Welkom op Center Parcs Forum. Het informatie forum voor en door Center Parcs liefhebbers

[Ervaringen & Vragen] Landal Village l'Eau d'Heure

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over Landal Greenparken.
Plaats reactie
weegschaaltje
All-in
All-in

[Ervaringen & Vragen] Landal Village l'Eau d'Heure

Bericht door weegschaaltje »

Ons weekje Lommerbergen in juli hebben we door Corona moeten uitstellen naar volgende winter, onze "grote" vakantie ging ook niet door dus het zag er naar uit dat we deze zomer niet zouden kunnen weggaan. Gelukkig had ik mijn vakantie van juli op het werk kunnen omzetten naar eind augustus en we keken uit naar een last minute. Buitenland viel uiteindelijk af met de steeds maar wisselende regels per land. Onze oudste van 13 was nog maar 1x gevaccineerd en een test op voorhand af laten nemen, tot daar aan toe, maar tijdens je vakantie ook laten testen telkens je iets wil gaat eten of zo dat vond ik er wat over. Ik had ook niet veel zin om tijdens mijn vakantie de regeltjes te moeten controleren om te zien of ze gewijzigd waren (ik ken mezelf, ik ga dan toch weer stressen) dus besloten we om in eigen land(België) te blijven. Maar die prijzen! Dus abonneerde ik me op zowat elke nieuwsbrief voor binnenlandse vakanties voor last minutes. En een paar dagen voor vertrek kwam er één huisje op Landal Village l'Eau Heure in aanbieding. We boekten gelijk om met onze drie kids (13,11 en 11) naar de Ardennen te gaan.

Vrijdag komen we na veel fileleed aan op het park. Aankomst hier is maar om 16u. Ik had online ingecheckt maar moest de sleutel toch op de receptie ophalen (zoals iedereen op het park). We mogen gelijk doorrijden naar onze bungalow nr. 3 een 6C2. De auto mag aan de bungalow blijven staan en we zijn aangenaam verrast door de ruime woning. We hebben geluk, de enige wc zit normaal in de badkamer maar bij enkele huisjes (waaronder het onze) is het toilet apart wat wel fijn is. Het huis is licht, mooi ingericht en ligt heel mooi: we kijken uit over een glooiende wei met speeltoestellen en veel beplanting. Door de planten heb je genoeg privacy en zie je vaak mooie vlinders (door vlinderstruiken, bloemen, ...). Onze bungalow ligt op 5 minuten stappen van het parkcentrum en op 5 minuten van het strand, topligging dus.

De binnenkant van het huisje doet me denken aan de woningen op Park Sandur. Er zijn drie slaapkamers, telkens met dubbel bed. Badkamer met zowel ligbad als douche. Woonkamer met comfortabele zetels en een overdekt ruim terras, heel fijn. Uitpandige berging is er ook maar deze kan niet op slot. Er is wifi inbegrepen en deze werkt goed.
Als we na het uitpakken rondwandelen, prijzen we ons gelukkig met de ligging want niet alle bungalows hebben een mooi uitzicht. Er zijn er zelfs enkele bij die vanuit hun terras op de vuilniscontainers kijken.

Het grote meer waar het park aan ligt, is echt heel mooi. En groot, een toertje rond het meer is 16 km.

We gaan nog even langs de superette die heel klein is met weinig aanbod, wel heel vriendelijk personeel.

Zaterdag is het prachtig weer en maken we een mooie wandeling in de voormiddag. Na boeking kreeg ik een mail van Landal met een link naar wandelingen in de buurt van het park die je kon downloaden voor offline gebruik, heel handig.

Na de middag zwemmen de kids in het meer. Het binnenzwembad (ook vergelijkbaar met Sandur) is gesloten zoals duidelijk stond vermeld op de site bij het boeken. Het buitendeel is wel open maar dit stelt niets voor: een piepklein buitenbadje + een plonsbad met wat kleuterspeelgoed wat ze zelf "Spraypark" noemen. En daar vragen ze inkom voor! € 7/volwassene en € 5/kind als je op het park verblijft, anders € 10/7. Ik vraag me af wat de prijs is voor het binnenbad als dit weer open is, de prijs stond er niet bij. Het park is normaal nogal prijzig dus vind dat zwembad wel mag inbegrepen zijn. Maar goed, de kids zwommen - gratis - in het meer in het daarvoor afgebakende stuk. Het strand is overigens toegankelijk voor iedereen dus in het weekend met mooi weer wel heel druk, in de week viel het goed mee. Honden zijn niet toegelaten op het strand maar daar trok niemand zich iets van aan, jammer, je moet dus goed uitkijken waar je loopt (ondanks dat zakjes gratis overal op het park verkrijgbaar zijn).

's Avonds eten we pizza van Pizzeria L'Eau d'Heure et le Goût op het park. We zijn hier 's middags al even langs geweest maar vonden deze heel ongezellig. Het terras kijkt ook uit over de parking, niet ons ding. We vroegen of afhaal ook mogelijk was, dat is zeker het geval en we werden aangeraden onze bestelling al door te geven en te betalen want ook afhaal was bijna volzet.
Op het gevraagde uur staat onze bestelling klaar. De pizza's vonden de kids heel lekker, de pasta ook maar mijn man had lasagne en die sloeg tegen (kleine portie in vergelijking met grote pizza's/pasta en leek op supermarktlasagne). Ik ken de prijzen niet meer van buiten en verloor het bonnetje maar alles was in ieder geval goedkoper dan op CP en de pizza's vonden de kids lekkerder hier (het leken me ook verse).
Na het eten halen we nog een ijsje. Lijkt me iets typisch Landal, een kraampje met schepijs op het park, leuk en lekker vonden we het.

Zondag wandelen we in de voormiddag en daarna gaan de jongste twee naar de kidsklub voor gezelschapsspelletjes (normaal buiten spelen maar door regen ging dit niet door). Deze activiteit is gratis zoals er wel meer gratis activiteiten zijn bij Landal, een pluspunt tegenover CP. De dames van het animatieteam zijn twee toffe Nederlandse madammen. Onze kids waren blij dat alles in het Nederlands was want de dames spreken geen woord Frans, wel grappig op een Franstalig park. Dikke pluim nog voor deze sympathieke meiden voor al hun inzet. Info mocht wel iets duidelijker zijn, app vermeldt dat we naar de binnenspeeltuin moeten, daar is niets te zien. Gaan vragen op de receptie, die weten van niets. Toevallig komt na een tijdje een van de begeleidsters naar buiten, blijkt dat het een ruimte boven de binnenspeeltuin is waar we moeten zijn. Een simpel pijltje zou makkelijk geweest zijn.

's Avonds eten we in Rotiss'heur een grillrestaurant. We hadden hier de vorige twee avonden ook al proberen te eten maar als je niet gereserveerd hebt, krijg je steevast het antwoord dat alles volzet is (ook al zijn er heel de avond maar een paar tafels bezet). Maar goed, we hebben vandaag gereserveerd en het eten was heel lekker. Pasta met paddestoeltjes en olijven voor mijn jongste zoon, zeebaars voor mijn man, vol-au-vent (koninginnehapje) voor mijn oudste zoon en dochter en buikspek voor mezelf. Eten zoals gezegd heel goed, bediening was wat minder. Vriendelijk, dat wel, maar niet professioneel. Het waren allemaal jonge gasten die samen aan de toog zaten en af en toe klanten kwamen bedienen en vooral mensen die niet gereserveerd hadden, vertelden dat alles volzet was. Zelfs mensen die op het terras wilden zitten (ja maar het terras is niet open nu). Maar toen een groep aankwam die een van de obers kende, mochten ze wel op dat bewuste terras zitten en kregen voorrang op de andere klanten. We hadden er wel plezier in, maakten er een onderlinge weddenschap van maar mocht het mijn restaurant geweest zijn, zou ik er toch niet zo mee hebben kunnen lachen. Maar goed, eten was dus wel lekker.

Maandag gaan de kids kajakken met het animatieteam op het meer. Prijs € 8 voor een uur (app vermeldt 2u maar dat leek ons al lang). Zelf kajaks huren op het park kost € 14/u. De kids amuseren zich en wij zijn blij dat we zelf de boot niet mee in moeten :-) Deze activiteit hadden onze kids zeker nog een paar keer willen doen maar ze was maar 2x (en de andere keer overlapte het met laser shooten).
Mijn man en ik willen buiten het park boodschappen doen want we willen gourmetten. Gourmetpakketten zijn op bestelling verkrijgbaar maar deze zijn inclusief huur toestel en we hebben ons eigen toestel bij. We gaan nog even langs de superette voor brood want het brood daar is vers en heel lekker maar nu blijkt er wel voldoende aanbod te zijn. Dat is de rest van de week zo dus het probleem van geen/weinig vers voedsel was enkel in het weekend. Niet dat er heel veel is maar toch voldoende, we kopen ter plaatse alles voor een lekkere gourmet waar we 's avonds van genieten op ons terras.

Mijn man gaat nog even vissen op het meer. Het water staat niet hoog, hij kan enkel vissen van de steiger, in de winter is dit vermoedelijk op meer plekken mogelijk. Een Waalse visvergunning koop je online voor € 15 maar je moet deze afgeprint bijhebben (op papier dus). Hij vangt baars en snoek.

Dinsdag stappen we naar de stuwdam, 3 km van het park en je wandelt mooi op een verhard wandelpad naast het water. Aan de stuwdam, vind je ook Le Crocodil Rouge, een kleinschalig animatiepark. Ze hebben een amfibus, een bus die ook vaart. Ziet er leuk uit maar je kan niet apart een ticket hiervoor kopen en de rest van het park zegt ons niet veel, dus doen we dit niet. Ook de toeristische dienst van de regio vind je hier. En een leuk restaurantje: Robin's Bar, met een prachtig zicht over het meer. Hier eten we (2x vol-au-vent, pasta bolognaise, slaatje tomaat mozzarella en filet américaine. Heel lekker, aanrader).

De tweeling doet de kinderbingo nog mee (€ 3 per kind en ze hadden elk een paar prijzen) en 's avonds is het marshmallows roosteren op het strand (ook weer zo'n typische Landal-activiteit en gratis, heel gezellig). Aan het strand heb je trouwens 2 strandbars waar we regelmatig ons aperitiefje drinken.

Woensdag wandelen we weer naar de stuwdam, want daar is het laser shooten. Prijs geloof ik € 7 en het duurt een half uur (niet een uur zoals de app vermeldt). De tweeling vond het leuk maar die van CP vinden ze leuker. Aan de stuwdam staat ook een reuzenrad en mijn dochter en oudste zoon gaan hier in.

Donderdag wandelen we naar Natura Park, een bomen klimpark op 2,5 km van het park (vlakbij de stuw). Prijs is € 22/persoon maar gasten van het park krijgen 20% korting (bij aankomst op het park kregen we een foldertje met de kortingcode). Deze activiteit moet je echt wel reserveren, ze zit elke dag vol. Volgens de brochure moet je 3u rekenen voor alle parcours (beginner, 3 gemiddelde en 2 gevorderde + tokkelbaanparcours) maar na 3,5 u hebben ze de 2 gevorderde parcours nog niet eens gedaan. We hebben minigolftoernooi op het park gereserveerd dus moeten we helaas door maar buiten de jongste zoon waren de kids ook wel moe na al dat geklim en geklauter.

Minigolftoernooi (€ 4,5/kind) was ook leuk en onze kids wonnen (prijs: een taart).

's Avonds halen de kinderen frietjes in snackbar Iwago, wij hebben eten besteld bij Dekalé, een Italiaans restaurant dat samenwerkt met het park. Je geeft je bestelling voor 16u door aan de receptie en tussen 18 en 19u wordt het eten warm geleverd aan de bungalow, betalen doe je cash aan de chauffeur. Mijn man neemt pasta vongole, ikzelf tagliata. Eten is heel lekker, prijs ok (€ 37 voor onze twee gerechten). Leuk concept maar jammer dat er enkel hoofdgerechten kunnen besteld worden, een Italiaans antipasta schoteltje of zo had leuk geweest.

Na het eten trekken we weer naar het strand en zijn er weer marshmallows.

Vrijdag moeten we om 10u30 uit ons huisje en gaan we in de buurt nog een geocache wandeling maken, daarna trekken we huiswaarts.

Conclusie: we hebben een leuke vakantie gehad en dit park kon ons zeker bekoren. We denken wel dat we deze ooit nog terug zullen boeken.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Re: [Ervaringen & Vragen] Landal Village l'Eau d'Heure

Bericht door mrs Marian »

Hoi Weegschaaltje, Dank je wel voor het plaatsen van het uitgebreide review. Ik heb het met plezier zitten lezen en werd nieuwsgierig naar hoe het park en de stuwdam er uit ziet. Ik heb het dan ook even in google gegooid. Nu kreeg je verhaal een beeld voor mij. Heel leuk allemaal.
Ik ben zelf voor het eerst in december vorig jaar geweest en was toen ook aangenaam verrast. Een prachtige bungalow/villa en een mooi interieur.
Wat fijn dat de kinderen zulke leuke activiteiten hebben kunnen doen en dat de prijzen zo schappelijk zijn of zelfs gratis. Echt top in deze tijd vind ik. Soms heb ik ook mijn vraagtekens bij dat je alles naast je verblijf ook nog apart moet betalen en dan ook nog een bedrag aan de hoge kant.
Jullie hebben ondanks de onzekerheid van een vakantie genoten van een last minuut echt fijn. Nu hopen dat je weer kan uit zien naar andere verblijven.
Plaats reactie