*

Offline Menno.

• 8114
  • +36/-0
  • Geslacht: Man
  • Het logo uit de goede oude tijd.
Samen maken wij Center Parcs Forum
« Gepost op: 21 augustus 2018, 20:55:10 »
Wat zie jij graag veranderd of juist niet? Laat het ons hier weten en help mee er voor iedereen een thuis van te maken!
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13

*

Offline Debbaut

• **
  • 26
  • +0/-0
  • Welcome to a state of hapiness!
    • Quizlet.nl
Re: Samen maken wij Center Parcs Forum
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2018, 21:14:07 »
Ik weet niet of het nodig is, maar voor de veiligheid zal ik mezelf quoten uit een ander topic:

Ik was nooit echt lid van het Center Parcs ErvaringenForum maar keek daar wel regelmatig mee en wat ik daar erg fijn vond was de indeling per land omdat de parken dan meer gegroepeerd staan en het makkelijker was iets terug te vinden. Natuurlijk snap ik dat dit een vrij ingrijpende verandering voor dit forum zou zijn en is het misschien gewoon een kwestie van even wennen.(:

*

Offline Tom...

• **
  • 817
  • +2/-0
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2018, 19:41:25 »
Dan doe ik dat ook maar  ;D

Vroeger postte ik veel hier op dit forum, maar ik ben op een gegeven moment "overgestapt" naar het Center Parcs Ervaringen Forum. Dat forum was onder andere veel overzichtelijker dan dit forum. Nu we weer "terug bij af" zijn, is het voor mij weer even wennen aan de indeling van dit forum.

Wat ik me afvraag is waarom het nodig is om zoveel onderwerpen met een punaise bovenaan vast te zetten? Ik snap dat er bepaalde onderwerpen zijn die eigenlijk altijd bovenaan zouden moeten staan, maar op dit moment staan een heleboel topics bovenaan, terwijl die naar mijn mening alleen maar het overzicht vertroebelen. Als ik nu wil zien of er iets nieuws is gepost op de reguliere onderwerpen, moet ik helemaal omlaag scrollen. En dat terwijl de vastgepinde topics voor een groot deel hun relevantie al verloren hebben naar mijn mening.

Het is maar een opmerking van mijn kant natuurlijk, misschien delen anderen mijn mening, maar misschien ook niet?!  ;)

Kijk eens bij nieuws en discussies, daar staat zo enorm veel vastgepind, zo werkt een forum toch niet?
Als er animo voor een onderwerp is, dan blijft het vanzelf bovenaan staan. Is die animo er niet, dan zakt het onderwerp vanzelf.

Nog een opmerking: ik vind het best jammer, dat dit forum zo "commercieel" over komt (op mij dan).
Er wordt zo de nadruk gelegd op aanbiedingen en goedkope verblijven. Is dat echt nodig bij een fanforum?
-

*

Offline Saturnus

• 446
  • +3/-0
  • Beheerder CP-Forum
    • De mooiste bungalowparken in Europa
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2018, 19:51:26 »

Dan doe ik dat ook maar  ;D

Nog een opmerking: ik vind het best jammer, dat dit forum zo "commercieel" over komt (op mij dan).
Er wordt zo de nadruk gelegd op aanbiedingen en goedkope verblijven. Is dat echt nodig bij een fanforum?
[/quote]

Beste Tom,

Ik ben zo vrij even te reageren op jouw opmerking over het commerciële gedeelte.
Ook een fansite kost gewoon geld. Denk aan hosting en domeinnamen.
Mocht jij ons willen gaan sponsoren dan hoor ik het graag in een pb.
De mooiste bungalowparken in Europa

*

Offline zoeperzazke

• **
  • 86
  • +1/-0
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2018, 11:13:17 »
Klopt het dat het eerste en momenteel enige vragen/ervaringentopic van Les Ardennes dicht is? Ik wil wat vragen maar kan mijn ei niet kwijt  :P  ;) en om nou een nieuw topic te gaan openen voor een koffiezetapparaat...  8)
09-09 ERP 01-10 MRD 09-10 BISP 01-11 HEIJ 05-11 MRD (mys) 09-11 HSAU 11-11 HUT 03-12 VOS 09-12 EIF 09-12 TRF 04-13 KEM 01-14 MRD 10-14 HUT (mys) 11-14 HEIJ 03-15 KEM 02-16 ERP 01-17 BISP 01-17 ZV 09-17 MRD 02-17 PZ 02-18 ARD 09-18 HEIJ 01-19

*

Offline Mariëtte

• 997
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
« Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2018, 11:38:27 »
Hoi zoeperzazke,

Dat klopt niet. Ik heb het slotje van het topic gehaald dus je kunt nu weer posten in het topic Ervaringen & Vragen Les Ardennes.

