Donderdag 2 juli word de nieuwe duo-racer geopend op De Eemhof, wij zijn daar bij!! Weekend van 3 juli reizen wij af naar Park De Haan. Vragen en foto verzoeken kunt u hier plaatsen.

P&V: goed bezig of het begin van het einde?

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over Sunparks & Pierres et vacances.

<t>Pierre & Vacances, een zonnige toekomst voor Center Parcs?</t>

Absoluut
10
28%
Misschien
17
47%
Écht niet
9
25%

Totaal aantal stemmen: 36
Nicoletje
All-in
All-in
Contacteer:

Re: P&V: goed bezig of het begin van het einde?

Bericht door Nicoletje »

P&V spendeert alleen het hoognodige in de CP Parken. Ze hebben Albron al ingeschakeld en die verbouwd alle restaurants, supermarkten en keukens, anders was P&V te veel geld kwijt aan verbouwen, uitbreiden van expertise en renoveren. Maar ondertussen schieten de CP parken in Frankrijk wel als paddestoelen uit de grond  >:(
Nee, ik ben niet eigenwijs. Ik heb gewoon altijd gelijk!
!*! 2,5 jaar gewerkt op de Kempervennen en 3,5 jaar op het Meerdal !*! Nu als reisleidster aan het werk op het mooie Kos :D
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Nicoletje schreef: P&V spendeert alleen het hoognodige in de CP Parken. Ze hebben Albron al ingeschakeld en die verbouwd alle restaurants, supermarkten en keukens, anders was P&V te veel geld kwijt aan verbouwen, uitbreiden van expertise en renoveren. Maar ondertussen schieten de CP parken in Frankrijk wel als paddestoelen uit de grond  >:(
Op zich is de focus op Frankrijk en Duitsland logisch, daar is nog groei in de markt, Nederland is verzadigd. Dat je daarom de parken in Nederland moet laten verpieteren gaat er bij mij echter niet in.
Nicoletje
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Nicoletje »

Ze hoeven in Nederland ook niet meer te bouwen hoor en natuurlijk dat hun focus op Frankijk en Duitsland gelegd wordt, daar is immers nog groei ja.
Maar ze kunnen ook kiezen om te investeren in de parken die ze al hebben en dat wordt te weinig gedaan vind ik. Het wordt een beetje opgelapt en het hoognodige wordt gedaan. Het zou eens zo leuk zijn dat ze ipv een nieuw park te bouwen, het geld gebruiken om de bestaande parken helemaal te restylen en te moderniseren.
Nee, ik ben niet eigenwijs. Ik heb gewoon altijd gelijk!
!*! 2,5 jaar gewerkt op de Kempervennen en 3,5 jaar op het Meerdal !*! Nu als reisleidster aan het werk op het mooie Kos :D
fred_33jr
All-in
All-in

Bericht door fred_33jr »

Waarom zou de nl-markt verzadigd zijn voor CP? Ik zie wel veel bungalowparken hier, maar er zijn er maar een paar met grootse faciliteiten. Ik kan me niet voorstellen dat er bij in Gelderland geen CP bij kan? Ik bedoel..dat CP geen park opkoopt en er cp van gaat maken met de nodige uitbreidingen, AM etc etc.
Remigidius
All-in
All-in

Bericht door Remigidius »

Uit het jaarverslag van P&V Center Parcs blijkt toch één en ander...

De groep heeft zich vorig jaar volledig intern gereorganiseerd. Ze richten zich nu enkel nog op verblijfstoerisme in vakantiehuizen (Pierre et Vacances en Adagio) en bungalowparken (Pierre et Vacances resorts, CenterParcs en Sunparks). De hotels (L'attitude) hebben ze van de hand gedaan.

Op termijn zullen nog meer P&V resorts onder de noemer CenterParcs volgen. Onderzoek loopt hiernaar. CenterParcs is immers hun topmerk voor de bungalowparken. P&V resorts en Sunparks de instap of basic. Omwille van naamsbekendheid is Sunparks sterk ingekrompen, maar dat verhaal is intussen meer dan bekend.

Wat renovatie en investeringen betreft... Opmerkelijk is dat slechts 2 van de 4 Franse parken eigendom van P&V. P&V doet niet alleen verhuur, maar ook verkoop van de bungalows op hun parken. Les Bois Francs en Les Hauts de Bruyeres zijn eigendom van Eurosic. Zij verhuren hun onroerend goed aan P&V. Om te kunnen renoveren in deze parken heeft Eurosic een reeks cottages (386 in het totaal) verkocht aan P&V. Deze cottages kun je nu kopen via P&V en worden volledig gerestyled voor ca. 95 miljoen euro. De overige cottages blijven eigendom van Eurosic. Wel is overeengekomen dat Eurosic het overige onroerend goed (967 cottages en centrale voorzieningen) voor een periode van 10 jaar blijft verhuren aan P&V. Eurosic zal deze renoveren voor 27 miljoen dollar.

Eerder heb ik ook kunnen ontdekken dat niet alle parken in België en Nederland tot het volle eigendom van CenterParcs behoren. De bron vind ik helaas niet meer terug. Wel had ik vorig jaar onthouden dat de parken Erperheide, Huttenheugte, Port Zélande en Meerdal onder één investeerdersmaatschappij vielen. Dit verklaart ook de deels andere investeringen qua renovatie.

Zelf blijf ik van mening, net zoals velen, dat renovatie en investeringen voor de toekomst in de oudere parken in België, Nederland en Duitsland een must zijn voor de toekomst. Helaas, geldt de regel... waarom investeren als het goed draait. Dus, enkel parken met een lage bezettingsgraad krijgen grondige vernieuwing. Wil CenterParcs ook anno 2025 nog aan de top behoren dan mogen er toch wat zaken onder de 'verfborstel' gaan.

Tot slot...
Het project Center Parcs Bostalsee Duitsland heeft op 22 december 2010 met de ondertekening van een Memorandum met instemming van de autoriteiten en het publiek een nieuwe stap gekregen. Dit project van 500 huisjes, waarvan de levering wordt voorzien voor 2013, vertegenwoordigt een investering van 130 miljoen euro en zal verder worden verhoogd door investeringen van derden. (cf. persbericht 18 januari 2011)
max

Bericht door max »

Helaas, heb ik jammer genoeg meegemaakt hoe je een goed bedrijf kapot kunt maken door het verkopen aan  een buitenlandse onderneming!, meestal gaan ze alleen voor de winst, tot dat het spaarpotje leeg is, en ook de naam, die voorheen voor een ijzer sterk merk stond, maar te grabbel is gegooid,  sommige dingen gebeuren openlijk, bezuinigingen!!, andere dingen gebeuren heel snakey, ik wil centerparcs(nederland) nog wel eens zien over 10 jaar!! :(
Plaats reactie