*

Offline gerritelburg

• **
  • 168
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
Brand in chalet op De Eemhof
« Gepost op: 16 september 2018, 13:29:35 »
Brand in chalet op De Eemhof
16 september 2018 admin brand, brandweer, Chalet, De Eemhof, Zeewolde
301 Views
Zeewolde – Zondagmiddag 16 september werden de hulpdiensten waaronder een traumaheli omstreeks 12:20 uur gealameerd voor een brand in een chalet aan de Slingerweg in zeewolde. Bij aankomst van de eerst tankautospuit werd er meteen opgeshaald naar grote brand. Omdat er sprake was dat brand zich bevind in meerdere vakantie woningen. De brand  zou korte tijd uitslaand wezen zijn of er tijdens het uitbreken van de brand nog mensen aanwezig waren. In de huisje is ons voor als nog niets bekend. De traumaheli was uit voorzorg geland maar is korte tijd later weer retour gegaan
Bron: https://112persfotografie.nl/?p=609

Parc Sandur 12x) De Huttenheugte (9x) Het Heijderbos (4x) De Kempervennen (3x) Port Zélande (3x) Park Zandvoort (1x) Park Hochsauerland (2x) Les Trois Forêts (1x)  De Eemhof (1x) Weerterbergen (6x) Hunzedal (1x) Vennenbos (1x)

*

Offline Mariëtte

• 337
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
Re: Brand in chalet op De Eemhof
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2018, 14:19:56 »
Dank je wel voor je bericht gerritelburg!

FOTO'S BRAND COTTAGE DE EEMHOF

Bron: Omroep Flevoland.

*

Offline Mariëtte

• 337
  • +0/-0
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2018, 15:09:23 »
UPDATE

NIEMAND GEWOND WEL 2 KONIJNEN DOOD

Op De Eemhof  heeft zondagmiddag brand gewoed. Daarbij is volgens de brandweer niemand gewond geraakt.

De brand ontstond rond 12.15 uur. Er werd al snel opgeschaald naar grote brand, omdat niet bekend was of er
nog mensen in het huisje zaten. Uit voorzorg landde ook een traumahelikopter. Later bleek dat de bezoekers op
het moment van de brand elders op het park waren. Twee konijnen, die mee waren op vakantie, zijn wel dood.

Het vuur was snel onder controle, rond 13.30 uur werd het sein brand meester gegeven. De brand is volgens een
woordvoerder van de brandweer ontstaan in de sauna. De oorzaak is nog niet bekend.

Bron: Omroep Flevoland.

*

Offline mrs Bibi

• 5468
  • +30/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2018, 21:59:42 »
Wat verschrikkelijk !!! En ook niet de eerste keer dat dit gebeurd op De Eemhof. Is er bekend welk nr het was?
Groetjes, Bibi
 Totaal 23x CP geweest ---------------------------------------- December 2009 Eemhof Februari    2010 Kempervennen Februari    2011 Eemhof November 2011 Eemhof December 2012 Eemhof mei           2013 Vossemeren

*

Offline Mariëtte

• 337
  • +0/-0
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2018, 11:08:09 »
Ik heb het nagevraagd bij De Eemhof maar die geven hierover
geen informatie vrij.

Maar als ik de foto's en de info bekijk die er op internet beschikbaar
zijn, dan kom ik uit op cottagenr.932 of 933.

*

Offline DearDemy

• *
  • 17
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 17 september 2018, 17:43:22 »
Even een stomme vraag, maar er staat dat het bij de Sauna vandaan kwam, terwijl ik ook heb gelezen dat De Eemhof ook stoomcabines heeft. Zijn deze dan anders dan de standaard sauna's daar of zit ik helemaal verkeerd?

*

Offline Mariëtte

• 337
  • +0/-0
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2018, 20:52:50 »
Hoi DearDemy,

Geen stomme vraag hoor!

In de VIP cottages op De Eemhof zit een sauna. In sommige appartementen zit een stoomcabine (Turks Stoombad).

*

Offline guideke

• *
  • 2
  • +0/-0
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 10:21:00 »
Het nr. van de cottage is 933. Er is veel schade. Voor de mensen die hier logeerden is het een ramp.
Hopelijk gebeurd zoiets nooit meer. De infrarood sauna aanzetten en dan de cottage verlaten is altijd een zeer slecht idee, dat is om problemen vragen. Er kan altijd wel een technisch probleem ontstaan.

*

Offline jeroom

• 2936
  • +8/-0
  • Geslacht: Man
    • Mijn mooie plekje op aarde
« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 20:45:45 »
Eender welk electrisch apparaat aan laten staan zonder toezicht is om problemen vragen