🏡 🙋‍♀️🙋‍♂️Welkom op het Center Parcs Forum, Het forum voor en door Center Parcs liefhebbers

[Ervaringen & Vragen]Landal Kasteeldomein De Cauberg

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over Landal Greenparken.
Plaats reactie
ngs92
All-in
All-in

[Ervaringen & Vragen]Landal Kasteeldomein De Cauberg

Bericht door ngs92 »

Hier een aantal foto's van Landal Kasteel domein De Cauberg:

Aankomst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het park:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ngs92 op 08 mar 2010, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
24-08-2012/14-09-2012 Landal Het Land van Bartje.
ngs92
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen]Landal Kasteel domein De Cauberg

Bericht door ngs92 »

De hal van dit appartenmentencomplex
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder op het park:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onze bungalow:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ngs92 op 08 mar 2010, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Uitzicht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ngs92 op 08 mar 2010, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Wow, echt een heel mooi park in een mooie omgeving alleen zit er verder niets bij van faciliteiten. Wel fijn als je met kinderen gaat vinden wij.
-Martijn-
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door -Martijn- »

Allereerst bedankt voor de uitgebreide fotoreeks van het park. Het park doet meer dan eer aan zijn naam. Wanneer ik de foto's van het park zo voor me zie, krijg ik het gevoel, dat deze sterk leken op de voormalige plannen van Efteling Droomrijk. Qua stijl en algemene infrastructuur kwamen ze sterk overeen. Echter is er van Droomrijk geen enkele steen op de ander gezet, maar dat terzijde. Het park ziet er erg sfeervol uit, mede door de kleurstellingen en de stijl van de appartementen en vakantiehuizen. Het appartementencomplex vind ik daardoor ook erg statig en sfeerverhogend overkomen.

De wit geschilderde losstaande vakantiehuizen vind ik net iets minder. Dit komt mede doordat ik het gevoel van een 'luxere woonwijk' krijg, en dat gevoel krijg ik persoonlijk liever niet in een vakantiepark. Jullie vakantiewoning, kende wel een erg mooi uitzicht, echter kon mij het interieur wat minder bekoren, ik vind het een beetje on on-samenhangend geheel, veel verschillende kleuren en aparte stijlen die men door elkaar heen gebruikt, en ook het 'donkerkleurgebruik' maakt het er minder ruimtelijk naar mijn idee. En de slaapkamers ogen ietwat simpel. Maar verder leek deze qua ruimte prima in te verblijven.
Laatst gewijzigd door -Martijn- op 16 jul 2009, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
l Fotoverzoek? Vraag me gerust naar foto's van jouw favoriete locatie(s) binnen Center Parcs!
l We zijn er weer! Bezoek nú het vernieuwde Reclame in de signature is verboden!
mp3
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door mp3 »

Hier enkele foto's van LG Kasteel domein De Cauberg.

Wij zijn hier een weekeinde in augustus geweest.

De ingang van het park
[img]http://i1208.photobucket.com/albums/cc3 ... G_4086.jpg[/img]

[img]http://i1208.photobucket.com/albums/cc3 ... G_4087.jpg[/img]

Op het park
[img]http://i1208.photobucket.com/albums/cc3 ... G_4065.jpg[/img]

[img]http://i1208.photobucket.com/albums/cc3 ... G_4050.jpg[/img]

[img]http://i1208.photobucket.com/albums/cc3 ... G_4049.jpg[/img]

[img]http://i1208.photobucket.com/albums/cc3 ... G_4048.jpg[/img]

In het huisje (let niet op de balonnen!)
[img]http://i1208.photobucket.com/albums/cc3 ... G_4000.jpg[/img]
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Blijft wel een mooi park! Geen last gehad van groen onderhoud? :D Wel mooi dat de tv's zijn vervangen want die ware bagger die er toen stonden!
Dirk jan
All-in
All-in

Bericht door Dirk jan »

Heerlijk park! Lekker rustig. Super om dingen te ondernemen in zuid limburg. En thermea 2000 om de hoek echt een aanrader!
rickieboy31
All-in
All-in

Bericht door rickieboy31 »

Leuke foto's! ;D
Ziet er goed uit.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Als iemand verzoekjes heeft voor dit park, stel ze gerust. Ik ga dan mijn best doen om ze te voldoen dit weekend.
chiefette
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door chiefette »

Wij zijn hier in juni een week geweest en vonden het een prachtig park! Alles supernetjes bijgehouden, een heel fijn huis, mooie omgeving. Al waren wij wel verwend: we zaten met z'n tweeën in een zespersoons luxe huis.

Ik denk alleen niet dat je hierheen moet met kinderen boven de 4. Die vervelen zich denk ik stierlijk, zo zonder zwembad of entertainment. Maar als uitvalsbasis voor wandelen, fietsen en af en toe een gezellig terrasje in het centrum van Valkenburg is het ideaal.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Thuis van een weekend Landal Kasteel domein De Cauberg. Even een klein berichtje, het was fantastisch. Ik ga van de week een uitgebreid bericht plaatsen en ik heb veel foto's gemaakt die ik ook nog ga posten.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Re: [Ervaringen & Vragen]Landal Kasteeldomein de Cauberg

Landal Kasteeldomein de Cauberg in Valkenburg Zuid Limburg.

In het weekend van 4 t/m 6 december was ik op Landal Kasteeldomein de Cauberg in Valkenburg.
Ik hoor jullie al denken oei geen Center Parcs, ze gaat vreemd hahaha.

Dit verblijf wat een verjaardagscadeau was voor mijn vader hadden we al in januari van dit jaar geboekt . En door het hele Corona gebeuren ook al 3 keer omgeboekt. Nu was het eindelijk dan toch zover dat we konden gaan.

Bij aankomst op het park was ik aangenaam verrast. Het park straalt een luxe uit. Het is kleinschalig en ruim opgezet. Er is een receptie, restaurant, snackbar en afhaal en een kleine winkel boven de receptie voor noodzakelijke dingen die je misschien vergeten bent. Er is geen zwembad. Je kan tot deze week gebruikmaken van het gemeente bad in Valkenburg. Maar dat is deze week definitief gesloten.
Verder zijn er meerdere speeltuintjes voor de kinderen. Er is een tafeltennis en Jeu de Boules baan.

Het park is schoon en was prachtig versierd in deze periode.

Het park bestaat voornamelijk uit vrijstaande Villa's voor 4, 6, 8 en 10 personen. Verder staan er 3 grotere gebouwen waar de 2 en 4 persoonsappartementen/ penthouse zich in bevinden. Aan de achterkant van het park staan rijtjes appartementen die liggen een beetje verscholen en zien er kwa uiterlijk heel anders uit als de rest op het park. Ik vraag mij dan ook af of die er als eerste stonden.

Wij verbleven in een 6 persoons luxe villa. Die ik in een apart bericht aan jullie laat zien.

Het personeel was uiterst vriendelijke en behulpzaam. Wij werden ontvangen door de kerstman met warme chocolademelk en glühwein met een stukje vlaai, chocolaadje en nog een paar lekkernijen. Een heel warm welkom.

Ik vind het park zeer geschikt voor gezinnen met kleine kinderen, stellen en ouderen die vooral voor de rust en de omgeving komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De villa's passen echt in de Zuid Limburgse omgeving. Sommige hebben een Duitse uitstraling door de balken in de gevel.

Afbeelding

Villa met een overkapping en loungesset en green egg BBQ.

Afbeelding

Appartementen/ penthous gebouw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het park staan hondenpoepzakjes.

Afbeelding

Speeltuintjes.

Afbeelding

Afbeelding

De rijtjes appartementen waar ik mij dus over afvraag of die er eerder stonden als de villa's enz.

Afbeelding

Afbeelding

De tafeltennis en Jeu de Boulesbaan.

Afbeelding

De versiering op het park en bij de entree, het was sprookjesachtig. Heel mooi vond ik het.
Veel gasten van het park gingen in de avond een wandeling maken om het te aanschouwen.

Hier kom je het park op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De receptie van het park.

Afbeelding

De oprijlaan van het park.

Afbeelding

Het restaurant van het park.

Afbeelding

De lanen die in een soort van groot kruis over het park lopen.

Afbeelding

Op de achtergrond 1 van de drie appartementen gebouwen.

Afbeelding

Vanaf het park kijk je naar de Wilhelminatoren. Die blauw/groen verlicht is, waar de kabelbaan en de rodelbaan is.

Afbeelding

Mickey en Mini Mouse verwelkomen je bij 1 van de appartement / penthouse gebouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Enkele villa's zijn ook versierd.

Afbeelding
chiefette
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Ervaringen & Vragen]Landal Kasteeldomein De Cauberg

Bericht door chiefette »

Ah, dat ziet er sfeervol uit! Leuk al die lampjes.

Tip voor degenen die wellicht nog naar dit park gaan --> als je langs dat rijtje gekke appartementen loopt dat uit de toon valt met de rest, kun je via een hekje/klapdeurtje het terrein af en door een fruitboomgaard lopen naar de straat waar de steenkoolmijn gevestigd is. Als je de straat oversteekt en rechts aanhoudt, kom je in een bos met gemarkeerde wandelroutes. Wij vonden het ideaal dat we niet eerst het hele dorp door hoefden om op die wandelroutes te komen, maar je moet het maar net even weten. Dus wie weet heeft iemand hier ooit nog eens iets aan. :-)
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Landal Kasteeldomein De Cauberg, 6-persoonsvilla - Walram 6C, Comfort nummer 81

In het weekend van 4 t/m 7 december 2020 verbleef ik in deze villa. Het was een prachtige villa, groot, modern en goed onderhouden. De grote tuin was ook echt fantastisch. De keuken was van alle gemakken voorzien en groot, met veel opbergruimte. De ruime slaapkamers hadden heerlijke bedden.
Twee badkamers, twee toiletten, wat met een gezin van zes personen ook erg fijn is.
Deze villa lag aan de buitenrand van het park wat een mooi uitzicht gaf. Ik kan geen minpunten verzinnen. Ja misschien dan toch 1 als ik er echt 1 moet noemen. Je zit in de tuin niet privé. Er staat een laag hekje tussen de villa's verder is er geen afscheiding. Voor mij is dit geen probleem maar ik kan mij voor stellen dat als je graag op je eigen zit dit wel een dingetje kan zijn.

Alle kenmerken
Algemeen: Circa 140 m², Vrijstaand, Drie slaapkamers, Twee verdiepingen, Centrale verwarming, Inpandige berging, Gratis wifi, Kluisje, Rookvrij.

Buiten: Terras, Deels verstelbaar terrasmeubilair, Parasol, Parkeren bij de accommodatie.

In enkele accommodaties zijn huisdieren toegestaan
Voor dit accommodatie type kan er bij aankomst een borgsom gevraagd worden van € 500

keuken:
Open keuken, Combimagnetron, Vaatwasser, Standaard keukeninventaris, Nespresso koffiemachine, Filterkoffiezetapparaat, Gasplaat (4-pits)

Afbeelding

Woon-/eetkamer.
Zithoek, Eethoek, Houtkachel, Flatscreen-tv, Radio, Cd-speler, Kindervoorzieningen, Kinderbed, Kinderstoel, Traphekje, Kind veilige stopcontacten.

Eetgedeelte.

Afbeelding

Zitgedeelte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slaapkamer op de begane grond.
Slaapkamer met twee 1-persoons boxsprings en softtopper
Met een Badkamer ensuite met douchecabine en wastafel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Apart toilet op de begane grond.

Afbeelding

Afbeelding

Trap in de hal naar de bovenverdieping.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overloop.

Afbeelding

Slaapkamers boven:
Twee slaapkamers met twee 1-persoons boxsprings op de eerste verdieping
Bedden voorzien van dekbedden en hoofdkussens, Opgemaakte bedden bij aankomst

Slaapkamer 2 boven aan de voorkant van de villa.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht vanaf slaapkamer boven aan de voorkant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht uit het zijraam van de slaapkamer aan de voorkant.

Afbeelding

Afbeelding

Badkamer op de eerste verdieping.
Badkamer met bubbelbad, wastafel en toilet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slaapkamer 3 boven aan de achterkant van de villa.

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht naar de achter tuin vanaf slaapkamer aan de achter kant van de villa.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De plattegrond.

Afbeelding

Afbeelding
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Rond om het park van Landal Kasteeldomein De Cauberg.

Je ziet het zo niet staan als je op de plattegrond van Landal Domein De Cauberg kijkt. Maar je kan op 2 punten aan de achterkant van het park eruit om een wandeling te gaan maken. Ik nam de voetgangers uitgang bij de tafeltennistafel en kwam op een heuvelig stukje uit met een stukje bos en een meertje. Ver was er een speeltoestel en een groot stuk gras. Ik liep het ietwat steile pad af naar beneden daar loopt een sloot. Aan de andere kant van die sloot is Thermen 2000. Ik liep langs die sloot verder en kwam toen op het stuk gras uit. Tussen het begin punt en dit punt ligt het meertje. Je kan vanaf dit punt ook achter langs de huizen naar het centrum van Valkenburg lopen. Dit loopt bij droogweer veel makkelijk dan de Cauberg op te moeten klimmen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Take a way.

Tijdens ons verblijf was er een mogelijkheid om eten af te halen. Ook was er een broodjesservice.
Er was van alles te krijgen. En het was echt heerlijk.
Zie hieronder de menu kaarten en bestellijst van de broodjesservice.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie