Center Parcs > Nieuws & Discussies archief

De toekomst van Center Parcs

<< < (4/34) > >>

EdB:

--- Citaat van: Ruben ---

Ik heb ooit eens iets gehoort over een 4 lagen structuur of een 3 lagen structuur met staff-diensten, dat leek me toen al erg enthousiast ik begreep ook dat die eerdere ontslagen begin dit jaar in het management waren gevallen. Weet iemand hoe het nu zit? Is er nog steeds een GM met department en operations managers onder zich, die op hun beurt weer floormanagers onder hen hebben?

--- Einde van citaat ---

Ze werken nu idd nog steeds met een general manager, department manager, operatiedinges managers en floormanagers hebben .. Iig, FM's is de directe 'baas' op de werkvloer .. DM zit dan weer boven de FM, die DM stuurt de FM aan .. en hoe het verder zit, misschien weet iemand anders het?

Ruben:
Om nog maar even op de toekomst door te gaan. Wat mij opvalt is dat allerlei andere bungalowpark(ketens) met een behoorlijk tempo tevoorschijn komen. Vooral landal groeit snel. Nu weet ik niet of jullie dat mee hebben gekregen maar volgens mij mocht Center Parcs niet meer groeien omdat de concurrentieverhoudingen dan scheef zouden komen te liggen nu vraag ik me af of dat niet het geval is door wat Landal nu doet. Ik denk trouwens ook dat Landal het juridisch een stukje beter voor elkaar heeft dan Center Parcs. In die zin dat een rechter of mededingingsautoriteit het een stuk moeilijker zal hebben hen te stoppen. Omdat ik niet weet of jullie weten hoe Landal de laatste tijd te werk gaat zal ik het even proberen uit te leggen.

Landal bereid uit door zogenaamde beheerparken te beginnen. Landal beheert een huisjesbestand van een park. Bijvoorbeeld Port Grève in Zeeland. De huisjes zijn geen eigendom van Landal maar van particulieren. Landal verhuurd ze alleen en dat tegen een lekker bedrag dat ze als "bemiddelaar" verdienen. De eigenaren van de huisjes kunnen op die manier hun huisje laten verhuren. Zelf kunnen ze dan het huisje gebruiken als ze er bijvoorbeeld een maand niet komen kun je het dus voor die periode door Landal laten verhuren. Op die manier zijn de huisjes dus niet van jouw als bedrijf. Toch werkt dat vreemd. Ze hebben bijna geen bezit maar wel een machtigspositie. Ze kunnen meins inziens gewoon doorgroeien omdat de huisjes formeel niet van hen zijn.

CenterParcs daarentegen heeft alle huisjes zelf in bezit en kunnen geen kant meer op. Vraag ik me af, zou ik er naast zitten en zit Landal ook onderhand aan het platfond van hun mogelijkheden of zit CenterParcs te pitten... Wat denken jullie?

jumpmonkey:
Ik heb ooit is gehoord dat het met landal nog slechter ging als met cp omdat hun veel meer huisjes hebben om te verhuren en dus ook veel meer kosten hebben.

EdB:

--- Citaat van: jumpmonkey ---Ik heb ooit is gehoord dat het met landal nog slechter ging als met cp omdat hun veel meer huisjes hebben om te verhuren en dus ook veel meer kosten hebben.
--- Einde van citaat ---

maar wat mij opviel, was dat de prijzen van Landal juist weer minder hoog waren als die van CP, dus ze maken ook minder winst .. lijkt mij ..

Ruben:
Ja das de grap, die huisjes kosten hen dus bijna niets volgens mij. Alhoewel ik niet weet hoeveel parken ze "echt" in eigendom hebben en hoeveel ze er beheren. Maar dat beheren is goedkoop geld verdienen zeg. Ik ben met m'n opleiding op port Grève geweest. Daar is eigenlijk buiten de 6 vlaggen van Landal niet het eigendom van Landal. Ik geloof dat zelf de plaza van iemand anders was.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie