Wij testte de Nieuwe wildwaterbaan op Park De Haan, zie hier de video!!

[Ervaringen & Vragen] Sunparks Ardennen

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over Sunparks & Pierres et vacances.
Jarne
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Sunparks Ardennen

Bericht door Jarne »

In ieder geval moesten wij verleden maand 15 euro betalen voor het rooster, maar zoals ik al zei krijg je dat terug.
-Martijn-
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door -Martijn- »

Jarne schreef: In ieder geval moesten wij verleden maand 15 euro betalen voor het rooster, maar zoals ik al zei krijg je dat terug.
Kijk, dat geloof ik helemaal. Echter blijft ik het dan vreemd vinden dat Sunparks bij de Villa-specificaties andere prijzen handteert dan op het park zelf. Doordoor kunnen natuurlijk misverstanden onstaan terwijl gasten verblijven op het park. Maar het lijkt me persoonlijk ook beter dat je je geld weeral terug krijgt, als je het rooster tenminste weer op een schone manier inleverd, daardoor zullen er wellicht meer mensen van de bijhorende barbeque gebruik maken.
l Fotoverzoek? Vraag me gerust naar foto's van jouw favoriete locatie(s) binnen Center Parcs!
l We zijn er weer! Bezoek nú het vernieuwde Reclame in de signature is verboden!
colake
All-in
All-in

Bericht door colake »

Bedankt voor de info
.NCK schreef: Als je een plattegrond wilt kan ik je die geven, dan moet je even een PM sturen. Eventueel zet ik deze hier in 't topic neer.
Het kan interessant zijn om die plattegrond in dit topic neer te zetten. 
Het ziet er niet naar uit dat diesnel weer online zullen zijn.  En zo hebben andere leden ook nog wat aan dat plan :-)
Jarne
All-in
All-in

Bericht door Jarne »

Toen ik voor het laatst keek via www.sunparks.be --> park (bv. Sunparks Ardennen) --> op het park --> parkplattegrond en toen stonden de types erbij.
colake
All-in
All-in

Bericht door colake »

Jarne schreef: Toen ik voor het laatst keek via www.sunparks.be --> park (bv. Sunparks Ardennen) --> op het park --> parkplattegrond en toen stonden de types erbij.
Die parkplattegrond is daar al minstens sinds het weekend niet meer te bekijken.  Je krijgt daar nu het bericht "Tijdelijk niet beschikbaar" en dat er onderhoudswerkzaamheden bezig zouden zijn.  Waarschijnlijk gaat het echter gewoon over een verkeerde link of is het pdf bestand van de server verwijderd.  Als dat plan daar wel beschikbaar was dan had ik het hier niet moeten vragen  ;)

Het kleine afbeeldingetje op de pagina waar je de plattegrond kan opvragen (http://www.sunparks.be/VL/BE/vakantiepa ... lattegrond) toont inderdaad ook de types.

Ondertussen heb ik toch ook even aan sunparks laten weten dat het plan daar niet meer werkt.
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door centerparcs »

het is tog alang burger expers of (chef ecpres  de haan )
Ondek het vernieuwde "Center Parcs & Zo" op www.cpenzo.tk
Center Parcs & Zo Veel Meer!
Jooost
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Jooost »

Dank voor de foto's! Het ziet er een beetje steriel en verlaten uit....
Nick
All-in
All-in

Bericht door Nick »

Jooost schreef: Dank voor de foto's! Het ziet er een beetje steriel en verlaten uit....
Wat wil je ook als de tent dicht is ;)
martijnC
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door martijnC »

Dank voor de winterse foto's, daar probeer ik nu een zomerse voorstelling van te maken  :) .

