*

Offline ralphitz

• **
  • 321
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Twelve Originals: LbVbMdHhBh EhEpKvHbVm
[CP] Een fotorondje langs Center Parcs
« Gepost op: 22 mei 2007, 00:52:20 »
Ik had het al een paar keer geroepen, maar hier dan alsnog het resultaat van wat dagbezoekjes..!

25 maart: Vennenbos en Vossemeren
21 april: Lommerbergen
16 mei: Kempervennen

KEMPERVENNEN

De laan vanaf de ingang richting plaza... kijkend richting receptie. Rechts zien we bungalows. Ongeveer op die plek stond ooit de vrijstaande bungalow waar ik in 1987 heb gezeten (PTT-huisjes van Eurostrand). Er is nu niets meer van te zien.

Kijkend de kant op richting plaza met links het sportcentrum.

Het zuid-westelijk gelegen meer, lopend richting de nieuwe huisjes...

Het schiet al op...

Uitzicht van de huisjes, direct op het meer.

Het pad langs het meer aan de rand van het park richting zone 8... de oude huisjes...

Een eerste blik in een oud huisje. Geheel nog in stijl van begin jaren negentig (groene stoelen). Zelfs hangt de gele lamp er nog... die zal je nergens anders meer vinden dan hier...

Een blik aan de achterzijde... ook herkenbaar is het bankstel en de tafel hier. Of de tijd stil stond...

Een blik naar boven...

Het congrescentrum is letterlijk in de achtertuin van deze huisjes geplaatst... Alles is er trouwens overwoekerd! De huisjes zijn overigens wel met moderne borden aangegeven, maar met de oude gele nummerplaatjes aan de straatkant. Her en der nog een verdwaalde oude Eurostrand-lantaarnpaal...

En als je alles gehad denkt te hebben, duiken we nog verder terug de tijd in naar de jaren '80. Oranje gordijnen!! Roodkleurige lampenkappen en een ouderwets plafond zoals ze ze allemaal (ook de bakema-huisjes) ze hadden. Check ook de spotjes! Misschien nog wel veel ouder....

De huisjes zijn overigens wel bewoond (geweest) door stagiaires gok ik... er staan her en der fietsen voor de deur en kleding verspreid...

De parkeeplaats in zone 8... nu in gebruik voor het congresgebouw.

Dit deel van het park is nu een volgroeid bos aan het worden, maar... kijk goed en vindt kuilen, zoals deze, met allerlei gele paaltjes... hier stonden de houten huisjes (ook in gezeten, in 1994 via postkantoor). Inmiddels zijn alle sporen gewist. De paaltjes geven waarschijnlijk de leidingen aan die nog wel in de grond zitten... En kijk goed en vindt gewoon asfalt onder het groen... heel frappant.. in mijn herinnering was dit allemaal minder bebost...

Een niet echt boeiend pand, maar wel nog in orignele steenkleur en met bolletjes!!

Artistieke foto's van het dak van de mundo...

LOMMERBERGEN

Kijken vanaf het pad komende vanaf de ingang richting het bad, en ja het is er echt enorm heuvelig... erg sfeervol! Hieronder een serie geschakelde huisjes...

Naderende de nieuwe plaza... alles geheel nieuw hier.

De plas... da's een blijvertje...

Altijd al willen weten wanneer die kap (die nu is afgebrand) met al haar waterattracties werden gebouwd vanuit het aloude zwembad? reken maar om, da's dus zaterdag 21 april 2007 25 jaar terug, dus op 21 april 1982 geopend.

Zo laten ze bij Landal de kas niet zien: toch best aardig... met die lichtjes zo...

Een blik op het herbouwde bad... in de schemering... met de nieuwe vloer.. ook al voor mij heel wat jaren terug.

Bolletjes aan! De oudste huisjes van het park alhier...

Maar wat doet dit pand hier op de top van de heuvel... midden in het park... wie weet hier meer van??

Nogmaals het bad... even vanaf buiten gezien...

Park uit, linksafrichting pontje en een blik werpen op de Lommerbergen wanneer je op de pont wacht...Goed te zien is dat het park hoger ligt dan het veld ervoor... Enne... de lichtjes zijn de bolletjespalen :)

De pont kwam er al aan... leuk om weer eens op te staan!

VENNENBOS

Het plein voor de plaza.. het gebouw links is van na 1989, na de brand... de serre van de ansichtkaarten heb ik helaas niet kunnen vinden.

De entree is wel ietsjes anders dan van mijn film... maar wel intact en echt CP.

Blik in het bad en de kleedruimtes aldaar...

De plaza tegenwoordig... en ja hij's knus! echt hoor...

Paar foto's van het bad van buitenaf...