*

Offline Debbaut

• **
  • 26
  • +0/-0
  • Welcome to a state of hapiness!
    • Quizlet.nl
« Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2018, 14:59:31 »

Beste Tom,

Ik ben zo vrij even te reageren op jouw opmerking over het commerciële gedeelte.
Ook een fansite kost gewoon geld. Denk aan hosting en domeinnamen.
Mocht jij ons willen gaan sponsoren dan hoor ik het graag in een pb.

Ik wil hier even op ingaan, ik weet niet of het zo bedoeld is, maar vind dit precies niet zo'n fijne reactie naar Tom toe? Kan natuurlijk liggen aan het feit dat we ons op het internet bevinden, maar die laatste zin maakt het een vrij botte en sarcastische reactie naar mijn gevoel.

Ik denk dat we allemaal begrijpen dat een forum/website hosten geld kost. De ene website pakt dat aan met advertenties, jullie door aan te moedigen via een eigen website vakanties te boeken. Niets mis mee, alleen maar fijn dat het op die manier mogelijk is een community in stand te houden! :) Heel erg bedankt dus hiervoor!
Maar had mag ook opgemerkt worden dat dat soms als storend ervaren wordt, denk dat dit topic bedoeld is om de storende zaken op te sommen en proberen te verbeteren. Al is het begrijpelijk dat sommige dingen noodzakelijk of gewoon niet te veranderen zijn.

*

Offline Tom...

• **
  • 817
  • +2/-0
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2018, 18:29:59 »
maar die laatste zin maakt het een vrij botte en sarcastische reactie naar mijn gevoel.

Dank je dat je het voor me opneemt  ;)
Hij had ook op een normale manier antwoord kunnen geven en kunnen vragen wat ik er precies mee bedoelde.

Saturnus: ik snap dat een fanforum geld kost, daar heb ik het helemaal niet over. Heel fijn dat jullie dat met reclames etc. kunnen financieren en dat jullie alle tijd en moeite erin steken. Maar jullie vragen "hoe kunnen we samen dit forum beter maken", dan geef ik mijn mening en krijg ik dit als antwoord. Als je beheerder van dit forum bent, dan antwoord je toch gewoon op mijn opmerking, daar is een sneer op het einde écht niet voor nodig.

Wat ik bedoel, is dat het hier soms geen fanforum lijkt te zijn, maar een "hoe kan ik zo goedkoop mogelijk naar Center Parcs-forum". Zo komt het op mij over. Misschien is dat wel de bedoeling van het forum of is dat de insteek en is het "fan zijn" bijzaak. Dat kan, maar zeg dat dan gewoon.
Jullie vragen, wij geven opmerkingen, maar als die dan opbouwend kritisch is, mag dat klaarblijkelijk niet.
-

*

Offline Saturnus

• 446
  • +3/-0
  • Beheerder CP-Forum
« Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2018, 20:51:19 »
Dank je dat je het voor me opneemt  ;)
Hij had ook op een normale manier antwoord kunnen geven en kunnen vragen wat ik er precies mee bedoelde.

Saturnus: ik snap dat een fanforum geld kost, daar heb ik het helemaal niet over. Heel fijn dat jullie dat met reclames etc. kunnen financieren en dat jullie alle tijd en moeite erin steken. Maar jullie vragen "hoe kunnen we samen dit forum beter maken", dan geef ik mijn mening en krijg ik dit als antwoord. Als je beheerder van dit forum bent, dan antwoord je toch gewoon op mijn opmerking, daar is een sneer op het einde écht niet voor nodig.

Wat ik bedoel, is dat het hier soms geen fanforum lijkt te zijn, maar een "hoe kan ik zo goedkoop mogelijk naar Center Parcs-forum". Zo komt het op mij over. Misschien is dat wel de bedoeling van het forum of is dat de insteek en is het "fan zijn" bijzaak. Dat kan, maar zeg dat dan gewoon.
Jullie vragen, wij geven opmerkingen, maar als die dan opbouwend kritisch is, mag dat klaarblijkelijk niet.

Beste Tom,

Ons gehele forum is vrij van advertenties. Er staan slechts linkjes naar goedkope aanbiedingen om onze leden ten dienste te staan en dit al sinds een jaar of 10. Dat daar inkomsten mee worden verworven is natuurlijk logisch.

Wij hebben deze discussie al eerder met elkaar gevoerd en dat is prima, maar als jij je niet kunt vinden in ons businessmodel, denk dan eens structureel met ons mee op een opbouwend kritische manier. Het "fan zijn" is de hoofdzaak en ik hoop dat jij dat ook bent en blijft.

*

Offline Tom...

• **
  • 817
  • +2/-0
« Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2018, 21:31:33 »
Dank je voor je reactie.

Ik heb hier neergezet wat mijn mening is, het is absoluut niet mijn bedoeling een discussie op te starten over een buisiness model  ;)

Fijn dat jullie dit allemaal zo doen en regelen en fijn dat wij als fan hier gebruik van mogen maken!
-

*

Offline Ceetje

• **
  • 48
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: 7 september 2018, 14:27:48 »
Het zou leuk zijn, mocht er ooit een systeem komen waarbij je rechtstreeks foto's kan uploaden/posten bij je reactie, bijvoorbeeld zoals op facebook.

Nu kunnen foto's enkel indirect worden geplaatst, via een link of tussenpersoon.

Vermoedelijk haken forumleden hierdoor al eens af qua delen van foto's.

*

Offline mrs Bibi

• 5734
  • +30/-0
« Reactie #11 Gepost op: 7 september 2018, 18:31:54 »
Het zou leuk zijn, mocht er ooit een systeem komen waarbij je rechtstreeks foto's kan uploaden/posten bij je reactie, bijvoorbeeld zoals op facebook.

Nu kunnen foto's enkel indirect worden geplaatst, via een link of tussenpersoon.

Vermoedelijk haken forumleden hierdoor al eens af qua delen van foto's.

Hoi Ceetje,

We zijn hier al een stapje in op weg. Alleen werkt het nog niet helemaal perfect. We hopen zeer binnenkort dat we het kunnen open zetten.
Grt, Bibi
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline Partyg

• **
  • 61
  • +0/-0
« Reactie #12 Gepost op: 11 september 2018, 21:35:26 »
Hoi Ceetje,

We zijn hier al een stapje in op weg. Alleen werkt het nog niet helemaal perfect. We hopen zeer binnenkort dat we het kunnen open zetten.
Grt, Bibi

blijkbaar kan je per uur niet meer dan 3 prive berichten versturen.. kan dit aangepast worden?
Zoals vanavond werd mij een vraag gesteld en als ik in verschillende stappen wou antwoorden werd ik dus geblokkeerd

*

Offline Timberg

• **
  • 95
  • +0/-0
« Reactie #13 Gepost op: 12 september 2018, 20:26:46 »
Hi, ik ben nieuw hier en afkomstig van het vroegere Center parcs Ervaringen forum. Leuk dat jullie de krachten gebundeld hebben! Ik heb een paar tips die het forum wat mij betreft nog wat prettiger zouden maken:

- Voor mij hoeft de homepage op centerparcsforum.nl er niet meer te zijn. Nieuws wordt ook al op het forum zelf gemeld en via andere kanalen zoals Facebook. Om naast het forum ook nog een aparte pagina met informatie bij te houden lijkt mij veel werk voor jullie en het voegt w.m.b. weinig toe. Ik zou centerparcsforum.nl gewoon direct de landingpage van het forum maken.

- Ik vind, zoals andere leden ook al gemeld hebben, de indeling van de overzichtspagina van het forum niet prettig. De meest recente berichten kun je alleen onderaan via de tabbladen vinden, terwijl je die gewoon bovenaan de pagina wilt zien. Als je het forum bekijkt vanaf een telefoon, zie je bij de topic-titels ook niet wanneer voor het laatst een bericht geplaatst is. Dit is niet prettig.  Ik vond zelf het platforum van centerparcservaringenforum.nl én de indeling van dat forum erg prettug. Misschien kunnen jullie hier iets van overnemen?

