*

Offline Rdb

• **
  • 28
  • +0/-0
Re: [Ervaringen & Vragen] Sunparks De Haan aan zee
« Reactie #450 Gepost op: 4 januari 2013, 21:32:09 »
Wij zijn zinnens een 'exclusive villa' van 6 personen te boeken in CenterSunparks De Haan. We hebben al ervaring met Center Parcs De Vossemeren, Center Parcs Limburgse Peel en Sunparks Ardennen. De Vossemeren is natuurlijk ongeëvenaard (maar duur). De andere twee parken waren degelijk (Limburgse Peel was dan het minst van de twee).

Na het kijken op zoover.com valt het op dat erg veel foto's verschijnen van vuile villa's en dat de waarderingscijfers ook laag liggen. Mijn vraag is dus: geldt dat ook voor de 6-persoonsvilla's (die toch als 'luxeproduct' worden verkocht)? Is het park aan te raden?

*

Offline Rdb

• **
  • 28
  • +0/-0
« Reactie #451 Gepost op: 4 januari 2013, 21:34:56 »
Of zou Oostduinkerke een betere bestemming zijn? De 6-persoonsvilla's in Oostduinkerke zijn immers goedkoper en het park heeft op zoover.com een betere waardering.

*

Offline gouda

• **
  • 74
  • +1/-0
« Reactie #452 Gepost op: 5 januari 2013, 10:31:05 »
Of zou Oostduinkerke een betere bestemming zijn? De 6-persoonsvilla's in Oostduinkerke zijn immers goedkoper en het park heeft op zoover.com een betere waardering.

Ik zou gaan voor de lakeside 6 persoons. Wij zijn er geweest in 2011. Mooie ruime huisjes.

*

Offline apirama

• **
  • 210
  • +2/-0
« Reactie #453 Gepost op: 5 januari 2013, 20:27:41 »
Het hangt af wat je wenst.
Oostduinkerke heeft een beter zwembad. De Haan is een veel leuker park. Als je voor een exclusive villa kiest kun je zeker niet bedrogen uitkomen normaal. Je kunt dan nog kiezen als je gaat voor een lakeside of niet. De lake sides zijn in ieder geval de nieuwste villa's.
Qua omgeving hebben ze allebei leuke stukjes. Oostduinkerke ligt dicht bij Plopsaland De Panne en heeft mooie duinen. Ook Nieuwpoort is een leuk stadje op fietsafstand. De Haan is dan weer een mooi dorpje en heeft mooie duinbossen vlak voor het park. Oostende (leuke kuststad) ligt ongeveer tussen beide parken in.

Ik denk dat de lage cijfers op zoover.com vooral te maken heeft met het feit dat mensen de afgelopen twee jaar naar park De Haan kwamen met de verwachting in een CP terecht te komen terwijl het eigenlijk gewoon een SP was met CP naam...

*

Offline Menno.

• **
  • 8110
  • +36/-0
  • Geslacht: Man
  • Het logo uit de goede oude tijd.
« Reactie #454 Gepost op: 3 februari 2013, 17:57:29 »
maar de naam BALUBA blijft volgens de site voorlopig nog behouden.
Zo te zien op de website is dit nu veranderd in "Kids World".
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13

*

Offline cedric013

• **
  • 138
  • +1/-0
  • Les hauts De Bruyeres here we come - De Vossemeren
« Reactie #455 Gepost op: 1 april 2013, 19:46:10 »
Heeft iemand ondertussen al foto's gevonden of genomen van de 'nieuwe' wildwaterbaan?
Alvast bedankt!
03/03 De Vossemeren (Midweek) -07/03 De Vossemeren (Weekend) - 30/06 De Vossemeren (Midweek) - 01/09 De Kempervennen (Midweek)

*

Offline jeroom

• 3121
  • +8/-0
    • Mijn mooie plekje op aarde
« Reactie #456 Gepost op: 2 april 2013, 17:21:20 »
Die is naar mijn weten nog niet in gebruik vermoed ik

*

Offline Birdieken

• **
  • 4926
  • +10/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #457 Gepost op: 2 april 2013, 20:18:39 »
Ik heb ze toen ik in januari ben geweest, toch niet echt gezien...
2010: Vossemeren/2011: Erperheide/2012: Mystery (Kempervennen), Heijderbos en Port Zélande/2014: Vossemeren

*

Offline kimpie

• **
  • 181
  • +0/-0
« Reactie #458 Gepost op: 14 mei 2013, 13:42:08 »
de bungalow was in orde. maart 2013 (weekend)
personeel was vriendelijk .
het eten was ook lekker.(buffet)

*

Offline jeroom

• 3121
  • +8/-0
« Reactie #459 Gepost op: 8 december 2013, 17:38:14 »
Er is blijkbaar een nieuwe wildwaterbaan in SP De Haan - heeft er al iemand ervaring mee ?

*

Offline centerparcs

• **
  • 665
  • +0/-0
  • dg centerparcs je bent en blijft de beste
    • www.cpenzo.tk
« Reactie #460 Gepost op: 9 december 2013, 22:31:37 »
Er is blijkbaar een nieuwe wildwaterbaan in SP De Haan - heeft er al iemand ervaring mee ?
Kijk hier maar eens! https://www.facebook.com/sunparksdehaanaanzee?fref=ts  ;)
Ondek het vernieuwde "Center Parcs & Zo" op www.cpenzo.tk
Center Parcs & Zo Veel Meer!

*

Offline Ccmel

• **
  • 875
  • +0/-0
« Reactie #461 Gepost op: 25 december 2013, 20:23:16 »
Vandaag dagje gaan zwemmen in Sunparks De Haan.
Nieuwe balie aan zwembad, vriendelijke dame, wel weinig dagjesmensen, stiekem binnensluipen in kidsworld geen optie hier :) en 5€ per kind bijbetalen is belachelijk. Zelfs met 50% korting door Plosa-abonnement nog 28,5€ gegeven parking in. Maar 5€ voor parking vragen per wagen op de verplichte parking is puur "geldklopperij" .
Wildwaterbaan is inderdaad in gebruik, onze dochter van 8jaar vond die zeer leuk.
Mooi zwembad, grote verzorgde witte koepel, veel trapjes en hoekjes en gangen die telkens naar een ander type zwembad of een van de meerder glijbanen of zonneterrassen of cafetaria leiden.
Zeer enthousiast over Kinderbad: perfect voor onze 4-jarige dochter, mooi ruim formaat en rustig wegens wat verstopt in hoek achter wand groene glijbaan en naast cafetaria. Glaswand met buitenzicht op gazon met echte konijntjes. Toilet met 3 kleutertoiletjes en verzorgingskussens. Water net diep genoeg om ouders lekker warm erbij te zitten ipv te bibberen aan rand.
Groot golslagbad met aanpalende grot met stroomversnelling. Was even schrikken toen golven plots grot binnenstormden. Storm op zee plotseling ;)
Buitenbad zag er ok uit, niet gebruikt wegens koude.
Warm zwembad met bubbelbanken leuker en met meer plaats dan ronde jaccuzi's.
Kinderboxen in zwembad bleken degelijke frietjes, frikandel/hamburger. Kleurpotloodjes en caprisonne inbegrepen in prijs van 4,50€
Afgebladderde verf tegeltjes los,... Maar ook veel wel al gerenoveerd.

5x Bostalsee, 1x Les Trois Forets, 1x Kempervennen, 8x Limburgse Peel, 3x Erperheide, 4x Park Eifel, 1x Heijderbos, 1x Huttenheugte, 1x sunparks Ardennen, 2x Lac d'ailette, 1x Landal Lommerbergen, 4x Landal Waterparc Veluwemeer, 1x port zelande

*

Offline Marteco

• *
  • 15
  • +0/-0
« Reactie #462 Gepost op: 29 december 2013, 14:02:54 »
Vorig weekend naar Sunparks De Haan geweest. We waren met 16 personen en hadden 2 aanpalende huisjes. Over deze huisjes waren we zeer tevreden. Het zijn ruime huisjes met twee verdiepen. Het lag er ook verzorgd bij en ik had de indruk dat de badkamer vernieuwd was. De vaatwasmachine was ook zeer handig te gebruiken.
Het zwembad is leuk voor kinderen, maar als volwassene heb je snel alles gezien. De nieuwe wildwaterbaan is zeer snel maar ook wel heel kort.
Het plafond van de stroomversnelling is wel aan vernieuwing toe, deze brokkelde af.
We zaten net aan de Lakeside Cottages, die zien er enorm chique uit. We hadden spijt dat we deze niet genomen hadden.
De activiteiten en drankjes in de dome waren relatief duur, zeker voor een Sunparks zijnde.
Wat me opviel, was de rust in het park. Volgens mij waren er niet zoveel huisjes verhuurd, daar wij ook geen enkele buur hadden.
Sunparks De Haan is aan een remonte bezig, en laten hopelijk zo de jaren van kritiek achter zich.
Meerdal ('02,'03,'05,'06,'07,'08,'09,'12, '16, '17, '18, '19), Limburgse Peel ('06,'07), Erperheide ('04), Kempervennen ('12) De Haan ('13,'14)

*

Offline Birdieken

• **
  • 4926
  • +10/-0
« Reactie #463 Gepost op: 18 februari 2014, 15:21:59 »
Gewapende overval in Sunparks De Haan

DE HAAN - Twee gemaskerde mannen hebben maandagavond een gewapende overval gepleegd in Sun Parks in De Haan. Dat meldt het parket van Brugge. Ze gingen aan de haal met de inhoud van de kluis. Een mogelijke verdachte werd ondertussen ingerekend.

Rond 18.30 uur bedreigden twee mannen met een bivakmuts de receptioniste van Sunparks. Ze werd aangemaand om de inhoud van de kassa af te geven. Samen met twee andere receptionistes moest ze de verdachten toegang geven tot de kluis. Daarna werden de drie slachtoffers opgesloten in de toiletten. Ze konden zich na een tijdje bevrijden en verwittigden zelf de politie.

De omvang van de buit is niet bekend. Na een klopjacht kon de politie één van de vermoedelijke daders oppakken. De Oostendenaar wordt momenteel verhoord. Na dat verhoor zal het parket beslissen of hij voor de onderzoeksrechter moet geleid worden.

Bron: Nieuwsblad
2010: Vossemeren/2011: Erperheide/2012: Mystery (Kempervennen), Heijderbos en Port Zélande/2014: Vossemeren

*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
    • TV-Visie - voor méér tv!
« Reactie #464 Gepost op: 1 september 2014, 10:45:20 »
Vorige week naar Sunparks De Haan wezen zwemmen en de 'wildwaterbaan' is er weer open! En de Market Dome heeft nu ook een draaideur :-)

*

Offline Ccmel

• **
  • 875
  • +0/-0
« Reactie #465 Gepost op: 14 juli 2015, 12:21:27 »
Dagje in Sunparks De Haan gaan zwemmen.
Afbladderende verf in stroomversnelling eindelijk op een goede manier aangepakt, is nu netjes deels bedekt met donkere faience, oogt veel leuker!
Groene buisglijbaan ging snel, maar weinig effecten. Blauwe buisglijbaan top, wel zeer snel, maar met meerdere lichteffecten.
Lazy river geen wwbaan zoals in centerparcs, gaat van hoog naar laag, en kort, maar blijft leuk.
Alle andere baden ook zeer ok.
Groot pluspunt was: niks van drukte! Geen benauwende mensenmassa's zoals in meeste cp-parken of sp oostduinkerke, gewoon mooi zwembad met gezellig sfeertje.

5x Bostalsee, 1x Les Trois Forets, 1x Kempervennen, 8x Limburgse Peel, 3x Erperheide, 4x Park Eifel, 1x Heijderbos, 1x Huttenheugte, 1x sunparks Ardennen, 2x Lac d'ailette, 1x Landal Lommerbergen, 4x Landal Waterparc Veluwemeer, 1x port zelande

*

Offline Maarten77

• *
  • 3
  • +0/-0
« Reactie #466 Gepost op: 20 oktober 2015, 14:06:15 »
In mei een lang weekend geboekt. Last minute, met behoorlijke korting.

Het huisje was wel aan een opknapbeurt toe, maar voldeed. Temidden het groen, en dankzij het mooie weer konden we telkens buiten eten.
Volop genoten van het zwembad. Heel tevreden.

Maar we keren er pas terug als de huisjes opknapt zijn. Aan het water staan nieuwe huisjes, maar die zijn een pak duurder.

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 761
  • +0/-0
« Reactie #467 Gepost op: 2 januari 2020, 12:20:16 »
Vorig weekend waren we met ons gezin (ikzelf, mijn man, zoon van 11 en tweeling van 10) in het nog net geen Center Parcs De Haan (momenteel nog onder de naam Sunparks De Haan Aan Zee).  In Les Ardennes had ik bewust gewacht tot het park een dik jaar onder de CP-vlag stond, om dan uiteindelijk in een park terecht te komen dat nog niet helemaal CP-af was maar al wel de CP-prijs te betalen (maar waar we toch een heerlijke vakantie hadden hoor), nu deed ik het omgedraaid: Sunparks-prijs betalen voor een park dat zo goed als CP is.

Om 12u30 kwamen we aan op het park, ik had geprobeerd maar de early check-in telt niet voor SP, enkel voor CP.  Geen probleem, dan verkennen we eerst de Market Dome.  Deze is gezellig, mooi vernieuwd met veel groen en heeft twee ingangen.  Van restaurants zijn er Grand Café (met heel gezellig hoekje met salonnetjes en namaakhaardvuur), Italiaans restaurant, Frites Affairs en klein buffetrestaurant.

Personeel is heel vriendelijk en behulpzaam en je wordt standaard aangesproken in het Frans.  Dit komt deels doordat een zeer groot percentage van de gasten Frans of Waals is, en deels door de traditie van De Haan (vroeger kwam alleen het "chique' volk naar de Belgische kuststeden, en die spraken Frans - als je buiten het park naar de winkel gaat, wordt je ook steevast aangesproken in het Frans.)  Het personeel is allemaal perfect tweetalig, zijnde Frans en West-Vlaams :-)  Voor mij geen probleem (mijn schoonvader was West-Vlaming), maar ik denk voor b.v. Nederlanders niet makkelijk te verstaan.

We eten in Grand Café (spaghetti voor de kids, paëlla voor den hubbie en balletjes in tomaat voor mezelf), eten is niet echt geweldig, de paëlla is droog, de balletjes nogal chemisch en de pasta carbonara is flauw en bevat geen spek (wel een paar hamblokjes), maar goed, het is nog SP, hopelijk wordt dit wel aangepast - we verwachten geen haute cuisine in een vakantiepark maar dit was echt ondermaats.

Om 15u stipt gaat de slagboom open.  Veel mensen proberen al klaar te gaan staan een paar minuten voor 15u, maar die worden onverbiddelijk doorgestuurd naar de parking en moeten dan een heel rondje rijden om terug aan de slagboom te komen.

Op advies van twee vriendinnen die dit park regelmatig bezoeken, heb ik een Lakeside Exclusive genomen, een mooi ruim VIP vakantiehuis aan het meertje, nummer 321.  Dit huis is echt een toppertje, mijn man vond het al het mooiste huisje waar we ooit zaten, bij mij staat het in de top 5.
Beneden heb je keuken, grote woonkamer, groot terras aan het water, badkamer met inloopdouche en toilet en een uitpandige berging.  Boven zijn de 3 tweepersoonskamers (2 met dubbel bed, 1 met enkele bedden), de tweede badkamer met inloopdouche en toilet, aparte ruimte met infraroodsauna.

Voordelen van het huisje: ruim (100 m²), pas vernieuwd, 2 toiletten: 1 boven en 1 beneden, geen stapelbedden, inloopdouches, beide met thermische kranen, mooi ruim terras, de ligging (vlakbij (2 minuten) Market Dome en toch rustig gelegen (het wegje wordt enkel door gasten van de Lakesides gebruikt, en langs de waterkant kan je niet wandelen).  Sauna: beste van alle CP-sauna's. Deze moet echt maar 5 à 10 minuutjes opwarmen en lijkt ook iets ruimer dan de andere sauna's, maar ik heb het niet nagemeten.
De nieuwe bedden liggen heerlijk, er zijn twee hoofdkussens per persoon (een zacht en een harder), fijn.
De badkamers hebben voldoende ruimte om je spullen op te zetten: boven door een richel die doorloopt tot in de douche, beneden door een open kast met 3 ruime schabben waar we ook onze gezelschapsspellen, boeken, strips, tekenspulletjes en lego kwijt kunnen. 
Er is voldoende licht, zowel als sfeerlicht als om echt iets te kunnen zien, en de knopjes staan logisch (in de oudere cottages is dit soms puzzelen).
Er zijn voldoende stopcontacten en ook deze zitten handig.  Buiten dessertborden (hiervan maar 7 stuks) ook ruim voldoende huisraad aanwezig, en degelijke pannen.
Ondanks dat de kou binnenkomt (zie hieronder), is het huisje snel warm te krijgen, thermostaat staat wel scherp afgesteld, na 20 minuten geen beweging zet hij zich kouder.
Het huisje is lekker warm bij aankomst, wel zo gezellig.

nadelen van het huisje: de voordeur en de raamprofielen (niet het glas zelf) laten veel kou door, jammer dat deze niet zijn aangepakt met de vernieuwing. Ik vind de inloopdouches zalig, mijn kinderen maakten wel de (terechte) opmerking, dat in een VIP-cottage eigenlijk toch in één van de badkamers een ligbad zou moeten zitten.
Ondanks de recente renovatie, zien we toch al wat "sleet": deurplaatje boven zit los, een van de raamprofielen beneden ontbreekt, dit is "gerepareerd" door er schildersplakband (!) over te plakken, hier waait het zo binnen, gordijn beneden heeft een vuile veeg, in twee slaapkamers lijkt er nagellak of verf gemorst, krassen op fornuis, een van de douchestangen is geknakt en lekt wat.  De ijskast is kapot en wordt na melding via whatsapp provisoir gefikst, in de zin dat ze dan werkt maar niet heel koud staat en niet kouder kan worden gezet.  Hopelijk neemt de technische dienst deze na ons verblijf nog onder handen!  Ook de vaat is versleten (dit is een oud toestel) met een haperende knop.
Verder is de trap nogal glad, antislipmatjes hadden hier wel fijn geweest.  De berging kan niet afgesloten worden.  Je krijgt maar 1 sleutel, niet zo handig voor een 6-persoons cottage.
Hoewel het terras heel mooi is, heb je hier weinig privacy, alle terrassen kijken op elkaar.  De huisjes staan geschrankt dus niet alleen inkijk van de overkant, maar ook van de naaste buren.  Ik vond het 's morgens fijn om de zon te zien opkomen boven het water, lekker in de kou met een kopje thee, maar kon niet echt genieten doordat mijn buurvrouw hetzelfde idee had en me heel de tijd aangaapte. 
Verder is er weer gekozen voor wickers, zowel de zitbank als de stoelen. Gelukkig zijn er in de vips ruim voldoende sierkussens om toch een beetje comfortabel te zitten op de zitbank.  Op de stoelen moet je in de zomer met korte broek een handdoek leggen, want dat is pijnlijk anders.
Als laatste de pas vernieuwde verwarmingselementen: deze hebben openingen langs boven en zitten nu al vol stof en vuiligheid, niet aan te raden dus voor mensen met allergieën.
Er is geen inkomhal en bij binnenkomst zit je gelijk in de keuken met links de trap, kapstokken zijn wel voorzien in het woonkamergedeelte maar daar zit je dan wel op te kijken.  De meest rechts kapstokken kan je verbergen door de badkamerdeur helemaal open te zetten.
De cottage heeft beneden maar 1 raam, wel een groot (volledige wand), en er komt nog wat daglicht binnen door de matglazen voordeur maar jammer dat de hoekcottages geen extra raam hebben.

