*

Offline gerritelburg

• **
  • 216
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
Re: [Ervaringen & Vragen] Sunparks De Haan aan zee
« Reactie #510 Gepost op: 30 mei 2019, 12:57:20 »
Net Sunparcs De Haan een Zee een bericht gedaan of er meer info is, hierbij hun antwoorden:

1. De cottages worden momenteel allemaal gerenoveerd en deze worden verwacht in mei 2020 allemaal af te zijn.
2. Ons hoofdgebouw en zwembad en dergelijke wordt in oktober tot halverwege november vernieuwd, en dan is ons park ook dicht.
3. Er wordt verwacht om rond mei 2020 effectief onder de naam Centerparcs verder te gaan.

Sunparcs De Haan aan Zee reageert heel snel op Facebook als je hun een vraag stelt.
Parc Sandur(13x) De Huttenheugte(9x) Het Heijderbos(4x) De Kempervennen(4x) Port Zélande(4x) Park Bostalsee(1x) Park Zandvoort(1x) Park Hochsauerland(2x) Les Trois Forêts (1x)  De Eemhof(1x) Limburgse Peel(1x) Weerterbergen(6x) Hunzedal(1x) Vennenbos(1x)

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
« Reactie #511 Gepost op: 30 mei 2019, 14:35:11 »
Dank je wel voor de informatie gerritelburg :)!

*

Offline NickB

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reactie #512 Gepost op: 3 juni 2019, 16:02:18 »
Mijn eerste post, meteen een hele waslijst ...  :)

Vernieuwingen op het park

Renovatie van de koepel op het zwembad
De koepel van het zwembad wordt volledig afgenomen, en daarna wordt een nieuwe koepel op de
bestaande wanden geplaatst. Hierbij wordt zowel de afwerkingslaag als de structuur van de koepel
volledig vernieuwd. De prefab elementen voor de nieuwe koepel worden op het grasveld naast het
gebouw geassembleerd zodat een snelle plaatsing kan gebeuren. De hoogte van de koepel wordt
niet gewijzigd.

Renovatie sporthal: dak, koepels, en nooddeuren
Het bestaande dak van de sporthal is afgewerkt met asbesthoudende leien. Het hele dak gaat er
dan ook af uitgenomen de structuur. Bij de vernieuwing van het dak worden ook 45m³ koepels
voorzien zodat er veel meer daglicht de sporthal binnenkomt. Bij oververhitting in de zomer
hebben we hier dan ook de mogelijkheid om koepels te openen en de sporthal te laten afkoelen
met nachtkoeling. De bezetting van de sporthal wordt licht gewijzigd. De indoor speeltuin zal 2/3de
van de oppervlakte innemen, en het laatste derde blijft sportterrein. Er wordt dan ook centraal een
extra nooddeur voorzien. De opdeling zorgt ook voor extra compartimentering zodanig dat het
gebouw in de toekomst conform de wetgeving is. Zie brandplannen. De hoogte van het dak wordt
niet gewijzigd.

Connectie tussen het grote zwembad en het sauna complex
Het bestaande saunacomplex was apart te gebruiken en had geen connectie met het grote
zwembad. Doorheen de jaren is het gebruik van het sauna complex dan ook enorm gedaald. Op
vandaag de dag is het complex enorm verouderd een renovatie dwingt zich op, maar is in de
huidige configuratie budgettair onverantwoord. Het bestaande zwembad zit vaak op zijn limiet en
bijkomende ruimte zou dus een verademing zijn voor het grote zwembad. De maximumcapaciteit
in het zwembad van 850personen blijft ongewijzigd.
We voorzien een connectie tussen het bestaande zwembad en het te renoveren saunacomplex
waar we een rustige zone met extra capaciteit aan ligplekken willen voorzien. Voor de verbinding
dient de bestaande muur te worden doorbroken en komt er een nieuw glazen sas. Op die manier
blijft de ventilatie apart en kan de drukte van het grote zwembad gedempt worden in de rustige
zone.

