*

Reginald40

Re: [Ervaringen & Vragen] Landal Het Vennenbos
« Reactie #420 Gepost op: 15 mei 2019, 18:03:26 »
Bedankt voor antwoord!!! . Sorry voor late reactie.

Wij zijn nu op het Vennebos,  maar er is toch een klein laagje water om te kunnen vissen.  .

Klopt, vorig jaar was zo lang heel warm geweest en het vijver was overal uitgedroogd geweest.

*

Reginald40

Re: Nieuws en weetjes over Landal Parken (Deel 2)
« Reactie #421 Gepost op: 3 juni 2019, 10:14:41 »
Vernieuwingen op Landal Het Vennenbos

Indoorspeelparadijs

Ons indoorspeelparadijs krijgt een make over! Maak een avontuurlijke ontdekkingstocht door de bossen. Roetsj van de glijbaan, klauter over touwladders en bouw de mooiste constructies in de bouwspeelhoek. Een race tegen de tijd? Klim zo snel mogelijk omhoog op de rotswand. Voor kids tussen de 0 en 12 jaar is van alles te beleven. Wij verwachten half juli te openen.

Subtropisch Zwemparadijs

Later dit jaar openen we ook nog onze spectaculaire uitbreiding in het Subtropisch Zwemparadijs. Surfers hebben een leefbaar eiland gecreëerd met een grote boomhut midden in de jungle, vrolijke schilderingen en houten materialen. Een hoop extra waterplezier met glijbanen en klimelementen. Kom dit najaar het exotische eiland ontdekken!

Bron: Landal.nl Het Vennenbos

*

Offline fred_33jr

• **
  • 491
  • +0/-0
« Reactie #422 Gepost op: 4 juni 2019, 15:37:58 »
Wat goed om te lezen dat er geïnvesteerd blijft worden. Ik ben vooral benieuwd naar de uitbreiding van het zwemparadijs.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
« Reactie #423 Gepost op: 6 juni 2019, 08:21:57 »
Er is begonnen met de uitbreiding van het Zwembad.
Het Zwembad is gewoon toegankelijk en je kan gebruik
maken van alle faciliteiten.

Bron: Het Vennenbos.

*

Offline Tom...

• **
  • 908
  • +2/-0
  • Geslacht: Man
« Reactie #424 Gepost op: 8 juni 2019, 08:43:19 »
Oh waw, dit is echt heel tof!

Center Parcs, kijken jullie mee? Zo doe je dat: een zwembad uitbreiden  ;)
-

*

Reginald40

« Reactie #425 Gepost op: 8 juni 2019, 09:33:10 »
Landal Het Vennenbos gaat zwembad nog groter maken, kruidenbad zal ook overdekt worden en binnenkant van zwembad zullen ze ook een Fore make-over krijgen.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #426 Gepost op: 13 juni 2019, 09:49:16 »
Werkzaamheden voor de uitbreiding van het zwembad.

Bron: Het Vennenbos

*

Reginald40

« Reactie #427 Gepost op: 13 juni 2019, 10:17:28 »
Van mij mag het zwembad op Het Vennenbos nog groter worden, genoeg ruimte als ik op de foto uit de lucht zie.

*

Reginald40

« Reactie #428 Gepost op: 14 juni 2019, 10:32:02 »
Vandaag vertrekken we naar Landal Het Vennenbos, half jaar eerder op kerstdag hadden we een hoofdprijs gratis verblijf gewonnen dus het wordt erg leuk. Ik zal ook nieuwe foto's maken van huisjes binnen en buitenkant inclusief Parc Plaza.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #429 Gepost op: 14 juni 2019, 14:08:39 »
Hoi Reginald40,

Wat leuk dat jullie een gratis verblijf hebben gewonnen 8).
We kijken al uit naar je foto's.

Een fijn verblijf toegewenst!

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #430 Gepost op: 18 juni 2019, 14:25:39 »
Nieuw speelpaleis.

opening juli 2019.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #431 Gepost op: 20 juni 2019, 18:54:47 »
UITBREIDING VAN HET ZWEMBAD

Het subtropisch zwembad wordt voorzien van een geheel nieuwe vleugel ten behoeve van een nieuwe
waterspeeltuin. Het bestaande kruidenbad, wat nu een buitenbad is, wordt opgenomen in de nieuwe
vleugel.