Conclusie cottage: Voor de prijs die wij betaalden (een € 500 voor een weekend midden in de kerstvakantie) is deze cottage ondanks de kleine minpunten zeker ok, maar moest ik hier de volle CP-prijs voor betalen (€ 1160 voor een weekend aan het begin van de kerstvakantie 2020 want in het midden van de vakantie is blijkbaar al uitverkocht) zou ik me wel ergeren aan die minpunten en verwachten dat alles in orde is.

Dan het park zelf.  Er is al heel wat gebeurd om dit om te zetten in CP: zwembad vernieuwd (behalve wwb, die moet nog gebouwd worden), Baluba, market dome vernieuwd.   Ook de buitenspeeltuin aan MD zag er recent uit.  Kinderboerderij moet nog worden vernieuwd, en ik vermoed, mits het park zich als een 4-birdies zal profileren, dat er nog iets zoals een klimmuur of laser shoot veld of zo zal bijkomen.  In de vergaderruimte wordt momenteel geschilderd, mss wordt dat ook nog iets anders?

Het zwembad is leuk, op advies van mijn vriendinnen gaan we telkens 's morgens om 10u zwemmen (héél veel dagjesmensen in dit park en het zwembad is niet heel groot), er dat is een goed plan, tot een uur of 11 gaat het, dan wordt het veel te druk. (het is natuurlijk vakantie).  Het zwembad is (of lijkt toch, heb het niet nagemeten) ruimer dan Les Ardennes (mits deze ook een ex-SP is, vergelijk ik De Haan hiermee) en ook leuker: 3 glijbanen: gewone, blackhole en een kruising tussen een glijbaan en een wwb, heel leuk.  Er zijn 2 bubbelbaden, een buitenbad, een "stroomversnelling" die niet werkt en een peuterbadje.  Buiten de eerste dag (dan is het water echt koud), zijn de water- en omgevingstemperatuur goed.  Onze kids genieten van dit bad (en ik ook) en noemen het achteraf het "trappenzwembad" omdat er zoveel trappen aanwezig zijn (ook geen schuine helling om in het grote bad te komen maar een brede trap).
De lockers werken met een armbandje, op zich handig al werkte het eerst niet omdat onze armbanden niet geactiveerd waren.  Bij je cottage krijg je maar 2 armbanden maar onze spullen passen net in 2 lockers mits wat wringen.
Conclusie: wij vonden het een heel fijn zwembad, mits het niet te druk is, 's morgens gaan zwemmen is wel aangeraden, de meeste daggasten komen na 12u want dan moeten ze minder betalen.

Het park ligt dichtbij het strand, wat wel fijn is, maar niet zo dicht als Zandvoort, hier is het een 2-tal km.  Mits we nogal veel scheppen, emmers, ... bij hebben nemen we hiervoor de auto.  Dichtstbijzijnde toegang naar het strand is aan tramhalte "Zwarte Kiezel", waar je de kusttram kan nemen die alle Belgische kuststeden met elkaar verbindt.
Voor mensen die de Belgische kust niet kennen: deze is volgebouwd met de meest afzichtelijke appartementsgebouwen.  Hier aan de Haan, aan Zwarte Kiezel, is een zeldzaam stukje strand dat niet is volgebouwd, zo fijn.  Twee keer gaan we naar het strand en blijven onze kids er een paar uur spelen, onze jongste zoon struint het strand af met zijn metaaldetector (zonder succes), en daarna met de emmer op zoek naar eikapsels (waarvan hij er 5 vindt).
Conclusie: dit is het derde strandpark in Be/Ne voor CP, (samen met Zandvoort en Port Zélande).  Voor onze kids zijn alledrie de stranden even goed, zelf vind ik de andere twee beter omdat het er zowel mooi is als gezellige strandpaviljoenen heeft.  30 à 60 minuten mee op het strand wat wandelen/uitwaaien vind ik top om daarna gezellig met een boek in een paviljoen te gaan zitten.  Hier in De Haan is het alles of niks, ofwel propvol gebouwd (2 km verder), ofwel zoals hier mooi maar echt niks, nog geen bankje om op te zitten.  Maar goed, strand blijft fijn natuurlijk.

Dan eten, buiten in Grand Café eten we nog één keer op het park: het ontbijtbuffet.  Prijs hiervoor € 12,5/volw, € 7,5 / kind, CP prijzen dus al.  Met een ontbijt begint mijn dag altijd goed, maar voor die prijs had het wel wat uitgebreider mogen zijn, er is weinig keuze.  Zo is er maar één soort yoghurt (potjes natuur), geen kwark, maar één soort plakjes kaas (jong), weinig keuze in beleg en niks speciaals voor de kinderen (geen pannenkoekjes, wafels, poffertjes, ...)  Dan weer wel van die gefrituurde aardappelgezichtjes en aardappelrosti's.  Maar één soort cornflakes (honey pops) en muesli.  Eerst is er ook geen melk maar dat wordt wel bijgezet nadat iemand dit vraagt, leek me een vergetelheid.  Het meisje dat het buffet bijvult is wel heel alert, er staan maar kleine porties van alles maar ze vult het goed bij.  Geen versgebakken eitjes (de plaat is wel voorzien maar wordt niet gebruikt).  Conclusie: te duur voor wat het is, hopelijk verbetert dit als het park CP wordt.

Een week voor aankomst, opent de pas vernieuwde Baluba, leuk voor onze kinderen.  Toen ik foto's hiervan zag vorige week vond ik de Baluba heel ongezellig en onpersoonlijk, gelukkig is het in het echt beter.  Ik begrijp nu dat er niet voor een dakraam is gekozen maar voor houtwolcementplaten die het lawaai goed dempen, jammer is wel dat er voor naturelplaten is gekozen en geen witte, dat had alles wat lichter gemaakt.   Als ouder zit je op van die plastic stoeltjes, er is geen bediening maar je kan drinken/eten halen in Grand Café, Frites Affairs of zelf iets meebrengen.  Ik ben blij dat onze kinderen oud genoeg zijn om er niet meer naast te zitten, ze kunnen gaan spelen terwijl wij gezellig in Grand Café of in ons eigen huisje zitten.
Conclusie: onze kinderen verkozen deze Baluba tot nr. 2 van de binnenspeeltuinen op parken, hij kan niet tippen aan Baluba op Erperheide die nog groter is, maar is wel heel leuk (Erperheide heeft een gedeelde eerste plaats met Discovery Bay op Vossemeren, op 3 staat Jungle Dome in Heijderbos,  4 Vennenbos, 5 Eemhof, 6 Sandur, 7 Meerdal en 8 Lommerbergen - Les Ardennes was nog niet af dus die tellen we niet mee)

Het park zelf: meestal wandel ik flink wat af op het park maar dit park vond ik niet zo heel mooi.  Het is natuurlijk winter dus de bomen zijn kaal en er moet ook nog wel wat gebeuren maar toch.  Qua opzet kan je het vergelijken met Les Ardennes, alleen heb je daar doorheen heel het park wel het Ardennengevoel door de helling,de rotsen.  Zandvoort heeft ook zo'n opzet maar daar zit je echt wel in de duinen (toch op de stukken park waar je de omringende gebouwen van het stadje niet ziet).  Hier in De Haan zit je te ver van het strand om echt het zeegevoel te krijgen.  Verder staan de kleine huisjes dicht bij elkaar.  Er ligt een camping met stacaravans vlak naast het park, helpt ook niet echt. Misschien wordt er nog wat aan gedaan tegen het voorjaar, met zand en helmgras kan je bv stukjes duin creëren om zo in de sfeer te raken.  Waar wij zaten, de lakesides, is het wel mooier maar rondwandelen en de sfeer van het park opsnuiven, heb ik zo goed als niet gedaan.

Alg. conclusie: het huisje was top, het park een fijne uitvalbasis om de omgeving te verkennen.  Voor de prijs die wij betaalden was alles meer dan ok maar er is nog wat werk om het een CP te maken (ze hebben nog 4 maanden dus dat kom hopelijk wel goed).  Komen we hier terug?  Mogelijk wel, als de lakeside betaalbaar is want de andere cottages spreken me weinig aan (buiten de gewone 6-pers vip).  Het was een fijn weekendje uitwaaien aan zee.
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 3 x Eemhof * 6 x P. Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen * 1 x De Haan

*

Offline jeroom

• 3121
  • +8/-0
« Reactie #468 Gepost op: 2 januari 2020, 18:09:39 »
Dat aangesproken worden in het frans heeft ook meestal te maken vanwaar je ergens komt - als wij in NL naar een park gaan worden wij steevast aangesproken in het duits ook al ben ik een rasechte west vlaming - dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat zij ons dialect niet kennen en verwarren met het duits

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 761
  • +0/-0
« Reactie #469 Gepost op: 3 januari 2020, 09:38:12 »
Dat aangesproken worden in het frans heeft ook meestal te maken vanwaar je ergens komt - als wij in NL naar een park gaan worden wij steevast aangesproken in het duits ook al ben ik een rasechte west vlaming - dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat zij ons dialect niet kennen en verwarren met het duits

Ja dat hebben wij in Nederland ook vaak als Vlamingen, maar hier wordt je aangesproken in het Frans nog voor je zelf iets hebt gezegd, was best grappig.
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 3 x Eemhof * 6 x P. Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen * 1 x De Haan

*

Offline jeroom

• 3121
  • +8/-0
« Reactie #470 Gepost op: 3 januari 2020, 11:24:19 »
Heb je toevallig nog wat foto's gemaakt van het park en / of de cottage ?

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 761
  • +0/-0
« Reactie #471 Gepost op: 3 januari 2020, 15:35:10 »
Heb je toevallig nog wat foto's gemaakt van het park en / of de cottage ?

Ja, veel van de cottage en het uitzicht vanuit de cottage (geen van het park).  Maar hoe plaats ik deze ook weer, vind het niet direct terug en via de facebookpagina van Center Parcs Forum lukt het ook niet
sinds 2012:

*

Offline jeroom

• 3121
  • +8/-0
« Reactie #472 Gepost op: 3 januari 2020, 18:55:43 »
Ja, veel van de cottage en het uitzicht vanuit de cottage (geen van het park).  Maar hoe plaats ik deze ook weer, vind het niet direct terug en via de facebookpagina van Center Parcs Forum lukt het ook niet

Als je wil mag je ze ook naar mij mailen dan plaats ik ze er wel op hoor
Mijn emailadres is jeroom@centerparcsforum.nl

*

Offline jeroom

• 3121
  • +8/-0
« Reactie #473 Gepost op: 6 januari 2020, 20:05:12 »

6 persoons Lakeside Exclusive nr 321 (foto’s ingestuurd door forumlid weegschaaltje)

*

Offline apirama

• **
  • 210
  • +2/-0
« Reactie #474 Gepost op: 12 januari 2020, 13:08:39 »
Bedankt voor je uitgebreid verslag weegschaaltje. Wat gek dat je voortdurend in het Frans werd aangesproken. Ik woon zelf niet zo heel ver van het park en kom er wel af en toe en ben dit nog nooit tegengekomen. Misschien heeft Jeroom het bij het rechte eind en ligt het idd aan het mis interpreteren van de gesproken taal (ook wij werden de voorbije kerstvakantie in het Heijderbos regelmatig in het Duits aangesproken).

Ikzelf vind het nieuwe buffetrestaurant best groot (groter dan de vorige versie in ieder geval), maar wel heel eigenaardig opgebouwd. Zo hoort de oude pizzeria (of daarvoor à la carte restaurant) blijkbaar nu bij het buffet. Wel eigenaardig, want het staat er precies wel wat los van. Zo heb je nu de tafels in het echte buffetrestaurant en een groot deel erbuiten.
Ik sta niet te springen voor de ombouw naar Nona’s. Ik vind die replica van het oude tramstation best geslaagd en die gaan ze nu volledig verpesten. Ook het podium vind ik erg eigenaardig geplaatst. Het is meer gericht op de buitendeur dan op één van de terrassen.
Al bij al vind ik de dome wel mooi vernieuwd (vooral de nieuwe vloer is een gigantische verbetering) maar een logische indeling ontbreekt wel wat.

Het zwembad is idd een pak ruimer dan in Les Ardennes. Ik heb nog niet gezwommen in het vernieuwde bad, enkel nog maar eens bekeken vanuit de sportbar en ik vond het wel erg teleurstellend dat ze de vloer niet deftig hebben aangepakt. Nu heb je overal oplapwerk. Kleine stukjes natuursteen tussen de witte zwembadtegels. Van zo’n upgrade had ik op dit vlak toch wel meer verwacht.
Dagjesgasten moeten trouwens pas minder betalen na 17 uur ;-)

De Baluba is een pak ruimer geworden dan voorheen. Gelukkig is er nog een stuk van de oude sporthal bewaard gebleven. Momenteel is die echter afgesloten. Ik veronderstel omdat ze deze ruimte gebruiken als stockage voor het materiaal. Ik hoop wel dat ze die alsnog opnieuw gaan open stellen eens alles vernieuwd is. Dezelfde hoop heb ik voor de squashruimtes. Van één ruimte hebben ze nu een ballenbad gemaakt. De tweede is voorlopig gewoon dichtgemaakt. Hopelijk wordt dit geen verloren ruimte.
Volgens mij was er afgelopen weekend trouwens ook bediening in de Baluba.
Benieuwd hoe het park verder zal evolueren (en ook naar wat er te gebeuren staat met Kempense Meren en Oostduinkerke)

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 761
  • +0/-0
« Reactie #475 Gepost op: 13 januari 2020, 09:06:37 »
Bedankt voor je uitgebreid verslag weegschaaltje. Wat gek dat je voortdurend in het Frans werd aangesproken. Ik woon zelf niet zo heel ver van het park en kom er wel af en toe en ben dit nog nooit tegengekomen. Misschien heeft Jeroom het bij het rechte eind en ligt het idd aan het mis interpreteren van de gesproken taal (ook wij werden de voorbije kerstvakantie in het Heijderbos regelmatig in het Duits aangesproken).

Ikzelf vind het nieuwe buffetrestaurant best groot (groter dan de vorige versie in ieder geval), maar wel heel eigenaardig opgebouwd. Zo hoort de oude pizzeria (of daarvoor à la carte restaurant) blijkbaar nu bij het buffet. Wel eigenaardig, want het staat er precies wel wat los van. Zo heb je nu de tafels in het echte buffetrestaurant en een groot deel erbuiten.
Ik sta niet te springen voor de ombouw naar Nona’s. Ik vind die replica van het oude tramstation best geslaagd en die gaan ze nu volledig verpesten. Ook het podium vind ik erg eigenaardig geplaatst. Het is meer gericht op de buitendeur dan op één van de terrassen.
Al bij al vind ik de dome wel mooi vernieuwd (vooral de nieuwe vloer is een gigantische verbetering) maar een logische indeling ontbreekt wel wat.

Het zwembad is idd een pak ruimer dan in Les Ardennes. Ik heb nog niet gezwommen in het vernieuwde bad, enkel nog maar eens bekeken vanuit de sportbar en ik vond het wel erg teleurstellend dat ze de vloer niet deftig hebben aangepakt. Nu heb je overal oplapwerk. Kleine stukjes natuursteen tussen de witte zwembadtegels. Van zo’n upgrade had ik op dit vlak toch wel meer verwacht.
Dagjesgasten moeten trouwens pas minder betalen na 17 uur ;-)

De Baluba is een pak ruimer geworden dan voorheen. Gelukkig is er nog een stuk van de oude sporthal bewaard gebleven. Momenteel is die echter afgesloten. Ik veronderstel omdat ze deze ruimte gebruiken als stockage voor het materiaal. Ik hoop wel dat ze die alsnog opnieuw gaan open stellen eens alles vernieuwd is. Dezelfde hoop heb ik voor de squashruimtes. Van één ruimte hebben ze nu een ballenbad gemaakt. De tweede is voorlopig gewoon dichtgemaakt. Hopelijk wordt dit geen verloren ruimte.
Volgens mij was er afgelopen weekend trouwens ook bediening in de Baluba.
Benieuwd hoe het park verder zal evolueren (en ook naar wat er te gebeuren staat met Kempense Meren en Oostduinkerke)

Ik dacht ook vanaf 17u, maar ik stond aan de receptie naast mensen die om 11u30 een dagkaart zwemmen wilden, en de dame aan de receptie vertelde dat het vanaf 12u goedkoper was, die mensen hebben dan een half uur gewacht.  Ik heb niet gehoord hoeveel goedkoper het was maar blijkbaar dus wel de moeite, het was wel in de kerstvakantie, misschien vandaar?

En dan het aangesproken worden in het Frans: dat was al voordat ik mijn mond open deed, maar het park zat wel vol Franse of Waalse gasten, misschien ook vandaar.

Van die tafels buiten het buffetrestaurant: dat was ons dus niet duidelijk of die wel of niet erbij hoorden, als je die meetelt is het restaurant idd wel wat groter.

De zwembadvloer oogt idd opgelapt, sommige stukken zijn niet goed gevoegd en verdorie dat doet pijn aan je tenen.

Verder kijk ik mee uit naar Oostduinkerke en Kempense Meren, vooral naar de laatste want die ligt vlakbij Vossemeren en op 8 km van een treinstation wat ik wel fijn vind.
sinds 2012: