni vertrokken naar het verzamelpunt waar we de rest van de familie zouden treffen. In totaal gaan we met 14 personen. 10 volwassenen en 4 kinderen van 7, 5, 3 en 1 jaar. TomTom ingesteld op de Rue de la Grotta 12 in Vielsalm. Bijna drie uur rijden. Rond het middaguur passeren we Maastricht stapvoets. In theorie is het dan nog dik uur rijden. Dankzij de vele werkzaamheden op de (soms erg slechte) Belgische wegen deden we er veel langer over, maar met een tussenstop (luier verschonen, plaspauze voor de rest) voorbij Luik waren we toch iets na tweeën in Vielsalm. Op zoek naar de receptie. De 4 Auto’s geparkeerd op de parking bij het centrumgebouw en dan verder te voet naar beneden.

Inchecken

Bij aankomst al een soort van e-ticket paviljoen gezien. Daar was al wat activiteit. Onze groep trok direct de aandacht van de medewerkers en ik werd in keurig Nederlands aangesproken of we kwamen inchecken. Bij mijn bevestiging tevens aangegeven dat ik geen e-ticket had, maar alleen het nachtregister online had ingevuld. Samen gekeken op de lijst, maar daar kwamen we niet op voor. Behoorlijke lijst overigens, dus het kan blijkbaar wel. Later op de dag ook gezien dat het exact hetzelfde werkt als bij CenterParcs. Alleen het koffertje ontbreekt. Naar beneden naar de receptie, alwaar ik wederom in keurig Nederlands te woord werd gestaan. Mijn nachtregister was aangekomen, dus de rest van de formaliteiten waren snel geregeld. Na het voldoen van 200 euro borg voor de accommodatie (was bekend bij boeking) kreeg ik de kaartjes voor de slagboom, de kaartjes voor de Aquafun en de sleutels voor de villa. Credit cards die precies hetzelfde werken als bij veel Roompotparken. Die schakelen ze volgens mij op afstand, dus je komt echt niet voor 15.00 uur binnen. Dan maar even een rondje over de plaza doen. En we hebben eigenlijk ook wel dorst en honger.

Centrale voorzieningen

Ik had door de negatieve recensies wat vooroordelen, maar tot nog toe waren die nergens op gestoeld. Zo ook niet over de plaza. Het is geen Market Dome zoals we die van CenterParcs kennen, maar ik kan er verder weinig op aanmerken. Receptie, supermarkt / shop, diverse eetgelegenheden, speelmogelijkheden voor de kids, bowling, etc. Alles zat netjes in de verf, was schoon en werd ook tijdens ons verblijf bijgehouden. De frieten en de tosti’s in het Grand Café waren van prima kwaliteit en de prijs was acceptabel. Ga tegenwoordig maar ergens op een terrasje zitten, dan weten ze de prijzen ook wel. Al snel even gecheckt of er internet beschikbaar was en direct contact kunnen leggen met de gratis Wifi. Voldoende sterk voor gebruik op de mobiel, maar ik heb ook mensen op laptops zien werken. Weliswaar alleen in de buurt van de centrale voorziening, maar wel gratis.

Villa 219

Iets na 15.00 uur de auto’s weer opgezocht om naar de accommodatie te rijden. De eerste avond hebben we de auto’s netjes terug gebracht naar beneden, maar toen de volgende dag bleek dat er weinig actie werd gezet op parkeren bij de bungalow hebben we dat ook maar gedaan. Moet er wel bij zeggen dat het park lang niet vol zat.

Dan de villa. Ook daar al heel veel over gelezen…..