Het meer... daar links ergens stond het pannenkoekenhuisje en daar rechts moest een brug hebben gelegen... staat ook op onze 1989-film... nu allemaal niet meer... dooie boel... oja.. er wapperde ooit fier een CP-vlag daar boven het strand!!

Roept een authentiek sfeertje op toch?

VOSSEMEREN

Een vip-huisje?? Geen gezicht dat witte...

Blik op de centrumvoorzieningen...

... en op het meer...

En hier de ENIGE gevonden bol op de Vossemeren... Meer foto's heb ik hier niet... ik had een enorme kater dus ik waggelde maar wat terug naar de auto op gegeven moment...

Verder ben ik na de Kempervennen ook nog even naar Erperheide gereden, maar hier kom je voor geen mogelijkheid op hè... Kempervennen trouwens ook niet, maar daar heb ik dan toch maar 3 euro voor gelapt om er op te mogen.. Lommerbergen kon ik gewoon parkeren, maar uitrijden kon alleen met een geldige parkeerkaart... had ik ff geluk dat er eentje nog uitstak... anders was ik opgesloten hmm... Vennenbos was allemaal gratis in en uit... Vossemeren parkeer je zelfs buiten het park en loop je voor nop het park op. Vreemd dat het allemaal anders is... tot zover :)
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2007, 00:54:59 door ralphitz »
Vroeger was alles (CP) beter ;)! Derksen & Bakema, BH-VB-LB!

*

Offline Jbroeders

• **
  • 4487
  • +26/-3
Re: [CP] Een fotorondje langs Center Parcs
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2007, 08:09:48 »
Vennenbos is nog echt een Parc Plaza. Wel leuk om te zien natuurlijk, maar in mijn ogen lichtjes gedateerd. Lommerbergen ziet er van binnen op de foto redelijk uit, maar het zal toch allemaal minder zijn als dat het was.

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2007, 08:20:01 »
Wat een historische foto's weer, prachtig om te zien! :)
Het is net of er niets veranderd is. :D

Nu zien we eindelijk de binnenkant van die oude ptt-huisjes, wel een beetje afschuwelijk, met die felle kleuren. :P

Dat huisje op de Lommerbergen op die heuvel, kan dat misschien van de beveiliging zijn?

*

Offline Jbroeders

• **
  • 4487
  • +26/-3
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2007, 09:47:23 »
Het zou ook een oude parkbeheerderswoning kunnen zijn natuurlijk.

*

Offline Bahamut

• **
  • 51
  • +0/-0
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2007, 13:40:43 »
Ligt het aan mij of doen de foto's het niet?

*

Offline ralphitz

• **
  • 321
  • +0/-0
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2007, 14:26:05 »
sorry mensen... blijkbaar heeft orange een datalimiet voor hun websites tegenwoordig.

mededeling van orange:

Helaas, de datalimiet van deze homepage is voor vandaag overschreden. De pagina zal na middernacht weer beschikbaar zijn.

*

Offline Bahamut

• **
  • 51
  • +0/-0
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2007, 14:28:41 »
Jammer.

Is er geen mogelijkheid om die foto's op de beeldbank te krijgen?

*

Offline Jbroeders

• **
  • 4487
  • +26/-3
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2007, 14:29:00 »
Mail de foto's even naar beeldbank@centerparcsforum.nl. Zet ik ze er vanaaf ff in en dan heb je niet meer met een datalimiet te maken.

*

Offline ralphitz

• **
  • 321
  • +0/-0
« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2007, 14:32:25 »
prima, maar ben nu op mijn werk. Vanavond doen we dit oplossen.

*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
    • TV-Visie - voor méér tv!
« Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2007, 11:32:19 »
Mooi die foto's, maar toen we een dagje vossemeren deden begin mei, moesten we €3 per persoon betalen! Dus niet voor nop ;)

*

Offline ralphitz

• **
  • 321
  • +0/-0
« Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2007, 20:07:04 »

*

Offline Nick

• **
  • 1603
  • +2/-0
« Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2007, 15:02:59 »
Toen ik de foto's doorkeek dacht ik he? Het vennenbos lijkt wel erg op de Vossmeren... Had een kopje over het hoofd gezien.
Die Witte cottages zijn de 5 Persoons luxe cottages. Vooraan het park ligt er eentje en achteraan het park in zone acht liggen nog 2 rijen.

Wel leuk om zo wat historie te zien, vooral die plaza op het  vennenbos, het rechter stuk wat niet was afgebrand herken je nog duidelijk terug op oude foto's en dat is typisch Sporthuis centrum.

*

Offline ralphitz

• **
  • 321
  • +0/-0
« Reactie #12 Gepost op: 4 juni 2007, 11:47:39 »
helaas zijn er maar schaars oude foto's waar het onafgebrande stuk of het oude afgebrande stuk op staan...