Bouw van de uitbreiding.

Artist Impression uitbreiding.

Bron foto 1: Het Vennenbos.
Bron foto 2 : C.Oudshoorn Architectuur.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #432 Gepost op: 28 juni 2019, 07:50:20 »
VOORTGANG UITBREIDING ZWEMBAD

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #433 Gepost op: 4 juli 2019, 07:58:35 »
Bouwvorderingen uitbreiding zwembad.

*

Offline Timberg

• **
  • 138
  • +0/-0
« Reactie #434 Gepost op: 10 juli 2019, 09:41:51 »
Type 8C is inmiddels ook gerenoveerd en te boeken. Dit type staat ook op veel CP-parken, dus leuk om deze renovatie te vergelijken met wat CP doet.

*

Offline lientje

• **
  • 2231
  • +5/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #435 Gepost op: 10 juli 2019, 19:09:16 »
Ziet er alvast erg mooi uit

*

Reginald40

« Reactie #436 Gepost op: 10 juli 2019, 19:59:53 »
Zo... Lijkt wel sterk op Center Parcs stijl. Slim van Landal!

*

Offline fred_33jr

• **
  • 491
  • +0/-0
« Reactie #437 Gepost op: 15 juli 2019, 15:45:55 »
Vooral fris! Het ziet er niet meer zo jaren '80 uit hoewel ik het plafond misschien ook mee had genomen. Verder prachtig en netjes. Het kan allemaal weer 10-15 jaar mee.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #438 Gepost op: 5 september 2019, 09:56:08 »
Het schiet al op met de uitbreiding van het zwembad met het nieuwe kindergedeelte erin.

*

Offline Sid

• *
  • 15
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
« Reactie #439 Gepost op: 5 oktober 2019, 20:08:16 »
Even aan algemene vraag maar als ik een huisje boek tot de zondag weet iemand dan om hoe laat je uit het huisje moet zijn. Is dit ook om 10:00 uur of kan je de zondag wat langer blijven??

*

Offline fred_33jr

• **
  • 491
  • +0/-0
« Reactie #440 Gepost op: 9 oktober 2019, 16:45:51 »
Even aan algemene vraag maar als ik een huisje boek tot de zondag weet iemand dan om hoe laat je uit het huisje moet zijn. Is dit ook om 10:00 uur of kan je de zondag wat langer blijven??

Ik heb daar ook voor gebeld. Het is idd om 10-11 uur uit de bungalow en de rest van de dag mag je gebruik maken van de faciliteiten.

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 771
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #441 Gepost op: 9 december 2019, 10:58:05 »
Vorige vrijdag hadden onze kinderen geen school en dat is het uitgelezen moment om op weekend te gaan, dit weekend was de verjaardagscadeau voor onze dochter en ze koos voor Landal Het Vennenbos.  Vorig jaar in mei ontdekte ik dit ex-Center Parcs samen met haar en haar tweelingbroer, nu gaan we dus met ons vijven (mijn man, ik, de twins van 9 en de oudste zoon van 10)

Vennenbos is niet zo ver voor ons, om 16u vertrekken we en om 17u15 arriveren we op het park.  Ik had een mailtje gekregen dat de receptie verbouwd werd en dat er bij het binnenrijden iemand zou staan met de sleutels maar dit blijkt niet zo.  Even zoeken waar we moeten zijn, staat niet zo duidelijk aangegeven maar uiteindelijk vinden we de juiste mensen bij de fietsenverhuur, krijgen onze sleutels plus een cake omdat de receptie verbouwd worden en kunnen we doorrijden naar onze bungalow.

Persoonlijk vind ik een groot deel bungalows van dit leuke park niet fijn liggen, er zijn niet veel speeltuinen op het park en daar wil ik toch graag vlakbij zitten.  Ook liefst niet te ver van het parkcentrum en niet aan de kant van de autosnelweg die vlak naast dit park loopt.  Ik koos type 6B1, nummer 829, vlak aan de kinderboerderij met leuke speeltuin, op 400 m stappen van de Park Plaza. 
Vorig jaar zat ik ook aan de kinderboerderij maar aan de overkant, daar hoorde je de autostrade niet, waar we nu zitten, horen we deze vanaf ons terras wel maar niet als we binnen zitten, wat prima is nu, mits het december is, zitten we niet op ons terras.  In de zomer zou ik dit echter niet fijn vinden.

