Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Advies Forum] Het twijfeltopic

Heb je een algemene advies vraag, over een boeking, twijfel je tussen verschillende parken enz. Dan kan je terecht in dit forum.
Jbroeders
All-in
All-in

[Advies Forum] Het twijfeltopic

Bericht door Jbroeders »

Hier kan je al je twijfels over twee parken kwijt, onze leden voorzien je van goed advies!
mie
All-in
All-in

Re: Het twijfeltopic

Bericht door mie »

Mag ik hier dan meteen gebruik van maken ?
Wij twijfelen tussen Vossemeren en Kempervennen.
Eerste opmerking : waarom is Kempervennen zoveel duurder dan Vossemeren ? (midweek of week september  premium 4 )
Waar zijn de huisjes het mooist , of meest recent heringericht ?
ramon121

Bericht door ramon121 »

Hallo MIE,
Een hele goede vraag.
Zelf ben ik in beide parken meerdere malen geweest.
vorig jaar zomer nog op de kempervennen en afgelopen kerst nog vossemeren.
Beide parken vinden wij dus ook erg leuk.
Kempervennen is iets meer ingesteld voor de sportieve mensen o.a montana snowcenter, waterski baan.
Verder is het overdekte centrum van de kempervennen iets overzichtelijker van die van de vossemeren.
vossemeren heb je sinds een tijdje de discovery bay, erg leuk voor kinderen en ook in het zwembad is er een nieuwe glijbaan (monkey splash) erg leuk !
Wat wel weer een nadeel is van de vossemeren is dat er behalve nederland 1,2 en 3 geen andere nederlandse zenders op de tv zijn.
Het zijn beide echt hele leuke parken !!
Als je nog vragen hebt stel ze gerust !
ramon121

Bericht door ramon121 »

Hallo Allemaal,

graag willen wij naar een frans park in de zomervakantie.
heeft er iemand een tip ?
groetjes
ramon
weegschaaltje
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Bericht door weegschaaltje »

mie schreef: Mag ik hier dan meteen gebruik van maken ?
Wij twijfelen tussen Vossemeren en Kempervennen.
Eerste opmerking : waarom is Kempervennen zoveel duurder dan Vossemeren ? (midweek of week september  premium 4 )
Waar zijn de huisjes het mooist , of meest recent heringericht ?
Vind persoonlijk Vossemeren het fijnste park van de twee.  Kempervennen zijn we nu twee keer geweest en dat vind ik van de 5 parken waar we geweest zijn, de minste en ik snap ook niet waarom dit zo'n duur park is.  Het enige voordeel (mijn mening althans) dat Kempervennen heeft t.o.v. VM is het zwembad, KV heeft een mooi groot zwembad, dat van VM is klein en niet zo wow en heel klein in verhouding tot de grootte van het park.  Maar als je een midweek in september gaat, zal het er waarschijnlijk niet zo druk zijn.

Voor de rest hangt het was af van de leeftijd van je kinderen, KV richt zich meer op pubers (12+) , VM op kinderen (12-)
sinds 2012:
10 x Erperheide * 9 x Vossemeren * 7 x Kempervennen * 5 x Eemhof * 7 x P. Zélande * 4 x Sandur * 2 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x L. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 2 x Lommerb. * 1 x De Haan * 1 x Mooi Zutendaal * 1 x Eau Heure * 6xroompot
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Wij vinden Les Trois Forets een prachtig park. Veel te doen voor alle leeftijden en een schitterend Zwembad en mooie natuur met veel speeltuintjes, leuke kinderboerderij en binnenspeeltuin. Een echte aanrader.
Stiletto

Bericht door Stiletto »

Ik twijfel tussen 3 Franse parken:
- Les Bois Francs 
- Les Hauts de Bruyères
- Les Trois Forêts

We gaan in juli met 2 kleine kinderen (1 en 3 jaar). Belangrijkste zaken voor mij zijn:
- mooie Aquamundo
- mooie Baluba
- mooie kinderboerderij
- ruime keuze aan restaurants
- mooie omgeving om te wandelen en fietsen

Alvast bedankt!
DeSam
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door DeSam »

Stiletto schreef: Ik twijfel tussen 3 Franse parken:
- Les Bois Francs 
- Les Hauts de Bruyères
- Les Trois Forêts

We gaan in juli met 2 kleine kinderen (1 en 3 jaar). Belangrijkste zaken voor mij zijn:
- mooie Aquamundo
- mooie Baluba
- mooie kinderboerderij
- ruime keuze aan restaurants
- mooie omgeving om te wandelen en fietsen

Alvast bedankt!
Wij zijn het voorbije jaar in alle 3 de parken geweest met 3 kinderen (2jaar, 5jaar en 6jaar).

Alle 3 mooie leuke parken, met elk wel een minpunt of een voordeel.
Maar als we zouden moeten kiezen dan toch terug het minder gekende Les Hauts de Bruyères.

Zou ze in volgende volgorde kiezen:
1. Les Hauts de Bruyères
2. Les Trois Forêts
3. Les Bois-Francs

Hierbij wat korte info bij uw vragen/voorwaarden voor de verschillende parken:

Les Bois Francs:
- Aquamundo: Ruime AM met oa groot peuterbad, waterplayhouse, verschillende glijbanen, ...
- Baluba: Nieuwe Baluba geopend in september 2015.
- kinderboerderij: Is verhuist naar het grasplein rond het kasteel, maar had toen maar enkele dieren.
(2schapen, 5geiten en wat kippen) Daarnaast is in de oude bijgebouwen van het kasteel de paardenstalling.
- restaurants: Buffet, Cocoon, Quick, ...
- wandelen en fietsen: Mooi groen park met zelfs een "voie verte" (groene zone met fietspad) tot in de bijgelegen stad Verneuil-sur-Avre. Het Cycle-Center is ook al voorzien met de nieuwe Gazelle fietsen.

