*

Offline belinda

• 4037
  • +18/-0
  • Geslacht: Vrouw
[Ervaringen & Vragen] Port Zelande (Deel 5)
« Gepost op: 18 december 2018, 12:38:03 »
Welkom in Deel 5 van het ervaringen en vragen topic over Port Zelande, deel 4 kunt u HIER vinden.

*

Offline timosun

• **
  • 35
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
Re: [Ervaringen & Vragen] Port Zelande (Deel 5)
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2019, 16:35:37 »
is het bekend wat ze volgende week tijdens de renovatie gaan doen? Komen er ook nieuwe dingen?

*

Reginald40

« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2019, 18:31:53 »
is het bekend wat ze volgende week tijdens de renovatie gaan doen? Komen er ook nieuwe dingen?

Alle huisjes zijn gerenoveerd op Port Zelande.

*

Offline timosun

• **
  • 35
  • +0/-0
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2019, 19:42:34 »
Op park blijkt helaas nog niet al het onderhoud afgerond te zijn. Evegreez blijkt helaas nog dicht te zijn. Daarnaast verschillen bouwhekken op park en zwembad enzo

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2019, 11:47:27 »
De sauna is wegens onderhoudswerkzaamheden gesloten tot 8 februari 2019.

Het binnenbad van de sauna.

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 747
  • +0/-0
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2019, 12:30:55 »
Vorig weekend verbleven we op het mooie Port Zélande met ons gezin met drie kids 9, 9 en 10.  Hier volgt de review:

Vrijdagavond komen we na een vlotte rit aan op dit park, gekozen door de dochter voor haar verjaardag (haar tweelingbroer moet nog een paar maanden wachten op zijn CP-verjaardagscadeau).  Het was twee jaar geleden dat we hier waren, ondertussen zijn alle cottages vernieuwd.  We verbleven in een 6-pers comfort cottage, nr. 578.  Vlak aan het water en op 5 minuutjes stappen van MD.

De cottage is heel mooi geworden.  Grote pluspunten: er is gekozen voor een groter type ijskast (waar vroeger de ijskast zat, zit nu een vaatwasser, ook fijn).  We ergerden ons vroeger altijd aan die veel te kleine ijskast, goed opgelost van CP.  Alle slaapkamers hebben nu lits jumeaux, geen onhandige stapelbedden meer.  In de badkamer zit nu een fijne inloopdouche, het bad is (eindelijk) weg.  En een voldoende grote douchewand.  Het is de vijfde keer voor ons in dit park, voor het eerst is de schoonmaak ook top.  PZ heeft wat problemen gehad met het vinden van schoonmaakpersoneel, maar dit lijkt opgelost, de cottage is echt kraaknet.  De tapijttegels boven zijn ook vervangen door laminaatvloer, fijn alleen schuiven de bedden soms wat.

Dan wat minpuntjes aan de cottage: langs buiten zijn de cottages heel mooi, PZ is een gezellig park om op te wandelen.  De cottages met puntddakjes zijn mooi geschilderd in zuiderse stijl.  Maar er zijn minder ramen dan in de Bakema-cottages en dat vind ik echt jammer.  In de woonkamer b.v. is er maar 1 raam, en dit is dan ook nog verdeeld in kleine ruitjes.  Er zijn ook cottages waar die kleine ruitjes niet in zitten, onze cottage had ze spijtig genoeg wel, ik heb graag veel daglicht in een cottage.
De indeling is ook niet gewijzigd: verdieping 1 = 2 slaapkamers + de badkamer, verdieping 2 = 1 slaapkamer met 2 terrassen.  Ik zou persoonlijk van het terras achteraan (het minder mooie uitzicht), een extra badkamer (of toch minstens) toilet gemaakt hebben.  De draaitrap is ook een lawaaierig gammel aanvoelend ding, de houten draaitrap in Les Ardennes vond ik beter. 
Klein foutje ook in 1 van de slaapkamers: de verwarmingsbuizen lopen langs de muur, tussen de deuropening en de lichtschakelaar.  Ik heb mijn pols pijn gedaan op zoek naar de schakelaar.
De open haard zit er nog in, ik snap dat dit bij het concept CP hoort, maar zou deze persoonlijk vervangen door een gashaard (de geperste blokken geven toch geen warmte).  De wind blaast constant in de schouw, (69 dB in de woonkamer van de wind alleen), maar het is natuurlijk winter en het was een huisje aan de kant van het meer.

Maar ondanks de minpunten wel een mooie vernieuwde aangename cottage met heerlijk liggende bedden (allemaal nieuwe matrassen/kussens).  En een mooi uitzicht op het Grevelingenmeer, groot pluspunt.

Vrijdagavond maken we nog een wandeling op het park, het is echt wel een heel mooi park gelegen aan het Grevelingenmeer.

Zaterdagochtend ontbijten we in de cottage.  Evergreenz is zoals aangekondigd heel het weekend nog gesloten door werkzaamheden, dus helaas geen ontbijtbuffet.  Na het eten trekken we naar het zwembad, onze kids hebben een wild water raften op hun planning staan (alleen heet het hier anders, bodyboarden of zoiets).  Heel leuke activiteit, wildwaterbaan op PZ is dan ook heel fijn.

