*

Offline loezzzje

• *
  • 7
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
Re: [Ervaringen & Vragen] Park Allgäu (Deel 1)
« Reactie #300 Gepost op: 7 januari 2019, 20:34:40 »
Het is in de zomer dat jullie gaan? Het is maar net wat je zoekt buiten het park. In Leutkirch zit bijvoorbeeld een Italiaan met zelf gemaakt ijs wat alleen al de moeite waard is om even langs te gaan. Zo lekker.

Ja, we willen eind juni gaan. We hoeven ook niet een hele dag ergens heen, ergens een dorpje verkennen is ook al leuk. En misschien dat we een keer fietsen kunnen huren om de omgeving te verkennen. Zal ongetwijfeld wel wat te doen zijn wat we leuk vinden :)

*

Offline Bverwaal

• **
  • 130
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
  • ---
« Reactie #301 Gepost op: 12 januari 2019, 12:44:28 »

Park ziet er heel erg mooi uit. Wij willen waarschijnlijk in Juni 2 weken gaan. Kan via internet maar maximaal een week boeken dus daar zou ik voor moeten bellen. Ik neem aan dat je gewoon 2 weken kunt gaan of is 1 week de max? Ik zag dat je op het park erg veel kunt doen maar is er ook wat in de omgeving te zien? Als we er 2 weken zitten is het ook wel leuk om wat van de omgeving te zien maar zag dat de grotere steden op wat verdere afstand liggen dus hoop dat er toch nog wel wat te doen is. En we vinden allebei de exclusive cottage wel erg mooi maar ik heb ook op internet gelezen dat mensen de vip cottage heel mooi vinden en dat de exclusive niet heel veel mooier is. Iemand hier ervaring met beide cottages? We willen dan de 4 persoons nemen want zijn met zijn 2en en onze dochter van 1,5. Dank voor de tips!

Er is op korte afstand meer dan genoeg te doen in de buurt, en niet te vergeten je zit vlak bij de alpen en daar kan je prachtige bergen bewandelen, dorpjes verkennen, watervallen bekijken en er is nog veel meer te doen.
In de marketdome is een speciale touristen info gemaakt en daar hangt ook een muur vol met boekjes en kaartjes over wat er in de buurt te doen is.
Wij waren er nu twee weken en zijn nog lang niet uitgekeken op de omgeving.
Dat kasteel slot Neuschwanstein zal ik vermijden is een grote commerciële attractie is vreselijk duur en de wachttijden en drukte is niet te overzien en eenmaal binnen mag je geen foto's maken.

wel leuk zijn;

- De Nebelhorn is er leuk om te bezoeken met een kabelbaan naar 2400 meter hoogte
- Het plaatsje Oberstdorf is erg leuk.
- Ravensburg en het museum van ravensburger zijn ook aan te bevelen
- Leutkirch is ook een mooi stadje.
- De Bodemsee is en dan het plaatje Bergenz zijn ook mooi.

Ja zo kan ik nog wel even doorgaan, er is in elk geval indien je uit gekeken bent op centerparcs meerdan voldoende in de buurt te doen.

Wij gaan in iedergeval zeker nog een keer terug!!

--

*

Offline Rob

• **
  • 192
  • +0/-0
« Reactie #302 Gepost op: 13 januari 2019, 00:41:06 »
Zou het zowat vergeten maar hier zijn we ook nog heen geweest. Was ook erg leuk. Let wel op de openings dagen.

https://www.alpsee-bergwelt.de/

*

Offline valentijnmol

• *
  • 2
  • +0/-0
« Reactie #303 Gepost op: 14 januari 2019, 13:43:15 »
de baluba ziet er goed uit. mocht iemand nog meer foto's hebben dan graag we zijn zeer benieuwd. zijn er in het zwembad ook zwemvesten? in de openhaard mogen alleen de blokken uit de winkel?

*

Offline Bverwaal

• **
  • 130
  • +0/-0
  • ---
« Reactie #304 Gepost op: 14 januari 2019, 15:41:27 »
Ik heb nog wel meer foto van de baluba zal is kijken hoe ik die hier op het forum krijg
In de openhaarde mag gewoon echt hout, en zwemvesten zijn er genoeg in het zwembad.
--

*

Offline Mariëtte

• 1001
  • +0/-0
« Reactie #305 Gepost op: 21 januari 2019, 11:09:05 »
De infinitypool van de nieuwe Spa & Country Club. (Open vanaf maart 2019).

Bron: derdaemecker.

*

Offline Tom...

• **
  • 817
  • +2/-0
« Reactie #306 Gepost op: 22 januari 2019, 19:12:18 »
Prachtig, met die bomen erachter.

En fijn zo'n dak, dan word je tenminste niet nat  ;D

Mooi, ik verheug me er al op! Ik ben benieuwd wat het gaat kosten daar en of er een tijdslimiet aan je bezoek zit.
-

*

Offline dvdb17

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reactie #307 Gepost op: 26 januari 2019, 19:34:03 »
Ziet er echt wel knap uit.
Hiernet onze reis naar Parc Allgäu geboekt. De eerste week van mei mogen we dit park eens bewonderen.
5 x Erperheide 1 x Vossemeren 1 x Limburgse Peel 2 x Het Meerdal 1 x Huttenheugde 1 x Heijderbos  1 x Port Zelande

*

Offline Mariëtte

• 1001
  • +0/-0
« Reactie #308 Gepost op: 9 februari 2019, 21:09:53 »
Spa & Country Club. (Open vanaf maart 2019).

Bron: derdaemecker.

*

Offline Tom...

• **
  • 817
  • +2/-0
« Reactie #309 Gepost op: 9 februari 2019, 21:14:11 »
Oeh, waw, dat ziet er al goed uit! Ik ben reuze benieuwd!  :)
-

« Reactie #310 Gepost op: 21 februari 2019, 20:09:24 »
Vandaag alweer een na laatste dag in Park Allgau voor ons...zitten in 6 persoons vip nr1165.

+ punten park/cottage
- grote, luxe cottage. Hoogtepunt is rond bubbelbad.
- prachtige grote aqua mundo met veel glijbanen en lange, snelle wildwaterbaan
- vriendelijk personeel: meeste kunnen Duits en Engels, sommige proberen zelfs Nederlands
- aqua mundo is al om 09.45 geopend!
- armbanden werkt perfect. Mis echter wel het overzicht van de oude bonnetjes: nu heb je geen idee wat je nog aan activiteiten cadeau tegoed hebt.

- punten:
Dure horeca: buffet over de 30 euro (incl. Dranken) keuze is zeer beperkt. Drankjes ook erg duur op terras
- na de sneeuwval een bende op alle wegen van het park: nergens putten of afwatering gemaakt.
- het park is nog heel er kaal...er is rigoureus gesnoeid voor de opbouw, aanplanting is zeer minimaal.
- schoonmaak kan stuk beter. Veel stof en spinnenwebben.

Zal dit weekend kijken of ik nog foto's kan plaatsen.

Mocht je vragen hebben: stel ze gerust!

*

Offline Tom...

• **
  • 817
  • +2/-0
« Reactie #311 Gepost op: 21 februari 2019, 20:49:29 »
Mocht je vragen hebben: stel ze gerust!

Heel veel plezier daar nog! Heb je een idee hoe ver ze zijn met de sauna? Kun je daar al iets van zien?
En hoe is het met de openingstijden van de restaurants? Is alles altijd open of is het beperkt?

Laatste vraag: weet je iets van de bus die naar het dorp rijdt?

:)
-

« Reactie #312 Gepost op: 21 februari 2019, 21:35:26 »
Van de Spa en Country club kun je eigenlijk niets zien... is nog helemaal afgeschermd. Net zoals zone 3 (exclusive) welke nog niet klaar zijn.

Restaurants zijn deze week allemaal geopend. Is dan ook vrij druk. Weet niet hoe het is tijdens een rustige midweek.

De bus hebben we vaak zien rijden...exacte tijden geen idee. Tijden zijn bij de bushalte te vinden.

*

Offline Tom...

• **
  • 817
  • +2/-0
« Reactie #313 Gepost op: 21 februari 2019, 22:48:19 »
Oké, mooi, dank je wel  :)
-

*

Offline mrs Bibi

• 5736
  • +30/-0
« Reactie #314 Gepost op: 22 februari 2019, 10:36:17 »
 ronaldvos1997 Dank je wel voor je bericht.
Goede terug reis en we zijn benieuwd naar je foto's.
Lukt het niet om ze te plaatsen mag je altijd ons vragen.
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline JolandaB

• **
  • 26
  • +0/-0
« Reactie #315 Gepost op: 24 februari 2019, 17:13:49 »
Ik wil graag een review plaatsen met een partij foto's, maar ik krijg het niet voor elkaar. In het voorbeeld komt er helemaal niks te voorschijn. Kan iemand uitleggen hoe ik foto plaats via google photos? Kan me herinneren dat ik het vroeger deed via mijnalbum, maar daar krijg ik het ook niet meer voor elkaar :S. Word echt een dagje ouder geloof ik...

*

Offline jeroom

• 3002
  • +8/-0
    • Mijn mooie plekje op aarde
« Reactie #316 Gepost op: 24 februari 2019, 17:35:36 »
Normaal gezien kun je hier direct fotos plaatsen als ze op je computer staan - mijn album of iets dergelijks heb je dus niet meer nodig - of je kan ze sturen naar 1 van de moderators

*

Offline mrs Bibi

• 5736
  • +30/-0
« Reactie #317 Gepost op: 24 februari 2019, 17:42:42 »
Als u via een link foto's wil plaatsen dan klikt u op het schilderijtje dan krijgt u dit . Daar tussen waar nu de open ruimte is, plaatst u de link. Dit herhaald u voor elke foto.
Als het niet lukt mag u ze sturen naar marian@centerparcsforum.nl dan plaatsen wij ze in uw bericht.
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline JolandaB

• **
  • 26
  • +0/-0
« Reactie #318 Gepost op: 24 februari 2019, 20:47:24 »
Van 15 t/m 22 februari verbleven wij op park Allgau. Het park ziet er netjes uit. Toen wij er waren was het er behoorlijk wit. Hierdoor kan ik niet heel veel zeggen over de hoeveelheid groen op het park. Ik ga er vanuit dat er gras onder de sneeuw zat ;-).

Omdat de sneeuwschuiver / strooier het pad schoon moest houden waren er verschillende paaltjes verwijderd waardoor er regelmatig golfkarretjes op een pad reden waar dat niet de bedoeling was. Beetje vervelend met kleine kinderen. Verder kon je zien dat ze hier en daar nog met het park bezig zijn. Sommige stukken zijn afgezet en veel activiteiten waren nog niet beschikbaar.

De market dome is mooi opgezet. Voor mijn gevoel wat klein in verhouding tot de aqua mundo. Overal zie je houten aapjes terug komen in de market dome. De kinderen vonden het wel jammer dat er geen aapjes als souvenir gekocht konden worden omdat die aapjes toch wel typerend zijn voor deze market dome. De supermarkt heeft een groot aanbod aan snoeperij, maar een heel beperkt aanbod aan groente, fruit, aardappelen en vlees e.d. Zelf koken is hier eigenlijk alleen een optie als je elders boodschappen gaat halen.

In plaats van sleutels en kaartjes krijg je op dit park per persoon een horloge. Hier staan de maaltijden en activiteiten op, je kunt er mee de aqua mundo in en het is de sleutel tot je huisje. Een heel fijn systeem. Na enkele dagen begint het bandje echter wel te irriteren en mijn dochter had de eerste dag al een schaafwond toen ze met het horloge om ging spelen in de balluba. Wat wel handig is om te weten is dat je aan 1 bandje genoeg hebt. Je kunt het bandje meerdere keren scannen bij de aqua mundo en zo dus met zijn allen op dat ene bandje naar binnen. Wij hadden dus gewoon 1 bandje mee en hadden de rest in ons huisje liggen.

*

Offline JolandaB

• **
  • 26
  • +0/-0
« Reactie #319 Gepost op: 24 februari 2019, 21:03:41 »
Wij verbleven met 2 volwassenen en 2 kinderen in een 6 persoons premium huisje (nr 534). Wij vonden het huisje erg ruim voor Centerparcs begrippen. Het huisje ziet er op het eerste gezicht netjes en schoon uit. Bij nadere inspectie bleken er toch wat dingetjes niet helemaal netjes te zijn. Zo waren verschillende meubels niet helemaal correct gemonteerd, waardoor met name de tafeltjes erg wiebelig waren. Er zaten ook een aantal gaten in de muren, de vloer in de ensuite badkamer liep niet goed af, de kookplaat was scheef gemonteerd, beneden was geen warm water en de verwarming bleef ongeacht de stand loeiheet. Bovendien kwamen wij er na 2 dagen achter dat de voordeur niet helemaal goed dicht viel. Hierdoor leek deze wel op slot te zijn, maar dat was dus niet het geval. Met een beste druk viel de deur gewoon open. Wij hebben van de receptie toen een gewone sleutel gekregen zodat wij de deur steeds op slot konden draaien. Niet helemaal ideaal dus.

De sfeer in het huisje is verder erg goed. Alles voelt ruim aan. Zelfs het toilet ;-). Het bad kon ik comfortabel in liggen en de regendouche is erg prettig. De bedden liggen prima en ook de banken en stoelen zitten goed.

*

Offline JolandaB

• **
  • 26
  • +0/-0
« Reactie #320 Gepost op: 24 februari 2019, 21:26:10 »
De aqua mundo op park Allgau is echt geweldig. Er is voor iedereen wat wils. Glijbanen, bandglijbanen, golfslagbad, stroomversnelling, wildwaterbaan, waterplayhouse, lagunebad, peuterbad, enz. De kinderen hebben hier echt genoten. De wildwaterbaan is echt super. Ik vond het vooral prettig dat de wildwaterbaan hier een rustig einde heeft. Je plonst niet in een klein bad met sterke stroming, maar beland vrij rustig in een buitenbad. Voor kinderen echt ideaal.

De temperatuur in de aqua mundo is hoger dan we gewend zijn van bijvoorbeeld de huttenheugte. Ik heb het altijd koud en neem zelfs een dikke trui mee naar de aqua mundo, maar dat was hier niet nodig. Ik vond het af en toe zelfs een beetje TE warm.

De kluisjes gaan open en dicht met behulp van je polsbandje. Geen kleingeld nodig dus. Wel goed onthouden welk nummer je had ;-). De temperatuur van de douches kun je zelf instellen en er zijn voldoende kleedruimtes voor gezinnen. Ook zijn er meer dan genoeg toiletten en deze zijn voor wc hokjes erg ruim.

Enige minpuntje van de aqua mundo vonden wij het gebrek aan een gewone snackbar. Wij waren geen fan van Rockets.

*

Offline JolandaB

• **
  • 26
  • +0/-0
« Reactie #321 Gepost op: 24 februari 2019, 21:29:03 »
Na erperheide valt de baluba hier een klein beetje tegen. De sfeer is er echt super, maar het formaat laat een beetje te wensen over. Daar waar de baluba op erperheide echt een bestemming was voor een complete middag is de baluba op allgau meer een plek waar de kinderen even kunnen spelen terwijl jij nog rustig aan het eten bent of wanneer je even boodschapjes gaat doen. Geen plek waar de kinderen zich de hele middag vermaken, maar zeker wel heel erg mooi aangekleed.

*

Offline JolandaB

• **
  • 26
  • +0/-0
« Reactie #322 Gepost op: 24 februari 2019, 21:45:25 »
Tot slot dan het eten. Wij hebben een zoon die snel last heeft van prikkels en uit eten gaan is altijd een dingetje. Toch besloten we om 7 dagen ontbijt en 4 dagen market diner bij te boeken en daar hebben we geen spijt van gehad. Het aanbod is ok. Niet geweldig, maar ook zeker niet slecht. De service vonden wij echt geweldig. We hebben de eerste avond uitgelegd dat onze zoon last heeft van de drukte en kregen toen gelijk een tafeltje in een gedeelte waar verder niemand zat en waar ook niemand zou komen te zitten. Dit werd ons vaste tafeltje, zowel tijdens het ontbijt als tijdens het diner.

Daarnaast hebben wij gegeten in Rockets. Dat vonden wij toch wel een tegenvaller. We vonden de prijs aan de hoge kant en het eten was ook niet echt geweldig. In een burger restaurant verwacht ik toch wel een groter aanbod aan burgers. Bijvoorbeeld met gebakken uien, met brie, met champignons, enz. Er was niet echt veel keus.

Ook misten we een plek waar je 's avonds even kunt borrelen met een kaasplankje, stukjes worst, olijfjes, enz. En er was ook geen plek waar je overdag (of 's avonds natuurlijk) kon gaan zitten voor een lekkere ijsco, verwenkoffie of choco verwennerij. Eigenlijk die dingen die we gewend zijn van de andere centerparcs parken waar we geweest zijn ;-). Je kunt er overigens wel ijs krijgen, maar dan in de vorm van een stalletje met bolletjes ijs. Lekker ijs, maar toch een ander gevoel dan wanneer je ergens gaat zitten en een dikke sorbet besteld.

Het menu van het marketrestaurant en van Rockets staat niet op de website. Vandaar dat ik hiervan even foto's heb gemaakt. Van de andere restaurants staan de menukaarten op de website van Centerparcs.

*

Offline Tom...

• **
  • 817
  • +2/-0
« Reactie #323 Gepost op: 24 februari 2019, 21:53:40 »
Wat een leuk verslag, dank je wel!

Dat klinkt op zich prima en de cottage ziet er (op de gebreken na) erg fijn uit. Leuk om zo eens wat andere foto's te zien van het park etc.
-

*

Offline JolandaB

• **
  • 26
  • +0/-0
« Reactie #324 Gepost op: 24 februari 2019, 22:42:01 »
Er waren best wel wat dingetjes niet helemaal in orde, maar de vriendelijkheid van het personeel en de geweldige aqua mundo maakten die kleine dingetjes meer dan goed. Het is dat de prijs flink is gestegen sinds dat wij hebben geboekt anders waren we sowieso nog een keer terug gekomen. Nu misschien ook wel, maar gezien de prijsstijging denken we er nog even over na ;-).

*

Offline Hans ®

• **
  • 50
  • +0/-0
« Reactie #325 Gepost op: 25 februari 2019, 23:04:36 »
Grappig om je cottage in spiegelbeeld te zien. Wij hadden nr 29 en dat was een hele fijne plek.
Hebben geen gebruik van de restaurants gemaakt, geen behoefte aan gehad. Verder zijn de enige "problemen" die wij hebben gehad is dat de Dulce Gusto ermee stopte en een probleem met het warm water. FF appen en in no time was er iemand die alles fixte. Top geregeld.
Verder na een uitgewoond hok in Hochsauerland afgelopen zomer te hebben gehad, was dit een verademing. Alles nog aanwezig, schoon en vooral nieuw. Net als toen Le Trois Forêts was geopend.
Wat ons verder opviel is het gebrek aan prullenbakken op het park en in de MarketDome en dat je de gehele dag gewoon het park kon oprijden met je auto. Vonden dat echt een minpunt.

Dus de kans is erg groot dat we zeker nóg een keertje gaan, nu zonder sneeuw.
1x Eemhof 1x Limburgse Peel, 2x Meerdal, 3x Les Trois Forêts
4x HochSauerland, 1x Erperheide, 4x Kempervennen, 1x Huttenheugte Straks 2019 Allgäu

*

Offline Tamarahxx

• *
  • 2
  • +0/-0
« Reactie #326 Gepost op: 27 februari 2019, 21:17:36 »
Wij hebben een wellness cottage geboekt in oktober 2018 voor januari 2019 op 2e kerstdag werden wij gebeld dat de wellness cottages nog niet af zijn en wilde zij ons in een andere cottage plaatsen. Wij gingen hier niet mee akkoord en hebben toen onze datum veranderd naar maart. Wij gaan over 2 weken daar naar toe. Vandaag zat ik op mijn centerparcs te kijken en is onze cottage weer omgeboekt naar een andere soort cottage (exclusive). Deze keer zonder te overleggen. En heb ik zelf gebeld en krijgen wij weer te horen dat de cottages nog steess niet af zijn.. >:( Zijn er meer mensen met deze ervaring, zo ja hoe is dit bij jullie opgelost?

Alvast bedankt!

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 648
  • +0/-0
« Reactie #327 Gepost op: 28 februari 2019, 08:37:14 »
Wij hebben een wellness cottage geboekt in oktober 2018 voor januari 2019 op 2e kerstdag werden wij gebeld dat de wellness cottages nog niet af zijn en wilde zij ons in een andere cottage plaatsen. Wij gingen hier niet mee akkoord en hebben toen onze datum veranderd naar maart. Wij gaan over 2 weken daar naar toe. Vandaag zat ik op mijn centerparcs te kijken en is onze cottage weer omgeboekt naar een andere soort cottage (exclusive). Deze keer zonder te overleggen. En heb ik zelf gebeld en krijgen wij weer te horen dat de cottages nog steess niet af zijn.. >:( Zijn er meer mensen met deze ervaring, zo ja hoe is dit bij jullie opgelost?

Alvast bedankt!

Vorig jaar hetzelfde gehad op Les Ardennes, zag toevallig op Mijn CP dat we waren omgeboekt.  Gebeld, en het bleek dat er elektriciteitsproblemen waren in onze voorkeurscottage en dat we daarom waren omgeboekt, naar een grotere (8 pers ipv 6).   Ik heb dan gemeld dat ik het op zich wel een goede oplossing vond dat ze ons in een grotere cottage hadden geplaatst, maar dat ik liever de keuze had gehad tussen andere cottage, andere datum of ander park.  Ik heb dan uiteindelijk een bon van € 50 vrij te besteden op het park gekregen (en we hadden een heerlijke vakantie)
sinds 2012:
10 x Erperheide * 6 x Vossenmeren * 3 x Kempervennen (2 x mystery) * 3 x Eemhof (1 x mystery) * 5 x Port Zélande * 3 x Park Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes

*

Offline maria

• **
  • 1584
  • +4/-0
« Reactie #328 Gepost op: 28 februari 2019, 19:56:42 »
Ik begrijp dat dit niet netjes is want ze hadden u in elk geval persoonlijk op de hoogte moeten brengen. Het is niet netjes dat u er zelf achter moet komen dat uw geboekte cottage is omgeboekt naar een andere. Maar de exclusive cottages op Allgau zijn wel prachtig en mooi ruim met bubbelbad in de tuin geloof ik. Misschien toch een alternatief voor u?

*

Offline Mariëtte

• 1001
  • +0/-0
« Reactie #329 Gepost op: 1 maart 2019, 07:47:30 »
Nieuwe aanplant bij de Spa & Country Club.

Bron: Grün Team GmbH.