*

Offline mrs Bibi

• 5811
  • +30/-0
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het twijfeltopic
« Reactie #270 Gepost op: 9 januari 2019, 20:12:39 »
Hier ook twijfels
In februari willen we een midweek weg. Belangrijk voor ons is altijd het zwembad. We gaan met 4 kinderen in de leeftijd van 4,6,9 en 12. Dochter van 12 is geen held qua glijbanen.  Kinder zwembad zitten we dus het meeste met de jongste 2. En die vinden een glijbaan waar ze alleen vanaf kunnen erg leuk.

Word waarschijnlijk een comfort huisje en wij als volwassenen vinden het huisje belangrijk. Althans moet er een beetje comfortabel uitzien.

Met droog weer zijn we graag bij de kinderboerderij.

Twijfelen tussen 4 parken
- Eemhof
- heijderbos
- port zelande ( minste voorkeur)
- les Ardennes

Welke raden jullie aan? Hoop parken gehad maar deze parken tijdje terug voor ons...

Aangezien u het zwembad het belangrijks vind en dat het met name om de leeftijd 4 en 6 gaat. Raad ik u De Eemhof aan. Daar zijn 2 kinderbaden. 1 wat kleiner met een glijbaantje en de ander wat groter met een grotere glijbaan. Ook is de kleine tunnel glijbaan geschikt voor deze leeftijd. Tussen de 2 kinderbaden liggen een 3 tal zandbakken. Daar kunnen ze ook in spelen. Het golfslagbad heeft een een breed laag water gebied waar de kinderen ook kunnen spelen en zwemmen. Er is alleen 1 maar, en dat is dat het in een vakantie periode behoorlijk druk kan zijn. Daar ze op dit park veel dagbezoekers hebben.

Heijderbos vind ik minder aantrekkelijk voor kinderen in deze leeftijd. Het kinderbad is niet zo groot. en er is verder 1 glijbaan. De wildwaterbaan is hier behoorlijk hard.

Les Ardennes heeft een nieuw kinderbad. met een glijbaan voor echt jonge kinderen. Kijk eens in de park foto's. Ik ben daar vorig jaar geweest en heb er uitgebreid foto's van gemaakt.

Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline Cbm

• *
  • 1
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
« Reactie #271 Gepost op: 12 januari 2019, 20:26:20 »
Deze zomer willen we weer eens een weekje naar een centerparcs-park. Onze kids zijn 3 en 6 jaar en houden van water, ravotten, pony's en kinderanimatie...

We twijfelen tussen
Heijerbos
Meerdal

Welke raden jullie aan en waarom aub?

*

Offline geerinck rita

• *
  • 21
  • +0/-0
« Reactie #272 Gepost op: 13 januari 2019, 19:58:46 »
Wij willen zoals jaarlijks met ons gezin van 6 volwassenen (4 met de leeftijd van 23 tot 26 jaar)en 2 van 50 en 55 jaar een weekend naar centerparcs .
Wij nemen altijd een 6 persoons comfort cottage en hebben graag een gerenoveerde cottage in een 5 birdies park.
Wij zijn al in het meerdal,de eemhof, les ardennes en port zélande geweest.
Heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt

*

Offline maria

• **
  • 1584
  • +4/-0
« Reactie #273 Gepost op: 13 januari 2019, 21:37:51 »
Kempervennen is een aanrader voor jullie denk ik

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 698
  • +0/-0
« Reactie #274 Gepost op: 14 januari 2019, 10:36:55 »
Deze zomer willen we weer eens een weekje naar een centerparcs-park. Onze kids zijn 3 en 6 jaar en houden van water, ravotten, pony's en kinderanimatie...

We twijfelen tussen
Heijerbos
Meerdal

Welke raden jullie aan en waarom aub?

Dan zou ik voor Heijderbos gaan, jungle dome is super om in te ravotten, misschien is de jongste er nog wat klein voor maar als je erbij blijft lukt dat zeker.
Animatieteam vonden wij ook top daar.  Op Meerdal vonden wij het animatieteam het minste van alle parken waar we al waren (niet alleen wij als ouders maar ook de kids zelf).  Nu waren onze kids als wel 7 en 9 toen we Meerdal deden en dat is wat te oud voor dit park, het richt zich eerder tot kleuters.
Pony's kan ik niet over oordelen, volgens mij bieden beide parken ponyritjes aan.  Als je echt een ponycottage wil, moet je wel op Meerdal zijn, dat heeft HB niet.
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossenmeren * 4 x Kempervennen (2 x myst) * 3 x Eemhof (1 x myst) * 6 x Port Zélande * 3 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort

*

Offline Klientje

• **
  • 65
  • +0/-0
« Reactie #275 Gepost op: 16 januari 2019, 14:15:18 »
Wij willen in augustus graag een midweekje naar Center Parcs met onze 4 kinderen (ze zijn dan 8, 6, 4 en 1 jaar).
We zijn al vaak naar de Erperheide geweest en enkele keren naar het Meerdal. Huttenheugte zijn we in november nog geweest. Welk park raden jullie aan? We twijfelen tussen Hochsauerland, park Eifel of misschien toch weer Erperheide...

*

Offline Reginald40

• **
  • 267
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
  • 1999 tot 2016 medewerker van CP, nu vaste gast CP
« Reactie #276 Gepost op: 16 januari 2019, 18:23:32 »
Wij willen in augustus graag een midweekje naar Center Parcs met onze 4 kinderen (ze zijn dan 8, 6, 4 en 1 jaar).
We zijn al vaak naar de Erperheide geweest en enkele keren naar het Meerdal. Huttenheugte zijn we in november nog geweest. Welk park raden jullie aan? We twijfelen tussen Hochsauerland, park Eifel of misschien toch weer Erperheide...

Waarom proberen jullie niet Het Heijderbos of De Kempervennen? Deze beide parken zijn echt top parken voor de kinderen, op Het Heijderbos heeft heel vette ruige wildwaterbaan en mooie Jungle Dome. Op De Kempervennen is zwembad erg goed.
Beide parken heeft goede restaurants en heeft veel activiteiten.
1x VB 1x HB 1x PZ 1x KV 4x EH 3x LB 1X BSH 1x LF 1x EF 1x BH

*

Offline Ardy

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reactie #277 Gepost op: 27 januari 2019, 09:29:49 »
Hier even de vraag want had volgens mij in t verkeerde topic gepost  :'(

We willen in juli naar Center Parcs in Duitsland.
We twijfelen tussen Bostalsee en Hochsauerland.
Gaat om 2 volwassenen, een dochter die dan 10 is en een zoon die dan 4 5 is.

Bostalsee of Hochsauerland, grote twijfel.

Beide kinderen zijn dol op water en dus ook glijbanen. Aquamundo (AM) mag dus echt iets leuks bieden.

Bostalsee: Ik hoor goede verhalen over de cottages en AM, maar dat je wel erg moet letten op de zone ivm hoogteverschil dus klimmen en wellicht zelfs lastig om met een bal te spelen.

Hochsauerland schijnt ook erg populair te zijn, dichterbij, iets goedkoper, vlakker en ook veel te bieden maar wel ouder en toe aan vernieuwing.... of is dat al verbeterd?
Heeft Hochsauerland ook een geweldige AM met water playhouses en geschikte glijbanen?

De jongste wil net als zijn grote zus ook van de grote glijbanen af dus ze moeten niet TE wild zijn.

Voor beide locaties neem ik aan dat er in de omgeving ook genoeg te zien is naast wandelen.

Tip?

*

Offline Mariëtte

• 1312
  • +0/-0
« Reactie #278 Gepost op: 27 januari 2019, 12:22:24 »
Hoi Ardy,

Hier even de vraag want had volgens mij in t verkeerde topic gepost  :'(

Ik zag het, ik heb de vraag in het verkeerde topic verwijderd.

De Aqua Mundo van Park Bostalsee heeft 3 hele leuke glijbanen, de Black Hole, een donkere glijbaan,
de Aqua Racer is een super snelle bandenglijbaan en dan is er nog de Lightning Splash, de langste
bandenglijbaan van heel Center Parcs (142 meter).

Het klopt dat je bij Park Bostalsee goed moet opletten welke cottage je boekt. Er zijn zones waar je
inderdaad flink moet klimmen, maar met een bal spelen is altijd wel te doen. Ook zijn er verschillende
speeltuintjes.

De Aqua Mundo van Park Hochsauerland krijgt er in april een nieuwe glijbaan bij. Ze zijn op het park
volop aan het vernieuwen. Er komt een hele nieuwe kinderboerderij die in maart open zal gaan. Verder
zijn er diversen restaurants in de Market Dome vernieuwd en zijn ze bezig met het renoveren van de
cottages. Wat ook leuk is om te doen vlakbij het park is Aventura Der Spielberg, dat is een heel groot
klimparcours voor kinderen.

*

Offline maria

• **
  • 1584
  • +4/-0
« Reactie #279 Gepost op: 27 januari 2019, 16:47:03 »
Bostalsee is echt een aanrader. Prachtig zwembad met 2 waterplayhouses en 5 hele leuke glijbanen en een prachtig buitenbad. De huisjes zijn mooi en modern en als je kiest voor zone 4 of 5 hoef je niet te klimmen en ben je zo bij het centrum. Er is een mooie kinderboerderij en een strandje met speeltuin waar je kunt zwemmen in het meer en kunt spelen met de bal. Om het meer kun je fietsen en halverwege ligt een mooie buitenspeeltuin en een binnenspeeltuin tegen betaling. De omgeving is prachtig en op het park zijn verschillende buitenspeeltuinen.
Hochsauerland is ook prachtig maar het zwembad is minder uitgebreid dan van Bostalsee. De huisjes zijn wel echt oud of u moet tegen die tijd een gerenoveerde cottage kunnen boeken maar ook daar moet je kijken waar je zit want sommige cottages liggen vlakbij de nieuwe grote speeltuin bovenaan het park en dan us het ook een flinke klim naar het centrum beneden. Succes met uw keuze.

*

Offline bloem94

• *
  • 17
  • +0/-0
« Reactie #280 Gepost op: 28 januari 2019, 09:31:11 »
Goedemorgen,

Wij willen in september met onze dochter (dan 14 maanden) een midweek na centerparcs.

Welk park raden jullie aan met een kleintje qua zwembad?

Wij twijfelen tussen de meerdal huttenheugte en erperheide.

Alvast bedankt.

Groeten

*

Offline Timberg

• **
  • 115
  • +0/-0
« Reactie #281 Gepost op: 28 januari 2019, 09:43:01 »
Hoi bloem94,

Beide parken hebben een prachtig zwembad met mooie kinderbaden. Best een lastige keuze, want beide AM's hebben hun eigen voor- en nadelen. Het kindergedeelte van Huttenheugte is het grootst, prachtig aangekleed en is lekker licht. Op Erperheide ligt het kinderbad wat meer in een donkere hoek, maar heb je wel weer een zandbak. Aangezien jullie dochter 14 maanden is, heeft ze misschien nog niet zo veel aan die dingen. Voordeel van Erperheide is weer dat er een groot en warm bubbelbad buiten is, dat vinden kinderen ook heerlijk. Succes met je keuze!

*

Offline bloem94

• *
  • 17
  • +0/-0
« Reactie #282 Gepost op: 28 januari 2019, 15:17:32 »
Bedankt voor je reactie! Erg lastig om te kiezen. Waar denk je dat ze met 14 maanden het meest aan hebben? Sorry heb geen ervaring er mee. Haha 

*

Offline maria

• **
  • 1584
  • +4/-0
« Reactie #283 Gepost op: 28 januari 2019, 15:33:58 »
Met een kindje van 14 maanden zou mijn keuze vallen op de Erperheide

*

Offline bloem94

• *
  • 17
  • +0/-0
« Reactie #284 Gepost op: 28 januari 2019, 15:38:27 »
Bedankt voor je bericht! Ik laat je nog weten wat het geworden is.
Zijn de 4 persoons premium huisjes netjes?

*

Offline maria

• **
  • 1584
  • +4/-0
« Reactie #285 Gepost op: 28 januari 2019, 16:00:28 »
De huisjes op Erperheide zijn wat gedateerd maar verder gewoon netjes.

*

Offline Karelboy

• *
  • 3
  • +0/-0
Re: [Ervaringen & Vragen] Erperheide (Deel 8)
« Reactie #286 Gepost op: 17 februari 2019, 13:06:39 »
hallo allemaal, ben nieuw hier.

op dit moment twijfel ik enorm tussen Erperheide of Les Ardennes.
welke van de 2 raden jullie aan? Optie is 2 persoons comfort app. met stoombad of sauna,
of 2 persoons prem. Les Ardennes

« Laatst bewerkt op: 7 maart 2019, 16:57:45 door loulou »

*

Offline Mariëtte

• 1312
  • +0/-0
« Reactie #287 Gepost op: 17 februari 2019, 14:07:09 »
Hoi Karelboy,

Ik heb in een 2 persoons premium cottage  op Les Ardennes gezeten en ook in 2 persoons
appartement met Turks Stoombad (nr.432) op Erperheide.

De 2 persoons premium op Les Ardennes is helemaal vernieuwd en ik heb er goede ervaringen
mee. De vernieuwde Market Dome en de Aqua Mundo zijn niet echt te vergelijken met die van
Erperheide. De Market Dome is niet gelijkvloers en heeft een lift. De Aqua Mundo voldeed voor
mij goed, maar de Aqua Mundo van Erperheide is wel een stuk groter/mooier. Het nieuwe
kindergedeelte in de Aqua Mundo van Les Ardennes is echt schitterend. Verder is de omgeving
prachtig. Hou er wel rekening mee dat het park heel heuvelachtig (steil) is en de meeste cottages
zijn alleen te bereiken via trappetjes.

