Welkom op Center Parcs Forum. Het informatie forum voor en door Center Parcs liefhebbers

[Vernieuwingen] Center Parcs De Vossemeren

Nieuws, informatie en vragen omtrent de vernieuwingen van de CP Parken
B767-300ER
All-in
All-in

Re: [Vernieuwingen] Center Parcs De Vossemeren

Bericht door B767-300ER »

mrs Marian schreef:
21 okt 2021, 19:54
een beetje opgesloten tussen 2 vooruit springende delen aan beide zijkanten.
Dat dus. Aan de ene kant de slaapkamer, aan de andere kant de voordeur. En die voordeur ligt vaak aan de kant waar de naastgelgen cottage (welke grenst aan jouw toilet) ook verder naar voren komt of de knik van het rijtje inzit. Die kant kan je vaak al beperkt kijken)
mrs Marian schreef:
21 okt 2021, 19:54

Maar misschien dat het door de grote van de raam mee valt.
Die grootte vind ik dus vies tegenvallen. Het zijn 3 ramen van grofweg een meter breed per stuk. Totaal dus maar een meter of 3.
Dat zijraam maakt echt een verschil in het ruimtelijke effect

(Ter vergelijking, bij de 6P prem/comf Cottages op VM zijn het 2 ramen van circa 1m20 dus 2m40 totaal. Scheelt maar 60cm. En daar heb ik aan de voorkant altijd een opgesloten gevoel.
Beter een 4P cottage. Kleiner raam maar vaak wel 1 kant op vrij uitzicht.

Nogmaals. Prima oplossing om de broodnodige extra badkamer te realiseren, maar ik heb liever de versie die nu al 2 badkamers heeft.
HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(3)/‘21(4)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21(2)
EH: ‘89/‘19/‘20(2)
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: EH (10/21) HB (11/21) KV (01/22)
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

B767-300ER schreef:
21 okt 2021, 19:48

Ik heb de gordijnen nooit dicht anders als dat ik lig te slapen. Vind het heerlijk om aan de achtertafel tijdens een gourmet of spelletje lekker dom naar mensen te kijken die voorbij lopen. Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over de cottage :mrgreen:
Je bent niet alleen daarin, niets heerlijker soms dan mensen kijken.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Snap je punt maar uit ervaring en het werkelijk gezien te hebben blijkt het vaak heel anders. Niet iedereen is gelijk en opgesloten nee. Of je moet al de hele dag door die 2 ruiten kijken. Ga lekker op de bank zitten en geniet van dat uitzicht. Dan ben je dat ene ruitje (waar toch altijd het gordijn van dicht is) zo vergeten. Zie deze type met het ruitje bijna dagelijks en een enkele heeft het gordijn open en dat is ook nog eens als ze vertrekken. Maar ja niet iedereen is gelijk. Dat maakt het juist zo leuk. Vindt je de cottage niets. Gewoon een andere boeken haha
CP_Martijn
All-in
All-in

Bericht door CP_Martijn »

4-persoons VIP cottage Type: VM2531
Cottagenummer: 161

Een prachtige cottage, compleet vernieuwd tot zelfs alle stopcontacten en lichtschakelaars aan toe. Voor een 4-persoons voelt deze erg ruim aan, mede ook door de enorme badkamer met 2-persoons ligbad. De donkere lambrisering, donkergrijze keuken en gekozen materialen geven de cottage een luxe uitstraling.

Vooraanzicht

Afbeelding

Afbeelding

Gang

Afbeelding

Afbeelding

Toilet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keuken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Badkamer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slaapkamers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terras

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
B767-300ER
All-in
All-in

Mooie badkamer inderdaad!

mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Whow wat een mooie foto's heb je geplaatst Martijn.
Dat de kleine dingen zijn meegenomen en het plafon is geverfd maakt het dat deze cottage zeer geslaagd en af is. Ik ben er helemaal weg van ;)
Wat je al schrijft die badkamer is echt ruim. Is hier een slaapkamer bij getrokken? Was dit voorheen een 6 persoons cottage?

Vraagje over het terras, het lijkt meer op een houtkleur beton look dan op de bekende gele pannenkoeken terrassen. Hoe was dat in het echt?
B767-300ER
All-in
All-in

Het beton is nat. Komt daardoor.

Ja dit was van oorsprong een 6P cottage (dat zie je aan de bouw en de manier waarop de schoorsteen is geplaatst…)
De kleinste slaapkamer is bij de badkamer getrokken.

Erg mooie cottage en foto’s.
Het is dat VM niet mijn park is, anders had ik hem zeker geboekt.

