*

Online Reginald40

• **
  • 145
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
  • 1999 tot 2016 medewerker van CP, nu vaste gast CP
Hogenboom De Berkenhorst
« Gepost op: 26 december 2018, 12:34:57 »
Ik wil graag binnenkort een gokje wagen om naar Hogenboom De Berkenhorst gaan omdat die ook van Center Parcs is geweest en wie heeft er veel mooie foto’s van die park zodat ik kan zien hoe deze park er nu uitzien?
1x Het Vennenbos 1x Het Heijderbos 1x Park Zandvoort 1x De Kempervennen 4x De Eemhof 3x De Lommerbergen 1X Bispinger Heide 1x Longleat Forest 1x Elveden Forest

*

Offline djpeter

• **
  • 585
  • +0/-0
Re: Hogenboom De Berkenhorst
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2018, 14:44:11 »
Zwembad is hier nog als 20 jaar terug, eigelijk alles is beetje blijven hangen in de jaren 90.

Het is ook mega klein allemaal, snap goed waarom CP het park toen der tijd heeft verkocht.
DJ Peter

*

Offline fred_33jr

• **
  • 450
  • +0/-0
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2018, 16:38:07 »
Het zwembad noemden ze bij CP/SC een zwemtuin. Het is erg klein en het is sinds de bouw, begin jaren '80 nooit verbouwd geweest. De bungalows wel, ook van alles tussen gezet en de sfeer is daar wel weg. Ik ben er geen fan van.

*

Online Reginald40

• **
  • 145
  • +0/-0
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2019, 11:44:50 »
Ik heb een weekendje De Berkenhorst geboekt op 1 februari tot en met 4 februari, ik ga daar zoveel mogelijk foto's maken zodat jullie ook een beeld kan krijgen hoe De Berkenhorst anno 2019 eruit ziet. Ook zal ik hier een review schrijven.
1x Het Vennenbos 1x Het Heijderbos 1x Park Zandvoort 1x De Kempervennen 4x De Eemhof 3x De Lommerbergen 1X Bispinger Heide 1x Longleat Forest 1x Elveden Forest

*

Offline mrs Bibi

• 5664
  • +30/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2019, 18:23:51 »
Ik heb een weekendje De Berkenhorst geboekt op 1 februari tot en met 4 februari, ik ga daar zoveel mogelijk foto's maken zodat jullie ook een beeld kan krijgen hoe De Berkenhorst anno 2019 eruit ziet. Ook zal ik hier een review schrijven.

Dat is super. Ik ken dit park zelf niet dus ben wel benieuwd. Alvast een fijn verblijf.
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Online Reginald40

• **
  • 145
  • +0/-0
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2019, 18:44:02 »
Ik ben nu op De Berkenhorst, prachtig park en ja overblijfselen van Center Parcs zie je heel veel terug op dit park zoals Jaap Bakema huisjes, bolletjes lampen en zwembad. Morgen ga ik veel foto’s maken dan ga ik maandag als ik weer thuis ben hier op dit forum ook foto’s plaatsen zodat jullie een indruk kan krijgen hoe huisje waar ik logeer van binnen uitzien en hoe het park ervoor staat. Huisje is heel erg schoon en netjes, super strak inrichting. Alleen jammer dat open haard op zeer vakkundig wijze dichtgemetseld is.

*

Offline mrs Bibi

• 5664
  • +30/-0
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2019, 20:35:43 »
Reginald40, veel plezier daar. En we wachten in spanning af naar je foto's en je eind verhaal.
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline Mariëtte

• 867
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
« Reactie #7 Gepost op: 2 februari 2019, 21:19:19 »
Op onze Facebookpagina ontvingen wij deze foto's van Reginald40.

Er zijn ongeveer 8 bungalow aan de buitenkant vernieuwd.

Voormalig subtropische zwemtuin van Center Parcs.

*

Offline Tom...

• **
  • 762
  • +2/-0
« Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2019, 08:40:35 »
Dat is best mooi, die bungalow met hout aan de buitenkant. Het jammer van dit parkje is wel, dat het lijkt alsof ze bij alle bungalows iets anders gedaan hebben: nieuwe bungalows gebouwd, stukken uitgebouwd, etc. Het ziet er echt als een vreemde mengelmoes uit op het park.

De zwemtuin vind ik heerlijk, omdat het écht ouderwets Center Parcs uitstraalt, alles is er nog: een glijbaantje, stroomversnelling van 2 meter (van binnen naar buiten), bubbelbad en door de grappige indeling is 1 "kwart" van het Super leuk  :)
-

*

Online Reginald40

• **
  • 145
  • +0/-0
« Reactie #9 Gepost op: 7 februari 2019, 21:57:36 »
Foto's versturen vanuit iPhone lukt me niet dus beheerder van Center Parcs Forum zal mijn foto's binnenkort plaatsen zodat jullie het beeld kunnen krijgen hoe De Berkenhorst er nu in 2019 uitziet.

*

Offline Mariëtte

• 867
  • +0/-0
« Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2019, 21:31:51 »
Wij ontvingen van forumlid Reginald40 een hele mooie fotoreeks van
het park.

Hierbij alvast het eerste deel van de foto's. De rest volgt binnenkort.

Februari 2019.

Citaat Reginald40:

Het park is super schoon en mooi, alleen sommige bungalows zien
er beetje verwaarloosd uit maar dat valt niet zo zeer op. Ik heb verder
net vernomen van Roompot dat De Berkenhorst ook binnenkort een
renovaties krijgen.

*

Offline Mariëtte

• 867
  • +0/-0
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2019, 16:31:45 »
Deel 2 van de fotoreeks van forumlid Reginald40.

*

Online Reginald40

• **
  • 145
  • +0/-0
« Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2019, 20:12:23 »
Dank je wel Mariëtte! Ik hoop dat ik iedereen een groot plezier kan doen. Berkenhorst is ook een prachtige park ondanks er wat bij gebouwd is.

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 627
  • +0/-0
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2019, 08:40:56 »
Dank je wel Mariëtte! Ik hoop dat ik iedereen een groot plezier kan doen. Berkenhorst is ook een prachtige park ondanks er wat bij gebouwd is.

Bedankt voor de foto's Reginald40!  Ze zouden jou beter aannemen  voor de foto's op hun website. Had het park al eens gegoogeld maar vond het niks, na het zien van jouw foto's heb ik zoiets van "ziet er toch wel leuk uit..."  Mocht je nog tijd/zin hebben voor een review lees ik het graag.
sinds 2012:
10 x Erperheide * 6 x Vossenmeren * 3 x Kempervennen (2 x mystery) * 3 x Eemhof (1 x mystery) * 5 x Port Zélande * 3 x Park Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes

*

Online Reginald40

• **
  • 145
  • +0/-0
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2019, 14:46:11 »
Review De Berkenhorst 1 februari tot en met 4 februari 2019

Vanuit Amsterdam naar Kootwijk duurt een uurtje rijden dus het valt reizen reuze mee.
De Berkenhorst ligt precies midden in de Veluwe dus het is daar heel erg prachtig met veel natuur.

Bij aankomst gingen we even naar kleine parkeerplaatsje om ons auto daar tijdelijk te staan om even ons sleutels op te halen. Het is helemaal niet druk bij de receptie dus kon ik heel snel een sleutels krijgen, we kregen een huisnummer 25. Dit bungalow heeft een prachtige uitzicht op de natuur en heeft totale privacy. Bij binnenkomst van bungalow is mij heel erg opgevallen dat het zo erg schoon is. Alles echt heel erg schoon. Lekker bungalow, niet te groot en ook niet te klein maar gemiddelde. We hadden een bungalow zonder aanbouw. Wat ons opviel dat matrassen en kussens uit Gran Dorado tijdperk er nog liggen (iewwww) maar erop slapen is nog goed alleen jammer dat de kussens zo plat is geworden.

Het park zelfs is heel erg schoon en netjes. Het is heel goed onderhoudend. Aanbouw bij bungalow leek op de foto heel super groot maar dat is niet zo, het is echt heel klein. Ik heb gevoel dat dit van De Lommerbergen is gekopieerd, zo leek het althans. En de nieuwere huisjes die extra zijn gebouwd zien er heel netjes en goed uit, die lijkt groter maar ook die is wat kleiner als je in het echt ziet.
Fietsenverhuur gebouw is door Landal gebouwd, wegwijzer bordjes kan je ook zien dat van Landal is geweest. Grote afvalcontainers kan je ook zien dat van Landal vandaan kwam.

Het zwembad is de enige dat nog uit oude Center Parcs tijdperk bewaard is gebleven. Zwembad is redelijk schoon maar hier en daar moet nog worden opgeknapt.

Restaurant is gezellig ouderwets, aan de ene zijde heb je vanuit restaurant een uitzicht op de zwembad zie foto op dit forum. Ook heeft De Berkenhorst nog steeds heel ouderwetse bar waar je gezellig kan drinken.

Er is verder kleine speelhalletje met automaten en 2 kleine bowlingbaantjes.

Er is mini supermarktje naast de receptie, het stelt niet zoveel voor want daar liggen alleen spullen te koop als je iets bent vergeten.

De Berkenhorst is een leuke park voor de echte rustzoekers maar er is niet veel te doen dan alleen maar zwemmen, wandelen en fietsen. Dit park richt zich meer op de rustzoekers en natuurliefhebbers. Het is ook geen park voor de massa publiek dus het is altijd echt doodstil daar.

*

Offline Mariëtte

• 867
  • +0/-0
« Reactie #15 Gepost op: 14 februari 2019, 07:57:00 »
Hierbij deel 3 van de fotoreeks van Reginald40.

Februari 2019.