- Een klein puntje en ik hoop dat ik hiermee niemand beledig, maar ik vind het logo van het forum echt niet mooi. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar als jullie een keer voor een paar tientjes een Photoshop-expert of een student inhuren om een paar mooie versies van het logo in hoge resolutie laten maken, komt dat de uitstraling wel ten goede. Ik vind die vogel op zich wel mooi, maar het gebruikte lettertype en die witte achtergrond achter het logo niet professioneel. Maar dit is maar een mening he  ;)

Verder: topforum en ik hoop hier nog vaak te komen en wat bij te kunnen dragen!

*

Offline zoeperzazke

• **
  • 86
  • +1/-0
« Reactie #14 Gepost op: 5 oktober 2018, 17:00:18 »
Als je mobiel op het forum ziet, zie je geen namen van de mensen die een bericht geplaatst hebben. Alleen avatars. Dat is best onhandig omdat ik graag wil weten wie wat zegt ;) kunnen jullie deze instelling eens nakijken?
09-09 ERP 01-10 MRD 09-10 BISP 01-11 HEIJ 05-11 MRD (mys) 09-11 HSAU 11-11 HUT 03-12 VOS 09-12 EIF 09-12 TRF 04-13 KEM 01-14 MRD 10-14 HUT (mys) 11-14 HEIJ 03-15 KEM 02-16 ERP 01-17 BISP 01-17 ZV 09-17 MRD 02-17 PZ 02-18 ARD 09-18 HEIJ 01-19

*

Offline 1Hanneke

• *
  • 2
  • +0/-0
« Reactie #15 Gepost op: 6 oktober 2018, 18:58:35 »
Zijn al die verficatiestappen voor het plaatsen van een post echt nodig... 🙈 🙈 🙈?
Ik zocht een nieuw cp forum om ervaringen te delen, maar die letters zijn echt niet leesbaar... Dit is het eerste forum überhaupt wat ik tegenkom dat dit gebruikt. Eerlijk gezegd ben ik vrij snel klaar met posten zo, als ik 10x die letters opnieuw moet doen voor het lukt...

*

Offline Mariëtte

• 997
  • +0/-0
« Reactie #16 Gepost op: 6 oktober 2018, 21:02:04 »
Hoi 1Hanneke,

Ik snap goed wat je bedoelt. Dit is ingesteld om spammers tegen te gaan.
Na een aantal berichten kun je gewoon gelijk een bericht posten zonder
verificatiestappen.

Super bedankt voor je review over Les Trois Forêts 😍! Ik hoop dat je nog
vaak een bezoek brengt aan het forum!!

*

Offline Markboer10

• **
  • 46
  • +0/-0
« Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2019, 07:56:03 »
Hoi,

Misschien kunnen alle vernieuwingen in 1 topic. Hier kun je alles over vernieuwingen eventueel inzetten en er over discussiëren?
Mark Boer
1x meerdal

*

Offline mrs Bibi

• 5734
  • +30/-0
« Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2019, 23:32:22 »
Hoi,

Misschien kunnen alle vernieuwingen in 1 topic. Hier kun je alles over vernieuwingen eventueel inzetten en er over discussiëren?

Ik snap je vraag. Maar we hebben er voor gekozen het bij het park te houden waar het omgaat. Omdat je dan per park een goed overzicht heb. Dit is handig als de berichten al wat ouder worden.
In de periode dat het afspeelt komt er vaak een poosje een eigen topic en later voegen we die samen.
Groetjes, Bibi

*

Offline zoeperzazke

• **
  • 86
  • +1/-0
« Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2019, 20:48:26 »
Als je mobiel op het forum ziet, zie je geen namen van de mensen die een bericht geplaatst hebben. Alleen avatars. Dat is best onhandig omdat ik graag wil weten wie wat zegt ;) kunnen jullie deze instelling eens nakijken?

Mag ik dit nog een keer onder de aandacht brengen? Het lijkt mij geen grote aanpassing, en het blijft erg onhandig aangezien ik vrijwel alleen maar via mobiel op het forum zit...