De appartementen op Erpeheide zijn niet vernieuwd en wat gedateerd. Het appartement met
Turks Stoombad én een bubbelbad is super, met ook een eettafeltje ipv. een eetbarretje, die
in de meeste andere appartementen zit. Ook is er een kleine afwasmachine aanwezig. De Aqua
Mundo van Erperheide vind ik persoonlijk één van de mooiste van alle Center Parcs parken en de
Market Dome is heel sfeervol maar niet erg groot.

Ik zou beide parken aanraden, met als voorkeur Erperheide.

Succes met het maken van een keuze!

Laat je nog even weten welk park het geworden is?

« Laatst bewerkt op: 17 februari 2019, 17:19:26 door Mariëtte »

*

Offline Karelboy

• *
  • 3
  • +0/-0
« Reactie #288 Gepost op: 21 februari 2019, 22:35:18 »
Hoi Karelboy,

Ik heb in een 2 persoons premium cottage  op Les Ardennes gezeten en ook in 2 persoons
appartement met Turks Stoombad (nr.432) op Erperheide.

De 2 persoons premium op Les Ardennes is helemaal vernieuwd en ik heb er goede ervaringen
mee. De vernieuwde Market Dome en de Aqua Mundo zijn niet echt te vergelijken met die van
Erperheide. De Market Dome is niet gelijkvloers en heeft een lift. De Aqua Mundo voldeed voor
mij goed, maar de Aqua Mundo van Erperheide is wel een stuk groter/mooier. Het nieuwe
kindergedeelte in de Aqua Mundo van Les Ardennes is echt schitterend. Verder is de omgeving
prachtig. Hou er wel rekening mee dat het park heel heuvelachtig (steil) is en de meeste cottages
zijn alleen te bereiken via trappetjes.

De appartementen op Erpeheide zijn niet vernieuwd en wat gedateerd. Het appartement met
Turks Stoombad én een bubbelbad is super, met ook een eettafeltje ipv. een eetbarretje, die
in de meeste andere appartementen zit. Ook is er een kleine afwasmachine aanwezig. De Aqua
Mundo van Erperheide vind ik persoonlijk één van de mooiste van alle Center Parcs parken en de
Market Dome is heel sfeervol maar niet erg groot.

Ik zou beide parken aanraden, met als voorkeur Erperheide.

Succes met het maken van een keuze!

Laat je nog even weten welk park het geworden is?

Mariëtte,

Het is Erperheide geworden turkse stoombad:D voor een week met een prijs van €240 euro, niet slecht voor 1 persoon :D
Les Ardennes staat zeker op m'n lijstje en dat wellicht keer in de winter

karelboy
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2019, 16:59:55 door loulou »

*

Offline Mariëtte

• 1312
  • +0/-0
« Reactie #289 Gepost op: 22 februari 2019, 17:23:25 »
Hoi Karelboy,

Leuk! Uit ervaring weet ik dat dit een fijn appartement is met net
even een paar extra's die de reguliere appartementen niet hebben 8).

Mocht je zin/tijd hebben dan horen we graag jouw ervaringen.

Een heel fijn verblijf toegewenst!

*

Offline Parob

• **
  • 33
  • +0/-0
« Reactie #290 Gepost op: 5 maart 2019, 10:43:04 »
Wij twijfelen tussen Meerdal en het Heijderbos, in eerste instantie ook Kempervennen, maar die heeft geen binnenspeelgebeuren zoals Baluba of wel?
Wat wij belangrijk vinden zijn een mooi zwembad, een Market Dome waar wat te doen is, dingen voor de kinderen ( in de leeftijd van 3 en 7 jaar). Die "wannabee" dingen maken we geen gebruik van. We willen over een paar weken gaan, dus het varen met de bootjes kan dan nog niet of wel?

