*

Offline Reginald40

• **
  • 296
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
  • 1999 tot 2016 medewerker van CP, nu vaste gast CP
Re: Re: Center Parcs nieuwsflits
« Reactie #480 Gepost op: 17 oktober 2018, 16:41:43 »
Daar vrees ik voor dat de andere 2 zullen volgen - misschien 1 wel

2 parken of 1 park voor Sunparks is niet te doen om winsten te halen en merk Center Parcs is veel sterker dan Sunparks, lijkt me wel dat 2 parken ook een upgrade krijgen naar Center Parcs.
1x VB 1x HB 1x PZ 1x KV 4x EH 3x LB 1X BSH 1x LF 1x EF 1x BH

*

Offline Tom...

• **
  • 895
  • +2/-0
Re: [Ervaringen & Vragen] Sunparks De Haan aan zee
« Reactie #481 Gepost op: 17 oktober 2018, 18:06:39 »
Zozo, meteen een 4 vogel park ook. Dat wordt investeren mensen  ;)

Het park is in de basis prima en als ik zie hoe ze Les Ardennes omgetoverd hebben van rotzooi, naar prachtig, dan kunnen ze hier ook iets moois van maken. De locatie is ook prima, dus dit kan een mooi project worden.
Ik ben heel benieuwd! Is dit nu dat park, met wildwaterbaan in de Aquafun?

En zoals gezegd: hopelijk hebben ze geleerd van de vorige keer dat dit park "Center Parcs" werd, want er is echt wel een hoop werk aan de winkel daar  :)
-

*

Offline jeroom

• 3050
  • +8/-0
    • Mijn mooie plekje op aarde
« Reactie #482 Gepost op: 17 oktober 2018, 18:19:09 »
kan een mooi project worden.
Ik ben heel benieuwd! Is dit nu dat park, met wildwaterbaan in de Aquafun?

Ja dat is dat park

*

Online mrs Bibi

• 5911
  • +30/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #483 Gepost op: 17 oktober 2018, 19:02:56 »
Ook ik ben zeer benieuwd hoe het uiteindelijk worden gaat. Locatie is perfect.
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Online mrs Bibi

• 5911
  • +30/-0
« Reactie #484 Gepost op: 17 oktober 2018, 19:04:43 »
Alleen als de potentie er is om daar Center Parcs parken van te maken. Ik vermoed dat die parken anders over genomen gaan worden door een andere keten.
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline JokeV

• **
  • 198
  • +0/-0
« Reactie #485 Gepost op: 17 oktober 2018, 19:27:29 »
dat is heel dicht bij ons (wij wonen in Brugge) dus ben eens benieuwd!
1 x Meerdal, veel Erperheide :-) en 1 x Vossemeren

*

Offline Tom...

• **
  • 895
  • +2/-0
« Reactie #486 Gepost op: 17 oktober 2018, 20:29:42 »
Van de twee die dan overblijven, heeft Kempense Meren zeker de potentie voor een 3 vogel park. Prachtig groot centrum en een heel leuk zwembad. Alleen de huisjes staan wel heel erg dicht op elkaar en recht naast elkaar. Maar goed, het kan wel hoor, dit park kan een mooi CP park worden.

Het andere park aan de kust, het eerste Sunparks dacht ik, is een treurige bedoening, die volgens mij alleen Center Parcs kan worden, als je alles plat gooit en een nieuw park bouwt. Oostduinkerke heet dat park. Ik was er laatst even kijken en daar is echt niks mee te beginnen. Afgezien van de parkfaciliteiten, zijn daar heel veel huisjes echt privé verkocht. Die hebben allemaal eigen inrichting en eigen exterieur, het ziet niet uit. Elk huisje een ander hek, schutting, planten, bordjes, bankjes, etc, etc. Het zou me echt niks verbazen, als ze dat park in zijn geheel verkopen.
-

*

Offline Saturnus

• 462
  • +3/-0
  • Beheerder CP-Forum
    • De mooiste bungalowparken in Europa
« Reactie #487 Gepost op: 17 oktober 2018, 20:58:11 »
Van de twee die dan overblijven, heeft Kempense Meren zeker de potentie voor een 3 vogel park. Prachtig groot centrum en een heel leuk zwembad. Alleen de huisjes staan wel heel erg dicht op elkaar en recht naast elkaar. Maar goed, het kan wel hoor, dit park kan een mooi CP park worden.

Het andere park aan de kust, het eerste Sunparks dacht ik, is een treurige bedoening, die volgens mij alleen Center Parcs kan worden, als je alles plat gooit en een nieuw park bouwt. Oostduinkerke heet dat park. Ik was er laatst even kijken en daar is echt niks mee te beginnen. Afgezien van de parkfaciliteiten, zijn daar heel veel huisjes echt privé verkocht. Die hebben allemaal eigen inrichting en eigen exterieur, het ziet niet uit. Elk huisje een ander hek, schutting, planten, bordjes, bankjes, etc, etc. Het zou me echt niks verbazen, als ze dat park in zijn geheel verkopen.

Ik spreek het vermoeden uit dat de parken van Sunparks allemaal gerebrand worden naar CenterParcs, omdat het merk "Sunparks" gebruikt gaat worden voor de nieuwe parken in Azië.
De mooiste bungalowparken in Europa

*

Offline denne007

• **
  • 35
  • +0/-0
« Reactie #488 Gepost op: 17 oktober 2018, 22:34:33 »
Volgens wat ik weet van een insider zouden enkel de huisjes opgeknapt worden, een grondige poetsbeurt en herstellingswerken. Geen grote investeringen in het zwembad of dergelijke.
18: Meerdal 17: Meerdal, Erperheide, Lac d'ailette 16: Huttenheugte, Meerdal (2x), Les Bois France, Erperheide 15: Meerdal, Bostalsee, Huttenheugte 14: Meerdal, Les hautes de B., Erperheide 13: Eemhof & vossemeren 12: Kempervennen & lac d'ailette

*

Offline jeroom

• 3050
  • +8/-0
    • Mijn mooie plekje op aarde
« Reactie #489 Gepost op: 17 oktober 2018, 22:46:22 »
Kan het hier enkel terug gaan over de nieuwsflitsen ? Ik weet dat ik een beetje de starter ben van heel deze discussie maar kunnen we deze voortzetten in het juiste topic ?

*

Offline maria

• **
  • 1584
  • +4/-0
« Reactie #490 Gepost op: 17 oktober 2018, 22:56:53 »
Dan wordt het nooit een 4 vogelpark. Zwembad stelt nu niets voor

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #491 Gepost op: 18 oktober 2018, 09:21:22 »
O klinkt leuk, hopelijk geraakt het nog af voordat mijn kids te groot zijn voor CP  :D
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossenmeren * 4 x Kempervennen (2 x myst) * 3 x Eemhof (1 x myst) * 6 x Port Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort

*

Offline Tom...

• **
  • 895
  • +2/-0
« Reactie #492 Gepost op: 25 oktober 2018, 20:54:06 »
Geen grote investeringen in het zwembad of dergelijke.

Nou, wat hebben ze dan geleerd van de vorige keer dat dit park "Center Parcs" was?
Het centrum heeft de potentie mooi te worden, maar is nu erg kaal en heeft heel wat aankleding nodig, om mooi te worden. Het zwembad ken ik niet, maar ik kan me niet voorstellen, dat ze in Les Ardennes zo'n mega opknapbeurt doen en op dit park alleen een keer goed gaan poetsen  ;D
-

*

Offline Debbaut

• **
  • 31
  • +0/-0
  • Welcome to a state of hapiness!
    • Quizlet.nl
« Reactie #493 Gepost op: 5 februari 2019, 23:27:42 »
Ik weet niet of dit al bekend is, maar in oktober - november sluit het park zes weken om de centrale voorzieningen te verbouwen. Die weken zijn ook al geblokkeerd op de website.

*

Offline Tom...

• **
  • 895
  • +2/-0
« Reactie #494 Gepost op: 6 februari 2019, 18:59:55 »
Oh, dat is wel snel!

Maar hoe lang is Les Ardennes dicht geweest? 4 maanden? En dat park is nu, meer dan een jaar na opening, nog steeds niet af. Dan ben ik benieuwd wat ze in 6 weken kunnen gaan doen bij De Haan. Natuurlijk heeft dat park minder TLC nodig dan Sunparks Ardennen, want dat was oude rommel en De Haan is op zich best mooi. Maar 6 weken om van dit park een "echt" CP park te maken, vind ik wel kort. En helemaal als het een 4 vogel park moet gaan worden! Maar fijn dat er een datum bekend is, dan begint dat ook langzaam te lopen daar.
-

*

Offline Debbaut

• **
  • 31
  • +0/-0
    • Quizlet.nl
« Reactie #495 Gepost op: 6 februari 2019, 19:38:12 »
Oh, dat is wel snel!

