🏡 Vernieuwde cottages op Eperheide zie HIER 🙋‍♀️🙋‍♂️Welkom op het Center Parcs Forum, Het forum voor en door Center Parcs liefhebbers

[Renovatie nieuws] CP Erperheide

Nieuws, informatie en vragen omtrent de vernieuwingen van de CP Parken
Plaats reactie
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Dit topic is bestemd voor nieuws, informatie en vragen omtrent de vernieuwing van Erperheide.

Vanaf eind 2019.
Groetjes, Marian
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
smartie
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Renovatie nieuws] CP Erperheide

Bericht door smartie »

Hoorde vandaag zeggen dat de werkzaamheden starten in maart 2020 aan de huisjes. Ook het zwembad zou een upgrade krijgen. Helaas wordt voor de upgrade, de saunagedeelte uit het aanbod genomen. Wat we in de plaats krijgen is mij helaas (nog) niet bekend.
Sander
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Sander »

ik heb gehoord van centerparcs Eperheide dat ze 6 persoons cottage gaan krijg
Waneer het in verhuur gaan weten ze nog niet
ze zijn ook niet goed op de hoogte van welke zone er eerst gedaan word
ook de hoofd kantoor weet van niks en we willen in maart er naar toe
smartie
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door smartie »

Het is opvallend hoe weinig men in Erperheide op de hoogte is over hun eigen renovatie. Na de kerstvakantie kan je geen dagtickets voor zwembad + sauna meer boeken. Toen ik daar naar vroeg werd ik van het boekingskantoor naar de info verwezen, daar verwees men vervolgens naar de badmeester. Die heeft zijn collega's gevraagd, maar die wisten ook nergens van. Later was sprake over een mogelijke bug op de website of een klein onderhoud van de sauna, wat ook onwaarschijnlijk lijkt. Want waarom nog onderhoud bij iets dat binnenkort zou verdwijnen.

De refurbish van de cottages zou starten vanaf maart 2020. Deze zou gefaseerd gebeurden en minimaal anderhalf jaar in beslag nemen. De badmeester verwachtte dat pas daarna hand gelegd zou worden aan de renovatie van de Market Dome en Aquamundo. Het zou dus wel eens iets van erg lange adem kunnen zijn.
Monique1976!
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Monique1976! »

Dit kreeg ik als antwoord via Messenger:

De begindatum is niet bij ons bekend, maar het zal als het zover is bekend worden gemaakt op onze Facebookpagina.

Groetjes,
Lianne
smartie
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door smartie »

Eind volgende maand zou men met de renovatie moeten beginnen. Men doet eerst alle cottages, wanneer die afgerond zijn (vermoedelijk 1 - 2 jaar) beginnen ze met een upgrade van de market dome en zwembad. Op de plaats van het saunagedeelte zou wat voor kinderen komen. Beetje vreemd omdat de Aqua Mundo daar al twee baden voor kinderen (en zandbak!) heeft. Bovendien weert men op die manier de iets oudere en trouwe bezoeker uit Erperheide.
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

In Erperheide ontluikt een compleet vernieuwd park
Ruik je die frisheid? Dat zijn de vernieuwingen bij Center Parcs! Recent hebben we van Park Zandvoort een compleet nieuwe vakantiebestemming gemaakt en wordt De Eemhof onder handen genomen. Nu gaan we ook Erperheide (B) een complete make-over geven.

Geïnspireerd door de omgeving
Net als bij de vernieuwingen in de andere parken laten we ons ook in Erperheide inspireren door de omgeving. Erperheide ligt midden in de bossen, waar je met de kids heerlijk kunt wandelen en fietsen. Dat betekent dus dat je veel natuur, natuurlijke materialen en groene tinten terug gaat zien. In het frisse nieuwe interieur van je vernieuwde cottage, maar bijvoorbeeld ook in de vernieuwde Market Dome met z’n gezellige restaurants.

