*

Offline Mariëtte

• 1402
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
Re: [Ervaringen & Vragen] De Kempervennen (deel 6)
« Reactie #540 Gepost op: 6 januari 2019, 12:22:00 »
NIEUWE TARIEVEN AQUA MUNDO

Per 07-01-2019 gelden nieuwe tarieven voor de entree van de Aqua Mundo. 💧💦🏊.

*

Offline janneke1108

• **
  • 41
  • +0/-0
Re: [Ervaringen & Vragen] De Kempervennen (Deel 6)
« Reactie #541 Gepost op: 23 januari 2019, 13:25:05 »
In maart gaan we in 2 huisjes, 2x 5premium. We zouden 250 en 251 krijgen omdat die tuinen naast elkaar liggen. En nu krijgen we 255/256. Die tuinen schelen wel een stuk van elkaar en de huisjes staan volgens mij haaks op elkaar.

Weet iemand of bij 256 en 257 de tuinen naast elkaar liggen? Dan ga ik even bellen

*

Offline Mariëtte

• 1402
  • +0/-0
« Reactie #542 Gepost op: 23 januari 2019, 14:16:39 »
Weet iemand of bij 256 en 257 de tuinen naast elkaar liggen? Dan ga ik even bellen

De tuinen liggen naast elkaar. De tuin van nr.256 ligt wel iets meer naar voren.

Ik heb hier een paar foto's geplaatst.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 467
  • +0/-0
« Reactie #543 Gepost op: 24 januari 2019, 12:02:31 »
Weet iemand in welk jaar de Eden cottages zijn gebouwd?

*

Offline Timberg

• **
  • 134
  • +0/-0
« Reactie #544 Gepost op: 24 januari 2019, 12:48:02 »
Weet iemand in welk jaar de Eden cottages zijn gebouwd?

2008/2009

*

Offline B767-300ER

• **
  • 467
  • +0/-0
« Reactie #545 Gepost op: 24 januari 2019, 13:47:17 »
Dank je wel.
Zojuist even geboekt. We gaan morgen heen. Cottage 736

*

Offline B767-300ER

• **
  • 467
  • +0/-0
« Reactie #546 Gepost op: 1 februari 2019, 17:00:12 »
Wij zaten van de week een weekje op de Kempervennen, We verbleven in een 4 persoons EDEN Premium cottage. De foto’s waren al eerder gepost, hieronder ons verslag.

De aankomst
We arriveren rond 1630 bij het park. We worden vlot en vriendelijk geholpen bij de E-Checkin waardoor we eigenlijk direct kunnen door kunnen rijden naar onze cottage in zone 7 (736). Het valt op dat het park enorm is in omvang, groter dan bijvoorbeeld Heijderbos en de Huttenheugte.

De cottage
Het betreft een 4 persoons EDEN Premium Cottage, voor ons de eerste keer in een EDEN Cottage.
De eerste indruk: WAUW. Een zeer ruime cottage met ruime woonkamer, ruime keuken met contact met de woonkamer, prachtige afgewerkte badkamer met hoekbad (bubbelbad met verlichting) en separate douche. 2 ruime slaapkamers, ruime hal en apart toilet. Het ziet er super uit.  De bekende wickerbank (waar de parkbeheerder de delen netjes aan elkaar heeft vastgemaakt) en losse stoel.
Wel een kleine openhaard (de meegebrachte op de Huttenheugte gekochte haardblokken mogen we hier niet gebruiken) en de TV is ook in een (zeer) kleine maat voor het formaat van de woonkamer.
Wat NIET goed is is de schoonmaak. Deze was zelfs zeer slecht. Aangegeven bij Guest Service en Whatsapp. Housekeeping is tot 2x toe terug geweest, maar helaas naar ons idee zonder afdoende resultaat. We hebben hierover nu een klacht lopen bij de Kempervennen, maar vooralsnog geen reactie. Even een opsomming van de punten:
-   Flinke schimmel op de badkamerwanden (verwijderd na bezoek housekeeping)
-   Flinke schimmel op het plafond in de badkamer en de wanden in de keuken
-   Schimmel op de lamp in de entree (en niet zon beetje ook)
-   Spinnenraggen langs de plafonds in de woonkamer (verwijderd na bezoek housekeeping)
-   Spinnenraggen in badkamer en slaapkamer en langs de plinten in de keuken.
-   Ramen aan de binnenzijde zeer smerig (keuken/woonkamer, niet gelapt!)
-   Dode muggen op plafond en op de ramen (dus al een tijd niet gelapt!)
-   Schoenafdrukken op plafond woonkamer
-   Zeer veel schimmel op de kozijnen in de keuken, woonkamer, voordeur  en slaapkamers
-   Vloer plakt in de keuken (hiervoor is housekeeping 2x geweest, laatste gedeelte zelf gedaan)
-   Vocht langs de onderkant van de ramen (lekke beglazing?)
-   Rubbers langs de ramen zwaar aangetast door vuil en schimmel
-   Elke ochtend vocht op de vloer langs de ramen (en dan heb ik het niet over een paar druppels)
-   Bovenop de afzuiger alles vet en kleeft (deels zelf opgelost, maar de keukenkastjes mag men zelf doen)
-   Schimmel op de vloer in de woonkamer onder de kachel (vloer is aangetast daar door vochtproblemen)
-   Onder het tafeltje van de TV niet gezogen en of gedweild. (uiteindelijk zelf gedaan)
-   Bovenrand van het bedkozijn stoffig (uiteindelijk zelf gedaan)

Verder nog wat technische zaken die door de Technische Dienst goed zijn opgelost (Deurtje Open Haard lag er los naast(?) en problemen met de CV.
De bedden liggen redelijk (beter dan op de Huttenheugte). Er zijn geen toppers op de matrassen geplaatst en bij navraag zijn die ook niet aanwezig op de Kempervennen. De omgeving van de cottage is prachtig, de ligging en de ruimte zijn super, en op de schoonmaak en vochtproblemen na zou ik deze cottage zou weer boeken.  Het ligt wel een eindje lopen (circa 10 minuten) van de Plaza af, maar een lekkere wandeling is met dit koude weer heerlijk.

Het park zelf
Het was rustig. Met name in het midweek gedeelte. Ik gok dat in de traditionele cottages in het midweek gedeelte minder dan 10% bezet was, in de EDEN cottages lag de bezettingsgraad veel hoger (boven de 70%). Zone 9, zone 5 en zone 6 waren uitgestorven met hier en daar een enkele bewoonde cottage (en dan heb ik het echt maar over 2 of 3 cottages), zone 3 en 4 leken “iets” drukker, zone 1 geen beeld bij. Zone 7 en 8 waren wel voller. De parkeerterreinen waren nagenoeg leeg. In het weekeinde waren de parkeerterreinen beter gevuld, en ook de cottages zagen er beter gevuld uit.
Opvallend is dat het park ook bewoond wordt door Roemeense Arbeiders, welke elke ochtend met een busje van de parking worden gehaald en elke dag einde van de middag weer terug worden gebracht. Waarschijnlijk een goedkope manier om je arbeiders een overnachtingsplek te geven.
Tevens viel het op dat de mate van zwerfvuil zeker in het weekeinde aan de hoge kant was, dat waren onder andere gewoon vuilniszakken langs de weg, maar ook handdoekpakketten in plastic welke soms wel 4 dagen langs de weg lagen (op rotsen) eer ze weggehaald werden. Dit ben ik niet gewend. Tijdens de midweek was dit wel beter. Ook kapotte verlichting etc hebben we een week lang gezien en werd niet uit zichzelf gerepareerd. We hebben het idee dat de vroegere parkrondes niet meer gedaan worden door het personeel waardoor je dit soort zaken gaat krijgen en afhankelijk bent van wat mensen melden (wij dus gedaan) en vervolgens gebeurd er nog steeds niets… Zonde!
Verder is het een heerlijk park om op te lopen, langs de twee grote meren, leuke strandjes wat ik zo zag, een grote kinderboerderij, de ottervijver etc zag er allemaal keurig uit. Ook nog even door de oude zone 8 gelopen (Thans zone 10), bekend als de PTT huisjes, daar moeten ze toch echt iets mee.

Market Dome
Kleine Market Dome (heb wel grotere gezien), maar wel zeer gezellig en sfeervol ingericht. Leuk winkeltje met veel spullen en veel personeel, maar weinig klanten. Supermarkt was netjes. Paar dagen broodjes laten bezorgen en deze waren lekker en op tijd bezorgd. Prima. Personeel in de supermarkten en winkeltjes ook heel vriendelijk en correct. De meneer bij de Info Desk was ook zeer netjes en attent.

We hadden een arrangement geboekt met Nonna’s, Fuego en Buffet. 81 euro per persoon en je mocht in alle 3 de restaurants een voor-, hoofd-, en nagerecht kiezen, en van het buffet mocht je onbeperkt eten.
Nonna’s was prima, service goed, eten voldoende en lekker, prima start van de vakantie. Lekkere pasta, goede saus, goede lasange en de carpaccio was niet vers, maar wel lekker weg te happen. Helaas wel veel desserts met chocolade, en met een allergie daarvoor is dat knap lastig, maar prima opgelost door het personeel.
Fuego was helemaal super, we hadden de onbeperkt Spare Ribs, maar ik hoefde niet bij te bestellen zoveel kregen we de eerste keer al op ons bord. Ook hier gold dat de bediening uiterst vriendelijk is. Ze wisselen ook tussen meerdere restaurants en Grand Cafe, dus je komt ook overal dezelfde mensen tegen. Voorgerecht een salade aan spies en als toetje IJS met ananas en sinaasappel. Hier hebben we ECHT goed gegeten. De sfeer die er is gecreëerd  is prima. Echt leuk.
Buffetrestaurant hebben wij ook gedaan maar dat was eens maar nooit weer. Wellicht komt het door de bezettingsgraad op het park, maar als mensen dit buffet “geweldig” vinden, dan zou ik ze eens adviseren om een keer van het buffet te gaan eten in vd Valk of bij een RIU hotel ergens op deze aardbol, want dit ging helemaal nergens over. Ook een gemiddelde wok in de stad geeft voor een betere prijs beter te eten. Ruim 30 euro (eten en 1 drankje) is echt veel te veel betalen (gelukkig hadden wij een arrangement) en dat zou veel beter moeten kunnen voor dat geld. De saladebar was een aanfluiting, de visgerechten hebben we niet kunnen vinden (enkel een beetje zalm verwerkt in een gerecht) en ook de dessertafel was nou niet dat ik meteen de “WOW”factor kreeg. Het hielp uiteraard niet mee dat toen we binnen kwamen we een tafel aangewezen kregen die  nog niet afgeruimd was, er ook niemand kwam om af te ruimen of een drankje te bestellen en uiteindelijk na 10 minuten gewacht te hebben ons melden bij de ingang werden verplaatst naar een andere tafel. Verder toen wij aan het eten waren werd er gevraagd of we nog soep wouden anders konden ze dat wel alvast weghalen. We voelden ons NIET welkom en dat op een zaterdagavond.
Ook nog 1 avondje patatje gehaald en daar ter plaatse opgegeten en dat was gewoon prima. Vriendelijke jongedame die ons hielp en het eten was zo bereid.
Wat wel opviel, de zeer beperkte openingstijden van met name tijdens de Midweek.
Nonna alleen op Maandag en vrijdag open. Fuego enkel op dinsdag. Op woensdag was enkel  het Grand Cafe geopend om er te eten, Alle restaurants waren dicht en bij de snackbar werd je doorverwezen naar Grabbers Joe. Handig. In het zwembad. NOT. Ook de winkels sloten op sommige dagen al om 1300 uur, wat het in de middag een uitgestorven indruk maakte op het park. Anders was het in het weekeinde, waar je op zaterdagavond Spreekwoordelijk moet vechten voor een plekje op het terras. We hebben daar gekeken naar Xtra Ordinary. De zang was niet slecht, de show an sich had ik niet veel mee. Bediening ook hier super vriendelijk en weer dezelfde mensen als die je ook in de restaurants zag bedienen. De openingstijden vond ik wel even een dingetje.

Aqua Mundo
We zijn niet zulke zwemmers, maar toch nog een keertje langs de aqua mundo gegaan. Niet de grootste Aqua Mundo, wel zeer netjes. Het was er ook erg rustig dat wij er waren (woensdagmiddag). Wildwaterbaan niet de snelste, glijbaan wel oke, buitenbad was wel lekker met de koude temperaturen van de buitenlucht nu en de whirlpools zijn nog steeds 1983 met witte roestige tegels zoals in alle andere parken, die moeten echt opgeknapt worden. Douches waren redelijk (helaas nog steeds oude kalk douchekoppen) en de kleedvoorzieningen waren netjes en schoon en met vloerverwarming. Dat was me elders nog niet opgevallen. Sauna was gesloten die heb ik niet kunnen testen. Ook nog diverse peuter en kleuter faciliteiten, maar aangezien ik geen meereizende kinderen heb daar verder niet naar gekeken. Al met al een prima zwembad denk ik voor zon park.

Samengevat:
Prima park, prima cottage, schoonmaak dramatisch en wat andere kleine zaken. Ik zou enkel teruggaan als de schoonmaak beter wordt en mijn klahcten serieus genomen gaan worden, dat is even afwachten op de reactie van Center Parcs.

*

Offline mrs Bibi

• 5928
  • +30/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #547 Gepost op: 1 februari 2019, 20:29:58 »
B767-300ER, dank je wel voor het uitgebreide review.
Wat jammer dat de schoonmaak een domper was op jullie verblijf.
Het is toch wel iets wat we best veel horen. Jammer!
Ik begrijp dat er minder open is als de bezetting laag is op een park. Maar toch ook vind ik dat jammer.
Je gaat tenslotte ook voor dat alles. Gelukkig is er dan iedere dag wel iets open, maar spontaan ergens iets gaan eten dan is er weinig keus.
Maar goed al met al hebben jullie dan wel een fijn verblijf gehad. Dat is mooi om te lezen.
Ik ben benieuwd naar de afloop, houd je ons op de hoogte?
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline B767-300ER

• **
  • 467
  • +0/-0
« Reactie #548 Gepost op: 2 februari 2019, 07:32:44 »
Hoi Bibi

Dat ga ik zeker doen. Vooralsnog blijft het akelig stil vanuit de Kempervennen.

*

Offline mrs Bibi

• 5928
  • +30/-0
« Reactie #549 Gepost op: 2 februari 2019, 08:23:29 »
Hoi Bibi

Dat ga ik zeker doen. Vooralsnog blijft het akelig stil vanuit de Kempervennen.

Het duurd meestal wel even, maar als het erg lang word een reminder struren is mijn advies.
Groetjes, Bibi

*

Offline B767-300ER

• **
  • 467
  • +0/-0
« Reactie #550 Gepost op: 2 februari 2019, 11:00:51 »
Het duurd meestal wel even, maar als het erg lang word een reminder struren is mijn advies.

Hoi Bibi

Wat beschouw jij als “Even”?
Een dag? Een week? Een maand?
Weet in deze even niet wat reëel is.

*

Offline mrs Bibi

• 5928
  • +30/-0
« Reactie #551 Gepost op: 2 februari 2019, 11:26:45 »
Hoi Bibi

Wat beschouw jij als “Even”?
Een dag? Een week? Een maand?
Weet in deze even niet wat reëel is.

Ik beschouw 2 weken. Daarna een reminder sturen met verwijzing naar eerste mail.
Groetjes, Bibi

*

Offline B767-300ER

• **
  • 467
  • +0/-0
« Reactie #552 Gepost op: 2 februari 2019, 11:34:55 »
Ik beschouw 2 weken. Daarna een reminder sturen met verwijzing naar eerste mail.

Dank je wel.
Ik vind eigenlijj dat een ontvangstbevestiging zowiezo wel op zijn plaats is binnen 24h na het sturen. Dat een inhoudelijk antwoord op zich laat wachten begrijp ik dan.

We wachten af. Bedankt!

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 708
  • +0/-0
« Reactie #553 Gepost op: 4 februari 2019, 09:32:13 »
Bedankt voor de leuke review B767-300ER.  De eerste twee keren dat we KV deden, was ook op een heel rustig moment en trok de Evergreenz ook op niks, de 3e keer was vorig jaar in september een weekend en was Evergreenz echt goed (o.a. mooie keuze versgebakken vis).
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossenmeren * 4 x Kempervennen (2 x myst) * 3 x Eemhof (1 x myst) * 6 x Port Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort

*

Offline janneke1108

• **
  • 41
  • +0/-0
« Reactie #554 Gepost op: 23 maart 2019, 09:30:46 »
In september willen we weer naar de kv (we zijn net terug :-X ) en we willen een 4p vip. Helaas zijn die in zone 2 en 5 al vol. We kunnen kiezen vanaf nr 342 tm 428. Welke ligt dan het mooist/dichtst bij het marketdome?

Onze dochter is dan 1. We zaten nu in zone 2 (5 premium) en dat was ideaal

*

Offline B767-300ER

• **
  • 467
  • +0/-0
« Reactie #555 Gepost op: 23 maart 2019, 09:39:24 »
Overweeg eens een 4p Premium Eden. Deze vond ik mooier en ruimer dan de VIP’s. Wel een stukje lopen, maar prima te doen en de cottages liggen heerlijk.

En anders 428. Die ligt heerlijk rustig stuk met uitzicht op een watertje.
Afstand MarketDome is bij de nu nog beschikbare VIP’s allemaal om het even

*

Offline janneke1108

• **
  • 41
  • +0/-0
« Reactie #556 Gepost op: 23 maart 2019, 20:49:20 »
Overweeg eens een 4p Premium Eden. Deze vond ik mooier en ruimer dan de VIP’s. Wel een stukje lopen, maar prima te doen en de cottages liggen heerlijk.

En anders 428. Die ligt heerlijk rustig stuk met uitzicht op een watertje.
Afstand MarketDome is bij de nu nog beschikbare VIP’s allemaal om het even
Afgelopen oktober hebben we in een eden premium gezeten en mijn vriend wil graag een sauna erbij en er zijn op de kv helaas geen 4p vip eden.. 6p is dan wel echt een stuk duurder en beetje overdreven met zn drietjes haha! Ik ga die 428 onthouden!

*

Offline Mariëtte

• 1402
  • +0/-0
« Reactie #557 Gepost op: 10 april 2019, 11:15:20 »
Een nieuw Orry & Friends springkussen.

Het springkussen is te vinden op het strandje
achter de kinderboerderij.

Bron: De Kempervennen.

*

Offline Mariëtte

• 1402
  • +0/-0
« Reactie #558 Gepost op: 14 april 2019, 11:13:08 »
De vlinderkast is weer terug in de Market Dome! 🦋

Bron: De Kempervennen.

*

Offline loulou

• 402
  • +0/-0
  • Altijd tekort aan vitamine CP
    • facebook
« Reactie #559 Gepost op: 16 april 2019, 21:46:47 »
O wat super leuk de vlinderkast op het Market Dome! Die zal ik dan tijdens ons verblijf in mei ook op de foto zetten.
Groetjes,
Loulou

*

Offline jeroom

• 3053
  • +8/-0
  • Geslacht: Man
    • Mijn mooie plekje op aarde
« Reactie #560 Gepost op: 16 april 2019, 22:32:42 »
Kun je dan ook zelf aan de vlinders komen ?
Het lijkt zo aan die hand te zien; ofwel is het een hand van een medewerker  ;D

*

Offline Mariëtte

• 1402
  • +0/-0
« Reactie #561 Gepost op: 17 april 2019, 10:00:32 »
De vlinders vliegen ook gewoon vrij door de Market Dome.
Die hand op de foto is van een parkbezoekster die in de
Market Dome was.

*

Offline cinderella

• **
  • 3039
  • +4/-0
« Reactie #562 Gepost op: 17 april 2019, 19:01:45 »
Wij hebben ze vorig jaar ook gezien. De vlinders komen sneller op felle kleuren af, dus lekker een fel shirt aantrekken ;).
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.

*

Offline yvonnegeijn

• *
  • 1
  • +0/-0
Vraag over de Kempervennen
« Reactie #563 Gepost op: 23 april 2019, 13:59:55 »
Goedemiddag, ik heb een vraag over de Kempervennen. Tot mijn schrik lees ik bij recensies dat de huisjes vies, verouderd zijn. Ik lees ook dat er gerestylede huisjes zijn. In december wil ik met 8 personen een Premium of VIP huisje huren vlakbij de Plaza en aan het water. Wat kunt u mij aanbevelen? Als ik kom wil ik ook echt dat alles tip top schoon is.

In afwachting van uw bericht.

*

Offline Mariëtte

• 1402
  • +0/-0
« Reactie #564 Gepost op: 24 april 2019, 11:09:06 »
Hoi yvonnegeijn,

Er zijn gelukkig ook positieve recensies, maar het klopt dat er zeker ook negatieve recensies zijn
over de cottages.  Ik ben al vaker op vakantie geweest naar De Kempervennen en onze cottage
was altijd schoon. Het lastige van dit onderwerp is dat wat de ene persoon schoon vind een ander
dit weer niet vind. Maar het moet wel standaard schoon zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan gelijk
melden via WhatsApp of de receptie, dan kan het park gelijk actie ondernemen en een schoonmaker(ster)
langssturen.

Er is 1 cottage gerestyled, maar dit een pilot cottage en (nog) niet in de verhuur.

De 8 persoons Eden VIP cottages liggen niet heel erg dichtbij de Market Dome. Er zijn een aantal 8
persoons premium cottages die een mooie ligging hebben aan het water.
« Laatst bewerkt op: 24 april 2019, 11:21:36 door Mariëtte »

*

Offline B767-300ER

• **
  • 467
  • +0/-0
« Reactie #565 Gepost op: 24 april 2019, 13:00:20 »
Ikzelf ben onlangs 2x op de Kempervennen geweest.
De eerste keer een oude cottage maar prima schoon, de tweede keer in een EDEN Cottage gezeten en deze was minder schoon.
net als overal, je moet het treffen.

*

Offline fred_33jr

• **
  • 488
  • +0/-0
« Reactie #566 Gepost op: 24 april 2019, 14:51:32 »
De originalparken zijn, zoals bekend, verouderd. De echte vernieuwingen zullen binnenkort gaan komen maar tot nu toe zal je bij het boeken rekening moeten houden met oude cottages. Of je kiest voor de Eden, deze zijn nog redelijk recent.
Maar, als het niet schoon is dien je zsm naar de receptie te lopen, dat kunnen ze wel voor je oplossen.

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 708
  • +0/-0
« Reactie #567 Gepost op: 29 april 2019, 11:32:25 »
Vorig jaar trakteerde die goede sint ons op een weekendje Kempervennen, wat we vorig weekend dan deden, hier de review.

We waren met 9 personen: 5 volwassenen en 4 kids van 6 tot 11 jaar.   Helaas was eeb 10-pers cottage niet meer vrij dus werden het 2 6-pers Premium kindercottages naast elkaar: 455 en 456.  Deze liggen vlakbij Market Dome (2 minuutjes stappen) en hebben een grote gemeenschappelijke tuin waar de kids heerlijk kunnen ravotten.  Vorig jaar zaten we ook in dit rijtje, in 465.  Grappig is dat er tussen de cottages toch kleine verschillen zitten.  Zo heeft 456 een dubbel zo grote inkomhal en twee iets grotere slaapkamers met kasten die 30% ruimer zijn.  De berging is in 456 piepklein, in de 455 is deze weer ruim (het droogrek kan gewoon in de berging staan, wat ik wel handig vind: dan staat het nergens in de weg).  De woonkamers zijn even groot maar die van 456 is lang en smal.  De meningen waren wat verdeeld, de helft vond 456 mooier, de andere helft (waaronder ikzelf) 455.  In 455 zit zo'n oud klein laag raampje van matglas, puur nostalgie.
De grote tuin was fijn, alleen zaten er ganzen waardoor de tuin vol viezigheid lag.  De ganzen kwamen ook dagelijks bedelen door op onze raam te tikken met hun snavel.  Verder een eend met schattige kleintjes, een kat en eekhoorns, muisjes en konijnen.
Wel weer veel lawaai van de Market Dome waar elke avond wel een show/optreden is.  Ik vond de ligging zo vlakbij MD top maar overweeg volgende keer toch een ander plekje in het park vanwege het geluid.
Verdere pluspunten: cottages lijken goed onderhouden en zijn ook wat opgefrist, de verf ziet er recent uit.  We hebben geen streaming internet maar het gewoon internet werkt prima (véél beter dan het streaming internet op Zandvoort vorige week!).  En voor de eerste keer op KV is al het servies/bestek schoon :-)
Verdere minpunten: de schoonmaak: de zichtbare stukken van de cottage zijn ok maar al de rest is smerig en duidelijk al lang niet meer gepoetst.  Onder de bank, naast het bad, echt vies.  Wat we dan wel zagen, was dat de cottages in het rijtje die niet verhuurd waren, zeer grondig gepoetst werden dus hopelijk deze twee cottages volgende keer ook (456 was trouwens beter gepoetst).

Vrijdag, bij aankomst, krijgen we deze keer geen welkomstdoos.  We boekten via Jacques met een actie waarbij de friendsvoordelen niet golden dus geen idee wat nu het cadeau is. Wel krijgen alle kinderen een oranje ballon voor koningsdag.  Een park als CP dat zich profileert als milieuvriendelijk en een marketingafdeling heeft om u tegen te zeggen had in mijn ogen toch met iets anders kunnen afkomen, gemiste kans. Wat speciale activiteiten (gratis en betalend) rond deze dag b.v. (ik denk dan aan iets extra in de restaurants, een speurtocht voor kids, een knutselactiviteit, ...) hadden in mijn ogen leuker geweest.

Zaterdagochtend gaan we eerst zwemmen, altijd leuk.  Tegen half twaalf wordt het wel heel druk in het zwembad (vakantie in Nederland dus veel volk op het park en slecht weer) maar dan hebben we het zwembad ook wel wat gezien (KV mist nog een extraatje in het zwembad wat mij betreft).

In de namiddag trekken we naar de grote speeltuin aan de kinderboerderij, een fijne plek.  Mijn man maakt ondertussen een grote wandeling op de Malpie, het nabijgelegen natuurgebied, volgens hem echt de moeite.

Als het weer regent, trekken we naar de Action Factory om iets te drinken maar mits we deze allemaal ongezellig vinden, gaan we toch richting Market Dome.  Daar is het ook heel druk maar wat wil je, met dit weer.  Er is net een Orry-show bezig, leuk voor de jongste van het gezelschap.  Aansluitend was het kids disco, man, man zo luid!

Voor koningsdag wordt niet echt veel gedaan, een beetje versiering en that's it. 

's Avonds eten we in Evergreenz, we zitten niet aan het raam met zicht op het meer zoals gevraagd maar dat wordt gelijk opgelost door het vriendelijke personeel.  Ik had doorgegeven dat er 2 personen bij waren met voedingsintolerantie (melk en gluten), er is iemand aanwezig die hierin gespecialiseerd is, en die mijn schoonzus uitgebreid informeert over het buffet, heel fijn.

Na het avondeten maken we met een paar man nog een mooie grote wandeling over het park, vertel ik wat over de geschiedenis en toon ik de Piet Derksen cottages.

Zondagochtend ontbijten we in Evergreenz om daarna weer te gaan zwemmen.  Deze keer worden we uit het zwembad gejaagd door een groep van 130 kinderen + leiding van een jeugdbeweging.  Als de eerste lading het zwembad overneemt, kleden we ons om terwijl de volgende lading bruut op de hokjes klopt, schreeuwt en roept, echt degoutant.  Het waren allemaal kids van 6-12 jaar met puberleiders die vrolijk meededen.  Dat CP jeugdbewegingen en andere verenigingen kans geeft om te gaan zwemmen vind ik fijn, maar moet dat nu echt op een moment dat het park zo vol zit?

Na de middag vertrekt de helft van de groep terug naar huis, wij blijven nog om nog wat te wandelen en onze kids gaan nog minigolven.  Daarna stopt voor ons helaas ook dit korte weekendje.

Conclusie: buiten een heel kort bezoek aan Meerdal een paar jaar terug, was dit de eerste CP-vakantie voor mijn broer en zijn gezin, ik was natuurlijk benieuwd naar hun ervaring.  Ze zijn totaal geen vakantieparkmensen, maar vonden het toch wel fijn, de vraag die ze me wel stelden was of er op CP ook iets gratis te doen was, omdat je voor alles moet bijbetalen (trampolines, knutselen, ...)   Ze vonden het een mooi park, maar te duur voor wat het was.  Hun dochter vond het wel top.
Mijn moeder deed al meer CP's maar nog nooit KV en zij was aangenaam verrast door dit mooie park.
En wij?  Wij zijn blij dat we KV vorig jaar een derde kans gaven, we voelen er ons thuis en vinden het er heel mooi met de meren.  Volgende keer willen we langer gaan, in een andere zone en in een minder drukke periode, maar terug komen we zeker!
sinds 2012:
10 x Erperheide * 7 x Vossenmeren * 4 x Kempervennen (2 x myst) * 3 x Eemhof (1 x myst) * 6 x Port Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort

*

Offline zoeperzazke

• **
  • 88
  • +1/-0
« Reactie #568 Gepost op: 29 april 2019, 18:38:25 »
Is het nog steeds mogelijk om naar de ptt huisjes te wandelen? Heb net geboekt voor september en er nu al zin in!
2009 ERP, 2010 MRD + BISP, 2011 HEIJ + MRD (mys) + HSAU + HUT, 2012 VOS + EIF + TRF, 2013 KEM 2014 MRD + HUT (mys) + HEIJ 2015 KEM 2016 ERP 2017 BISP + ZV + MRD, 2018 PZ + ARD 2019 HEIJ + KEM

*

Offline cinderella

• **
  • 3039
  • +4/-0
« Reactie #569 Gepost op: 30 april 2019, 17:39:13 »
Is het nog steeds mogelijk om naar de ptt huisjes te wandelen? Heb net geboekt voor september en er nu al zin in!
Ja, dat kan nog steeds. Hoewel de bewoners daar niet altijd op zitten te wachten. Er zijn namelijk mensen die nieuwsgierig zijn en de deur opentrekken en naar binnen gaan. Dit gebeurd regelmatig en daar zitten ze niet op te wachten. Snap niet dat sommige mensen zo brutaal zijn, denk niet dat ze het zelf leuk zouden vinden als iemand bij hun naar binnen wandelt.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.