*

Offline estja

• **
  • 79
  • +0/-0
« Reactie #20 Gepost op: 22 januari 2019, 19:58:45 »
Ik was een tijdje niet hier geweest en deze week weer eens rond gekeken. Heel eerlijk geëgd vind ik het forum meer op een reclameblok lijken momenteel dan op een ervaringenforum.

Het is super dat er blogs enzo gepost worden, dat vind ik echt heel leuk. Maar het is nu alleen maar leuk, fijn, mooi en lijkt meer op reclame.

Voor mij maakt dat het forum minder aantrekkelijk.

Verder mis ik de kortingscodes in het topic. Blijkbaar staan die allemaal nu op Easybungalows vermeld maar dat vind ik niet prettig. Ik heb ze liever hier.

*

Offline mrs Bibi

• 5734
  • +30/-0
« Reactie #21 Gepost op: 23 januari 2019, 00:19:36 »
Ik was een tijdje niet hier geweest en deze week weer eens rond gekeken. Heel eerlijk geëgd vind ik het forum meer op een reclameblok lijken momenteel dan op een ervaringenforum.

Het is super dat er blogs enzo gepost worden, dat vind ik echt heel leuk. Maar het is nu alleen maar leuk, fijn, mooi en lijkt meer op reclame.

Voor mij maakt dat het forum minder aantrekkelijk.

Verder mis ik de kortingscodes in het topic. Blijkbaar staan die allemaal nu op Easybungalows vermeld maar dat vind ik niet prettig. Ik heb ze liever hier.

Hallo Estja, wat fijn dat u laat weten hoe je het forum ervaard. Kan u toelichten wat u met reclamenblok bedoeld?  Ik denk dat ik iets mis wat u wel ziet.
Groetjes, Bibi

*

Offline B767-300ER

• **
  • 215
  • +0/-0
« Reactie #22 Gepost op: 23 januari 2019, 13:06:49 »
Mag ik dit nog een keer onder de aandacht brengen? Het lijkt mij geen grote aanpassing, en het blijft erg onhandig aangezien ik vrijwel alleen maar via mobiel op het forum zit...

Ik deel dit volledig.
Op je mobiel (in dit geval iPhone) is het NIET zichtbaar wie er wat post. Erg vervelend.
19x Center Parcs:1x EH ('86) 4x KV ('87/'04/'05/'19) 4x MD ('88/'97/'02/'03), 4x HB ('87/'04/'05/'18), 3x HH ('87/'90/'18) 2x VM ('08/'18) 1x BH ('07)
Planning: HB ('19), KV ('19)

*

Offline estja

• **
  • 79
  • +0/-0
« Reactie #23 Gepost op: 25 januari 2019, 19:59:11 »
Hallo mrs. Bibi.
Ik bedoel dat ik ooit op dit forum kwam om ervaringen uit te wisselen over CP, inclusief een stukje historie. Denk aan de PTT bungalows maar ook de reviews als iemand naar CP was geweest.

Als ik nu op het forum kom zie ik vooral juichende ervaringen van de forum teamleden die, klaarblijkelijk op uitnodiging van CP, naar een park zijn geweest. Alles is goed en geweldig, er is geen enkele kritische noot. Dat, tezamen met de voortdurende verwijzing naar Easybungalows wekt op z'n minst de schijn dat het hier gesponsorde inhoud betreft. Dus dat dit forum niet meer onafhankelijk is.

*

Offline mrs Bibi

• 5734
  • +30/-0
« Reactie #24 Gepost op: 25 januari 2019, 22:38:21 »
Hoi Estja,

Jammer dat je het zo ervaard. De moderators zijn tot nu toe 1x als team in november jongsleden naar Limburgse Peel geweest. Dit is niet geheel op uitnodiging van Center Parcs geweest. De kosten hiervan komen voor een groot deel voor ons zelf. Zoals de meerendelen van de verblijven die wij maken. En de dagbezoeken die wij maken ook. Dat is echt niet gratis.

Ook wij ervaren mindere punten. Zoals je ook kan lezen in verschillende berichten en ervaringen van ons. En wuiven wij die bij onze leden ook niet weg. Wij adviseren dan ook vaak wat te doen voor een oplossing.
Dat wij veelal positief overkomen, is denk te danken aan dat wij enorme Center Parc liefhebbers zijn.

Het klopt dat we door verwijzen naar Easybungalows. Dit om jullie leden te laten profiteren van kortingen. En op die manier het goedkoopste verblijf te kunnen aanbieden. En mede om dit forum in de lucht te kunnen houden. Dit forum kost namelijk ook geld om in de lucht te laten blijven. Helaas is dat in de tijd van nu zo. We zijn nog steeds onafhankelijk.

Als laatste deel ik niet de mening dat er geen ervaringen enz. meer of minder te lezen zijn op het forum. Ik vind dat er wel degelijk ervaringen en informatie door leden word geplaatst. Er word veel gevraagt naar foto's en welke parken leuk zijn. Reviews die zijn er idd. Wat minder. We hopen dat we na de opschoning waar we druk mee bezig zijn dit weer onder de aandacht krijgen.

Groetjes, Bibi

*

Offline B767-300ER

• **
  • 215
  • +0/-0
« Reactie #25 Gepost op: 26 januari 2019, 15:29:17 »
Bibi,

Ik snap zowel de opmerking van vraagsteller als jouw reactie. Ik deel de opmerking van vraagsteller zeker wel, het lijkt allemaal hosanna en hosee, maar dat is aan de andere kant ook logisch als je op een forum van liefhebbers bent.

Maar laten we 1 ding vooral niet overdrijven, een domeinnaam inclusief forum hoeft niet meer dan 15 euro per jaar te kosten. Zeker als je de foto’s extern host zoals hier. Het doet hier in de reactie echter voorkomen alsof dat klappen met geld kost, maar dat is echt een wassen neus. Ik heb het uiteraard niet over de tijd die erin wordt gestoken.

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat er niet gereageerd wordt op de ideeenbus als er technische forumaspecten geplaatst worden.

Het lezen op een mobiel is echt heel irritant omdat je niet kan zien wie er post. Hierboven door 1 persoon aangegeven en door mij nog eens herhaald, maar er wordt op geen enkele manier door iemand van het team op gereageerd. Dat laatste is jammer.

Nu voelt men het alsof er niets mee gedaan wordt. Dat kan natuurlijk. Of de forumsoftware expertise is simpelweg niet aanwezig. Dat kan ook. Ik rin zelf een forum en er is zoveel mogelijk, dat een simpele gebruikersnaam in beeld op een mobiel device niet onmogelijk moet zijn. Maar een reactie zou dan wel netjes zijn. Anders kan je de ideeeenbus wel weglaten. 

Op een andere melding (wijzigen bericht) heb ik overigens wél netjes reactie gehad. Blijf het jammer vinden dat ervoor gekozen is dat dit niet kan, en niet bv binnen een tijdslimiet van 10 of 15 minuten zoals op veel andere fora wel kan. Zo ondervang je ook het argument waarom men er niet aan wilt.

Maja. Wie ben ik. Neem dit nog eens mee met elkaar. :)

Groetjes Niels
19x Center Parcs:1x EH ('86) 4x KV ('87/'04/'05/'19) 4x MD ('88/'97/'02/'03), 4x HB ('87/'04/'05/'18), 3x HH ('87/'90/'18) 2x VM ('08/'18) 1x BH ('07)

*

Offline mrs Bibi

• 5734
  • +30/-0
« Reactie #26 Gepost op: 27 januari 2019, 13:22:47 »
Hoi Niels,

Ik heb je bericht doorgezet naar de juiste persoon. Dank je wel voor het delen van je mening. Ik zal er later op terug komen. Dat beloof ik.

Groetjes,
Bibi
Groetjes, Bibi

*

Offline Saturnus

• 446
  • +3/-0
  • Beheerder CP-Forum
« Reactie #27 Gepost op: 28 januari 2019, 21:10:24 »
Bibi,

Ik snap zowel de opmerking van vraagsteller als jouw reactie. Ik deel de opmerking van vraagsteller zeker wel, het lijkt allemaal hosanna en hosee, maar dat is aan de andere kant ook logisch als je op een forum van liefhebbers bent.

Maar laten we 1 ding vooral niet overdrijven, een domeinnaam inclusief forum hoeft niet meer dan 15 euro per jaar te kosten. Zeker als je de foto’s extern host zoals hier. Het doet hier in de reactie echter voorkomen alsof dat klappen met geld kost, maar dat is echt een wassen neus. Ik heb het uiteraard niet over de tijd die erin wordt gestoken.