De 20 persoons SELECT villa. Nummer 219. Volgens mij hebben ze er ook maar eentje. De villa heeft in totaal 5 voordeuren. In het verleden waren het waarschijnlijk 5 losse villa’s waar ze de tussenmuren uit hebben gebroken. Je komt binnen in een klein, halletje. Donker rode plavuizen op de grond, donker hout aan het plafond. Smalle houten trap naar boven, smalle stenen trapje naar beneden, direct rechts een kamer met een stapelbed. Op dat moment flitsen al die negatieve recensies door je hoofd. Hoe gaan we hier het weekend doorkomen? Maar niets bleek minder waar. Snel verder dus. Via het trapje naar boven kom je op een slaapkamer met twee eenpersoonsbedden. De box-springs zijn schoon en stevig. Geen klachten. Op de kamers boven een net meubel met een wasbak met warm-koud water. Kussens uit voorzorg van thuis meegenomen, maar was niet nodig geweest. Bedlinnen en handdoeken lagen netjes in de villa. Villa 219 bestaat dus uit 5 voormalige villa’s. Bij de buitenste twee villa’s zijn boven de tussenmuren uitgebroken en daar zijn ter plaatse twee nette badkamers met douche cabine gerealiseerd. Niet supergroot, maar wel netjes en schoon. De derde badkamer met een dubbele inloopdouche zit beneden naast de sauna. De toiletten zitten ook allemaal beneden. Vier of vijf, daar moet ik onder liegen. Netjes betegelt met lichte tegels. Dan het trapje af naar beneden. Daar werd de laatste argwaan weggenomen. Wat een balzaal... Links in de hoek zit een nette keuken. Voorzien van een vaatwasser, 2 vierpit kookplaten naast elkaar, 2 koelkasten, 2 koffiezetapparaten, 2 waterkokers, 3 broodroosters en zelfs een senseo. In de keuken voldoende bestek, borden, glazen en pannen voor een gezelschap van 20 personen. Links zit dus de keuken, rechts zit de sauna in de uitbouw. Daartussen drie tafels met houten stoelen met ruim voldoende zitplaatsen. In de resterende ruimte zijn 3 zithoeken gecreëerd waarvan er 2 zijn voorzien van een televisie en een koelkast. Banken niet echt comfortabel, maar de kussens waren wel stevig en schoon. Zoals de gehele villa netjes en schoon oogde. Natuurlijk is het casco van de villa wat ouder en zie je beschadigingen op deuren en muren, maar in het algemeen is het allemaal netjes. Op basis hiervan zou ik een eventuele volgende keer in ieder geval voor de SELECT villa gaan en de standaard villa links laten liggen. Buiten op het terras staan drie houten picknicktafels en een buitenbarbecue waar je bij de receptie een rooster voor kan huren. Voor de villa een groot grasveld waar jong en oud flink kon ravotten. Het gras stond er wat hoog, maar liever te hoog dan net gemaaid.

Boodschappen

De eerste dag hebben we boodschappen gedaan bij de Eurospar in Vielsalm en de tweede dag bij de GB supermarkt in Vielsalm. In de supermarkt op het park heb ik alleen elke ochtend broodjes gehaald. De vrouw achter de kassa was het Nederlands niet machtig, maar met een beetje Nederlands van haar en een beetje Frans van mij kwamen we ook daar wel uit.

Aquafun

Ook hier veel over gelezen. Vies, koud en achterhaald. Allemaal nonsens. Twee keer geweest en beide keren de waterslang in de kleedruimtes gezien, alsmede een medewerker met een schrobber. Zwembad was netjes. Geen Aqua Mundo, maar beter dan waar Roompot en Landal je mee wegschepen als ze het hebben over een subtropisch zwemparadijs. Golfslagbad, kinderbad met leuke speelobjecten, mini-glijbaan, brede familie-glijbaan en een grote glijbaan. Prima voor elkaar want deze wist weer eens te realiseren dat ik er met een half gekneusde elleboog vanaf kwam. Dat ligt overigens aan mijn eigen lompheid. Verder een stroomversnelling waar het echt stroomt, buitenbad en diverse bubbelbaden. De kleine zijn nog steeds gratis, maar de kruiden die je elders aantreft zitten er niet meer in. Aquafun is schoon en alles ziet er netjes uit. Tevens beide keren voldoende toezicht met ervaring.

