*

Offline belinda

• 4050
  • +18/-0
  • Geslacht: Vrouw
Center Parcs Forum was op Les Ardennes
« Gepost op: 15 januari 2020, 16:55:49 »

Het Center Parcs Forum Team bracht 29 November 2019 een weekend met elkaar door op Les Ardennes. Ieder van ons had een 4 persoons premium cottage zodat het hele gezin mee kon. Het weekend was bedoeld om met elkaar te brainstormen en dat gaat toch het beste in levende lijve. Niet iedereen was al eerder op dit park geweest dus meteen een unieke kans om het park en de omgeving te verkennen. Met dit verslag hopen we jullie een kijkje te geven hoe het weekend eruit heeft gezien.

Vrijdagmiddag reden we na een flinke autorit het voor ons al bekende dorpje Vielsalm binnen. Wij vinden het een prachtige omgeving dus het lange rijden echt wel waard. De auto even voor de receptie gezet om in te checken, op dat moment was het erg rustig dus dat ging voorspoedig. Aangezien we afgesproken hadden om elkaar te ontmoeten in het Café in het Centrum besloot ik meteen door te lopen en de rest van het gezin vertrok naar de Cottage. Voor de ingang stond een enorme boom met kerstlichtjes. Binnen viel meteen op dat alle beplanting een stuk meer  gegroeid was ten opzichte van vorig jaar. In het Café hebben we met het team onder het genot van een drankje en hapje even bijgepraat en de taken onderling besproken. Hierna was een ieder vrij om zijn eigen ding te gaan doen, mijn gezin was inmiddels in het zwembad dus ik maakte nog even een rondje door het centrum tot ze uitgezwommen waren en vertrok daarna naar de cottage. Het was buiten best fris dus na een kleine wandeling omhoog was het heerlijk om in de Cottage de open haard aan te steken.

Zaterdagochtend zijn we naar het zwembad gegaan, ook daar was alles een stuk groener geworden. Wel jammer dat het buitenbad nog steeds heel erg kaal aandoet. Ik zwem zelf erg graag buiten maar mis persoonlijk daar net even een beetje sfeer. Binnen een paar keer in de duo racer gegaan en toen nog even lekker nog in het bubbelbad gezeten. Vervolgens zijn we gaan lunchen in het Grand Café waar wat lokale specialiteiten op de kaart staan maar ook de "gewone" Center Parcs gerechten. Voor mij werd dat mijn favoriete Center Parcs broodje carpaccio, mijn man ging voor een Ardens pasteitje. Hierna hadden we met het team afgesproken om verder te vergaderen, uiteraard weer onder het genot van een drankje. Er zijn behalve de taakverdeling ook echt een paar leuke ideeën ontstaan zodat we met een goed gevoel de bespreking af hebben gesloten. In de avond hebben we gegeten bij het buffet in het Market Restaurant, het was iets kleiner van opzet dan we op andere parken gewend zijn. De kwaliteit was echter goed, er werd steeds aangevuld en bijvoorbeeld het vlees kwam in kleine porties van de grill waardoor het goed van smaak was. De mosselen waren ook zeer smakelijk, voor mij had er alleen wel iets meer variatie in salade en warme groente mogen zijn. We hebben wel echt lekker gegeten en konden zo door lopen naar het Café om plaats te nemen voor de Bingo. De Bingo is hier ook een Crazy Bingo, met diverse spellen waarbij er steeds twee mensen mee mogen doen. Het was niet heel erg druk, maar helaas hebben we geen Bingo gehaald. Uiteindelijk stond ik wel nog in het Finale spel met 3 anderen, maar greep net naast de cheque van 250 euro. Na de Bingo liep het terras wel meteen een beetje leeg, dus zijn ook wij naar de Cottage gegaan.

Zondag Ochtend zijn we na het ontbijten naar de watervallen van Coo gereden. Dat is ongeveer 20 minuten rijden en een leuk uitstapje. Plopsa Coo ligt daar beneden, maar er zijn ook diverse buiten sporten te doen. Denk aan high adventure, mountainbiken en bijvoorbeeld wild water kano. Ook gaat er een klein treintje door het dierenpark, dit hebben wij gedaan. Daarna hebben we lekker geluncht bij één van de brasserie-restaurants die er op de brug bij de watervallen zijn. Eenmaal terug op het park zijn we even langs de Sinterklaas Cottage gelopen. Hierna zijn we gaan indoor midget golfen, een leuke speelse baan die op de helft overgaat in een glow-in-the-dark thema. We keken nog wat rond en zijn toen naar het Grand-Café gegaan om daar te dineren. Het was best druk, daarom hebben we best lang moeten wachten om te kunnen bestellen. Alles was prima in orde, alléén zouden wij tussendoor best nog iets willen drinken bijvoorbeeld maar daar liep dan net niet genoeg bediening voor eigenlijk. Na het eten een lekkere koffie gedronken en toen naar de Cottage. De open haard nog maar eens aan en gezellig wat potjes gekaart.

Op Maandag Ochtend zat ons weekend er helaas alweer op. De spullen ingeladen en toen voor een lekker ontbijtje op naar het Market restaurant gegaan. Het was ontzettend rustig bij het ontbijt, hierdoor stond er iets minder klaar dan wat wij gewend zijn. Een zeer vriendelijke medewerker kwam vragen of we gebakken ei of omelet wilde hebben, hij bracht dit zelfs helemaal naar ons toe. Ook heeft hij meerdere malen gevraagd of alles naar wens was en of er nog iets was dat we zouden willen. Rond een uur of elf stapten wij de auto in om via Maastricht (daar was op het Vrijthof een Kerstmarkt)terug naar huis te gaan. Alles bij elkaar was het voor ons een zeer geslaagd weekend.

« Laatst bewerkt op: 18 januari 2020, 20:46:14 door belinda »