Nieuwbouw wildwaterbaan
De nieuwe wildwaterbaan wordt de nieuwe topattractie van het zwembad. Deze vertrekt in de
koepel van het grote zwembad, gaat onmiddellijk naar buiten waar het een afdaling maakt tot aan
het bestaande buitenbad. De wildwaterbaan heeft 2 uitstapmomenten waar mensen het parcours
kunnen verlaten en waar de redders toegang hebben tot de baan. Met staptegels worden deze
uitstapplekken bereikt. De huidige locatie is afgeschermd door groen. Na de bouw van de
wildwaterbaan zal dit scherm verder aangevuld worden.

Warmte Kracht Koppeling
De Warmte Kracht Koppeling is een technische installatie die naast het hoofdgebouw komt te
liggen, om het gebouw met het zwembad van warmte en stroom te voorzien. De Unit krijgt
voldoende afstand van het hoofdgebouw en kan hier geïntegreerd worden in de groene omgeving.
Hier voorzien we dan ook de nodige beplanting.

Nieuwbouw Afdak voor de fietsen
Op Sunparcs De Haan worden heel wat fietsen verhuurd. Er worden een 150 tal fietsen verhuurd in
allerlei maten en gewichten. Om deze fietsen de nodige bescherming te geven tegen zon en regen,
voorzien we een grote luifel boven de bestaande fietsenstalling. De luifel wordt geplaatst op
metalen ronde kokers. De luifel zelf bestaat uit een houten structuur, waartussen wit tentzeil wordt
opgespannen. De houten structuur is dominerend in dit verhaal, we kiezen dan ook voor een
speels golvende vorm. Door de fijne metalen palen lijkt de houten luifel wel te zweven. Het tentzeil
is letterlijk en figuurlijk zeer licht en heeft ook mogelijkheden om het doek af te nemen en te
reinigen.

Nieuwbouw Ontvangstpaviljoen
Mensen worden ontvangen in hun wagen terwijl ze het park binnen rijden. Het ontvangstpaviljoen
is voor het personeel. Hier kunnen ze binnen wachten tot er mensen het park oprijden. Het
paviljoen heeft een grote luifel zodat het personeel ook beschut is terwijl ze buiten de wagens
inchecken. Het paviljoen heeft een groot glasoppervlak waardoor er van binnenuit controle is over
de inritten. Het paviljoen is het eerste wat men ziet van Sunparcs De Haan, daarom willen we hier
dan ook de juiste sfeer neerzetten. We kiezen er dan ook voor om veel hout te gebruiken in het
paviljoen, zowel binnen als buiten. Waardoor dit paviljoen zeer warm en natuurlijk aanvoelt. In
contrast met het hout gebruiken we donker schrijnwerk, dakrand en plaatafwerking. Dit contrast
zorgt ervoor dat het paviljoen voldoende karakter krijgt. Het hemelwater wordt opgevangen en
afgeleid naar een open bufferbekken in de groene berm.

Nieuwbouw Kinderboerderij
De nieuwe kinderboerderij wordt een extra activiteit op het park. Meer variatie in het aanbod zorgt
voor een betere verdeling van het publiek. In de kinderboerderij voorzien we stallen voor kleine
dieren. Aan de boerderij worden 2 weides gekoppeld waar de dieren kunnen rondlopen. Het is een
houtconstructie, afgewerkt met hout. We gebruiken dezelfde materialen voor de kinderboerderij,
de boogschutstand en de quadgarage, zelfde houtsoort, zelfde dakafwerking. Op die manier
proberen we de eenheid binnen het park te bewaren. Het hemelwater van de kinderboerderij
wordt opgevangen en afgeleid naar het aangelegde meer dat dienstdoet als infiltratiebekken.

Nieuwbouw Boogschietstand
De nieuwe boogschietstand wordt een extra activiteit op het park. Meer variatie in het aanbod
zorgt voor een beter verdeling van het publiek. De Boogschietstand is een overdekt paviljoen, met
de nodige veiligheidsmaatregelingen zodat het boogschieten op een veilige manier kan verlopen.
De nodige maatregelen zijn getroffen om te verhinderen dat personen in het doelgebied komen. En
we doen ook de nodige voorzieningen om te voorkomen dat er verdwaalde pijlen uit het
doelgebied geraken. We voorzien een dubbel net, en de luifel van de boogschut stand hangt verder
over zodat er geen mogelijk is om over het net te schieten. De boogschutstand moet zichtbaar
blijven in zijn omgeving zodat de activiteit zichtbaar is voor het publiek. Rondom de hoge netten
voorzien we een groene buffer.