Wat me opvalt is dat er nogal een prijsverschil tussen de huisjes zitten op beide parken voor comfort?
Vip was al uitverkocht.
Wat is het verschil tussen comfort en premium? Behalve de opgemaakte bedden?
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2019, 17:03:42 door loulou »
Kempervennen, Eemhof, Meerdal, Heijderbos, Huttenheugte, Erperheide, Bispinger heide, Landal Vennebos, Landal Lommerbergen

*

Offline Chatzmann

• *
  • 21
  • +0/-0
« Reactie #291 Gepost op: 5 maart 2019, 13:13:35 »
Ik vind voor wat jongere kinderen Het Meerdal heel leuk. Gemiddeld gezien is het park wat ouder en dat merk je vooral aan de huisjes. De comforts daar zijn iets minder mooi opgeknapt jaren geleden dan het Heijderbos. Het zwembad van Het Meerdal is ook iets geschikter vind ik. Met name de wildwaterbaan is in Het Meerdal rustiger, zodat jongere kinderen er eerder alleen af kunnen. De Baluba van het Meerdal zit aan de marketdome vast en is groot opgezet, dat mist het Heijderbos en de Jungledome daar ligt toch wel een aantal minuten lopen van het centrum.

Ten aanzien van je vraag Premium of Comfort. Een premium is doorgaans wat luxer uitgevoerd, zeker op het Meerdal zie je dat verschil. Er is een Dolce Gusto koffieapparaat, een tweede TV in de slaapkamer. Voor de rest weinig verschil op de opgemaakte bedden na.

Succes met je keuze!
8xEH - 6xHB - 3xKV - 12xMD - 3xHH - 2xLH - 2xZV - 3xBH - 3xSL - 2xHE - 1xBT - 1xVM - 4xEP

*

Offline Parob

• **
  • 33
  • +0/-0
« Reactie #292 Gepost op: 5 maart 2019, 14:29:23 »
Dankjewel voor de tip! We gaan voor Meerdal dan. Een premium huisje is €90 duurder dan een comfort, dus we gaan maar voor een comfort. Hopelijk krijgen we er geen spijt van. Ze liggen wel dichterbij de Market Dome zag ik.
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2019, 17:04:24 door loulou »
Kempervennen, Eemhof, Meerdal, Heijderbos, Huttenheugte, Erperheide, Bispinger heide, Landal Vennebos, Landal Lommerbergen

*

Offline Ydec

• *
  • 17
  • +0/-0
« Reactie #293 Gepost op: 5 maart 2019, 15:00:07 »
Is er een Baluba in Het Meerdal? Waar dan?
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2019, 17:04:39 door loulou »

*

Offline Parob

• **
  • 33
  • +0/-0
« Reactie #294 Gepost op: 5 maart 2019, 15:02:22 »
Ja er is een Baluba op Meerdal.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 387
  • +0/-0
« Reactie #295 Gepost op: 5 maart 2019, 17:51:32 »
Een premium heeft een vaatwasser. Een comfort niet.
Voor mij een belangrijk verschil.

Nou heb ik een hekel aan douchen in bad. En dan helemaal een douchegordijn. Premiums hebben vaak wel douchen in bad, maar ipv een (vies?) gordijn zit daar vaak een glazen wandje op de bandrand.

Ik zou die €90,- meer betalen. €35,-  beddengoed voor een 4P dan blijft er maar een meerprijs over van €55,-.
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2019, 17:05:44 door loulou »

*

Offline JokeV

• **
  • 192
  • +0/-0
« Reactie #296 Gepost op: 5 maart 2019, 22:15:29 »
Is er een Baluba in Het Meerdal? Waar dat?

Het is geen Baluba zoals je op bvb Erperheide ook hebt. Op meerdal is het meer een groot klauterparcour in de Market Dome.
1 x Meerdal, veel Erperheide :-) en 1 x Vossemeren

*

Offline Ydec

• *
  • 17
  • +0/-0
« Reactie #297 Gepost op: 6 maart 2019, 08:24:29 »
Het is geen Baluba zoals je op bvb Erperheide ook hebt. Op meerdal is het meer een groot klauterparcour in de Market Dome.
Aha, vandaar mijn verwarring ;D

*

Offline mortagne

• **
  • 170
  • +0/-0
« Reactie #298 Gepost op: 6 maart 2019, 16:56:29 »
Wij zouden in de Belgische herfstvakantie naar centerparcs willen voor een midweek.  Meestal gaan we naar het meerdal, maar mijn dochter van 15 wil nu eens iets anders.  Wij twijfelen tussen het heijderbos en de kempervennen.  Ik heb zo mijn twijfels bij het zwembad van het heijderbos.  Welk park zouden jullie kiezen?

*

Offline B767-300ER

• **
  • 387
  • +0/-0
« Reactie #299 Gepost op: 6 maart 2019, 17:29:50 »
Vind Aqua Mundo Heijderbos juist fijner dan de Kempervennen.

De wildwaterbaan van het HB is nog steeds de beste van allemaal voor de jeugd van de leeftijdscategorie van jouw dochter.