*

Offline xcarinex

• **
  • 281
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Ervaringen & Vragen] De Vossemeren (Deel 6)
« Reactie #210 Gepost op: 11 maart 2018, 13:17:52 »
Veel plezier , is Vossemeren het dichtstbij gelegen Park voor je ?
Ja ik denk het wel.
2004 Vossemeren
2006 Vossemeren
2006 Erperheide
2007 Kempervennen
2008 Vossemeren
2009 Erperheide
2011 De Eemhof
2011 Les trois forêts
2013 Le Lac d'Ailette
2014 Kempervennen

*

Offline mrs Bibi

• 5491
  • +30/-0
« Reactie #211 Gepost op: 12 maart 2018, 19:09:17 »
Wij gaan binnenkort een weekje naar de Vossemeren, maar ik kom helaas niet onder een afspraak in Eindhoven uit waardoor ik tussen 22.00 en 22.15 uur pas weer op de Vossemeren ben. Is het parkeerterrein dan nog op te rijden?

Iemand antwoord op een van mijn vragen?

Groetjes!

Dat is geen probleem, je kan altijd tot op de parkeerplaats komen. Op het park met de auto dat word een ander verhaal maar dat is nu van toe doen.
Groetjes, Bibi
 Totaal 23x CP geweest ---------------------------------------- December 2009 Eemhof Februari    2010 Kempervennen Februari    2011 Eemhof November 2011 Eemhof December 2012 Eemhof mei           2013 Vossemeren

*

Offline bien88

• *
  • 3
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
« Reactie #212 Gepost op: 14 maart 2018, 00:08:52 »
Goede avond,

Afgelopen september zijn wij naar VM geweest. Alleen welk huisje??? We zaten VIP en hadden zo'n hele grote badkamer waar de sauna bij in zat.
Nu wilde ik weer gaan boeken maar zie ik andere badkamers voorbij komen.

Weet iemand welke zone/ het liefste welke huisjes deze badkamer hebben?
Gaat ons niet perse om de badkamer maar wel om de sfeer die dit huisje had. Haha

Alvast bedankt.

*

Offline JokeV

• **
  • 155
  • +0/-0
« Reactie #213 Gepost op: 14 maart 2018, 11:01:17 »
hangt er misschien van af van hoeveel personen de cottage is? Mijn ouders zitten deze zomer in een 2pers VIP en dat lijkt me volgens plan en foto's wel een grote badkamer. Cottage heeft dezelfde oppervlakte van een 4pers maar 1 van de kamers is in de badkamers geïntegreerd.
1 x Meerdal, veel Erperheide :-) en 1 x Vossemeren

*

Offline bien88

• *
  • 3
  • +0/-0
« Reactie #214 Gepost op: 14 maart 2018, 19:59:31 »
Sorry ik bedoel de 4 persoons vip huisjes. Hoe moet ik t uitleggen.

https://goo.gl/images/gMhfFj
Zo een huisje vm447 is het typenummer.
Wij zaten in zone 4. Maar zijn dan alle zone 4 huisjes qua vip hetzelfde?

https://goo.gl/images/h2mN4J

Zo was de badkamer en aan de andere kant een inloopdouche met sauna.

*

Offline mrs Bibi

• 5491
  • +30/-0
« Reactie #215 Gepost op: 14 maart 2018, 20:09:10 »
ik denk dat alle 4 pers. vip het zelfde zijn. Over heel het park. Er is bij mij niks bekend dat er een cottage afwijkt namelijk.
Groetjes, Bibi
 Totaal 23x CP geweest ---------------------------------------- December 2009 Eemhof Februari    2010 Kempervennen Februari    2011 Eemhof November 2011 Eemhof December 2012 Eemhof mei           2013 Vossemeren

*

Offline bien88

• *
  • 3
  • +0/-0
« Reactie #216 Gepost op: 14 maart 2018, 20:14:35 »
Ik bedoel dat we zone 2 zaten.
Niet 4.

Oké bedankt. Op de plattegrond ziet het er namelijk heel anders uit.

*

Offline mrs Bibi

• 5491
  • +30/-0
« Reactie #217 Gepost op: 14 maart 2018, 20:21:00 »
Je heb gelijk ik heb de plattegrond ook bekeken die op de boekingssite staat die is anders als op je link staat.

De VIP 2 pers komt meer overeen.
Was het niet die?
Groetjes, Bibi

*

Offline mrs Bibi

• 5491
  • +30/-0
« Reactie #218 Gepost op: 14 maart 2018, 20:25:16 »
hier staan foto's van een 4 pers vip.

Was er bij u tussen de badkamer met ligbad en sauna geen muur?

En de rest van de plattegrond klopt die wel?
Groetjes, Bibi

*

Offline Karolien

• **
  • 81
  • +1/-0
« Reactie #219 Gepost op: 4 april 2018, 18:48:20 »
Moet het ponyrijden op de Vossemeren vooraf gereserveerd worden? Vroeger op Erperheide moest dat niet maar vorig jaar op de Huttenheugte weer wel ..
7 x Erperheide (waarvan 3 x mystery), 1 x Kempervennen, 2 x Vossemeren, 1 x Port Zélande (mystery), 1 x Huttenheugte (mystery)

*

Offline belinda

• 3963
  • +17/-0
  • ben zo lief als ik er uit zie
« Reactie #220 Gepost op: 4 april 2018, 22:04:47 »
Het losse rondje pony rijden kun je ter plekke regelen. Er is wel een leuke activiteit te boeken waarbij je een "eigen pony" ervaring hebt. Dit is wel aan te raden op voorhand al te reserveren.

*

Offline Karolien

• **
  • 81
  • +1/-0
« Reactie #221 Gepost op: 4 april 2018, 23:53:32 »
Oh dan is het mss dat wat ik kan boeken via de app? 4€ voor een uurtje staat erbij. Wat houdt de activiteit juist in?
7 x Erperheide (waarvan 3 x mystery), 1 x Kempervennen, 2 x Vossemeren, 1 x Port Zélande (mystery), 1 x Huttenheugte (mystery)

*

Offline loulou

• 176
  • +0/-0
  • Altijd tekort aan vitamine CP
    • facebook
« Reactie #222 Gepost op: 5 april 2018, 08:19:07 »
Oh dan is het mss dat wat ik kan boeken via de app? 4€ voor een uurtje staat erbij. Wat houdt de activiteit juist in?

De info die ik op de site van Center Parcs bij Vossemeren kon vinden is dat de kindjes de pony gaan borstelen, opzadelen en een rondje over het park gaan rijden :)
Groetjes,
Loulou

*

Offline Karolien

• **
  • 81
  • +1/-0
« Reactie #223 Gepost op: 5 april 2018, 13:35:31 »
Ja, ik vond het ook nog. Bedankt toch :)

*

Offline grootoonk

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #224 Gepost op: 3 juni 2018, 20:20:51 »
Goedenavond, wie weet of er nog een koelkastje in zit?

Gr. Ans

*

Offline JokeV

• **
  • 155
  • +0/-0
« Reactie #225 Gepost op: 4 juni 2018, 14:11:16 »
is er iemand die mij een idee kan geven hoe ver het ongeveer stappen is van cottage 948 (buitenkant zone 9) tot de Market dome en zo? Ben aan het twijfelen of ik nog een fiets zou huren of niet.

*

Offline mrs Bibi

• 5491
  • +30/-0
« Reactie #226 Gepost op: 4 juni 2018, 17:05:04 »
is er iemand die mij een idee kan geven hoe ver het ongeveer stappen is van cottage 948 (buitenkant zone 9) tot de Market dome en zo? Ben aan het twijfelen of ik nog een fiets zou huren of niet.

Ik denk 10 minuten, ik vond het niet ver van de market dome naar de kinderboerderij en dat is vlakbij u.
Groetjes, Bibi

*

Offline mrs Bibi

• 5491
  • +30/-0
« Reactie #227 Gepost op: 4 juni 2018, 17:13:00 »

Ik ben van menig dat die er is. Naast het bureau stond in 2017 een mini koelkast. Ik ga eens mailen voor u.
Groetjes, Bibi

*

Offline fred_33jr

• **
  • 424
  • +0/-0
« Reactie #228 Gepost op: 8 juni 2018, 17:24:28 »
Vanuit zone 9 is het een kleine 10 minuten lopen naar de MD. Prima te lopen. Ik vind het langer lopen van de parkeerplaats naar zone 8-9, dat is echt een eindje.

*

Offline JokeV

• **
  • 155
  • +0/-0
« Reactie #229 Gepost op: 8 juni 2018, 20:31:31 »
Vanuit zone 9 is het een kleine 10 minuten lopen naar de MD. Prima te lopen. Ik vind het langer lopen van de parkeerplaats naar zone 8-9, dat is echt een eindje.

ik heb fibromyalgie, een spierziekte. Ik kan die afstand ook perfect aan maar geen paar keer per dag in combinatie met zwemmen en zo. Vorig jaar na de vakantie 3 weken vergaan van de pijn. Ik kies deze keer denk ik toch voor een fiets, beetje aan mijn lichaam denken ;-)

*

Offline fred_33jr

• **
  • 424
  • +0/-0
« Reactie #230 Gepost op: 11 juni 2018, 17:10:30 »
ik heb fibromyalgie, een spierziekte. Ik kan die afstand ook perfect aan maar geen paar keer per dag in combinatie met zwemmen en zo. Vorig jaar na de vakantie 3 weken vergaan van de pijn. Ik kies deze keer denk ik toch voor een fiets, beetje aan mijn lichaam denken ;-)

Ik zou dan toch wat dichterbij de plaza gaan dan. Want telkens fietsen icm zwemmen etc lijkt me dan ook vermoeiend.

*

Offline JokeV

• **
  • 155
  • +0/-0
« Reactie #231 Gepost op: 14 juni 2018, 14:11:45 »
cottages zijn al een tijdje geboekt en omdat we een 4 pers kindercottage en 2 persoons naast elkaar nodig hadden is het zone 9 geworden. Maar de fiets is gereserveerd, fietsen is iets minder vermoeiend dan stappen voor mij.

*

Offline Mariëtte

• 440
  • +0/-0
« Reactie #232 Gepost op: 6 juli 2018, 18:57:08 »
In de Kids Klub van De Vossemeren werden de dakkoepels voorzien van doeken met Orry & Friends print.
De doeken zorgen ervoor dat er minder last is van de zon en warmte.

Bron: Impulse Reclameatelier.

*

Offline Keiko

• *
  • 13
  • +0/-0
« Reactie #233 Gepost op: 7 juli 2018, 00:10:54 »
Afgelopen week ben ik op de Vossemeren geweest, daar hoort natuurlijk ook weer een review bij:

Eerste indruk
We zijn nog nooit eerder op dit park geweest. Mooi, groot park. We kwamen 's avonds rond 18u aan, dus er was geen E-ticket check in meer. Wel snel de sleutels gekregen bij de receptie. Het oprijden is wat verwarrend als je voor het eerst op het park bent. Als friendscadeautje kregen we 2 boeken.

Cottage

Dit keer voor het eerst een premium cottage geboekt, voor 4 personen, in zone 9. De ligging is prima: rustig en een mooie omgeving. Het is wel flink stappen vanaf hier naar de parkeerplaats: zo'n 25 minuten. Ik had hier ergens op het forum gelezen dat je in zone 9 last had van de openbare weg: maar daar heb je weinig last van. De cottage was goed schoon. Echter nog wel een koffiefilterzetapparaat, helaas geen senseo. De keukeninhoud mag van mij wel uitgebreid worden: 1 koekenpan is weinig, er zou nog wel een wok- of hapjespan bij kunnen. De koekenpan die je dan ook had was erg glad, kon zo van het fornuis afvallen. Bleef dan ook totaal niet staan op de onderzetter staan.

Ben wel erg blij met het feit dat Centerparcs streaming wifi is aan gaan bieden: eerst betaalde je die €40 voor trage wifi wat het eigenlijk niet waard was, nu betaal je dat dus voor snellere wifi. We hebben er optimaal gebruik van gemaakt. Skype en Netflix werkte goed.

Jammer dat ze alle douchegordijnen nog niet vervangen hebben voor een wand. De stop in het bad moest er in blijven zitten als je hem niet gebruikt, via het putje kwamen er anders beestjes in het bad. In het weekend waren er helaas luidruchtige jongeren aan de overkant: luide muziek, schreeuwen als een geit. Gelukkig waren die overdag niet in de cottage. Je komt naar CP toch echt wel voor de rust, en niet om naar andermans muziek te luisteren. Wat ben ik blij dat deze aan de overkant zaten en niet naast ons: dan had het toch heel anders geweest. We hadden ondanks dat toch wel genoeg privacy. Er was een schutting zodat de buren niet je terras op konden kijken. Ook nog wat zon op kunnen pikken in de middag.

Market Dome
Ziet er weer mooi uit zoals we gewend zijn van CP. Vanaf de cottage was het ongeveer 5 minuten fietsen. Omdat het ontbijt bij Evergreenz goedkoper was, hebben we besloten om daar een dagje te ontbijten. We hadden via de app gereserveerd, maar dit had niet nodig geweest, want het was niet druk. Er was een ruime keus, en het smaakte prima. De supermarkt is groot en dagelijks lekkere verse broodjes gehaald. Ze mochten wel wat beter aanvullen, want de barbecue spullen waren populair. Ook hebben we nog een dag pizza afgehaald. Smaakte prima, maar ik vind de prijs wel te hoog... Voor die prijs verwacht je toch wat meer.

Aqua Mundo
Kleine AM, maar voldoet wel. Het was rustiger dan normaal. De monkey splash is leuk om te proberen, wachttijden vielen mee. Gelukkig maar, want met de warme temperaturen was het erg warm daar bovenin. De WWB is niet zo bijzonder, sommige stukken kwam je niet vooruit en sommige stukken gingen dan weer hard. Ik vond hem wel wat kort. Leuk koraalbad, fijn dat je gratis een duikbril kon lenen. Het buitenzwembad is erg klein, de monkey splash komt hier in uit dus dan hou je weinig over. Wel vond ik de terrasjes wat hinderlijk, aangezien je maar net langs het golfslagbad kon lopen. Voor de rest een prima AM, temperatuur van het water was goed. Mooie beplanting, (ik hou erg van gatenplanten, leuk om die te zien!)

Activiteiten
Er is zó veel te doen op dit park. Erg leuk ook die wateractiviteiten, vooral met het warme weer. We zijn wezen bowlen, ik ben wezen waterskiën, en als laatste nog op de bananenboot geweest. Bowlingbaan is erg mooi aangekleed, het was er rustig. Waterskiën was dan wel weer wat drukker, dit was in het weekend. Leuk om voor de eerste keer te proberen, ik zou het zo nog een keer doen. Vriendelijke instructeur die je goede aanwijzingen geeft. Als laatste op de bananenboot geweest: een leuke activiteit voor jong en oud.
Ook nog een geocache opgepikt: deze bracht me bij een mooie locatie.

Omgeving
We zijn een dagje naar de Sahara in Lommel geweest. Mooi uitzicht vanaf de uitkijktoren. Ook nog even in het centrum van Lommel geweest. Klein maar gezellig.

Natuur
Na het verblijf heb ik het park nog even op Google Maps bekeken: deze beelden stammen uit 2011. Daar is nog veel meer begroeiing te zien: je kunt vanaf daar de cottages niet zien liggen. Nu is dat wel: er is flink wat gesnoeid. Ik vind dit eigenlijk nog zo'n groot probleem nog niet, ik had het wel erger verwacht. Je hebt nu een goed overzicht, en nog genoeg privacy. Ook zag ik dat er weer wat nieuws geplant werd. Kortom ik denk dat CP een goede keus heeft gemaakt hierin. Mooie meren, sommige zones hebben hier uitzicht op.

