*

Offline cp-vippie

• **
  • 423
  • +1/-0
  • Sporthuis centrum voor alle zekerheid!!
Re: [Ervaringen & Vragen] Het Heijderbos (Deel 7)
« Reactie #120 Gepost op: 9 mei 2019, 21:24:20 »
Weet iemand of men het hek dat rechtstreeks toegang geeft tot het bos nog steeds open is? Ideaal voor mn hond.  :)

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
« Reactie #121 Gepost op: 9 mei 2019, 21:50:14 »
Ja, je kunt het hek openen met de cottage sleutel.

*

Offline cp-vippie

• **
  • 423
  • +1/-0
« Reactie #122 Gepost op: 10 mei 2019, 17:07:38 »
Oh das mooi. Bedankt voor je antwoord. 😃👍

*

Offline Yvette06

• **
  • 76
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #123 Gepost op: 23 mei 2019, 09:41:10 »
Wij willen van het najaar waarschijnlijk maar het heijderbos toe.
Maar mijn zoontje is dan 3,5 is het voor hem dan al leuk daar ?
En zijn de eden vip huisjes wel een beetje te doen ? We willen niet in zo'n oud vies zitten. 

*

Offline jeroom

• 3085
  • +8/-0
  • Geslacht: Man
    • Mijn mooie plekje op aarde
« Reactie #124 Gepost op: 23 mei 2019, 10:05:16 »
In Het Heijderbos heb je de jungle dome.
Deze is eigenlijk geschikt voor alle leeftijden.
Wat betreft vieze huisjes; wat noem jij vies ?
De ene noemt een spinnenraag al vies en de ander kan er mee leven.
Mijn advies : ga niet teveel af op recensies die je leest op Zoover of andere websites

*

Offline Reginald40

• **
  • 313
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
  • 1999 tot 2016 medewerker van CP, nu vaste gast CP
« Reactie #125 Gepost op: 23 mei 2019, 11:04:19 »
In Het Heijderbos heb je de jungle dome.
Deze is eigenlijk geschikt voor alle leeftijden.
Wat betreft vieze huisjes; wat noem jij vies ?
De ene noemt een spinnenraag al vies en de ander kan er mee leven.
Mijn advies : ga niet teveel af op recensies die je leest op Zoover of andere websites

Mijn advies is: kijk of huisje er netjes bijstaat. Zo ja, dan is het niet vies!
Mijn ervaring is als er een kaartje met een naam en datum erbij op de dienblad is achtergebleven is een huisje echt gecontroleerd en schoon.
1x VB 1x HB 1x PZ 1x KV 4x EH 3x LB 1X BSH 1x LF 1x EF 1x BH

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 722
  • +0/-0
« Reactie #126 Gepost op: 23 mei 2019, 13:57:19 »
Wij willen van het najaar waarschijnlijk maar het heijderbos toe.
Maar mijn zoontje is dan 3,5 is het voor hem dan al leuk daar ?
En zijn de eden vip huisjes wel een beetje te doen ? We willen niet in zo'n oud vies zitten.

De Eden Vips zijn heel mooi daar en zeker geen oude meuk.  Jungle Dome is heel fijn, bij eentje van 3,5 blijf je wel best bij, de dome is best groot en heel dicht begroeid (jungle he), je hebt vanaf het terras geen overzicht.  Maar de dome is heerlijk voor kleine avonturiers!  Verder zijn er een paar leuke speeltuinen en de Aqua Mundo is ook top.
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossenmeren * 4 x Kempervennen (2 x myst) * 3 x Eemhof (1 x myst) * 6 x Port Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort

*

Offline Yvette06

• **
  • 76
  • +0/-0
« Reactie #127 Gepost op: 23 mei 2019, 20:49:41 »
Ja logisch dat je erbij moet blijven bij zo'n kleintje...

Denk dat  het dan wel heijderbos word alleen nog even kijken  wanneer

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #128 Gepost op: 29 mei 2019, 19:08:12 »
Nieuwe sleutelboxen in de vorm van vogelhuisjes.

Sleuelbox met meerdere gaten zodat de sleutels per zone ingeleverd kunnen worden.

Sleutelbox bij de receptie.

Bron: Impuls Reclameatelier.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 496
  • +0/-0
« Reactie #129 Gepost op: 1 juni 2019, 09:46:41 »
Wat voor soort fietsen kan je allemaal op het Heijderbos huren?
Mijn vriendin wil graag een versnellingsloze fiets met terugtraprem en ik wil juist een fiets met versnellingen en handrem.
Iemand een overzicht?

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #130 Gepost op: 1 juni 2019, 09:58:37 »
Hoi B767-300ER,

Hierbij een overzicht.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 496
  • +0/-0
« Reactie #131 Gepost op: 1 juni 2019, 11:19:02 »
Dank je wel Mariette

BIj de ebike staat een sterretje, echter de verklaring onderop is door het forumlogo niet leesbaar. Wat staat daar?

Groetjes Niels

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #132 Gepost op: 1 juni 2019, 11:33:28 »
Dat is inderdaad net niet te lezen, maar hierbij het onderste stukje.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 496
  • +0/-0
« Reactie #133 Gepost op: 1 juni 2019, 13:48:11 »
Dank je wel.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 496
  • +0/-0
« Reactie #134 Gepost op: 2 juni 2019, 10:33:36 »
Weet iemand hoe het zit met de bomenkap op het park?
Welke zone's zijn wel gedaan en welke nog niet?

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #135 Gepost op: 3 juni 2019, 16:40:41 »
Hoi B767_300ER,

Toen ik er was in maart 2019 waren ze bezig met het kappen/snoeien in zone 7. Voor zover ik weet hebben ze zones 8 en 9 ook gedaan. De andere zones komen later aan de beurt vertelde een groenmedewerker mij toen, zodat niet het hele park ineens "kaal" is.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 496
  • +0/-0
« Reactie #136 Gepost op: 5 juni 2019, 08:10:56 »
Dank je wel

*

Offline Pluis

• *
  • 11
  • +0/-0
« Reactie #137 Gepost op: 14 juni 2019, 11:38:02 »
Ik ben te lang niet meer op heijderbos geweest. Weet iemand hoeveel ingangen het marketdome heeft?
We willen graag bij het strand bij huisje 807 in de buurt wat huren, 2 huisjes naast elkaar van 2 en 4 persoons maar mijn ouders zijn slecht ter been. Ik zie alleen een ingang aan de andere kant bij filmpjes.
Weten jullie of daar waar pancakes zit (nr 22 op de plattegrond) ook een ingang in de buurt is?
Dankjewel alvast
Sinds de jaren`80 als kind al gek op Centerparcs en nu nog steeds. Als het een beetje kan 3x per jaar.

*

Offline ronaldvos1997

• *
  • 19
  • +0/-0
« Reactie #138 Gepost op: 14 juni 2019, 11:59:31 »
Er zijn twee ingangen: tegenover het cycle center en bij Pancakes.

*

Offline Pluis

• *
  • 11
  • +0/-0
« Reactie #139 Gepost op: 14 juni 2019, 22:11:48 »
Super! Dankjewel voor je reactie. Daar zijn we superblij mee :)
Sinds de jaren`80 als kind al gek op Centerparcs en nu nog steeds. Als het een beetje kan 3x per jaar.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 496
  • +0/-0
« Reactie #140 Gepost op: 16 juni 2019, 08:46:22 »
Klopt. Je gaat dan langs het hotel.
Ik zit er komende week.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 496
  • +0/-0
« Reactie #141 Gepost op: 19 juni 2019, 09:19:10 »
Hoi B767_300ER,

Toen ik er was in maart 2019 waren ze bezig met het kappen/snoeien in zone 7. Voor zover ik weet hebben ze zones 8 en 9 ook gedaan. De andere zones komen later aan de beurt vertelde een groenmedewerker mij toen, zodat niet het hele park ineens "kaal" is.

Zone 9 is niet gedaan. Of het moet heel behoudend zijn geweest. Zone 8 slechts zeer beperkt. Dat is wel opgeknapt. Volgens mij was die vorig jaar al gedaan meen ik mij te herinneren. Zone 7 vind ik nu afschuwelijk zo kaal.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #142 Gepost op: 19 juni 2019, 09:52:28 »
Toen ik er was stonden er veel bomen met een oranje stip
erop in zone 9, blijkbaar staan die bomen er nu nog?

*

Offline B767-300ER

• **
  • 496
  • +0/-0
« Reactie #143 Gepost op: 19 juni 2019, 11:31:22 »
Geen idee. Ik heb niet per boom gekeken. Het contrast met zone 7 was in ieder geval erg groot

*

Offline B767-300ER

• **
  • 496
  • +0/-0
« Reactie #144 Gepost op: 26 juni 2019, 21:48:10 »
Afgelopen maandag teruggekomen van een weekje Heijderbos. We verbleven in een 4P VIP EXTRA bungalow geboekt met "Ouders-van-nu"korting waardoor het flink betaalbaarder werd als de originele prijs.

De Aankomst

Door omstandigheden konden we plotseling niet vroeg aankomen en arriveerden we rond 1830 pas bij het park. Geen wachtende auto's, sleutel direct gekregen bij de slagboom en konden zo doorrijden. De oprijlaan is zeer netjes aangelegd en alles ziet er op het eerste gezicht keurig uit. De meneer bij de slagboom herkende ik door zijn omvang nog van de vorige keer, hele aardige en beleefde man. Wees ons netjes de weg.

De cottage
We verbleven in cottage 579, een 4P VIP bungalow mét finse Sauna. De zogenoemde VIP-Extra. Dit is een oude 8 persoons cottage welke eigenlijk te klein was voor 8 personen. Vroeger was deze bekend onder HB091. Slechts 1 badkamer voor 8 personen en 2 slaapkamers met stapelbedden was het toch niet. Later is de HB095 erbij gekomen, deze was ruimer dan de HB091 en had een extra badkamer aan de voorzijde. NU is voor 8 personen alleen nog de oude HB095 te boeken, alle oude HB091 bungalows zijn omgebouwd naar 4P VIP extra. Overigens moet ik zeggen dat de ombouw keurig gedaan is. Geen groene panelen voor de plek waar de ramen gezeten hebben, maar gewoon netjes witte stenen erin gemetseld. Alleen als je het weet dat daar een raam heeft gezeten zie je het nog, maar voor de rest ziet er keurig uit.
Zo zagen de oude cottages eruit op de plattegrond: https://www.centerparcsforum.nl/forum/index.php?topic=5048.msg218127#msg218127

De cottage zelf is netjes en redelijk schoon. Laat ik het zo zeggen, ik vind wat van de schoonmaak van CenterParcs in het algemeen, maar in dit geval heb ik ze niet terug laten komen om de boel opnieuw schoon te maken. Net als vorig jaar was de schoonmaak dus acceptabel, in tegenstelling tot wat ik in januari in de Kempervennen aantrof en in April in de Eemhof.
Deze cottage gekozen naar aanleiding van de foto's van Mariette (waarvoor nogmaals mijn dank), helaas toch minder zon dan we gehoopt hadden het Heijderbos is met recht een bos. De keuken en de woonkamer zijn prima, als ook de beide ruime slaapkamers.
De badkamer met bad is netjes en licht, de badkamer welke in de oude slaapkamer aan de achterkant is gesitueerd is wat muffig en vervallen, mede door slechte ventilatie waar we later achter kwamen. Het plafond was niet meer wat het geweest was, de waterdruk in die stortdouche was slecht te noemen. verder een prima cottage! Helaas de koelkast wel wat klein, zeker bedenkende dat dit vroeger door 8 personen moest worden gebruikt, wij waren slechts met 2...
Mariette plaatste in maart ene opmerking over de WC bril welke vervangen werd. Of dit was niet gebeurd, of deze nieuwe was alweer stuk, maar hiervoor via whatsapp de technische dienst laten komen, als ook voor het ontbreken van het bbq rooster. Werd dezelfde dag meteen geregeld. De barbecue hebben we ivm het mooie weer elke avond gebruikt om haardblokken in te branden, voor sfeervol vlammen buiten in de avond. Werkte super. De VIP voordelen zijn eigenlijk alleen nog maar de broodjes. Elke dag een witte Kaiserbol en twee wisselende broodjes. Na 7 dagen komt die Kaiserbol wel mijn  spreekwoordelijke neus uit (voor de veelal Duitse gasten vast niet) daar had af en toe best een pistolet of petit pain voor in de plaats gemogen.

Het park
Is voor ons niet onbekend. Keurig verzorgd, nagenoeg geen zwerfvuil. Wel erg dicht bebost maar zorgt wel voor een rustige sfeer waar ik persoonlijk wel van houdt. We konden de auto parkeren op het parkeerterrein en via de ingang achterop het parkeerterrein waren we zo bij de cottage. Ik blijf me overigens wel verbazen over de hoeveelheid auto's welke op het park achterblijven, hier zal toch eens wat strenger op gecontroleerd moeten worden en mensen op een andere manier aanspreken, adhv kenteken en het boekingsnummer weet men exact wie de eigenaar van de auto is. Maar goed, verder een zeer prettig park. Meerdere rondes gelopen (en ook via de achteruitgang het bos in was heerlijk). Ze hebben zone 7 onlangs gesnoeid en ik moet zeggen dat doet het geen goed. Het lijkt wel of de boel daar geheel is verwoest en dat men te enthousiast aan de gang is gegaan. Ik hoop dat er zaken terug geplant worden en dat deze mate van verkaling niet verder over het park op dezelfde wijze wordt doorgezet want dan zou het park echt zijn charme verliezen. Als ik in zone 7 terecht zou komen zou ik me laten verplaatsen in ieder geval. De rest van de zones ziet er keurig uit, veel bomen wat de zondoorlating niet helpt, volgende keer gaan we in een 4p VIP in zone 1 (160 161 150 of 151) Deze hebben aan de achterzijde minder bomen.

Voorzieningen
We hebben enkel gebruik gemaakt van de fietsverhuur en de minigolf. Minigolf omdat we 2 activiteitencheques hadden en deze mooi even konden gebruiken daarvoor, in het kader van oude nostalgie even dom mini golf spelen was erg leuk. Nette baan overigens. en het personeel was supervriendelijk De fietsverhuur was een keurige service, de fiets zelf vonden we niet bijzonder en was met 45 euro voor een week best aan de prijs. Dit gaan we niet snel nog een keer doen. Wat me opviel was dat er tijdens ons verblijf zeer veel gebruik werd gemaakt van de diverse buitenactiviteiten. Dit hadden we als frequent bezoeker van CenterParcs niet eerder zo gezien.
Het klimmen, tokkelen, de waterfietsen etc. werden volop gebruikt. Tevens heb je een soort adventure tour hoog boven de grond tussen de bomen door waar ook zeer veel gebruik van werd gemaakt. Leuk om te zien dat er in dat deel zeer veel leven in de brouwerij was, gaf behoorlijk wat sfeer en een echt vakantiegevoel. Met plezier daar op het terras gezeten en alles aanschouwd. Wellicht heeft het mooie weer van af gelopen week daaraan bijgedragen.

De Aqua Mundo
Daar kan ik kort over zijn, die hebben we niet bezocht. Er zijn werkzaamheden aan de gang waardoor het buitenbad, de wildwaterbaan, de waterpiste en de ligweide waren afgesloten. Helaas is de lol er dan voor mij snel vanaf, er zouden dan alleen de whirlpools overblijven, maar aangezien ik op de terugweg langs Thermen Bussloo zou gaan, had dat voor ons geen toegevoegde waarde. Ter compensatie hadden we extra activiteiten vouchers gekregen, (we mochten ook kosteloos omboeken naar een ander park naar een 4pVIP in NL, BE of DLD maar hebben we niet gedaan) en we kregen zwembadkaartjes voor een ander park in Nederland welke we binnen een jaar dienen te gebruiken. Keurig opgelost.

Horeca en winkels
We hadden een eetarrangement genomen met Fuego, Nonna en Evergreenz. Helaas bestaat er geen arrangement (meer)zonder het buffet, het buffet op de Kempervennen afgelopen januari had ons dusdanig teleurgesteld dat we dat eigenlijk niet wouden, maar het voordeel wat we hebben (wij eten altijd 3 gangen) was dusdanig groot dat we het alsnog wel hebben gedaan.
In alle restaurants was de bediening zeer vriendelijk. En nonna was een heerlijke ietwat directe vrouw waar ik persoonlijk wel van houdt. Het Evergreenz restaurant was beter als op de Kempervennen maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven, helemaal niet als je je realiseert dat een en ander ruim 27 euro per persoon kost. Als ik dan zie wat je bij Van der Valk, RIU, NH hotels of Iberostar voor buffetten krijgt voorgeschoteld is dit eigenlijk gewoon onvoldoende, maar goed, de kwaliteit was redelijk en de buikjes waren vol.
Bij Nonna en bij Fuego hebben wij zoals altijd prima gegeten. Verder gebruik gemaakt van de cottage delivery service voor een gourmet op de regenachtige avond en dit is voor dat geld gewoon goed geregeld. Met meerdere personen zou ik het echter altijd zelf regelen. Wel werd er 2,50 bezorgkosten gerekend voor de gourmetservice, toen ik zei dat dat bij de prijs inzat werd dat ontkent. Ik zei vervolgens laat de bezorging maar zitten dan ik kom het wel halen, en vroeg waar ik het kon afhalen. Dit was niet mogelijk. Toen een leidinggevende erbij laten halen, deze gaf telefonisch inderdaad aan dat bezorgkosten inbegrepen waren, geen excuses oid, werd van de bon gehaald en klaar. Dat had vriendelijker gekund in ieder geval. De supermarkt verder zag er goed uit en vond het er druk, ondanks dat het park niet vol zat. Personele bezetting had beter gekund.
De diverse winkels en het grand café hebben we niet bezocht, mede vanwege het zeer mooie weer wat we hadden. Op de twee iets mindere dagen bleven we gourmetten en hadden we een concert in Nijmegen van Phil Collins, de reden waarom we juist weer in het Heijderbos waren gaan zitten, lekker dichtbij en kwam dus goed uit dat het niet zo godsvergeten heet was

Omgeving
Echt super. Zowel Boxmeer als Gennep vind ik gezellige plaatsjes om even te shoppen of terrasje te pakken, aanrader om te eten is zeker de stadsherberg van Gennep. Boodschappen kan prima bij 1 van de 5 supermarkten in het dorp, al viel de Jan Linders in tegenstelling tot vorig jaar behoorlijk tegen. We zijn meestal naar de Jumbo gegaan. De ligging direct aan het bos met een achteruitgang in zone 9 gaf je de mogelijkheid voor heerlijke wandeltochten door de bossen wat we dus ook bijna dagelijks hadden gedaan. Ligging verder vlakbij de snelweg maar heb je verder geen last van, park is goed te bereiken. Vanuit Noord Holland in iets meer dan 2 uurtjes op het park aangekomen. (194km)

Conclusie
Nog steeds ons favoriete park. We gaan volgend jaar zeker terug. Samen met de Huttenheugte hebben we hier het beste gevoel aan over gehouden. We twijfelen nog of we dan weer voor de 4P VIP gaan, of de VIP EDEn (640 tm 643 liggen wel zeer mooi) of gewoon een 2p VIP. de prijzen wijken niet zoveel omdat je eerstgenoemden met ouders van nu korting kan boeken, dat maakt het prijsniveau van een 4P VIP bijna gelijk aan een 2p VIP, maar wel meer ruimte. De EDEN's zijn wel iets duurder maar liggen mooier. Of dat de meerprijs ook echt waard is beslissen we snel.
Ik heb enkele foto opdrachten gehad Deze mensen hebben hun foto's reeds rechtstreeks gehad. Ik zal ze later nog even op het forum plaatsen (nu geen tijd voor) zodat anderen ook kunnen profiteren. Van de cottage zelf geen foto's gemaakt, die van Mariette van maart 2019 waren zo goed dat dat weinig zin had verder.

Groetjes Niels

*

Offline cp-vippie

• **
  • 423
  • +1/-0
« Reactie #145 Gepost op: 26 juni 2019, 22:06:24 »
Bedankt voor je mooie uitgebreide review.  :D :)

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 722
  • +0/-0
« Reactie #146 Gepost op: 27 juni 2019, 09:27:45 »
Bedankt voor je review, fijn om te lezen.  Zelf dit heerlijke park nog maar één keer gedaan en ik hoop hier snel nog eens terug te kunnen komen.
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossenmeren * 4 x Kempervennen (2 x myst) * 3 x Eemhof (1 x myst) * 6 x Port Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort

*

Offline Klientje

• **
  • 78
  • +0/-0
« Reactie #147 Gepost op: 27 juni 2019, 09:50:23 »
Bedankt voor je uitgebreide review en nogmaals bedankt voor alle foto's die ik mocht ontvangen!

*

Offline B767-300ER

• **
  • 496
  • +0/-0
« Reactie #148 Gepost op: 3 juli 2019, 18:21:02 »
Graag gedaan.

Voor de liefhebber heb ik nog een ongebruikte weekkaart streaming wifi liggen. Wie interesse heeft kan me een PM sturen. Voor een kleine bijdrage over te nemen (om de postzegels te dekken)
Anders gaat ie op marktplaats ;)

(Weet niet waar ik dit anders kan plaatsen)

*

Offline B767-300ER

• **
  • 496
  • +0/-0
« Reactie #149 Gepost op: 4 juli 2019, 20:28:00 »
Graag gedaan.

Voor de liefhebber heb ik nog een ongebruikte weekkaart streaming wifi liggen. Wie interesse heeft kan me een PM sturen. Voor een kleine bijdrage over te nemen (om de postzegels te dekken)
Anders gaat ie op marktplaats ;)

(Weet niet waar ik dit anders kan plaatsen)

De WiFi kaart is vergeven en verstuurd.
Helaas niet aan de eerste persoon die reageerde, maar van betreffende persoon zat de inbox vol en kon ik geen PM sturen. Zodoende naar de volgende persoon die wel een PM kon ontvangen.