Afbeelding

Paradijs voor kinderen
Nóg een inspiratiebron voor het vernieuwde Erperheide: onze gasten. Of beter: onze jonge gasten. Het park is immers een waar paradijs voor gezinnen met kleine kinderen. We gaan je daarom bijvoorbeeld verrassen met een gloednieuwe thematische speeltuin. Maar ook met bijzondere thema-cottages, waar je gegarandeerd een avontuurlijke, speelse vakantie beleeft.

Afbeelding
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bijzondere accommodatie, Dieren in het bos cottage

4 personen 2 Slaapkamers 64m²

Verblijf in een dierenwereld vol leerzame ontdekkingen.
Een gethematiseerd interieur, waar je in elke kamer een nieuw dier ontdekt.
Speciale geheime doorgangen voor kinderen

Wij laten je inspiratie foto's zien hoe die gaan worden op De Erperheide.

Woonkamer en keuken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Badkamer.

Afbeelding

Slaapkamers.

Afbeelding

Afbeelding

Spelen en ontdekken.

Afbeelding

Afbeelding
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

We zijn ondertussen al bijna 2 weken toe. Maar geen gasten, wilt niet zeggen: geen bedrijvigheid!
De renovatie gaat volop verder. Heftrucks en vrachtwagens rijden op en aan... 🚛👷🏻
Een echte bouwwerf! Binnenkort kunnen we jullie verwelkomen in onze nieuwe 2-persoons VIP cottages. Hier alvast een preview! 🏡

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Erperheide
fred_33jr
All-in
All-in

Bericht door fred_33jr »

De 2 persoons cottages zijn mooi aan het worden. Ik blijf er echter wel bij dat het geen echte renovatie is, we hebben het over een restyle. Ik mis duurzaamheidsoplossingen. Betere isolatie, plafonds die niet veranderen etc.
Hoe lang is de levensduur van de oude bakema's?
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Dat ben ik gedeeltelijk met je eens.
Ik heb geen idee wat de levensduur zal zijn.
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

4 persoons VIP Center Parcs Erperheide EP1282

VIP cottage Vernieuwd

Deze 4 persoons VIP cottage is 66m² groot. Er zijn 2 mooie slaapkamers en een luxueuze badkamer.
Streaming Wi-Fi is inbegrepen en huisdieren zijn toegestaan (mits het betalen van een toeslag).
Bedden zijn opgemaakt en er ligt per persoon een handdoekenpakket (badlaken en handdoek) klaar.
Elke morgen worden er een variatie aan lekkere broodjes aan de deur bezorgd.
Alles dus om een leuke en ontspannen vakantie te hebben.

In de vernieuwde VIP cottages werd er met rustgevende en natuurlijke materialen gewerkt. De kleuren verbinden de cottages met de natuur in het park, hier en daar vind je wat accenten met bladerprints of vosmotieven.

De living met een iets robustere sofa, heerlijk om 's avonds na te genieten van alle avonturen op het park.
Afbeelding

Afbeelding

De eethoek met mooie stevige stoelen en tafel. De luchter vind ik persoonlijk prachtig.
Afbeelding

De keuken werd natuurlijk ook onder handen genomen, maar nog steeds is hij voorzien van de nodige apparaten en kookgerei.
Afbeelding

In de slaapkamers werd gebruikt gemaakt van lichte kleuren. Hier kun je heerlijk dromen van alle leuke momenten.
In 1 van de 2 slaapkamers is er ook een TV.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De luxueuze badkamer is voorzien van een inloopdouche, jacuzzi, wastafel en een Finse of infrarood sauna.
Alles om helemaal te ontspannen en te genieten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zoals we gewoon zijn bij de VIP cottages is er terras met mooie tuinmeubelen en een eigen barbecue.
Afbeelding

Afbeelding
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Wat een mooie cottage. De natuurlijke tinten vind ik prachtig. Rust en toch warm.

Ik vroeg mij af hoe de indeling is van de cottage en heb het even opgezocht.
Op die plattegrond zie ik dat het van oorsprong een 5 persoons cottage is.
Er is een badkamer met ligbad, toilet en wastafel. De sauna zit op de plaats waar bij de 5 persoons een 1 persoons slaapkamer zit/zat.
Dan zit er ook een apart toilet. Het lijkt erop dat daar een stukje is aangebouwd.
Als je op de plattegrond kijkt zie je de schuine wand. Daar was eerst de voordeur. Nu is er een halletje voor gebouwd. Dus er is nu een echte hal die was er niet.

Afbeelding
JokeV
All-in
All-in

Nieuwe speeltuin op Erperheide

Bericht door JokeV »

Nieuwe Speeltuin Center Parcs Eperheide

Op heel veel parken zijn ze de speeltuinen aan het vernieuwen. Met nieuwe toestellen, leuke figuurtjes en mooie kleurtjes.
Ook op Erperheide kreeg de grote speeltuin een opfrissing. Zelfs ik krijg zin om er te gaan spelen.
Deze speeltuin ligt trouwens dicht bij de kinderboerderij, bij het strandje en het Kids verkeerspark.
En dichtbij de Kindercottages, wij logeerden vroeger vaak in cottage 230 en toen konden onze dochters gewoon via de tuin naar de speeltuin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Wat een leuk thema.
Het zijn hier andere dieren als op Park De Haan en De Eemhof.
Zou dat komen omdat deze speeltuin bij de kinderboererij ligt?
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

mrs Marian schreef:
09 jan 2021, 19:59
Wat een leuk thema.
Het zijn hier andere dieren als op Park De Haan en De Eemhof.
Zou dat komen omdat deze speeltuin bij de kinderboererij ligt?
Dat zat ik ook te denken: "kozen ze hier voor boerderijdieren omdat het bij de kinderboerderij ligt?"
Heel creatief en leuk voor de kinderen. Deze speeltuin zal net iets leuker zijn dan een gewone ;-)
JokeV
All-in
All-in

Vernieuwde 2 persoons VIP

Bericht door JokeV »

2 pers VIP , Center Parcs Erperheide type EP1281

VIP cottage Vernieuwd

Na de 4 pers VIP is het tijd om de 2 pers VIP te verkennen.

Deze cottage heeft 1 slaapkamer en 1 hele mooie badkamer. Er is ook een extra kamertje waar eventueel een babybedje kan staan.
Met 64m² meet hij heel ruim, even ruim als een 5 persoons cottage.

Uiteraard is ook hier Streaming Wi-Fi inbegrepen, net als een handdoekenpakket (badlaken en handdoek) en een assortiment lekkere broodjes die 's ochtends aan de deur gebracht worden. Ook zijn de bedden reeds opgemaakt.

Zin in een ontspannen, romantische vakantie met z'n 2, dan is deze cottage echt wel ideaal.
Je kan de dag beginnen en eindigen met een saunabezoek zonder daarvoor de deur uit te moeten.

We zien hier hetzelfde kleurenpalet als in de 4 pers. VIP. En ook de meubels zijn hetzelfde.
Ook hier dus ook een mooie sofa.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De keuken is voorzien van alle het nodige: kookplaat, koelkast, vaatwasser, combimagnetron, NESCAFÉ Dolce Gusto, filter-koffiezetapparaat, broodrooster, citruspers, waterkoker, servies, bestek, potten en pannen. Er is ook een keukenpakket voorzien met keukenhanddoek, vaatdoek, enkele vaatwastabletten enz.

Afbeelding

De slaapkamer is voorzien van een 2de TV.

Afbeelding

Afbeelding

In dit kamertje is er extra bergruimte en plaats om een babybed te plaatsen.

Afbeelding

De ruime badkamer hier is voorzien van een infraroodsauna, een bubbelbad, een regendouche en een wastafel.
Er ligt in de badkamer ook een klein verzorgingspakket klaar, als extra verwennerij.
De indeling van de badkamer kan verschillen van deze op de foto's.
Het toilet zit niet in de badkamer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals bij iedere VIP heb je ook hier een eigen barbecue op je terras.

Afbeelding

De plattegrond van de 2 pers. VIP

Afbeelding
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

5 persoon premium, Center Parcs Erperheide. Type EP1272

Vernieuwde 5 persoons Premium

Wil je het comfort van opgemaakte bedden, 2de tv in de slaapkamer, Dulce Gusto-koffieapparaat en een vaatwas, maar hoeft de extra luxe van een VIP niet?
Dan is de Premium iets voor jou!
Ik kies meestal voor dit niveau omdat ik het wel handig vind dat ik geen donsovertrekken moeten meebrengen, dat scheelt al een pak in de bagage.
En geef toe, het is toch net dat ietsje meer vakantie met opgemaakte bedden.

De 5 persoons premium is 64m² groot, heeft 3 slaapkamers en 1 badkamer.

De kleuren en materialen die hier gebruikt zijn, zorgen voor een verbinding met de natuur. Het groenblauw met een toefje geel zorgt voor een warme en gezellige sfeer. Ook de decoratie is afgestemd op het bosleven. Mooie dierentekeningen en houten spiegeltjes zorgen daarvoor.
Ook in deze cottages staat een nieuwe sofa, die er heel makkelijk uit ziet. Wie kijkt er ook al naar uit om deze eens uit te proberen?

Afbeelding

Afbeelding

Heel leuk dat er zelfs bij de stoelen gespeeld wordt met kleur.

Afbeelding

De keuken is ook vernieuwd en nog steeds voorzien van al het nodige: koelkast, vaatwasser, combimagnetron, NESCAFÉ Dolce Gusto enz.

Afbeelding

Er zijn 2 slaapkamers met 2 samenstaande éénpersoonsbedden en 1 slaapkamer met 1 éénpersoonsbed. 1 slaapkamer heeft een tweede tv.
Door de grote, vernieuwde, ramen kun je vanuit je bed kijken naar de diertjes. Tip: neem eens wat vogel- en eekhoornvoer mee, heerlijk om ze te zien smullen op je terras. Geef wel liefst geen brood, dat is niet zo goed voor hun maagje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een mooie badkamer met wastafel en bad/douche combinatie, geen grote luxe maar wel netjes vernieuwd.
Het toilet bevindt zich hier wel in de badkamer:

Afbeelding

Een gezellig terrasje midden in het groen:

Afbeelding

plattegrond van de 5 persoons premium cottage:

Afbeelding

Heb je vragen over deze of andere cottages, aarzel dan zeker niet om ze te stellen!
En heb je zin gekregen om te boeken? In het topic "Vind via het CenterParcsForum de beste aanbieding!"(viewtopic.php?f=39&t=6583) vind je steeds de nieuwste aanbiedingen en kortingen.
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

Mindervaliden Premium cottage ,Center Parcs Erperheide. Type EP1274

Vernieuwde Mindervaliden Premium cottage

Deze Cottage is geschikt voor 4 personen, heeft 2 slaapkamers, 1 badkamer en ingerichte keuken.
Hij is 74m² groot en volledig aangepast aan de noden van een rolstoelgebruiker.

Net zoals alle premium cottages beschikt hij over enkele kleine extra's zoals NESCAFÉ Dolce Gusto, tweede TV in de slaapkamer, een föhn en opgemaakte bedden bij aankomst. Wi-Fi is inbegrepen (geen streaming Wi-Fi) en huisdieren mogen mee, mits het betalen van een toeslag.

De aankleding is ongeveer hetzelfde van de andere premium cottages, kleuren en materialen die naar de natuur verwijzen, dierenprenten enz.
Alleen staat o.a. de tv en de haard anders, zodat er overal voldoende ruimte is om met de rolstoel te manoeuvreren.

Ook de weg naar de cottage is aangepast, die is vlakker en breder dan bij andere cottages. En er is geen opstapje bij de deur.

Afbeelding

De keuken is anders ingedeeld, met meer ruimte erlangs en is ook verlaagd zodat bijna alles bereikbaar is.
Let ook op de stopcontacten die vooraan aan het werkblad zitten.
Je ziet hier op de foto ook de mooie grote ramen die voor veel lichtinval zorgen.

Afbeelding

De gezellige leef- en eetruimte met mooie sofa. De tv staat hier op een tv-meubel, terwijl hij bij de meeste andere cottages aan de achterkant van de keuken "hangt".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De badkamer werd natuurlijk ook vernieuwd, met lichtgekleurde tegels. Er is een douche met verplaatsbare stoel (er is geen mogelijkheid om liggend te douchen), een wastafel en een verhoogd invalidentoilet.

Afbeelding

Er zijn 2 vernieuwde slaapkamers: 1 slaapkamer met verhoogde en samenstaande éénpersoonsbedden (10 cm hoger) en 1 slaapkamer met 2 éénpersoonsbedden (10 cm hoger), dekbedden en hoofdkussens, tweede TV in één slaapkamer.

Afbeelding

Afbeelding

Ook bij deze cottage kun je natuurlijk genieten van je eigen terras, makkelijk bereikbaar vanuit de leefruimte.

Afbeelding

Op de plattegrond zie je goed dat de inrichting toch net iets anders is.

Afbeelding

Ik vind dit persoonlijk een hele aangename cottage, vooral door de extra ramen bij het terras.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Hoi Joke,

het lijkt wel of er een extra raam zit bij deze cottage. Daar is normaal een muur toch waar de tv ook staat?
Het geeft nog meer het buiten binnen gevoel zo en net wat je zegt ook veel meer licht.
BaVe01
All-in
All-in

Bericht door BaVe01 »

Ik ben dan nog nooit op de Erperheide geweest, maar ik volg de renovatiefase wel.
Die opgeknapte bungalows zien er inderdaad goed uit en grappig dat dit veel gaat lijken op de gerenoveerde 5 Comfort én Premium van De Eemhof in Nederland. Het is tegenwoordig altijd een goede keus om de bungalows in oppervlakte te vergroten.

Van 64 m2 naar 74 m2 is een grote vooruitgang. Jammer dat de gewone gerenoveerde 4 en 5 Comfort én Premium-bungalows (dus vier typen) dit niet meekrijgen, want persoonlijk kan ik het goed voorstellen dat mensen een bungalow krapjes vinden als 4 of 5 volwassenen tegelijkertijd daar verblijven. Tip: Bouw net als op De Eemhof een nieuwe slaapkamer aan zodat er 6 personen ruim kunnen zitten (ca. 80 m2). Maar nogmaals, dat is mijn ervaring.
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

mrs Marian schreef:
14 jan 2021, 18:51
Hoi Joke,

het lijkt wel of er een extra raam zit bij deze cottage. Daar is normaal een muur toch waar de tv ook staat?
Het geeft nog meer het buiten binnen gevoel zo en net wat je zegt ook veel meer licht.
Klopt, het grote raam waar normaal de schuifdeur naar het terras zit, is hier dubbel zo groot. Dat kan omdat de keuken ook anders zit.
Naast de schouw zit volgens mij trouwens ook een raam, op de foto's dacht ik dat het een spiegel was maar op het grondplan lijkt het een raam te zijn. Zou het kunnen dat het halletje bijgebouwd is? De meeste cottages op EP hebben/hadden dit niet.

Het lijkt me heerlijk, zo'n lichtrijke cottage. En voor mij is dat: meer ruimte om naar buiten te kijken en eekhoorntjes te spotten (ik moet er 1 gezien hebben, anders ga ik niet naar huis :lol: )
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

BaVe01 schreef:
14 jan 2021, 19:04
Ik ben dan nog nooit op de Erperheide geweest, maar ik volg de renovatiefase wel.
Die opgeknapte bungalows zien er inderdaad goed uit en grappig dat dit veel gaat lijken op de gerenoveerde 5 Comfort én Premium van De Eemhof in Nederland. Het is tegenwoordig altijd een goede keus om de bungalows in oppervlakte te vergroten.

Van 64 m2 naar 74 m2 is een grote vooruitgang. Jammer dat de gewone gerenoveerde 4 en 5 Comfort én Premium-bungalows (dus vier typen) dit niet meekrijgen, want persoonlijk kan ik het goed voorstellen dat mensen een bungalow krapjes vinden als 4 of 5 volwassenen tegelijkertijd daar verblijven. Tip: Bouw net als op De Eemhof een nieuwe slaapkamer aan zodat er 6 personen ruim kunnen zitten (ca. 80 m2). Maar nogmaals, dat is mijn ervaring.
Ik ben dan weer nog nooit op De Eemhof geweest, dus kan moeilijk vergelijken.
Maar wij hebben eigenlijk nooit het gevoel gehad dat de cottages klein zijn. Tenslotte ga je ook niet naar CP om een hele dag in je cottage te zitten. En dat willen ze ook niet hé, ze willen dat je actviteiten doet, een glaasje gaat drinken, geniet van het entertainment enz.
Alleen de sofa's vond ik wel klein, zeker voor 4 of 5 volwassenen.
Maar zoals je al aangeeft, iedereen ervaart het anders hé en gelukkig maar dat we allemaal anders zijn, anders was het maar een saaie wereld ;-)
BaVe01
All-in
All-in

Bericht door BaVe01 »

[JokeV] Zo is het maar net! ;-) Maar toch is een uitbreiding een goede optie anno 2020. Gewoon voor alle omstandigheden voorzien.
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

Eperheide 4 pers. dieren in het bos cottage EP1291

Dit is niet zomaar een vernieuwde cottage op Erperheide, maar een volledig nieuw concept! En wat voor één!
Deze cottage is echt prachtig, de droom van menig kind en zelfs van veel volwassenen waarschijnlijk.

In deze 4 persoons cottage zijn er 2 slaapkamers, 1 badkamer en een extra speelruimte. Hij is 64m².
De services hier zijn dezelfde als bij de Premium cottages, dus o.a. opgemaakte bedden, keukenpakket, NESCAFE Dulce Gusto enz.
Wi-Fi is inbegrepen (geen Streaming Wi-Fi) en huisdieren zijn toegelaten, mits het betalen van een toeslag.

In deze bijzondere cottage is de natuur letterlijk naar binnen gehaald, met groene kleuren, houten elementen en speelobjecten van de dieren uit het bos.

Elke kamer in de Dieren uit het Bos cottage heeft een ander thema:

Voor de woonkamer haalden de ontwerpers hun inspiratie bij de vliegende dieren en de dieren die in de bomen leven.
De kinderen kunnen vanuit het grote vogelhuis alles in vogelperspectief bekijken. Van hieruit zien ze talloze andere vogelhuisjes, mooie tekeningen op de muur en een gezellige zithoek. Door het grote raam kunnen ze met wat geluk de echte vogeltjes spotten.

Afbeelding

Afbeelding

De eethoek heeft ook een beetje de look van een boshuisje, kijk eens naar die mooie tafel, net dat beetje anders.
Die groene krans op de muur verbergt de geheime ingang naar de speelruimte. Je kruipt door de struiken...

Afbeelding

...en je komt terecht in deze toffe speelruimte! Hier kunnen de kids naar hartenlust klimmen en klauteren.

Afbeelding

De keuken valt ook niet uit te toon, helemaal uitgevoerd in een houtlook met eikeltjes als handvaten.
Van spelen krijg je honger maar geen probleem, hier is alles aanwezig wat nodig is om een lekkere maaltijd klaar te maken:
koelkast, combimicrogolf, gasfornuis, keukengerei en een vaatwas.

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn vernieuwde slaapkamers: 1 met 2 samenstaande 1-persoonsbedden en 1 met een stapelbed.
De inspiratie voor de slaapkamers werd gehaald bij gravende dieren en nachtdieren.

De kinderen gaan deze kamer zeker "bereleuk" vinden. De beren in dit bos...euh, indeze kamer zijn echte knuffelberen,
na het vele spelen, zullen de kinderen hier zeker goed slapen!
Let ook hier eens op de details: de berenspiegeltjes en de nachtlampjes in de vorm van een blad passen volledig in het thema.

Afbeelding

Afbeelding

In deze slaapkamer kunnen de ouders een uiltje knappen (ja, sorry, ik kon het niet laten ;-) ).
Hier werd door het donkerblauw en de houten elementen een warme en rustige sfeer gecreëerd.
De decoratie en inrichting tilt deze kamer naar net een beetje een hoger niveau, een aangename ruimte om te ontspannen.
Er is hier ook een tweede tv aanwezig.

Afbeelding

In de badkamer bevind je je tussen de zwemmende dieren en amfibieën (gelukkig niet letterlijk).
De fun houdt niet op, geen saaie badkamer hier. Douchen was nog nooit zo leuk!
Naast een inloopdouche is er ook een wastafel en een toilet in deze ruimte.

Afbeelding

Dan rest er enkel nog een terras tussen het groen, gooi hier wat nootjes en dan komen de dieren uit het bos zeker tot bij de cottage.
Of zet wat nootjes op de tafel, met een glaasje wijn en frisdrank en ga gezellig aperitieven.

Afbeelding

Het grondplan van deze cottage.

Afbeelding

Ook op andere parken vind je al soortgelijke cottages, in het topic "Cottage info en foto's" vind je alle info.
Hier viewtopic.php?f=39&t=6583 vind je een link om te boeken.

1 ding ben ik zeker, de kinderen gaan dit zeker super vinden!
Het naar huis gaan op het einde van de vakantie wordt misschien wel een probleem ;-)
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

Eperheide 4 persoons Comfort cottage EP1251

Vernieuwde persoons comfort

Deze cottage is 64m², heeft 2 slaapkamers en 1 badkamer.
Standaard Wifi is inbegrepen en huisdieren zijn toegelaten mits het betalen van een toeslag.

Geniet van een comfortabel bed, een fijne badkamer en een goed ingerichte keuken, alle comfort om te genieten van een leuke vakantie.
Je begint goed uitgerust aan een dag vol plezier en avontuur, en 's avonds kun je terug heerlijk ontspannen in deze leuke cottage.

Vernieuwde badkamer met douche, wastafel en toilet.
In sommige cottages bevindt het toilet zich niet in de badkamer, maar is het toilet apart.

In de vernieuwde comfortcottages werd comfort gecombineerd met speelse kleuren en decoraties.
De gele hoekbank valt hier op, zeker in combinatie met de lichtblauwe wand.
Voor de decoraties zocht men terug inspiratie in de natuur: bos en bladerenmotieven en tekeningen van egeltjes.

Afbeelding

Afbeelding

Een leuke eethoek met bank, rara waar gaan de kinderen willen zitten...

Afbeelding

Vernieuwde ingerichte keuken: kookplaat, koelkast, vaatwasser, combimagnetron, filter-koffiezetapparaat, broodrooster, citruspers, waterkoker, servies, bestek, potten en pannen. Ja, je leest het goed, er is nu ook een vaatwasser in de Comfort cottages.

Afbeelding

Er zijn 2 vernieuwde slaapkamers met 2 samenstaande éénpersoonsbedden, dekbedden en hoofdkussens.
De bedden zijn niet opgemaakt. Wie boekt via de Nederlandse site is verplicht om bedlinnen bij te boeken. Via de Belgische site kun je er ook voor kiezen om zelf je bedlinnen mee te brengen. Wie ze er bij boekt, heeft meer plaats in de koffer voor andere dingen en hoeft ze na de vakantie niet te wassen en strijken natuurlijk ;-)
Door de zachtgroene kleur en houten decoraties zijn de slaapkamers een oase van rust.

Afbeelding

Hier is er ook nog een extra kamertje waar een babybed geplaatst kan worden. Een babybed en kinderstoel is trouwens aanwezig in de cottage.

Afbeelding

En natuurlijk is er ook een gezellig terrasje omgeven door groen.

Afbeelding

Het grondplan van deze cottage.

Afbeelding
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

5 persoons comfort Erperheide EP1252

Vernieuwde 5 persoons comfort

De 5 persoons comfort verschilt niet zo veel van de 4 persoons. Hij is ook 64m² groot en heeft dezelfde inbegrepen services.
Standaard WiFi en huisdieren toegelaten mits het betalen van een toeslag. Waarom deze toeslag? Omdat een cottage waar huisdieren logeerden meestal wat extra moet schoongemaakt worden.

We zien hier dus dezelfde gele sofa, die er heel comfortabel uit ziet. Ook hier maakt met gebruik van motieven uit de natuur voor de decoratie.

Afbeelding

Afbeelding

De eethoek en de keuken zijn ook hetzelfde, dus ook hier een vaatwasser. Persoonlijk vind ik dat een goede vernieuwing, vooral omdat wij thuis geen vaatwasser hebben. Dus even geen afwas moeten doen is echt wel vakantie voor ons.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het kleurenpalet in de slaapkamers is wel anders, maar ook hier maakt men gebruik van houten decoraties die de link maken met de natuur die zo belangrijk is voor Center Parcs.
Er zijn 3 slaapkamers, 2 met 2 samenstaande 1persoonsbedden en dan nog een kleinere kamer met een 1persoonsbed. Er is hier dus net iets minder plaats voor een babybed.

Afbeelding

Afbeelding

De badkamer heeft een wastafel, douche en toilet.

Afbeelding

Ook deze cottages werden heel mooi vernieuwd, er is bij de vernieuwingen duidelijk goed nagedacht over de inrichting. Ik vind alles perfect passen binnen Erperheide. Een park waar de natuur nadrukkelijk aanwezig is, nu dus zowel binnen als buiten de cottages.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Ook weer mooi vernieuwd deze cottage. Van deze kleuren krijg ik een echt zomers gevoel. Ik zet alleen een vraagtreken bij de eetkamertafel.
Die kruispoot lijkt mij niet echt fijn als je op de kopse kant van de tafel zit.
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

Vorige zomer gingen de werken in Center Parcs Erperheide in Peer al van start.

Het gros van de investering van 32 miljoen vloeit naar nieuwe cottages. Alle 616 huisjes krijgen een facelift en worden volledig ingericht met een eigentijds interieur. Dat vertelt General Manager Jean Jonkers. “We gaan meer inzetten op luxe en comfort zo komen er meer VIP-cottages, uitgerust met een eigen sauna. Onze gasten zijn meer op zoek naar services en exclusiviteit en die gaan we hen ook aanbieden.”

Afbeelding

Afbeelding

Met de themahuisjes en de ponycottages wil het bedrijf de jongsten dan weer een unieke beleving bezorgen. “In de gethematiseerde huisjes van ‘dieren in het bos’ is elke kamer uniek. Zo heeft de woonkamer een vogelhut voor de jongsten, douch je in de badkamer tussen de kikkers. Echte paardenliefhebbers kunnen dan weer gaan voor een van de vijfentwintig ponycottages. Daar krijg je tijdens het verblijf een eigen pony toegewezen die aan je cottage verblijft. Een week lang kunnen kinderen op pad met hun pony en het dier verzorgen.”

Afbeelding

Afbeelding

Het subtropisch zwembad ‘Aqua Mundo’ wordt uitgebreid met onder meer een nieuwe waterspeeltuin. “Die komt er in de plaats van de sauna’s. Ook in het zwembad willen we weer massaal inzetten op beleving voor de jongsten. Naast nieuwe kinderbaden, kunnen ze genieten van nieuwe glijbanen met licht- en geluidseffecten. Daarnaast worden de centrale ‘Market Dome’, de bowlingbanen en de kinderboerderij onder handen genomen. Tegen juni 2021 is het vernieuwde park klaar voor gebruik, net op tijd voor de veertigste verjaardag van het park.”

Na Erperheide is het de beurt aan Center Parcs De Vossemeren in Lommel. In september starten daar de vernieuwingswerken, goed voor zo’n 37 miljoen euro.
Plaats reactie