Maar hoe lang is Les Ardennes dicht geweest? 4 maanden? En dat park is nu, meer dan een jaar na opening, nog steeds niet af. Dan ben ik benieuwd wat ze in 6 weken kunnen gaan doen bij De Haan. Natuurlijk heeft dat park minder TLC nodig dan Sunparks Ardennen, want dat was oude rommel en De Haan is op zich best mooi. Maar 6 weken om van dit park een "echt" CP park te maken, vind ik wel kort. En helemaal als het een 4 vogel park moet gaan worden! Maar fijn dat er een datum bekend is, dan begint dat ook langzaam te lopen daar.

Als ik het goed begrepen heb, is het in die zes weken onmogelijk om het park open te houden door de verbouwingen. Het is niet de bedoeling om na die zes weken open te gaan als Center Parcs, de rebranding zou pas in mei 2020  voltooid worden.

*

Offline Debbaut

• **
  • 31
  • +0/-0
    • Quizlet.nl
« Reactie #496 Gepost op: 6 februari 2019, 19:40:27 »
Sorry voor de dubbelpost, maar zie niet direct hoe ik mijn bericht kan wijzigen.:p

Wat mij vooral verbaasd is het gebrek aan informatie naar de buitenwereld toe, wat ik nu allemaal meld heb ik viavia, maar bijvoorbeeld bij andere projecten stromen de plannen, beloftes, deadlines en impressions normaal binnen.

*

Offline Tom...

• **
  • 895
  • +2/-0
« Reactie #497 Gepost op: 6 februari 2019, 22:40:35 »
plannen, beloftes, deadlines

Waarschijnlijk omdat ze beloftes en deadlines nooit halen bij Center Parcs. Wellicht zijn ze wat voorzichtiger geworden? Les Ardennes zou in december 2017 volledig klaar moeten zijn en was dat totaal niet. Nu (februari 2019) is de Action Factory nog steeds niet klaar en schijnt bijvoorbeeld verlichting op het park nog steeds niet te werken.

En kijk eens naar Park Allgäu, dat moesten ze direct na opening weer sluiten, omdat het niet af was...

Mei 2020 wordt dus waarschijnlijk ergens in 2021, het is slim van CP-PV om dit nog niet groots aan te kondigen en pas als de boel een beetje op orde is de naam Center Parcs voor de tweede keer op dit park te plakken. Misschien hebben ze geleerd van hun vorige "rebranding" van dit park, die op een groot fiasco is uitgelopen.

Ik ben benieuwd, in ieder geval tof dat ze er langzaamaan mee beginnen!
-

*

Offline Timberg

• **
  • 134
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
« Reactie #498 Gepost op: 7 maart 2019, 22:16:44 »
Zojuist op Linkedin gelezen dat in april 2019 begonnen wordt met de renovatie van de cottages en daarmee de rebranding van Sunparks naar Center Parcs. Daarnaast worden nu enkele pilot cottages gemaakt, waarbij de terrassen van beton zijn, maar voorzien van een houtprint:

EC58-F483-57-FE-4-D54-B048-4-CF6-BEE0-FB36" border="0 B9-DB9345-2-ADD-42-BC-ACEF-52-BFFAD79182" border="0 06-D5186-E-A3-B4-4-A06-9-D6-F-053-BF6-BD9-FB6" border="0

*

Offline Mariëtte

• 1402
  • +0/-0
« Reactie #499 Gepost op: 30 maart 2019, 18:41:14 »
Op Instagram kwam ik vandaag dit bericht tegen.

Deze week is de eerste aflevering van onze nieuwe lakeside huisjes.

Bron: Instagram De Haan aan Zee.

*

Offline Reginald40

• **
  • 296
  • +0/-0
« Reactie #500 Gepost op: 31 maart 2019, 11:23:28 »
Het begin is er: Sunparks De Haan aan zee wordt Center Parcs De Haan.

*

Offline Mariëtte

• 1402
  • +0/-0
« Reactie #501 Gepost op: 2 april 2019, 11:30:26 »
Na ruim een jaar voorbereiding is gestart met de refurbishment voor de re-branding van Sunparks naar Center Parcs.
Komende 14 maanden is het doel het vakantiepark volledig te renoveren.

Bron: F.Jansen.

*

Offline Remigidius

• **
  • 177
  • +0/-0
« Reactie #502 Gepost op: 20 april 2019, 10:32:02 »
In de De Haan zijn de verbouwingswerken gestart ...

- Bouwvergunning voor 'renovatie en upgrade vakantiepark' (staat zo letterlijk op de bouwvergunning) hangen uit.
- Alle lakeside-cottages hebben een nieuw interieur
- Ook verschillende gewone cottages zijn intussen vernieuwd

Het interieur komt bekend voor ... geïnspireerd op Park Zandvoort:

Ik plaats binnenkort nog enkele eigen foto's van o.a. de likeside aan de buitenkant. Deze hebben trouwens koperkleurige lampen gekregen boven de eettafel.

Hopelijk wordt ook de renovatie van het centrum zeer grondig aangepakt. Vooral de toekomstige aqua mundo vraagt om een serieuze aanpak van o.a. vloeren, betegeling baden, constructie waarin stroomversnelling en wild river zit. Ook glijbanen zijn aan vernieuwing toe.

Voor de renovatie van de cottages werkt een firma met ca. 60 man. Zij zijn gestart op 1 april en gaan door toe mei 2020. Intussen is het park ook niet meer boekbaar vanaf 1 oktober 2019.

*

Offline apirama

• **
  • 209
  • +2/-0
« Reactie #503 Gepost op: 21 april 2019, 12:56:40 »
Mooie opknapbeurt van de villa's. Zien er een pak beter uit. Was nodig ook.

*

Offline Mariëtte

• 1402
  • +0/-0
« Reactie #504 Gepost op: 25 april 2019, 21:09:33 »
Hopelijk wordt ook de renovatie van het centrum zeer grondig aangepakt. Vooral de toekomstige aqua mundo vraagt om een serieuze aanpak van o.a. vloeren, betegeling baden, constructie waarin stroomversnelling en wild river zit. Ook glijbanen zijn aan vernieuwing toe.

Renovatie van de koepel.
Renovatie sporthal.
Renovatie toiletten.
Nieuwbouw van een magazijn.
Nieuwbouw van een Welkomst Lodge.
Nieuwbouw van een garage met laadpunten.
Nieuwbouw van een kinderboerderij.
Nieuwbouw van een nieuwe wildwaterbaan.
Nieuwbouw van een afdak voor fietsen bij het Cycle Center.
Nieuwbouw van een boogschietbaan.
Er wordt ook een quadparcours aangelegd met Quadgebouwtje.

Het parkplan.

Bron: Adede.
Bron foto 1: Impulse reclameatelier.

« Laatst bewerkt op: 25 april 2019, 21:30:16 door Mariëtte »

*

Offline Reginald40

• **
  • 296
  • +0/-0
« Reactie #505 Gepost op: 26 april 2019, 09:18:36 »
Dan zal Sunparks De Haan aan Zee rond juni 2020 als Center Parcs De Haan neem ik aan.

*

Offline Remigidius

• **
  • 177
  • +0/-0
« Reactie #506 Gepost op: 26 april 2019, 10:41:36 »
Het zal vroeger zijn ... Het park gaat dicht op 1 oktober en vanaf maart 2020 is het terug open onder de Center Parcs-vlag.

*

Offline Mariëtte

• 1402
  • +0/-0
« Reactie #507 Gepost op: 25 mei 2019, 21:29:44 »
REBRANDING SUNPARKS DE HAAN NAAR CENTER PARCS DE HAAN

Ieder week worden er gemiddeld 12 cottages volledig ingericht en gerenoveerd
opgeleverd. Over zes weken is cluster 2 klaar en zijn er 164 cottages vernieuwd.

Bron: F.Jansen.

*

Offline Tom...

• **
  • 895
  • +2/-0
« Reactie #508 Gepost op: 26 mei 2019, 09:03:43 »
Wauw! Dat gaat snel daar zeg, super. En een nieuwe wildwaterbaan, wie had dat gedacht?! Wat zouden ze met de oude "wilde rivier" doen, zou die ook open blijven?

Maar wel tof, dat ze zich realiseren, dat een Center Parcs park, zonder wildwaterbaan, toch niet echt een CP park is  ;)

Ik ben reuze benieuwd naar dit vernieuwde park, de potentie is er, dus ik hoop dat ze er iets heel moois van maken!
-

*

Offline gerritelburg

• **
  • 208
  • +0/-0
« Reactie #509 Gepost op: 26 mei 2019, 10:31:18 »
Ben benieuwd wanneer dit park te boeken is via Centerparcs.nl met alle voordelen zoals Friends
Parc Sandur 13x) De Huttenheugte (9x) Het Heijderbos (4x) De Kempervennen (4x) Port Zélande (4x) Park Zandvoort (1x) Park Hochsauerland (2x) Les Trois Forêts (1x)  De Eemhof (1x) Weerterbergen (6x) Hunzedal (1x) Vennenbos (1x)