*

Offline Natas79

• *
  • 14
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
Re: [Ervaringen & Vragen] Park Hochsauerland (Deel 3)
« Reactie #180 Gepost op: 29 juli 2019, 06:19:27 »
Bedankt!
Ga ik kijken voor zone 1

*

Offline Natas79

• *
  • 14
  • +0/-0
« Reactie #181 Gepost op: 29 juli 2019, 11:08:46 »
Waar zit de kinderboerderij deze staat nog niet op de kaart

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #182 Gepost op: 29 juli 2019, 16:50:55 »
De nieuwe kinderboerderij is op de plek gekomen waar eerst de tubing baan zat.
Volgens mij zat die baan vlakbij de Market Dome.

*

Offline Tom...

• **
  • 908
  • +2/-0
  • Geslacht: Man
« Reactie #183 Gepost op: 29 juli 2019, 18:33:16 »
De nieuwe kinderboerderij is op de plek gekomen waar eerst de tubing baan zat.
Volgens mij zat die baan vlakbij de Market Dome.

Oh wat fijn, dat ze die weggehaald hebben. Die lag er ook al jaren niks te doen. Die lag toch vlak bij de ingang van het park en de Market Dome? Lekker centraal ligt de kinderboerderij dan nu.
-

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #184 Gepost op: 29 juli 2019, 20:35:40 »
Die lag toch vlak bij de ingang van het park en de Market Dome?

Ja, dat klopt Tom.

*

Offline lot

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #185 Gepost op: 31 juli 2019, 11:12:49 »
Eindelijk eens tijd om een verslag te maken van onze week in Hochsauerland (8/07 tot 15/07):

Aankomst:
We waren goed op tijd vertrokken waardoor we om 12u (na een dikke vier uur rijden) reeds op het park waren. Eerst gaan eten in het market café. (Hier missen onze kinderen de kaart van Erperheide en PZ. Vooral de zoon miste het broodje aap en de dochter de tosti ham en kaas). Voor ons was het een welgekomen afwisseling.
Na het eten dan de sleutel van de cottage (niet vernieuwde kindercottage - 226) gaan halen en daarna door naar onze cottage. Er stond op het park een bestelwagentje in de weg van de pijltjes waardoor we de afslag naar onze cottage gemist hebben. Dan maar een klein stukje de omgekeerde richting in de straat gereden of we moesten het park helemaal rond gaan. (En we waren niet alleen). De kuisploeg was nog bezig en verontschuldigde zich meteen. Aangezien ik het liefst een propere cottage heb, hebben we ze laten kuisen en zijn eerst nog naar de speeltuin geweest met de kinderen. Een half uurtje later konden we dan in onze cottage.
De cottage was inderdaad proper (geen opmerkingen), maar wel gedateerd (dat wisten we op voorhand). De kinderen vonden de kinderkamer zeer leuk (was al vlug ruzie over wie er bovenaan mocht slapen) en ook het speelgoed werd goed gekeurd.

Aqua mundo
Deze vind ik hier geweldig. We waren al eens geweest (een aantal jaren terug) en ik hou van de aqua mundo hier. Met de vernieuwde kleedhokjes (met de bandjes, hallo andere parken, start ook maar met deze bandjes!), heel proper, keuze genoeg, meer dan genoeg grote hokjes. Het zwembad voelde zelden druk aan. (Wij gaan elke dag zwemmen in de voormiddag, het eerste half uur, was het zelfs altijd zeer rustig. Maar ook op andere momenten nooit het gevoel gehad om als haringen in een ton te zitten.)
Het kinderbad, de glijbanen en het buitenbad werden door onze kinderen goed gesmaakt (6j en 3j). Het speeltuig vinden ze minder leuk, ze hebben het echt niet voor de vallende ton. (Wel om op afstand naar te kijken, maar niet om in te lopen). Ik kan niet tellen hoeveel keer we alle glijbanen gedaan hebben. De jongste vond vooral de grootste glijbaan in het donker en met de lichtjes het leukste.
Ik vond ook de temperatuur geweldig. Ik heb nogal graag warm water om te zwemmen. En hier heb ik geen enkele keer kou gehad. (Dat wil zeggen dat het water heel warm is).

Winkels
Het aanbod in het winkeltje was eerder beperkt (waardoor we ook buiten het park zijn gaan winkelen, vooral vlees was voor ons te beperkt). De prijzen zijn duurder dan buiten het park, maar  dat weet je op voorhand. De speelgoed winkel kon dan weer de kinderen bekoren.

Buffet
Zeer tevreden van. We hebben het Italiaans en het Duitse buffet gedaan. Kinderen hebben goed gegeten en zich daarna vermaakt op het speeltoestel. (En wij zaten dichtbij zodat wij rustig verder konden eten). Handig ook dat drank reeds inbegrepen is in de prijs.
Andere restaurants hebben we niet gedaan deze keer. We hebben verschillende keren in de cottage gegeten.

De kinderboerderij viel in de smaak. (Dochter zou daar kunnen blijven wonen denk ik), de avonturenberg was nog niet echt iets voor onze kinderen. (Het nieuwe stuk ziet er wel super uit, dus zoon heeft al gezegd dat we zeker nog eens terug komen. En dan wil hij ook in een nieuw kinderhuisje met zo een speelhuisje buiten.)

Een zeer fijne week gehad. Volgende cp vakantie is Les Ardennes (in de herfst, derde keer in dit park, tweede keer als cp.)

*

Offline lorenzo34

• **
  • 66
  • +2/-0
« Reactie #186 Gepost op: 31 juli 2019, 21:02:59 »
Leuk verslag. Is 226 de grotere versie van dit type met 2 badkamers?

*

Offline petrak

• *
  • 7
  • +0/-0
« Reactie #187 Gepost op: 1 augustus 2019, 12:36:08 »
We zitten nu op Hochsauerland, en een vernieuwde 6-persoons premium cottage.
Op de plattegrond in de app en op centerparcs website staat nog de oude versie. We hebben wel een nieuwe versie op papier gekregen bij aankomst, ook staat daar de kinderboerderij op (en de vernieuwde cottages). Ik heb hier een foto van gemaakt die ik hierbij zal plaatsen.

*

Offline Pollewop

• **
  • 27
  • +0/-0
« Reactie #188 Gepost op: 2 augustus 2019, 15:58:53 »
Wij zaten in de vernieuwde kindercottage 615,  voor 6 personen.  Erg leuk ingericht,  hier en daar nog wel stoffig maar dat is vaak.
Minpuntjes vind ik dat de stopcontacten niet beveiligd zijn voor de kleine kindervingers en dat er alleen bovenaan de trap een traphekje is en onderaan niet...ze kunnen nog steeds omhoog en dus vallen.
Verder heerlijk ruim.

*

Offline Rob

• **
  • 205
  • +0/-0
« Reactie #189 Gepost op: 4 augustus 2019, 01:34:43 »
Wij zijn ook onlangs geweest, de vierde keer alweer. Eigenlijk niet veel toe te voegen aan wat er al gezegd is. Mijn dochter vond het wel jammer dat er geen show meer was op dit park. En voor degene die net als ons buiten het park inkopen doen, er is in het dorp nu ook een Netto te vinden.

Top park top omgeving en als je naar een rodelbaan wilt is de berg rodelbaan een aanrader.

https://www.erlebnisberg-sternrodt.de/

*

Offline lot

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #190 Gepost op: 4 augustus 2019, 15:07:43 »
Leuk verslag. Is 226 de grotere versie van dit type met 2 badkamers?

Ja, we hadden twee badkamers. Wij vonden het een erg ruim huisje.

*

Offline Marielle77@

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reactie #191 Gepost op: 27 augustus 2019, 22:25:06 »
Wij gaan eind september naar Hoch Sauerland. Het liefst zou ik dit met onze electrische auto willen doen. Weet iemand of er ook laadpalen zijn? Ik kan dit nergens terugvinden.

*

Offline Mariëtte

• **
  • 1465
  • +0/-0
« Reactie #192 Gepost op: 31 augustus 2019, 15:23:55 »
Hoi Marielle77@,

Ik heb dit even nagevraagd aan Park Hochsauerland en dit is het antwoord wat ik van hun kreeg:

Hallo, ja, dafür haben wir die Möglichkeit, direkt an der Parkrezeption. Gruß aus dem Park.

*

Offline mrs Bibi

• 6068
  • +30/-0
« Reactie #193 Gepost op: 11 september 2019, 13:56:58 »
Heeft iemand enige informatie over de cottage's 684 t/m 688 ?
En ik zag dat er een skilift of iets dergelijks aan het park zit. Kan iemand mij vertellen wat dit precies is?
En waar kan je in de buurt skiën, snowboarden en sleeën? Mits er sneeuw ligt of zijn er kanonnen?
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline john van kleef

• *
  • 5
  • +0/-0
« Reactie #194 Gepost op: 20 september 2019, 17:09:12 »
Discotheek Fox bestaat die nog?

En heeft Duitsland andere stopcontacten dan Nederland?
Kan me herinneren dat geaarde stekkers wat problemen gaven ca 10 jaar geleden.

*

Offline Rob

• **
  • 205
  • +0/-0
« Reactie #195 Gepost op: 21 september 2019, 00:06:10 »
Denk dat je in de war bent met Belgiė. Daar hebben ze een extra pen voor de aarde.

*

Offline Jose13

• **
  • 32
  • +0/-0
« Reactie #196 Gepost op: 28 september 2019, 15:27:03 »
Wij zaten in de vernieuwde kindercottage 615,  voor 6 personen.  Erg leuk ingericht,  hier en daar nog wel stoffig maar dat is vaak.
Minpuntjes vind ik dat de stopcontacten niet beveiligd zijn voor de kleine kindervingers en dat er alleen bovenaan de trap een traphekje is en onderaan niet...ze kunnen nog steeds omhoog en dus vallen.
Verder heerlijk ruim.

Hoe vond je de ligging van het huisje? Last van geluid van zwembad of marketdome? Veel zon of weinig in de tuin?

*

Offline markieanta

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #197 Gepost op: 29 september 2019, 21:17:44 »
Ik zit eraan te denken om in de tweede week van december naar dit park te gaan in een vip huisje met ons drietjes. Het is op dat moment namelijk verschrikkelijk goedkoop en ik weet eigenlijk niet waarom, maar dat past mij wel. Is dit park een aanrader en zijn er veel dingen in de buurt te doen?

*

Offline mrs Bibi

• 6068
  • +30/-0
« Reactie #198 Gepost op: 29 september 2019, 21:22:54 »
Ik zit eraan te denken om in de tweede week van december naar dit park te gaan in een vip huisje met ons drietjes. Het is op dat moment namelijk verschrikkelijk goedkoop en ik weet eigenlijk niet waarom, maar dat past mij wel. Is dit park een aanrader en zijn er veel dingen in de buurt te doen?

Ik heb dit park ook geboekt voor volgend jaar pas dan. Ben er ook nog niet eerder geweest. Maar de omgeving ken ik wel. Zijn er in de januari maand geweest. Er is veel in de omgeving te doen en te zien. Winterberg leuk dorp in kerst/wintersfeer. Willingen is leuk en het dorp Medenbach kan je lopen naar toe in ongeveer 12 minuten. De kans dat er sneeuw ligt is aanwezig in december. Wij hadden in januari veel sneeuw. Dan kan je skiën en Sleen enz. In de buurt zijn ook kerstmarkten.
Groetjes, Bibi

*

Offline ..::Jacob::..