Uitstapjes

Op de zaterdag naar Spa geweest waar het winkelbestand enigszins tegenviel. Toch een leuke wandeling gemaakt en later op ons terras de BBQ aangestoken. Op de zondag naar Coo geweest waar een deel er met de kajak op uit is getrokken en een andere deel een bezoek heeft gebracht aan Plopsa. Toegang gratis, met een soort van strippenkaart kun je toch een aantal attracties bezoeken zonder direct een duur all-inn ticket te moeten kopen. Interessant voor een dag wanneer het regent of wanneer je niet de gehele dag wil blijven.

Uitchecken

Bij de grote villa zit een eindcheck. Niet bekend of ze dat altijd doen. Omdat men zag dat we de villa netjes bezemschoon aan het maken waren, was het al direct goed en kreeg ik zonder problemen mijn borg weer contact in het handje bij de receptie.

Overall indruk

Prima park met prima accommodaties en faciliteiten van een zeer acceptabel niveau. Ik kan me voorstellen dat het in de wintermaanden allemaal wat minder is, maar volgens mij maak je dat overal mee. Ik heb vanuit onze groep geen wanklank gehoord over het park of de villa.

Hieronder wat foto’s die een verdere indruk geven.

Villa 219, voorzijde

Afbeelding

Villa 219, achterzijde

Afbeelding

Villa 219, keuken

Afbeelding

Villa 219, vergezicht....

Afbeelding

Aquafun (foto van achter glas met mobiel)

Afbeelding

Afbeelding
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Dit waren - destijds - 5 bungalows van 4 personen.
Wel grappig om nu al die voordeuren te zien in 1 huisje.
Ik veronderstel dat je maar langs 1 naar binnen kon  :D
Thielkinga
All-in
All-in

Klopt. Slechts 1 van de 5 deuren is voorzien van een card-slot. Bij de andere deuren kun je alleen van binnen naar buiten.
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Fijn dat jullie verblijf zo meegevallen is. Ik ben zelf best fan van dit park. En zelfs in de winter is er voldoende te beleven. De streek is gewoon prachtig, de villa's liggen leuk op de heuvel en het centrum en Aquafun zijn klein maar fijn. Bedankt voor je TR!
sjorstukker2
All-in
All-in

Bericht door sjorstukker2 »

Erg leuke review! Leuk om is wat meer van dit park te horen  :)
'Werkt bij groendienst Park Zandvoort'
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Nieuw en spannend project voor Sunparks Ardennen opgestart - more to come next months

Bron: Directeur België & Duitsland
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Weet iemand of de spelling van de parknaam gaat veranderen? Zowel op de Twitterpagina als op het entreebord van het park staat nu Sunparks Ardenne zonder N. Dat lijkt onjuist, maar vreemd genoeg wordt er de laatste tijd ook meerdere keren over Sunparks Ardenne gecommuniceerd. ???
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Nog een fotootje van het park:

[img]http://pbs.twimg.com/media/A34lhvLCEAAioLj.jpg:large[/img]

Foto: Twitter Sunparks Ardennen
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="Jeroen"]
Weet iemand of de spelling van de parknaam gaat veranderen? Zowel op de Twitterpagina als op het entreebord van het park staat nu Sunparks Ardenne zonder N. Dat lijkt onjuist, maar vreemd genoeg wordt er de laatste tijd ook meerdere keren over Sunparks Ardenne gecommuniceerd. ???
[/quote]
Waarom zou dat onjuist zijn? Park ligt toch in Wallonië, dus is de naam in het Frans. Klinkt heel normaal  ;)
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Op die manier wel ja en dan klopt het entreebord inderdaad, maar ik had het vanuit het Nederlands beredeneerd en dan klopt de rest van de communicatie niet helemaal. Op de Twitterpagina communiceert men namelijk in het Nederlands en schrijft men het als Ardenne zonder N (Franse naam), op de Franstalige website van Sunparks communiceert men dus in het Frans en schrijft men het als Ardennen met N (Nederlandse naam). Misschien een gekke gedachte van mij, maar dat lijkt me dus iets dat vanwege die talen omgekeerd zou moeten zijn of in ieder geval consequent gespeld zou moeten kunnen worden?
Laatst gewijzigd door Jeroen op 05 dec 2012 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Le groupe Pierre et Vacances veut investir sur le site de Golonfa Vielsalm. Hier soir au conseil communal, le Bourgmestre Elie Deblire a annoncé que le groupe français, projetait de transformer le Sunparks en Center Parcs. Une gamme de parcs de plus haut standing.

Le groupe français projette d'investir dans un premier temps, environ 28 millions d'euros dans la rénovation des 350 chalets, l’aménagement des bâtiments centraux, du hall de sport et du château, pour y créer un spa.

Une demande de subvention à hauteur de quatre millions d’euros a été faite. Région wallonne, Idelux, la Province et la commune sont sollicités. Une deuxième phase porterait  sur la création de villas supplémentaires. Ces dernières années, le Sunparks de Vielsalm affiche un taux d'occupation en demi-teinte et Pierre et Vacances a décidé de réagir

(bron: http://www.rtbf.be/centerparcs.vakantie ... wparken.nl)

Of met andere woorden nadat Center Parcs de Haan terug Sunparks werd, is het nu de beurt aan Sunparks Ardenne om over te schakelen naar Center Parc??!! Gaan ze daar bij Pierre et Vacances nu eindelijk eens weten wat ze willen??!!
Of ze kiezen voor het eerste concept met de 'omgevingsparken' bij Sunparks en de rest bij CP of ze maken er allemaal CP van. Maar toch niet op die manier. Je houdt toch geen keten in het leven met maar drie parken.
Enige positieve hieraan is dat er blijkbaar - in tegenstelling tot De Haan - wel geïnvesteerd zal worden in het product!
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

Lijkt me ongeloof waardig dat ze nu dit park weer van merk willen veranderen. Maar ik kan totaal geen Frans, dus zou het er ook niet uit kunnen halen!
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="Menno."]
Lijkt me ongeloof waardig dat ze nu dit park weer van merk willen veranderen. Maar ik kan totaal geen Frans, dus zou het er ook niet uit kunnen halen!
[/quote]
Het zijn de parkdirecteur en de burgemeester van Vielsalm die toelichting geven op het filmpje. Weinig reden om aan de geloofwaardigheid te twijfelen niet?
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

Ik zeg al, ik versta er dus nog minder dan iets van! :D Ik dus ook niet dat het niet gebeurd, kan het alleen niet geloven!

Om dus op jou te vertrouwen, vind ik het dus echt een waardeloze zet van CP. Hef gewoon het merk SP op, zet alles onder de CP vlag en geef deze parken 1 A 2 vogeltjes. Dat op en neer geduw van die parken, krijg er het heen en weer van!
Laatst gewijzigd door Menno. op 26 jan 2013 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="Menno."]
Om dus op jou te vertrouwen, vind ik het dus echt een waardeloze zet van CP. Hef gewoon het merk SP op, zet alles onder de CP vlag en geef deze parken 1 A 2 vogeltjes. Dat op en neer geduw van die parken, krijg er het heen en weer van!
[/quote]
Met je basisidee ga ik helemaal akkoord, met je vogelindeling helemaal niet  ;D Ik ga zowel naar Sunparks en Center Parcs en de Sunparks marken zijn minstens evenwaardig aan parken als Limburgse Peel, Zandvoort,... Dus ofwel moeten er daar ook vogels van af, ofwel hebben de Sunparksparken (zonder investeringen) er gewoon drie om te starten.
Tom...
All-in
All-in

Bericht door Tom... »

Werkelijk waar, dat ze toch eens ophouden met die onzin...

Als je dat filmpje ziet, is het wel echt een heel sneu park, als ze daar de naam cP op willen plakken, is er wel heel wat werk nodig.

Volgens mij heeft het park gewoon dringend onderhoud nodig en gebruiken ze dat nu om het park door te laten gaan voor een CP park. Het geld moest toch geïnvesteerd, dus maken ze mooi van de gelegenheid gebruik om de beter verkopende CP naam erop te plakken.

Jammer, maarja, voor mij mogen alle nep-CP parken terug naar Sunparks, haha. Ik ben benieuwd wat ze ervan maken en of ze binnenkort duidelijkere plannen bekend gaan maken. Wel een leuk project om te volgen :)
-
markske912
All-in
All-in

Bericht door markske912 »

ik heb van de week eens de parken bekeken en ik telde op zandvoort maar ruim 328 bungalows. Limburgse peel 501 bungalows.

Ik vindt het echter wel mooie parken ik denk dat er zeker top lopende parken van te maken zijn. Dit geldt helaas voor De Weerterbergen ook. Van het laatst genoemde park vindt ik het helemaal jammer. Dit park had bij de grandorado fusie ook naar Landal moeten gaan dan had het er nu net zo mooi bijgestaan als Landal De Lommerbergen en Landal Het Vennenbos.

Ik als landal fan kan met zeer trots zeggen dat ik blij ben dat vennenbos en lommerbergen onder landal behoren. Hier had naar mijn mening weerterbergen ook naar toe moeten gaan.

Maar dan even terug te komen bij de limburgse peel en zandvoort, die zouden van mij ook wel naar Landal mogen, ik denk dat ze bij landal goed op de plaats passen.

Parc sandur vond ik zowiezo niet echt een cp park.

Maar dit even algemeen als Landal fan :)
markske912
All-in
All-in

Bericht door markske912 »

ZE ZULLEN KIJKEN WAAR HET HET MEESTE OPBRENGST
kimpie
All-in
All-in

Bericht door kimpie »

weekend naar ardennen mei 2013
de accommodatie was vies en vuil .slecht onderhouden.puur versleten.
ook al ben ik nu 3 keer naar dit park geweest het verslechterd met de jaren.ook al in 2011 was dit al zo.
het uitzicht is mooi.je kan in de buurt wel wat zien.het personeel receptie waren het vriendelijkst bij buffet en grand cafe waren ze niet vriendelijk we hadden frietjes gevraagt bij buffet 30minuten gewacht nog geen frietjes gehad dus nog is gevraagt na een uur wachten nooit frietjes gehad. bij de grand cafe wou ik een magnum heb 10minuten moeten wachten en ook daar vol au vent gaan eten je kreeg bijna niks vroeger kreeg je meer.ook 30-35minuten moeten wachten.de meisjes wisten zelfs niet meer wie wat besteld had.Ook als we s avonds buffet gingen wie pizza , spaghetti ,.. wouden moesten daar ook eten vind dit niet kunnen ( ze moeten ze maar apart buiten laten zitten) was echt lawaai en te druk.we hebben veel te veel betaald 300euro voor weekend en dat voor een standard bungalow veel te duur voor wat je krijgt en alles puur versleten is.(kastjes vol stof zowel badkamer en slaapkamer in de keuken tafels plakten .)overal spinnenwebben en stof nooit gekuist.Dus badkamer kastjes vol haar en stof spiegel vol plekken) zelfs gordijn aan bad vies op de kamers stof in kasten vloer was volledig kapot .ook de kussens waren vuil en versleten.de bedden doorgelegen( zere rug) . zijn er veel die hun bungalow niet goed vonden zelfs.
Ga er zelfs niet meer terug .een dikke 4 op 10
Dywe
All-in
All-in

Bericht door Dywe »

Wij zijn vorig jaar een weekje in mei hier naartoe geweest.
En dat was prima bevallen. Het huisje was schoon, maar rook wel een beetje naar de open haard. De parkplaza vond ik wel te doen, aardig personeel daar, maar in dat cafeetje waar je het zwembad kon zien waren de tafels soms wel heel plakkerig.
Gratis wifi daar was ook erg fijn en wij vonden de omgeving mooi en leuk. Plopsa Coo hebben we een paar x gedaan, omdat de toegang in feite toch gratis was, hoefden alleen voor ons kindje te betalen.
Groot winkelcentrum in Luxemburg vonden wij best tegenvallen.
Nadeel van het park vond ik dat het nog een hele klim is als je huis vanboven zit. Zwembad was leuk, schoon en veel toezicht.
Cindyvp
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Cindyvp »

Mail gekregen van Sunparks; vanaf 1 januari 2014 zijn alle standard bungalows in sunparks ardennen voortaan te boeken als select. Dit omwille van blijkbaar uitgevoerde renovaties.
Prijs uiteraard nu ook selectprijs.

Boekten dit park vorig jaar als weekendje vooraf aan weekverblijf cp eifel. Was aangenaam verrast door dit mooie park. Rustig, prachtige natuur. Aangename foodstore, zeer leuk en verzorgd zwembad.

In plaza lift toen allang buiten gebruik, met baby of peuter dus wat gesleur naar zwembad, meerdere trappen op en af.

Huisje 144 niet nieuw, maar best ok! Dit type (4pers select) wel raar ingedeeld qua slaapkamers: 1 helemaal bovenaan en 1 aan ingang, hierdoor moest je gans huisje door om 's nachts bij kindjes te gaan.
Vreselijke zetels, maar staan in bijna alle huisjes, enkel exclusive degelijke zetels.
Mooie badkamer, leek vernieuwd.

Nr 144 was kleine klim, maar is zeer steil park, met trappen en mooi maar steil pad naar plaza. Zou persoonlijk nooit veel hoger dan niveau speeltuin of er vlak boven boeken, of je blijft klimmen. Bovenste deel van park niet gezien wegens me iets teveel omhoog stappen, ondanks vaak gewandeld met onze jack russel.

Cottage 561 stond er wat zwartgeblakerd bij, op parkpkan nog steeds niet boekbaar.

Dit park voor ons grote aanrader als tussenstop naar Duitsland en/of uitvalsbasis weekendje Plopsa Coo. Wij hebben abonnementen voor Plopsa, ideale combinatie met Sunoarks Ardennen.

Ga niet af op alle negatieve commentaar, is echt leuk park als je niet de typische cp-animatie zoekt. Wie schrik heeft voor oud huisje boekt 1e verblijf best exclusive.
jürgen
All-in
All-in

Bericht door jürgen »

park Vielsalm wordt blijkbaar Center Parcs Ardennes, cottages worden vernieuwd en verkocht aan eigenaars die dit willen.
worden centrale faciliteiten vernieuwd en center parcs updated??? hopelijk wel
jürgen
All-in
All-in

Bericht door jürgen »

al nieuws over het park?
will i am
All-in
All-in

Bericht door will i am »

Zijn hier op ltf eens gesproken tegen de mensen van p&v die de verkoop doet van bungalows in ltf en ook van het nieuwe park in frankrijk en  die wist me te vertellen dat er een kleine center parcs komt zoals bostalsee in de buurt van namen start met de bouw na het verlof afgewerkt tegen december 2015 ongeveer een 300 tal bungalows
'06:KV; '07:EP,VM; '09:EP,PZ; '10:EP; '11:EP; '12:LTF; '13:PZ, BOST,lAC D'AILETTE; '14:VM,LTF;
gepland '15: 04/ MD, 06/LBF
Plaats reactie