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat er niet gereageerd wordt op de ideeenbus als er technische forumaspecten geplaatst worden.

Het lezen op een mobiel is echt heel irritant omdat je niet kan zien wie er post. Hierboven door 1 persoon aangegeven en door mij nog eens herhaald, maar er wordt op geen enkele manier door iemand van het team op gereageerd. Dat laatste is jammer.

Nu voelt men het alsof er niets mee gedaan wordt. Dat kan natuurlijk. Of de forumsoftware expertise is simpelweg niet aanwezig. Dat kan ook. Ik rin zelf een forum en er is zoveel mogelijk, dat een simpele gebruikersnaam in beeld op een mobiel device niet onmogelijk moet zijn. Maar een reactie zou dan wel netjes zijn. Anders kan je de ideeeenbus wel weglaten. 

Op een andere melding (wijzigen bericht) heb ik overigens wél netjes reactie gehad. Blijf het jammer vinden dat ervoor gekozen is dat dit niet kan, en niet bv binnen een tijdslimiet van 10 of 15 minuten zoals op veel andere fora wel kan. Zo ondervang je ook het argument waarom men er niet aan wilt.

Maja. Wie ben ik. Neem dit nog eens mee met elkaar. :)

Groetjes Niels

Hi Niels,

Sorry voor het verlate bericht.

Je hebt volledig gelijk als je het hebt over domeinhosting qua kosten.
Maar ons forum kost ietsje meer als dat jij en mogelijk anderen denken.
Wij komen als moderators 2 maal per jaar bijeen om te vergaderen over
onze missie en visie. De laatste meeting was op de Limburgse Peel in november 2018.
Wellicht denkt een ieder dat wij dit als cadeau hebben gekregen, maar dit is niet het geval.

De Forumsoftware: Wij kunnen een hoop, maar niet alles. Mocht jij of iemand anders een expert zijn in SMF, dan horen wij dat graag!

Het wijzigen van een geplaatst bericht: Ik denk dat ik het met je eens ben.
Een tijdsbestek inbouwen waarin een bericht gewijzigd kan worden. Ik ga daar met mijn beperkte kennis van SMF mee aan de slag.

Alle imput wordt zeer gewaardeerd!

*

Offline B767-300ER

• **
  • 215
  • +0/-0
« Reactie #28 Gepost op: 28 januari 2019, 21:52:52 »
Hoi Bibi

Bedankt voor je snelle reactie.
Zoals eerder aangegeven run ik zelf een forum. Wel op een heel ander platform. (Phpbb) Maar enige kennis is dus wel aanwezig.
Phpbb vind ik in ieder geval zeer gebruiksvriendelijk. Met SWF heb ik weinig ervaring, maar veel ingewikkelder zal het niet zijn denk ik. 

Ben benieuwd of het lukt met de veranderingen. Het zou voor mij als mobiele gebruiker in ieder geval erg fijn zijn. Op mijn mobiel maak je toch sneller typfoutjes en dan is wijzigen wel even fijn als je het nogmaals even naleest. Daarnaast is zien wie wat post natuurlijk ook erg prettig. Nu moet ik telkens op quote drukken om te zien wie wat post. Dat is best vervelend :)

Vwb de kosten van het forum: Als een (duur) verblijf  op CP noodzakelijk is om een forum goed te runnen (ik heb nergens gezegd dat jullie dat gratis hebben gekregen/gesponsord was, dat zei iemand anders) en dat niet gewoon aan de eettafel bij iemand thuis kan met een hapje/ drankje, dan snap ik dat de kosten van een forum in jullie beleving wat duurder is dan in mijn beleving  8). Maakt mij verder ook niet uit hoor. Dat is geheel aan jullie natuurlijk hoe jullie daar optimaal invulling aan geven.

Ik wacht de eventuele veranderingen graag af. Hoop dat het lukt. Zou echt fijn zijn. Bedankt voor je inzet alvast in deze!

Groetjes Niels.

*

Offline mrs Bibi

• 5734
  • +30/-0
« Reactie #29 Gepost op: 6 februari 2019, 21:42:26 »
Het is nu mogelijk om je bericht binnen een tijd van 15 minuten aan te kunnen passen.
Groetjes, Bibi