• **
  • 90
  • +0/-0
« Reactie #199 Gepost op: 30 september 2019, 15:39:56 »
keer of 5 bezocht ik vind het een uitstekend park.
Thuis ff je huiswerk doen wat er zoal in de buurt is.
Grand Wok in Korbach is een aanrader, reeds meermaals bezocht.
H.Bos,Meerd,Huttenh,Kemper,L.Peel,PZee,Bisp,PHoch,PEifel,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 HH en Eifel

*

Offline Jose13

• **
  • 32
  • +0/-0
« Reactie #200 Gepost op: 30 september 2019, 22:56:00 »
Fort Fun is redelijk in de buurt en een erg leuk attractie parc

*

Offline markieanta

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #201 Gepost op: 4 oktober 2019, 16:07:56 »
Hoeveel hoogte verschil zit er eigenlijk in het park, is het net zo erg als Bostalsee of is dit park wel op een normale manier te lopen zoals de Ardennen ofzo.

*

Offline karel49

• *
  • 16
  • +0/-0
« Reactie #202 Gepost op: 4 oktober 2019, 17:25:08 »
het is goed te doen. eigenlijk maar 1 stuk wat ongeveer 30 meter is. Bostalsee is 10 maal erger

*

Offline cp-vippie

• **
  • 432
  • +1/-0
  • Sporthuis centrum voor alle zekerheid!!
« Reactie #203 Gepost op: 4 oktober 2019, 22:38:41 »
Mijn ouders zijn ook jaren geleden op hochsauerland geweest en waren erg tevreden. Vooral over de vriendelijkheid van de park medewerkers. Hoop dat dit nog steeds zo is :)

*

Offline mrs Bibi

• 6068
  • +30/-0
« Reactie #204 Gepost op: 7 oktober 2019, 11:47:46 »
Gaat er iemand dit jaar nog naar Park Hochsauerland?
Groetjes, Bibi

*

Offline erik

• **
  • 43
  • +0/-0
« Reactie #205 Gepost op: 7 oktober 2019, 21:25:53 »
Ja, wij gaan maandag over een week die kant op.
Ben erg benieuwd,zijn er lang niet geweest.

*

Offline mrs Bibi

• 6068
  • +30/-0
« Reactie #206 Gepost op: 8 oktober 2019, 15:21:30 »
Ja, wij gaan maandag over een week die kant op.
Ben erg benieuwd,zijn er lang niet geweest.

Leuk, ik ben ook heel benieuwd. Zijn er nog nooit geweest maar hebben geboekt voor volgend jaar. Mag ik zo vrij zijn om te vragen als je tijd heb foto's te maken van de 684 ? Het achter uitzicht vooral.
Groetjes, Bibi

*

Offline ..::Jacob::..

• **
  • 90
  • +0/-0
« Reactie #207 Gepost op: 8 oktober 2019, 19:30:12 »
Uitzicht aan de achterkant is niet zo geweldig.
Je kijkt uit op een stuk grasland en daar achter, wat verder weg een boerderij en boomtoppen in de verte.
H.Bos,Meerd,Huttenh,Kemper,L.Peel,PZee,Bisp,PHoch,PEifel,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 HH en Eifel

*

Offline mrs Bibi

• 6068
  • +30/-0
« Reactie #208 Gepost op: 8 oktober 2019, 21:09:28 »
..::Jacob::..  , dat klinkt als een vrij uitzicht. Lijkt mij wel leuk dat je van je af kan kijken.
Heb je ervaring met die cottage, en misschien een foto er van?
Groetjes, Bibi

*

Offline erik

• **
  • 43
  • +0/-0
« Reactie #209 Gepost op: 8 oktober 2019, 21:21:17 »
Leuk, ik ben ook heel benieuwd. Zijn er nog nooit geweest maar hebben geboekt voor volgend jaar. Mag ik zo vrij zijn om te vragen als je tijd heb foto's te maken van de 684 ? Het achter uitzicht vooral.

Ik wil best proberen foto's te maken, of heeft Jacob je al voldoende geholpen?