Nieuwbouw Quad garage met laadpunten
De nieuwe garage voor elektrisch oplaadbare kinderquads zorgt voor een extra activiteit op het
park. Dit is een garage van 2m50 op 7m50 met voldoende herlaadpunten zodat de quads op een
veilige manier kunnen worden herladen.

Herbouw van 2 bestaande huisjes
Bij de bouw van de huisjes werd gebouwd op aangevoerde grond en werd de fundering hier niet
voldoende op voorzien. Hierdoor treden er verzakkingen op en zijn 2 huisjes zo zwaar beschadigd
dat ze in onbruik zijn. Deze 2 huisjes zullen we herbouwen, naar de nieuwe normeringen. Om aan
de nieuwe normeringen te voldoen zal het huisje in volume een stuk toenemen. De muren worden
10cm breder en het dak zal een halve meter hoger komen. De afwerkingsmaterialen zullen
hetzelfde zijn als de bestaande huisjes zodat we de eenheid bewaren.

Bron: toelichtende nota uit het openbaar onderzoek

*

Offline Reginald40

• **
  • 313
  • +0/-0
  • 1999 tot 2016 medewerker van CP, nu vaste gast CP
« Reactie #513 Gepost op: 3 juni 2019, 17:48:13 »
Wauw, wat een forse renovatie zeg! Ik ben zeer benieuwd wanneer De Haan overgaat naar Center Parcs. Dan zal ik deze park ook eens gaan bezoeken.
1x VB 1x HB 1x PZ 1x KV 4x EH 3x LB 1X BSH 1x LF 1x EF 1x BH

*

Offline Tom...

• **
  • 906
  • +2/-0
« Reactie #514 Gepost op: 3 juni 2019, 19:16:18 »
Wat een prachtige lijst met vernieuwingen. Dit belooft ook echt wel een grote renovatie te worden.

Ik vond dit park in basis prima en met al deze vernieuwingen (hopelijk ook de Aquafun en Market Dome (of hoe heet dat nu?)), wordt dit een prachtige aanwinst voor Center Parcs, zo vlak bij de kust. Tof!
-

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #515 Gepost op: 4 juni 2019, 18:19:53 »
VERNIEUWDE LAKE SIDE VAKANTIEHUIZEN

Ook de Lake Side vakantiehuizen van Sunparks De Haan zijn vernieuwd! De meubels met lichtblauwe accenten maken het huisje weer helemaal gezellig met een extra frisse tint.

Bron: Sunparks.

*

Offline Tom...

• **
  • 906
  • +2/-0
« Reactie #516 Gepost op: 5 juni 2019, 08:28:02 »
Dank je voor de foto's! Van de ene kant is het mooi, maar waarom kiest men hier voor zulke donkere meubels?! En die tegels op de vloer, vind ik echt niet mooi. Al met al voor mij persoonlijk geen geslaagde make over, maar dat is gewoon mijn eigen smaak. Ze zien er natuurlijk gewoon prima uit  :)
-

*

Offline Nick

• **
  • 1602
  • +2/-0
« Reactie #517 Gepost op: 13 juni 2019, 19:55:39 »
Volgens mij hebben ze puur wat nieuwe gordijnen opgehangen, wat kussens vervangen en wat lampen opgehangen. Zo oud waren de lakesides nog niet ;-).

*

Offline Reginald40

• **
  • 313
  • +0/-0
« Reactie #518 Gepost op: 14 juni 2019, 10:29:40 »
Volgens mij hebben ze puur wat nieuwe gordijnen opgehangen, wat kussens vervangen en wat lampen opgehangen. Zo oud waren de lakesides nog niet ;-).

Ze hebben wel grondig gerenoveerd om straks Center Parcs waardig te maken, De Haan gaat in medio mei 2020 over naar Center Parcs.

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 722
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #519 Gepost op: 14 juni 2019, 15:21:51 »
Gelden de Center Parcs Friendsvoordelen bij Sunparks?
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossenmeren * 4 x Kempervennen (2 x myst) * 3 x Eemhof (1 x myst) * 6 x Port Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort

*

Offline jeroom

• 3085
  • +8/-0
    • Mijn mooie plekje op aarde
« Reactie #520 Gepost op: 14 juni 2019, 19:23:46 »
Gelden de Center Parcs Friendsvoordelen bij Sunparks?

