Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Park Allgäu] Informatie, Vragen & Ervaringen

ChantalLilian
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 4 keren
Like! Gekregen: 13 keren

Re: [Park Allgäu] Informatie, Vragen & Ervaringen (Deel 1)

Bericht door ChantalLilian »

Heerlijk om te lezen dit, een positieve review is ook wel eens fijn :azn:

Ik zit nu iedere dag mijnCenterParcs te refreshen, vanaf nu nog 13 dagen te gaan voordat wij ook naar Allgäu gaan.
Voor de 2e keer, zelfde VIP huisje als in 2019 (nummer 55) en ik heb er echt zóveel zin in!

Weet iemand trouwens of je je broodjes kunt omzetten in een VIP-lunchbuffet? Dat kon namelijk vorig jaar in Park Hochsauerland wel tegen een mooi gereduceerd tarief. En eigenlijk was dat best ideaal.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 965 keren
Like! Gekregen: 723 keren

Bericht door mrs Marian »

Een leuk vooruitzicht Park Allgäu! Aftellen nu voor jullie.

Ik meen dat Park Allgäu niet zo meewerkend is voor het omzetten van de VIP broodjes service.
Je schrijft VIP lunchbuffet, bedoel je niet het ontbijtbuffet?
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
ChantalLilian
All-in
All-in

Ja, dat bedoel ik inderdaad, ontbijtbuffet.

Jammer, maar we gaan het gewoon proberen. En anders maar even wat beleg halen 8)
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Misschien dat het nu wel mogelijk is, ik ga duimen voor jullie. Zou het gelijk na inchecken gaan vragen. Laat je het ons weten of het mogelijk was?
ChantalLilian
All-in
All-in

mrs Marian schreef: 01 aug 2023, 19:37 Misschien dat het nu wel mogelijk is, ik ga duimen voor jullie. Zou het gelijk na inchecken gaan vragen. Laat je het ons weten of het mogelijk was?
Ik laat het weten!
Jemima
All-in
All-in
Like! Gekregen: 12 keren

Bericht door Jemima »

Heerlijk 12 daags verblijf in Allgau gehad.
Na een voorspoedige reis (groot stuk over de 4, 7 en 96 gereden) met overnachting ten oosten van Frankfurt kwamen wij 's middags aan bij het park. Gelijk gaan zwemmen, wat een mooie, ruime Aqua Mundo! De kinderen hebben genoten van het babybad (3 glijbanen), waterspeelhuis (met 4 glijbanen) glijbanen buiten, de golven en de stroomversnelling. Wij wisselden soms even af voor een paar rondjes wildwaterbaan. Helaas wel heel veel peuters met zwembandjes kn de wildwaterbaan. Temperatuur van water en de omgeving was top. Voldoende kluisjes. Kleedhokje met aankleedplank voor 1 jarige was soms even paar minuten wachten.
Park zelf is mooi en groen, maar had van ons bosrijker mogen zijn. Het groen tussen veel huisjes is laag, en ik gok dat veel ook niet echt veel hoger gaat worden.
Wij zaten in huisje 106, 4p premium. Ruime zitkamer, waar we wel een losse fauteuil misten. Open haard zit meer bij eethoek/keuken, maar dat was ook wel weer leuk (haardvuur kijken tijdens het spelletjes spelen). Keuken is prima voorzien. Wel maakt de koelkast veel herrie, en sluit niet altijd even goed.
Boven 2 slaapkamers en badkamer met inloopdouche en toilet. Ook Voldoende ruimte voor babybed, waar je ook in het donker makkelijk langs kon lopen.
Huisje was wel warm en de warmte was er moeilijk uit te krijgen.
Ik had wegwerphorren met klittenband mee, ramen dag en nacht open, maar zelfs toen het s nachts <10 graden was gedurende een paar dagen ging dr hitte er bijna niet uit. En ondanks de horren ook nog wel aardig wat muggenbulten.
Huisje was Voldoende schoon. Hing wel wat stof aan de snoeren van de lampen in de slaapkamers en boven op de kasten, maar om dat schoon te krijgen zullen de schoonmakers ladders moeten krijgen om er bij te kunnen.
Vond het wel een domper om bij aankomst een volle afwasmachine aan te treffen die nog niet eens klaar was. Niet mijn ideale begin van een vakantie. Servies was dan gelukkig wel schoon.
Terras had bar weinig privacy! Wel de hele middag zon.
Wandelen naar parkeerplaats of market dome was 5-10 minuten (afhankelijk of de kinderen opgetild werden of zelf liepen)
Vanaf het park naar lindau, munchen, huendle baan, schloss waldburg en skywalk geweest. Allemaal erg leuk. Veel toegangskaartjes ook bij de receptie te krijgen. Munchen bijna 2 uur rijden, de rest 30-45 minuten.
Maandag en vrijdag middag en avond is erg druk bij de receptie, maar verder prima te doen. Vragen via WhatsApp werd ik bijna altijd verwezen om toch weer naar de receptie te gaan in plaats van dat ik het gevraagde antwoord kreeg. En dat onder kantooruren... dat kan allgau echt beter doen.
Vast niet de laatste keer dat we hier in de buurt zijn geweest, de omgeving is prachtig. Weet alleen niet of we dan weer hier op het park verblijven, ook al is het prachtig, want bijna €300 per nacht vind ik wel erg duur.
Fotos Toevoegen
IMG-20230826-WA0034.jpg
IMG-20230826-WA0034.jpg (83.14 KiB) 920 keer bekeken
20230901_094412.jpg
20230901_094412.jpg (282.36 KiB) 920 keer bekeken
20230901_094418.jpg
20230901_094418.jpg (303.48 KiB) 920 keer bekeken
loulou
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 259 keren
Like! Gekregen: 138 keren

Bericht door loulou »

Dank je wel Jemima voor je revieuw ondanks de minpunten hebben jullie wel heerlijk gehad aan je eerste zin te lezen.
Super fijn dat de kids zich hebben kunnen vermaken in de Aqua Mundo.
Je eerste foto vindt ik waanzinnig mooi en heel jammer dat de terrasjes van de cottages weinig privacy bieden.

Staat er een ander park in Duitsland of elders in de planning?
Jemima
All-in
All-in

Bericht door Jemima »

Dank je wel. Die regenboog was in het echt nog veel mooier...

We hebben nog niets geboekt, maar ben al aan het zoeken voor de herfstvakantie ;-)
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Dank je wel voor het review en de foto's Jemima.
Het is een prachtig en leuk park. Wat je over de ligging zegt klopt. Er zijn meerdere cottages die op het terras geen privacy hebben. Als je dat niet wil is het echt eenntip om op voorkeur te boeken.

Het park had voor de aanleg bijna geen bomen meer. De groenvoorziening is helemaal opnieuw aangelegd en als je het verschil zou zien dan is het al behoorlijk gegroeid. Ik heb dit besproken met een medewerker en die vertelde dat de bomen en andere struiken enz. Nog lang niet uitgegroeid zijn. Ik denk alleen wel dat dit nog aardig wat jaartje nodig heeft.

Oeps, 300 euro per nacht! Dat is een serieus bedrag.
Dan komt daar nog veel bij van de reis, eten en drinken enz. Met een gezinnetje loopt dat hard op.
Zitten er meer parken in die buurt dat je weet?
Jemima
All-in
All-in

Bericht door Jemima »

Andere parken in de buurt heb ik niet kunnen ontdekken. Wel wat campings, maar die hebben vaak geen zwembad. Soms zwemmen in een meer, maar dat is vaak smeltwater en vind ik voor 2 kleine kinderen nog geen optie.
Maar ik hou mijn ogen en oren open.
Wij hebben maar zelf gekookt om de kosten wat te drukken. En dat is met die kleintjes misschien nog wel makkelijker dan uit eten.

Op voorkeur boeken is wel nodig als je privacy wil.
ChantalLilian
All-in
All-in

mrs Marian schreef: 01 aug 2023, 19:37 Misschien dat het nu wel mogelijk is, ik ga duimen voor jullie. Zou het gelijk na inchecken gaan vragen. Laat je het ons weten of het mogelijk was?
We zijn inmiddels weer terug en hebben echt genoten van 3 weken Duitsland, waarvan de eerste week Allgäu en de laatste week Bispinger Heide.

De broodjes bij het huisje omzetten naar een VIP-ontbijtbuffet was in Allgäu inderdaad niet mogelijk. We hebben er dan maar gewoon een 7-daags ontbijtbuffet bijgeboekt en de broodjes die we bij het huisje kregen, gebruikt voor onderweg bij uitsapjes en voor de eendjes op het park.
Opvallend was dat de broodjes bij de huisjes altijd zacht waren, ze leken wel van de vorige dag. Bij het buffet waren ze heerlijk echt lekker en zoals het hoort (hard, knapperig en soms nog warm).

Bij Bispinger Heide was het een ander verhaal: bij de receptie begrepen ze onmiddelijk wat we graag wilden en werden de broodjes omgezet naar een VIP-ontbijtbuffet mét een korting van bijna 100 euro. Dat was heel fijn.

Verder echt een fantastische, heerlijke vakantie gehad in Allgäu. Ik mis het park en vooral de omgeving ontzettend erg. Wat is Beieren toch mooi.
Veel gezien, veel gedaan (toppers: top van de Zugspitze, Skywalk, Breitachklamm, shoppen in Forum in Kempten, boottocht Bodensee, Zeppelin museum in Friedrichshafen etc. En we wilden nog zoveel meer doen, maar de kids hadden ook hun wensen: Kids Safari, bootje varen, speeltuin, Baluba en uiteraard: Aqua Mundo, allen op het park zelf). :cool:
Romei21
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Bericht door Romei21 »

Wij zijn momenteel voor een weekje in Allgäu. Ik was ontzettend huiverig gezien de ontelbaar slechte reviews over de schoonmaak en staat van de huisjes, en het onvriendelijke personeel en dure prijzen. Maar niets is minder waar. Het is het meest schone en netste huisje in een CP park naar onze ervaring. Het personeel is gewoon vriendelijk. En de prijzen zijn soms zelfs lager dan in bijv de Nederlandse parken.
Verder is het echt een prachtig park, en de Aquamundo is echt top! Zeker voor ons kindje van 2.
Wat betreft de leeftijd van ons kind, iemand nog tips voor uitstapjes die ook voor haar leuk zijn?
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Hoi Romei21, fijn te lezen dat jullie ervaring positief is met Park Allgäu. Het is een geweldig leuk park vinden wij.

Ik heb zo 1,2,3 geen tips speciaal voor een uitstapje met een 2 jarige. In welke richting moeten wij denken wat leuk is?
Op het park zelf is de kinderboerderij, de baluba, bootjes varen ook erg leuk.
Romei21
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Bericht door Romei21 »

Ik bedoel buiten het park. Wandelingen die goed te doen zijn met een buggy bijvoorbeeld.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Er zijn 3 uitgangen op het park waar je op wandelpaden kan wandelen. De uitgang aan de kant van de kinderboerderij schijnt naar een leuk stukje te zijn.

Verder is het dorp Leutkirch is ook leuk om even rond te lopen. Daar zit ook een heerlijke ijssalon. Hier meer info over het dorp. Leutkirch

In de Market Dome zit een vvv punt. Daar liggen wandelroutes en zij hebben heel veel informatie van de omgeving. Daar ligt ook een uitstapjes gids voor families met kleine kinderen.
Fotos Toevoegen
Screenshot_20230916_202133_Drive.jpg
Screenshot_20230916_202133_Drive.jpg (111.88 KiB) 756 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “[Center Parcs] Park Allgäu”