De bungalow zelf dan, deze is vernieuwd wat wel goed is, die van vorig jaar was dit niet en zo oubollig had ik nog nooit meegemaakt.  Vorig jaar was de bungalow ronduit smerig, nu is de schoonmaak beter maar nog niet zoals het hoort: zand in de douche, plakkerige vloeren en oppervlakkig schoon.  Normaalgezien zou ik hier toch over geklaagd hebben (ik doe niet zo moeilijk over schoonmaak maar dit was er toch over), maar mits een andere klacht (zie verder in de tekst) niet opgelost raakte, deed ik de moeite niet meer.
De bungalow is klein, vooral dan het keukendeel, het salon (een hoekbank voor 3 personen + een zetel voor 1 persoon – een 6-persoonshuisje zou toch 6 zitplaatsen moeten hebben!).  Op het enige toilet kan je niet recht zitten door een onhandig geplaatst wasbakje waar je met je arm/schouder tegen zit.  Voor een weekendje ging het maar toch had ik spijt dat ik geen 8-persoonsbungalow had genomen.  De berging is ook heel klein.  Badkamer wel mooi vernieuwd met inloopdouche, heel fijn.
Wij hadden het gevoel dat dit een 2-persoonsbungalow was waar ze achteraf een verdieping met 2 slaapkamers bovenop hebben gezet.
Twee kinderkamers boven met twee smalle enkele bedden, geen toilet boven.
De bungalow heeft een zitkuil, ik weet dat veel mensen daar lyrisch over worden, ik vind het maar niks, er wordt vooral gestruikeld en er worden tenen gestoten tegen de onhandige treden.  Het enige voordeel voor mij is dat ik dankzij de kuil onder de trap door kan zonder mijn hoofd te stoten.
De zitbank is heel oncomfortabel, mijn man heeft voor de eerste keer in zijn leven rugpijn ervaren dankzij deze bank, met wat hoofdkussens lukt het ons toch om iet of wat ok te zitten.

Grootste nadeel van de bungalow is dat deze koud is.  Je voelt koude tocht binnenkomen.  Sommige ramen bestaan nog uit enkel glas (het schattige miniraampje waar ik zo gek op ben en dat we hebben omdat het een hoekbungalow is, daar voel je het zo doorwaaien) en ook de hoge zijraam laat kou binnen.  De andere ramen hebben wel dubbel glas maar je voelt koudebruggen aan elk stuk hout dat er rond zit.  We moeten de thermostaat op 24 graden (!) zetten om het bij deze temperaturen (buitentemp. 8 graden, veel wind) warm te hebben.  Ook moet de badkamerradiator constant helemaal open staan, anders doen de radiators van het toilet, keuken en slaapkamer het niet.  Misschien is de kou eigen aan deze bungalow (hoekbungalow, wind staat erop + extra raampje met enkel glas) maar hier wil je niet zitten als het vriest.

Verder vinden we de bungalow ook niet gezellig, op CP kan je ook kleine cottages hebben die dan wel knus en gezellig zijn, dat gevoel hebben we hier niet.
Er zijn op dit park trouwens wel heel mooie bungalows zoals de vernieuwde kinderbungalows, maar die vind ik dan weer niet fijn liggen.
Goed, ik zaag er nu wel over maar we hebben ons weekend hier niet door laten verpesten hoor, we hadden zoiets van: jammer,  volgende keer toch een andere bungalow want deze is het niet.

Ok, we zijn dus aangekomen en ik zie dat maar 4 bedden zijn opgemaakt i.p.v. 5, er is ook geen extra set beddengoed te vinden.  Ik bel (want Landal heeft geen handige Whatsapp zoals CP) om 17u45 en na tig keer bellen (ofwel wordt er niet opgenomen, ofwel is het bezet, ofwel wordt er opgenomen en gelijk ingehaakt) krijg ik om 18u30 iemand te pakken die me doodleuk vertelt dat het na 18u is en ze er nu  niks aan kunnen doen, dat dit pas morgen (!) opgelost geraakt.  Ik blijf beleefd maar wel volhardend, zonder beddengoed kunnen we toch niet slapen en uiteindelijk belooft de dame aan de telefoon me dat er iemand gestuurd wordt.  Ik vraag nog expliciet of die persoon dan zeker een set beddengoed bijheeft, ze verzekert me van wel.  Een half uur later staat er een vriendelijke dame aan de bungalow die geen woord Nederlands spreekt en in gebroken Engels uitlegt dat ze geen set bijheeft, dat ze die ook niet meer kan halen en dat het morgenvroeg eerste werk wordt opgelost.

Mijn zoontje heeft dus moeten slapen op de blote matras/dekbed/kussen, wat onaangenaam ligt en niet hygiënisch is.  Hij geraakt dan ook niet in slaap en we leggen hem dan maar bij ons in bed. De dag erna komt de beloofde oplossing niet terwijl er eigenlijk iemand had moeten staan met niet alleen een set beddengoed maar ook met een schone matras/dekbed/kussen (mits er zo op geslapen is).  Op weg naar de receptie zie ik toevallig mensen die naar huis gaan en die nog een ongebruikte set over hebben, ik spreek ze aan en mag deze meenemen dus het geraakte opgelost.  Ik heb wel een klachtmail gestuurd naar Landal, vind dit toch echt niet kunnen.

Donderdagavond eten we in de bungalow, wel wat vieze huisraad in de kasten maar gelukkig een vaat die dat oplost en buiten een korte verkenning van de Park Plaza, blijven we gezellig in de bungalow.

Na een heerlijk nachtje slapen, ontbijten we in de bungalow en trekken dan richting zwembad.  Het zwembad is hier al open om 9u, groot pluspunt t.o.v. CP.  Het is wisseldag en school en er zit geen kat in het zwembad, heerlijk is dat, we blijven dan ook heel de voormiddag in het zwembad.  De nieuw aangebouwde waterspeeltuin is heel tof gedaan, onze kids genieten ervan.  Verder zijn er leuke glijbanen, een kleine wildwaterbaan, golfslagbad, 3 whirlpools, buitenbad, kleuterbad en peuterbad.  Het plonsbad buiten is dichtgemaakt.  Zeer goed toezicht hier, kids die niet goed kunnen zwemmen worden aangesproken en moeten bandjes aan, jonge kids mogen niet zonder ouder in de wwb.  Fijn dat ze hier zo alert zijn.

Na het zwemmen gaan onze kinderen naar de vernieuwde binnenspeeltuin, ook heel mooi gedaan.  Hij oogt kleiner dan dat hij was, maar doordat alles minder dicht op elkaar staat, lopen de grotere kids de kleintjes niet omver en is alles lichter.

Het regent heel de dag dus de rest van de namiddag spelen we gezelschapsspelletjes in de bungalow. 
’s Avonds trekken we naar Pizza Limone.  Deze is verhuisd.  Positief is dat er nu meer plaats is, minpunt is dat deze minder afgesloten is, maar aan de doorgang naar het zwembad en snackbar.  Jammer ook dat er niets aan de akoestiek is gedaan, het “reftereffect” is zeer storend. 
Vorig jaar waren we aangenaam verrast door de kwaliteit die beter was dan Nonna’s, jammer genoeg is dat na de verandering niet meer zo.  Net zoals op Lommerbergen vorige maand zijn de porties zeer klein en de prijs te hoog voor wat het is.  De pizza’s vallen nog mee, de pasta’s zijn echt heel klein en niet goed. We nemen geen dessert want het lawaai hier is echt niet aangenaam, we eten een ijsje van de ijskraam in de Park Plaza (leuk, zo’n ijskraampje in de plaza).

Zaterdag is het mooi weer en spelen onze kids in de speeltuin aan de bungalow.  Daarna nemen we de wandeluitgang voor een mooie wandeling in het bos die we combineren met geocachen.  We drinken iets bij het Nekkermenneke, een gezellig etablissement waar je ook een hapje kan eten, iets wat we een volgend vakantie zeker gaan doen.

De kinderen doen aansluitend Archery Tag (tikkertje met pijl en boog) wat ze heel leuk vinden.
We zwemmen erna nog even maar het is heel druk  dus heel lang houden we het niet vol.

’s Avonds eten we in Family Buffet, wat heel goed is.  Prijs is € 32 per volwassene,hier zit niet-alcoholische drank in inbegrepen, bier of wijn kan je bijkopen aan € 1.  Veel keuze, vlees ter plaatse gebakken, alles lekker, ik mis alleen de saté met pindasaus die ik in Nederland altijd zo graag eet ;-)
Nadien roosteren onze kids nog marshmallows aan het vuur op het strandje, gezellig.

Zondagochtend trekken we terug richting buffetrestaurant voor het ontbijt, hiervoor heb ik een formule (je kan ontbijtformule nemen voor 1 dag op dit park).  Ook het ontbijt is heel lekker met veel keuze en vers gebakken spiegeleitjes.

Aansluitend gaan we zwemmen, het is hier echt wel een leuk zwembad.

Dan nog even naar het gamecenter en daarna gaan de kids Laser Battle doen, ook weer heel tof.

Tot slot minigolfen de kinderen nog, deze is niet zo goed onderhouden maar de kids amuseren zich goed terwijl wij in de Park Plaza wat drinken.

Het weekend is weer voorbij gevlogen, kort achtereen deden we nu de twee voormalige Center Parcs-parken Lommerbergen en Vennenbos.  Vennenbos scoort voor ons beter qua zwembad, Lommerbergen dan weer qua sfeer en activiteiten.  We genoten ondanks een paar minpuntjes van een heerlijke korte vakantie op dit fijne parkje.

sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 6 x P. Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen * 1 x De Haan

*

Offline fred_33jr

• **
  • 491
  • +0/-0
« Reactie #442 Gepost op: 22 december 2019, 14:53:18 »
Weekend van 30 november doorgebracht in het Vennenbos.
Het park waar wij in de buurt wonen en al tig keer hebben bezocht. Soms als daggast maar extra verwennen met een bungalow blijft leuk.

Aankomst.
De receptie wordt verbouwd dus via de auto krijgen wij de sleutels uitgereikt. Ivm de overlast is er een cake cadeau gegeven.

Bungalow
Een gerestylde bungalow 5b midden in de bossen. Geen halletje, dat zorgde voor veel bladeren in de bungalow. Het is klein maar fijn. Alles schoon, zelfs onder de banken...Een vaatwasser, prima bankstel en goede kleurstelling en fijne bedden zorgden voor een tevreden gevoel. Jammer is dat ze niet echt renoveren: De ramen zijn nog steeds enkel glas en de plafonds van samengeperst stro.
De architectuur blijft meesterlijk, volop privacy maar exterieur mogen ze wel een verfje trekken over de grijze stenen. Beter nog: pleisteren of potdekselen. Wie weet....

Park Plaza
Een knusse plaza met prima speeltuin. Onze kids vonden het  jammer dat het klautertoestel weg was maar goed..
Enorm druk door goedbezochte shows van Puk&Pelle. We werden vlot geholpen door het vriendelijke personeel.
De supermarkt is ook vernieuwd, ziet er goed uit. We hebben geen gebruik gemaakt van de restaurants maar de Italiaanse keuken staat, mijns inziens, wel erg prominent in de plaza waardoor er voor de doorstroom een smalle strook is ontstaan waar veel mensen doorheen lopen.

Tropisch zwemparadijs
Dat is toch wel een prachtig bad. In de ochtend goed en gezellig druk. De nieuwe waterspeeltuin is geweldig voor jong maar stiekem toch ook voor oud. Glijbanen leuk, heerlijk om buiten te zwemmen in de kou. Dan krijg ik echt dat ouderwetse "sporthuis centrum gevoel". Tussen de dennenbomen het water, het is wat donker dus lichten branden en damp komt van het water af. Heerlijk en onbetaalbaar fijn gevoel.
De wildwaterbaan is echt aan de softe kant, het is vooral doorschuiven. Mag wel iets minder braaf.

Park
Het is een prachtig park, midden tussen de bossen. Het was er erg druk. Jammer dat veel mensen geen rekening houden met auto-vrij. Het stond vol auto's.

Wij komen weer terug, een dikke 8!