*

Offline B767-300ER

• **
  • 431
  • +0/-0
Re: [Center Parcs] Overzicht en informatie renovatie parken
« Reactie #90 Gepost op: 14 mei 2019, 22:23:00 »
Ga er maar vanuit dat de bouwperiode op elk park gewoon de periode 2019-2021 beslaat.
Zie park Zandvoort.

*

Offline Tom...

• **
  • 887
  • +2/-0
  • Geslacht: Man
« Reactie #91 Gepost op: 14 mei 2019, 22:36:03 »
Want je hebt renovatie en renovatie...

Ja, helaas wel. Ik vrees nog altijd, dat het niet een renovatie wordt zoals het millennium concept, maar dat het meer gaat lijken op wat ze op bijvoorbeeld Limburgse Peel hebben gedaan. Dat voelt (behalve de MD) toch een beetje half/ half. Ik ben benieuwd of Blackstone voor het UK model gaat  ;)

Ga er maar vanuit dat de bouwperiode op elk park gewoon de periode 2019-2021 beslaat.

Ja, natuurlijk, ik verwacht niet anders. Maar als ze ons nu gewoon zeggen welke blokken cottages en welke faciliteiten wanneer gedaan worden, dan kun je daar rekening mee houden bij het boeken. Je kunt dan bijvoorbeeld niet voor een bepaald park kiezen, als delen van de AM dicht zijn of niet voor een bepaald cottage nummer, als ze daar dan net (in de buurt) aan het breken en bouwen zijn.
-

*

Offline Klientje

• **
  • 74
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #92 Gepost op: 15 mei 2019, 09:12:41 »
Op alle 7 genoemde parken (KV HB MD HH EP VM BH) worden alle cottages aangepakt.
De comforts zijn het hardst aan renovatie toe op de diverse CP Parken. De premiums kunnen op sommige parken nog even door en zullen op die parken  iets later gedaan gaan worden.
Overigens verdwijnt er een aantal premiums tbv andere segmenten.

Op de Eemhof (andere inversteringsmaatschappij/constructie) zijn ze al iets verder met de plannen dan op de 7 andere parken.

Hoe weet je dit allemaal? d

*

Offline B767-300ER

• **
  • 431
  • +0/-0
« Reactie #93 Gepost op: 15 mei 2019, 14:41:40 »
Hoe weet je dit allemaal? d
Je spreekt nog wel eens iemand binnen het management van zon park, je leest in de diverse vak en investeringsbladen én gewoon een gezond stukje ondernemersverstand.

Overigens staat er een foutje in mijn post. Er dtaat dat er aan aantal premiums verdwijnen, dit moet een aantal comforts zijn.
Nu bestaat bijna 60 procent uit comfortcottages. Na de renovatie moet dit gedaald zijn naar circa 30-35 procent. Dit tbv andere segmenten.

*

Offline Klientje

• **
  • 74
  • +0/-0
« Reactie #94 Gepost op: 16 mei 2019, 13:49:03 »
Aha! ;-)

*

Offline verena

• **
  • 122
  • +0/-0
« Reactie #95 Gepost op: 16 mei 2019, 15:09:44 »
Het word dus minder betaalbaar voor de gewone mens binnenkort als comfort mindert en waarschijnlijk komen die ook nog aan de buitenkant van het park  :-\ dus verder wandelen

Je spreekt nog wel eens iemand binnen het management van zon park, je leest in de diverse vak en investeringsbladen én gewoon een gezond stukje ondernemersverstand.

Overigens staat er een foutje in mijn post. Er dtaat dat er aan aantal premiums verdwijnen, dit moet een aantal comforts zijn.
Nu bestaat bijna 60 procent uit comfortcottages. Na de renovatie moet dit gedaald zijn naar circa 30-35 procent. Dit tbv andere segmenten.

Edit Mariëtte: Quote werkend gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2019, 17:36:40 door Mariëtte »

*

Offline B767-300ER

• **
  • 431
  • +0/-0
« Reactie #96 Gepost op: 16 mei 2019, 15:52:45 »
Het word dus minder betaalbaar voor de gewone mens binnenkort als comfort mindert en waarschijnlijk komen die ook nog aan de buitenkant van het park  :-\ dus verder wandelen

Help me even.

1)Waarom zouden comforts alleen aan de buitenkant van het park komen?

2) sommige parken hebben excessief veel comforts in verhouding tot de rest van de cottages op het park. Kijk bijvoorbeeld naar de Huttenheugte, de Kempervennen (6p!) en het Meerdal. Juist goed dat ze daar iets mee gaan doen, zeker in de midweken blijven deze comforts leeg, terwijl de andere types wel groot gedeelte vol zitten. De balans is daarmee totaal weg.

*

Offline ..::Jacob::..

• **
  • 84
  • +0/-0
« Reactie #97 Gepost op: 16 mei 2019, 17:11:44 »
zulke plannen worden alleen maar bedacht om extra inkomsten te genereren.
Balans of niet :P het wordt duurder als de comforts bezet zijn.
H.Bos,Meerd,Huttenh,Kemper,L.Peel,PZee,Bisp,PHoch,PEifel,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 HH

*

Offline Timberg

• **
  • 131
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
« Reactie #98 Gepost op: 16 mei 2019, 22:11:29 »
CP zou wel gek zijn als ze niet meer cottages van luxere niveaus gaan aanbieden, leegstaande Comforts leveren natuurlijk niets op. Zolang er voldoende Comforts overblijven om aan de vraag ge voldoen, zie ik geen probleem.

*

Offline fred_33jr

• **
  • 483
  • +0/-0
« Reactie #99 Gepost op: 23 mei 2019, 16:51:31 »
CP zou wel gek zijn als ze niet meer cottages van luxere niveaus gaan aanbieden, leegstaande Comforts leveren natuurlijk niets op. Zolang er voldoende Comforts overblijven om aan de vraag ge voldoen, zie ik geen probleem.

Het zou goed zijn om de comfortcottages te verminderen en het luxesegment te verhogen. Dan maak je verschil tov bijvoorbeeld Roompot.

*

Offline Mariëtte

• 1363
  • +0/-0
« Reactie #100 Gepost op: 24 mei 2019, 19:55:59 »
Ik lees net op Facebook dat de renovatie van Het Heijderbos pas eind 2020
zal starten en dat de startdatum op De Kempervennen nog niet bekend is.

Facebookpost van 24-05-2019.

Bron: Facebook Center Parcs Nederland.

*

Offline Klientje

• **
  • 74
  • +0/-0
« Reactie #101 Gepost op: 25 mei 2019, 08:52:33 »
Dat is alweer wat later dan in eerste instantie werd gezegd. Ben benieuwd hoe de renovatie zal gaan op de Erperheide. Wij willen hier in februari heen, maar ik vind het toch ook wel een beetje spannend om te boeken. Heb nog nooit tijdens renovatie op een park verbleven en vraag me af hoeveel last je ervan hebt.
Weet iemand of ook bijv. Aqua Mundo en Baluba gerenoveerd worden? En stel dat dat gebeurt precies in de week dat je er op vakantie bent, kun je dan kosteloos omboeken naar een ander park? Wij gaan er echt voor zwembad en Baluba heen...

*

Offline Reginald40

• **
  • 284
  • +0/-0
  • 1999 tot 2016 medewerker van CP, nu vaste gast CP
« Reactie #102 Gepost op: 25 mei 2019, 10:52:15 »
Dat is alweer wat later dan in eerste instantie werd gezegd. Ben benieuwd hoe de renovatie zal gaan op de Erperheide. Wij willen hier in februari heen, maar ik vind het toch ook wel een beetje spannend om te boeken. Heb nog nooit tijdens renovatie op een park verbleven en vraag me af hoeveel last je ervan hebt.
Weet iemand of ook bijv. Aqua Mundo en Baluba gerenoveerd worden? En stel dat dat gebeurt precies in de week dat je er op vakantie bent, kun je dan kosteloos omboeken naar een ander park? Wij gaan er echt voor zwembad en Baluba heen...

Ze zullen hun best doen om overlast zo min mogelijk te maken. Ze gaan wijk voor wijk renoveren zoals voorbeeld ene wijk huisnummer 1 t/m 25 en daarna volgende 26 t/m 50 etc etc, Je zal ook niet in de buurt van verbouwing verblijven, sommige huisjes halen ze al uit de verhuur die te dichtbij zijn bij de bouwputten.
1x VB 1x HB 1x PZ 1x KV 4x EH 3x LB 1X BSH 1x LF 1x EF 1x BH

*

Offline Klientje

• **
  • 74
  • +0/-0
« Reactie #103 Gepost op: 27 mei 2019, 14:27:52 »
Ze zullen hun best doen om overlast zo min mogelijk te maken. Ze gaan wijk voor wijk renoveren zoals voorbeeld ene wijk huisnummer 1 t/m 25 en daarna volgende 26 t/m 50 etc etc, Je zal ook niet in de buurt van verbouwing verblijven, sommige huisjes halen ze al uit de verhuur die te dichtbij zijn bij de bouwputten.

Beginnen ze ook in zone 1 of is dat niet te voorspellen? Als ik nu kijk voor februari zijn in alle zones bijna alle huisjes nog beschikbaar. Betekent dit dat ze in februari in ieder geval nog niet bezig zijn met huisjes renoveren? Of kan het ook zijn dat je een voorkeursboeking doet en alsnog wordt overgeplaatst naar een andere zone?

*

Offline Reginald40

• **
  • 284
  • +0/-0
« Reactie #104 Gepost op: 27 mei 2019, 14:38:51 »
Beginnen ze ook in zone 1 of is dat niet te voorspellen? Als ik nu kijk voor februari zijn in alle zones bijna alle huisjes nog beschikbaar. Betekent dit dat ze in februari in ieder geval nog niet bezig zijn met huisjes renoveren? Of kan het ook zijn dat je een voorkeursboeking doet en alsnog wordt overgeplaatst naar een andere zone?

Het hangt ervan af welke zone het meeste geboekt is, daar wordt altijd als eerste gerenoveerd. Dat verschilt per park.Als bij voorkeur te boeken is dan is die beschikbaar.

*

Offline Klientje

• **
  • 74
  • +0/-0
« Reactie #105 Gepost op: 27 mei 2019, 14:59:44 »
Het hangt ervan af welke zone het meeste geboekt is, daar wordt altijd als eerste gerenoveerd. Dat verschilt per park.Als bij voorkeur te boeken is dan is die beschikbaar.

Weet je toevallig ook welke zone het meest geboekt wordt bij de Erperheide? Ik twijfel tussen zone 1 of 3...  ;D

*

Offline Mariëtte

• 1363
  • +0/-0
« Reactie #106 Gepost op: 12 juli 2019, 19:49:17 »
DE EEMHOF

Grootschalige renovatie.
Center Parcs De Eemhof wordt vernieuwd! De renovatiewerkzaamheden zullen aan het eind van dit jaar starten.
Naast de cottages en het hotel wordt ook de rest van het park volledig vernieuwd. Er wordt onder andere een
promenade gerealiseerd welke als verbinding dient voor de hoofdfuncties van het park (de parkingang, het Cycle
Center, de Market Square en de Action Factory).

Een impressie:

DE AQUA MUNDO

DE ACTION FACTORY

HET CYCLE CENTER

NIEUW CONCEPT SHOP & SMILE

VERNIEUWINGEN OP HET PARK

PROMENADE

RENOVATIE APPARTEMENTEN/HOTEL

DIGITALISERING

HET BUSINESS CENTER

Bron: Center Parcs Vastgoed.

*

Offline mrs Bibi

• 5870
  • +30/-0
« Reactie #107 Gepost op: 12 juli 2019, 20:27:27 »
Dat ziet er veel belovend uit 😍
Ik ben een groot fan van de appartementen en zie dat de keuken een afscheiding krijgt. Vraag mij af of er wel iets van een kleine eethoek terug komt nu de eetbar verdwijnt.
En het bubbelbad zie ik niet terug 😥 dat vind ik wel jammer.
De slaapkamer lijkt het zelfde met een opfrisser.

Die boulevard lijkt mij echt prachtig.
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 431
  • +0/-0
« Reactie #108 Gepost op: 12 juli 2019, 21:07:01 »
https://www.centerparcsforum.nl/forum/index.php?topic=6035.msg221782#msg221782

Gelukkig gaat de renovatie op de Eemhof wel spoedig van start.
Omtrent de andere parken is het nog akelig stil. Zeker nu blackstone heeft besloten haar parken te verkopen.

*

Offline Timberg

• **
  • 131
  • +0/-0
« Reactie #109 Gepost op: 12 juli 2019, 22:09:36 »
Wow wow wow! Wat een berg nieuwe informatie over de Eemhof en wat een goed nieuws! Deze renovatie maakt de 5birdie rating van de Eemhof weer helemaal waar. Gaaf ook dat het sauna gedeelte van de AM erbij wordt getrokken. Kennelijk maken maar weinig mensen gebruik van de sauna? Waar zit de sauna precies?