Momenteel nog niet aangezien het nog Sun Parks is; wanneer het Center Parcs wordt bestaat de kans wel

*

Offline jeroom

• 3085
  • +8/-0
« Reactie #521 Gepost op: 16 juni 2019, 10:00:35 »
Wauw, wat een forse renovatie zeg! Ik ben zeer benieuwd wanneer De Haan overgaat naar Center Parcs. Dan zal ik deze park ook eens gaan bezoeken.

Normaal gezien medio mei 2020

*

Offline jeroom

• 3085
  • +8/-0
« Reactie #522 Gepost op: 16 juni 2019, 15:21:55 »
Als we naar de plattegrond van het park kijken zijnn alle huisjes rechts van de zwarte lijn  zo goed als gerenoveerd

Ze zijn nog enkele huisjes aan het renoveren – op de deuren staan er nummers (hier nr. 8; dit is om aan te duiden welk type het is) 8 is VIP en 6 is Premium

Binnenin zijn ze ook alles grondig aan het renoveren – alls is gestript en in sommige (niet afgewerkte) huisjes staat er al een keuken.

De terrassen zijn ook bijna klaar – hier zie je het terras van een VIP huisje in opbouw en afgewerkt

De terrassen van de Premiums zien er enigszins anders uit

Er zijn 2 huisjes ernstig beschadigd (1 ervan is huisje 628) deze zullen ze heropbouwen.
Hieronder een foto van het beschadigde huisje

Nog enkele weetjes :

Op de plaats waar nu de kinderboerderij zich bevind komt de Beach Bar een omgekeerd.

Dus dit

wordt de beach bar

en dit

wordt de kinderboerderij

De volledige Market Dome wordt gestript en wordt volledig vernieuwd

De 2 koepels worden tevens vernieuwd (tijdens de sluiting); er zullen ruim 200 werklui aan de slag gaan om alles zo snel mogelijk te vernieuwen

« Laatst bewerkt op: 28 juni 2019, 19:40:00 door jeroom »

*

Offline apirama

• **
  • 209
  • +2/-0
« Reactie #523 Gepost op: 16 juni 2019, 17:56:02 »
Bedankt voor de uitgebreide info! De plannen zien er goed uit. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

*

Offline EBFS

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reactie #524 Gepost op: 16 juni 2019, 18:15:28 »
Wat zijn die huisjes eigenlijk die niet ingekleurd staan op de kaart (o.a. een groot deel van de nummers 600 en 800)? Zijn dit huisjes die in handen zijn van particulieren? En zo ja, worden die ook gerenoveerd?

*

Offline jeroom

• 3085
  • +8/-0
« Reactie #525 Gepost op: 16 juni 2019, 18:48:47 »
Ik vermoed dat dit huisjes zijn van particulieren want sommige ervan hebben een poortje - geen idee of deze worden gerenoveerd

*

Offline nicole74

• **
  • 26
  • +0/-0
Re: Wie gaat wanneer naar CP ? (Deel 8)
« Reactie #526 Gepost op: 19 juni 2019, 20:51:37 »
Sunparks De Haan is toch ooit van CP geweest een aantal jaren geleden, toen ook Parc Sandur erbij kwam, wat ik me kan herinneren was dat er veel klachten waren over De Haan en dat ze het toen weer hebben afgestoten. Of vergis ik me nu???
Groetjes Nicole

*

Offline Reginald40

• **
  • 313
  • +0/-0
Re: Re: Wie gaat wanneer naar CP ? (Deel 8)
« Reactie #527 Gepost op: 19 juni 2019, 20:56:26 »
Sunparks De Haan is toch ooit van CP geweest een aantal jaren geleden, toen ook Parc Sandur erbij kwam, wat ik me kan herinneren was dat er veel klachten waren over De Haan en dat ze het toen weer hebben afgestoten. Of vergis ik me nu???

https://www.hln.be/geld/economie/sunparks-de-haan-wordt-omgevormd-tot-center-parcs~a05b2a94/

De eigenaar van Sunparks is Pierre&Vacances dus die heeft nu besluit genomen om Sunparks volledig te gaan renoveren en tot Center Parcs te gaan opwaarderen. Medio Mei zal De Haan weer toegevoegd worden tot Center Parcs.

*

Offline Nick

• **
  • 1602
  • +2/-0
« Reactie #528 Gepost op: 19 juni 2019, 22:56:05 »
Er zijn 2 huisjes ernstig beschadigd (1 ervan is huisje 628) deze zullen ze heropbouwen.
Hieronder een foto van het beschadigde huisje

Dat ziet er serieus, verwaarloosd uit, was dit al langer?

*

Offline Reginald40

• **
  • 313
  • +0/-0
« Reactie #529 Gepost op: 20 juni 2019, 10:11:10 »
Dat ziet er serieus, verwaarloosd uit, was dit al langer?

2 huisjes die verwaarloos uitzagen worden afgebroken en weer opnieuw herbouwt. Dat gebeurt pas als alle cottages zijn gerenoveerd.

*

Offline Nick

• **
  • 1602
  • +2/-0
« Reactie #530 Gepost op: 20 juni 2019, 22:49:56 »
2 huisjes die verwaarloos uitzagen worden afgebroken en weer opnieuw herbouwt. Dat gebeurt pas als alle cottages zijn gerenoveerd.

Helder! Wel erg bizar dat dit schijnbaar al flinke tijd op het park aanwezig was. Ziet er weinig gezellig uit.

*

Offline kimpie

• **
  • 181
  • +0/-0
« Reactie #531 Gepost op: 8 juli 2019, 23:38:08 »
Wij zouden november naar de haan gaan maar weten niet of restaurant zal open zijn en andere activiteiten.
wij hebben een bon vakantieveilingen gewonnen maar had ik dit geweten hadden we nooit geboden want vinden wij puur oplichterij ....je moet evenveel betalen als een gewone boeking....dus ik weet niet of ik de haan moet boeken of niet (of een ander park)

*

Offline jeroom

• 3085
  • +8/-0
« Reactie #532 Gepost op: 9 juli 2019, 10:46:13 »
Normaal gezien sluit De Haan van oktober tot half november (als alles goed gaat) - tijdens die periode doen ze de verbouwing - normaal gezien zullen de restaurants terug open zijn al kan dit denk ik niet gegarandeerd worden

*

Offline gerritelburg

• **
  • 216
  • +0/-0
« Reactie #533 Gepost op: 24 augustus 2019, 10:51:32 »
Als je nu wilt boeken van Sunparks De Haan aan Zee geeft het systeem de onderstaande melding:

Info : Het vakantiepark De Haan aan zee is gesloten voor renovatie van 1 oktober tot 17 november 2019.
Parc Sandur(13x) De Huttenheugte(9x) Het Heijderbos(4x) De Kempervennen(4x) Port Zélande(4x) Park Bostalsee(1x) Park Zandvoort(1x) Park Hochsauerland(2x) Les Trois Forêts (1x)  De Eemhof(1x) Limburgse Peel(1x) Weerterbergen(6x) Hunzedal(1x) Vennenbos(1x)

*

Offline markieanta

• *
  • 6
  • +0/-0
« Reactie #534 Gepost op: 24 augustus 2019, 17:32:41 »
Dat is een lange periode, hopen dat ze de boel ook goed op kunnen knappen, het park is namelijk super leuk.

*

Offline jeroom

• 3085
  • +8/-0
« Reactie #535 Gepost op: 24 augustus 2019, 21:23:47 »
Als je nu een periode selecteert staat oktober er zelfs niet meer tussen

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 722
  • +0/-0
« Reactie #536 Gepost op: 27 augustus 2019, 08:30:32 »
Ik wilde De Haan doen eind januari en had hen bericht gestuurd via Messenger of alles dan wel open zou zijn.  Ik kreeg snel antwoord dat ze dit niet 100% kunnen garanderen vanwege de verbouwingen, dat in mei 2020 alles af zou moeten zijn, dat het dan CP wordt.

Fijn dat ze hier zo open en eerlijk op antwoorden (met Les Ardennes had ik een andere ervaring!), we gaan eind januari in een nu reeds vernieuwde cottage, een uitgebreide review volgt.
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossenmeren * 4 x Kempervennen (2 x myst) * 3 x Eemhof (1 x myst) * 6 x Port Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort