*

Offline Paul

• *
  • 3
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
Re: Mystery-boeking bij Center Parcs (Deel 12)
« Reactie #210 Gepost op: 18 september 2019, 21:40:06 »
nee ik bedoel als ik de boeking via bungalows.nl doe, de mistery centerparcs. komt dat dan in de app te staan?

*

B767-300ER

« Reactie #211 Gepost op: 18 september 2019, 21:48:09 »
Je moet een cp account hebben omdat in de app te kunnen zien met mistery. Dat Cp account moet een mailadres hebben dat hetzelfde is waarmee je de boeking op easybungalows hebt gemaakt. Met dat CP account kan je inloggen in de app.

*

Offline Markboer10

• **
  • 69
  • +0/-0
« Reactie #212 Gepost op: 28 september 2019, 12:29:14 »
https://www.centerparcs.nl/nl-nl/blog/news/center-parcs-vernieuwt-7-parken

Het is een artikel van januari maar lijkt bewerkt te zijn.

Als je het hebt over unieke belevingen, dan denk je meteen aan de Aqua Mundo. Iedereen is dol op ons subtropische zwemparadijs! Maar het kan nóg leuker! In De Huttenheugte, Het Heijderbos, De Kempervennen, Erperheide (B) en Bispinger Heide (D) zoef je straks van de meest spectaculaire glijbanen van Europa. Langer en leuker dan je bedenken kunt. (Neem de doorzichtige tunnelglijbaan in De Vossemeren als voorbeeld!). De bestaande glijbanen worden omgetoverd tot interactieve glijbanen met licht en geluid.

Als ik het zo lees komen er op 5 parken sowieso 1 of meer glijbanen bij. En de huidige worden interactief. Ben dan wel benieuwd hoe en waar ze dat doen bij de Aqua mundos
Mark Boer
1x meerdal

*

Offline el salvador

• *
  • 2
  • +0/-0
« Reactie #213 Gepost op: 4 oktober 2019, 18:44:29 »
Hallo CP Liefhebbers,

Ik wil graag een midweek met kerst gaan boeken, maar zie die er helaas (nog?) niet bij staan. Je kunt inmiddels wel tot maart boeken in geval van een 2 persoons cottage. Echter niet in de kerstperiode. Weet iemand of dit nog beschikbaar gaat komen dit jaar? Of hoe dit in vorige jaren is gegaan qua beschikbaarheid en vanaf wanneer boekbaar?

Ik heb al een beetje zitten spitten in het archief, maar kom er niet helemaal uit.

Bedankt alvast  :D

*

Offline loulou

• 545
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
  • Altijd tekort aan vitamine CP
    • facebook
« Reactie #214 Gepost op: 7 oktober 2019, 09:00:15 »
Hallo CP Liefhebbers,

Ik wil graag een midweek met kerst gaan boeken, maar zie die er helaas (nog?) niet bij staan. Je kunt inmiddels wel tot maart boeken in geval van een 2 persoons cottage. Echter niet in de kerstperiode. Weet iemand of dit nog beschikbaar gaat komen dit jaar? Of hoe dit in vorige jaren is gegaan qua beschikbaarheid en vanaf wanneer boekbaar?

Ik heb al een beetje zitten spitten in het archief, maar kom er niet helemaal uit.

Bedankt alvast  :D

Hi El Salvador,

Welk park wil je naartoe, hoeveel personen, type cottage en van wanneer tot wanneer? Dan kijk ik even voor je of ik wat kan vinden :)

Groet,

Marlou
Groetjes,
Loulou

*

Offline el salvador

• *
  • 2
  • +0/-0
« Reactie #215 Gepost op: 7 oktober 2019, 10:30:03 »
Hi Marlou,

ik zoek iets voor 2 personen van 30 dec tot 3 januari. Qua park zou voorkeur uitgaan naar HH, EH, HB, KV, MD, EP, VM. Liefst een cottage of appartement. Hotelkamers liever niet, is bij HB beetje tegengevallen.

Ben benieuwd!

*

Offline loulou

• 545
  • +0/-0
    • facebook
« Reactie #216 Gepost op: 7 oktober 2019, 12:12:54 »
Hi Marlou,

ik zoek iets voor 2 personen van 30 dec tot 3 januari. Qua park zou voorkeur uitgaan naar HH, EH, HB, KV, MD, EP, VM. Liefst een cottage of appartement. Hotelkamers liever niet, is bij HB beetje tegengevallen.

Ben benieuwd!

Hi El Salvador,

Dank je wel, ik ga er mee aan de slag en streef ernaar je zo snel mogelijk antwoord te geven.

Groetjes,

Marlou
Groetjes,
Loulou

*

Offline Blanco

• **
  • 177
  • +0/-0
« Reactie #217 Gepost op: 14 oktober 2019, 16:51:20 »
Zijn er nog meer mensen die een mysterie hebben geboekt voor volgende week? Het is zo rustig hier, lijkt of de animo een beetje is afgenomen?
Ik ben erg nieuwsgierig, normale boekingen voor 6 personen zijn bijna niet meer mogelijk...
4x Heijderbos, 3x Meerdal,2x port Zelande, Limburgse Peel 2x Huttenheugte,Erperheide, 7x Kempervennen, 3x Vossemeren, 2x Eemhof

*

Offline rokoe

• *
  • 7
  • +0/-0
« Reactie #218 Gepost op: 16 oktober 2019, 20:49:27 »
Wij gaan maandag naar de Erperheide. Zin in! De derde keer op rij een mystery naar de Erperheide overigens.

*

Offline Blanco

• **
  • 177
  • +0/-0
« Reactie #219 Gepost op: 16 oktober 2019, 21:35:12 »
Leuk Erperheide! Wij mogen naar de Vossemeren, ook erg blij mee!
Wij hadden vorig jaar de Eemhof een paar keer, is vlak bij huis, maar ook leuk.
4x Heijderbos, 3x Meerdal,2x port Zelande, Limburgse Peel 2x Huttenheugte,Erperheide, 7x Kempervennen, 3x Vossemeren, 2x Eemhof

*

Offline Halkes

• *
  • 2
  • +0/-0
« Reactie #220 Gepost op: 17 oktober 2019, 11:22:49 »
Beste medeforumgenoten,

Wij hebben voor het eerst een mysteriepark nl-be geboekt en gaan volgende week vrijdag. Nu zijn we natuurlijk razend benieuwd wat het gaat worden. Hoelang vantevoren kregen jullie dat te horen? We hebben al weken geleden geboekt.

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 748
  • +0/-0
« Reactie #221 Gepost op: 17 oktober 2019, 16:33:28 »
Beste medeforumgenoten,

Wij hebben voor het eerst een mysteriepark nl-be geboekt en gaan volgende week vrijdag. Nu zijn we natuurlijk razend benieuwd wat het gaat worden. Hoelang vantevoren kregen jullie dat te horen? We hebben al weken geleden geboekt.

Ten laatste 4 dagen voor aankomst weet je je bestemming, ik wist het altijd een week op voorhand.  Als je een Center Parcs account hebt, kan je het iets sneller zien dan dat je bevestiging krijgt (bij mij telkens een halve dag).  Spannend!
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 3 x Eemhof * 6 x Port Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen

*

Offline loulou

• 545
  • +0/-0
    • facebook
« Reactie #222 Gepost op: 18 oktober 2019, 20:50:03 »
Alvast een fijn verblijf voor de mensen die binnenkort weer mogen genieten! Ik ben benieuwd hoe jullie verblijf zal zijn, hou ons op de hoogte :D
Groetjes,
Loulou

*

Offline Halkes

• *
  • 2
  • +0/-0
« Reactie #223 Gepost op: 19 oktober 2019, 19:43:58 »
Je had gelijk! Vandaag kregen we te horen dat het de Vossemeren is geworden! Alleen staat er nu in de app dat er nog een bedrag openstaat :-\ Dat is hetzelfde bedrag dat wij aan bungalows.nl hebben betaald. Wordt dat later verrekend of bij aankomst?

Ten laatste 4 dagen voor aankomst weet je je bestemming, ik wist het altijd een week op voorhand.  Als je een Center Parcs account hebt, kan je het iets sneller zien dan dat je bevestiging krijgt (bij mij telkens een halve dag).  Spannend!

*

Offline cp93

• *
  • 6
  • +0/-0
  • .
« Reactie #224 Gepost op: 23 oktober 2019, 14:47:35 »
Je had gelijk! Vandaag kregen we te horen dat het de Vossemeren is geworden! Alleen staat er nu in de app dat er nog een bedrag openstaat :-\ Dat is hetzelfde bedrag dat wij aan bungalows.nl hebben betaald. Wordt dat later verrekend of bij aankomst?

Dat is een bekend probleem. Ik heb het ook tweemaal gehad. Het wordt netjes op tijd verwerkt waarna je enkele dagen van te voren alsnog gewoon digitaal kunt inchecken. Bij aankomst zul je hier geen hinder van ondervinden.
Heijderbos (12) / Meerdal (7) / Eemhof (3) / Kempervennen (2) / Hutteheugte (2) Zandvoort (2) / Port Zelande (1) / Limburgse Peel (1)

*

Offline Ton

• **
  • 38
  • +0/-0
« Reactie #225 Gepost op: 14 november 2019, 11:55:12 »
Na een negatieve ervaring een aantal jaren geleden zijn we afgehaakt en niet meer naar CP gekomen. Via een mystery waren in de kerstvakantie op de Huttenheugte beland. Het zwembad was elke dag overvol, vooral vanwege grote aantallen daggasten. Een duidelijk verouderde comfort bungalow, met keukenkastjes die niet meer dicht konden, muffe lucht in badkamer etc, hielp ook niet mee.   

De afgelopen jaren hebben we daarom vooral Landal (Coldenhove, Miggelenberg, Rabbit Hill) en Roompot (Berkenhorst) ontdekt.

Onze zoon wilde erg graag toch weer naar CP en dus gaan we het voor deze kerstvakantie toch weer een keer proberen. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen. Zijn die veranderd in de afgelopen jaren (ik zag bv dat er in ieder geval op de Huttenheugte renovaties zijn geweest)? Maakt het jullie nog uit op welk park je terecht komt en waarom? Wij zijn ook wel eens in een premium beland, hoe bijzonder is dat eigenlijk?

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 748
  • +0/-0
« Reactie #226 Gepost op: 15 november 2019, 09:39:17 »
Na een negatieve ervaring een aantal jaren geleden zijn we afgehaakt en niet meer naar CP gekomen. Via een mystery waren in de kerstvakantie op de Huttenheugte beland. Het zwembad was elke dag overvol, vooral vanwege grote aantallen daggasten. Een duidelijk verouderde comfort bungalow, met keukenkastjes die niet meer dicht konden, muffe lucht in badkamer etc, hielp ook niet mee.   

De afgelopen jaren hebben we daarom vooral Landal (Coldenhove, Miggelenberg, Rabbit Hill) en Roompot (Berkenhorst) ontdekt.

Onze zoon wilde erg graag toch weer naar CP en dus gaan we het voor deze kerstvakantie toch weer een keer proberen. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen. Zijn die veranderd in de afgelopen jaren (ik zag bv dat er in ieder geval op de Huttenheugte renovaties zijn geweest)? Maakt het jullie nog uit op welk park je terecht komt en waarom? Wij zijn ook wel eens in een premium beland, hoe bijzonder is dat eigenlijk?

Met een mystery heb je veel kans in de oudste cottages of cottages met slechtere ligging terecht te komen.  Wij hadden 2xcomfort op Kempervennen, in oude cottages ver van MD en nogal donker gelegen, 1xPremium op Eemhof, een heel mooie cottage, mooi gelegen, maar wel ver van MD.  Alledrie de keren was voor ons de prijs het belangrijkste dus maakte dit niet uit.

Op een park met vernieuwde cottages, maakt het verschil comfort - Premium niet veel uit, op de andere parken vind ik het toch een groot verschil: de oude comforts hebben geen vaatwasser.  Opgemaakte bedden zijn voor mij belangrijk op vakantie en meestal is de badkamer in Premiums mooier en moderner dan in comforts.  Verder heb je een fohn, kindermeublilair, een tweede tv op de slaapkamer en vaak een Dolce Gusto.

Welk park het leukste is, hangt wat af van de leeftijd van je zoon. Huttenheugte deden wij vorig jaar, ik vond het een ok park maar niet top, de huisjes zijn daar klein en verouderd, op dat park zou ik enkel vip nemen. Vlakbij heb je Park Sandur, vind ik persoonlijk een veel mooier en leuker park, de huisjes zijn allemaal vrijstaand, recent gerenoveerd en ruimer maar dit is een 3-birdies park met beperkt zwembad, daar moet je van houden (voordeel is dat het zwembad rustiger is dan een Aqua Mundo).

Ik zou zeggen: neem je mystery, ga dan met een "open mind" en niet teveel verwachtingen.

Kies je toch specifiek een park, hier mijn ervaringen:
5 birdies (veel kinderactiviteiten)
* Kempervennen: - oude cottages, zwembad lijkt erg op dat van Huttenheugte,
* Eemhof: wordt momenteel vernieuwd, maar vind de oude Premiums zeker ok, geen market dome (wel market square), kleine binnenspeeltuin
* Heijderbos: oude cottages, leuk zwembad, jungle dome (indoor speeltuin jungle thema)
* Vossemeren: oude cottages, leuk zwembad, Discovery Bay (indoor speeltuin pirateneiland)

4 birdies (richten zich sterk naar jongere kids 4-8 jaar maar zeker ook geschikt voor oudere kinderen)
* Port Zélande: pas vernieuwd, cottages met verdieping (niet alle cottages hebben toilet op elke verdieping), leuk zwembad, groot strand vlakbij park en klein strand op het park
* Erperheide: oude cottages, Baluba = grote binnenspeeltuin, supergezellig parkje
* Huttenheugte: ken je al
* Meerdal: oude cottages maar 6-Premiums zijn heel ruim, leuk park maar eerder voor jonge kleuters, kleine binnenspeeltuin

3 birdies (minder activiteiten, geen wildwaterbaan, rustigere parken)
* Park Zandvoort: pas vernieuwd, vlakbij strand, zwembad heeft wel een wwb
* Limbugse Peel: pas vernieuwd, vlakbij (500m) Meerdal dus mits meerprijs kan je daar een dagje gaan zwemmen
* Les Ardennes: pas vernieuwd, wel een druk zwembad door vele daggasten, top als je van de Ardennen houdt
* Park Sandur: ruime recent vernieuwde cottages, eenvoudig zwembad

Ook nog te overwegen naast CP: Sunparks De Haan, renovatie staat al ver, als je in december gaat, heb je een CP-huisje en veel CP-faciliteiten maar nog wel aan Sunparks-prijzen.
Landal Vennenbos en Lommerbergen: voormalige CP, beide parken worden momenteel vernieuwd en hebben al nieuwe bungalows in verhuur staan.

Veel succes!
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 3 x Eemhof * 6 x Port Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen

*

Offline Ton

• **
  • 38
  • +0/-0
« Reactie #227 Gepost op: 21 november 2019, 10:29:48 »
Dank voor je uitgebreide reactie! We hebben afgelopen weekend besloten om toch voor een mystery te gaan omdat het verschil met de reguliere prijzen wel erg groot is.

Heel handig die vergelijking van parken. Ik zag dat de mogelijkheid er is dat we op de Ardennen terecht komen. Ik ken dat niet en zou dit zelf geen straf vinden, wel mooi om in de winter daar te zitten. Mijn zoon heeft een voorkeur voor het Heijderbos, vanwege de wildwaterbaan. Ik kan me nog wel herinneren dat ik de Erperheide ook leuk vond, vanwege de sfeer in het zwembad vooral.

Voordat we de laatste keer dus op de Huttenheugte belandden, waren we (ook met een mystery) een paar keer achter elkaar op de Kempervennen terecht gekomen. Dat vond ik wel een prima park en de bungalows waren volgens mij beter dan in ieder geval op de Huttenheugte.

De Eemhof heb ik ook een goede indruk van, alleen in de winter is het ontbreken van een plaza wel een gemis.

Luxeniveaus doen ons weinig: een sauna gaan we nooit in, een 2e tv gebruiken we ook niet en even 2 minuten met zn allen het bed opmaken is ook prima. Maar dat een afwasmachine in 2019 nog niet bij de standaarduitrusting hoort, was in de huttenheugte wel een onaangename verrassing. En een fris betegelde badkamer is ook wel een minimumeis.

Als ik het zo hoor, zijn op veel parken de comfortbungalows gerenoveerd en zouden die dus prima moeten zijn. Wel vrees ik dat met een mystery de kans groot is om in een niet-gerenoveerde comfort bungalow te belanden. Dat zou jammer zijn.

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 748
  • +0/-0
« Reactie #228 Gepost op: 22 november 2019, 08:54:23 »
Ik duim mee voor een topverblijf.  En ja de kans is groot op oude comfort, maar zoals ik al schreef, ga zonder verwachtingen en wie weet wat je krijgt... Plezier en sfeer maak je toch zelf.  Mijn vriendin gaat al een 15 jaar enkel met mystery's en ze is al op alle parken en in verschillende type huisje terechtgekomen (zowel oude comforts als vernieuwde, premiums, vips, grotere huisjes, ... - ze boekt altijd 4-pers mystery)
sinds 2012: