*

Offline loulou

• 509
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
  • Altijd tekort aan vitamine CP
    • facebook
Re: Het twijfeltopic
« Reactie #390 Gepost op: 22 augustus 2019, 15:01:38 »
Hoi Marlou,

Bedankt voor je reactie, maar ik snap hem niet  :-[ Zwembad en discovery bay zijn toch twee aparte dingen? Waarom is het dan een goede reden om langer in het zwembad te blijven? Sorry, lees 'm misschien verkeerd  :-X
Weet jij toevallig wel of het peuterbad ook zo'n wat grotere glijbaan voor kleuters heeft, of alleen één klein rood mini glijbaantje (als je vossemeren peuterbad googled).

Groetjes Sylvia

Hoi Sylvia,

Je hebt hem goed gelezen, ik had de tekst even aan moeten passen maar door een calamiteit die ik op het werk kreeg, was ik daar niet voor in de gelegenheid, mijn excuus daarvoor. De zin had anders moeten zijn.

Groet,

Marlou
Groetjes,
Loulou

*

Offline markieanta

• *
  • 10
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
« Reactie #391 Gepost op: 23 augustus 2019, 09:25:54 »
Wie geeft mij advies?
Les trois forets of le lac d’ailette? Kids 12, 10 en 5 jaar. Waterratten van het hoogste niveau en durfals. Mini houdt nog van binnenspeeltuin.
Ouders houden van mooi uitzicht. Comfort huisjes zijn ons prima.
Ik hoor het graag.

Hoi Jose,
We zijn in beide parken geweest en om eerlijk te zijn vond ik Le Lac leuker. De omgeving is gezelliger, het park heeft meer sfeer en het zwembad is leuker aangekleed. LTF vond ik persoonlijk toch een beetje kaal en kil en wel heel erg strak gebouwd. De huisjes waren misschien iets mooier, maar de ligging en het uitzicht van de huisjes van Le Lac is stukken beter. Je hebt een beetje het idee dat je in Canada bent met de houten huisjes.
Succes met de keuze

*

Offline Jose13

• **
  • 32
  • +0/-0
« Reactie #392 Gepost op: 24 augustus 2019, 09:10:16 »
Hoi Jose,
We zijn in beide parken geweest en om eerlijk te zijn vond ik Le Lac leuker. De omgeving is gezelliger, het park heeft meer sfeer en het zwembad is leuker aangekleed. LTF vond ik persoonlijk toch een beetje kaal en kil en wel heel erg strak gebouwd. De huisjes waren misschien iets mooier, maar de ligging en het uitzicht van de huisjes van Le Lac is stukken beter. Je hebt een beetje het idee dat je in Canada bent met de houten huisjes.
Succes met de keuze

Dank je wel, daar heb ik zeker iets aan. Welk zwembad heeft jouw voorkeur?

*

Offline Jose13

• **
  • 32
  • +0/-0
« Reactie #393 Gepost op: 24 augustus 2019, 11:06:41 »
Ik wil het eigenlijk combineren met een week vakantie ervoor. Dus dacht eerst Hochsauerland en dan Le trois Forets. Maar van Hochsauerland naar le lac d ailette vind ik net te ver eigenlijk.
We zijn nu van les Bois francs naar de Kempervennen gereden, dat is net te lang voor het leuke.

*

Offline markieanta

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #394 Gepost op: 24 augustus 2019, 17:31:45 »
Voor wat het waard is, ik vond het zwembad van Le Lac leuker aangekleed. Was ook genoeg te doen, veel glijbanen en andere baden. LTF is groter uiteraard, maar minder leuk qua aankleding nog. Wie weet komt dat nog, maar denk dat je de keuze al gemaakt hebt op basis van de afstand ;)

*

Offline Jose13

• **
  • 32
  • +0/-0
« Reactie #395 Gepost op: 24 augustus 2019, 21:28:42 »
Nou ja, we kunnen onze plannen ook veranderen. Dus bijvoorbeeld een weekje erperheide en dan le lac of vossemeren en dan le lac.
Ik wil ook even goed kijken naar beide baluba’s. Voor onze jongste vind ik dat wel erg leuk.
Keuzes keuzes keuzes 🤣

*

Offline deebee7

• **
  • 77
  • +0/-0
« Reactie #396 Gepost op: 30 augustus 2019, 20:46:36 »
Weet niet of dit in het juiste topic staat.
Ik twijfel tussen het Heijderbos en De Eemhof. Wou mystery boeken voor midweek 28okt maar er is niets. Moet dus apart boeken. Al vaak op de Eemhof geweest en vroeger ooit eens op Het Heijderbos. Hebben 2 kids 9 en 6 jaar.
Het wordt wel een comfort cottage (tenzij Heijderbos voor 50 euro meer een premium). Nu lees ik dat Heijderbos cottages echt wel oud zijn. Die van de Eemhof vinden wij nog wel ok.
Enige tips in de keuze?