We blijven heel de voormiddag in het zwembad omdat het er zo lekker rustig is.  Na Les Ardennes doet het deugd om in een  lekker warm zwembad te zwemmen.  Het nieuwe waterplayhouse is heel leuk voor de kids.  Verder is er de turbotunnel, nog een gewone glijbaan, mooi buitenbad, binnenbad met kleine stroomversnelling, kleuterbadje.  PZ vind ik persoonlijk 1 van de betere AM hebben, enige dat mijn kids wat missen is een family glijbaan.

Na het middageten trekken we naar het strand.  Gewoonlijk gaan we ter hoogte van het kitesurfen, nu kiest mijn man een ander plekje, vlak aan Strandpaviljoen Brouw, wat een fijne plek!  Na een uurtje rondwandelen terwijl de kinderen zandkastelen, forten en burchten bouwen, gaan mijn man en ik zich wat opwarmen in Brouw, wat heel gezellig is (haardvuur en al).  Vanuit de grote ramen kijken we recht op onze kids en de zee.

Tegen half vier komen we terug op het park, de tweeling zou dan gaan paintballen maar een medewerker komt vertellen dat dit niet kan doorgaan omdat ze de enige twee zijn die hebben ingeschreven.  Voor ons geen probleem, maar de medewerker heeft er duidelijk geen zin in, als ze het wel zouden doen, zou het dan maar 20 minuten duren i.p.v. een uur zoals beloofd.  Morgen om 13u is er nog een paintballmoment, we zetten dit dan maar om naar morgen.  Op andere parken hebben we nog al eens gehad dat onze kids de enigen waren die een activiteit deden, activiteit werd soms wat aangepast maar ging altijd wel door.

We spelen nog wat gezelschapsspellen in onze cottage (die je hier kosteloos kan lenen) en tegen half zes trekken we naar The Grill.  We hebben Grillarrangement geboekt.  The Grill heeft een bijna identieke kaart als Fuego, enkel de nagerechten zijn een beetje anders.  Het is heel druk: Evergreenz is gesloten en Nonna's ook.  De wachttijden zijn door de drukte iets langer maar zeker niet storend.  Als voorgerecht eet ik gerookte zalm en mijn man neemt pikante chickenwings (die niet pikant zijn).  De kinderen nemen tomatensoep en chicken wings.  Hoofdgerecht heb ik een macho steak (ik bestel bewust een grote omdat mijn oudste zoon en dochter ook altijd een stuk van mijn steak krijgen) die jammer genoeg veel te hard gebakken is (à point i.p.v. bleu) maar verder wel een lekker stuk vlees.  Mits het zo druk is en we nog gezellig samen een film willen kijken in de cottage, vraag ik geen andere steak).  Mijn man heeft de gegrilde zalm, heel lekker maar een piepkleine portie.  We hebben beide de rijst i.p.v. friet en zelfs zijn portie rijst is letterlijk een derde van de mijne (ik ben dan natuurlijk wel zo lief van het grootste deel van mijn rijst aan hem te geven).  De pittige rijst is trouwens lekker, niet droog zoals in Kempervennen vorig jaar.  De tafel naast ons heeft burgers en de spies, die mijn man bewust niet nam omdat die in KV zo tegensloegen, maar in PZ zien ze er echt lekker uit.  De kids hebben gehaktbal/knakworst en minislavinkjes.  Tot slot dessert: een goede crème brûlée voor ons (met verse slagroom!), ijsjes voor de kids.

Zondag wandelen we over het park en trekken met de bal naar het voetbalveldje, waar onze kids voetballen, netballen, zwerkballen (ze zijn momenteel into Harry Potter) en zich verder nog lekker uitleven.

Ook nu gaat het paintballen niet door maar ze mogen in de plaats daarvan indoor blacklight klimmen, een leuke nieuwe activiteit (mooi klimparcours in het donker met blacklights).  We krijgen een deel van ons geld netjes terug omdat dit goedkoper is dan paintballen).

Ze zouden ook nog wannabe kok doen, maar hiervoor had het park op voorhand gebeld dat ook dit niet doorging.  Er was wel een alternatief (my little pony) maar hier vonden de kids zich te groot voor (ook hier netjes ons geld teruggekregen).

In ons eetarrangement zat normaalgezien Evergreenz bij, maar omdat deze dus dicht was, kregen we als alternatief een driegangenmenu in Nonna's, goed opgelost dus.  De coole Nonna van twee jaar geleden was er helaas niet, deze Nonna rammelde alles meer af.  Mijn jongste zoon wil graag lasagne, deze zit niet in de kindermenu.  We vragen of dit toch kan, of we de 3 gangen kindermenu mogen ruilen voor 1 lasagne, maar flexibel zijn ze niet, het kan niet, zelfs niet mits bijbetaling.  Dus offert mama zich maar op en bestelt de lasagne die ik dan ruil voor zijn kinderpizza Margaritha.  De pizzabodem is wel verrassend lekker en krokant, topping is minder: tomatenpuree en gele kaas, terwijl er wel kerstomaten en mozzarella aanwezig zijn, jammer.  Voorgerecht neem ik carpaccio.  Dit is zo'n standaard voorverpakte 13 in een dozijn carpaccio maar smaakt best goed.  Manlief heeft een zelf samengesteld slaatje dat lekker is en een royale portie.  De kids hebben spiesje tomaat mozzarella en antipastaschotel.  Hoofdgerecht ik dus die pizza, zoonlief de lasagne (zijn snoetje was het ruilen waard!), den hubbie heeft pizza met artichok, heel lekker, de kids verder nog mac & cheese.  Als dessert neemt manlief de omgevallen citroentaart die hij laat staan wegens echt niet lekker en droog, ik heb de chocoladebom - de chocola en bosvruchten zijn ok maar de citroensorbet past er echt niet bij.  Verder surprisedessert kids (3 kleine toetjes die goed in de maak vielen) en pizza met nutella (niet opgegeten want niet lekker).  Al bij al toch ok gegeten, ik vond The Grill beter, manlief Nonna's.  De kids vinden ze beide top.

Maandag na het ontbijt nog gaan bowlen, de bowling is vernieuwd en mooi, bij alle banen kunnen de goten open of dicht, kan je zelf bedienen.

Daarna weer richting strand waar we eerst aten in Strandpaviljoen Brouw, aanrader!  Na het middageten werden de schepjes en emmers weer bovengehaald ondanks de gure wind en hagelvlagen.  We vonden zelfs een gewond zeehondje, wat we zijn gaan melden in Brouw, die vervolgens de zeehondenopvang van Brouwerdam belden.

Na een heerlijk weekendje Zeeland vertrokken we weer huiswaarts, gelukkig staat binnen 3 maanden onze volgende CP-vakantie te wachten.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2019, 13:55:43 door Mariëtte »
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 3 x Eemhof * 6 x Port Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen

*

Offline mrs Bibi

• **
  • 6081
  • +30/-0
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2019, 18:17:30 »
@Weegschaaltje, wat een heerlijk verhaal om te lezen. Dank je wel voor het delen met ons op het forum van uw belevenissen tijdens het verblijf op Port Zelande.
Ik ben nieuwsgierig waar u de volgende keer naar toe gaat  ;)
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2019, 11:20:54 »
Op de plek waar eerst Cool Factor Lasser Battle zat is nu een
picknickplek gemaakt.

Met dank aan forumlid Weegschaaltje voor de informatie en de foto's.

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 747
  • +0/-0
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2019, 08:51:01 »
@Weegschaaltje, wat een heerlijk verhaal om te lezen. Dank je wel voor het delen met ons op het forum van uw belevenissen tijdens het verblijf op Port Zelande.
Ik ben nieuwsgierig waar u de volgende keer naar toe gaat  ;)

Volgende keer wordt het Zandvoort, de eerste keer voor ons én een drie birdies park, waar we wel van houden.  We kijken er al heel erg naar uit!  Een uitgebreide review volgt uiteraard ;-)
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 3 x Eemhof * 6 x Port Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen

*

Offline mrs Bibi

• **
  • 6081
  • +30/-0
« Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2019, 20:15:13 »
Zoals jullie vorige week hebben kunnen zien zijn onze vloggers Marco & Marisca afgereisd naar het zuidelijkste stukje van Zuid-Holland. Voor het laatste parkbezoek in Nederland om eens een kijkje te nemen op Park Port Zéland
, weer een oud park van Gran Dorado maar wat ons betreft een van de mooiste. Gebaseerd op een idyllisch Frans vissers dorpje en gelegen aan het mooie Grevelingen meer. “De Haven naar Zeeland” zoals de naam wil suggereren. Dit park heeft alles voor een geslaagde vakantie: een mooie locatie, vriendelijk personeel, fantastische architectuur, strand, watersport, een mooie market-dome en alles is volledig vernieuwd. Het zou zo maar eens kunnen dat we van de zomer weer terug gaan om de mooie lavendelvelden te zien bloeien.

Klik op de foto om de video te bekijken.

Groetjes, Bibi

*

Offline Jol@nd@

• **
  • 1059
  • +2/-0
  • Geniet van het leven😉Het duurt maar even!👍
« Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2019, 15:44:13 »
Ik wilde eens wat vragen, ik zie bij de 2 pers vip bv de 403 heeft een kookeiland, en andere 2pers vip niet??? Of hebben ze dat allemaal tegenwoordig??
2018 Het heijderbos en De Limburgse Peel..2017 de huttenheugte en de lommerbergen Het Meerdal.2016- De Kempervennen.2015- Het Heijderbos-De eemhof
2014- Erperheide-Het meerdal- De Huttenheugte-Het meerdal

*

Offline maria

• **
  • 1584
  • +4/-0
« Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2019, 17:42:52 »
Ja zover ik gezien heb toen wij op het park verbleven, hebben alle 2 pers. Vips inmiddels een kookeiland

*

Offline mrs Bibi

• **
  • 6081
  • +30/-0
« Reactie #12 Gepost op: 13 februari 2019, 19:30:42 »
Aqua Mundo  Center Parcs Port Zélande 2019 - CPF TV #33

Ook de Aqua Mundo van Center Parcs Port Zélande is bezocht. Een zeer mooi ontworpen zwembad met hoogwaardige thematisering, frisse kleuren en mooie attracties.

In 2007 werd de wildwaterbaan aangelegd. 1 die uniek is in zijn soort. Deze heeft niet 1 standaard route maar een breed scala aan mogelijkheden.  Zorg ook dat je de topattractie van Aqua Mundo niet mist: het Water Playhouse. Een platform met waterspellen zoals, glijbanen, waterpistolen en een enorme emmer water die 900 liter water uitstort over de zwemmers. 2 jaar geleden werd het Waterplay house geopend als laatste toevoeging.

Klik op de foto om de video te bekijken.

Vergeet niet een duimpje omhoog  te doen voor deze video en abonneer op ons YouTube kanaal.
Zo blijf je altijd op de hoogte van onze nieuwste video’s!!

Groetjes, Bibi

*

Offline robinkampman

• *
  • 6
  • +0/-0
Re: [CP] Cottages in Port Zélande
« Reactie #13 Gepost op: 9 april 2019, 21:01:58 »
kan iemand mij meer vertellen over de 6 persoon comfort cottage die geen berging aan de voorkant hebben zoals cottage 665 en 666. wij zitten dit zomer een midweek in cottage 665. alvast bedankt!

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
Re: [CP] Cottages in Port Zélande
« Reactie #14 Gepost op: 10 april 2019, 08:06:55 »
Hoi robinkampman,

Wat zou je precies willen weten over de cottage?

*

Reginald40

Re: Re: [CP] Cottages in Port Zélande
« Reactie #15 Gepost op: 10 april 2019, 09:07:59 »
kan iemand mij meer vertellen over de 6 persoon comfort cottage die geen berging aan de voorkant hebben zoals cottage 665 en 666. wij zitten dit zomer een midweek in cottage 665. alvast bedankt!

Op 665 en 666 zitten hele ruime berging naast de wc in de hal als je het huis binnenkomt.

*

Offline robinkampman

• *
  • 6
  • +0/-0
Re: Re: [CP] Cottages in Port Zélande
« Reactie #16 Gepost op: 10 april 2019, 13:09:27 »
bedankt voor de antwoorden!

heeft 665 ook 2 verdiepingen met aan beide kanten een balkon?
en heeft iemand toevallig foto's van cottage 665?

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #17 Gepost op: 8 mei 2019, 14:29:42 »
Het Aqua Park gaat vanaf half mei 2019 weer open!

Dat wordt weer glijden en klauteren op lucht-speelattracties.
Waterpret gegarandeerd en lekker in de open lucht!

Het Aqua Park.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #18 Gepost op: 1 juni 2019, 07:44:55 »
NIEUW: GAME TOWN

Ook Port Zélande heeft sinds kort een Game Town.

Bron: Instagram gametown_official.

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 747
  • +0/-0
« Reactie #19 Gepost op: 11 juni 2019, 12:43:51 »
Vorig weekend (Pinksterweekend) gingen we naar het mooie Port Zélande met ons gezin met 3 kids (11,9,9).

Vrijdagavond vertrokken we in de gietende regen, vanaf dat we de provincie Zeeland inreden, brak de zon door, een goed teken.  We konden ineens doorrijden naar de cottage, en we waren amper uitgepakt of onze kids zaten al op het strandje op het park.  Verder maken we een korte wandeling, het is onze zesde keer op dit prachtige park en we hebben zin in de vakantie.

Onze cottage is 844, een 6-persoons Premium type Saint-Tropez vlakbij het parkstrandje en op 400 m van de Market Dome.  Dit type cottage is niet het type dat je ziet als je boekt (dat is type Cannes met 1 slaapkamer + de badkamer beneden en 1 verdieping met 2 slaapkamers).  De Saint-Tropez heeft dezelfde indeling als de 6 Comfort (2 verdiepingen: verdieping 1: 2 slaapkamers + badkamer, verdieping 2: 1 slaapkamer).  Er zijn 2 verschillen met de comfort (buiten dat je Premium hebt uiteraard): het toilet boven is apart (niet in de badkamer), en er liggen tapijttegels in de slaapkamers (ipv laminaat).  Laminaat vind ik mooier maar dankzij het tapijt schuiven de bedden niet weg.
De huisjes zijn langs buiten veel mooier dan de Bakema's op de andere parken, met hun vrolijke kleuren, maar zijn donkerder doordat er veel minder ramen zijn. Gelukkig hebben we deze keer wel een cottage met grote ramen want vorige winter hadden we een comfort met allemaal van die kleine ruitjes dus nog donkerder. 
Op PZ vind ik persoonlijk de schoonmaak het slechtste, dit leek vorige winter eindelijk opgelost, maar nu is de schoonmaak weer niet top.  De trap, een hoek van de woonkamer en de eenpersoonszetel zijn niet gepoetst en liggen vol hondenhaar (jakkes!).  Verder is de cottage wel heel schoon, dit zijn dingen die de schoonmaker gewoon vergeten is denk ik (maar die mensen staan ook vaak onder veel tijdsdruk).  Ik heb de kussens van de zetel omgedraaid, en het verder zo gelaten (we dragen toch pantoffels binnen).
De Dolce Gusto heeft een afgebroken voet en de vorige gast was zo lief de voet er op een of andere manier toch aan te bevestigen zonder dat je dit zag, toen mijn jongste zoon een warme chocomelk maakte, vielen voet en glas hete choco om, gelukkig niet op hem.  Jammer dat de vorige gast dit niet gewoon is gaan melden, uit ervaring weet ik dat CP je dingen niet aanrekent (ook al heb je ze zelf per ongeluk stuk gedaan) en blij is dat je het meldt zodat een volgende gast niet met de last zit).  Ben het trouwens zaterdagmorgen gaan melden, het toestel zou vervangen worden, maar dit gebeurde niet, we konden het zonder voet wel gebruiken gelukkig.

Alle cottages zijn nog maar pas vernieuwd en toch zit er al wat sleet op, wat spijtig is: de indirecte led-verlichting in de keuken werkt niet meer volledig en hangt op sommige plekken los, de trapleuning ziet er oud uit, de kussens in de zetel en de gordijnen zijn versleten.  Verder is het een fijne cottage met een mooie ligging met zicht op het water.
De twee terrassen boven gebruiken we niet (op één staan geen meubels, op het andere staat één enkele ligstoel) maar het terras beneden is heerlijk om te zitten.  Er is, zoals alle cottages aan het water, geen parasol (vermoedelijk door de wind) we zien dat sommige mensen zelf een parasol bij hebben.
De badkamer boven heeft een heerlijke inloopdouche, ik ben geen badmens dus ben blij dat ik niet in het bad moet douchen.  Fijn ook dat het toilet boven apart is.
De cottage is een beetje gehorig: stemmen hoor je niet, maar als iemand in de cottage ernaast op/af de trap gaat, dat hoor je wel + als stoelen of andere meubels worden verschoven.  Onze buren zijn de eerste avond van +/- 23 tot 23u30 bezig met meubels te verplaatsen, net op de moment dat we lachend tegen elkaar zeggen dat ze nu ongeveer elk meubelstuk verzet hebben, stopt het.  Verder geen last gehad hoor dus geen probleem.
We hadden geluk om lekker rustig te zitten.  Tussen Market Dome tot onze cottage zitten 3 lawaaierige groepen: 2 met Duitse jongeren, 1 met een grote familie, allemaal mensen die zich fijn amuseren (maar waar ik toch niet graag naast zou zitten).

Zaterdagochtend is het heel slecht weer: veel regen en gure wind.  Buiten een korte wandeling waarbij we bijna wegwaaien, blijven we gezellig in onze cottage gezelschapsspelletjes spelen terwijl de wind door de schouw blaast (zelfs als we de schouw dichtdoen, blijft het gefluit), het is gelukkig niet zo luid als vorige winter.

Na de middag trekken we naar Aqua Mundo die zoals we weten heel leuk is op PZ (ik vind dit de leukste wwb), het is er wel heel druk zoals verwacht maar we kunnen toch alles doen.
Daarna gaan onze kids de binnenminigolf doen (met de friends activiteitenbon) terwijl ik het friendscadeau afhaal (een hammandoek) en samen met mijn man iets ga drinken in Grand Café (want de Action Factory vinden wij op PZ niet gezellig).  Normaalgezien hadden de kids het Aquapark gedaan maar door het slechte weer was bij aankomst op het park al opgegeven dat dit niet doorging (wat we wel verwachtten), het betaalde geld kregen we netjes terug zoals we gewoon zijn op CP.

's Avonds eten we in Evergreenz die een kleiner buffet heeft dan andere parken maar goed is. 

Zondagmorgen worden we wakker met een stralend zonnetje, heerlijk.  We ontbijten in Evergreenz (zelfde verhaal als diner: kleiner maar goed, het enige wat we missen zijn smoothies (soms zijn die er hier wel, ik denk dat ze die enkel maken als er overrijp fruit over is).  Daarna gaan we vlakbij het park naar Informatiecentrum Grevelingen.  Voor € 2,5/kind doen ze een speurtocht doorheen het centrum (aangepast aan de leeftijd) en mogen ze daarna haaientanden zoeken met schep en zeef.  In theorie mogen ze 5 minuten zoeken, maar ze mogen in praktijk zoeken tot ze iets vinden.  Ik denk dat ze bijna een heel gebit bovenhalen, een heel leuke activiteit was dit.
Vervolgens trekken we naar het Noordzeestrand waar de kids en papa zich helemaal uitleven met schopjes en emmers terwijl ik me in één van de paviljoenen op het terras nestel met mijn boek.

In de namiddag hebben de twins Paintball staan, daar kijken ze al lang naar uit, op de meeste parken is deze activiteit maar vanaf 10 jaar en vorige keer op PZ ging deze niet door.  Ze amuseerden zich goed.

Na het paintballen gaan we nog even naar de nieuwe Game Town.  Deze werkt nu met een plastic kaart (zoals een pinpas) waarvoor je € 1,5 betaalt en die je ofwel oplaadt met cash geld (vanaf € 10) ofwel met visa/mastercard (maar dat laatste werkte niet).  Spelletjes hebben verschillende prijzen (b.v. 1,29 voor 12 muntjes bij het Wizzard Of Oz spel met die schuivende muntjes), € 0,79 voor de altijd prijs grijper, € 1,99 voor een grote grijper, ...)  Alle prijzen natuurlijk zo uitgekiend dat je altijd met overschot zit op je kaart.  De tickets worden ook op je kaart geladen, wat dan weer handig is want die papiertjes zijn snel niet meer leesbaar.  Ik vermoed/hoop dat dit systeem dan ook in de andere parken zal worden toegepast.  Het is in ieder geval een schot in de roos, mensen spelen massaal tientallen euro's weg (je hoeft maar met je kaart tegen de lezer te tikken en je kan spelen).  Onze kids krijgen altijd een klein centje om te spelen, ik zie hier veel jongere kids met gemak € 50 wegspelen en dan naar hun ouders gaan om de kaar te laten bijladen (ik ga mijn kids nog moeten gelijk geven dat wij de strengste ouders ter wereld zijn ;-)  )
De punten die je met de schuifmuntjes krijgt, moet je nog wel handmatig gaan omwisselen.  Geen idee of deze ook op de kaart worden gezet, we zijn een paar keer tijdens het weekend naar de Game Town balie geweest maar het was er telkens zo druk dat we uiteindelijk niet meer zijn gaan ruilen.

We eten in onze eigen cottage (de winkel hier is altijd goed gevuld en heeft een mooi aanbod) en doen nog een wandeling op het park.

O ja, vergeet ik nog bijna: de wifi.  Sinds we Netflix hebben, neem ik altijd streaming wifi.  Deze keer vergeten te boeken en tegen dat we op de aankomstdag tv gingen kijken, was de receptie dicht.  Dan maar geprobeerd met de gewone wifi, en dat gaat dus perfect, heel het weekend kijken we probleemloos Netflix, de kids ook YouTube, spelen Minecraft, ...  In het vervolg ga ik dat dus eerst testen voor ik wifi neem!

Vorige week in VM zag ik dat je draadloos van je tablet of smartphone kon doorsturen naar de tv (Screen Mirroring) maar toen had ik geen Android toestellen bij. Nu dus speciaal een Android tablet en smartphone meegenomen maar helaas pindakaas, het werkt niet.  De tablet vindt de tv niet (hoewel ze hetzelfde merk zijn), de smartphone wel maar dan geraak je niet verder.  Ik zit al een half uur te googelen en signaalversterkende apps en toestanden te downloaden als mijn man het lumineuze idee krijgt om de aansluitingen op de tv eens beter te bekijken en blijkt dat de tv gewoon niet is aangesloten op een netwerk.  Draadloos lukt dit ook niet met deze tv.  Volgende keer nemen we een hdmi-kabel mee om de laptop met de tv te verbinden, nu kijken we gewoon op de laptop.  Een dvd speler zit er jammer genoeg niet in de cottage.

Ik weet niet of nog mensen problemen hebben om een laptop aan te sluiten op de wifi in CP, bij ons is dat altijd miserie.  De eerste keer gaat prima (of je nu gratis wifi of streaming hebt), maar vanaf dat je terug moet inloggen lukt dit niet meer (ik dacht altijd dat het aan onze oude laptop lag, maar nu hebben we een nieuwe en gaat het nog niet).  Dit is op te lossen door netwerk te verwijderen van je laptop, alle cookies te wissen, de router in de cottage enkele minuten af te zetten (deze vind je ofwel in berging ofwel bij de zekeringen achten een paneel in je cottage), dan de router terug opzetten, paar minuten wachten en terug inloggen.  Op laptop blijf je veel langer verbinding hebben met wifi dan met tablet/smartphone waar je, vanaf dat je een minuutje niet op de wifi werkt, weer moet inloggen bij de gratis wifi.  Om dit laatste te vermijden, laat ik mijn smartphone meestal constant op Spotify muziek spelen (al dan niet met geluid).

Ok, zondagavond dus.  Manlief gaat krabben vangen met de kids, ik trek naar de sauna.  Dankzij de informatie die ik van forumlid Guideke heb gekregen (waarvoor dank), wil ik deze graag uitproberen.  Ik was deze namiddag al eens langsgeweest, maar toen hing er een blad dat ik via Aqua Mundo moest (natuurlijk geen zwemkaartje bij), uiteindelijk toch binnen geraakt, iemand van het personeel aangeproken en blijkt dat ik een ticket voor de sauna moest kopen aan de Info Desk in de Action Factory (lieve CP, je wil dat mensen alles via een app doen, maak dan ook dat de nodige info in die app te vinden is en dat je alles via die app ook echt kan boeken!).  Veel tijd/zin heb ik nu niet meer en ik druip dan maar af, maar 's avonds ga ik terug met mijn ticket op zak (€ 13,5).  Weer moet ik langs Aqua Mundo en weer heb ik mijn zwemkaartje niet bij, na lang wachten en bellen kan ik eindelijk binnen.  In de sauna staat dezelfde vriendelijke medewerkster die ik deze middag aansprak, ze was blij voor me dat het nu toch gelukt was.  Ik wil nog een badlaken bijhuren (ik heb geen eigen bij en die van de cottage vind ik net te klein), ook dat had ik bij de Info Desk moeten doen (daar had de dame van de Info Desk me mogen over informeren, ik had nog gezegd dat het mijn eerste keer sauna op een CP was), maar ze geeft me zo 2 badlakens waar ik niet voor hoef te betalen, zo lief.

Buiten één man die net klaar is en nog wat drinkt aan de bar, ben ik helemaal alleen, zalig!  Het saunacomplex is wel heel oudbollig maar verder wel fijn.  Gratis water wordt voorzien.  Er zijn twee sauna's: een Finse van 90° en een Finse Kruidensauna (lavendelgeur) van 70°.  Er zijn een heerlijk Turks Stoombad (Eucalyptusgeur), een whirlpool, buitenterras, binnen rustplek, dompelbad, niet werkende kruidenvoetbaden die zo te zien al een tijdje afgesloten zijn en een binnenzwembad.  Dat laatste heeft enkel ladders om in en uit te stappen en het is een beetje vuil dus daar ga ik niet in. 

Ik heb een heel ontspannende avond en na bijna 2u ga ik terug richting cottage om nog een mooie avondwandeling te maken met mijn man.

Maandagmorgen weer mooi weer en we gaan terug richting Noordzeestrand.  's Middags eten we in Strandpaviljoen Brouw en gaan dan terug naar het park.  Voor mijn oudste zoon en dochter heb ik een activiteit geboekt: maak je eigen knuffel.  Deze zou anderhalf uur duren en doorgaan in de KidsKlub, maar ze duurt maar 20 minuten en is naast de KidsKlub, ik moet erbij blijven.  Jammer dat er geen juiste info werd gegeven, we waren van plan om ondertussen te wandelen met de jongste zoon.  Ik blijf er dan maar bij, mijn man gaat de auto al halen en inladen.

Na de activiteit (die ze leuk vonden) willen de kids nog minigolfen met de Friendsvoucher (1 voucher = voor 2 kids minigolfen).  Je kan met de vouchers op PZ niet zoveel doen (bowling, minigolf en fiets huren en ik denk ook wannabe) maar de bowling is volzet.   Ik dus met de resterende 2 vouchers naar de Info Desk, krijg ik daar te horen dat de bon enkel geldt voor indoor minigolf (maar die hebben ze al gedaan).  Het staat zo wel op de voucher, ik had niet goed gekeken en de dame aan de balie wil niet afwijken (want de outdoor minigolf wordt niet door CP zelf uitgebaat).  Ik terug naar buiten, en de twins naar binnen gestuurd met dezelfde bons, en gezegd dat ze indoor minigolf moeten vragen en dan met de sticks en balletjes naar buiten moeten komen, zo konden ze toch nog spelen (ik denk dat CP genoeg verdient aan ons, had geen zin om weer bij te betalen en de vouchers niet te kunnen gebruiken).

Terwijl de kinderen minigolfen (nog één groepje buiten hen ondanks het mooie weer), drinken wij iets op het terras en kijken naar de mensen die de Tower Jump doen.

Na de minigolf wandelen we nog in het natuurgebied naast het park (Krabbelaarsbank geloof ik, de ingang van de camping volgen dan kom je er nog voor je aan de camping bent).  Heel mooi gebied met 2 korte wandelingen (die niet altijd goed aangeduid zijn maar mijn man had een kaartje op zijn smartphone staan).  En we vinden nog een geocache.

Na alweer een heerlijke korte vakantie trekken we 's avonds terug huiswaarts.  Op en rond PZ is er heel veel leuks te beleven en te doen!
sinds 2012:

*

Offline loulou

• 534
  • +0/-0
  • Altijd tekort aan vitamine CP
    • facebook
« Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2019, 16:07:20 »
Bedankt voor je review Weegschaaltje!

Leuk om te lezen en dat je toch, ondanks wat kleine puntjes, een fijn verblijf hebt gehad. Mocht je wat foto's hebben van je verblijf, plaats ze gerust op het forum, dat vinden we heel erg leuk.
Groetjes,
Loulou

*

Offline jeroom

• 3106
  • +8/-0
    • Mijn mooie plekje op aarde
« Reactie #21 Gepost op: 12 juni 2019, 19:43:20 »
Wat wel weer handig is dat je een plastic kaart hebt in de Gametown (house of Games).
Ik vermoed dat dit wel in alle parken zal komen. Het is tenslotte van 1 firma
Het is ook heel handig want zoals je zelf al aangaf; op de papieren versie is het soms onleesbaar of gooi je het papiertje soms ook al eens weg

*

Offline Timberg

• **
  • 138
  • +0/-0
« Reactie #22 Gepost op: 10 juli 2019, 16:33:14 »
In januari 2020 willen we met onze familie (totaal 14 mensen) een weekend naar Port Zélande. Het vinden van de juiste cottages is nog best een uitdaging. Het liefst willen we met de hele groep in één cottage, maar voor zover mij bekend zijn de grootste cottages op PZ voor 12 personen. Alternatief is dus een 8+6 dichtbij elkaar of een 10+4. Vorig jaar zijn wij ook naar PZ geweest en zaten we in een 4-persoons premium, nr 661. Prima cottage, maar ik vind dit type veel te donker in de woonkamer omdat er maar één raam in zit. We hadden een hoekcottage, maar de muur aan de zijkant was helemaal dicht. Als ik met Google maps in het park rondloop, zie ik echter dat sommige hoekcottages wel een raam aan de zijkant hebben zitten. Het lijkt er zelfs op dat alle 8-persoons premiums een extra raam aan de zijkant hebben. Kan iemand dat bevestigen en zijn daar foto's van? Misschien heeft iemand nog andere ideeen om met 14 mensen dicht bij elkaar te zitten in cottages met veel daglicht?

Hier de printscreens van Google maps:

foto 1: Linkerzijde (roze gevel met houten afdakje is de 661 (Premium 4P). Deze heeft geen raam aan de zijkant. Rechterkant van de foto is de 615 8P premium), die met zijn rug tegen de 661 staat. Er zit een klein raampje beneden. Is dit de keuken? Of een slaapkamer?

foto 2: kennelijk zijn er ook cottages met een groot raam aan de zijkant, dat is helemaal mooi. Deze foto is van de zijgevel van de 544 en 590 (6P Comfort), die liggen tegenover de 661. Hier is de zijgevel wéér anders met mooie grote ramen. Zit er een logica in type cottage en de aanwezigheid van ramen?

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #23 Gepost op: 10 juli 2019, 22:52:44 »
Hoi Tim,

Dat is zeker een hele uitdaging ;). Ik ben al vaak op dit park geweest en snap nog steeds niet
helemaal hoe de cottages ten opzichte van elkaar zijn gebouwd met al die verschillende type
cottages. Het lijkt erop dat de (meeste) hoekcottages die grenzen aan een poort geen zijraam
hebben, maar dat is enkel mijn interpretatie.

Hoekcottage die niet aan een poort grenst, met een zijraam.

De 4 persoons VIP cottages zonder balkon hebben (zover ik heb gezien) ook een zijraam.

Mocht je eruit zijn welke cottages je eventueel op het oog hebt dan kijk ik graag voor je na of ik er
een foto(s) van heb.
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2019, 23:13:52 door Mariëtte »

*

Offline Timberg

• **
  • 138
  • +0/-0
« Reactie #24 Gepost op: 11 juli 2019, 16:08:57 »
Dankjewel voor de uitleg, Mariette! Weet jij waar het kleine raampje aan de zijkant van de 8-persoons premiums is? Zit deze in de woonkamer of de keuken en heb je een foto van het interieur?

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #25 Gepost op: 11 juli 2019, 19:02:55 »
Hoi Tim,

Deze cottage heeft ook een klein raampje aan de zijkant (nr.653 links met in de rug 8 persoons premium nr.621.)

Als ik het goed beredeneer zou het kleine raampje bij de keuken moeten zitten, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Helaas heb ik geen foto's van het interieur van een 8 persoons premium.

*

Reginald40

« Reactie #26 Gepost op: 11 juli 2019, 20:19:55 »
Hoi Tim,

Deze cottage heeft ook een klein raampje aan de zijkant (nr.653 links met in de rug 8 persoons premium nr.621.)

Als ik het goed beredeneer zou het kleine raampje bij de keuken moeten zitten, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Helaas heb ik geen foto's van het interieur van een 8 persoons premium.

Klopt, kleine raampje die je ziet is bij de keuken, heb er 7 jaar gewerkt op Port Zelande.

*

Offline Pluis

• *
  • 11
  • +0/-0
« Reactie #27 Gepost op: 22 juli 2019, 00:35:28 »
Ik kan er niet veel van vinden. Heeft er iemand hier misschien ervaring met de pods de luxe 4 personen op de camping? Lijkt me wel ook wel cool  :)
Sinds de jaren`80 als kind al gek op Centerparcs en nu nog steeds. Als het een beetje kan 3x per jaar.

*

Offline flatbewoonster

• **
  • 36
  • +0/-0
« Reactie #28 Gepost op: 16 augustus 2019, 15:25:24 »
Beetje jammer dat je om half 12 aankomt... gegeten en al.zodat we even voor de.kids kunnen zwemmen en daarna om 13.00 ons huisje in.

Komen er dus aan om.half.12... horen we dat we pas.om 16.00 in het huisje kunnen....

Als we dat hadden geweten... hadden we lkkr op het park gegeten ipv in de auto.

Zou zoiets niet dmv een mailtje naar alle gasten kunnen?

*

Offline gerritelburg

• **
  • 220
  • +0/-0
« Reactie #29 Gepost op: 16 augustus 2019, 15:29:05 »
Beetje jammer dat je om half 12 aankomt... gegeten en al.zodat we even voor de.kids kunnen zwemmen en daarna om 13.00 ons huisje in.

Komen er dus aan om.half.12... horen we dat we pas.om 16.00 in het huisje kunnen....

Als we dat hadden geweten... hadden we lkkr op het park gegeten ipv in de auto.

Normaal mag je er als Friends er om 13.00 uur en anders om 15.00 uur.
Heb je dit ook kenbaar gemaakt bij de receptie, vaak krijg je een bon voor een koffie/thee met gebak
Zou zoiets niet dmv een mailtje naar alle gasten kunnen?

Edit:citaat en bericht uit elkaar gehaald-Menno.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2019, 21:42:57 door Menno. »
Parc Sandur(13x) De Huttenheugte(9x) Het Heijderbos(4x) De Kempervennen(4x) Port Zélande(4x) Park Bostalsee(1x) Park Zandvoort(1x) Park Hochsauerland(2x) Les Trois Forêts (1x)  De Eemhof(1x) Limburgse Peel(1x) Weerterbergen(6x) Hunzedal(1x) Vennenbos(1x)