Les Hauts de Bruyères:
- Aquamundo: Mooie ruime AM met verschillende glijbanen oa een Topsy Turvy bandenglijbaan, een kinderbad met verschillende kleine glijbaantjes. Door de grot waar glijbanen en de familieglijbanen in uit komen lijkt de AM veel groter omdat je zowel boven als door de grot kan. Leuke lange wildwaterbaan met op het eind een lange afdaling.
- Baluba: Niet aanwezig maar wel een klein speeldorp in de action factory vergelijkbaar met die in Het Meerdal. Wel leuke speeltuintjes buiten waarvan de grootste zelfs volledig omheind is.
- kinderboerderij: Ruim dierenpark met vele verschillende dieren en met zelfs de mogelijkheid om op bepaalde tijdstippen te helpen bij het voederen.
- restaurants: Buffet, Cocoon, Pizza/Pasta, ...
- wandelen en fietsen: Mooi groen park, maar voor buiten het park te fietsen is het wel wat te ver afgelegen.

Les Trois Forêts:
- Aquamundo: Mooie ruime AM oa peuterbad met zandbak, waterplayhouse, verschillende glijbanen met of zonder band...
- Baluba: Mooie grote Baluba met een gedeelte voor de kleinsten en een gedeelte voor de oudere kids. Ook buiten ruime leuke speeltuintjes.
- kinderboerderij: Ruime boerderij met vele verschillende dieren.
- restaurants: Buffet, Pizza/Pasta, Quick, ...
- wandelen en fietsen: Mooi bosrijk park; maar groot nadeel met kleine kinderen! Zeer heuvelachtig! Niet te onderschatten bij wandelingen met de kids of bij het fietsen. Anders wel een mooi park.

Hopelijk kan ik U hierbij helpen met uw keuze.
Nog vragen? Stel ze gerust!
DeSam
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door DeSam »

DeSam schreef: Alle 3 mooie leuke parken, met elk wel een minpunt of een voordeel.
Maar als we zouden moeten kiezen dan toch terug het minder gekende Les Hauts de Bruyères.

Zou ze in volgende volgorde kiezen:
1. Les Hauts de Bruyères
2. Les Trois Forêts
3. Les Bois-Francs
Nog even een toevoeging:

Dit zou toch de volgorde zijn met kleine kinderen (tem 4jaar) omwille van het feit dat Les Trois Forêts zo heuvelacthig is.

Les Trois Forêts is wel een mooi recent park, met vele activiteiten voor jong en oud.
Met grote speeltuinen zowel binnen als buiten. Ook een mooie leuke AquaMundo.

Vanaf een leeftijd van 4-5jaar zou het meer in deze volgorde zijn:

1. Les Trois Forêts
2=3. Les Hauts de Bruyères = Les Bois-Francs
Stiletto

Bericht door Stiletto »

Bedankt voor de snelle en uitgebreide reactie!

We gaan wellicht  toch LTF boeken.  :D
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

willen graag eind belgische krokusvakantie weekendje weg, enkel in Nederland is het dan geen vakantie denk ik.

In welk park zou het dat weekend eventueel het kalmste zijn?
5x Bostalsee, 1x Les Trois Forets, 1x Kempervennen, 8x Limburgse Peel, 3x Erperheide, 4x Park Eifel, 1x Heijderbos, 1x Huttenheugte, 1x sunparks Ardennen, 2x Lac d'ailette, 1x Landal Lommerbergen, 4x Landal Waterparc Veluwemeer, 1x port zelande
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

Ccmel schreef: willen graag eind belgische krokusvakantie weekendje weg, enkel in Nederland is het dan geen vakantie denk ik.

In welk park zou het dat weekend eventueel het kalmste zijn?
Zo noordelijk mogelijk in NL zou ik zeggen. Kempervennen en Meerdal liggen dicht aan de grens dus daar gaan jullie niet de enige Belgen zijn die denken van we gaan naar NL. Ik zou dus eerder naar Eemhof of Huttenheugte gaan kijken. Een eindje rijden als Belg zijnde, maar ik vermoed wel een stuk rustiger dan de zuidelijk gelegen parken.
Lac d'Ailette midweek 8/10-12/10/2012 - Erperheide weekend 18/01-21/01/2013 -
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
dteunissen
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door dteunissen »

Hmm wij willen volgende week een midweek weg nu ben ik aan het twijfelen tussen 2 totaal verschillende parken namelijk;

Port Zelande en Bostalsee.

Welke raden jullie aan en waarom?
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

Bostalsee omdat het nieuwer is en de AM mij meer aanspreekt, maar da's ieder zijn smaak natuurlijk. En omdat je dan ook weer meer het "buitenland" gevoel hebt dan gewoon in NL/Be. Port zélande lijkt mij meer de moeite als het mooi weer is en je ook van het strand kan genieten enz.
Lac d'Ailette midweek 8/10-12/10/2012 - Erperheide weekend 18/01-21/01/2013 -
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Ik zou voor Bostalsee kiezen' een mooi nieuw park met een leuke Aqua mondo.
Port Zelande is momenteel aan het renoveren omdat de cottages ze er verouderd zijn. Ik zou Daar pas weer naar toe gaan als ze zijn gerenoveerd. Verder vind Ik Port Zelande ook een heel leuk park.
Plaats reactie

Terug naar “[Center Parcs] Advies Forum”