Edit: bericht in het juiste topic gezet. Door mrs Bibi.
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2019, 21:05:54 door mrs Bibi »

*

B767-300ER

« Reactie #397 Gepost op: 30 augustus 2019, 23:31:45 »
Vind de cottages op het Heijderbos beter dan op Eemhof persoonlijk. En als je houdt van een snelle wildwaterbaan...

*

Offline deebee7

• **
  • 77
  • +0/-0
« Reactie #398 Gepost op: 31 augustus 2019, 07:45:56 »
Ok dus de comfort cottages van het heijderbos zijn beter (minder afgeleefd?) dan die van De eemhof? Dan zou ik precies eens voor Heijderbos durven gaan. Ik las gewoon heel veel slechts over die van het Heijderbos (en er staat natuurlijk ook geen vaatwasser in. In die van de Eemhof wel)

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #399 Gepost op: 31 augustus 2019, 12:22:27 »
Persoonlijk vind ik de comfort cottages op De Eemhof ook prima. De 4 persoons comfort cottages in zone 6 en zone 8 hebben zelfs een bubbelbad. De Aqua Mundo van De Eemhof heeft meer attracties dan die van Het Heijderbos. Het voordeel van Het Heijderbos is dat ze
een Market Dome hebben en natuurlijk de Jungle Dome.

@deebee7, laat je nog even weten wat je keuze is geworden?

« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2019, 13:21:18 door Mariëtte »

*

Offline deebee7

• **
  • 77
  • +0/-0
« Reactie #400 Gepost op: 31 augustus 2019, 14:52:45 »
Wat we zo tof vinden aan de Eemhof is het lekker warme water van de AM. We vinden het water in de andere parken vaak te koud. Hoe is het gesteld met de watertemperatuur van de AM in het Heijderbos?

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #401 Gepost op: 31 augustus 2019, 15:20:46 »
Dit zijn de watertemperaturen in de Aqua Mundo van Het Heijderbos.

*

Offline deebee7

• **
  • 77
  • +0/-0
« Reactie #402 Gepost op: 31 augustus 2019, 15:38:22 »
Super! Bedankt. Klinkt alvast lekker warm  ;D

*

Offline JolandaB

• **
  • 34
  • +0/-0
Heijderbos, Vossemeren of Erperheide
« Reactie #403 Gepost op: 31 augustus 2019, 16:59:59 »
Wij willen in de meivakantie 2 week naar centerparcs. Gezelschap bestaat uit mijzelf, mijn man, dochter van 10, autistische zoon van 8 en de hond. We twijfelen tussen Vossemeren, Heijderbos en Erperheide.

Omdat we vanwege de rust regelmatig een middagje in het huisje door zullen brengen zoeken we een fatsoenlijk huisje. In elk geval geen comfort. Info over eventueel gerenoveerde huisjes wordt gewaardeerd. Vossemeren en Heijderbos kan VIP geboekt worden met familiekorting (via .de), Erperheide helaas niet. Indien VIP gaat mijn voorkeur uit naar een infrarood sauna, maar ik kan niet goed vinden wat voor sauna er aanwezig is in de 4 persoons VIP cottages op Heijderbos en Vossemeren.

Ook is er wat onduidelijkheid over het al dan niet aanwezig zijn van een tweede badkamer in de VIP cottages. Met een tiener dochter is een tweede badkamer erg fijn ;-). Vossemeren heeft volgens de plattegrond op de website 2 badkamers (1 met bad en 1 met douche en sauna). Op foto's zien we echter vaak 1 grote badkamer.

Zoon lijkt het aquapark op vossemeren geweldig, maar ik kan niet goed vinden wat de openingstijden zijn. We zouden gaan van 24 april t/m 8 mei. Een wildwaterbaan vindt hij ook geweldig, maar ik lees dat die op Heijderbos erg wild is. Hoe staat die in vergelijking met bijvoorbeeld Huttenheugte?

Tot slot nog een vraag over de WIFI. We zijn afgelopen jaar in Allgau geweest en daar was de gewone WIFI goed genoeg om netflix te streamen op de telefoon. Maar ik weet dat de gratis WIFI in bijvoorbeeld de Huttenheugte echt onwijs slecht is. Hoe zit dat op de 3 parken waar we aan twijfelen? Absoluut snelle WIFI nodig om te kunnen netflixen of kan zonder ook wel?

Grote twijfel dus ;-). Kom maar op met de tips!

*

B767-300ER

« Reactie #404 Gepost op: 31 augustus 2019, 17:25:11 »
Bij het HB kan je kiezen welke sauna je in een 4p VIP wil. Deze keuze is GRATIS.

Infrarood: infraroodsauna en 1 badkamer
Geen infrarood: finse sauna en 2 badkamers.

Plattegrond 4p VIP heijderbos toont de bovenste variant.

Wifi op VM en HB is niet genoeg on te netflixen. Maar indien je VIP boekt heb je gratis streaming wifi ipv standaard wifi en dan dat prima.

De WW baan op de VM vond ik persoonlijk niet veel voorstellen. Die van het Heijderbos is zeker onder de jeugd veruit het populairst. Die van de HH komt wel overeen met de VM.

Je kan ook een EDEN cottage proberen. Wel een stukje duurder maar zeker ook een stukje luxer.

Wij verbleven echter in een 4p VIp met finse sauna en gaan zo weer terug. Was voorheen een 8p comfort dus zee van ruimte.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
Re: Heijderbos, Vossemeren of Erperheide
« Reactie #405 Gepost op: 31 augustus 2019, 18:07:52 »

Vossemeren heeft volgens de plattegrond op de website 2 badkamers (1 met bad en 1 met douche en sauna). Op foto's zien we echter vaak 1 grote badkamer.

Zoon lijkt het aquapark op vossemeren geweldig, maar ik kan niet goed vinden wat de openingstijden zijn.

Ik heb in een 4 persoons VIP gezeten op De Vossemeren en deze heeft 1 badkamer met bubbelbad, regendouche
en een Finse sauna.

De openingstijden van het Aqua Park De Vossemeren op dit moment.

*

Offline JokeV

• **
  • 213
  • +0/-0
« Reactie #406 Gepost op: 31 augustus 2019, 18:57:11 »
Is het al zeker dat het aquapark er volgend jaar terug staat?
1 x Meerdal, veel Erperheide :-) en 1 x Vossemeren

*

Offline deebee7

• **
  • 77
  • +0/-0
« Reactie #407 Gepost op: 3 september 2019, 20:09:39 »
Persoonlijk vind ik de comfort cottages op De Eemhof ook prima. De 4 persoons comfort cottages in zone 6 en zone 8 hebben zelfs een bubbelbad. De Aqua Mundo van De Eemhof heeft meer attracties dan die van Het Heijderbos. Het voordeel van Het Heijderbos is dat ze
een Market Dome hebben en natuurlijk de Jungle Dome.

@deebee7, laat je nog even weten wat je keuze is geworden?
Het werd uiteindelijk het Heijderbos in een 4p premium. Is weer eens iets anders. Anders was het al onze 4de keer op de Eemhof. En valt het tegen, dan weten we dat ook weeral.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #408 Gepost op: 3 september 2019, 21:36:43 »
Hoi deebee7,

Leuk! Alvast een fijn verblijf toegewenst.

*

Offline loulou

• 509
  • +0/-0
  • Altijd tekort aan vitamine CP
    • facebook
« Reactie #409 Gepost op: 5 september 2019, 19:30:50 »
Het werd uiteindelijk het Heijderbos in een 4p premium. Is weer eens iets anders. Anders was het al onze 4de keer op de Eemhof. En valt het tegen, dan weten we dat ook weeral.

Alvast heel veel plezier!!! Heijderbos is ook een ontzettend leuk park.
Groetjes,
Loulou

*

Offline zoeperzazke

• **
  • 90
  • +1/-0
« Reactie #410 Gepost op: 11 september 2019, 12:57:33 »
Welke 4p vip cottage op de huttenheugte zouden jullie aanraden, waarvandaan je mooi uitzicht over het water hebt?
2009 ERP, 2010 MRD + BISP, 2011 HEIJ + MRD (mys) + HSAU + HUT, 2012 VOS + EIF + TRF, 2013 KEM 2014 MRD + HUT (mys) + HEIJ 2015 KEM 2016 ERP 2017 BISP + ZV + MRD, 2018 PZ + ARD 2019 HEIJ + KEM

*

Offline janneke1108

• **
  • 59
  • +0/-0
« Reactie #411 Gepost op: 27 september 2019, 21:09:30 »
We hebben een 50% kortingsbrief gekregen en twijfelen tussen de kempervennen (onze favoriet) of limburgse peel. Onze dochter is 1. Maakt t dan uit welk park leuk is voor haar of is dat eigenlijk 1 pot nat..

*

Offline janneke1108

• **
  • 59
  • +0/-0
« Reactie #412 Gepost op: 27 september 2019, 21:21:39 »
We hebben een 50% kortingsbrief gekregen en twijfelen tussen de kempervennen (onze favoriet) of limburgse peel. Onze dochter is 1. Maakt t dan uit welk park leuk is voor haar of is dat eigenlijk 1 pot nat..
Oh, Meerdal is ook nog een optie!

*

Offline mrs Bibi

• 6068
  • +30/-0
« Reactie #413 Gepost op: 27 september 2019, 23:56:42 »

Voor jullie 1 jarige dochter maakt het verschil tussen deze 2 parken niet uit.
Verschillen tussen deze 2:
Cottage's op Limburgse Peel vernieuwd, Kempervennen niet.
Market dome, op de Kempervennen groter.
Aqua mundo op de Kempervennen uitgebreider.

Het Meerdal is ook leuk.
Grote market dome, uitgebreide aqua mundo met een heerlijk warm kruiden bad. Zwemmen veel baby's/ kindjes in.

Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline timosun

• **
  • 33
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
« Reactie #414 Gepost op: 29 september 2019, 18:14:53 »
We willen met zijn 4 (twee stellen) en een hond naar Center Parcs rond januari. Dit jaar Meederal 4 persoon conform gedaan. Vonden het erg veroudert en klein, ook door dat keuken in de hal zat. Met 4 volwassenen vonden wij het te klein.

We willen of van woensdag tot maandag gaan of een week doen, ligt aan de prijs. Hutteheugte valt af omdat we niet zo dicht bij willen. Iemand tips?

*

Offline janneke1108

• **
  • 59
  • +0/-0
« Reactie #415 Gepost op: 29 september 2019, 20:48:42 »
Voor jullie 1 jarige dochter maakt het verschil tussen deze 2 parken niet uit.
Verschillen tussen deze 2:
Cottage's op Limburgse Peel vernieuwd, Kempervennen niet.
Market dome, op de Kempervennen groter.
Aqua mundo op de Kempervennen uitgebreider.

Het Meerdal is ook leuk.
Grote market dome, uitgebreide aqua mundo met een heerlijk warm kruiden bad. Zwemmen veel baby's/ kindjes in.
Het ligt eraan wanneer mijn schoonzus vrij kan krijgen of we naar het Meerdal kunnen. Maar dan vermoed ik dat het gewoon de kempervennen wordt.

*

Offline Ou-Tannu

• **
  • 47
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
« Reactie #416 Gepost op: 5 oktober 2019, 19:29:38 »
en dan zijn we weer oktober, en dan begint het toch weer al te kriebelen voor een weekend weg eind jan / begin februari..

alleen nou de twijfels, zeker met alle renovaties etc die ze overal aan het doen zijn..

afgelopen jaren was het gewoon steevast de VM, lekker in het hotel (brsuite) voor meer ruimte :) maar nu zit ik wat in de twijfelmodes..

of gewoon weer t zelfde doen bij de VM (bevalt altijd prima!) of toch uitwijken naar bv BH of de Eemhof of ???

voorkeur gaat zeker uit naar de brsuite (extra luxe die ik hier in mn kleine huisje niet heb :P )

kan trouwens ook even niet meer terug vinden hoe het met de verbouwingen zit, kwa planningen :?
ooit grijs verleden: Huttenheugte, Heijderbos, 2x Eemhof
 2016: Heiderbos.2017, 2018, 2019: De Vossemeren 2020: ? ? ? ?

*

B767-300ER

« Reactie #417 Gepost op: 6 oktober 2019, 00:03:06 »
Voorlopig enkel de EH.
De 7 parken van bridgestone beginnen voorlopig nog niet.

*

B767-300ER

« Reactie #418 Gepost op: 6 oktober 2019, 00:03:39 »
Excuus. Blackstone natuurlijk.

*

Offline 1Hanneke

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #419 Gepost op: 6 oktober 2019, 14:37:44 »
Nou ja, we kunnen onze plannen ook veranderen. Dus bijvoorbeeld een weekje erperheide en dan le lac of vossemeren en dan le lac.
Ik wil ook even goed kijken naar beide baluba’s. Voor onze jongste vind ik dat wel erg leuk.
Keuzes keuzes keuzes 🤣
Ik ben niet naar Le lac geweest en mijn kids zijn jonger, maar ik vond de Baluba van EP leuker dan die van LTF. Die van LTF is wel mooi, van hout, maar de kanonnen om balletjes te schieten zijn al jaren stuk volgens mij en er is geen ballenbak of trampoline.
Het zwembad is wel erg gaaf, de wildwaterbaan vonden we de beste tot nu toe. Veel glijbanen, wel bijna allemaal Black hole, vond ik zelf wat minder. Master blast er is wel echt heel erg leuk.
Verder grote kinderboerderij met uitgebreide ponyrit en grote speeltuin. Waterfietsen is erg mooi als je een uur neemt, een half uur is net jammer want dan moet je omdraaien voor je in het bos bent. Wel enorme afstanden en veel hoogteverschil. Wij hadden fietsen mee, maar sommige stukken zijn echt een uitdaging qua helling!