Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

[Ervaringen & Vragen] Landal De Lommerbergen

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over Landal Greenparken.
Mariëtte
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Landal De Lommerbergen

Bericht door Mariëtte »

FACELIFT VOOR DE LOMMERBERGEN, ZELFS HET HEILIG HUISJE MOET ERAAN GELOVEN

Sloop van het kerkje.
De Lommerbergen in Reuver wordt verbouwd. Wat heet: in tweeënhalf jaar tijd wordt zowat het
hele vakantiepark overhoop gehaald. Piet Derksen zal zich omdraaien in zijn graf. Onderdeel van
de facelift van De Lommerbergen is de sloop van het voormalig kerkje. Op die plek komt een
kapschuur, die onderdeel gaat uitmaken van een klimpark.

Derksen stichtte het vakantiepark in 1968. Het zou de aanzet geven tot Sporthuis Centrum, dat
later werd omgedoopt in Center Parcs. De geestelijk vader was niet alleen een visionair zakenman,
die in de jaren zestig de behoefte aan tussendoor vakanties onderkende, maar ook een bevlogen
katholiek. Hij bouwde kerken en kapellen in de parken en legde een bijbel in elke bungalow. Maar
tijden veranderen. Derksen overleed in 1996 en De Lommerbergen werd in 2002 verkocht aan
Landal GreenParks.

Volledig gestript.
Het vakantiepark in Reuver is inmiddels wel al 51 jaar oud en toe aan een grondige verbouwing.
De bungalows, waarvan sommige nog uit 1968 stammen, worden van binnen helemaal leeggehaald.
Alleen de buitenmuren blijven staan. Waar voorheen de kleuren rood en geel het interieur domineerden,
worden die vervangen door „aardse tinten”, vertelt general manager Marcel Glaser van De Lommerbergen.

Alle huisjes krijgen dubbel glas. Er wordt niet langer op gas gekookt. In elke keuken komt een combimagnetron
en …een vaatwasser. Voor sommige bezoekers geen verbetering, aldus Glaser, omdat ze met de afwas een moment
verliezen om samen rustig van gedachten te wisselen. Er komen luxe bungalows, met onder meer een tv op de
slaapkamer, en het aantal kindvriendelijke huisjes wordt verdubbeld naar zestig. Zij beschikken over speelgoed
en speelruimte en in enkele gevallen een speelzolder. Eén bungalow wordt volledig aangepast voor mindervaliden.

Start renovaties.
Het vergde enige tijd om een akkoord te bereiken met de 280 eigenaren van de 502 bungalows, maar deze maand
ging het licht op groen. De metamorfose start in september en is een logistieke operatie van jewelste, beklemtoont
Glaser. De renovatie van een huisje duurt vijf weken. Er worden telkens acht huisjes tegelijk aangepakt. Na vijf weken
zijn bouwvakkers bezig in veertig vakantiewoningen. Tot ze in 2,5 jaar tijd allemaal aan de beurt zijn geweest.

Doorwerken tijdens de herfstvakantie.
Rond de jaarwisseling en tijdens de zomervakantie liggen de werkzaamheden stil, maar bijvoorbeeld tijdens de
herfstvakantie wordt volop geklust. „Dat doet pijn. De herfstvakantie wordt in Nederland, België en Duitsland
verspreid gevierd over de hele maand oktober.” Om te zorgen dat de overlast beperkt blijft, wordt in ‘straatjes’
gewerkt.

Nieuwe glijbanen.
Daarmee houdt de Grote Verbouwing niet op. Ook het Park Plaza en subtropisch zwembad worden onder handen
genomen. Verouderde, inefficiënte installaties worden vervangen. „Je ziet er niets van, maar ze kosten veel geld.
” Wat je wel ziet: er komen in het zwembad twee glijbanen bij. Een buis en een duobaan, verklapt Glaser. Het
zwembad, waar veel dagjesmensen uit de regio gebruik van maken, zal waarschijnlijk enkele weken dicht zijn.

General manager Marcel Glaser van De Lommerbergen in het zwembad, dat er twee glijbanen bij
krijgt.

[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... bergen.jpg[/img]

Vernieuwingen faciliteiten en infrastructuur.
Het buffetrestaurant krijgt een kookstudio voor kinderen, waar ze pannenkoeken en pizza’s kunnen bakken. De
snackbar wordt verbouwd, de binnenspeeltuin vergroot. De bowlingbanen binnen worden bij de tijd gebracht,
evenals de midgetgolfbaan buiten. Wegen op het 35 hectare grote park worden opnieuw geasfalteerd en, zo nodig,
wordt de riolering meegenomen. „Er loopt zeven kilometer riolering onder het park.”

Er komt buiten een interactieve voetbalmuur, één van de tennisbanen wordt een sportveld. Bijgebouwen worden
vervangen en activiteiten en faciliteiten gecentraliseerd in het hart van het park, zoals de receptie, boogschieten
en fietsverhuur. „Het gaat om een investering van tientallen miljoenen, waarmee we een oud park op een prachtige
locatie weer een toekomst bieden”, vertelt Glaser. Indrukwekkend is dat alle aanpassingen de komende 2,5 jaar
plaatsvinden.

Wand met geschiedenis van De Lommerbergen.
Tijdens de rondleiding gaat Marcel Glaser even achter de schermen. Op een wand wordt de geschiedenis van De
Lommerbergen in foto’s en krantenknipsels verteld. Zoals de grote brand op 18 december 2002, de watersnood
in 1993 en 1995 en de eerste bungalows van aluminium in 1968, waar ook getrouwde stellen in eenpersoons
stapelbedden moesten slapen. Een kiekje van Piet Derksen en zijn vrouw ontbreekt niet. Ofschoon zijn heilig huisje
verdwijnt, zou hij trots zijn geweest op de aanstaande megaoperatie.

Bron: De Limburger.
Reginald40

Bericht door Reginald40 »

Langzamerhand wordt De Lommerbergen zwaar ver-Landal-d! Reken er maar niet meer op dat die park ooit terug komt bij Center Parcs.
fred_33jr
All-in
All-in

Bericht door fred_33jr »

[quote="Reginald40"]
Langzamerhand wordt De Lommerbergen zwaar ver-Landal-d! Reken er maar niet meer op dat die park ooit terug komt bij Center Parcs.
[/quote]

Dat zou ook vreemd zijn. CP heeft het destijds niet verkocht met het idee om het 20 jaar later terug te kopen. Het is al een zeer geruime tijd een landal park en ook qua look en feel zal dat steeds meer veranderen.

We mogen in onze handen knijpen dat Landal blijft investeren in dit stukje bungalowparkgeschiedenis. Ik ben er blij mee dat ze er zo goed mee omgaan.
Tom...
All-in
All-in

Bericht door Tom... »

Wel leuk dat ze de Center Parcs geschiedenis nog steeds blijven benoemen. En de bouwstijl zal nooit weggaan, er zal altijd iets van CP op het park blijven hangen.

En twee glijbanen erbij: Center Parcs, lezen we even mee?
-
Reginald40

Renovatie op De Lommerbergen is nu begonnen, hou Facebook pagina van Landal De Lommerbergen in de gaten want ze zullen ook foto's plaatsen voor de updates van verbouwingen.
weegschaaltje
All-in
All-in

Bericht door weegschaaltje »

Wij gaan in de herfstvakantie voor de eerste keer met het gezin naar Lommerbergen.  Twee weken geleden kreeg ik een telefoontje dat ze dan net bezig zijn met werken aan het rijtje bungalows achter de onze, en dat we gratis mochten omboeken naar een andere bungalow.  Ik had oorspronkelijk 240 (6DM) geboekt met voorkeurligging (de kosten voor voorkeurligging zijn ook geannuleerd).  Switchen naar een reeds gerenoveerde bungalow kon jammer genoeg niet want het gewenste type bungalow zou nog niet gerenoveerd zijn dan.

Ik vond het fijn dat ik hiervoor gebeld werd, heel klantvriendelijk van Landal.  Nu hebben we 575, ben benieuwd
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 6 x P. Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen * 1 x De Haan
Reginald40

[quote="weegschaaltje"]
Wij gaan in de herfstvakantie voor de eerste keer met het gezin naar Lommerbergen.  Twee weken geleden kreeg ik een telefoontje dat ze dan net bezig zijn met werken aan het rijtje bungalows achter de onze, en dat we gratis mochten omboeken naar een andere bungalow.  Ik had oorspronkelijk 240 (6DM) geboekt met voorkeurligging (de kosten voor voorkeurligging zijn ook geannuleerd).  Switchen naar een reeds gerenoveerde bungalow kon jammer genoeg niet want het gewenste type bungalow zou nog niet gerenoveerd zijn dan.

Ik vond het fijn dat ik hiervoor gebeld werd, heel klantvriendelijk van Landal.  Nu hebben we 575, ben benieuwd
[/quote]

Ik wens je alvast een fijne verblijf op De Lommerbergen, het is een heel fijne park. 575 is een rustig gelegen plek. Kun je ook foto's maken van alle werkzaamheden op De Lommerbergen?
weegschaaltje
All-in
All-in

[quote="Reginald40"]
Ik wens je alvast een fijne verblijf op De Lommerbergen, het is een heel fijne park. 575 is een rustig gelegen plek. Kun je ook foto's maken van alle werkzaamheden op De Lommerbergen?
[/quote]

Doe ik!
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 6 x P. Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen * 1 x De Haan
estja
All-in
All-in

Bericht door estja »

Lommerbergen is echt een heel fijn park. Ik wens jullie veel plezier Weegschaaltje.

Wel jammer dat er een nieuwe receptie komt. Ik begrijp dat het nodig is maar die receptie (mét bolletjeslantaarnpaal ernaast) ademt voor mij gewoon het nostalgische CP gevoel.
Reginald40

Er is 4 persoons bungalow 4B4 gerenoveerd op Landal De Lommerbergen en is nu al boekbaar. Helaas kan ik foto's niet plaatsen omdat bestand JPEG is, heb er op Center Parcs Forum Facebook gezet.
Reginald40

[quote="Reginald40"]
Er is 4 persoons bungalow 4B4 gerenoveerd op Landal De Lommerbergen en is vanaf 4 oktober 2019 boekbaar. Helaas kan ik foto's niet plaatsen omdat bestand JPEG is, heb er op Center Parcs Forum Facebook gezet.
[/quote]
Reginald40

Renovaties

Van 2 september t/m 23 december 2019 zullen er verschillende renovaties in de bungalows plaatsvinden. Van 18 november t/m 6 december 2019 vinden er ook renovatiewerkzaamheden plaats in het bowling centrum van Landal de Lommerbergen. Tijdens deze periode kunnen gasten helaas geluidsoverlast ervaren. 7 augustus 2019 - 24 december 2019

Bron: Bungalowspecials.nl
weegschaaltje
All-in
All-in

Vorige week was het herfstvakantie in België, onze jongste zoon van 9 mocht kiezen naar waar we op vakantie zouden gaan.  Na de fijne vakantie vorig jaar in Vennebos, werd het deze keer Lommerbergen.

Vrijdag 25/10 vertrekken we om 16u na school met ons gezin (ikzelf, mijn man, zoon van 11, dochter & zoon van 9) naar Reuver voor een weekje Lommerbergen.

Twee aliniea’s verder hieronder volgt de review, maar eerst een stukje nostalgie (sla gerust over).  Als kind gingen we nooit op vakantie naar een vakantiepark, wat ik zo jammer vond, maar ik had een tante die jaarlijks een maand met haar kids op een Center Parcs verbleef (het waren de jaren ’80, Center Parcs was toen een goedkope vakantie ;-)  ) en nog andere familie die een paar keer per jaar naar CP ging.  Wij kwamen dan geregeld op bezoek als dagjesmensen in Erperheide en Vossemeren, hoe heerlijk vond ik dat! 
En dan rond 1986, verrassing, we gingen met twee gezinnen een heel weekend naar Center Parcs De Lommerbergen!  Uren zwemmen, slapen in een stapelbed (met beurtrol wie er vanboven mocht liggen).  En met de hand mogen afwassen, hoe “graaf” was dat, ook hier hadden wij kinderen een beurtrol wie er “mocht” afwassen (mijn vader was nogal goed in ons taken te geven en dat zo aan ons te verkopen dat we dat geweldig vonden).  En dan dat televisiekanaal met een hele dag door kinderprogramma’s.  Mijn vader leerde me op het park (ik was 9) minigolven, ik sloeg, zoals hij me had getoond, goed hard tegen de bal met een grote “swing”, en  daar lag mijn vader bewusteloos op de grond (ik had zijn neus geraakt).  En niemand had gezien dat ik een hole in one had… 

Genoeg herinneringen opgehaald, nu de review.  Door wat fileleed onderweg komen we rond 19u aan op het park.  Eerst even stoppen om de sleutels en papieren op te halen bij de receptie (geen e-tickets hier, wat wel jammer is) en dan hop naar de cottage, ik bedoel bungalow, want hoewel Lommerbergen een CP was, is het nu een Landal, en hoewel alles heel CP-herkenbaar is, heet het net even anders.

Ik had een 6DM bungalow geboekt, nr. 240, maar een paar weken voor vertrek krijg ik een telefoontje van Landal dat er net achter onze bungalow zou gewerkt worden tijdens ons verblijf (het park wordt momenteel volledig gerenoveerd) en dat we best konden omboeken.  De € 22,5 voorkeurkosten kregen we dan terug.  Een vernieuwde bungalow boeken was helaas nog niet mogelijk.  De vriendelijke dame stelde voor 575 te nemen, en dat bleek een betere keuze dan mijn 240.

Het type 6DM heeft ofwel 3 ofwel 4 slaapkamers, welke 3 of 4 hebben staat niet op de site en vond ik nergens terug.  De 575 heeft dus 4 slaapkamers.  Was vorig jaar in Vennenbos de bungalow kleiner dan aangegeven op de site, nu is hij volgens mij groter dan de 83 m² vermeld op de site.  Ik vermoed dat het een 8-persoons (103 m²) is, maar ingericht als 6-persoons.  In de twee 1-persoonskamers zie je dat de stapelbedden zijn vervangen door enkele bedden.

De bungalow is schoon (daar was ik bang voor na de smerige bungalow op VB vorig jaar), er hangen nog wat stofwebben in de hoekjes van het plafond maar vloer enz. zijn echt heel schoon.

De bungalows hier zijn Bakema’s, maar je ziet dat dit het eerste park was en dat er bij de bouw van volgende parken meer geleerd is, zo is er niet de typische maximale lichtinval (hoewel de bungalow zeker licht is hoor!), en staan de bungalows zo dat je vanuit de woonkamer recht in de woonkamer van het volgend rijtje kijkt.  Er zijn wat boompjes aangeplant dus dat lost zichzelf wel op binnenkort.

Er is geen vaatwasser, en douchen doe je in bad met douchegordijn, maar dit wordt allemaal in orde gebracht met de renovatie.  Ook is er enkel een microgolfoven (niet geschikt voor pizza’s enz.) en is het gasvuur niet van de beste kwaliteit, zaken die vermoedelijk binnenkort wel ok zijn.

Onze 6DM is zoals vermeld ruim, de 8-persoonscottages zijn dit ook, maar alle bungalows t.e.m. 5 personen zijn heel klein, zeg maar krap.  Ik hoop dat met de renovatie ofwel sommige bungalows worden samengevoegd, ofwel voor minder personen worden ingericht.

Onze bungalow ligt op 400 m stappen van het parkcentrum, lekker dichtbij maar toch rustig.

De bedden hebben andere matrassen dan op CP en ze liggen voor mijn rug iets minder comfortabel, maar nog wel lekker.  Ik heb een comfortpakket genomen (€ 9,95 p.p. excl huur beddengoed), dat omvat: handdoekenpakket, opgemaakte bedden, keukenpakket, rituals badkamersetje en koffie, thee & suiker.  De laatste 3: Keukenpakket= 2 afdrooghanddoeken + 1 handdoek, badkamerset: 2x 30 ml douchegel, 1x30 ml shampoo en 1 klein zeepje.  Koffiesetje: 1 pakje koffie, 1 filter, 2 theezakjes, 6 suikertjes.  En dat krijg je per 4 personen, wij waren met 5 dus hadden dit dubbel, heel handig (bij CP krijg je alles maar 1x, zelfs als je met 8 bent).  Wat ik wel vergeten was, is een extra set beddengoed te bestellen mits we een 6-pers cottage hadden, nu waren er maar 5 bedden opgedekt.  Onze kids switchen nogal graag van kamers/bedden dus een extra set was handig geweest.

Wifi is bij te betalen, € 29,5 per week per 6 toestellen.  De betaalwifi hier werkt minder goed dan de gratis basiswifi op CP.  Vaak is het signaal weg en hapert het.  Je moet hier ook zeer regelmatig terug inloggen, niet telkens met de code, maar wel de wifi terug aanklikken.

Na een heerlijk nachtje slapen, verkennen we eerst het park.  LB is een mooi park de vele loofbomen staan in hun herfsttenue.  Er staan ook wat fruitbomen, eentje daarvan heeft nog lekkere peren.  Het park is heel licht glooiend, soms moet je een paar meter stijgen of dalen (max 2,5 verdiepingen verschil tussen hoogste en laagste punt).

Aan de Park Plaza ligt een heel mooie speeltuin (avontureneiland) met trekvlotje.  Hier vind je ook de kinderboerderij, minigolf en Bolloclub.  De plaza heeft maar 1 ingang. Er is een mooi terras met zicht op de speeltuin.  In de plaza vind je een ijskraampje, Fun & Entertainment balie, Grand Café met klein speeltoestel, de restaurants (buffet, pizza&pasta en grill), snackbar, House of Games, bowling supermarkt, de ingang naar het zwembad, en een binnenspeeltuin.  In deze laatste zijn onze kids door het goede weer niet in geweest, het is zo’n 13 in een dozijn ongezellige binnenspeeltuin, ik hoop dat ze deze ook vernieuwen en in een thema gieten dat bij het park past.

We hebben een ontbijtformule (2 x ontbijtbuffet), het buffetrestaurant De Steeds gaat pas om 8u30 open (wat denk ik verklaart waarom er nooit volk zit).  Ik vind met kinderen 8u op CP al laat, hier dus nog wat later maar goed, we hebben genoten van ons ochtendwandelingetje dus geen probleem.  Het eten is lekker, de roereieren zijn hier uiteraard ook kant-en-klaar maar minder gesuikerd dan op CP.  Verse eitjes worden niet gebakken maar verder een ruim aanbod waaronder salad bar.  Koffie en thee zijn te nemen uit thermosflessen, beetje anders dus.  Vind het een beetje knoeieriger dan zo’n automaat, maar voordeel is wel dat je geen koffiesmaakje hebt aan je thee (wat bij zo’n automaat soms wel gebeurt).
Wat er wel staat, is een yoghurtautomaat met 2 soorten yoghurt (gewone en Griekse), die is echt lekker.  En er staat genoeg vers fruit of jam om deze naar keuze op smaak te brengen.

Na het ontbijt wandelen we naar het veerpont en zetten we over (€ 0,3 per voetganger, € 0,7 per fietser, autoprijs weet ik niet, enkel cash te betalen) naar Kessel, een heel gezellig dorpje langs de Maas.  We wandelen al geocachend langs een heerlijk ijskraampje en komen uit aan het kasteel waar we iets drinken en een bierplank eten op het terras met zicht op het water, een aanrader.

Als we terug zijn, winkelen we in de supermarkt, die weinig aanbod heeft in verhouding tot de grootte van het park.  Verschillende rekken zijn afgedekt met een poster.  Chips en frisdrank is er allemaal ruim voldoende, maar verse artikelen zijn er niet zoveel, maar goed,  we gaan niet verhongeren ;-).

Ik ga activiteiten vastleggen aan de balie, zo jammer dat dit niet via de app kan!  Iedereen moet alles komen reserveren aan de balie: kinderactiviteiten, minigolf, bowling, …  Hier sta je gemiddeld 15 minuten aan te schuiven, er moet ook nog een hoop opgeschreven worden in een boek, en ook de bonnetjes worden handmatig ingevuld, wat een tijdverlies…

Na het avondeten trekken we naar het zwembad.  Mijn man en ik hadden hier meer van verwacht maar onze kids amuseren zich goed dus dan is het voor ons ook ok.  Het zwembad is ruim maar er is veel zitruimte en weinig zwembad.  Er is een golfslagbad, niet al te groot, waarvan nog veel plaats verloren gaat door een klimrotspartij die als enig doel lijkt te hebben je voeten pijn te doen, 2 bubbelbaden, een glijbaan, peuterbad, leuk ruim en nieuw uitziend kleuterbad (vergelijkbaar met Erperheide), buitenbad.  Dit laatste zou er volgens een andere gast er ook nog maar een paar jaar zijn, ik weet niet of dit waar is, het ziet er niet echt nieuw uit en het koude badje is dichtgemetseld.  Het buitenbad is dan weer wel ruim. 
Voordeel van dit zwembad is dan weer wel dat ik me hier makkelijk met een boek aan een tafeltje kan zetten en alles mooi kan overzien, wat ik in een Aqua Mundo niet kan.

Zondag is het zwembad heel de dag erg druk (kan je zien vanuit raam in Park Plaza) dus zwemmen we niet.  In de voormiddag gaan twee van de kids koekjes bakken in de Bolloclub.  Deze activiteit duurt twee uur en duurt ook effectief twee uur, in CP hebben ze er zo’n handje van weg om daar een half uur af te snoepen.  Maar op CP is deze activiteit volgens onze kinderen wel leuker. Op LB is het enkel koekjes uitsteken, op CP mogen ze deze ook versieren.  Op CP krijgt ieder kind zijn eigen koekjes mee, op LB verdelen de animatrices de koekjes zelf onder de kids (en volgens onze kinderen werden er minder koekjes uitgedeeld dan dat er gebakken zijn ;-), maar ze hadden elk toch een zestal koekjes mee).
In de namiddag mogen alle kinderen gratis op de zip wire (kabelbaan over het water), ja ja, CP: gratis!  Alle kindjes mogen twee keer, dolle pret.

Daarna volgt Laser Battle, alle drie doen ze dit en alle drie vonden ze dit veel leuker hier dan op CP omdat deze doorgaat in het aan het park grenzende bos, veel toffer dan op een afgebakend domein.  Dit is wel eigen aan LB, op VB vorig jaar was het ook gewoon een veldje.

We hebben een dinner tour arrangement, 3 dagen mag je een 3-gangenmenu eten.  Je kan kiezen uit het buffetrestaurant, de pizza/pasta en de grill.  Maar speciaal aan LB is wel dat je niet verschillend moet kiezen, wil je bv 2x grill en 1x pizza/pasta, kan dit ook, wat wel meer vrijheid biedt.  En nog leuk: de dinner bons zijn heel 2019 geldig.  Wel opletten, er zijn dagelijks maar 2 van de 3 restaurants open.
We eten in Il Piazza, het pizza/pastarestaurant.  Interieur is niet zo gezellig, maar door de compartimentering zit je wel rustig, wat dan weer fijn is.  Kaart is beperkter dan Nonna’s (enkel pizza en pastagerechten, geen vleesgerechten of zo).  Net zoals op CP kan je tot 12 jaar kindermenu’s nemen, maar de porties van de kindermenu zijn hier wel kleiner dan op CP. 
Hoewel het personeel zoals al het personeel op het park en in de regio supervriendelijk is, loopt het toch wat mis met lange wachttijden tot gevolg, ondanks dat het restaurant maar half vol zit.  De voorgerechten zijn voor mijn man en ik vitello tonnato (lekker maar heel klein), tomatensoepje voor de jongens (een kinderkommetje dat maar half gevuld is) en een slaatje voor mijn dochter (dubbel zo groot als het volwassenenvoorgerecht).  Na lang wachten komen de hoofdgerechten, onze bij het voorgerecht bijbestelde broodjes vragen we nogmaals en komen dan eindelijk bij het hoofdgerecht.  Pizza voor mijn oudste zoon en man, lasagne voor de tweeling.  Die van mijn zoon is ok, die van mijn dochter is maar half zo klein en is niet gegratineerd dus zonder korstje, ik heb een pasta kip, lekker maar veel pasta en weinig saus.  Dan de toetjes.  De kinderkaart bestaat uit voor- hoofd- en nagerechten + een pannenkoeken/poffertjes kaart.  Onze kids vragen poffertjes en pannenkoek als toetjes, verbazing alom, blijkbaar zijn dat hier hoofdgerechten, grappig dat cultuurverschil.  Maar de vriendelijke dienster deed er niet moeilijk over, ze mochten het gewoon als toetje eten zonder bijbetalen (kunnen ze bij CP nog wat van leren).  Ik heb het chocoladedessert (mousse + brownie), niet zo geweldig, mijn man heeft geloof ik appeltaart. Al bij al was het best lekker, hebben we een gezellige avond gehad, het duurde alleen wat lang.
Op maandag ga ik met de kids zwemmen terwijl manlief de Maas bevist (en 1 grote baars vangt). Na de middag doen we de gratis gps-speurtocht “De geheime sleutels van de Lommerbergen”, in het bos grenzend aan het park, heel leuk.  De kids mogen nadien een prijs afhalen aan de F&E-balie, na 20 minuten krijgen ze dan een foldertje, beetje triest, gelukkig was de speurtocht top.

Dinsdag gaan we weer ontbijten, De Steeds kijkt op over de speeltuin, terwijl mijn man en ik rustig ontbijten, spelen onze kids in de speeltuin om af en toe snel binnen een hapje te komen eten.

Dan trekken we het bos weer in, deze keer voor een geocache toertje, weer heel leuk.

Ik probeer op vakantie ook altijd een me-time momentje te pakken (want als je dat als mama niet zelf doet, gebeurt dat toch niet ;-)  ), de sauna op dit park sprak me niet echt aan maar er is een schoonheidssalon, daar had ik al voor vertrek een afspraak gemaakt voor een massage.
Na even zoeken vond ik het salon (het staat op de plattegrond niet duidelijk aangeven, het lijkt of het in de Park Plaza zit maar dat is niet zo, op de nieuwe plattegronden zou deze wel juist komen te staan).  Ik liet een massage doen, heerlijk, € 60 voor een uurtje puur verwenmoment.  Een heel fijne madam en wat ik heel leuk vond: klassieke muziek, werkt voor mij heel ontspannend.  Echte aanrader.

Later op de middag doen mijn kinderen nogmaals de laser battle, omdat ze het vorige keer zo leuk vonden.

Dan mogen ze ook weer gratis marshmallows roosteren op het vuur, leuk en lekker.

’s Avonds eten we in Steaks & Burgers, het grillrestaurant.  Tot aan het hoofdgerecht loopt er een manager rond en gaat de service zeer vlot, daarna verdwijnt de manager en samen met haar de vlotte service.  Dan lopen de wachttijden weer op, hoewel het restaurant nog voor geen derde vol zit.  Eten is lekker, ik krijg een echt goede Ceasar Salad, (de rest eet chicken wings die ook goed zijn), mijn steak is te hard gebakken maar nog wel lekker,  de jongens  nemen burgers (volwassen burger is goed, die van de kids zijn frituurburgers, niet dat ze dat erg vinden).  Dochterlief heeft spare ribs, een royale portie.  De kindergerechten zijn standaard met friet, de gewone met wedges.  Als dessert eten mijn man en ik de cheesecake die veel te zwaar is, de kids nemen een ijsje.  Het wachten op de rekening duurt zo lang dat mijn man en de kinderen al door gaan, ik blijf nog 10 minuten zitten eer ik de rekening krijg (op dat moment nog 4 tafels met volk aan in het restaurant).

Woensdag, ik heb gisteren op de receptie wasservice besteld.  De was wordt opgehaald bij de bungalow (hiervoor moet je niet thuis zijn) rond 10u, vanaf 16u mag ik alles weer ophalen bij de receptie (die 24/24u geopend is), prijs € 8,5 per 5 kg.  Zo gemakkelijk!  Alles komt netjes opgevouwen weer terug, voor herhaling vatbaar.  Handiger dan gaan zitten wachten in de wasserette.

We trekken vandaag naar E-village, op nog geen half uurtje van het park.  Het is een arcadehal waar je voor € 8,5 p.p. onbeperkt spelletjes van vroeger en nu kan spelen.  Er staan WII’s, Playstations, caféspelen (biljard, air hockey, …), allerlei computerspelen van vroeger en nu.  Flipperkasten staan er niet, verder echt heel veel.  We scoren goed bij onze kids met deze activiteit ;-)

Nadien doen we onderweg boodschappen, pikken onze schone was op, eten in de bungalow en houden een spelletjesavond.

Donderdag nog een keertje naar het zwembad en daarna gaan de kids paintballen, ook weer in het bos.  Ook deze activiteit is top doordat het in het bos is.  Op Landal hoef je als ouder je kids niet te brengen en te halen, op CP is dit wel verplicht.  Voor grotere kinderen is dit handig, voor kleinere kids vind ik het toch veiliger op CP.

We eten in buffetrestaurant De Steeds, het eten is lekker.  Veel mensen gaan blijkbaar de slotavond daar uit eten, het is de drukste dag van de week.  Het is een paar euro goedkoper dan op CP, maar hier op LB zitten koffie en thee niet inbegrepen wat wel jammer is.  De voor- een hoofdgerechten zijn goed, de desserts minder, alles is eigenlijk een variant op elkaar, er zijn vier basisbavarois, op de ene zijn wat kersen gegooid, op de andere glazuur, maar de smaak is dezelfde.  Verder nog softijs, cakeachtigen (muffin, minicake, …), allemaal nogal droog.  Gelukkig staat de yoghurtmachine aan, die is wel lekker.  Maar buiten desserts was alles heel goed.

Het is Halloween en we hebben ons ingeschreven voor de halloweenwandeling (€ 1/persoon).  Die gaat ook door in het bos en is heerlijk eng, we hebben er echt van genoten.  Dit de beste halloweenwandeling die ik ooit deed!  Ze start trouwens in het oude kerkje, heb ik dat ook eens van binnen gezien, zonde dat dit zal worden afgebroken.

En dan is het vrijdag en tijd om weer naar huis te vertrekken. Wat een fijne vakantie hebben we hier gehad.  De sfeer is die van een 4-birdies park, het aantal activiteiten van een 5-birdies (we hebben echt een selectie moeten maken) en het zwembad eerder een 3-birdies.  Ook in de omgeving is er veel te doen.  We komen hier zeker terug.

Minpunten tegenover CP:
• activiteiten enkel aan de balie te reserveren, online zou handiger zijn
• openingsuren ontbijtrestaurant
• wifi
• op voorhand kan je niets boeken of geen restaurants reserveren  - restaurants kan je wel met de app reserveren, maar dus niet op voorhand.
Pluspunten tegenover CP:
• veel gratis activiteiten
• activiteiten duren even lang als aangegeven
• flexibele dinner tour
sinds 2012:
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Onze bekende Center Parcs vloggers hadden verblijf in Landal De Lommerbergen cottage 202 en ook hiervan is er een video van gemaakt.
Kijken jullie weer mee?

marcozandstra
All-in
All-in

Bericht door marcozandstra »

We nemen nog een duikje in het subtropische zwemparadijs van Landal de Lommerbergen. Nog 1 laatste keer voordat deze straks vernieuwd gaat worden.

mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Dank je wel voor het plaatsen Marco.
Heel leuk te zien hoe het nu is. Mijn 1ste en enige kennismaking met dit park was in 1973.
Het was toen de 1ste keer dat ik naar Center Parcs (Sporthuiscentrum) ging.
Het eindexamen tripje van school.
Fijn te zien dat dit park met de tijd mee is gegaan en ook de bungalows van deze tijd zijn.
Plaats reactie