CP_Martijn
All-in
All-in

mrs Marian schreef:
11 nov 2021, 21:32
Wat je al schrijft die badkamer is echt ruim. Is hier een slaapkamer bij getrokken? Was dit voorheen een 6 persoons cottage?
Als ik op de oude plattegrond van De Vossemeren kijk, ging het hier inderdaad om een voormalige 6 persoons Comfort.
mrs Marian schreef:
11 nov 2021, 21:32
Vraagje over het terras, het lijkt meer op een houtkleur beton look dan op de bekende gele pannenkoeken terrassen. Hoe was dat in het echt?
Het beton was vrij nat door de regen, dus volgens mij gaat het hier ook gewoon om het beigekleurige beton, dat we van andere parken kennen. De structuur leek wel wat meer grof te zijn. Wel was het zo dat er een lichtere rand omheen lag, wellicht is dat gedeelte later aangebracht?

Edit: de reactie hierboven was me net voor! :lol:
CP_Martijn
All-in
All-in

4 persoons Comfort Type: VM63
Cottagenummer: 159

Als één type na de vernieuwing erop vooruit is gegaan, dan is de Comfort dat wel. De kleuren en gebruikte materialen zijn licht en fris en dat maakt het meteen een heel prettig geheel om naar te kijken! Verder een fijne hoekbank in vrolijk okergeel en veel details die hinten naar het enorme meer op het park. Doordat alles in dezelfde stijl is meegenomen - keuken, badkamer en toilet - oogt het écht als één geheel!

Afbeelding

Gang

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woonkamer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slaapkamers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Badkamer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achterzijde

Afbeelding

Afbeelding
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Wat een enorm verschil, de upgrade is hier heel goed uitgevoerd en zichtbaar. En ook weer zo ruim.
Het raam tot op de grond vind ik ook top. Nog meer het binnen / buiten gevoel in de cottage.
Daar Jan de Bouvrie ooit begon met de kleur wit op Center Parcs vind ik het toch wel leuk dat ze deze witte kleur weer inzetten. Eens wat anders als de fineer houtlook wat je al zo vaak ziet.

Ik zelf zou ze zo weer boeken waar ik voorheen de comfort links liet liggen.
CP_Martijn
All-in
All-in

Andere vernieuwingen
Naast alle cottages staan er nog veel meer projecten op de rol bij Center Parcs De Vossemeren. Zo zijn de shops al in een nieuw jasje gestoken en zijn de Aquatique, Toys & Souvenirs en de Fashion Store verandert naar het inmiddels bekende Shop & Smile-concept. Ook net buiten de Market Dome is een nieuwe speeltuin (in zeevaartthema) terug te vinden, pal voor de Discovery Bay. Verder zijn ze in verschillende zones rondom de Market Dome druk in de weer met de cottages en niet alleen met het interieur. Zo krijgen veel 8-persoons Premium cottages een aangebouwde slaapkamer, zodat dit type over twee badkamers beschikt.

- Shop & Smile-winkels

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- Nieuwe speeltuin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- Cottages met aanbouw

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Dank je wel voor de mooie foto's Martijn.

Ik zie nu pas voor het eerst die koepel in het dak van de Market Dome oeps!! heb nog nooit naar boven gekeken daar.
De shops zien er goed uit.

Leuk dat ze het thema van de Discovery Bay in de speeltuin hebben door laten lopen en daarbij ook weer een aansluiting hebben gemaakt met het grote meer wat op het park ligt.

Je foto's van de 8 persoons geven een verhelderd beeld over de aanbouw.
Daar ik eerder mijn vraagtekens had of het veel zicht zou wegnemen van het grote raam en dat het misschien een hokkerig gevoel zou geven, denk ik dat ik mij het eerder verkeerd verbeeld heb. Of het is bij een aantal wel zo het geval. Wat is jouw indruk daarvan geweest toen je dit in het echt zag?
CP_Martijn
All-in
All-in

mrs Marian schreef:
14 nov 2021, 20:17
Je foto's van de 8 persoons geven een verhelderd beeld over de aanbouw.
Daar ik eerder mijn vraagtekens had of het veel zicht zou wegnemen van het grote raam en dat het misschien een hokkerig gevoel zou geven, denk ik dat ik mij het eerder verkeerd verbeeld heb. Of het is bij een aantal wel zo het geval. Wat is jouw indruk daarvan geweest toen je dit in het echt zag?
In de praktijk vond ik de nieuwe situatie zeker niet storend, juist doordat de kleuren en afwerking niet veel afwijkt van de bestaande bebouwing. Sterker nog, er mogen zo nog wel meer delen van de cottages bekleed worden met kunststof-panelen, zoals bij De Eemhof. Maar dat is weer een andere discussie! :lol:

Ik heb de situatie vanuit binnen natuurlijk niet gezien, feit is wel dat je het zijraam mist, maar vermoed dat de drie grote ruiten aan de voorzijde je nog steeds een meer dan prima uitzicht geven.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

We nemen je mee over het park van Center Parcs De Vossemeren met de Segway en laten veel nieuws zien 8)
Van bouwplaats tot vernieuwde cottage en vernieuwingen in de Market Dome alles komt in beeld!
Met meer dan genoeg aan beeldmateriaal hebben we deze vlog samengesteld.
Benieuwd kijk dan de vlog :-P

AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Een klein vervolg op de vorige vlog! Deze mooie vernieuwde 6-persoons comfort cottage op Center Parcs De Vossemeren. Een comfort cottage met alle gemakken die je tegenwoordig verwacht.
Benieuwd kijk dan snel naar deze cottage tour!
tom1990
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door tom1990 »

Leuk om de vernieuwingen zo met jullie filmpjes te zien. De cottage vind ik erg geslaagd en goed aangepakt; persoonlijk zou ik niet snel meer voor een premium kiezen met deze looks. De eetkamerstoelen en -bank zijn volgens mij dezelfde als die op de Erperheide. Wij hebben er een weekje op gezeten, maar het ziet er leuker uit dan dat het zit. En een flinke televisie ook voor een comfort. Wat mij nog wel opviel in de video is het vreemde ouderwetse stopcontact midden op de muur in de slaapkamer met de gele wand.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Bedankt voor je feedback, ja de bank daar moet je niet een hele avond op zitten, een kussentje zou dan handig zijn. Maar voor comfort is dit toch goed gelukt. De stopcontacten dat viel ons ook op, maar denk dat die nog vervangen worden of inmiddels ook in deze al zijn gedaan.
CP_Martijn
All-in
All-in

tom1990 schreef:
25 nov 2021, 08:18
Leuk om de vernieuwingen zo met jullie filmpjes te zien. De cottage vind ik erg geslaagd en goed aangepakt; persoonlijk zou ik niet snel meer voor een premium kiezen met deze looks. De eetkamerstoelen en -bank zijn volgens mij dezelfde als die op de Erperheide. Wij hebben er een weekje op gezeten, maar het ziet er leuker uit dan dat het zit. En een flinke televisie ook voor een comfort. Wat mij nog wel opviel in de video is het vreemde ouderwetse stopcontact midden op de muur in de slaapkamer met de gele wand.
Was laatst in een 4-persoons Comfort op De Vossemeren en daar zat overal nog oud schakelmateriaal, zo ook op een aantal plaatsen de ouderwetse stopcontacten. Het lijkt erop dat dit bij de Comfort niet meegenomen is in de vernieuwing, bij de 4-persoons VIP was dat wel het geval. Wellicht is dat ook een ´luxe´-dingetje. :lol:

Het grote verschil tussen de Comfort en Premium wordt steeds kleiner, dat komt ook omdat onze standaarden en eisen van een ´basis-inventaris´ steeds groter worden. Vroeger was een vaatwasser heel wat in je Premium cottage, maar tegenwoordig verwacht je die ook wel bij de inboedel van een Comfort. Ook had je destijds bijvoorbeeld tapijt in de Comfort en in de Premium een laminaatvloer, maar ook die verschillen zie je nu niet meer terug, omdat ook Center Parcs meemoet met de tijd. Het zit hem nu vooral nog in de kleine dingen, zoals opgemaakte bedden en het verschil in (luxere) decoratie. De nieuwe Premium is ook goed gelukt, maar is dan toch minder een upgrade t.o.v. een Comfort.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Ben ik met je eens de verschillen zijn heel klein. We hebben ook in een premium gezeten maar dan hangt er bijna niks aan de muur. Best jammer, want je verwacht er wel wat meer van. Als dan het verschil de opgemaakte bedden is dan weet ik wel wat ik kies :lol:
CP_Martijn
All-in
All-in

AMFVLOGS schreef:
25 nov 2021, 10:18
Ben ik met je eens de verschillen zijn heel klein. We hebben ook in een premium gezeten maar dan hangt er bijna niks aan de muur. Best jammer, want je verwacht er wel wat meer van. Als dan het verschil de opgemaakte bedden is dan weet ik wel wat ik kies :lol:
Op welk park was dat? Vooral op Het Heijderbos, waar de vernieuwingen zowat zijn begonnen, zijn de decoraties achterwege gelaten (en volgens mij nog steeds). De andere parken hebben wel meer decoratie aan de wanden bij de Premiums.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

CP_Martijn schreef:
25 nov 2021, 10:30
AMFVLOGS schreef:
25 nov 2021, 10:18
Op welk park was dat? Vooral op Het Heijderbos, waar de vernieuwingen zowat zijn begonnen, zijn de decoraties achterwege gelaten (en volgens mij nog steeds). De andere parken hebben wel meer decoratie aan de wanden bij de Premiums.
Heijderbos inderdaad, Kempervennen had ook minder
Plaats reactie