Conclusie
Mooi groot park, activiteiten zijn er volop te doen.  Dit park staat nu bovenaan mijn lijstje, een van mijn favorieten. Ik kom hier zeker nog eens terug.

*

Offline JokeV

• **
  • 155
  • +0/-0
« Reactie #234 Gepost op: 7 juli 2018, 21:46:21 »
Wij hebben net een midweek Vossemeren achter de rug, ik schreef ook in het topic "Blog" maar wil ook hier een algemeen verslag schrijven.

eerste indruk
Ook voor ons was het de eerste keer op dit park, we zijn Erperheide gewoon maar wouden eens iets anders omdat de dochters ook wat groter worden.
Wij kwamen er iets na 10u aan, dus ook nog geen early check-inn maar we kregen vlot alle papieren bij de receptie en konden na het zwemmen daar de sleutels gaan ophalen via de uitgang. Mijn ouders kwamen aan rond 12u30 en kregen alles wel aan early check-in. Ik vond het ook wat verwarrend om de parking en daarna het park op te rijden.
Ik huurde een fiets en het ging heel vlot om die af te halen. Het was er wel 1 met een terugtraprem, wat ik niet altijd makkelijk vond.

Friendskado was het boek "50 jaar Center Parcs". We konden die afhalen met een voucher, maar dat had wat voeten in de aarde. In de Fashion store was die er niet meer in het Nederlands, ze scheepten ons een paar dagen af met "hij kan ieder moment geleverd worden". Ik ging er uiteindelijk om aan de Receptie en daar wisten ze niks af van een tekort. Maar toen mijn ouders er vrijdag nog om wilden, was hij ook daar niet meer te krijgen en ze kregen zo'n grijs fleece dekentje in de plaats.

cottage
Mijn gezin en ik hadden 4-pers premium kindercottage 947 en mijn ouders de 2 pers VIP ernaast (948) Onze cottage was basic schoon. De kleerkasten en vensterbanken konden wel eens een doekje gebruiken. In de kast van de kinderkamer logeerde zelfs een spin met haar kroost (die zat er duidelijk al een tijdje).
De VIP was iets schoner. De eerste avond kwam daar wel plots water vanonder de sauna gelopen. We stuurden om 18u een Whats app om dat te melden en rond 22u (na de voetbalmatch) kwam er een jobstudent langs die eigenlijk ook niet goed wist wat hij er mee moest doen. De volgende dag merkten mijn ouders dat het water uit de inloopdouche wegliep naar de sauna. De douchewanden mochten gerust wat langer zijn want douchen betekende een drijfnatte badkamer.

Wij vonden de inhoud van de keuken ook wat minnetjes.

Tussen onze cottage en die van mijn ouders stond er ook een kleine schutting, maar tussen die van mijn ouders en de volgende VIP dan weer niet, waardoor je wel op hun terras zat te kijken.

Bij de VIP was er dus ook een broodjesservice. Elke dag 3 broodjes per persoon, telkens een andere combinatie. Mijn ouders kregen ze elke dag tussen 8u en 8u30.

Wij zaten dus ook in zone 9, aan de buitenrand ervan dicht bij de kinderboerderij maar wij hadden ook geen last van het verkeer buiten het park. We hoorden amper iets, behalve dan een paar vinken, een pauw, eksters ... ;-)

We merkten ook wel dat er heel wat (franstalige) jongeren in het park waren met een boombox en veel "stoer" lawaai.

Market Dome

Een hele leuke MD hier. Heel makkelijk ook dat er bij de ingang van de Aqua Dome ook een infobalie zit waar je dingen kan reserveren.
Heel mooi ook met de verschillende vijvertjes (met stapstenen) en bijhorende fauna en flora.
Wel mogen de toiletten wat beter aangeduid worden (en het mogen er ook wat meer zijn)

Wij aten 1 x buffet en 1x ontbijtbuffet in Evergreenz, beide waren uitgebreid en lekker.
Nonna deden we ook, we hadden een arrangement dus konden 3 gangen van de kaart kiezen. Het was er heel lekker en de hele sfeer is er ook super. Deze doen we de volgende keer zeker opnieuw!

Jammer dat de kaart in de Grand Café eens niet aangepast wordt. Het was net hetzelfde als het jaar ervoor in Erperheide. Iets meer seizoensgebonden werken zou het aantrekkelijker maken om er te eten.

Er zijn 3 winkels: de fashion en toy-store, een "zwembad"-winkel en de foodstore. Ik vind het jammer dat de Foodstore zo Nederlands is, zeker qua aanbod van vers eten zoals brood en vlees. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om ergens een leverancier te vinden van zo'n assortiment, zeker met een 4de Belgisch park in het vooruitzicht.

Aqua Mundo
Klein voor zo'n groot park. Het was gelukkig nog niet zo druk op het park, dus nooit lange wachtrijen bij de glijbanen. Die glijbanen zijn allemaal heel leuk om te doen. De Wildwaterbaan en de stroomversnelling vonden wij ook minder goed. In de WWB zijn er inderdaad stukken waar je amper vooruit komt en in de stroomversnelling moet je echt al tegen de wand om stuwing te voelen.
Wat ik ook minder leuk vind zijn de vele trappen en smalle doorgangen.
En het buitenbad is echt wel klein, soms had je er het gevoel van een haring (in een ton) te zijn, zeker met het mooie weer.
De Whirpools zitten wat verstopt en zijn ook duidelijk verouderd.

Activiteiten
Ook hier in dit park: chapeau voor het animatieteam. Wij hadden en supercoole, toffe, lieve, grappige, vriendelijke Orry en een mooie lieve Woops. Ze deden hun job duidelijk met hart en ziel.
De Discovery Bay is ook heel leuk om te doen. Wel zorgen voor kledij die nat mag worden en een handoek. En wij vonden het jammer dat hij op wisseldagen sluit om 15u, iets om rekening mee te houden.
Mijn papa deed de Zip Wire en vond dit heel leuk. Hij kreeg een zeer goede uitleg en werd goed geholpen.
Mijn dochters deze de indoor minigolf samen met mijn man en hun omi. Ze waren er een klein uurtje mee bezig. Het is wel leuk om te doen, sommige holes hebben leuke animaties.
Ze deden ook de activiteit "een snoeptaart maken met Orry" en vonden dat super leuk!

De kinderboerderij is ook iets kleiner dan die van Erperheide, dacht ik. Veel zijn we er niet geweest want het was er heel zanderig door de droogte. Je merkte wel in het park dat de natuur snakt naar water.

Conclusie
Het is een heel leuk park, voor de eerste maal vonden we een midweek te kort. Alleen de Aqua Mundo zou dan wel beginnen vervelen, maar Erperheide is niet ver om dan eens af te wisselen.

*

Offline Mariëtte

• 440
  • +0/-0
« Reactie #235 Gepost op: 8 juli 2018, 11:44:23 »
Hoi Keiko en JokeV,

Bedankt voor jullie uitgebreide review 💖!

Goed om te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad op De Vossemeren.

Ja, dat is wel jammer van het buitenbad dat die kleiner is geworden na de bouw
van de Monkey Splash 💦 en dat inderdaad nu een heel stuk van het buitenbad in
beslag wordt genomen door het einde van die glijbaan.

@Joke, dat van die terugtraprem op de fiets herken ik wel. Ik ben dat ook niet gewend
en dan is het vaak weer even wennen.

Hebben jullie de nieuwe Outdoor Adventure Golfbaan⛳nog uitgeprobeerd?

*

Offline JokeV

• **
  • 155
  • +0/-0
« Reactie #236 Gepost op: 8 juli 2018, 14:44:52 »
wij hebben de outdoor niet gedaan, kindjes kozen voor de indoor. En eigenlijk was het vaak ook gewoon te warm om lang buiten te zijn.

*

Offline Keiko

• *
  • 13
  • +0/-0
« Reactie #237 Gepost op: 9 juli 2018, 21:00:19 »
Wij zijn niet zo van de mini-golf dus hier ook niet uitgeprobeerd. Inderdaad wat Joke zegt, het was er ook veel te warm voor, daarom wat meer genoten van het strandje en de water-activiteiten!  :D

*

Offline persuader

• *
  • 3
  • +0/-0
« Reactie #238 Gepost op: 19 augustus 2018, 15:45:54 »
We komen reeds meerdere jaren met ons gezin naar Vossemeren, steeds voor een volle week. Dit is evenwel het eerste jaar waar we ons echt aan zaken begonnen te ergeren.

Vooreerst de parking. Ik ben een grote voorstander van het verkeersvrij houden van het park en zit er dan ook hoegenaamd niet mee in om de wagen op de parking achter te laten. De vorige jaren was er steeds parkeerplaats, meestal zelfs dichtbij de uitgang van de parking.
Nu is er blijkbaar beslist om de dagjesbezoekers (tegen betaling) ook op deze parking toe te laten, de andere (gratis) parking voor bezoekers wordt dan dicht gehouden. Ongetwijfeld is dit een mooi extraatje aan inkomsten. Maar als gast betekent dit voor mij iets wat ik op mijn vakantie helemaal niet wil hebben: parkeerstress.
Bij meerdere gelegenheden hebben we de volledige parking moeten afrijden om dan uiteindelijk helemaal achteraan nog iets te vinden dat op een parkeerplaats lijkt.

Wat daar dan bijkomt.: Waar altijd plaats voorzien was om de fietsen te parkeren aan het begin van de autoparking, is dit nu verwijderd. Er zijn nog beperkte plaatsen voorzien waarbij men over grote stenen moet stappen en dan in het hoge gras. Neen, dank u.
Ook aan de zijkant van de receptie zijn beperkte plaatsen voorzien die meestal vol waren; behalve de plaatsen achteraan maar die zijn moeilijker bereikbaar.

Ook rond het thema “wagenvrij park”; er rijden steeds meer van die golfkarretjes rond die door steeds jongere en soms wilde chauffeurs bestuurd worden. Waar we vroeger gerust de kinderen alleen lieten rondfietsen (behalve op een vertrekdag) is dat nu een stuk minder.

De Friends cadeau’s hebben we in het verleden een aantal leuke zaken gekregen: luidsprekertje, pralines en vooral de bonnen voor elke dag een gratis krant waren een aangename verrassing. We zien dit jaar na jaar achteruitgaan en dit was nu eigenlijk herleid tot kortingsbonnen om te besteden in de parkwinkel(s). Daar hebben wij dan weer niks aan...

Bovenstaande zaken zijn geen grote drama’s, dat besef ik ook. Maar ik wil gewoon meegeven dat ons gevoel van tevredenheid hierdoor achteruitgaat. Center Parcs is niet goedkoop, daar had ik nooit een probleem mee, zolang m’n vakantie onbezorgd verloopt. En vooral de parkingperikelen zorgen voor frustratie waarbij het gevoel naar bovenkomt dat extra geld verdienen boven het comfort van de vaste gasten gaat. Ik ben ook benieuwd hoe andere gasten deze veranderingen ervaren? Mogelijk ligt het gewoon aan mij?

Ik wil gerust positief eindigen: Het blijft een megaleuk zwembad, het is leuk vertoeven in het park met de huisjes in de bossen en het personeel krijgt van mij nog steeds een dikke 10 op 10.

*

Offline Debbaut

• *
  • 17
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Welcome to a state of hapiness!
    • Quizlet.nl
« Reactie #239 Gepost op: 19 augustus 2018, 16:00:42 »
Ik begrijpe je wel hoor.

Als ze een tweede parking hebben is het een kleine moeite om die exclusief open te stellen voor parkgasten. In De Kempervennen heb je drie parkings waarvan enkel parking A ook voor daggasten beschikbaar is.

En ik vind het ook jammer dat de Friendsvoordelen steeds minder worden.