*

Offline Timberg

• **
  • 138
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
Re: Nieuws t/m 2022, o.a. 7 nieuwe parken!
« Reactie #30 Gepost op: 20 februari 2019, 22:00:37 »
Maar zoals CP zelf zegt, komen er echt totaal nieuwe glijbanen bij, dus extra!  :)

Als ik het goed begrijp komen er nieuwe, extra glijbanen en worden bestaande glijbanen interactief gemaakt. Ben benieuwd wat dat voor de glijbaan op HB gaat betekenen. Die is al erg oud (wel leuk!) en grotendeels open of voorzien van een transparante kap. Denk dat je die niet interactief kunt maken. Bovendien is die glijbaan onlangs nog van een nieuwe coating voorzien.

*

Offline Tom...

• **
  • 908
  • +2/-0
  • Geslacht: Man
« Reactie #31 Gepost op: 20 februari 2019, 22:52:31 »
de glijbaan op HB gaat betekenen. Die is al erg oud (wel leuk!)

Vind je die serieus leuk? Ik vind dat een verschrikkelijke glijbaan! Die is net als de banen in Limburgse Peel en Park Zandvoort nog van de oude, smalle soort. Daarin heb ik het gevoel helemaal "klem" te liggen en ik ben maar klein, kun je nagaan. Ik vind dat echt geen fijne buis, de andere glijbanen zijn allemaal wat ruimer, daar glij je veel fijner in vind ik.

Maar zouden ze die overkapping niet gewoon kunnen verven? Zo spannend is dat interactief nu ook weer niet, op Limburgse Peel stelt het weinig voor, want je ziet echt dat het een opgelapt ding is. Maar ook nieuwe interactieve glijbanen, vind ik niet altijd even indrukwekkend. Zo was de nieuwe baan in Longleat Forest helemaal wit van binnen, maar de lichteffecten leken bijna allemaal hetzelfde. In Plopsaqua heb je ook zo'n glijbaan, maar die is weer zo enorm hysterisch, dat ik hem ook niet heel prettig vind. Daar spelen ze echt muziek, maar door het galmen in de buis, hoor je bijna niet wat er speelt. Als het alleen wat jungle geluiden worden, met een paar kleuren, dan is het prima, maar veel toevoegen vind ik het allemaal niet. Voor mij mogen er ook nog gewone glijbanen zijn, als de nieuwe banen sowieso "spectaculair" worden.
-

*

Offline Markboer10

• **
  • 68
  • +0/-0
« Reactie #32 Gepost op: 21 februari 2019, 10:03:58 »
Vind je die serieus leuk? Ik vind dat een verschrikkelijke glijbaan! Die is net als de banen in Limburgse Peel en Park Zandvoort nog van de oude, smalle soort. Daarin heb ik het gevoel helemaal "klem" te liggen en ik ben maar klein, kun je nagaan. Ik vind dat echt geen fijne buis, de andere glijbanen zijn allemaal wat ruimer, daar glij je veel fijner in vind ik.

Maar zouden ze die overkapping niet gewoon kunnen verven? Zo spannend is dat interactief nu ook weer niet, op Limburgse Peel stelt het weinig voor, want je ziet echt dat het een opgelapt ding is. Maar ook nieuwe interactieve glijbanen, vind ik niet altijd even indrukwekkend. Zo was de nieuwe baan in Longleat Forest helemaal wit van binnen, maar de lichteffecten leken bijna allemaal hetzelfde. In Plopsaqua heb je ook zo'n glijbaan, maar die is weer zo enorm hysterisch, dat ik hem ook niet heel prettig vind. Daar spelen ze echt muziek, maar door het galmen in de buis, hoor je bijna niet wat er speelt. Als het alleen wat jungle geluiden worden, met een paar kleuren, dan is het prima, maar veel toevoegen vind ik het allemaal niet. Voor mij mogen er ook nog gewone glijbanen zijn, als de nieuwe banen sowieso "spectaculair" worden.

ik hoop dat ze minstens 2 nieuwe glijbanen plaatsen en de gele glijbaan op de HB volledig gaan renoveren dat allers goed aansluit zonder dat je last krijgt van naden. dat von ik behoorlijk pijnlijk en hinderlijk,
Mark Boer
1x meerdal

*

Offline Tom...

• **
  • 908
  • +2/-0
« Reactie #33 Gepost op: 9 maart 2019, 13:14:56 »
Volgens de badmeesters op De Vossemeren, komen daar geen nieuwe glijbanen bij. Dat is op zich niet zo vreemd, want deze AM heeft al een erg mooi aanbod.

Ik ben benieuwd wanneer ze meer bekend maken over de nieuwe attracties!
-

*

Offline Timberg

• **
  • 138
  • +0/-0
« Reactie #34 Gepost op: 10 maart 2019, 09:48:17 »
Volgens de krant France Blue staat het volgende op stapel voor Les Bois Francs:

-Vergroting Aqua Mundo van 5500 naar 8200 m2
-300 nieuwe cottages
-20 nieuwe boomhutten

In 2022 moet alles klaar zijn.

Bron: https://www.google.nl/amp/s/www.francebleu.fr/amp/infos/societe/extension-de-center-parcs-dans-l-eure-la-population-consultee-1552046910

*

Offline Tom...

• **
  • 908
  • +2/-0
« Reactie #35 Gepost op: 10 maart 2019, 09:53:59 »
Jeetje, dat is een groot project zeg! Dan wordt dat een gigantisch park. Ik ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen in de Aqua Mundo en vooral: hoe?! Alleen nieuwe glijbanen of ook weer een nieuw bad? Dat is een capaciteitsvergroting van 50%, dat is toch wel flink, dat bouw je niet zomaar even aan. En waar gaan ze dat doen? De plaats zal er wel zijn, maar het ziet er wel krap uit. Vooral omdat ze al een flinke uitbouw hebben daar.

En 300 cottages, dat is een half park erbij. Welke stijl zouden ze gebruiken? De LTF/BaD stijl, de Pagode stijl, die al op het park te vinden is of misschien wel Eden cottages?!  ;) Spannend hoor!
-

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #36 Gepost op: 10 maart 2019, 14:21:29 »
UITBREIDING CENTER PARCS LES BOIS FRANCS MET 30 HECTARES

De uitbreiding bestaat oa. uit 322 nieuwe cottages onderverdeeld in:

-45 premium cottages.

-110 VIP cottages.

-127 Exclusive cottages.

-18 thema cottages.

-22 boomhutten.

Nieuwe cottages.

Er wordt een nieuwe leerzame/pedagogische boerderij gebouwd.

De Aqua Mundo krijgt een uitbreiding van 2700 m2.

Het park na de uitbreiding.

De verwachting is dat het vernieuwde park in de lente van 2022 heropend zal worden.

Klik HIER voor alle details.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2019, 14:56:44 door Mariëtte »

*

Offline Timberg

• **
  • 138
  • +0/-0
« Reactie #37 Gepost op: 10 maart 2019, 19:28:57 »
Wat een mooi overzicht Mariette! Ik hoop dat CP het document ook nog in het Engels gaat vertalen, lijkt me erg leuk om te lezen.

*

Offline Tom...

• **
  • 908
  • +2/-0
« Reactie #38 Gepost op: 10 maart 2019, 22:20:48 »
Wauw, fantastisch! Reserveer mij alvast maar zo'n bos-thema cottage  :D

Bijzonder, dat ze er eigenlijk twee thema gebieden van maken, dat vind ik wel leuk.

De golfbaan wordt dus deels verlegd en er komen allerlei nieuwe gebouwen, zoals een nieuw "Les Granges", een soort vervanger van de sporthal en de action factory. De Aqua Mundo wordt uitgebreid naar de huidige Action Factory (dat is dus de oude sporthal, zoals ook op De Vossemeren?), plus nog wat buitenbaden.

Wat ik uit de tekst begrijp, komen er twee nieuwe rivieren: een « rivière experience » , zoals in Villages Nature en een nieuwe of tweede wildwaterbaan (stel je voor, een CP bad met 2 wildwaterbanen!!!). De hal ligt aan de kant van de waterpiste/ stroomversnelling en er zullen dus 2 "buiten zijdes" komen. Plus een hoge toren met twee nieuwe glijbanen.

Zoals we al op de foto die Mariëtte plaatse konden zien, maar nu wordt een en andere duidelijker, nu we weten waar de glijbaantoren komt te staan, de sporthal wordt dus gewoon een zwembad, gaaf:

Alles moet wel nog langs allerlei commissies en dat kan in Frankrijk altijd wel even duren. Ze hopen begin 2020 te beginnen met alles, dus laten we niet te vroeg juichen.

Maar als dit allemaal door gaat, wordt dit een gigantisch en volgens mij ook prachtig park!
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2019, 22:32:05 door Tom... »
-

*

Offline jürgen

• **
  • 336
  • +0/-0
  • 32 jaar center parcs verzamelaar
« Reactie #39 Gepost op: 10 april 2019, 23:07:47 »
amaai! ziet er chic en gaaf uit in bois de francs
dat beloofd voor de andere parken hopelijk ook in belgië en nederland

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #40 Gepost op: 11 april 2019, 07:53:46 »
UITBREIDING DE EEMHOF

Klik op de foto voor het filmpje.

*

Reginald40

« Reactie #41 Gepost op: 11 april 2019, 08:56:01 »
Zo zo, zo te zien lijkt wel hotels complex aan het worden!

*

Offline timosun

• **
  • 33
  • +0/-0
« Reactie #42 Gepost op: 11 april 2019, 10:22:52 »
word dan ook eens tijd dat qaumundo word uitgebreid op drukke dagen is het nu al overvol.

*

Offline Timberg

• **
  • 138
  • +0/-0
« Reactie #43 Gepost op: 11 april 2019, 13:24:26 »
Dat ziet er heel interessant uit, maar ik denk dat dit een hobbyproject is van de CP-liefhebber. Als dit door CP zelf of een architectenbureau was gemaakt, was het filmpje geplaatst door een andere bron en waren de impressies veel gedetailleerde geweest. Toch leuk om te zien!

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #44 Gepost op: 11 april 2019, 14:05:15 »
Hoi Timberg,

Wij hebben uiteraard eerst navraag gedaan voordat we dit filmpje gingen plaatsen op het forum.
Het is geen hobbyproject van een CP-liefhebber. Dit is voor nu de enige informatie die we hebben
gekregen. Zodra meer informatie wordt gegeven aan de rest van de wereld kunnen we hierover
verder berichten.

*

Offline lientje

• **
  • 2222
  • +5/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 11 april 2019, 18:45:27 »
Ik vind het absoluut niet mooi wat hier getoond word, krijg er geen CP gevoel van

*

B767-300ER

« Reactie #46 Gepost op: 11 april 2019, 18:56:10 »
Het is ook geen artist impression.
Anders hadden de reguliere cottages niet als appartementencomplexen worden afgebeeld

*

Offline jürgen

• **
  • 336
  • +0/-0
« Reactie #47 Gepost op: 12 april 2019, 21:20:25 »
ik vind het ook niet echt cp de uitbreiding.
worden de huidige cottages dan ook gewijzigd?
aan de huidige prototypes niet te zien of zouden er cottages komen met boven-verdiep?
of exclusive cottages?
of thema-cottages zoals in bois de francs?
hopelijk niet allemaal appartementencomplexen toch?
centrale faciliteiten moeten bij uitbreiding dan wel worden aangepakt zeker de aqua mundo

*

Offline jürgen

• **
  • 336
  • +0/-0
« Reactie #48 Gepost op: 12 april 2019, 21:48:36 »
ik vind het ook niet echt cp de uitbreiding.
worden de huidige cottages dan ook gewijzigd?
aan de huidige prototypes niet te zien of zouden er cottages komen met boven-verdiep?
of exclusive cottages?
of thema-cottages zoals in bois de francs?
hopelijk niet allemaal appartementencomplexen toch?
centrale faciliteiten moeten bij uitbreiding dan wel worden aangepakt zeker de aqua mundo

*

B767-300ER

« Reactie #49 Gepost op: 12 april 2019, 21:58:57 »
Zoals gezegd. Dit is geen artist impression.

*

Offline biancaaaa

• **
  • 688
  • +2/-0
  • PSV
« Reactie #50 Gepost op: 13 april 2019, 13:18:18 »
Ieuw oogt niet erg gezellig en Centerparcs achtig, misschien dat er nog wat aanpassingen komen en idd een uitbreiding voor het zwembad.
Ontdek, inspireer en geniet...

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #51 Gepost op: 18 mei 2019, 10:20:37 »
DE EEMHOF

VERKOOPWEEKEND 18 & 19 MEI 2019

De Eemhof gaat 311 bungalows verkopen aan particuliere beleggers.
Zaterdag 18 en zondag 19 mei 2019 is het eerste kijk-weekend.

Cottages in de verkoop.

NIEUWE GLIJBAAN IN DE AQUA MUNDO

De Eemhof verwacht meer dan 70 miljoen euro op te halen met de verkoop van de bungalows.
Manager Bosman: Daarvan worden de bestaande bungalows gerenoveerd, maar ook gaan we het
park opknappen met nieuwe wegen en groen, zes nieuwe speeltuinen, een vernieuwde Action
Factory met lasergames. De Aqua Mundo krijgt een nieuwe glijbaan en er komt een attractie die
nog even geheim moet blijven. Een verrassing.

Bron informatie : De Stentor.nl.

*

Offline Timberg

• **
  • 138
  • +0/-0
« Reactie #52 Gepost op: 18 mei 2019, 10:55:37 »
Wat leuk zeg, twee nieuwe dingen in de Aqua Mundo dus! Langzamerhand begint het zwembad wel weer de hoeveelheid attracties te krijgen als de AM voor de brand :-). Hoop dat ze de kleedkamers en kluisjes ook gaan meenemen bij de verbouwing. Die zijn nog niet eens zo oud, maar er zijn heel veel kapotte deuren, bankjes en kluisjes.

*

Offline biancaaaa

• **
  • 688
  • +2/-0
  • PSV
« Reactie #53 Gepost op: 18 mei 2019, 20:06:17 »
Ik ben benieuwd wat er bij het Heijderbos gaat gebeuren, daar liepen vrijdag een hoop mannen in pak rond die ons erg vriendelijk begroette.
Ontdek, inspireer en geniet...

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #54 Gepost op: 19 mei 2019, 07:43:38 »
DE EEMHOF

UITBREIDING VAN DE AQUA MUNDO

De Aqua Mundo van De Eemhof zal worden uitgebreid met een extra glijbaan, een groter zitgedeelte,
digitale kluisjes en een heel nieuw douche concept.

Impressie nieuwe glijbaan.

*

Offline ronaldvos1997

• *
  • 19
  • +0/-0
« Reactie #55 Gepost op: 19 mei 2019, 08:37:07 »
Lijkt mij een race glijbaan aan de breedte van de baan te zien. Waar in het zwembad wordt dit geplaatst?

*

Offline Tom...

• **
  • 908
  • +2/-0
« Reactie #56 Gepost op: 19 mei 2019, 09:49:10 »
Impressie nieuwe glijbaan.

Oh waw, ineens is er een bekendmaking! Ik denk dat het zo'n brede baan is, waarin eigenlijk 2 smallere banen in verwerkt zijn (http://klarer.com/magic-twice_d.php). Tenminste dat denk ik vanwege het hele korte stukje buis aan het begin van de tekening, maar misschien wordt het alsnog zoiets als op Park Hochsauerland (dat hoop ik eigenlijk, want die dubbele banen voelen zo smal). Maar alles is welkom natuurlijk. Ik ben benieuwd wat de 2e attractie is!
-

*

Offline fred_33jr

• **
  • 490
  • +0/-0
« Reactie #57 Gepost op: 23 mei 2019, 16:53:20 »
DE EEMHOF

UITBREIDING VAN DE AQUA MUNDO

De Aqua Mundo van De Eemhof zal worden uitgebreid met een extra glijbaan, een groter zitgedeelte,
digitale kluisjes en een heel nieuw douche concept.

Ik ben dan erg benieuwd naar een nieuw doucheconcept...een soort autowasstraat?

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #58 Gepost op: 23 mei 2019, 18:15:02 »
Hoi  fred_33jr,

Hierbij info over het nieuwe doucheconcept.

Water experience in de Aqua Mundo.

Een heel bijzondere en tastbare innovatie is de Grohe Water Experience in de waterwereld van de Aqua Mundo. Bij de entree van de Aqua Mundo maken gasten straks kennis met een unieke waterbeleving. Zij kunnen hier genieten van de allernieuwste technieken op het gebied van water. Zo kunnen zij bij de ‘SmartControl douchesystemen’ – een luxe,multifunctionele douche – met één druk op de knop voor een programma van hun voorkeur kiezen: Variërend van een heerlijke regendouche, een ontspannende douche of een verfrissende massagedouche.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #59 Gepost op: 27 juni 2019, 19:24:08 »
VERNIEUWINGEN DE EEMHOF

Naast de cottages op Center Parcs De Eemhof wordt ook het gehele park gemoderniseerd en vernieuwd.
Zo worden de Aqua Mundo en de Action Factory vernieuwd, komt er in het gehele park nieuwe verlichting
en ook de routebordjes op het park worden vernieuwd. Maar er worden nog veel meer zaken gemoderniseerd
of vernieuwd, te weten:

Het Cycle Centre wordt van binnen en van buiten gerenoveerd;
Er komt een nieuwe duo racer glijbaan in de Aqua Mundo, met een nieuwe toegangstoren;
Er worden 2 speeltuinen aan het park toegevoegd, de 5 aanwezige speeltuinen worden vervangen;
Er komen 2 á 3 ‘work-out’ locaties met buiten fitness apparatuur (voor kinderen en volwassenen);

Er komt een nieuwe promenade, waarbij de bestaande brug in het park wordt vernieuwd;
Er is een nieuw groenplan waarbij bos wordt uitgedund en de tuinen rondom de cottages
worden verbeterd;
De wegen en het asfalt worden gerepareerd en waar nodig vernieuwd;
De daken van de cottages worden gerenoveerd/vernieuwd.

Nieuwe bewegwijzering.

Bron foto 1 + informatie: Center Parcs Vastgoed.