Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Park Allgäu] Informatie, Vragen & Ervaringen

Jemima
All-in
All-in
Like! Gekregen: 6 keren

Re: [Park Allgäu] Informatie, Vragen & Ervaringen (Deel 1)

Bericht door Jemima »

Romei21 schreef: 16 sep 2023, 13:17 Wij zijn momenteel voor een weekje in Allgäu. Ik was ontzettend huiverig gezien de ontelbaar slechte reviews over de schoonmaak en staat van de huisjes, en het onvriendelijke personeel en dure prijzen. Maar niets is minder waar. Het is het meest schone en netste huisje in een CP park naar onze ervaring. Het personeel is gewoon vriendelijk. En de prijzen zijn soms zelfs lager dan in bijv de Nederlandse parken.
Verder is het echt een prachtig park, en de Aquamundo is echt top! Zeker voor ons kindje van 2.
Wat betreft de leeftijd van ons kind, iemand nog tips voor uitstapjes die ook voor haar leuk zijn?
Onze bijna 2 jarige vond skywalk allgau erg leuk. Je kunt kinderwagen meenemen in de lift naar boven en dan over het pad rondrijden. Veel kinder speel dingen beneden.
Huendle baan boven is ook een rondje van ca 45 min. Wagen mocht kosteloos mee in de gondel naar boven. Maar pad is best stijl. Mijn wederhelft heeft aardig moeten duwen. We liepen wel vlak langs de koeien en er was een leuke speeltuin. Kinderen vonden het top, pappa iets minder....
Romei21
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Romei21 »

Jemima schreef: 17 sep 2023, 21:20
Romei21 schreef: 16 sep 2023, 13:17 Wij zijn momenteel voor een weekje in Allgäu. Ik was ontzettend huiverig gezien de ontelbaar slechte reviews over de schoonmaak en staat van de huisjes, en het onvriendelijke personeel en dure prijzen. Maar niets is minder waar. Het is het meest schone en netste huisje in een CP park naar onze ervaring. Het personeel is gewoon vriendelijk. En de prijzen zijn soms zelfs lager dan in bijv de Nederlandse parken.
Verder is het echt een prachtig park, en de Aquamundo is echt top! Zeker voor ons kindje van 2.
Wat betreft de leeftijd van ons kind, iemand nog tips voor uitstapjes die ook voor haar leuk zijn?
Onze bijna 2 jarige vond skywalk allgau erg leuk. Je kunt kinderwagen meenemen in de lift naar boven en dan over het pad rondrijden. Veel kinder speel dingen beneden.
Huendle baan boven is ook een rondje van ca 45 min. Wagen mocht kosteloos mee in de gondel naar boven. Maar pad is best stijl. Mijn wederhelft heeft aardig moeten duwen. We liepen wel vlak langs de koeien en er was een leuke speeltuin. Kinderen vonden het top, pappa iets minder....
Dankjewel voor je reactie! Ik ga dit eens opzoeken, lijkt mij erg leuk.
Romei21
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Romei21 »

mrs Marian schreef: 16 sep 2023, 20:36 Er zijn 3 uitgangen op het park waar je op wandelpaden kan wandelen. De uitgang aan de kant van de kinderboerderij schijnt naar een leuk stukje te zijn.

Verder is het dorp Leutkirch is ook leuk om even rond te lopen. Daar zit ook een heerlijke ijssalon. Hier meer info over het dorp. Leutkirch

In de Market Dome zit een vvv punt. Daar liggen wandelroutes en zij hebben heel veel informatie van de omgeving. Daar ligt ook een uitstapjes gids voor families met kleine kinderen.
Dank! We zijn inderdaad naar Leutkirch geweest, en vandaag zijn we in Lindau geweest. Mooi stadje aan het water. Aanrader.

We hopen morgen wat meer richting de Alpen/bergen te gaan.

Ik vraag mij overigens ook af of iemand hiermee bekend is. Ik werd vanmiddag door CP gebeld met melding dat ik morgen uitgenodigd ben voor een borrel met de manager van het park. Ik snapte het niet zo goed en ben daarna naar de receptie gegaan met vraag of ze wel de juiste persoon hadden gebeld. Maar het klopte, er zijn een aantal gasten uitgenodigd voor een hapje en drankje met de manager. Het voelt wat gek, maar we zijn wel benieuwd :lol:
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 338 keren
Like! Gekregen: 316 keren

Bericht door mrs Marian »

Wat super leuk dat je bent uitgenodigd. Dit heb ik nog nooit eerder gehoord maar misschien heeft het met hun 5 jarige bestaan te maken.

Heerlijk gaan, toch wel bijzonder om er niet naar toe te gaan. Alvast veel plezier en we horen graag hoe het was.

Lindau is heel mooi en prachtig gelegen. Vele gezellige terrassen ook. Wij zijn er ook geweest. Ik dacht dat dit iets te ver voor jullie weg lag daarom had ik het niet benoemd.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
Romei21
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Romei21 »

Wij zijn inmiddels weer thuis. Echt een hele fijne week gehad. Ik ben fan van Allgäu.

We zijn ook nog naar Oberstdorf geweest trouwens, echt een aanrader wat mij betreft.

Dan de uitnodiging die ik ontving.. we zijn gaan kijken maar hadden verwacht dat we verwelkomd zouden worden. In plaats daarvan moesten we zoeken, en zagen we wat mensen aan een tafel met iemand in pak praten. Het personeel keek niet op, zei geen hallo terug toen ik contact probeerde te maken. Waarop ik maar besloot rechtsomkeert te gaan. Had er misschien iets meer van verwacht. Vreemd.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Wat fijn te lezen dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. Ik deel je mening dat je fan bent van Park Allgäu bent. Hier nog één ;) Ik vindt het de afstand echt waard.

Oberstdorf is echt heel leuk. Het is een echt wintersportdorp maar in de zomer ook een aanrader. Wij hebben daar op het plein een terras gepakt met heerlijke taarten!! En een wandeling gemaakt aan de buitenrand. Daar stonden van die koeien met grote bellen. Zo leuk!!
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Wat jammer dat je niet welkom bent geheten. Je verwacht toch dat je een soort van opgevangen word en dan samen word gebracht.
Angelique1111
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 25 keren
Like! Gekregen: 4 keren

Bericht door Angelique1111 »

22 december naar CP Allgäu. We hebben geen early check in.
Mijn vraag is of als je er om 15.00 uur bent of je dan eventueel al naar de cottage kan?
Of hiervoor toch een bericht sturen naar CP Allgäu of dit mogelijk is.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Of je in je cottage kan om 15.00 uur zal er aan liggen of die al klaar is van de schoonmaak.
Ik wil je toch het advies geven Park Allgäu te contacten. Dan kunnen ze het misschien inroosteren.
Maar mocht je eerder op het park aankomen kan je ook even naar de market dome gaan. Of misschien al even gaan zwemmen.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Like! Gekregen: 63 keren
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Nee dit mag niet op Allgau, 16uur werkt je bandje pas. Even een uurtje vermaken op het park.
Bezoek ons YouTube kanaal www.youtube.com/@amfvlogsNL voor echte Center Parcs Vlogs.
Angelique1111
All-in
All-in

mrs Marian schreef: 13 dec 2023, 11:18 Of je in je cottage kan om 15.00 uur zal er aan liggen of die al klaar is van de schoonmaak.
Ik wil je toch het advies geven Park Allgäu te contacten. Dan kunnen ze het misschien inroosteren.
Maar mocht je eerder op het park aankomen kan je ook even naar de market dome gaan. Of misschien al even gaan zwemmen.
We zijn met onze honden, waarvan 1 afgelopen vrijdag is geopereerd. Vandaar onze vraag, want we kunnen niet naar de Market Dome.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Like! Gekregen: 63 keren
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Weet dat ze heel krap zitten met de schoonmaak, maar zou in jou geval het park benaderen en misschien is het dan mogelijk. Daar terplekke vragen kan ook maar beter is dat het al in je boeking staat. Incheck is altijd erg druk. Als je om 15 uur bij het park bent schat ik dat je rond 15.45 pas bent ingecheckt.
Bezoek ons YouTube kanaal www.youtube.com/@amfvlogsNL voor echte Center Parcs Vlogs.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bij ons was de incheck niet druk. Wij kwamen om 14.44 uur aan en waren om 15.01 uur bij het huisje. Wij mochten gelijk door.
Neem even contact op met het park er zal vast een oplossing zijn. Laat je het ons weten hoe en wat?
Angelique1111
All-in
All-in

Ik heb een app gestuurd en moet als we aankomen bij de receptie vragen of we al in de cottages kunnen. De check in heb ik gisteren online al gedaan, weet niet of dat ook uitmaakt. Duimen dat het gaat!
Bedankt voor jullie antwoord!
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Ik duim voor je mee. Alvast een goede reis en heel ceel plezier. Wij horen graag hoe jullie ervaringen zijn van dit verblijf.
Plaats reactie

Terug naar “[Center Parcs] Park Allgäu”