*

Offline BaVe01

• *
  • 23
  • +0/-0
  • Hastalapasta, dit is het Center Parcs Forum.
« Reactie #110 Gepost op: 12 juli 2019, 22:26:05 »
Hastalapasta en wow,

Wat zien die vernieuwingen mooi uit en tof dat men al eind dit jaar begint met vernieuwen. Maar een vraagje, verdwijnt dan ook de tulpenverlichting uit het hele park? Zo ja, dat is wel weer jammer, want dat vind ik persoonlijk onmisbaar voor een echte park van Center Parcs.

Aan de andere kant, ik kan niet wachten om ooit eens te verblijven in de nieuwe bungalows (waarschijnlijk 6 Comfort) en het subtropisch zwemparadijs te bezoeken (als de vernieuwing klaar is).
SL05/09/10/13/15, HE06/08, BK07/08, LH09/12/19, EH10/11, BS12, AR14, PZ10/14, MD16, ZV17, HH18
Ik wens u een prettige dag verder.

*

Offline Keiko

• **
  • 25
  • +0/-0
« Reactie #111 Gepost op: 13 juli 2019, 00:43:23 »
Zo, dat ziet er goed uit zeg! Als ik het goed heb, is dit het eerste park wat zo'n grootschalige renovatie krijgt? Hopelijk volgen er later meer. Ik ben er nog nooit geweest, maar dit ziet er erg aantrekkelijk uit. Non-food shops worden erg uitgebreid zo te zien.

Hopelijk gaat het allemaal goed werken met de armbandjes. Erg handig, maar kan ook fouten geven lijkt me. Een 'ouderwetse' sleutel vind ik daarentegen niet verkeerd. Ik ben misschien toch meer van het ouderwetse  :) Maar als het goed werkt, dan is dat een hoop gemak. Ik hoop dat ze dan ook de app gaan verbeteren, deze is niet helemaal perfect.

Bedankt voor het delen van deze informatie, ik ben benieuwd en zal de renovatie dan ook via het forum blijven volgen.
EH - MD '16 - KV '16 - LP '17 - VM '18 - HH '19

*

Offline Tom...

• **
  • 887
  • +2/-0
« Reactie #112 Gepost op: 13 juli 2019, 08:22:57 »
Wat fijn om te zien, dat ze dit serieus aanpakken. Het hele park lijkt een upgrade te krijgen, een échte upgrade.

Zonde dat de sauna weg gaat, maar wel begrijpelijk, als je ziet hoe weinig daar gebruik van werd gemaakt en hoe propvol het altijd in de AM is. Zouden ze het sauna buitenbad laten liggen of zouden ze dat volstorten/ weghalen? Ik ben benieuwd! OH, ik zie het al: de nieuwe glijbaan komt op de plek van de oude sauna! Dat buitenbad zal dus dichtgestort worden  :(

De rest ziet er echt goed uit allemaal. De Action Factory lijkt nog meer de vervanger van de Market Dome te worden op dit park. Mooi dat ze extra dakramen maken en een meer tropische aankleding. De promenade ziet er leuk uit en ook nieuwe borden etc. op het park, maken het straks een prachtig geheel!
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2019, 08:35:35 door Tom... »
-

*

Offline Tom...

• **
  • 887
  • +2/-0
« Reactie #113 Gepost op: 13 juli 2019, 11:46:15 »

Nog een foto van de locatie van de nieuwe glijbaan. Nogmaals, persoonlijk vind ik het zonde van de sauna, maar ik begrijp het wel. Ik roep al jaren, dat ze de sauna's op de parken gewoon bij de Aqua Mundo moeten trekken. Het is altijd zo rustig in de sauna, dan geeft een glijbaan en extra zitplaatsen meer vertier voor de bezoekers denk ik.
-

*

Offline B767-300ER

• **
  • 431
  • +0/-0
« Reactie #114 Gepost op: 13 juli 2019, 12:27:25 »
Ik heb nooit geweten dat de sauna ook een buitenbad had. Had ik dat geweten....

*

Offline lientje

• **
  • 2202
  • +5/-0
« Reactie #115 Gepost op: 13 juli 2019, 12:37:01 »
Ziet er echt heel erg gaaf uit zeg

*

Offline guideke

• *
  • 17
  • +0/-0
« Reactie #116 Gepost op: 13 juli 2019, 12:53:50 »
Het is heel jammer dat de sauna weggaat. Als we op De Eemhof verblijven gaan we meestal 2 of 3 keer naar de sauna. We verblijven er telkens zo'n 7 uur omdat het daar stil en rustig is. De reden dat de sauna te weinig gebruikt wordt is dat er veel te veel badkledingdagen zijn. Iedereen weet dat sauna altijd zonder badkleding is omdat sauna met badkleding ongezond en niet hygiënisch is. Als ze de badkledingdagen op de aankomst- en vertrekdagen afschaffen zouden er heel wat meer mensen er gebruik van maken. Een paar uurtjes per week met badkleding is al meer dan genoeg. De manager van De Eemhof kent waarschijnlijk niets van het saunagebeuren.
Als ze op een andere plaats geen nieuwe en modernere sauna bouwen zullen ze ons daar niet meer zien ondanks al de vernieuwingen. CP heeft nog andere parken waar ze nog wel goed met de sauna omspringen zoals Port Zelande, Meerdal, Heijderbos, enz. In Port Zelande hebben ze zelfs geen badkledingdagen omdat daar de manager wel iets kent van sauna.
In september zullen we dus waarschijnlijk voor de laatste keer naar De Eemhof gaan.

*

Offline Reginald40

• **
  • 284
  • +0/-0
« Reactie #117 Gepost op: 14 juli 2019, 17:18:12 »
Het is heel jammer dat de sauna weggaat. Als we op De Eemhof verblijven gaan we meestal 2 of 3 keer naar de sauna. We verblijven er telkens zo'n 7 uur omdat het daar stil en rustig is. De reden dat de sauna te weinig gebruikt wordt is dat er veel te veel badkledingdagen zijn. Iedereen weet dat sauna altijd zonder badkleding is omdat sauna met badkleding ongezond en niet hygiënisch is. Als ze de badkledingdagen op de aankomst- en vertrekdagen afschaffen zouden er heel wat meer mensen er gebruik van maken. Een paar uurtjes per week met badkleding is al meer dan genoeg. De manager van De Eemhof kent waarschijnlijk niets van het saunagebeuren.
Als ze op een andere plaats geen nieuwe en modernere sauna bouwen zullen ze ons daar niet meer zien ondanks al de vernieuwingen. CP heeft nog andere parken waar ze nog wel goed met de sauna omspringen zoals Port Zelande, Meerdal, Heijderbos, enz. In Port Zelande hebben ze zelfs geen badkledingdagen omdat daar de manager wel iets kent van sauna.
In september zullen we dus waarschijnlijk voor de laatste keer naar De Eemhof gaan.

Dat sauna daar verdwijnt verbaasd mij niks, waarom zou je daar sauna gaan gebruiken als je in VIP ook een sauna kan gebruiken zonder bijbetaling, dat is gedachten bij vele gasten.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 431
  • +0/-0
« Reactie #118 Gepost op: 14 juli 2019, 17:39:09 »
Dat jij de gedachte van vele gasten kan lezen en ook weet ;)
Ik denk echt dat je dat los moet zien. Die niets voorstellende infra rood sauna in de VIP huisjes staat in geen verhouding tot een andere sauna. Daarbij is het bezoek naar een Sauna neer dan alleen “de warmteruimte”
Ik ben frequent sauna bezoeker, maar de sauna’s in de VIP’s heb ik nog nooit gebruikt.
Wellicht de volgende keer in het Heijderbos met de Finse Sauna. Dat komt meer in de buurt. Al mis ik dan wel mijn whirlpool in de tuin..

*

Offline Timberg

• **
  • 131
  • +0/-0
« Reactie #119 Gepost op: 15 juli 2019, 08:33:08 »
Ik begrijp de keuze van CP om de sauna bij de AM te betrekken zeker. De sauna's zijn relatief rustig en het is zonde om deze ruimte niet beter te gebruiken. Wat ik me wel afvraag, is welke wellness-faciliteiten hiervoor in de plaats komen. Vooral de grotere parken krijgen de laatste jaren juist mooiere sauna's en wellness, met de Deep Nature spa's. Het kan toch niet zo zijn dat het vlaggenschip-park in NL het enige grote park zónder sauna wordt?