Weet iemand of er ook een zandbak en schommels voor een dreumes zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,
Martijn.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Het topic gaat verder op Sunparks Forum:

Klik hier voor [Ervaringen] Ardennen
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Hier kun je alles vragen en vertellen over Sunparks Ardennen. Het voorgaande topic is te vinden op Sunparks Forum.
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Algemeen
Op vrijdag 11 februari aangekomen in Vielsalm voor een weekendje Sunparks Ardennen. Het was ondertussen al een drietal jaar geleden dat ik nog op het park geweest was.
Eerste indruk
De park is makkelijk te vinden. Het is een leuke inkomweg (direct een serieus stuk de hoogte in, kwestie van onmiddellijk het ‘Ardennengevoel’ te krijgen). In het park is de verlichting niet op alle plaatsen even goed. Waardoor we toch wat moeite hadden om tot aan onze villa te raken. De kleine bordjes zijn al niet super vlot te lezen, in het donker lukt het natuurlijk helemaal niet.
Vroeger kreeg je trouwens een uitleg hoe je bij je villa moest raken, vandaag de dag enkel het nummer en (gelukkig) een plattegrond. Het gaat natuurlijk sneller, maar ik vind het wel een pak minder goed.
Villa
Exclusive 547.
Een mooi gelegen villa. Aan de ene zijde liggen nog wat andere villa’s, aan de andere kant een leuk stukje bos en op slechts vijf min. wandelen van het centrum. De villa was perfect in orde en erg net! Ik vind de exclusives van Sunparks echt mooi ingericht en van alle gemakken voorzien. De bedden waren netjes opgemaakt, er lagen handdoeken klaar, zeepjes, flesjes douchegel,… zoals we het van de originele Sunparks gewoon zijn. Een beetje uitleg over de infraroodsauna zou wel mogen. Want je weet op voorhand helemaal niet hoe lang dat ding moet opwarmen en dat bleek langer dan gedacht.
Park centrum
Klein maar best oké. De winkel had alles in huis wat je nodig had, maar was wel wat wanordelijk geschikt. Het park heeft 3 restaurants en 1 brasserie. Wij hebben vrijdagavond buffet gegeten in L’Ardennais. Het was het enige restaurant wat toen open was, op zaterdag was de pizzeria ook open. Je kon wel ook pizza’s krijgen op aanvraag in het buffetrestaurant. Ook het ontbijtbuffet vond plaats in L’Ardennais. De vrijdagavond stond er een Ardens buffet op het programma. Het buffet en het ontbijt waren beiden dik in orde. Voldoende variatie, presentatie oké en een vlotte bediening voor de drankjes. Vriendelijk personeel. Toch vind ik dat ze een betere kennis van de Nederlandse taal zouden moeten hebben. In de restaurants konden ze allemaal wel wat standaardvragen en zo, maar als er iets gevraagd werd, verstonden ze het vaak niet.
In de brasserie hebben we enkel wat gedronken. Daar heb je nog een klein indoorspeelstukje voor de kinderen.
Op de benedenverdieping heb je pool en bowling. Beiden hebben we gedaan. De bowlingbanen zijn echt op en moeten dringend vernieuwd worden. Zelf punten tellen vind ik echt niet meer van deze tijd.
In het parkcentrum vind je trouwens ook nog de tafeltennistafels.
Aquafun
Klein maar fijn is hier helemaal op zijn plaats. De Aquafun bestaat uit een golfslagbad, bubbelbad, 9 ‘privé – bubbelbaden’, stroomversnelling, peuterbad, twee kleine glijbanen, één hydrotube, binnenbad met massagestralen, buitenbad met brubbelligbanken.
Misschien niet super groot, maar de temperatuur was tenminste in orde. Je kon in en uit het water zonder klutteren. (wat een verschil met het Meerdal een maand geleden). De ingang was stuk en er had iemand de toffe job om daar op een stoel alle ingangskaartjes te controleren. De job van je leven? ;-)
De douches waren vernieuwd. Mooi gedaan met die natuursteen. Jammer dat men het bad geen hele opknapbeurt met natuursteen geeft. Er valt echt iets moois van te maken. De kleedhokjes zijn trouwens dringend aan vervanging toe.
Natuur
De villa’s liggen mooi over het heuvelachtig terrein verspreid. Ik vind het van alle originele parken het park met de mooiste ligging van villa’s / natuur.
Eindoordeel
Het was een plezierige terugkomst. Het park heeft wel nog enkele werkpuntjes (betere verlichting, betere openingstijden van restaurants, het in ere herstellen van het hindernissenparcours,…) maar ik vind het een erg gezellig park. Ik ben ondertussen reeds meer dan 10 keer in Vielsalm geweest en het was ook deze keer zeker niet de laatste keer!
rickieboy31
All-in
All-in

Bericht door rickieboy31 »

Leuke review! ;D
kimpie
All-in
All-in

Bericht door kimpie »

Weekje naar ardennen geweest 9mei tot 16mei2011.
het huisje was redelijk in orde na een paar dingens die kapot waren en de hoofdkussen waren versleten en waren vuile donsdekens .Ruiten waren echt vuil niet gekuist!
Waar we zaten waren kleine parkings we stonden daar en we mochten blijkbaar er niet staan .(stond eigenlijk niks op van verboden ofzo )alleen laden en lossen ,dit vind ik niet verantwoord.
Het onthaal was vriendelijk snel geholpen .(ook als ons sleutel niet meer ging kregen we gewoon 2nieuwe)
De mensen van restaurant waren soms vriendelijk .De geldautomaat voor geld te wisselen stond 2-3 dagen leeg!!
Zondags gingen we gaan eten burger het was zelfs niet open stond op ons papier 12-16u en aan deur zelf vanaf 17uur30 dit was onduidelijk moesten zelfs eten l'ardennais.(ook pizza en pasta).Ik vind het ook maar rare uren .
zeker de restaurants en aquafun mocht in de week ook open zijn tot 20uur en weekend 21uur .
Vond het wel een leuke vakantie, maar vorig jaar was het heel veel beter !!
Het is ook laatste keer dat ik sunparks ardennen zal gaan want we hebben daar alles al gezien .
Jammer dat ze maar 3parken meer hebben .
Vind ook dat je al meer als 3keer naar sunparkspark bent geweest dat je eigenlijk vroeger mag inchecken mag ook meer animatie zijn .
Voor dit 4standard villa is voor 1week de prijs te duur waren met 2 !(prijs was meer dan 400euro).
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

Leuke review!  ;) :)

heb je ook foto's gemaakt?
kimpie
All-in
All-in

Bericht door kimpie »

Merci.We hebben helaas geen foto's van sunparks ardennen .We zijn namelijk heel veel weggeweest om iets te gaan bezichtigen .Wel veel in luxemburg rondgelopen.
Was gewoon een kapot kastje deur hangde gewoon af.(zelf maar wat goed gekregen )Soms het bakje van de verwarming tuut tuut tuut gewoon even opgeslagen en was gedaan .Kraan dat beetje drupte in keuken je hoorde het wel tot boven druppen .Tuinstoel die daar kapot stond aan venster.En vrijdags komen er nieuwe mensen dan toe en beetje verder aan villa moesten handdoeken enzo hebben ze brachten dat met een camionette met vol cement,stenen,... dit vind ik ook wel niet kunnen .Dit park geef ik slechts algemeen 6.5/10 vriendelijk 9/10  eetgelegenheid 7.5/10  ligging 8/10  prijs/kwaliteit 7/10
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

[quote="kimpie"]
Merci.We hebben helaas geen foto's van sunparks ardennen .We zijn namelijk heel veel weggeweest om iets te gaan bezichtigen .Wel veel in luxemburg rondgelopen.
Was gewoon een kapot kastje deur hangde gewoon af.(zelf maar wat goed gekregen )Soms het bakje van de verwarming tuut tuut tuut gewoon even opgeslagen en was gedaan .Kraan dat beetje drupte in keuken je hoorde het wel tot boven druppen .Tuinstoel die daar kapot stond aan venster.En vrijdags komen er nieuwe mensen dan toe en beetje verder aan villa moesten handdoeken enzo hebben ze brachten dat met een camionette met vol cement,stenen,... dit vind ik ook wel niet kunnen .Dit park geef ik slechts algemeen 6.5/10 vriendelijk 9/10  eetgelegenheid 7.5/10  ligging 8/10  prijs/kwaliteit 7/10
[/quote]

Maakt niet uit hoor ;)
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Ik ben zelf al vele keren naar Sunparks Ardennen getrokken en blijf het, ondanks dat ik ondertussen ook wel 't meeste gezien heb, een erg leuk park vinden.
Ik was er afgelopen januari voor de laatste keer. Het is natuurlijk een klein park, maar het heeft een erg mooie ligging en ik vind het iets knus hebben. Wel zou ik zelf nooit kiezen voor één van de oude villa's die onderaan het park te vinden zijn. Deze zijn mij toch iets te klein (maar vaak wel goedkoop natuurlijk, 't is maar de keuze die je maakt).
I.v.m. de kleine parkings: er staat toch wel heel duidelijk op het infoblad dat je bij aankomst krijgt dat dit niet toegelaten is. Toen wij er laatst waren, werd dit trouwens ook nog eens keurig vermeld aan de infobalie. Een bord bij elke kleine parking zetten vind ik nou echt niet nodig.
Het is trouwens idd jammer dat men in SP Ardennen nooit animatie aanbiedt. (terwijl dit in KM bv. wel gebeurt (ook al is het miniem, beter dat dan niets  ;) )
kimpie
All-in
All-in

Bericht door kimpie »

Dit park heeft wel een mooie ligging dat wel ga er ook heel graag .Ben ook in sunparks kempense meren geweest vond dit ook wel leuk park .Maar het park dat me meeste tof vond vooral huisje ligging enzo was het park eifel die nu naar center parcs is gegaan .Alleen moest je wel betalen voor het internet .Daar was het wel regelmatig animatie .Moet wel zeggen na 18u kon je niet meer in sporthal voor iets te doen.Wel jammer!Daar waren ze ook wel vriendelijk .zelfs nederlands!
biancaa1979
All-in
All-in

Bericht door biancaa1979 »

ok vraagjeeee

hebben 26 tm 30 maart op sunparks ardennen een select bung gehuurd maar kan nergens duidelijk
vinden wat t verschil is tussen een :

standaard en een select bungalow ja dat hij iets luxer is maar wat er dan luxer is is nergens op heel internet te vinden

wie weet wel t verschil??

tnx alvast van bianc
medewerker market restaurant Meerdal tot juni 2008
4x port zelande. 1x eemhof. 2x heijderbos. 2x zandvoort. 1x huttenheugte. 1x limburgse peel. 2x erperheide. 3x meerdal. 1x heilbachsee. 2x hochsauerland. 1x le trois foretes. 1x vossemeren. 1x de haan
biancaa1979
All-in
All-in

[quote="biancaa1979"]
ok vraagjeeee

hebben 26 tm 30 maart op sunparks ardennen een select bung gehuurd maar kan nergens duidelijk
vinden wat t verschil is tussen een :

standaard en een select bungalow ja dat hij iets luxer is maar wat er dan luxer is is nergens op heel internet te vinden

[/quote]

ps.s  we zitten in de vi656  dat is een 4 persoons select weet alleen nog t bung nr nie das een verassing
tnx alvast van bianc
Laatst gewijzigd door biancaa1979 op 16 feb 2012 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
4x port zelande. 1x eemhof. 2x heijderbos. 2x zandvoort. 1x huttenheugte. 1x limburgse peel. 2x erperheide. 3x meerdal. 1x heilbachsee. 2x hochsauerland. 1x le trois foretes. 1x vossemeren. 1x de haan
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="biancaa1979"]
tnx alvast van bianc
[/quote]
Er is bijzonder weinig verschil kwa inrichting, alleen is hij recenter gerenoveerd. Als je het echt op uiterlijk verschil moet pakken, dan zijn de andere kleuren van muren en gordijnen het grootste verschil.
biancaa1979
All-in
All-in

[quote="apirama"]
Er is bijzonder weinig verschil kwa inrichting, alleen is hij recenter gerenoveerd. Als je het echt op uiterlijk verschil moet pakken, dan zijn de andere kleuren van muren en gordijnen het grootste verschil.
[/quote]

ok weer tnxie ;)  hadden voor select gekozen omdat hij qua prijs zelfde was op de site waar we hebben geboekt en ja dan pak je toch die iets luxere.

maar nogmaals bedankt apirama
Thielkinga
All-in
All-in

Bericht door Thielkinga »

Wij gaan dit voorjaar naar Sunparks Ardennen. Met de hele familie dus we hebben een 20 persoons Select villa geboekt. Iemand daar al geweest?
CP vakanties: 11-12 ZV, 12-03 MD, 12-05 HH, 12-08 HB, 12-09 MD, 13-03 MD, 13-09 Marina Eemhof, 13-10 PZ, 13-12 HB, 14-06 HH, 15-06 VM, 15-08 KV, 16-03 MD, 16-09 PZ, 16-11 HH, 17-03 EH, 17-05 HS, 17-12 PS.
kimpie
All-in
All-in

Bericht door kimpie »

Wij zijn er al geweest maar wel met 2personen .
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

[quote="Thielkinga"]
Wij gaan dit voorjaar naar Sunparks Ardennen. Met de hele familie dus we hebben een 20 persoons Select villa geboekt. Iemand daar al geweest?
[/quote]
Al heel vaak, zowel in 4, 6 als 8 persoonsvilla's, maar nog nooit in één van 20 :-).
biancaa1979
All-in
All-in

ons bungalow nummer is bekend 535 iemand al ervaringen met deze bungalow toevallig ?
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Ik heb nog in de 535 gezeten, maar het is wel al jaren geleden. Deze villa was in Sunparks tijd een cottage. Geen idee of ze die sindsdien nog hebben aangepast. Ik hoop voor jou van niet, want dan heeft hij in ieder geval betere zetels dan de gewone select (het grootste minpunt van de meeste sunparksvilla's  ;) )
Hij is in ieder geval mooi en rustig gelegen. En Sunparks Ardennen is geen groot park, dus je bent zo in het centrum. Naar beneden gaat trouwens vlot, voor het naar boven gaan heb je een leuke klim via de speeltuin.  ;D
biancaa1979
All-in
All-in

apirama

Hoop dan idd dat de banken nog zijn zoals toen jij er was.
Weet nog van de haan dat we van de 2de slaapkamer de kussens pakten om maar lekker te kunnen zitten in de woonkamer

Maar tnx voor je reactie :D

Heb er mega veel zin in lekker de rust en de heuveltjes en natuurlijk knauf in schmiede (lux)  dat was  5 jaar geleden ook zo heel erg leuk om te doen.
Thielkinga
All-in
All-in

Bericht door Thielkinga »

Al maanden geleden voor de periode van 1 t/m 4 juni een grote villa geboekt op Vielsalm. Na de online bevestiging netjes de termijnen betaald, maar met nog twee weken te gaan heb ik verder niks meer gehoord van Sunparks.

Weet iemand hoe dat werkt bij Sunparks? Hoe ver tevoren stuurt men nog eventueel nadere informatie per post / mail? Heb online al wat zitten snuffelen, maar kan er weinig over vinden, vandaar maar even een postje hier.
CP vakanties: 11-12 ZV, 12-03 MD, 12-05 HH, 12-08 HB, 12-09 MD, 13-03 MD, 13-09 Marina Eemhof, 13-10 PZ, 13-12 HB, 14-06 HH, 15-06 VM, 15-08 KV, 16-03 MD, 16-09 PZ, 16-11 HH, 17-03 EH, 17-05 HS, 17-12 PS.
Plaats reactie